Hei

Osalle porukasta on epäselvää, saako vaiko eikö saa linkittää Idols esityksiin mm.Youtubeen.

Ohessa saamani vastaus Ylläpidolta, tiedusteltuani asiaa.

Noudatamme paitsi lakia, myös itsenäisesti parhaaksi katsomaamme linjaa. Linkkejä koskevassa asiassa on kyse tällaisesta ylläpidon linjanvedosta.
Televisiokanavien ohjelmien, kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty, samoin vuoden -06 alusta myös tekijänoikeuslailla suojatun materiaalin imuroiminen tällaisesta laittomasta lähteestä. Toisekseen useilla suosituilla videoleikkeitä sisältävillä sivustoillakin, kuten Putfile.com on käyttäjäehtoja, jotka myös kieltävät laittoman materiaalin levittämisen.
Linkittäminen ko. sivustoille ei ole sinänsä laitonta, mutta pyrimme ehkäisemään piratismia ja tekijänoikeuksien rikkomista palveluissamme. Sellaiset linkit, joiden takana on selkeästi tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia, kuten tunnettuja musiikkikappaleita, elokuvia tai tv-ohjelmia, voi sen perusteella keskustelupalstoilta poistaa. Poikkeuksia ovat tietenkin viralliset lähteet kuten esimerkiksi Kolmosen oma sivusto ja muut vastaavat, joissa materiaali on laillisesti esillä.

-Eli suorat linkit Idols esityksiin menevät valitettavasti poistoon.

Zamio

17

1145

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenkin vaikea

      ymmärtää ero laillisuuden ja palvelun tarjoajan oikeuksien välillä? Sehän on selvää, että laittomuuksia ei sallita edes netissä, mutta jos joku palvelun tarjoaja, esim. suomi24, päättää, ettei sen sivustoilta linkitetä mihinkään, niin sittenhän se on niin.

    • se olis

      Zamio, miksi se olisi muka kiellettyä jos kerta lähes täällä kaikki maailmassa on kiellettyä, ja kun kerta tänä päivänä ihmisillä on periaatteena se ,että jos on lakeja niin ne on tehty rikottavaksi eikä niitä noudateta, joten :( Mutta eikö ne youtubenki videot edistä jotenki Idols palstan kannattavuutta täällä suomi24.fi :ssä?

      • oleva viestini,

        se ehkä valaisee asiaa.


      • Edistää tai ei, mutta tämä on Suomi24,n linjanveto tässä asiassa ja he ovat päättäneet, että eivät tue tämän tyylistä laitonta toimintaa sivustoillaan.

        Koitetaan nyt elää sen mukaan :)

        t.Zamio


      • okeips
        Zamio kirjoitti:

        Edistää tai ei, mutta tämä on Suomi24,n linjanveto tässä asiassa ja he ovat päättäneet, että eivät tue tämän tyylistä laitonta toimintaa sivustoillaan.

        Koitetaan nyt elää sen mukaan :)

        t.Zamio

        Okei en kyl muutenkaa oolu enne linkittäny tänne youtubeen, koska youtubestaki voi löytää jos pistää sinne jonku idolin nimen, joten ei mua haittaa ja kyllä olen sellast porukkaa joka noudattaa lakeja. halusin vaa kysyä.


      • okeips kirjoitti:

        Okei en kyl muutenkaa oolu enne linkittäny tänne youtubeen, koska youtubestaki voi löytää jos pistää sinne jonku idolin nimen, joten ei mua haittaa ja kyllä olen sellast porukkaa joka noudattaa lakeja. halusin vaa kysyä.

        Kysyvä ei tieltä eksy :D

        Illanjatkoja!

        Zamio


      • samoin
        Zamio kirjoitti:

        Kysyvä ei tieltä eksy :D

        Illanjatkoja!

        Zamio

        ei näköjää toi alempi kirjoittaja tajua suomalaisia sanoja pitäiskö sille kiinaks vääntää?


      • kuunpimennystä vahtaamassa
        samoin kirjoitti:

        ei näköjää toi alempi kirjoittaja tajua suomalaisia sanoja pitäiskö sille kiinaks vääntää?

        kokeile kiinaksi ihmeessä!

        laki on laki, mutta vaikka lain mukaan saisikin kiinnitellä mainoksia marketin oveen, voi sen marketti omalla päätöksellään kieltää tai jos ei mee jakeluun, panna vaikka koko marketin kiinni ja todeta että menkää muualle lappuinenne :P

        Hyvää kuunpimennystä kaikille=D! Ja idols-finalisteille onnea ja menestystä loppukisaan!


    • ei ole

      mitään pelkoa juridisista seuraamuksista. Linkittäminen Youtubeen on edelleen täysin laillista, vaikka linkitettävä video rikkoisikin tekijänoikeuslakia.

      Hauskaa deletenhakkaamisurakkaa sinulle.

      • mistään juridiikasta

        kyse, vaan siitä minkälaisia sääntöjä mikäkin sivusto asettaa. Jos suomi24 ei anna linkittää sivuiltaan niin siinähän se sitten on.


      • että voivat
        mistään juridiikasta kirjoitti:

        kyse, vaan siitä minkälaisia sääntöjä mikäkin sivusto asettaa. Jos suomi24 ei anna linkittää sivuiltaan niin siinähän se sitten on.

        tehdä millaisia sääntöjä haluavat. Voivat vaikka sanoa, että palstalle ei saa kirjoittaa, mikäli jalassa on punavalkoruudulliset bokserit. MUTTA, vain juridesti laiton kirjoittaminen on rangaistavaa! Siispä Youtubelle linkittävällä ei ole mitään pelättävää, vaikka sefu miten paljon repisi pelihousujaan!


      • että voivat kirjoitti:

        tehdä millaisia sääntöjä haluavat. Voivat vaikka sanoa, että palstalle ei saa kirjoittaa, mikäli jalassa on punavalkoruudulliset bokserit. MUTTA, vain juridesti laiton kirjoittaminen on rangaistavaa! Siispä Youtubelle linkittävällä ei ole mitään pelättävää, vaikka sefu miten paljon repisi pelihousujaan!

        Pointti on se, että Suomi24 ja Eniro sanelevat omistamassaan portaalissa säännöt..ja suositus on,että niitä jokainen noudattaisi.

        Jos et yksinkertaista sääntöä pysty sisäistämään, niin ongelma siirtyy silloin sinulle.

        Suurin osa kirjoittelijoista kuitenkin ymmärtää mikä on oikein ja väärin ja ymmärtää myös,miksi keskusteluissa on tiettyjä rajoituksia.

        Rajoituksia ei ole keksitty käyttäjien kiusaksi,vaan perustuvat Suomen lakiin..joten ei kannata kiukutella turhista :)


        t.Zamio


      • Mutta puhumme eri asiasta
        Zamio kirjoitti:

        Pointti on se, että Suomi24 ja Eniro sanelevat omistamassaan portaalissa säännöt..ja suositus on,että niitä jokainen noudattaisi.

        Jos et yksinkertaista sääntöä pysty sisäistämään, niin ongelma siirtyy silloin sinulle.

        Suurin osa kirjoittelijoista kuitenkin ymmärtää mikä on oikein ja väärin ja ymmärtää myös,miksi keskusteluissa on tiettyjä rajoituksia.

        Rajoituksia ei ole keksitty käyttäjien kiusaksi,vaan perustuvat Suomen lakiin..joten ei kannata kiukutella turhista :)


        t.Zamio

        Minä kirjoitinkin siitä, mitä juridisia seuraamuksia olisi, jos niitä sääntöjä ei noudata.

        Tuossa valehtelet, jos väität, että linkityskielto Youtubeen perustuisi Suomen lakiin. Se ei perustu!


      • Mutta puhumme eri asiasta kirjoitti:

        Minä kirjoitinkin siitä, mitä juridisia seuraamuksia olisi, jos niitä sääntöjä ei noudata.

        Tuossa valehtelet, jos väität, että linkityskielto Youtubeen perustuisi Suomen lakiin. Se ei perustu!

        ...loputtomiin..mutta se on tässä tapauksessa täysin turhaa.

        Näin nyt vain on,että linkkejä ei sallita idols esityksiin YouTubeen, koska Suomi24 haluaa tukea tekijänoikeuslakia eikä laittomien videoiden levitystä. Lue uudestaan ensimmäinen kirjoitukseni,kiitos. Siinä on kaikki ihan tyhjentävästi kerrottu.

        Iisiä ja helppotajuista :)

        Zamio


      • Mutta silti
        Zamio kirjoitti:

        ...loputtomiin..mutta se on tässä tapauksessa täysin turhaa.

        Näin nyt vain on,että linkkejä ei sallita idols esityksiin YouTubeen, koska Suomi24 haluaa tukea tekijänoikeuslakia eikä laittomien videoiden levitystä. Lue uudestaan ensimmäinen kirjoitukseni,kiitos. Siinä on kaikki ihan tyhjentävästi kerrottu.

        Iisiä ja helppotajuista :)

        Zamio

        ne jotka haluavat linkittää, eivät syyllisty rikokseen, ja sinulla riittää hommaa. Oma valintasi:)


      • Mutta silti kirjoitti:

        ne jotka haluavat linkittää, eivät syyllisty rikokseen, ja sinulla riittää hommaa. Oma valintasi:)

        Tämä elämä on sarja valintoja. Oikeita ja vääriä.

        Mä valitsen sen oikean ;)

        Hyvää yötä
        Zamio


      • peelo pönttö olet!"
        Zamio kirjoitti:

        Tämä elämä on sarja valintoja. Oikeita ja vääriä.

        Mä valitsen sen oikean ;)

        Hyvää yötä
        Zamio

        Varmaan reaalimaailmassa olet TODELLINEN nössö, joka kerää muiden ihmiseten koirien kakat puistoista ja ilmoittaa jokaisen punaista päin kävelleen henkilön heti polisiisille yms.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      99
      969
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      860
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe