moi. olen yleensä pyörinyt tuolla helluntailais palstalla, mut siellä on nykyään aika kumma meno, joten en sinne nyt kehtaa asioitani valitella..
Minua ahistaa. Oon 25vee miehenalku, ja elämä on pilalla. Juma ei auta. Kärsin hankalasta ahistuksesta ja masennuksesta,ja ne on pilannut kaiken. Oon ollu suuren osan aikuis iästäni sairas, enkä ole töitä juurikaan tehnyt. Joten olen kelkasta pudonnut kaikinpuolin. väsyttää...
Minulla ei ole senttiäkään rahaa koskaan. Aina saa tapella joka leivän murusta. on laskuja vinot pinot ja kohta kai luottotiedotkin menee. jatkuva stressi näistä asioista päällä,ihan koko ajan, ei edes pysty nukkumaan. yksi syy tähän on pelihimo, joka onneksi on nyt kurissa, mutta jälki on pahaa. sekin oli vaan ahistuksesta johtuvaa outoa käytöstä. olen kokeillut myös ryyppäämistä hoitona, mutta sekään ei oikein toiminut.
Jumalaa olen rukoillut, ja uskon Jeesukseen. en vaan tunnu saavan siitä mitään. Jumala ruokkii pikkulinnutkin, mutta miksei minua? enkö ole jo kärsinyt tarpeeksi? eikö mikään riitä? aina samaa paskaa niskaan, joka päivä. Mitään positiivista en elämässä enää näe. olen luovattamis pisteessä....
eipä tässä nyt näköjään mitään pointtia ollut edes, mutta jos vaikka joku vois rukoilla tms puolestani? jonkun ihmeen tarvis nyt..
kiitos
ahistaa
21
827
Vastaukset
ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. Katso profiiliani, niin tiedät, mistä olen löytänyt. "Monen ahdistuksen jälkeen tulevat siunaukset", mutta meidän on tehtävä oma osamme.
- spiritkid
Muistan kyllä sinua rukouksessa. Huomasin tämän viestin, vaikken yleensä täällä käy.
Ei kenelläkään ole tyhjentäviä vastauksia, miksi toisilla on sellaisia koettelemuksia ja toislla toisenlaisia, mutta yksi juttu on varma: Oli vaikeudet mitä luokkaa tahansa, Jumala on vastaus, ei ongelma!
Ei ole helppoa ollut minullakaan, vaikka ruokaa ja katto pään päälle nyt onkin :) Haasteita on riittänyt koko elämän ajan, paskasankoja on kaadettu niskaan minullekin ja paljon... monenlaista väkivaltaa, hylkäämistä, hyväksikäyttöä... Lue vaikka galleriasivuni.
Mutta, tule sellaisena kuin olet Jumalan eteen ja pyydä Häntä auttamaan, USKOEN, että Hän on sinun apusi ja ainoa todellinen asiantuntija elämäsi suhteen.
Älä haksahda tuon tapani1-nimikerkin mainostamaan mormonikirkko-harhaan, se on kammottava sekaoppi, jossa Jeesus on toissjainen. Tervettä elämää voi harrastaa muutenkin!!
...
Kuuluuko sinulle Radio Dei? Sieltäkin kuulee ihan kelvollista tarjontaa ja henegllistä ohjelmaa. Tärkein on kuitenkin sinun suhteesi Jumalaan. Tuntui miltä tahansa, ota vastaan Hänen lupauksensa Raamatusta: "Joka minun tyköni tulee, sitä minä en heitä ulos". Tärkeintä onkin antaa Jeesukselle elämän ohjat, ja kuunnella mitä Hän - ei mitä ihmiset - sanovat.
Älä luovuta, elämä on arvokasta...Roiku kiinni Herrassa !!!- mk81
lohduttavasta ja kannustavasta viestistä! yritän pistää nuo asiat korvan taakse, TAAS, nekun tuppaa näköjään unohtumaan.
- vaikea tapaus
Olen ajatellut monesti ihan samalla tavalla, " enkö
ole jo kärsinyt tarpeeksi".
Minulla alkoi unihäiriöt 20 vuotiaana nuorena miehenä, se haittas elämääni tosi paljon, voit uskoo ettei ollut helppoa.
Siitä on nyt noin 20 vuotta, koko tämän ajan elämääni on haitannut unihäiriöt, olen ollut monta kertaa ihan lopussa.
Viimeiset 10 vuotta on ollut helpompaa, olen syönyt
mietoja masennuslääkkeitä, ja ne on helpottanut unettomuutta mutta ongelma ei ole kokonaan poistunut.
Nuorempana käytin alkoholia, runsaastikkin, mutta se vain pahensi tilannetta.
Tuntui monesti että elämalläni ei ole mitään merkitystä, se valuu hukkaan, kun en voi tehdä sitä mitä haluaisin, enkä voi toteuttaa itseäni.
No tulin uskoon suht nuorena, voin sanoa ettei kaikki ongelmat ole poistunut, mut on ainakin Jumala mihin voin turvata.
Olen monesti tullut Jumalan eteen tuskaisena, kertonut Hänelle tuskani, minulla on ystävä jonka kanssa rukoilemme, ja Herra on hoitanut minua rukouksessa ollessamme, ja tuska on helpottanut.
Ihan totta, monesti olen kokenut ihan konreettisesti, että tuska on otettu pois, Herra on monesti puhunut, että vuodata sydämmesi minulle apu tulee minulta, ja Herra on sanonut että kun olet kertonut asiasi, niin kiitä vain minua.
Olen aika huono, näin kirjoittamalla kertomaan, mutta tahdon rohkaista että älä luovuta koskaan, Herra on sinunkin kanssa.
Ei Hän katso henkilöön, jokaisen joka hänen tykönsä tulee Hän ei heitä ulos.
Minunkin tilanne oli sellainen, ettei kukaan muu voinut auttaa kuin Maan ja taivaan Herra.
Saat uskoa, että oli aikoja, että raivosin Jumalallekkin, kyllä hän kestää lastensa kiukkuilemisenkin.
Herra on luvannut minulle, että parantaa vielä minut kokonaan, vähitellen, olen saanut kokea kuinka Hän on vapauttanut ja parantanut asteittain.
Mitä on sanonut se on toteutunut, ja olen myös rukoillut oikein väsyneenä aamuna, Herra auta minua tästä työpäivästä yli, ja olen huomannut kuinka Hän on varjellut etten ole tehnyt virheitä väsyneenä, kerrankin aivankuin joku olisi sanonut tarkista vielä tuo mitta.
Kiitos Herralle!
Tahdon rohkaista sinua, tartu kiinni Jumalaan hellittämättömässä rukouksessa, kyllä Hän auttaa,
etsi uskovia ystäviä,uskovien yhteyttä, Herralla on kaikki valta, minäkin olisin varmaan jo kuollut
mies, jos ei Herra olisi auttanut.
Siunausta! "Jumala asuu niiden tykönä, joilla on nöyrä sydän ja särjetty henki". Olet juuri oikeassa asemassa ja asenteella Isän edessä.
Kaikkihan me joudumme aloittamalla rukouksemme tällä: "Herra, armahda minua syntistä".
Luukkaan evankeliumi:
18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Minullakin on ahdistusta ja masennusta ja olen työkyvytömyyseläkkeellä. Saan rukousvastauksen usein vast silloin, kun juuri olen jo luopunut toivosta. Ehkä Herra näin tekee selväksi, että Hän se on. Raamatusta löytyy esimerkkejä toivottomista huokauksista.
Esimerkki: Tuskin ahdistunut oli rukoillut viimeistä epätoivoista anomustaan, kun vastaus tuli. Vastaus josta ei voinut erehtyä. Mutta on huomattava, että tässä oli kyse toisen asialal olemisesta. Kun autamme muita tai rukoilemme muiden puolesta, Herra täyttää omatkin tarpeemme.
1.Mooseksen kirja:
24:11 Ja hän antoi kamelien asettua kaupungin ulkopuolelle vesikaivon ääreen lepäämään, illan suussa, jolloin naiset tulivat vettä ammentamaan.
24:12 Ja hän sanoi: "Herra, minun herrani Aabrahamin Jumala, suo minulle tänään menestystä ja tee laupeus herralleni Aabrahamille.
24:13 Katso, minä seison tässä lähteellä, ja kaupunkilaisten tyttäret tulevat ammentamaan vettä.
24:14 Niin tapahtukoon, että se tyttö, jolle minä sanon: 'Kallista tänne vesiastiaasi juodakseni', ja joka vastaa: 'Juo, minä juotan kamelisikin', on juuri se, jonka sinä olet määrännyt palvelijallesi Iisakille; ja siitä minä tiedän, että olet tehnyt laupeuden herralleni."
24:15 Tuskin hän oli lakannut puhumasta, niin tuli siihen Rebekka, joka oli Aabrahamin veljen Naahorin ja hänen vaimonsa Milkan pojan, Betuelin, tytär; ja hänellä oli vesiastia olallaan.
24:16 Ja tyttö oli näöltään hyvin ihana, neitsyt, johon ei mies ollut koskenut. Ja hän astui alas lähteelle, täytti astiansa ja tuli ylös.
24:17 Silloin palvelija riensi häntä vastaan ja sanoi: "Anna minun juoda vähän vettä astiastasi."
Rukoilen puolestasi, "ahistaa" - "mk81".- Kaikkivaltiaan-varjossa
Lui Sinun viestisi,sydäntäni säri.Olet nuori ihminen,jolla on tulevaisuus edessäpäin.Minulla on 6nuorta,heillä kaikilla on ollut ja on vaikeuksia.Äitinä olen jatkuvasti kantamassa heitä Herran eteen.Sinulla on uusi mahdollisuus tuhlaajapojan tavoin tulla Isän helmaan.Alkamansa työn Hän vie päätökseen.Aloita päiväsi kiitoksella ja rukouksella,aina on aihetta kiittää,vaikka kuinka pienistä asioista."Tämä on se päivä jonka Jumala on luonut,iloitkaamme ja riemuitkaamme."Pyydä Jeesekselta Hänen verensä tähden syntisi anteeksi,se on rukous joka aina huomioidaan.Hän antaa Sinulle tulevaisuuden ja toivon.Hän nostaa Sinut poi kuopasta.Sinä saat vain katsella ja ihmetellä Hänen tekojansa elämässi.Toivon että tämä ei olisi tullut liian korkealta,alenhan itsekin armahdettu syntinen.Anoppini rukoili puolestani 9vuotta,ennenkuin nöyrryin Jeesuksen edessä.Uskon esirukouksen voimaan,se liikuttaa Jumalan kättä.Jäät rukouksiini.Kiitos avoimuudestasi.Hei
- samassa
tilanteessa. olen maanviljeliä, joka muutama vuopsi sitten rakensi taloonsa lisää tilaa. meillä on lapsi pyörätuolissa, täysin autettava .meiltä on rahat loppu , pitäisi maksaa tytön koulut, kunta kaataa ne niskaan.pitäisi ostaa lannoittewet, ja saiemenet ja maksaa ennakkoverot ja eläkemaksut, ja ewlääkin pitäisi . MITÄ MÄ' TEEN , KERRO
- MerkkiSee
Hei.
Kiitos kirjoituksestasi.
Ehkä tiedätkin tämän asian, mutta varmuuden vuoksi kerron, jos et tiedä (useat sairaan lapsen vanhemmat eivät tiedä kaikista etuuksistaan, mitä he voivat saada).
Jos lapsenne on sairas (pyörätuolissa) kunnan omaishoitotuen lisäksi Kela voi maksaa teille myös kahta muuta tukirahaa (riippuen siitä, mikä lapsellanne on, ja onko tarve todellinen):
1) Erityishoitoraha
2) Sairaan lapsen hoitotuki (joka on eri asia kuin erityishoitoraha)
Liikuntarajoitteinen lapsi siis voi saada useampaa rahallista tukimuotoa, eikä ainoastaan tarvitse olla kunnan omaishoitotuen varassa.
Mielestäni myös sairaan lapsen erityisjärjestelyjä vaativaan koulumatkaan voi saada erillistä tukea - siis kunnan omaishoitotuen lisäksi - mutta siitä en ole aivan varma.
Kelasta saatte tietoa ja myös Kelan nettisivuilta tietoa löytyy. Kuntahan ei ole velvollinen teille kertomaan siitä, mitä kaikkea etuuksia vielä omaishoitotuen lisäksi voisitte Kelalta hakea ja saada.
Asia jää, valitettavasti, aina sairaan lapsen omaisten oman aktiivisuuden varaan: että etsimällä etsii tietoa saadakseen kaikki mahdolliset tuet lapsensa hoitoon.
Olette ilmaisesti rakentaneet lisätilaa, jotta kodissanne voi kulkea sujuvasti pyörätuolilla. Ota selvää Kelalta vielä etuuksista:
jos siellä olisi vielä joitakin etuusmuotoja, jotka soveltuisivat teidän tilanteeseenne. Kunta ei ole ainoa etuuksien maksaja, vaan Kelalla on monenlaista myös - edellyttää vain sitä, että potilas/omainen ottaa itse selvää, mitä siellä olisi etuuksissa.
Eri seurakunnissa on erilaisia käytäntöjä diakonia-puolella, että miten autetaan taloudellisissa vaikeuksissa olevia perheitä ja ihmisiä.
Ehkä voisitte käydä omassa seurakunnassanne diakonissan kanssa juttelemassa siitä, miten vaikea tilanne teillä taloudellisesti ja henkisesti nyt on?
Ehkä teidänkin seurakuntanne diakonityössä voitaisiin teitä tilapäisesti jotenkin auttaa ja tukea. Haluan rohkaista, että ottaisit siitä selvää varaamalla ajan seurakuntasi diakonissalle. Juttele hänen kanssaan tilanteestanne.
Elämä kuitenkin on dynaamista. Ei se ole aina sellaista kuin se nyt on. Varmasti teidänkin tilanteenne tulevat vielä muuttumaan.
Tiedän, että nyt on kestettävää ja siedettävää siinä, miten asiat ovat huonosti, mutta jos se yhtään toisi tähän hetkeenne lohdutusta, niin haluan kertoa, että vielä teilläkin tilanteet muuttuvat parempaan. Ihan varmasti. Mutta, nyt on nyt, ja tähän tilanteeseen tarvitsette paljon voimia ja siunausta.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. Voimia :) Siunausta.
- mk81
totuus on kuitenki se, että olen vuosikaudet anonut ja rukoillut Jumalaa auttamaan, ja MITÄÄN apua ei ole koskaan tullut. aika jännää että jumala vihaa minua niin kovin.
- Kilvoituksessa
Olethan kovassa koulussa. Olet kuin Job niissä kärsimyksissään. Mutta Jumala käänsi Jobin kohtalon, kun hän nöyrtyi. Jumalaa Job ei syyttänyt eikä Jumala syyttänyt Jobia. Hän antoi hyvän mainesanan Jobista saatanalle. Jobin "ystävät" yrittivät osoittaa hänelle hänen syyllisyytensä, mutta Job vastusti, sillä syytökset olivat vääriä. Vasta nuorin ystävistä, Elihu, osasi valita oikeat sanat. Jos olet tosissasi, kun sanot: "aika jännää että jumala vihaa minua niin kovin ", niin silloin sanot samoin kuin Job.
"33:9. 'Puhdas minä olen, rikoksesta vapaa; olen viaton, eikä minussa ole vääryyttä.
10. Katso, hän keksii vihan syitä minua vastaan, hän pitää minua vihollisenansa;". Sinä itse tiedät, voitko samaistua häneen siinä viattomuudessa. Mutta kun luet luvun loppuun, huomaat voimakkaan profetian Jeesuksesta jakeissa 23-24: "Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24. niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun." Jeesus on auttaja ja Lunastaja: Jumala on Golgatalla uhratun Karitsan vuoksi SAANUT LUNASTUSMAKSUN! Turvaa Häneen ja pyydä johdattamaan elämääsi; älä hellitä. Lupaus paremmasta on heti seuraavassa: " 25. Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26. Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27. Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;"
Jumalan tiet ovat tutkimattomat, mutta Hän tutkii meidät tarkasti ja tuntee meidät. Jos me teemme täyttä totta ja pyydämme Häneltä anoen viisautta tehdä oikeita ratkaisuja, uskon Hänen vastaavan. Ainakin meillä on se tapahtunut jatkuvasti. Jos eksymme väärille poluille ja huomaamme, kadumme, nöyrrymme, "on Hän uskollinen ja vanhurskas". Hän antaa syntimme anteeksi ja uudistaa meidät (opetan tässä itseäni, sillä perheemme tarvitsee jatkuvasti Jumalan apua) vaikeiden asioiden vuoksi. Mutta Jeesus auttaa - siitä on niin paljon kokemuksia, että voisi kirjan kirjoittaa.
Jumala EI VIHAA LUOTUAAN, mutta syntiä Hän vihaa. Ja kaikki "ovat syntiä tehneet ja pois poikenneet". Mutta on mahdollisuus palata tuhlaajapojan tavoin takaisin!
Elihu johdatti Jobin näkemään Jumalan valtasuuruuden ja suvereenisuuden. Herra alkoi itse puhumaan Jobille ja Job käsitti sen asian - nöyrtyi myöntämään erehdyksensä. Luku 42 on siunattu luku, Jobin osa muuttuu ja hän saa rukoilla niiden 'ystäviensä' puolesta, jotka häntä syyttivät.
Minäkin rukoilen Kaikkivaltiasta puolestasi, sillä ahdistukset ovat minullekin aiemmalta ajalta tuttuja. Nyt olen saanut Jumalan armosta kulkea suht. tasaista tietä, vaikka koettelemuksia onkin, sillä olen ison perheen isä ja jo ikääkin on. Toivotan Sinulle Jeesuksen Rauhaa! - mk81
Kilvoituksessa kirjoitti:
Olethan kovassa koulussa. Olet kuin Job niissä kärsimyksissään. Mutta Jumala käänsi Jobin kohtalon, kun hän nöyrtyi. Jumalaa Job ei syyttänyt eikä Jumala syyttänyt Jobia. Hän antoi hyvän mainesanan Jobista saatanalle. Jobin "ystävät" yrittivät osoittaa hänelle hänen syyllisyytensä, mutta Job vastusti, sillä syytökset olivat vääriä. Vasta nuorin ystävistä, Elihu, osasi valita oikeat sanat. Jos olet tosissasi, kun sanot: "aika jännää että jumala vihaa minua niin kovin ", niin silloin sanot samoin kuin Job.
"33:9. 'Puhdas minä olen, rikoksesta vapaa; olen viaton, eikä minussa ole vääryyttä.
10. Katso, hän keksii vihan syitä minua vastaan, hän pitää minua vihollisenansa;". Sinä itse tiedät, voitko samaistua häneen siinä viattomuudessa. Mutta kun luet luvun loppuun, huomaat voimakkaan profetian Jeesuksesta jakeissa 23-24: "Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24. niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun." Jeesus on auttaja ja Lunastaja: Jumala on Golgatalla uhratun Karitsan vuoksi SAANUT LUNASTUSMAKSUN! Turvaa Häneen ja pyydä johdattamaan elämääsi; älä hellitä. Lupaus paremmasta on heti seuraavassa: " 25. Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26. Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27. Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;"
Jumalan tiet ovat tutkimattomat, mutta Hän tutkii meidät tarkasti ja tuntee meidät. Jos me teemme täyttä totta ja pyydämme Häneltä anoen viisautta tehdä oikeita ratkaisuja, uskon Hänen vastaavan. Ainakin meillä on se tapahtunut jatkuvasti. Jos eksymme väärille poluille ja huomaamme, kadumme, nöyrrymme, "on Hän uskollinen ja vanhurskas". Hän antaa syntimme anteeksi ja uudistaa meidät (opetan tässä itseäni, sillä perheemme tarvitsee jatkuvasti Jumalan apua) vaikeiden asioiden vuoksi. Mutta Jeesus auttaa - siitä on niin paljon kokemuksia, että voisi kirjan kirjoittaa.
Jumala EI VIHAA LUOTUAAN, mutta syntiä Hän vihaa. Ja kaikki "ovat syntiä tehneet ja pois poikenneet". Mutta on mahdollisuus palata tuhlaajapojan tavoin takaisin!
Elihu johdatti Jobin näkemään Jumalan valtasuuruuden ja suvereenisuuden. Herra alkoi itse puhumaan Jobille ja Job käsitti sen asian - nöyrtyi myöntämään erehdyksensä. Luku 42 on siunattu luku, Jobin osa muuttuu ja hän saa rukoilla niiden 'ystäviensä' puolesta, jotka häntä syyttivät.
Minäkin rukoilen Kaikkivaltiasta puolestasi, sillä ahdistukset ovat minullekin aiemmalta ajalta tuttuja. Nyt olen saanut Jumalan armosta kulkea suht. tasaista tietä, vaikka koettelemuksia onkin, sillä olen ison perheen isä ja jo ikääkin on. Toivotan Sinulle Jeesuksen Rauhaa!kiitos kun jaksatte lohduttaa jne.
kaikkein raskainta täl hetkellä on nuo sotkussa olevat raha-asiat. Oon pitkään yrittäny saaha niitä jotenkii tasapainoon, ja pari kertaa ollu jo lähellä, mutta taas on laskuja pino. stressaahan ne. Ja tosiaan on ne minun mielenterveys ongelmat vieny paljon. Mutta kai tässä elämässä joskus jotain hyvääkin on, ei vaan aina jaksa uskoa jne. - rölliukki
Kilvoituksessa kirjoitti:
Minäkin rukoilen Kaikkivaltiasta puolestasi, sillä ahdistukset ovat minullekin aiemmalta ajalta tuttuja. Nyt olen saanut Jumalan armosta kulkea suht. tasaista tietä, vaikka koettelemuksia onkin, sillä olen ison perheen isä ja jo ikääkin on. Toivotan Sinulle Jeesuksen Rauhaa!Kiitos vinkistä, luin tuon Job.33 ja kolme lukua eteenpäin, se siunasi minua paljon , siinä selviää se ettei jumalassa ole vääryyttä.
Hän kurittaa meitä parhaaksemme, että pysyisimme tiellä, se on sittenkin rakkautta.
Älkäämme katkeroituko Jumalaan, vaan tarttukaamme kiinni kuritukseen.
Siunausta! - MerkkiSee
Hei.
Luulen, että kärsimyksesi eivät johdu Jumalasta.
Jumala ei ole antanut sinulle sairauksiasi (peliriippuvuuskin lienee sairaus), eikä Hän sinua varsinaisesti niiden kautta koettele. Sairautesi ja elämän vaikeutesi eivät siis ole peräisin Jumalasta, vaan ne ovat täysin inhimillisiä, ihmisen elämään, liittyviä asioita.
Jumala auttaa sinua kyllä niissä inhimillisissä elämän asioissasi. Ei Hän ole mikään kurittaja ukkeli, joka haluaisi meitä kurituksin koetella. Kyllä, Jumala koettelemattakin tietää, että melkoisen kehnoja kaikin puolin olemme ja sorrumme synteihin ja vaika mihin ilman, että niitä erikseen täytyisi meistä koetella.
Kyllä Jumala tahtoo sinua johdattaa ja auttaa pois vaikeista elämäntilanteistasi. Hän tahtoo, että pääsisit jaloillesi ja voisit vastaanottaa Hänen hyvää tekevän johdatuksensa, niin että saisit elämässäsi nauttia omasta itsestäsi, toisista ihmisistä ja elämästä ylipäänsä.
Usin Jumala käyttää (ja haluaa käyttää) apunaan täysin inhimillisiä keinoja, kun Hän haluaa ihmistä auttaa. Yksi keino saada konkreettista apua olisi hieman pitempi aikainen terapia, jossa voisit rauhassa lävitsekäydä niitä tekijöitä itsessäsi, jotka estävät sinua elämästä.
Viime kädessä me itse omilla asenteillamme luomme elämämme laadun. Asenteilla: sillä, miten me asioihin suhtaudumme.
Sinun tilanteesi, kun taloudelliset huolet painavat järkyttävästi, on sellainen, että eipä sellaisessa paljon kykene elämästä millään tavoin nauttia. Siinä jamassa, missä olet, on paljon paljon suomalaisia: koko ajan on laskettava, mihin rahojen täytyisi riittää - ja huomattava, etteivät rahat oikein riitä edes elämän primaaritarpeisiin (vuokra, sähkö, vesi, ruoka).
Jokaisessa seurakunnassa on omat käytäntönsä, mutta useimmissa seurakunnissa diakonia-työntekijä tekee sellaista työtä, joka on samaa sosiaalityötä kuin kaupungin sosiaalitoimen toimeentulotuki-yksikössä. Tällaisen diakonin/diakonissan kanssa voi keskustella tilanteesta (tositteet menoista ja tuloista tarvitaan mukaan) ja hän katsoo, miten seurakunta voi auttaa sinua taloudellisesti sen lisäksi, että olet saanut esim. myös kaupungin toimeentulotuesta rahaa. Etsi seurakunnastasi diakonissa/diakonia-työntekijän yhteystiedot ja varaa hänelle aika. Käy juttelemassa hänen kanssaan: hän sitten neuvoo ja katsoo, miten sinua voisi auttaa. Velkakierteisille on myös omat tukijärjestelmänsä, ja diakonissa/diakonia-työntekijäsi osaa niistäkin sinulle kertoa, jos olet velkakierteessäkin.
Olisi tärkeää, että jonkun toisen ihmisen kanssa (esim. toimeentulotuen sosiaalityöntekijän kanssa tai diakonissan kanssa) kävisitte taloudellisen tilanteen lävitse siten, että siitä piirtyy kokonaiskuva itsellesi tulojen ja menojen suhteen, ja että tehtäisiin tarkka toimintasuunnitelma elämääsi tulo- ja menoarvioineen. Oleellista siinä on, että saisit taloudellisen tilanteesi ns. hanskoihin: kokemuksen siitä, että se tilanne on sinun omissa käsissäsi, vaikka se tilanne nyt huono onkin.
Harvoin Jumala ihmistä auttaa siten, että yhtäkkiä tilanteesi muuttuisivat toiseksi. Ei Jumala auta meitä sillä tavoin simpsala pim yhtäkkisesti. Ei me ihmiset sellaista kestettäisi edes. Ts. Jumala ei anna sinulle lotto-voittoa, eikä minkään muunkaan pelin kautta suurta rahasummaa, jotta taloudellinen tilanteesi muuttuisi. Jumala tuskin parantaa sinua sairauksistasikaan yhtäkkisesti.
Mutta, Jumala antaa sinulle kymmeniä tuhansia mahdollisuuksia siihen, että sinä saat kokea tekemisen ja onnistumisen iloa: sinä itse saat muuttaa elämääsi toisenlaiseksi. Ja, sekään ei käy yhtäkkiä, vaan pitkällä prosessilla. Siinä prosessissa sinun tulee ottaa vastaan myös toisten apua.
Uskoisin Jumalan tahtovan auttaa sinua siten, että
1) Hoidattaisit masennuksesi. Hakeudu pitempi aikaiseen terapiaan. (Jos olet jo siihen jotakin hoitoa saanut, niin se ei näy sinua auttaneen tarpeeksi)
2) Keskustele diakonissasi kanssa taloudellisista asioista ja pyydä häntä auttamaan sinua siinä, että yhdessä yrittäisitte luoda sinulle kokonaiskuvaa ja tulo-ja menoarviota, jotta tilanteesi tulisi sinulle itsellesi haltuun. Diakonissasi kertoo myös, jos seurakuntasi voi auttaa sinua taloudellisestikin ihan konkreettisesti vuokriesi tms. maksuissa.
Jumala on tehnyt meistä sellaisia, että "kannettu vesi ei kaivossa pysy". Olemme sellaisia, että suurinta mielihyvää ja onnea tapahtuu, kun itse omilla töin, omilla toiminnoillamme, saamme elämämme sellaiseen järjestykseen, että se tyydyttää meitä tai jopa tuottaa iloa.
Vaikutat niin masentuneelta, että olet kai jo melkoisen lamaantunutkin ongelmiesi kanssa. Nyt tärkeää olisi, että haet apua itsellesi, jotta pääset lamaannuksestasi.
Olen varma, että sinullekin löytyy vielä töitä ja sinun elämäntilanteesi tulee muuttumaan.
Jumala auttaa sinua varmasti, mutta älä jää paikoillesi odottamaan, että Jumala siihen sinua auttaisi kuin taikaiskusta simpsala bim tai lottovoiton kautta. Älä sellaisia kuvittele Jumalasta. Jumala haluaa antaa sinulle paljon enemmän.
Siksi sinun on itsesi vielä jaksettava toimia: hakea apua masennukseesi ja hakea tukea taloudelliseen tilanteeseesi, jotta se tulisi sinulle hanskoihin ja saisit yösikin taas nukuttua levollisesti. (Unettomuudestasi sinun tulisi mennä lääkärille heti puhumaan. Unen saantisi tulisi turvata) Tällaisten pikku juttujen kautta Jumala lähtee sinulle sinussa aukomaan ovia ja Hän aukoo sinulle ovia vielä tässä elämässä. Usko vain :) Mutta, nyt sinun olisi sen verran jaksettava, että hakisit apua itsellesi.
Jumala kuulee sinun kaikki rukouksesi ja ajatuksesi ja Hän tietää kaikki sinun tunteesi ja ahdistuksesi. Hän ei vain vastaa sinulle (eikä meille muillekaan) siten kuin me toivottaisiin ja taikaiskuista. Jumala näet tahtoo meille patrempaa kuin se, miten me toivottaisiin Hänen meille vastaavan.
Sinullekin on odotettavissa elämässäsi paljon parempaa kuin mitä olet Jumalalta tohtinut pyytääkään. Se parempi ei merkitse taloudellista hyvää, vaan jotakin vielä paljon paljon parempaa ja suurempaa ja mullistavmpaa ja kestävää. - mk81
MerkkiSee kirjoitti:
Hei.
Luulen, että kärsimyksesi eivät johdu Jumalasta.
Jumala ei ole antanut sinulle sairauksiasi (peliriippuvuuskin lienee sairaus), eikä Hän sinua varsinaisesti niiden kautta koettele. Sairautesi ja elämän vaikeutesi eivät siis ole peräisin Jumalasta, vaan ne ovat täysin inhimillisiä, ihmisen elämään, liittyviä asioita.
Jumala auttaa sinua kyllä niissä inhimillisissä elämän asioissasi. Ei Hän ole mikään kurittaja ukkeli, joka haluaisi meitä kurituksin koetella. Kyllä, Jumala koettelemattakin tietää, että melkoisen kehnoja kaikin puolin olemme ja sorrumme synteihin ja vaika mihin ilman, että niitä erikseen täytyisi meistä koetella.
Kyllä Jumala tahtoo sinua johdattaa ja auttaa pois vaikeista elämäntilanteistasi. Hän tahtoo, että pääsisit jaloillesi ja voisit vastaanottaa Hänen hyvää tekevän johdatuksensa, niin että saisit elämässäsi nauttia omasta itsestäsi, toisista ihmisistä ja elämästä ylipäänsä.
Usin Jumala käyttää (ja haluaa käyttää) apunaan täysin inhimillisiä keinoja, kun Hän haluaa ihmistä auttaa. Yksi keino saada konkreettista apua olisi hieman pitempi aikainen terapia, jossa voisit rauhassa lävitsekäydä niitä tekijöitä itsessäsi, jotka estävät sinua elämästä.
Viime kädessä me itse omilla asenteillamme luomme elämämme laadun. Asenteilla: sillä, miten me asioihin suhtaudumme.
Sinun tilanteesi, kun taloudelliset huolet painavat järkyttävästi, on sellainen, että eipä sellaisessa paljon kykene elämästä millään tavoin nauttia. Siinä jamassa, missä olet, on paljon paljon suomalaisia: koko ajan on laskettava, mihin rahojen täytyisi riittää - ja huomattava, etteivät rahat oikein riitä edes elämän primaaritarpeisiin (vuokra, sähkö, vesi, ruoka).
Jokaisessa seurakunnassa on omat käytäntönsä, mutta useimmissa seurakunnissa diakonia-työntekijä tekee sellaista työtä, joka on samaa sosiaalityötä kuin kaupungin sosiaalitoimen toimeentulotuki-yksikössä. Tällaisen diakonin/diakonissan kanssa voi keskustella tilanteesta (tositteet menoista ja tuloista tarvitaan mukaan) ja hän katsoo, miten seurakunta voi auttaa sinua taloudellisesti sen lisäksi, että olet saanut esim. myös kaupungin toimeentulotuesta rahaa. Etsi seurakunnastasi diakonissa/diakonia-työntekijän yhteystiedot ja varaa hänelle aika. Käy juttelemassa hänen kanssaan: hän sitten neuvoo ja katsoo, miten sinua voisi auttaa. Velkakierteisille on myös omat tukijärjestelmänsä, ja diakonissa/diakonia-työntekijäsi osaa niistäkin sinulle kertoa, jos olet velkakierteessäkin.
Olisi tärkeää, että jonkun toisen ihmisen kanssa (esim. toimeentulotuen sosiaalityöntekijän kanssa tai diakonissan kanssa) kävisitte taloudellisen tilanteen lävitse siten, että siitä piirtyy kokonaiskuva itsellesi tulojen ja menojen suhteen, ja että tehtäisiin tarkka toimintasuunnitelma elämääsi tulo- ja menoarvioineen. Oleellista siinä on, että saisit taloudellisen tilanteesi ns. hanskoihin: kokemuksen siitä, että se tilanne on sinun omissa käsissäsi, vaikka se tilanne nyt huono onkin.
Harvoin Jumala ihmistä auttaa siten, että yhtäkkiä tilanteesi muuttuisivat toiseksi. Ei Jumala auta meitä sillä tavoin simpsala pim yhtäkkisesti. Ei me ihmiset sellaista kestettäisi edes. Ts. Jumala ei anna sinulle lotto-voittoa, eikä minkään muunkaan pelin kautta suurta rahasummaa, jotta taloudellinen tilanteesi muuttuisi. Jumala tuskin parantaa sinua sairauksistasikaan yhtäkkisesti.
Mutta, Jumala antaa sinulle kymmeniä tuhansia mahdollisuuksia siihen, että sinä saat kokea tekemisen ja onnistumisen iloa: sinä itse saat muuttaa elämääsi toisenlaiseksi. Ja, sekään ei käy yhtäkkiä, vaan pitkällä prosessilla. Siinä prosessissa sinun tulee ottaa vastaan myös toisten apua.
Uskoisin Jumalan tahtovan auttaa sinua siten, että
1) Hoidattaisit masennuksesi. Hakeudu pitempi aikaiseen terapiaan. (Jos olet jo siihen jotakin hoitoa saanut, niin se ei näy sinua auttaneen tarpeeksi)
2) Keskustele diakonissasi kanssa taloudellisista asioista ja pyydä häntä auttamaan sinua siinä, että yhdessä yrittäisitte luoda sinulle kokonaiskuvaa ja tulo-ja menoarviota, jotta tilanteesi tulisi sinulle itsellesi haltuun. Diakonissasi kertoo myös, jos seurakuntasi voi auttaa sinua taloudellisestikin ihan konkreettisesti vuokriesi tms. maksuissa.
Jumala on tehnyt meistä sellaisia, että "kannettu vesi ei kaivossa pysy". Olemme sellaisia, että suurinta mielihyvää ja onnea tapahtuu, kun itse omilla töin, omilla toiminnoillamme, saamme elämämme sellaiseen järjestykseen, että se tyydyttää meitä tai jopa tuottaa iloa.
Vaikutat niin masentuneelta, että olet kai jo melkoisen lamaantunutkin ongelmiesi kanssa. Nyt tärkeää olisi, että haet apua itsellesi, jotta pääset lamaannuksestasi.
Olen varma, että sinullekin löytyy vielä töitä ja sinun elämäntilanteesi tulee muuttumaan.
Jumala auttaa sinua varmasti, mutta älä jää paikoillesi odottamaan, että Jumala siihen sinua auttaisi kuin taikaiskusta simpsala bim tai lottovoiton kautta. Älä sellaisia kuvittele Jumalasta. Jumala haluaa antaa sinulle paljon enemmän.
Siksi sinun on itsesi vielä jaksettava toimia: hakea apua masennukseesi ja hakea tukea taloudelliseen tilanteeseesi, jotta se tulisi sinulle hanskoihin ja saisit yösikin taas nukuttua levollisesti. (Unettomuudestasi sinun tulisi mennä lääkärille heti puhumaan. Unen saantisi tulisi turvata) Tällaisten pikku juttujen kautta Jumala lähtee sinulle sinussa aukomaan ovia ja Hän aukoo sinulle ovia vielä tässä elämässä. Usko vain :) Mutta, nyt sinun olisi sen verran jaksettava, että hakisit apua itsellesi.
Jumala kuulee sinun kaikki rukouksesi ja ajatuksesi ja Hän tietää kaikki sinun tunteesi ja ahdistuksesi. Hän ei vain vastaa sinulle (eikä meille muillekaan) siten kuin me toivottaisiin ja taikaiskuista. Jumala näet tahtoo meille patrempaa kuin se, miten me toivottaisiin Hänen meille vastaavan.
Sinullekin on odotettavissa elämässäsi paljon parempaa kuin mitä olet Jumalalta tohtinut pyytääkään. Se parempi ei merkitse taloudellista hyvää, vaan jotakin vielä paljon paljon parempaa ja suurempaa ja mullistavmpaa ja kestävää.kiitos taas, ihanaa kun jotkut jaksavat paneutua minunkin sotkuihin:)
On se vaan hankalaa saada tätä meikäpojan solmua auki. noh, kai tässä vielä jotain toivoa on. ja käyn terapiassa muuten jne lääkitykset on. - mk81
mk81 kirjoitti:
kiitos taas, ihanaa kun jotkut jaksavat paneutua minunkin sotkuihin:)
On se vaan hankalaa saada tätä meikäpojan solmua auki. noh, kai tässä vielä jotain toivoa on. ja käyn terapiassa muuten jne lääkitykset on.eihän kukaan kykenis miuta yhtään auttamaan?
- mk81
mk81 kirjoitti:
eihän kukaan kykenis miuta yhtään auttamaan?
nyt sitten päättivät vielä korkeammalla taholla lopettaa minu työttömyyskorvaukset. heh. paska elämä. Ohi on.
- yksi lukija
mk81 kirjoitti:
nyt sitten päättivät vielä korkeammalla taholla lopettaa minu työttömyyskorvaukset. heh. paska elämä. Ohi on.
yritä jaksaa vielä vaikka puoli vuotta, sitten voit miettiä tilanneta uudestaan. onko sinulla ketään omasia tai tuttavia, jotka tietävät tilanteestasi,ja voisivat kertoa vaikka diakoniatyön tekijöille tilanteestasi?
Vastaa, pyydän. - mk81
yksi lukija kirjoitti:
yritä jaksaa vielä vaikka puoli vuotta, sitten voit miettiä tilanneta uudestaan. onko sinulla ketään omasia tai tuttavia, jotka tietävät tilanteestasi,ja voisivat kertoa vaikka diakoniatyön tekijöille tilanteestasi?
Vastaa, pyydän.no on minulla tyttöystävä ja tietysti vanhemmat, mutta ei ne enää auta. Luovutan, antaa olla.
- yksi lukija
mk81 kirjoitti:
no on minulla tyttöystävä ja tietysti vanhemmat, mutta ei ne enää auta. Luovutan, antaa olla.
että aiot luovuttaa? ne eivät aina tunnu ottavan vakavasti, vaikka kertoisikin, mutta sitten jos toinne tosiaanluovutta, ne eivät anna ikinä itselleen anteeksi.
olen itsekin ollut pahassa jamassa surun, rairauden ja rahahuolien takia, mutta ajattelin katsoa elämää vielä eteenpäin. poishan pääsee ehlposti mutta takaisin ei. vähitellen tilanteeni parani, se vei vuosia, mutta nyt elämäni on paljon paremmin.
jos jaksaisit kokeilla vielä kaikki avunlähteet, diakoniatyön, omaisesi ja ystäväsi, ja kertoa heille avoimesti ajatuksiasi, ethän siinä mitään menetä. - mk81
yksi lukija kirjoitti:
että aiot luovuttaa? ne eivät aina tunnu ottavan vakavasti, vaikka kertoisikin, mutta sitten jos toinne tosiaanluovutta, ne eivät anna ikinä itselleen anteeksi.
olen itsekin ollut pahassa jamassa surun, rairauden ja rahahuolien takia, mutta ajattelin katsoa elämää vielä eteenpäin. poishan pääsee ehlposti mutta takaisin ei. vähitellen tilanteeni parani, se vei vuosia, mutta nyt elämäni on paljon paremmin.
jos jaksaisit kokeilla vielä kaikki avunlähteet, diakoniatyön, omaisesi ja ystäväsi, ja kertoa heille avoimesti ajatuksiasi, ethän siinä mitään menetä.onhan ne kaikkensa jo tehny, eikä apua enää varmana tule. Ruokaa saan, jos nälkä iskee. Piti tulla työttömyyskorvaukset, ja se ois taas hetkeksi rauhottanu tilannetta. Ei tullut koska olin kipeä ja en päässyt työkkäriin varatulle ajalle, ja en kyennyt ilmottamaan ku vasta puol tuntia liian myöhään (oksensin) että en pääse. no siitä tuli joku selvityspyyntö, ja sen käsittelyyn menee herra tietää kuinka kauan. saan kai takautuvasti sitten joskus, mutta sitten on jo liian myöhästä.
diakonialla olen kävässyt joskus, sain vuokraan muistaakseni 50euroa tai jotain. eipä se paljon auta. noh, tulipa taas valitettua, anteeksi. - yksi lukija
mk81 kirjoitti:
onhan ne kaikkensa jo tehny, eikä apua enää varmana tule. Ruokaa saan, jos nälkä iskee. Piti tulla työttömyyskorvaukset, ja se ois taas hetkeksi rauhottanu tilannetta. Ei tullut koska olin kipeä ja en päässyt työkkäriin varatulle ajalle, ja en kyennyt ilmottamaan ku vasta puol tuntia liian myöhään (oksensin) että en pääse. no siitä tuli joku selvityspyyntö, ja sen käsittelyyn menee herra tietää kuinka kauan. saan kai takautuvasti sitten joskus, mutta sitten on jo liian myöhästä.
diakonialla olen kävässyt joskus, sain vuokraan muistaakseni 50euroa tai jotain. eipä se paljon auta. noh, tulipa taas valitettua, anteeksi.jos sä saat joltain ruokaa, se on jo paljon. mä yritän vaan sanoa, ettei sulla ole mun mielestä kiire tehdä mitään tärkeitä päätöksiä, niitä voi tehdä myöhemminkin jos siltä tuntuu. jos päättäsit vaan tehdä jotain pientä, niinkun ensin selvittää sen tökkäriasian, isoja asioita niinkuin häipymistä voi järjestellä myöhemminkin. ei ole vaaraa että tänne jäisi ainiaaksi olemaan, vaikkei its eteksi mitään lähtönsä eteen.
mulla oli sellainne juttu, että tuekni ja turvani oli kuollut ja itse sairastuin vakavasti. niin tuntui pitkään ettei elämäsäs ole mitään miletä. mutta aika ja s e, etten tehnyt mitään, paransi hiljalleen. löysin ystävän ja sain muitakin asioita kuntoon. anteeski jaaritukseni, teki van kertoa mieli että mullakin on ollut vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482