Tapulikaupunki on ihan mukava paikka asua. Vuokrat ovat melko kohtuulliset, löytyy nykyään harvinaisia lähipalveluja kävelymatkan päästä mm. kauppa, posti, terveysasema, kirjasto. Turvallista lapsilla, kun alue on pyhitetty kävelylle ja pyöräilylle, autoliikennettä rajoitettu. Liikenneyhteyksiä ei voi kuin kehua, kaikilla mahdollisilla kulkutavoilla pääsee helposti Tapulikaupunkiin. Junia 5 minuutin välein, busseja tiheästi eri suuntiin, henkilöautoilun sujuva pääväylä Kehä III vieressä, Helsinki-Vantaan lentoasemalle 8 min matka, pyörätieverkosto on kattava. Luontoa löytyy kävelymatkan päästä.
Häiriöitä ei ole erityisen paljoa kun keskustelin poliisimiehen kanssa. 1990-luvulla oli kyllä hyvin rauhatonta kun muutimme tänne, mutta nykyään on rauhallisempaa kun asujaimisto ikääntyy kovaa vauhtia ja nuorisoa ei ole häiriöksi. Yksittäisiä kaupungin vuokrataloja on aseman vieressä, joissa on häiriötä, mutta pääasiassa alueella on omistustaloja jotka ovat rauhallisia.
Mitäs kokemuksia teillä muilla Tapulikaupungin asukkailla on? Onko hinta-laatu-suhde kohdallaan? Minkälaisille ihmisille Tapuli on hyvä asuinpaikka?
Tapulikaupunki
11
2771
Vastaukset
- juopot melskaa
Pari vuotta sitten tuli Tapulissa asuttua. Varsinkin kesäisin ja viikonloppuisin alkkikset rällästivät ostarilla. Siinähän on useampi kapakka joista örveltävät, osa kaljoittelee ostarin penkeillä. En suosittele, en ainakaan lapsiperheelle!
- Anonyymi
Tuota menoa ei voi muuttaa juuri mihinkään. Yleistä tuo on joka paikassa nykyään.
- hyvä paikka
narkkareille, juopoille, maahanmuuttajille, kaikenlaisille rikollisille, ilotytöille jne. Lapsen kanssa en ikinä muuttaisi sinne, asuin siellä vajaa kaksi vuotta koiran kanssa. Pimeällä en olisi uskaltanut mennä ollenkaan ulos ilman koiraa. Vaikka ei nämä somalipojat pelänneet edes koiraa puukkoinensa. Eikä ne omistusasunnot ole sen turvallisempia, ihmisiä on tapettu ihan osaketalossa. Ettet nyt vain sekoita Puistolan puolelle? Siis radan toiselle puolelle. Siellä nyt on vähän turvallisempaa. Joka tapauksessa aamulla aikaisin ei ollut kauppaan menemistä, oli siinä aukiolla sellainen jengi. Ja siinähän on jokin nuorisopiste, olen nähnyt siinä ulkona myytävän huumeita ihan päiväsaikaan. Poliisit kyllä kiitettävästi ovat käyneet tarkkailemassa, mutta eihän se mitään auta, pitäisi olla jatkuvasti siinä paikalla ja sehän on mahdottomuus. Tosi mukava paikka asua!!! HÖH!
- koiraa sillä se on heidän
mukaansa saastainen eläin? Varsinkin jos koira on iso ja peloittavan näköinen. Taitavat olla aika huonoja muslimeja nuo somalit, kaljakin maittaa oikein hyvin vaikka koraani sen kieltää.
- tapulilainen
Olen kävellyt koiran kanssa sekä ilman, aamulla päivällä sekä illalla, joskus jopa yölläkin. Mitään ei ole tapahtunut.
Olen mennyt kauppaan milloin tahansa. Koskaan ei kukaan ole minua uhannut. Kuppiloita on kolme kappaletta. Niissä yleesä vakiporukka. Alkoholistit jotka istuvat penkeillä ovat vaarattomia.
Onko sanottua että kaikki rikolliset, narkkarit jne. ovat välttämättä Tapulilaisia?
Tapuliin mahtuu monenlaista asukasta. Ei kaikki ole narkkareita, eikä rikkollisia jne. Vastustan ehdottomasti väkivaltaa sekä muuta ilkivaltaa.
Maahanmuuttajissakin on erilaisia yksilöitä.
Aika jota elämme on muuttunut. Eriarvioisuus kasvaa. Yhteiskuntaamme on muodostunut luokkajako,
hyväosaiset ja huono-osaiset. Tapulissa on aktiivinen asukastoiminta joka yrittää keksiä parannuksia asukkaiden hyväksi ja yleisen viihtyvyyden kannalta. Aseman seudut talot rakennettu 70 luvulla. Silloin rakennettiin ankeita elementtitaloja joiden pelkkä ulkonäkö jo vaikuttaa ihmisiin masentavasti. Ei ole arkkitehti käyttänyt kovin paljon mileikuvitusta. Talot ovat ulkoisesti mitä ovat mutta sisältä kauniita ja hyvinvarusteltuja.
Tapulin etuna on todella hyvät kulkuyhteydet joka suuntiin. Luontoa löytyy ja hyvät pyöräilytiet.
Nykyaikana ei lapsia voi pitää pumpulissa. Uutiset ovat täynnä väkivaltaa jne. Lapsia voi opettaa kertomalla ettei se oikein. Jos lasta rakastetaan opetetaan oikea ja väärä en usko että Tapulissa asuminen häntä pahemmin vahingoittaa.
Sekään ei pidä paikkansa että kaupungin vuokratalojen asukkaat olisivat kaikki häiriköitä. Omistusasuntojen omistajat kunnon väkeä. Saksassa ja muuaalla maailmassa on yleisempää vuokra-asuminen mitä Suomessa. - heille maistuu
koiraa sillä se on heidän kirjoitti:
mukaansa saastainen eläin? Varsinkin jos koira on iso ja peloittavan näköinen. Taitavat olla aika huonoja muslimeja nuo somalit, kaljakin maittaa oikein hyvin vaikka koraani sen kieltää.
olen nähnyt monen vetävän sätkää! No, ehkä he ovat kääntyneet kristinuskoon?!
- raiskattukin
tapulilainen kirjoitti:
Olen kävellyt koiran kanssa sekä ilman, aamulla päivällä sekä illalla, joskus jopa yölläkin. Mitään ei ole tapahtunut.
Olen mennyt kauppaan milloin tahansa. Koskaan ei kukaan ole minua uhannut. Kuppiloita on kolme kappaletta. Niissä yleesä vakiporukka. Alkoholistit jotka istuvat penkeillä ovat vaarattomia.
Onko sanottua että kaikki rikolliset, narkkarit jne. ovat välttämättä Tapulilaisia?
Tapuliin mahtuu monenlaista asukasta. Ei kaikki ole narkkareita, eikä rikkollisia jne. Vastustan ehdottomasti väkivaltaa sekä muuta ilkivaltaa.
Aika jota elämme on muuttunut. Eriarvioisuus kasvaa. Yhteiskuntaamme on muodostunut luokkajako,
hyväosaiset ja huono-osaiset. Tapulissa on aktiivinen asukastoiminta joka yrittää keksiä parannuksia asukkaiden hyväksi ja yleisen viihtyvyyden kannalta. Aseman seudut talot rakennettu 70 luvulla. Silloin rakennettiin ankeita elementtitaloja joiden pelkkä ulkonäkö jo vaikuttaa ihmisiin masentavasti. Ei ole arkkitehti käyttänyt kovin paljon mileikuvitusta. Talot ovat ulkoisesti mitä ovat mutta sisältä kauniita ja hyvinvarusteltuja.
Tapulin etuna on todella hyvät kulkuyhteydet joka suuntiin. Luontoa löytyy ja hyvät pyöräilytiet.
Nykyaikana ei lapsia voi pitää pumpulissa. Uutiset ovat täynnä väkivaltaa jne. Lapsia voi opettaa kertomalla ettei se oikein. Jos lasta rakastetaan opetetaan oikea ja väärä en usko että Tapulissa asuminen häntä pahemmin vahingoittaa.
Sekään ei pidä paikkansa että kaupungin vuokratalojen asukkaat olisivat kaikki häiriköitä. Omistusasuntojen omistajat kunnon väkeä. Saksassa ja muuaalla maailmassa on yleisempää vuokra-asuminen mitä Suomessa.alaikäinen tyttö? Ei siinä auta, vaikka olisit opettanut lapsillesi mitä tahansa. Ei se ole lapsestasi kiinni jos näin tapahtuu!
- noppaan
tapulilainen kirjoitti:
Sekään ei pidä paikkansa että kaupungin vuokratalojen asukkaat olisivat kaikki häiriköitä. Omistusasuntojen omistajat kunnon väkeä. Saksassa ja muuaalla maailmassa on yleisempää vuokra-asuminen mitä Suomessa.Tapulissa on Noppa, sinne siis istumaan.
- maksaa kalja?
noppaan kirjoitti:
Tapulissa on Noppa, sinne siis istumaan.
Kolmea euroa enempää en puolen litran keskarista suostu maksamaan!
- Anonyymi
Nykyään ei ole turvassa Tapulissa kiviä lentää ikkunoihin ja jokainen syntyperäinen suomalainen nainen on huora iästä ja sivilisäädystä huolimatta. Jos näitä asioita ei saada aisoihin pian nuo pennut tekevät pian ruumiita.
- Anonyymi
Tapulissa nuo maahan muutto taustan omaavat nykyään käyvät päälle ja hyökkäävät suomalaisten kimppuun. Uskonnollisen johtajan poika etunenässä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841