e hyväksyntä valoissa

???? EN TIEDÄ

Miten auton takavalojen e hyväksyntä menee? Saako autossa olla e11 hyväksytyt valot, entä e2 hyväksytyt entäs e3 hyväksytyt? Vai riittääkö pelkkä e hyväksyntä tässä hommassa..? Mutta mitä ihmetteä noi numerot tarkoittaa siinä perässä? Jos joku teitää niin suurkiitos avusta!!! :)

6

16261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel-fani

      Katsoppa seuraavaa http://www.örum.fi/kannat/orumwww.nsf/images/E-valohyväksynnät_0906.pdf/$FILE/E-valohyväksynnät_0906.pdf

      • hmm..

        ei oikeen löytänyt vastausta, eli onkohan nuo luettelemani valot luvalliset henkilöautossa? Vai mitä noi maa jutut tossa meinaa..?


      • siis....
        hmm.. kirjoitti:

        ei oikeen löytänyt vastausta, eli onkohan nuo luettelemani valot luvalliset henkilöautossa? Vai mitä noi maa jutut tossa meinaa..?

        Ne maa-jutut meinaa sitä, että numero ympyrässä olevan e-kirjaimen vieressä oleva numero kertoo, mikä maa on myöntänyt kyseiselle valolle hyväksynnän. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä, mikä se numero on, kunhan lasista löytyy se e-kirjain ja numero ympyröitynä.

        Takavalon lasista tulee löytyä R-kirjain, tämä tarkoittaa, että ko. valo on hyväksytty toimimaan punaisena takavalaisimena. Täytyis nähdä se valon lasi, niin vois ykskantaan todeta, käykö se takavaloksi vai ei.


      • merkinnät
        siis.... kirjoitti:

        Ne maa-jutut meinaa sitä, että numero ympyrässä olevan e-kirjaimen vieressä oleva numero kertoo, mikä maa on myöntänyt kyseiselle valolle hyväksynnän. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä, mikä se numero on, kunhan lasista löytyy se e-kirjain ja numero ympyröitynä.

        Takavalon lasista tulee löytyä R-kirjain, tämä tarkoittaa, että ko. valo on hyväksytty toimimaan punaisena takavalaisimena. Täytyis nähdä se valon lasi, niin vois ykskantaan todeta, käykö se takavaloksi vai ei.

        jotta valo olisi hyväksytty niin sen pitää olla e-hyväksytty, jos auton ikä vatii....

        ja lisäksi siellä on paljon eri kirjaimia jotka tarkoittaa mitä valoja alaisin sisältää ja tasoja. esim. takavalo, suuntavalo, sumuvalo, takaheijastin, peruutusvalo jne...

        sama systeemi on muissakin valoissa, esim sivuvilkku 0n 5 ja yli 6m pitkissä autoissa täytyy olla 6 merkitty sivuvilkku, ja ne tarvikevilkut esim peileihin jossa on sm01 ei ole vilkku vaan sivuvalo jonka voi kytkeä vilkkumaan, muttei korvaa sivuvilkkua jos on pakollinen varuste..


      • Tavallisesti asioista hyvin...
        merkinnät kirjoitti:

        jotta valo olisi hyväksytty niin sen pitää olla e-hyväksytty, jos auton ikä vatii....

        ja lisäksi siellä on paljon eri kirjaimia jotka tarkoittaa mitä valoja alaisin sisältää ja tasoja. esim. takavalo, suuntavalo, sumuvalo, takaheijastin, peruutusvalo jne...

        sama systeemi on muissakin valoissa, esim sivuvilkku 0n 5 ja yli 6m pitkissä autoissa täytyy olla 6 merkitty sivuvilkku, ja ne tarvikevilkut esim peileihin jossa on sm01 ei ole vilkku vaan sivuvalo jonka voi kytkeä vilkkumaan, muttei korvaa sivuvilkkua jos on pakollinen varuste..

        Vilkut on vilkkuja ja sivuvalot sivuvaloja. Ei niitä saa sekoittaa keskenään. Sivuvalon vilkkuminen on vika.


      • Tehotarve
        Tavallisesti asioista hyvin... kirjoitti:

        Vilkut on vilkkuja ja sivuvalot sivuvaloja. Ei niitä saa sekoittaa keskenään. Sivuvalon vilkkuminen on vika.

        Olen ymmärtänyt, että sivuvalo saa toimia vilkun kanssa ristiin, mutta vain edessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe