Moi,
Eilen ajoin helsingissä bussikaistalla, sattui just oleen sitten joku valvonta siinä ja ottivat kuvan poliisiauton takaa. Kuvatuksi tuli kymmenet autoilijat, jotka käyttivät aamun ruuhkassa bussikaistaa hyväksi.
Kuinka paljon bussikaistan käytöstä tulee sakkoa? Itse ajoin sitä noin 50 metriä.
Sadan metrin päästä olis voinu kääntyä bussikaistalta oikealle, mutta ei taida selittelyt auttaa.
bussikaistalla sakot?
13
2692
Vastaukset
- selittelyt
sakon suuruutta en tiedä mutta tuosta kuuluukin tulla sakko
joukkoliikennekaistan funktio menee ihan äiteehensä juuri silloin, kun jotkut urpåt kuvittelevat että kyllä minä voin nyt tuosta mennä
sitten kun niitä urpåja on tarpeeksi monta niin bussit joutuvat jumittamaan näiden pösilöiden perässä- linja-autoille
Minä en ymmärrä lainkaan miksi 10 linja-autolle on varattu oma kaista kun samaan aikaan monikymmenkertainen automäärä ahdetaan toiselle kaistalle. Sorry vaan kaikille proleakvaarion käyttäjille mutta aion käyttää surutta bussikaistaa kuten ennenkin. Toivottavasti niin moni muukin, että loppuu filmirulla poliisin kamerasta.
Eipä ole vielä sakkoja tullut. Kaiholla muistelen bussilakon aikaa kun jo toisena päivänä liikenne sujui paljon paremmin kuin normaaliaikana. Bussit on tiellä ja niillä on liikaa erivapauksia.
Rakentakaa metroja pkele. - sinä vaan
linja-autoille kirjoitti:
Minä en ymmärrä lainkaan miksi 10 linja-autolle on varattu oma kaista kun samaan aikaan monikymmenkertainen automäärä ahdetaan toiselle kaistalle. Sorry vaan kaikille proleakvaarion käyttäjille mutta aion käyttää surutta bussikaistaa kuten ennenkin. Toivottavasti niin moni muukin, että loppuu filmirulla poliisin kamerasta.
Eipä ole vielä sakkoja tullut. Kaiholla muistelen bussilakon aikaa kun jo toisena päivänä liikenne sujui paljon paremmin kuin normaaliaikana. Bussit on tiellä ja niillä on liikaa erivapauksia.
Rakentakaa metroja pkele.kuule pulua pelle.
- R. Aivo
linja-autoille kirjoitti:
Rakentakaa metroja pkele.Bussikaistat on tarkotettu busseille ja takseille. Mikä siinä on niin vaikeeta? Sakot vaan satanan pelle.
Niin ja tossa sun esimerkissä 10 linja- autoa kuljettaa esim. 80/ auto= 800 ihmistä.
Samalla vähenee henkilöautojen määrä kun henkilöautossa istuu aamuruuhkassa 1/ auto siis 800 henkilöautoa.
Niin valita vaan homopaska Urpå pelle! - linja-autoilla
sinä vaan kirjoitti:
kuule pulua pelle.
Itse olen ollut viimeksi 5 vuotta sitten proleakvaariossa. En muista syytä mutta kyllä hävettää vieläkin.
Te voitte toki niitä käyttää mutta bussikaistaa ajan edelleenkin aivan niinkuin ennenkin. Nyt on jo takana niin monta kilometriä että yksi sakko ei tunnu missään.
Eli kevättä ja bussilakkoa odotellessa...
- Kentällä vuodesta -73
Jos aikomuksesi oli kääntyä oikealla seuraavasta risteyksekstä(ja se kääntyminen siis edellytti siten bussikaistan käyttöä),niin toki sait ryhmittyä sille kaistalle. Poliisi voi sakottaa mikäli olisit jatkanutkin suoraan risteyksestä.
Sitä minäkään en ymmärrä miksi takseilla on oikeus suhata bussikaistaa,mutta sillä alallahan on muutenkin valtio taannut lainsäädännöllä monopolin..- väärin sakotettu
duudsonihan nimenomaan sanoi ettei ollut ryhmittynyt kääntymistä varten
uusavuton, luktaidoton, adhd -ammattkoululainenko olet? - mistä hitosta
väärin sakotettu kirjoitti:
duudsonihan nimenomaan sanoi ettei ollut ryhmittynyt kääntymistä varten
uusavuton, luktaidoton, adhd -ammattkoululainenko olet?tiedät oliko se ryhmittynyt kääntymistä varten vai ei,tai mistä sen voi poliisi tietää ennenkuin odottaa kääntyykö se kaveri todella vai ei(eikö tässä tapauksessa pysäytettyä kesken bussikaistan ajon ennen risteystä jo?)? Vilkun käyttämättömyyskään ei sitä kerro,koska vilkkua voi käyttää vasta 2 metriä ennen kääntymistä kaupunkinopeuksissa.
- -kyttä-
mistä hitosta kirjoitti:
tiedät oliko se ryhmittynyt kääntymistä varten vai ei,tai mistä sen voi poliisi tietää ennenkuin odottaa kääntyykö se kaveri todella vai ei(eikö tässä tapauksessa pysäytettyä kesken bussikaistan ajon ennen risteystä jo?)? Vilkun käyttämättömyyskään ei sitä kerro,koska vilkkua voi käyttää vasta 2 metriä ennen kääntymistä kaupunkinopeuksissa.
..että ensimmäisen kamera-auton jälkeen on toinen auto, noin 200m edellisesä, joka myös kuvaa bussikaistaa ajavia. Mikäli auto on molemmissa kuvissa, niin lappu lähtee. Ja sakon summahan on 50€.
- sdfdsafdas
-kyttä- kirjoitti:
..että ensimmäisen kamera-auton jälkeen on toinen auto, noin 200m edellisesä, joka myös kuvaa bussikaistaa ajavia. Mikäli auto on molemmissa kuvissa, niin lappu lähtee. Ja sakon summahan on 50€.
no jopas on pieni sakko, jos tosiaan on 50€.
Turhi tuskailin.
Olen nimittäin saanut noin 800 - 1300€ sakkoja.
heh, luulin että bussikaistalla törttöilystäkin voi saada kunnon sakon, eli päiväsakoille.
tuloni ovat noin 60 000€ vuodessa. - mistä hitosta
mistä hitosta kirjoitti:
tiedät oliko se ryhmittynyt kääntymistä varten vai ei,tai mistä sen voi poliisi tietää ennenkuin odottaa kääntyykö se kaveri todella vai ei(eikö tässä tapauksessa pysäytettyä kesken bussikaistan ajon ennen risteystä jo?)? Vilkun käyttämättömyyskään ei sitä kerro,koska vilkkua voi käyttää vasta 2 metriä ennen kääntymistä kaupunkinopeuksissa.
"Sadan metrin päästä olis voinu kääntyä bussikaistalta oikealle"
ja duudsoni oli ajanut jo hyvän maktaa bussikaistaa kun kerran kymmeniä muitakin tuli kuvatuksi siihen poliisin kameraan
uusavuton, lukutaidoton, päättelykyvytön adhd -ammattikoululainen ei tetysti tuollaista yhtälöä ratkaise - fsdfdsfsd
mistä hitosta kirjoitti:
"Sadan metrin päästä olis voinu kääntyä bussikaistalta oikealle"
ja duudsoni oli ajanut jo hyvän maktaa bussikaistaa kun kerran kymmeniä muitakin tuli kuvatuksi siihen poliisin kameraan
uusavuton, lukutaidoton, päättelykyvytön adhd -ammattikoululainen ei tetysti tuollaista yhtälöä ratkaisekäännyi kaistalle, samantien minut kuvattiin. En ehtinyt toiselle kaistalle enää. perässäni tuli muita kuvatuiksi. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut, it-alan ylempi toimihenkilö. Minulle on aivan sama joku 50€ sakko. Tulen jatkossakin rässimään bussikaistalla, jos sakot on 50 - 100€.
- sitten teillä
fsdfdsfsd kirjoitti:
käännyi kaistalle, samantien minut kuvattiin. En ehtinyt toiselle kaistalle enää. perässäni tuli muita kuvatuiksi. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut, it-alan ylempi toimihenkilö. Minulle on aivan sama joku 50€ sakko. Tulen jatkossakin rässimään bussikaistalla, jos sakot on 50 - 100€.
jokos teillä on yt-neuvottelut missä vaiheessa? koska työt loppuu ja tehdas menee kiinni?
voi olla että kannattaa alkaa säästelemään tai sitten vaihtaa uraa ... vartiointiliikkeisiin on kuulemma kyselty tavaratalovartijoita ja toisekseen kiinteistöhuoltoyritykset tarvitsevat niitä hemmoja jotka ajelevat pakettiautolla ymäriinsä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448