viini + sprite

RRR

Koulussa sanottiin joskus, että ranskalaiset juo tällasta. Kuulosti aika hassulta, mutta mielenkiintoselta. Eli puna- vai valkoviini ja miten paljon spriteä jne..? Onko kokemusta ja tietoa mittäsuhteista ja vastaavasta? Kertokaas :)

Kiitosh

8

18668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

      Tulet varmaankin samaan tulokseen kuin minäkin: viini viininä.

      • =Spritzer

        Olin Saksassa töissä n. viisi vuotta sitten ja silloin siellä oli kova sana tämä "Spritzer", eli valkoviiniä ja vissyä/mineraalivettä sekaisin. Ideana oli se, että tällöin ihminen ei tule niin kovaan humalaan...

        Joka tapauksessa, oli alkoholiannos 12 cl vissyn kanssa tai ilman, on lopputulos aivan sama...

        Sitä en tiedä, mikä on nimeltään valkkari sprite.

        Olut sprite = Shandy


      • bare
        =Spritzer kirjoitti:

        Olin Saksassa töissä n. viisi vuotta sitten ja silloin siellä oli kova sana tämä "Spritzer", eli valkoviiniä ja vissyä/mineraalivettä sekaisin. Ideana oli se, että tällöin ihminen ei tule niin kovaan humalaan...

        Joka tapauksessa, oli alkoholiannos 12 cl vissyn kanssa tai ilman, on lopputulos aivan sama...

        Sitä en tiedä, mikä on nimeltään valkkari sprite.

        Olut sprite = Shandy

        Eli siis valkkari sprite on on kansainväliseltä nimeltään spritzer


    • opishkelija

      Alankomaissa opiskelijavaihdossa ollessani huomasin että jotkut todella juovat viinin ja virvoitusjuoman sekoitusta. Etenkin espanjalaisten vaihtareiden suosiossa oli punaviinin ja kokiksen sekoitus (ihan hyvää oikeasti), jota se kutsuivat nimellä "kalimutso" (ei hajuakaan miten kirjotetaan mut suunnilleen noin sanotaan). Valkoviinin ja spriten sekoitusta olen sittemmin kokeillut kotosuomessa, muttei ole kyllä mikään makuelämys.. Mutta kokiksen ja punaviinin sekoittamista voisin hyvinkin harkita täällä, jos lahjaksi saatu punaviini muuten maistuu liian erikoiselta omaan makuun

      • Anonyymi

        Ei kokis ilman punkkua putoo


    • Mystery Tramp

      ainakin myydään vino frizzantea, joka ikään kuin hiilihappoista viiniä, eli vissyn ja punkun sekotusta. Ei sovi kyllä ollenkaan ruokaviiniksi, mutta menee telkkaa katsellessa.

    • Sbraid

      No höh, mittäsuhteista

    • Anonyymi

      Tämmönen ohje löytyi. En ole kokeillut mutta kokeilen varmasti joskus.

      Viiniä + Puolet Spriteä ja puolet kivennäisvettä on paras yhdistelmä. Juomasta ei tule siten liian makeaa, mutta siinä on kuitenkin Spriten sitruunainen maku.

      Ja itse lirauttaisin ehkä vähän limeä sekaan. Kaupassa on niitä pieniä muovi pulloja.Esim Lidl.
      Ja ehdottomasti sokerillinen Sprite tai vastaava.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe