onko täällä ketään joka on mennyt naimisiin velkajärjestelyn aikana miten kävi maksuohjelman tuliko muutosta??????
avioliitto ja velkajärjestely
7
5203
Vastaukset
- todella
Ei todellakaan, joku tolkku pitää olla. Makselet velkaa entiseen tapaan, jos on molempien nimet paperissa kumpikin maksaa puolet.
- sarppa.69
ne on omia velkoja tulleet jo ennen tätä puolisoa siksi tuntuu niin hassulta että meidän velkajärjestely väittää että puolison tulot vaikuttaa en tiedä keltä pitäisi kysyä
- Finlexistä
sarppa.69 kirjoitti:
ne on omia velkoja tulleet jo ennen tätä puolisoa siksi tuntuu niin hassulta että meidän velkajärjestely väittää että puolison tulot vaikuttaa en tiedä keltä pitäisi kysyä
Kannattaa itse lukea kaikki asiaan liittyvät lait ja pykälät Finlexistä.
Avioon mentyäsi on asumis- ja elämiskulusi oletettavasti pienentyneet, joten lisämaksua on odotettavissa. - nosta kädet pystyyn
sarppa.69 kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa
- enää vaikuttaa
Vanhassa laissa vaikutti, enää ei.
- Aviossa
vaikuttanut mitenkään.
- muuli
itse olen velkajärjestelyssä oleva yksinhuoltaja ja asun vuokra-asunnossa. Saan asumistukea sekä lapsilisän yksinhuoltajakorotusta. Velkajärjestely alkanut vuosi sitten. Ymmärsin oman velkaneuvojani puheesta, asiaa suoraan kysyessäni, että on mahdollista mennä naimisiin mutta se ei todellakaan taloudellisesti kannata.
Riippuen tietysti tulevan aviopuolison tuloista, mutta asumistuen sekä yksinhuoltajakorotuksen menettäisin varmasti.
Miehen osallisuus esim. vuokranmaksuun pienentäisi minun asumiskustannuksiani. Joten katsottaisiin että minulla olisi enemmän maksuvaraa sitten. vaikka olisinkin menettänyt yh korotuksetkin. Oletettaisiin kai että tulevalla miehelläni olisi elatusvelvollisuus myös minun lapsiini, vaikka hänellä olisi jo 3 elätettävää aiemmin.
Entä jos tulisikin sitten ero parin vuoden jälkeen?? taloudelliset huolet on usein eron syynä. 5 vuotta on kuitenkin pitkä aika, ja kaikki on mahdollista. Kaikki menisi taas uusiksi.
En tiedä mikä olisi tilanne lapsettomien parien kohdalla.
Naimisiin menosta seuraisi monen vuoden paperisota velkajärjestelyyn.
Kun laki on näinkin joustamaton ihmisten henkilökohtaisista asioista, kannattaa lakia mielestäni vain kiertää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305