Turun Helluntaiseurakunta ?

A. Timothy

Millainen seurakunta on tuo Turun helluntaiseurakunta, onko kellään kokemusta siitä ?

Millaista toimintaa, onko paljon ylistystä ja hyviä rock-bändejä ?

Onko se matalankynnyksen seurakunta, jonne puoli uskovankin on helppo mennä, niin ettei tartte kuulla mitään ahdistavaa ja tuomitsevaa puhetta synnistä ja parannuksen tekemisestä ?

19

2232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvitse pelätä.

• Kyllä sut vielä tuomitaan...

kyseisestä seurakunnasta saa kyllä tuomion. Jos olet eronnut tai muutoin jotain opin vastaista tehnyt niin kyllä saat vielä kuulla siitä. Jos olet kunnon ihminen niin eiköhän sut hyväksytä joukkoon. Mua on väkisin yritetty käännyttää useiden kyseisen poppoon jäsenten toimesta. sinne vain kyllä suaki ahdistellaan kunhan vähän odotat

• Josefina.

• vikojen etsijät

• turun tauti

Jos olet luonteeltasi ujo ja hiljainen, saat olla aika yksin. Voit käydä tilaisuuksissa toinen toisensa jälkeen,eikä kukaan huomioi sinua tai tule juttelemaan sinulle tai kysy mitä uskon elämääsi kuuluu.
      Poikkeuksen tekee vain se, että olet jonkun tittelin omaava ja hyvässä ammatissa. Saatat päästä jopa vanhemmiston jäseneksi nopeasti.

• VAPAUS

Turun Helluntaiseurakunnassa suositaan hyvä veli/suku akselia. Ainoastaan, jos sattuu olemaan iso lompakko voi päästä johonkin tehtävään, mutta siitäkin naljaillaan ja supistaan hetken päästä omissa pikku porukoissa. Outoa sakkia on. En halua olla missään tekemisissä. Eivät elä niin kuin julistavat. Liityin evl kirkkoon, enkä ole katunut. Siellä saan olla ihan omana itsenäni, eikä kukaan supise ja käännä selkää. Eikä kukaan syyllistä, kuten Helareissa aina joku. Saan armahdettuna syntisenä mennä luterilaiseen kirkkoon sellaisena, kuin olen. Ihana vapaus!

• tode*

kerro lisää kirkostasi, tarkemmin kotiseurakunnnastasi? Kuulostaa siltä, että sinne on kasautunut erinomainen johto, erinomainen lähetysvastuullisten joukko (lähetyspiirin tädit). Entä nuorten toiminta, sehän yleensä antaa nopeasti kuvan seurakunnan tilanteesta.

• Ei parannusta

Turun helluntaiseurakunnassa voit käydä huoletta. Siellä ei enää puhuta kasteestakaan.

Haureus on sallittua.

• Mene vaan mukaan. Siellä on hyvä olla. Poikani ja hänen vaimonsa ovat jo vuosia kuuluneet kyseiseen seurakuntaan, eikä koskaan ole tullut mitään negatiivista palautetta. Vastuuta ovat saaneet, vaikka ei ole sukulaisia eikä paksua lompakkoa eikä muutakaan merkittävää. Bändejä yms. on eli normaalia seurakunnan toimintaa, lapsille, nuorille, nuorille aikuisille jne.

Itse olen vuosien aikana joitakin kymmeniä kertoja seurakunnassa käynyt ja kokenut vieraana ilmapiirin avoimeksi ja hyväksi. Hyvä siellä on ollut käydä. Tosin eihän iso kaupunkiseurakunta ole niin lämmin ja läheinen mitä pieni maalaisseurakunta, jossa me kaikki tunnemme toisemme, mutta mene vain avoimella mielellä, kuuntele ja katsele, koe itse millaista siellä on. Kyllä sinä sieltä paikkasi ja ystäväsi löydät.

Ei näiden palstojen kirjoittajiin voi sillä tavalla luottaa, koska se on heidän kokemuksensa, en sano sitä vääräksi ja sitten voi olla, ettei kirjoittaja koskaan ole siellä edes käynytkään, kunhan vain asenteistaan päin kirjoittelee.

• luopioksiluultu

Olen nuorempana ollut Turun Helluntaiseurakunnan jäsen useita vuosia. Tulin ei-uskovasta taustasta. Muutaman vuoden sisällä alkoivat erilaiset ryhmäpaineet ahdistaa (naisten hiustenleikkaus, permanentit, ripsivärit ja huulipunat ym. olivat silloin syntiä), ja lopetin käymisen. Nyt kävin muutaman kerran n. 30 vuoden jälkeen jälleen. Ilmapiiri oli vapautunut, mutta myös "kirkkokuntaistunut" (tullut muodollisemmaksi, jonkinasteisia liturgioita kuten "isän meidän"oli), ei ollut mitään hurmahenkistä, vaan ennemminkin tylsää. Kuvaan ei tuntenut minua, kukaan ei tullut kysymään mitään, mikä oli jopa pettymys. Sen puoleen uskaltaa mennä tutustumaan itse paikan päälle. Kokouksen jälkeen kaikki lähtivät kotiin - ei ollut kahvitarjoilua tms.
        Naisen asema seurakunnassa taitaa olla edelleenkin huono. Vanhemmisto, saarnaajat ym. ovat miehiä, naisille jaetaan lähinnä siivoustehtäviä - oli koulutus- ja työelämätausta mikä tahansa.
        Avioeroista ym. ei puhuta eikä kukaan kieltädy vihkimästä eronneita, sillä kukaan ei kuulemma halua eroa. Taitaa olla pelkona jäsenkato, tuomitseva seurakunta menettäisi jäseniä. Tietynlaisia suvaitsevuuteen liittyviä suuntauksia näkyi monessa asiassa. N. 1600 hengen seurakunnasta aika pieni osa oli paikalla, vaikka oli pääsiäispyhät. Muistin kun aikaisemmin sali oli täynnä. Eri ikäisiä ihmisiä oli paikalla, uutena asiana havaitsin maahanmuuttajat, joita oli mielestäni paljon ja heille tilaisuusn tulkattiin.
        Taloudesta puhutaan avoimesti, kokouksen alussa talousluvut ovat heijastettuina seinälle. Puhutiin positiivisesti "ammattiavusta", jota joku voi tarvita - ei siis mustattu psykologeja tai psykiatreja, kuten joskus ennen tehtiin tai ei arvosteltu muita kirkkokuntia.

• kannattaa mennä

" ettei kirjoittaja koskaan ole siellä edes käynytkään, kunhan vain asenteistaan päin kirjoittelee."
      Täysin samaa mieltä.Pitää vai haukkua kuin rakkikoira, vaikka ei tiedä asiasta mitään.
      Itse käyn satunnaisesti siellä, olen käynyt jo vuosien ajan ja aina on ollut lämmin ja hyvä ilmapiiri.

• paikanpäälle

Menkää sinne vain !

• Niin Eurooppan ekumeenisen unionin kirkkossa on kait missä uskovaiset ovat nykyään , Ja opettavat toisille että heillä on vapaita valitsemaan missä antikristillissessä ovat mukana?

Mutta ei kait Turun seurakunta ole muuttunut sellisexi HellunTaikirkko ?

• aaaj niin se piti olla sellaisexi : ) !

• Turun.profetia

Kun sisaret ottaa housut pois tulee herätys.

• Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Olen käynyt satunnaisia kertoja sunnuntaisin. Kukaan ei ole tullut juttelemaan ei kertaakaan, kerran yritin jutella, mutta kaveri ei sanonut sanaakaan takaisin, ehkä valitsin väärän veljen. Tilaisuus on äkkiä ohi ja ihmiset ryntäävät kotiin. No ehkä se on tälläistä isommissa seurakunnissa, kun itse olen lähtöisin pienemmista. Ja toisaalta hyvä ettei kukaan tule häiritsemään, mutta eikai uskovien yhteys voi olla sitä että ei ole yhteyttä?

• näin

Turkulaiset ovat joka paikassa Turkulaisii ,ei jutella tuntemattomille !

• Anonyymi

Turun helluntaiseurakuntaan voi mennä siellä on mukavia ihmisiä.
      Ihan tavallisia ihmisiä
      .

• Anonyymi

Mihin uskova tarvitsee ihmisten omassa lihassa keksimää ylistystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4437
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      382
      1168
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1042
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1022
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      893
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      881
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      846
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      837
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      816
    Aihe