Eli kokemuksia kaipailisin Espoon kaupungin vuokra-asunnoista. Olen muuttamassa ihan muualta töiden perässä sinne ruuhka-Suomeen ja nuo kaupungin kämpät voisi olla yksi vaihtoehto. Millaisilla alueilla asunnot sijaitsee? Millaisia asunnot ovat kunnoltaan? Onko vuokravakuutta? Miten nopeasti saisi esim. kaksion? Kertokaa kokemuksianne! Kiitos jo etukäteen ja aurinkoista kevään odotusta!
Kaupungin vuokra-asunnot
16
10046
Vastaukset
- Mixu78
www.etuovi.com
- muuttaja123
Joo, olen kyllä katsonut etuovesta ja oikotieltä Espoosta löytyvät vuokra-asunnot, mutta siellä on vain yksityisten/firmojen tarjoamia asuntoja. Kaipailisin tietoa nimenomaan kaupungin vuokra-asunnoista.
- Mixu78
muuttaja123 kirjoitti:
Joo, olen kyllä katsonut etuovesta ja oikotieltä Espoosta löytyvät vuokra-asunnot, mutta siellä on vain yksityisten/firmojen tarjoamia asuntoja. Kaipailisin tietoa nimenomaan kaupungin vuokra-asunnoista.
http://www.espoonkruunu.fi/vapaat.htm
www.vvo.fi
Onnea hakuun. - muuttaja123
Mixu78 kirjoitti:
http://www.espoonkruunu.fi/vapaat.htm
www.vvo.fi
Onnea hakuun.Kiitos vaan tuosta ekasta linkistä. Sieltä selvisikin jo vuokravakuuden määrä. Selvisi myös, ettei ole yhtään asuntoa vapaana, eli taitaa olla aika hankalaa tuo asunnon saanti? Miten nopsaa tuolta asunnon yleensä saa? Ja edelleenkin kaipaisin tietoa asuntoalueista ja kaupunginosista. Ulkopaikkakuntalaisena minulla ei ole mitään hajua niistä.
- muutama
muuttaja123 kirjoitti:
Kiitos vaan tuosta ekasta linkistä. Sieltä selvisikin jo vuokravakuuden määrä. Selvisi myös, ettei ole yhtään asuntoa vapaana, eli taitaa olla aika hankalaa tuo asunnon saanti? Miten nopsaa tuolta asunnon yleensä saa? Ja edelleenkin kaipaisin tietoa asuntoalueista ja kaupunginosista. Ulkopaikkakuntalaisena minulla ei ole mitään hajua niistä.
paikka johon ei kannata mennä: Suvela, kirstinmäki ja ylipäätänsä espoon keskustan alue, leppävaavassa tietyt paikat yms.
- missäniin
muutama kirjoitti:
paikka johon ei kannata mennä: Suvela, kirstinmäki ja ylipäätänsä espoon keskustan alue, leppävaavassa tietyt paikat yms.
Mihin Lepuskissa ei kannata mennä vuokralle?
- puleski
missäniin kirjoitti:
Mihin Lepuskissa ei kannata mennä vuokralle?
paikka on suoraansanottuna perseestä
- juuri muuttanut
muutama kirjoitti:
Espoon keskuksen viereen ja paikka on ihana. En tiedä millä kriteerillä täällä morkataan tiettyjä paikkoja. Suvelaan voi muuttaa myös, eihän tuo ole millään tavalla paha, olen nähnyt pahempaakin.
- jokaiselle jotakin
juuri muuttanut kirjoitti:
Espoon keskuksen viereen ja paikka on ihana. En tiedä millä kriteerillä täällä morkataan tiettyjä paikkoja. Suvelaan voi muuttaa myös, eihän tuo ole millään tavalla paha, olen nähnyt pahempaakin.
Ja suur-Leppävaarassa on alueita vaikka millaisia. Ja niitä häröjä on jokapaikassa,sellasta kylää ookkaan jossa ei nnitä olis. Ja jos ei ole omasta takaa,juna tuo lissää. Kattele sieltä Espoonkruunun sivulta onko siellä asuntohakemuksia. Ja siellähän on kuvia niistä taloista.http://www.signalpack.com/reg/shp/espoo/cat.php3?idCat=46
http://www.signalpack.com/reg/shp/espoo/cat.php3?idCat=44
- Asiakaspalvelija
Yleisesti voi sanoa, että kaupungin taloja sijaitsee lähestulkoon jokaisella Espoolaisella asuinalueella, niin arvostetuilla kuin vähemmän arvostetuilla, nämä asiat eivät kuitenkaan välttämättä korreloi yleisen viihtyvyyden kanssa mitenkään.
Itse jättäisin väliin sekä arvoalueet esim. Haukilahti, Saunalahti ja vaikkapa Tapiola, koska täällä et tod.näköisesti viihdy vuokra-asujana ja taas ne pahimmat mm. Kirstinharju ja pohjois-leppävaara, vaikka todellisuudessa ei täältä mitään slummeja kyllä löydy!
Mutta vaikkapa, Matinkylä(ison-omenan ympäristö), Etelä-Lepävaara, Olari voisivat olla kotoisan tuntuisia vaihtoehtoja työssä käyvälle asialliselle ihmiselle!- Aiswaraya
Espoon kaupungilla on sekä tulorajallisia että kaikille tarjolla olevia asuntoja. Itse muutin viime kesänä Espoonkruunun asuntoon, missä ei ole tulorajoja eli "vapaarahoitteiseen asuntoon". Ihmettelin asuntojen niukkaa mainostusta eli nämä asunnot eivät näy välttämättä missään nettisivuilla. Siihen totesi Espoonkruunun mies, että he haluavat valita asukkaansa ja ilmeisesti sitten pitävät vaikka tyhjillään asuntoja, jos ei kukaan älyä soittaa ja kysyä asuntoa. Eli jos olet töissä käyvä ja luottotiedot kunnossa, niin kannattaa soittaa Espoonkruunulle ja kysyä suoraan näitä asuntoja.
Muut voivat kertoa noista asuinalueista enemmän. Tänne Etelä-Suomeen vasta muuttaneena en juuri alueista tiedä. Itse asun Nöykkiössä ja ei tässä suurempaa valittamista ole. Ainahan kerrostalossa jotain pientä rähinää naapureiden kesken on, mutta ei täällä sen pahempaa kuin muuallakaan. Ainakin tämä on ihanan korvessa, mutta bussilla pääsee alle puolessa tunnissa Helsinkiin.
- julia mörk
olen suomalainen ja oon paska
- mallana1
Alueesta viis, muutettiin eri paikkakunnalta eron vuoksi takaisin espooseen, joskus asunut pienen ajan suvelassa(tosin työkaverit nauroi), paikka oli rauhallinen ja naapurit ihan jees, saatiin espoonkruunulta asunto Eestinlaaksoon kymenlaaksosta palumuuton jälkeen, asuttu nyt reilut 4 vuotta, paikka tuntui aluksi ihanan rauhalliselta, kunnes tänne muutti joku hörhö kauklahdesta ja taloyhtiön puhemieheksi valittiin , kun kukaan muu ei suostunut, joku viherhörhö karavaanari, sen jälkeen onkin kaikkia mennyt puille, pojan moposta on käsitelty takajarruja, huolto ei pelaa ja sen osoittama varapuheenjohtajan vajakki ämmä terroeisoi koko taloyhtiötä. Miten tämä sosiaalihuollon avohoito on mennyt näin pitkälle?
- asuya
Pohjois-Leppävaara viihtyistä aluetta, puistoja etc, samoin Vallikallio ja Kilo on nykyään rauhallinen, kaunis.
- fhserbsebrssh
Espoossa matuille kaupunki antaa kaikki asunnot ensin? eli olet aina jonon viimeinen? tämä lienee totta olen kuullut sellaista aina jossain kahvilla käydessäni? Helsingin puolella Pitäjänmäki Konala on parempia vaihtoehtoja jos yleensäkin löytyy vapaita vuokrattavia asuntoja, mutta kohtuu vuokraa ei kannata edes haaveilla. Toivon menestystä asunnon hankinnassa.
- Kaupungintalo.myydään
Espoo ei enää harrasta mitään sosiaalista asuntotuotantoa eikä vuokrausta.
Kaikki hyvänteväisyys on lopetettu ja ulkoistettu yksityisille yhtiölle.
Seuraavaksi myydään kaupungintalo ja ulkoistetaan johtaminen.
Espoosta tulee vapaakaupunki, veroja ei peritä, eikä mitään palveluja enää itse tuoteta.
Palvelut saa ostaa Sotesysteemissä eurooppalaislta lääkärifirmoilta tai naapurikaupungista.
Siivellä elo on niin logoisaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk662204Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921482Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621285Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701271- 1151149
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81886Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11862