Onko kukaan lukenut tätä?

Ostin Kabbalaan pohjautuvan kirjan, jossa juutalainen lääkäri soveltaa Kabbalan vanhoja viisauksia nykyaikaisen lääketieteen tueksi. Olen jo puolivälissä. Tuntuu asialliselta tyyliltä.

Rafael Kellman: "Matrix - Kabbalan Parantava Voima"

17

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pudonneille?

      Päässäni on epätasapaino oikean ja vasemman aivopuoliskon, siis hokhman ja binan, välillä. Hokhmalta tuuttaa visiota jatkuvalla syötöllä, tulvehtien suorastaan, sille ei loppua näy (ei mitään huolta luovuuden tyrehtymisestä) mutta bina ei saa järjestettyä tuota kymeä kunnon... ömm... palikoiksi...aivopuoliskojeni (sähkö)kemiallisen liiton hääyötä tässä odotellaan.täytyy siis tasapainottaa noiden sefiroiden välinen vuorovaikutus. Ja miten? Keskittymällä, veikkaan. Hmm... Minun täytyy vissiin lukea tuota kirjaa ..vähän eteenpäin, jos siinä vaikka kerrottaisiin että miten se käytännössä tapahtuu. Eikä sitten mitään visualisointeja, pentele, minulla on visiot ihan omasta takaa minä en jaksa mitään värien kuvitteluja. Enkä minä jaksa juoda kymmentä lasillista vettä päivässä. Enkä pureksia jokaista suupalaa yli neljääkymmentä kertaa..

      Kuinkas sinun kävi?

      • Kristittynä minä harrastan ihan perinteistä kristillistä syvämietiskelyä mutta ihan mielenkiinnosta luen tuotakin kirjaa ja löydän sieltä paljon tuttuja yksityiskohtia. Sellaisia eräänlaisia yleisuskonnollisia periaatteita.


      • puolimystikko
        KTS kirjoitti:

        Kristittynä minä harrastan ihan perinteistä kristillistä syvämietiskelyä mutta ihan mielenkiinnosta luen tuotakin kirjaa ja löydän sieltä paljon tuttuja yksityiskohtia. Sellaisia eräänlaisia yleisuskonnollisia periaatteita.

        ..joka asian merkityksen valaisija? ihan minkä vaan?? just. Mikä sun varsinainen alasi on, kun vaikutat lähes 'renesanssimystikolta'? :) että syvämietistelijä.. kjeh..haet tuttuja asioita itsellesi, entäs jokin uusi, onko jotakin mitä et tiedä jo (tai sen merkitystä), onko mitään mihin et voisi sanoa viimeistä sanaasi? etkös taannoin ilmoittanut olevasi zarathustralainen?? mikäs vitsi se oli?


      • puolimystikko kirjoitti:

        ..joka asian merkityksen valaisija? ihan minkä vaan?? just. Mikä sun varsinainen alasi on, kun vaikutat lähes 'renesanssimystikolta'? :) että syvämietistelijä.. kjeh..haet tuttuja asioita itsellesi, entäs jokin uusi, onko jotakin mitä et tiedä jo (tai sen merkitystä), onko mitään mihin et voisi sanoa viimeistä sanaasi? etkös taannoin ilmoittanut olevasi zarathustralainen?? mikäs vitsi se oli?

        :oD


    • hyväntahtoiseen

      ideaan, että kirjoitetaanpas itseapukirja, josta ei ole mitään erityistä apua, muuten ne ei osta mun seuraavaa itseapukirjaa. Moni Kabbala päältä kaunis..

      • tinotito

        kun esim.Kurosen kirjasta.
        Luulisin sen olevan lähinnä meditaatioon perustuvaa rentoutusta.
        Mites on KTS?'


      • tinotito kirjoitti:

        kun esim.Kurosen kirjasta.
        Luulisin sen olevan lähinnä meditaatioon perustuvaa rentoutusta.
        Mites on KTS?'

        Kirjassa puhutaan todellakin meditaatioon perustuvasta rentoutumisesta ja korostetaan positiivisen elämänasenteen tärkeyttä, koska siinä on suurempi voima kuin monasti tajutaankaan.

        Läsnäoloa, nykyhetkessä elämistä ja itsensä tarkkailua korostetaan kuten joogassakin.

        Syömisestä, pesytymisestä ja kaikesta arkielämästä tehdään meditaatiota kuten missä tahansa muussakin meditatiivisessa koulukunnassa.


      • Tietyt joogan jutut ovat toki yleisuskonnollisia juttuja. Käytetään vain vähän eri nimiä. Tuossa mainitsemassani kirjassa Kellman kertoo eräälle joogaa harrastavalle potilaalleen Kabbalan sefiroista ja potilas huomaa, kuinka läheltä se oppi liippaa itämaista oppia tshakroista eli ruumiin voimakeskuksista.


      • Minni-Matleena
        KTS kirjoitti:

        Tietyt joogan jutut ovat toki yleisuskonnollisia juttuja. Käytetään vain vähän eri nimiä. Tuossa mainitsemassani kirjassa Kellman kertoo eräälle joogaa harrastavalle potilaalleen Kabbalan sefiroista ja potilas huomaa, kuinka läheltä se oppi liippaa itämaista oppia tshakroista eli ruumiin voimakeskuksista.

        Ihmeellistä, että on tuollaisia yhteyksiä!


      • antisemitismia vastaan
        KTS kirjoitti:

        Kirjassa puhutaan todellakin meditaatioon perustuvasta rentoutumisesta ja korostetaan positiivisen elämänasenteen tärkeyttä, koska siinä on suurempi voima kuin monasti tajutaankaan.

        Läsnäoloa, nykyhetkessä elämistä ja itsensä tarkkailua korostetaan kuten joogassakin.

        Syömisestä, pesytymisestä ja kaikesta arkielämästä tehdään meditaatiota kuten missä tahansa muussakin meditatiivisessa koulukunnassa.

        "itsensä tarkkailua korostetaan kuten joogassakin. " kabbalassa?? ihanko totta, no ei vaadi paljoa

        :O



        no, ei, ei varmaan haittaa ketään,


      • Minni-Matleena
        KTS kirjoitti:

        Tietyt joogan jutut ovat toki yleisuskonnollisia juttuja. Käytetään vain vähän eri nimiä. Tuossa mainitsemassani kirjassa Kellman kertoo eräälle joogaa harrastavalle potilaalleen Kabbalan sefiroista ja potilas huomaa, kuinka läheltä se oppi liippaa itämaista oppia tshakroista eli ruumiin voimakeskuksista.

        harmoniaa ja rauhallisuutta ja olisi hyvä, jos järjestettäisiin semmoinen globaali yhteismeditaatio, johon osallistuisivat kaikkien uskontojen harjoittajat. Joitakin yhteismeditaatioita on jo järjestetty, mutta ei noin laajoja. Minä uskon, että se olisi hyväksi kaikkien uskontojen edustajille.


      • Minni-Matleena kirjoitti:

        harmoniaa ja rauhallisuutta ja olisi hyvä, jos järjestettäisiin semmoinen globaali yhteismeditaatio, johon osallistuisivat kaikkien uskontojen harjoittajat. Joitakin yhteismeditaatioita on jo järjestetty, mutta ei noin laajoja. Minä uskon, että se olisi hyväksi kaikkien uskontojen edustajille.

        Fundamentalistikristityt tosin pitäisivät ehdotustasi saatanallisena...

        ; )


      • Minni-Matleena
        KTS kirjoitti:

        Fundamentalistikristityt tosin pitäisivät ehdotustasi saatanallisena...

        ; )

        saatanallisena, niinkuin muutkin fundamentalistit.


    • Madonna suosittelee

      Luen tällä hetkellä Power of Kabbalah -kirjaa, joka antaa selkeän kuvan siitä. Madonna suosittelee kirjaa sanoin "Tässä ei ole mitään hokkuspokkusta, ei uskonnon dogmia. Ajatukset tässä kirjassa ovat maatajärisyttäviä mutta silti niin yksinkertaisia." Kirjoittanut Yehuda Berg.

      • palstaa?

        ....


      • pyhäävettä

        saa tilata? Nehän, jotkut uuskabbalistit, kertovat että sitä voi tilata lasipulloissa, jos on vaikka syöpä tai jokin muu sairaus, niin sitten paranee jos uskoo oikein ja tekee oikein vai miten se nyt meni. Auttaako tuo new-kabbala muuten jakomielitautiin?? Toivon sinulle kaikkea hyvää.


      • taitaa mennä
        pyhäävettä kirjoitti:

        saa tilata? Nehän, jotkut uuskabbalistit, kertovat että sitä voi tilata lasipulloissa, jos on vaikka syöpä tai jokin muu sairaus, niin sitten paranee jos uskoo oikein ja tekee oikein vai miten se nyt meni. Auttaako tuo new-kabbala muuten jakomielitautiin?? Toivon sinulle kaikkea hyvää.

        väärään osoitteeseen? En ihan ymmärrä, kun en tiedä näistä asioista mitään. Ihan vaan yleissivistystä tässä haetaan.

        Olisi mielenkiintoista kuulla, mistä tässä hyökkäyksessä on kysymys. Toivottavasti joku tietävä vastaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe