Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

viini + sprite

RRR

Koulussa sanottiin joskus, että ranskalaiset juo tällasta. Kuulosti aika hassulta, mutta mielenkiintoselta. Eli puna- vai valkoviini ja miten paljon spriteä jne..? Onko kokemusta ja tietoa mittäsuhteista ja vastaavasta? Kertokaas :)

Kiitosh

6

14182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

      Tulet varmaankin samaan tulokseen kuin minäkin: viini viininä.

      • =Spritzer

        Olin Saksassa töissä n. viisi vuotta sitten ja silloin siellä oli kova sana tämä "Spritzer", eli valkoviiniä ja vissyä/mineraalivettä sekaisin. Ideana oli se, että tällöin ihminen ei tule niin kovaan humalaan...

        Joka tapauksessa, oli alkoholiannos 12 cl vissyn kanssa tai ilman, on lopputulos aivan sama...

        Sitä en tiedä, mikä on nimeltään valkkari sprite.

        Olut sprite = Shandy


      • bare
        =Spritzer kirjoitti:

        Olin Saksassa töissä n. viisi vuotta sitten ja silloin siellä oli kova sana tämä "Spritzer", eli valkoviiniä ja vissyä/mineraalivettä sekaisin. Ideana oli se, että tällöin ihminen ei tule niin kovaan humalaan...

        Joka tapauksessa, oli alkoholiannos 12 cl vissyn kanssa tai ilman, on lopputulos aivan sama...

        Sitä en tiedä, mikä on nimeltään valkkari sprite.

        Olut sprite = Shandy

        Eli siis valkkari sprite on on kansainväliseltä nimeltään spritzer


    • opishkelija

      Alankomaissa opiskelijavaihdossa ollessani huomasin että jotkut todella juovat viinin ja virvoitusjuoman sekoitusta. Etenkin espanjalaisten vaihtareiden suosiossa oli punaviinin ja kokiksen sekoitus (ihan hyvää oikeasti), jota se kutsuivat nimellä "kalimutso" (ei hajuakaan miten kirjotetaan mut suunnilleen noin sanotaan). Valkoviinin ja spriten sekoitusta olen sittemmin kokeillut kotosuomessa, muttei ole kyllä mikään makuelämys.. Mutta kokiksen ja punaviinin sekoittamista voisin hyvinkin harkita täällä, jos lahjaksi saatu punaviini muuten maistuu liian erikoiselta omaan makuun

    • Mystery Tramp

      ainakin myydään vino frizzantea, joka ikään kuin hiilihappoista viiniä, eli vissyn ja punkun sekotusta. Ei sovi kyllä ollenkaan ruokaviiniksi, mutta menee telkkaa katsellessa.

    • Sbraid

      No höh, mittäsuhteista

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe