Koulussa sanottiin joskus, että ranskalaiset juo tällasta. Kuulosti aika hassulta, mutta mielenkiintoselta. Eli puna- vai valkoviini ja miten paljon spriteä jne..? Onko kokemusta ja tietoa mittäsuhteista ja vastaavasta? Kertokaas :)
Kiitosh
viini + sprite
8
18668
Vastaukset
- ihmeessä
Tulet varmaankin samaan tulokseen kuin minäkin: viini viininä.
- =Spritzer
Olin Saksassa töissä n. viisi vuotta sitten ja silloin siellä oli kova sana tämä "Spritzer", eli valkoviiniä ja vissyä/mineraalivettä sekaisin. Ideana oli se, että tällöin ihminen ei tule niin kovaan humalaan...
Joka tapauksessa, oli alkoholiannos 12 cl vissyn kanssa tai ilman, on lopputulos aivan sama...
Sitä en tiedä, mikä on nimeltään valkkari sprite.
Olut sprite = Shandy - bare
=Spritzer kirjoitti:
Olin Saksassa töissä n. viisi vuotta sitten ja silloin siellä oli kova sana tämä "Spritzer", eli valkoviiniä ja vissyä/mineraalivettä sekaisin. Ideana oli se, että tällöin ihminen ei tule niin kovaan humalaan...
Joka tapauksessa, oli alkoholiannos 12 cl vissyn kanssa tai ilman, on lopputulos aivan sama...
Sitä en tiedä, mikä on nimeltään valkkari sprite.
Olut sprite = ShandyEli siis valkkari sprite on on kansainväliseltä nimeltään spritzer
- opishkelija
Alankomaissa opiskelijavaihdossa ollessani huomasin että jotkut todella juovat viinin ja virvoitusjuoman sekoitusta. Etenkin espanjalaisten vaihtareiden suosiossa oli punaviinin ja kokiksen sekoitus (ihan hyvää oikeasti), jota se kutsuivat nimellä "kalimutso" (ei hajuakaan miten kirjotetaan mut suunnilleen noin sanotaan). Valkoviinin ja spriten sekoitusta olen sittemmin kokeillut kotosuomessa, muttei ole kyllä mikään makuelämys.. Mutta kokiksen ja punaviinin sekoittamista voisin hyvinkin harkita täällä, jos lahjaksi saatu punaviini muuten maistuu liian erikoiselta omaan makuun
- Anonyymi
Ei kokis ilman punkkua putoo
- Mystery Tramp
ainakin myydään vino frizzantea, joka ikään kuin hiilihappoista viiniä, eli vissyn ja punkun sekotusta. Ei sovi kyllä ollenkaan ruokaviiniksi, mutta menee telkkaa katsellessa.
- Sbraid
No höh, mittäsuhteista
- Anonyymi
Tämmönen ohje löytyi. En ole kokeillut mutta kokeilen varmasti joskus.
Viiniä + Puolet Spriteä ja puolet kivennäisvettä on paras yhdistelmä. Juomasta ei tule siten liian makeaa, mutta siinä on kuitenkin Spriten sitruunainen maku.
Ja itse lirauttaisin ehkä vähän limeä sekaan. Kaupassa on niitä pieniä muovi pulloja.Esim Lidl.
Ja ehdottomasti sokerillinen Sprite tai vastaava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497