oman valtion perustaminen

eu vapaa maa

minulla on tontti tai itseasissa saari ja ajattelin että perustan sinne oman valtion joka on eu vapaa ja jolla on oma lainsäädäntönsä.

kuinkahan mahtaa onnistua,eikai suomen perustuslaki voi tätä estää kun eihän se estänyt päätösvallan antamista kolmansillekaan eli eu:hun liittymistä ja tonttini on minun

46

5424

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...niin huomaat...

      Suomi laittaa vaikka miljardin kiinni siihen että ajatuksesi ei toteudu. Jos olisit ensimmäinen joka pystyisi irtautumaan yhteiskunasta, niin sinunlaisisa tulisi pian 5 000 000 lisää. Minä mukaan lukien.

      • Joka olisi irti

        "yhteiskunnasta" minä ja monet muut ollaan oltu jo kauan, kun saa noin 400e eläkettä ja ei ole oikeutettu asumis eikä muihin tukiin on aika irrallaan tästä yhteiskunnasta.Minulla on oma pieni valtio minun mökin ympärillä, ihan omat elämisen säänöt ja lait. Älä vaan sano että mikset myy mökkiäs ja muuta kaupunkiin, kuule kun täällä ei kukaan osta tälläisiä tönöjä, eikä muullaisiakaan,en kerro missä.


      • eu on perse

        Sitten voitas käydä sotaa taas uudella tavalla torpan vallotuksia :D no mutta tuskin suomi antaa irtautua omasta maasta koska se menettäisi veron maksajia


      • VASTAUS-1
        Joka olisi irti kirjoitti:

        "yhteiskunnasta" minä ja monet muut ollaan oltu jo kauan, kun saa noin 400e eläkettä ja ei ole oikeutettu asumis eikä muihin tukiin on aika irrallaan tästä yhteiskunnasta.Minulla on oma pieni valtio minun mökin ympärillä, ihan omat elämisen säänöt ja lait. Älä vaan sano että mikset myy mökkiäs ja muuta kaupunkiin, kuule kun täällä ei kukaan osta tälläisiä tönöjä, eikä muullaisiakaan,en kerro missä.

        "Älä vaan sano että mikset myy mökkiäs ja muuta kaupunkiin"

        Onnittelen pikemminkin vapaudestasi.


      • Anonyymi

        Minä olen perustanut oman valtion ja kaikki ovat hyväksyneet Sen ja sillä on oma lainsäädäntö


    • KAAPATAAN VALTA

      Sen jälkeen minusta tulee Presidennti sinne ja kaikki valtaoikeudet on minulla. Kutsun minun kaverin PUUTININ kylään, ja meillä on hauskaa.

    • talollinen

      Jos tavallinen kansalainen tekee niin, se on rikos. Mutta valtioiden tasolla politiikan on oltava joustavaa - EU:hun liittyminen on ehkä Suomen perustuslain vastaista, mutta ei siitä tarvitse välittää!

      • Jombbe

        Jokainen asevelvollinen on valassa vannonut tekevänsä kaikkensa isänmaansa puolesta. Ja jatkamme niin kauan, kuin voimia on.


      • sumppi-1
        Jombbe kirjoitti:

        Jokainen asevelvollinen on valassa vannonut tekevänsä kaikkensa isänmaansa puolesta. Ja jatkamme niin kauan, kuin voimia on.

        Laitan tähän vanhaan ketjuun muutaman pointin.

        Tuo sotilasvala on hyvä huomio. Mutta ja mutta: Suomea (ja nimen omaan valan vannomishetken mukaista Suomea) valassa vannotaankin puolustettavan. Yleensä jos sopimusten joku osapuoli muuttaa sopimusehtoja yksipuolisesti raukeaa koko sopimus. Oman valani jälkeen Suomi ulkoisti perustuslakiaan Brysseliin ja markka lakkautettiin. Toinen juttu on jos ja kun Suomi liittyy NATOon: ottamatta kantaa sen puolesta tai vastaan puolustetaan silloin muun kuin Suomen intressejä, viimeistään silloin "vanha" vala lakkaa sitomasta. Esimerkiksi Afganistanissa kun ei isänmaamme rajoja puolusteta halusi sitten NATOon tai ei. Valaa on silloin jälkikäteen päivitettävä ja nähtäväksi jää kuka mihinkin suostuu.

        Isänmaallisuudesta muuten mieleen: isäni ei omistanut tonttimaata mihin viitata. Isäni ei nykymenoa varmaan muutenkaan sulattaisi joten siihen on turha yrittää vedota. Sillä on muutenkin turha yrittää syyllistää: isäni herkkä hetki äitini kanssa aikanaan ei voi olla jotenkin nurinkurisesti oma syyni tai valintani eikä siten muodosta allekirjoitustani oikeastaan mihinkään. Jos syntymiseeni olisin voinut todella vaikuttaa olisin voinut yhtä hyvin jättää sen tekemättäkin tai valita kokonaan toisen maan. Oikein haluaisinkin kuulla kuinka tämän joku aikoo kumota.


      • sumppi-1 kirjoitti:

        Laitan tähän vanhaan ketjuun muutaman pointin.

        Tuo sotilasvala on hyvä huomio. Mutta ja mutta: Suomea (ja nimen omaan valan vannomishetken mukaista Suomea) valassa vannotaankin puolustettavan. Yleensä jos sopimusten joku osapuoli muuttaa sopimusehtoja yksipuolisesti raukeaa koko sopimus. Oman valani jälkeen Suomi ulkoisti perustuslakiaan Brysseliin ja markka lakkautettiin. Toinen juttu on jos ja kun Suomi liittyy NATOon: ottamatta kantaa sen puolesta tai vastaan puolustetaan silloin muun kuin Suomen intressejä, viimeistään silloin "vanha" vala lakkaa sitomasta. Esimerkiksi Afganistanissa kun ei isänmaamme rajoja puolusteta halusi sitten NATOon tai ei. Valaa on silloin jälkikäteen päivitettävä ja nähtäväksi jää kuka mihinkin suostuu.

        Isänmaallisuudesta muuten mieleen: isäni ei omistanut tonttimaata mihin viitata. Isäni ei nykymenoa varmaan muutenkaan sulattaisi joten siihen on turha yrittää vedota. Sillä on muutenkin turha yrittää syyllistää: isäni herkkä hetki äitini kanssa aikanaan ei voi olla jotenkin nurinkurisesti oma syyni tai valintani eikä siten muodosta allekirjoitustani oikeastaan mihinkään. Jos syntymiseeni olisin voinut todella vaikuttaa olisin voinut yhtä hyvin jättää sen tekemättäkin tai valita kokonaan toisen maan. Oikein haluaisinkin kuulla kuinka tämän joku aikoo kumota.

        Käytännössä tuo vala on pakko vannoa. En katso moisen valan sitovan itseäni muutenkaan millään tavalla. Vain vapaaehtoisesti annettu lupaus on pätevä.


      • Anonyymi

        "Jos tavallinen kansalainen tekee niin, se on rikos. Mutta valtioiden tasolla politiikan on oltava joustavaa - EU:hun liittyminen on ehkä Suomen perustuslain vastaista, mutta ei siitä tarvitse välittää!"

        Ei ole. Perustuslakia voidaan muutta edukunnan 2/3-osan enemmistöllä. Pääministeri Heikki Haavisto ja Presidentti Martti Ahtisaari allekirjoittivat lakimuutoksen Euroopan unioniin liittymisestä jo 1994.

        Kansanäänestys oli neuvoa antav. Edustuksellisessa demokratiassa eduskunta ja hallitus olisivat voineet hakea jäsenyyttä, vaikka ei-jäsenyydelle puoli olisi voittanut.

        Eduskunnassa on mm. perustuslakivaliokunta, joka tarkistaa kaikkien tärkeiden päätösten laillisuuden. Ei jäsenyydessä ole mitään hämärää. Myöhemmin EU-jäsenyys kirjattiin Suomen perustuslakiin.


      • Anonyymi
        The_Rat kirjoitti:

        Käytännössä tuo vala on pakko vannoa. En katso moisen valan sitovan itseäni muutenkaan millään tavalla. Vain vapaaehtoisesti annettu lupaus on pätevä.

        Joo jos johonkin valaan pakotetaan on sama pakottaa suoraan sen valan sisältöön. Tai oikeastaan ei: silloin kun sopii jonkun agendaan voi aina velvoittaa sen vannotun valan, ei pakottamisen nojalla joten mitäs vannoit. Eipä sillä, kun sotilasvalassa oli aikanaan Jumalasta puhetta ja olen ateisti niin olin hiljaa sen perässä toistamisen ajan. Joku varmaan voi päinvastaisen yrittää todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos tavallinen kansalainen tekee niin, se on rikos. Mutta valtioiden tasolla politiikan on oltava joustavaa - EU:hun liittyminen on ehkä Suomen perustuslain vastaista, mutta ei siitä tarvitse välittää!"

        Ei ole. Perustuslakia voidaan muutta edukunnan 2/3-osan enemmistöllä. Pääministeri Heikki Haavisto ja Presidentti Martti Ahtisaari allekirjoittivat lakimuutoksen Euroopan unioniin liittymisestä jo 1994.

        Kansanäänestys oli neuvoa antav. Edustuksellisessa demokratiassa eduskunta ja hallitus olisivat voineet hakea jäsenyyttä, vaikka ei-jäsenyydelle puoli olisi voittanut.

        Eduskunnassa on mm. perustuslakivaliokunta, joka tarkistaa kaikkien tärkeiden päätösten laillisuuden. Ei jäsenyydessä ole mitään hämärää. Myöhemmin EU-jäsenyys kirjattiin Suomen perustuslakiin.

        Hitlerin aikoihin oli ihan laillista pistää ihmisiä keskitysleireihin - Saksan lain mukaan. Toisaalta kansanäänestyksien neuvoantavuus on mitä suurinta pilkkaa kansanäänestykselle. Sillä ei ole mitään tekemistä kansanäänestyksen kanssa. Se on vain sanoilla leikkimistä.


    • hippi-x

      Joo, mä oon kehitellyt näin yö työnä vallankumosta. Hylkäsin sen tottakai, pikku oma keskistysleiri, maasta karkoitukset ja jne. Uusi aika maahan, joopa joo.

      Oman valtion perustaminen kaatuu suomen vastukseen. Pitääköön tunkkinsa.

      Jäljelle jää sitten Pentti Saarikoskenkin toteuttama elämäntapa, sopeutuu tähän yhteiskuntaan häiriötä herättämättä, eli oliko se eskapismi vai mikä.

      Talous tietty pitää olla kunnossa eli velat pois, kassa kuntoon.Sitten elää tukirahoilla/muilla tuloilla.

      Oma tontti jossain järven rannalla, kaivo/lähde, aurinkosähköt, autosähköt.

      Asuu autossa omalla tontilla, siinä 1 vaihtoehto.Näitä minimalismi, eskapismi eläjiä on keskuudessamme.

      Itse ryhdyin hipiksi 2015, opiskelin ortodoxista teologiaa 2 v ja se natsasi ajatuksiini hyvin.

      Opiskelen mersäalaa ja oma metsäpalsta löytyy. Kulut tietty metsäverotukseen. Talous jo opiskeltu.

      Hellurei vaan kaikille hipeille!!!

    • EiHelvetti

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikrovaltio

      Tietenkin sä voit julistaa oman tonttisi itsenäiseksi valtioksi, mutta jotta sillä olisi jotain käytännön merkitystä, muiden valtioiden pitäisi tunnistaa sun valtion olemassaolo. Siihen se kaatuu. Vaikka Suomi jossain fantasiassa tunnustaisi sun valtion, tuskin mikään muu kansainvälinen taho tunnustaisi. Eli nämä jäävät aina tällaisiksi performansseiksi, jotka eivät edes ole mitenkään erikoisia tai luovia.

      Maailmassa on tälläkin hetkellä etnisesti ja kulttuurisesti yhtenäisiä alueita, joita ei kansainvälisesti ole tunnustettu itsenäisiksi valtioiksi, vaikka ne ovat itsenäisiksi julistautuneet. Kyse ei siis ole pelkästään jonkin maan perustuslaista tms. Valtion olemassaolo edellyttää, että muut valtiot tunnustavat sen olemassaolon.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ladonia

    • Anonyymi

      Hieno idea!

      Hippi-x-:llä oikeat ideat eskapismiin.

    • Anonyymi

      "minulla on tontti tai itseasissa saari ja ajattelin että perustan sinne oman valtion joka on eu vapaa ja jolla on oma lainsäädäntönsä. kuinkahan mahtaa onnistua,eikai suomen perustuslaki voi tätä estää kun eihän se estänyt päätösvallan antamista kolmansillekaan eli eu:hun liittymistä ja tonttini on minun"

      Onhan noita mikrovaltioita ympäri maailman, Ruotsissakin.

      Valtiosta ei tule valtiota, ellei se sitä kansainvälisesti tunnusteta.

      • Anonyymi

        mitään tunnustusta ei tarvitse


    • Anonyymi

      Joo, ei se onnistu.

      Elää omalla tontillaan minimi elämää.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti puolustat tuota omaa valtiotasi vanhalla torrakolla - saa nähdä kauanko puolustus kestää kun verokarhu tulee vaatimaan osaansa poliisien tai armeijan kanssa.

    • Anonyymi

      Tämä siinä on pelkona. Vero oy muistaa meitä kaikkia.

      Ideana hieno. Saari valtiossa ei tarvitse autoja, voi liikkua veneellä. Talvella potkurilla kierän jään aikaan.

      Ja ei sieltä pois lähtiskään. Kalastaa, syö haukea ja perunaa talvet niinkuin ennenkin rospuuton aikaan.

      Pakkaa tavaransa veneeseen ja sinne vaan.

    • Anonyymi

      Mikrovaltioita on useita mm. Ruotsissa. Saathan sinä perustaa oman valtion, jos haluat, mutta oikea valtio se ei ole ennen kuin riittävän moni valtio tunnustaa sen itsenäiseksi valtioksi. Toisaalta sinun tulisi luopua myös Suomen takaamista oikeuksista ja pidättäytyä itsevaraisena.

    • Anonyymi

      Kansalaisuus pitää irtisanoa.

    • Anonyymi

      Ei tuo vielä yhtään mitään. Minulla on oma kasvimaa.

      Olen nyt päättänyt alkaa putinistiksi ja julistautua lääninkamreeriksi valtaen ensin naapureiden kasvimaat ( siitäs saatte ituhipit ) tämän jälkeen Pohjois-Korea jalona eleenä suostuu antamaan minulle ydinpommiohjustakuusuojan suomen epädemokraattista EUvostoliitto valtiota vastaan. Tämän seurauksena Trumplandian Trumppi kiirehtii nopeasti väliin ostaen koko Suomen Trumplandian territorioksi, jonka jälkeen olen lain yläpuolella ilman kenenkään oikeutta nostaa oikeuskelpoista kannetta Minua vastaan. Tämän jälkeen ei sinullakaan ole mitään omaa valtiota. Nyt alkavat jännät diilit, joita en paljasta. Minusta nyt kuitenkin tulee Yhtyneen Maapallon Ensimmäinen jalo ja nöyrä kansalainen, joka puolustaa meitä ihmispoloraukkoja avaruuden hyökkääviltä limanuljaskoilta.

      Suostutko kannattamaan Minua ja suunnitelmaani. Vai lähdetkö oman tahtosi mukaan asteroidivyöhykkeen mineraalienjalostukseen. Valinta on Sinun.

      • Anonyymi

        Energia, mistä sen saa hommattua?


      • Anonyymi

        Juu totta kai


    • Anonyymi

      Laivalla kun liikut tai soutuveneelläkin koko ajan olet kansainvälisillä vesillä, silloin on kuin olisi oma valtio.

      Toinen vaihtoehto olisi perustaa ikioma avaruusasema.

    • Anonyymi

      eu on suuri hyväksikäyttäjä ja suomi on ollut tuon hyväksikäyttäjän suuri portto.

      • Anonyymi

        Eu imee kuin sieni energiaa jasenmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eu imee kuin sieni energiaa jasenmaista.

        Perustaa oman maan, laittoman. Siinä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustaa oman maan, laittoman. Siinä se.

        Nimenomaan laittoman. Vai salliiko mikään olemassa enää oleva tai ollut valtio laissaan sellaista että maanomistajat voivat irtautua mielensä mukaan ja pirstoa maan tilkkutäkiksi. Aika usein asiaan kuuluu itsenäisyystaistelu ja muuta mukavaa. Helpotukseksi nousee usein ns. Montevideon konventti -niminen asiakirja (googleta!). Sen mukaan minkään valtion suvereeniteettia ei voi toinen valtio toisaalta myöntää muttei kiistääkään. Se homma menee de facto -pohjalta joka vienee vuosikymmeniä, jopa sukupolvia, hankkeen pitää hyödyttää useita osapuolia ja luulisin että todellinen tunnustaminen tulee pikakirjeenä kun joku kauppasopimus vaatii sellaista juridiselta pohjalta. En tarkoita vähätellä kenenkään, edes omiani mikrovaltiovisioita mutta noissa on aika paljon vaadittu. Kyse on rahasta ja vallasta, lopulta jopa kaiken alue- ja sotilaspolitiikan takana. Onko sinulla riittävästi lihaa luiden päällä ts. riittävästi annettavaa tähän diiliin tai ihan vaan v..... sti massia, siinä määrin että kykenet sanelemaan jopa armeijan komennon ja valtiovallan intressien yli?


    • Anonyymi

      Jos haluat perustaa oman valtion, joudut valitettavasti tekemään "eeuut". Eli joudut kaatamaan Suomen rajat valtiosi kohdalta, kuten EU on tekemässä Suomelle ja muille koukutetuille.

      • Anonyymi

        Avaajan kaltaiset hölmöt saavat demokraattisessa Suomessa perustaa ihan niin monta "valtiota" kuin haluavat.
        Se on vain pystyttävä tekemään Suomen lakeja rikkomatta.
        Muutoin kutsuu leivätön pöytä.


      • Anonyymi

        kannattaisi vallata autio saari aluevesirajojen ulkopuolelta.


    • Anonyymi

      Mitä tuossa tuota Montevideon konventti taplasin, niin samassa hengessä menee kuin koko EU:n, ja siten Suomen ja myös Sveitsin perustuslain kanssa. Mainittu asiakirja osoittaa myös ettei mikään toinen valtio oikeastaan voi paitsi evätä myöskään VAHVISTAA toisen valtion suvereeniteettia. Siihen ryhtyvältä pitääkin siis tiedustella toimivaltuuksia ja muistuttaa että haluaako kyseenalaistaa omankin legitimiteetin, mikä onkin näppärä virkamiesansa.

    • Anonyymi

      Itse tykkään ajatella aikuistumisen yhteydessä tapahtuvaa itsenäistymistä kirjaimellisesti, jotenkin siihen tapaan että jos hoitaa tonttinsa (se on: "tonttinsa"), taloutensa ja luottotietonsa, koulutuksensa, miettii asioita vähän nenäänsä pidemmälle ja käy säällisessä työssä ym. on lopulta enemmän ja enemmän samantekevää millainen hallitus ja eduskunta tätä maata rippaa, ja mikä tekee ihmiselle vähintään autonomian jo sinällään, jota tämmöisellä valtioprojektilla kai tavoitellaan. Toki on haaveita ja fantasioita joista osan ei pidäkään edes toteutua illuusion rikkoutumisen uhalla kun tässä maassa ei esimerkiksi aateloida enää porukkaa....

    • Anonyymi

      Kannattaa tarkoin harkita valtiovarainministeriksi sopiva henkilö, ulkomaan velka ei ole mukavaa, jos sitä on kovin mittavasti.

    • Anonyymi

      itse asiassa valtionvelka voi kait toimia myös siten, että sitoutuu kahdenväliseen kauppaan eli tuotantoon luulisin. Sillähän voi olla tervehdyttävä ja molempia osapuolia hyödyttävä vaikutus. Olettaen että pitäydytään kohtuudessa ja reiluissa ehdoissa, ja ettei valtionvelka mene esimerkiksi soss....... vaan johonkin hyödylliseen kuten yhteiskunnan pystyssäpitämiseen pitkällä tähtäimellä. Kyllä kai velkoja hyötyy siitä ettei lypsävää lehmää näännytetä kuoliaaksi vaan takaisinmaksukyky mahdollistetaan!

    • Anonyymi

      jos joku haaveilee mikrovaltiosta niin kiinnostaisi mikä on motiivina. Onko se kenties pettymys nykyoloihin, usko siihen että osaa hallita itse paremmin, vallanhimo tai ihan vaan huomionhaku vai jotain muuta? Omani tiedän ja muidenkaan motiivia kyseenalaistamatta. Tuolla joku kirjoitti että oman elämänsä hallinta ja menestyksekäs taloudenpito sinänsä teettävät omavaraisuutta eli tavallaan "valtion valtiossa" kuin jonkinlaisessa kuplassa kuplan sisällä. Yksilönä kun pärjää ja pysyy poissa autettavien jonoista (oikeastaan lahjoittaa paikkansa enemmän tarvitsevalle on jopa epäitsekästä!) ja on siten "valtion" yläpuolella eli riippumattomana. Toki loputtomiin jankutetaan aurinkopaneeleista ja maalle muuttamisesta oman ryytimaan äärelle, mutta mitä oman valtion perustaja tavoittelee todella? Millainen henkinen tai älyllinen ajatus tai kuningasidea voisi olla taustalla?

    • Anonyymi

      joku sovellettu Sveitsin malli voisi olla toimiva.... nimittäin ikäänkuin tyyliin että jos kaikkien kulta ja sijoitukset on siellä niin kuka nyt pommittaisi omaa pesää, vaikkakin siellä on kyllä muidenkin kultaa. Tällaiseen ristikiikkuun kun pääsee niin voimatasapaino pysyy pystyssä ja ruokkii itse itseään. Suomea ei millään huvita hommautua jotenkin sellaiseen tilanteeseen ja täällä joku sitäkin vastustaa ja homma halvautuu jo siihen. Ylipäänsä jos yksi keksii jotain vastustaa tai yhdelle joku asia ei sovi niin keskustelu halvaantuu. Nykymeno on silti kokeiltu, tulokset käsillä ja vaihtoehdoista on paha puhua jos kuusi miljoonaa pitää ne hyväksyä.

    • Anonyymi

      Loistava ajatus kannatan! minäkin perustan oman valtion ei paska EU ta eikä demaripunikkeja eikä vihreitä eikä kokoomuslaisia eikä paska keskustalaisia enää:)

    • Anonyymi

      Valitse alue, nimitä johtohahmot esim presidentti tai diktaattori ja pääministeri tai valtakunnankansleri ja sitten pitää solmia edes yhden valtion kassa diplomaattiset suhteet

    • Anonyymi

      Joko aloittaja on omansa perustanut? Omassani laitatin peltikaton kuntoon ja korut ja syöksytorvet, sadevettä saa nyt talteen hitosti. Koska katto on nyt valmis on oikea aika ajatella aurinkopaneeleja eikö niin eikä päinvastoin. Eteläsuunnassa on puita jotka pitäisi kaataa jotta satelliitti näkyisi, paneelien virralla mm. satelliittinetti on harkinnassa. Samaten kaivon päälle semmonen villin lännen tyyppinen tuulimylly vesipumpuksi. Säiliö ylös jotta saa vettä omalla painollaan. Kenttäpuhelinyhteys tontilla joka kantille ja myös "portille". Puhelinvaihteeseen linja ulkopuolelle ja satelliittiin. Pihamaalle perunaa tulemaan yli oman tarpeen jotta on varaa, vesiviljelyllä persiljaa ja muuta hyödyllistä. Kirnu ja separaattorin on jo hommattu, tilamaitoa saa jokusella eurolla omaan tonkkaan. Leipäpuolta tutkin, sota-ajan kessua on kokeiltu kasvattaa vaihtokauppaa varten. Sieniä ja marjoja samoin kun puuta omassa metsässä enemmän kuin ehtii hyödyntää, sieni ja marjakaupalla kertyy ns ulkomaan valuuttaa, oma raha myös harkinnassa (kuparin kilohinta hyvä vaihtosuhde ympärysvaltion valuuttaan). Tossa vähän esimerkkejä. Suomen kansalaisuus mahdollistaa kaksoiskansalaisuuden koska täältä käsin sitä ei esitetä millään tapaa.

    • Anonyymi

      Joku sanoi että ruumiini on temppelini. Harmi etten voi omia sitä itse keksineeksi. Mutta tästä voi kehitellä että kroppani on kolmiulotteinen ja konkreettisesti tarkoin määritelty joten raja menee iholla ja rajat sekä sisäiset olot ovat riidattomat. Sisällä asun minä itse, tiettävästi ei muita mutta väestö on pysyvä. Ja sangen yksivaltias ilman vastustusta. Montevideon konventin hengessä olen vastuussa ulkopolitiikastani (kuin myös kaikesta muustakin). Kyky siihen on jonkun muun arvioitava mutta väitän sitä kilpailukykyiseksi. Verrattuna peruskoulun gaussitukseen ja siitä huolimatta.

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe