Miten auton takavalojen e hyväksyntä menee? Saako autossa olla e11 hyväksytyt valot, entä e2 hyväksytyt entäs e3 hyväksytyt? Vai riittääkö pelkkä e hyväksyntä tässä hommassa..? Mutta mitä ihmetteä noi numerot tarkoittaa siinä perässä? Jos joku teitää niin suurkiitos avusta!!! :)
e hyväksyntä valoissa
6
16261
Vastaukset
- Diesel-fani
Katsoppa seuraavaa http://www.örum.fi/kannat/orumwww.nsf/images/E-valohyväksynnät_0906.pdf/$FILE/E-valohyväksynnät_0906.pdf
- hmm..
ei oikeen löytänyt vastausta, eli onkohan nuo luettelemani valot luvalliset henkilöautossa? Vai mitä noi maa jutut tossa meinaa..?
- siis....
hmm.. kirjoitti:
ei oikeen löytänyt vastausta, eli onkohan nuo luettelemani valot luvalliset henkilöautossa? Vai mitä noi maa jutut tossa meinaa..?
Ne maa-jutut meinaa sitä, että numero ympyrässä olevan e-kirjaimen vieressä oleva numero kertoo, mikä maa on myöntänyt kyseiselle valolle hyväksynnän. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä, mikä se numero on, kunhan lasista löytyy se e-kirjain ja numero ympyröitynä.
Takavalon lasista tulee löytyä R-kirjain, tämä tarkoittaa, että ko. valo on hyväksytty toimimaan punaisena takavalaisimena. Täytyis nähdä se valon lasi, niin vois ykskantaan todeta, käykö se takavaloksi vai ei. - merkinnät
siis.... kirjoitti:
Ne maa-jutut meinaa sitä, että numero ympyrässä olevan e-kirjaimen vieressä oleva numero kertoo, mikä maa on myöntänyt kyseiselle valolle hyväksynnän. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä, mikä se numero on, kunhan lasista löytyy se e-kirjain ja numero ympyröitynä.
Takavalon lasista tulee löytyä R-kirjain, tämä tarkoittaa, että ko. valo on hyväksytty toimimaan punaisena takavalaisimena. Täytyis nähdä se valon lasi, niin vois ykskantaan todeta, käykö se takavaloksi vai ei.jotta valo olisi hyväksytty niin sen pitää olla e-hyväksytty, jos auton ikä vatii....
ja lisäksi siellä on paljon eri kirjaimia jotka tarkoittaa mitä valoja alaisin sisältää ja tasoja. esim. takavalo, suuntavalo, sumuvalo, takaheijastin, peruutusvalo jne...
sama systeemi on muissakin valoissa, esim sivuvilkku 0n 5 ja yli 6m pitkissä autoissa täytyy olla 6 merkitty sivuvilkku, ja ne tarvikevilkut esim peileihin jossa on sm01 ei ole vilkku vaan sivuvalo jonka voi kytkeä vilkkumaan, muttei korvaa sivuvilkkua jos on pakollinen varuste.. - Tavallisesti asioista hyvin...
merkinnät kirjoitti:
jotta valo olisi hyväksytty niin sen pitää olla e-hyväksytty, jos auton ikä vatii....
ja lisäksi siellä on paljon eri kirjaimia jotka tarkoittaa mitä valoja alaisin sisältää ja tasoja. esim. takavalo, suuntavalo, sumuvalo, takaheijastin, peruutusvalo jne...
sama systeemi on muissakin valoissa, esim sivuvilkku 0n 5 ja yli 6m pitkissä autoissa täytyy olla 6 merkitty sivuvilkku, ja ne tarvikevilkut esim peileihin jossa on sm01 ei ole vilkku vaan sivuvalo jonka voi kytkeä vilkkumaan, muttei korvaa sivuvilkkua jos on pakollinen varuste..Vilkut on vilkkuja ja sivuvalot sivuvaloja. Ei niitä saa sekoittaa keskenään. Sivuvalon vilkkuminen on vika.
- Tehotarve
Tavallisesti asioista hyvin... kirjoitti:
Vilkut on vilkkuja ja sivuvalot sivuvaloja. Ei niitä saa sekoittaa keskenään. Sivuvalon vilkkuminen on vika.
Olen ymmärtänyt, että sivuvalo saa toimia vilkun kanssa ristiin, mutta vain edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 71457