Evoluutiokoe

Roboteilla

20

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Current Biology-lehdessä on evoroboteista tehty tutkimus.

      Sveitsiläiset tutkijat tekivät evoluutiosimulaatioita roboteilla.
      Niillä oli satunnaiset (todella, satunnaisesti vedetyt "johdot")
      hermoverkot "aivoina" (2^240 erilaista kytkentämahdollisuutta eli
      1000x enemmän kuin tässä satojen miljardien tähtien galaksissamme on
      atomeja). Mutta niin ne vain aikaa myöten sukupolvien perästä
      oppivat itse löytämään "ruokaa", välttämään myrkkylähdettä,
      kommunikoimaan keskenään, tekemään yhteistyötä perheenjäsenien
      kesken ym. jännää, jonka piti muka olla aina ulkonaisen älyn antama
      käskysarja tms (IDläisten uskon mukaan).

      Tässä Zimmerin pitkähkö juttu ja valokuva sekä elokuvapätkä
      itsesuunnistavista evoroboteista:
      http://scienceblogs.com/loom/2007/02/24/evolving_robotspeak.php



      Noille kehittyi aivoihin silmäninfon tulkitseva ("aha ruokaa,
      mennäänpäs tonne") systeemi, yhteistyökyky, kommunikaatiokieli.
      Tämähän yksin pitäisi jo saattaa ID-kreationismin dogmit
      naurunalaisiksi.

      Tämä on vaikuttava kohta tutkija Kellerin itsensä PDF:ssä:
      ". In all experiments,
      we started with completely naive robots (i.e., with
      randomly generated genomes that corresponded to
      randomly wired neural controllers) with no information
      about how to move and identify the food and poison
      sources."

      Huomatkaa että näillä genomi = "DNA" = "aivot" = hermoverkko. Ja ne
      siis oli alussa täysin satunnaisesti "sohitut" eli arvotut. JA
      sukupolvien välillä vaikuttaa myös mutaatiot..

      Tämä koe (jonka yksi tekijä on muuten Intelligent Systemsin
      labrasta ;), ei ole tarkoitettu ID:tä vastaan tai evon
      todistamiseksi,
      vaan tutkitaan kommunikaation kehittymistä. Havaittiin että
      ryhmätasoon kohdistuvalla evoluutiopaineella ja/tai sukulaisille
      kommunikaatiokyky ja epäitsekäs yhteistyökyky kehittyi nopeasti.

      Sivutuloksena Zimmer varoittaa, että jos ette halua robottien
      kehittyvän ihmisrodun ylle haltijaksemme (a la Terminator), niin
      älkää antako robottien tehdä lapsia tai kommunikoida keskenään. ;)

      t.MrKAT

    • itevaan

      eikös nuo robotitkin ole jonkinnäköinen id ole tehnyt:)

      • sut

        on suunnitellu? Entä sen suunnittelijan suunnittelija? Tulee loputon ketju, joka päätyy ennenpitkää sanoihin "god did it". Tyhjää semanttista kikkailua. Todisteita suunnittelijasta, kiitos.


      • _Koba
        sut kirjoitti:

        on suunnitellu? Entä sen suunnittelijan suunnittelija? Tulee loputon ketju, joka päätyy ennenpitkää sanoihin "god did it". Tyhjää semanttista kikkailua. Todisteita suunnittelijasta, kiitos.

        Niin ja God on toisinpäin lettuna Dog. Se jos jokin laittaa ajattelemaan...


      • _Koba
        _Koba kirjoitti:

        Niin ja God on toisinpäin lettuna Dog. Se jos jokin laittaa ajattelemaan...

        LUETTUNA, pyydän anteeksi huolimatonta kirjoitustani!


      • Kas näin
        _Koba kirjoitti:

        LUETTUNA, pyydän anteeksi huolimatonta kirjoitustani!

        God-letun, ja se kiepautat sen ympäri pannulla, niin sillonhan siinä lukee että dog.


      • Haussa

        Ilmeisesti ID-"teorian" kannattaja voi aina jokaisesta kokeesta todeta, että se koe on älykkään suunnittelijan toteuttama, eikä siksi todista mitään. Onhan se hauskaa leikkiä, mutta tieteessä se ei kelpaa.

        Itsekin sitä joskus jankutatte: pitää olla falsifikaatiokriteeri.

        No, eihän tämä tiedepalsta olekaan. Ei sitten muuta.


      • äly hoi, älä jätä
        sut kirjoitti:

        on suunnitellu? Entä sen suunnittelijan suunnittelija? Tulee loputon ketju, joka päätyy ennenpitkää sanoihin "god did it". Tyhjää semanttista kikkailua. Todisteita suunnittelijasta, kiitos.

        Ai että koska suunnittelija vaatii suunnittelijaa, ja koska suunnittelijoista tulee loputon ketju, niin mitään ei ole suunniteltu. Ei noita robottejakaan ei ole vai suunniteltu...?

        Kaikkea sitä kuuleekin...


      • anti-ID-väitteille
        Haussa kirjoitti:

        Ilmeisesti ID-"teorian" kannattaja voi aina jokaisesta kokeesta todeta, että se koe on älykkään suunnittelijan toteuttama, eikä siksi todista mitään. Onhan se hauskaa leikkiä, mutta tieteessä se ei kelpaa.

        Itsekin sitä joskus jankutatte: pitää olla falsifikaatiokriteeri.

        No, eihän tämä tiedepalsta olekaan. Ei sitten muuta.

        Eli ajatukselle siitä, että jokin on syntynyt suunnittelematta ei ole siten myöskään falsifikaatiokriteeriä.
        Onhan se hauskaa leikkiä, mutta tieteessä se ei kelpaa.
        Itsekin sitä joskus jankutatte: pitää olla falsifikaatiokriteeri.


      • _Koba kirjoitti:

        Niin ja God on toisinpäin lettuna Dog. Se jos jokin laittaa ajattelemaan...

        Mitä se muuten tarkoittaa ???


      • _Koba kirjoitti:

        LUETTUNA, pyydän anteeksi huolimatonta kirjoitustani!

        Vaikka tuo oli kyllä selvä merkki heikkolahjaisuudesta :D


      • Hapkidod
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Vaikka tuo oli kyllä selvä merkki heikkolahjaisuudesta :D

        Sinäkö sitten olet sitä kirkkainta kastia äidinkielen hallinnassa tällä palstalla? ;DD

        MWHAHHAHAHAHAHAH!!! HAHAH LOL LOL LOL!!!! TYHMÄ!


      • Mutta huono
        anti-ID-väitteille kirjoitti:

        Eli ajatukselle siitä, että jokin on syntynyt suunnittelematta ei ole siten myöskään falsifikaatiokriteeriä.
        Onhan se hauskaa leikkiä, mutta tieteessä se ei kelpaa.
        Itsekin sitä joskus jankutatte: pitää olla falsifikaatiokriteeri.

        Yritys oli muuten hyvä, mutta väitteelle on selvä falsifikaatiokriteeri.

        Jos väitän, että joku ei ole suunniteltu, sen voi kumota osoittamalle, että se on suunniteltu.

        Helppoa, eikö totta? Jankutus jää ID-leirin puolelle.


      • Hapkidod kirjoitti:

        Sinäkö sitten olet sitä kirkkainta kastia äidinkielen hallinnassa tällä palstalla? ;DD

        MWHAHHAHAHAHAHAH!!! HAHAH LOL LOL LOL!!!! TYHMÄ!

        Minulle sillä ei ole merkitystä. Evolutionisteille se tuntuu olevan pakkomielle.

        Tuo sinun väkinäinen naurusi tuo elävästi mieleen syntisen ihmisen, miksi niin ???

        Kolkuttaako pikku habin omatunto ?

        Siunausta.


      • Hapkidod
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Minulle sillä ei ole merkitystä. Evolutionisteille se tuntuu olevan pakkomielle.

        Tuo sinun väkinäinen naurusi tuo elävästi mieleen syntisen ihmisen, miksi niin ???

        Kolkuttaako pikku habin omatunto ?

        Siunausta.

        Oikeinkirjoituksen yhdentekevyys sinulle on tekosyy välttää sanomasta että et hallitse edes äidinkieltäsi. Tuskin edes tiedät mitä pilkulla tehdään, MWHAHHAHAHAH!

        Onko sitten evoluutioteorian todisteetkin yhdentekeviä kun et niitäkään näytä sisäistävän? Eipä taideta sinunkaan koulutuksellasi pahemmin mitään muuta tehdä kuin myydä joulukuusia, taitaa sekin olla SUP:ille haastavaa työtä.

        Mitä SUP tekee kokopäiväisesti? Oletko joskus tehnyt ihan oikeaa työtä? Mikä SUP on koulutukseltaan?

        Kovin itsevarmana sitä ollaan taas Happikatoa profiloimassa vaikka tuo ihmistuntemus menee aivan päin honkia - eipähän ole ainoa asia SUP:in kohdalla jonka mielestä KIVISET JA SORASETKIN ON TÄYTTÄ FAKTAA!!!!!!!! LOL!


      • _Koba
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Minulle sillä ei ole merkitystä. Evolutionisteille se tuntuu olevan pakkomielle.

        Tuo sinun väkinäinen naurusi tuo elävästi mieleen syntisen ihmisen, miksi niin ???

        Kolkuttaako pikku habin omatunto ?

        Siunausta.

        Laita sitten pilkut kohdalleen äläkä uhoa ja mesoa! (Jotenkin minulla on tunne, että kapasiteettisi ei siihen riitä... Anteeksi, ei pahalla ja kaikella kunnioituksella) Vai onko sinulla vain tapana, miltä keskustelusi näyttää, vain puhua pehmoisia ja päättömyyksiä? Et ole vastannut yhteenkään evolutiota koskevaan kysymykseen, vielä vähemmän osoittanut mitään todisteita omien näkemystesi (uskosi) todenperäisyydestä!


      • _Koba kirjoitti:

        Laita sitten pilkut kohdalleen äläkä uhoa ja mesoa! (Jotenkin minulla on tunne, että kapasiteettisi ei siihen riitä... Anteeksi, ei pahalla ja kaikella kunnioituksella) Vai onko sinulla vain tapana, miltä keskustelusi näyttää, vain puhua pehmoisia ja päättömyyksiä? Et ole vastannut yhteenkään evolutiota koskevaan kysymykseen, vielä vähemmän osoittanut mitään todisteita omien näkemystesi (uskosi) todenperäisyydestä!

        kysynyt jotain evoluutiosta....Kerro missä, niin vastaan mielelläni kysymykseesi...Vai laitatko jonkun itseäsi pätevämmän kysymään:D


    • Evolutionistit itse kumosivat väitteet, kun mrkatti teki aiheesta aloituksen :D

      • Suinkaan

        Mitään tällaista kumousta ei esitetty.


      • Hapkidod
        Suinkaan kirjoitti:

        Mitään tällaista kumousta ei esitetty.

        Uudestisyntyneiden neokreationistien vähemmistössä SUP on paras paskamyrskyjen nostattaja. Valehtelua, disinformaatiota ja suoraa todisteiden kiertelyä - ja kovasti toraa siitä kuinka evosiittimet ovat syntisiä ihmisiä! :-----------------D

        Kannattaa lukea enemmänkin SUP:in viestejä, 100% taattua ajanvietettä kun halutaan katsoa vierestä tyhmien ihmisten toimintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe