Hävettää taas olla ateisti/agnostikko

asdfadsfsd

27

5633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

      tuupista

    • kyllä

      niin naulan kantaan kuin osua voi!!!

      Mitä ihmiskuntaa parantavia toimia jumalaa julistavat ovat tehneet???

      Mahtoikohan penisilliinin reseptikin löytyä raamatusta?

      • ennen lauantaita tulee perj...

        Isaac Newton oli uskova kristitty ja han on todennut etta kristinuskolla ja tieteella ei ole ristiriitaa. Kepler oli pappi. Uudemmalta ajalta vaikka Weizsaecker, joka on kehittanyt tuota nimea kantavan kaavan ja johti Max Planc instituuttia. Kaikki nama henkilot olivat aktiivisia kristittyja jotka tekivat myos julkista tyota kristinuskon piirissa.


      • jmh
        ennen lauantaita tulee perj... kirjoitti:

        Isaac Newton oli uskova kristitty ja han on todennut etta kristinuskolla ja tieteella ei ole ristiriitaa. Kepler oli pappi. Uudemmalta ajalta vaikka Weizsaecker, joka on kehittanyt tuota nimea kantavan kaavan ja johti Max Planc instituuttia. Kaikki nama henkilot olivat aktiivisia kristittyja jotka tekivat myos julkista tyota kristinuskon piirissa.

        Newton oli täysin näennäisuskovainen, eikä _ikinä_ tehnyt julkista saati yksityistäkää työtä kristinuskon piirissä. Ei koskaan.


      • Pakstori
        jmh kirjoitti:

        Newton oli täysin näennäisuskovainen, eikä _ikinä_ tehnyt julkista saati yksityistäkää työtä kristinuskon piirissä. Ei koskaan.

        Johanneksen ilmestyskirjan selitysteoksen ja erityisesti painotti 16-luvun merkitystä.
        EN tosin ole lukenut kuin pieniä pätkiä hengen antamana, mutta varmaan tiesi äijä paljon SYMBOLEISTA, onhan fysiikassakin paljon symboleita.


    • ateilla

      on aika vähän toivoa iankaikkisesta elämästä, jollei suunta muutu Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan puoleen. Huomisesta kun emme tiedä mitään. Tule siis tänään Jeesuksen luo. Hän odottaa sinua.

      • _Koba

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.


      • ...
        _Koba kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.

        tuottaa ENEMMÄN kasvihuonekaasuja kuin mätäneminen.

        Syy on siinä, että orgaaninen materia palaa täysin hiilimonoksidiksi, joka hapettuu piipussa hiilidioksidiksi. Se kaikki menee ilmakehään vapaana. Sekä häkä että hiilidioksidi ovat kasvihuonekaasuja.

        Sensijaan maatuvan ruumiin biomassa sitoutuu maaperän orgaaniseen kasvustoon. Maatumisessa hiili sitoutuu lähes kokonaan maaperän eliöstöön ja kasveihin.


      • _Koba
        ... kirjoitti:

        tuottaa ENEMMÄN kasvihuonekaasuja kuin mätäneminen.

        Syy on siinä, että orgaaninen materia palaa täysin hiilimonoksidiksi, joka hapettuu piipussa hiilidioksidiksi. Se kaikki menee ilmakehään vapaana. Sekä häkä että hiilidioksidi ovat kasvihuonekaasuja.

        Sensijaan maatuvan ruumiin biomassa sitoutuu maaperän orgaaniseen kasvustoon. Maatumisessa hiili sitoutuu lähes kokonaan maaperän eliöstöön ja kasveihin.

        En lähde asiasta väittelemään, koska minun tietämykseni perustui professori Esko Valtaojan näkemykseen. Voit olla oikeassa, otan itse selvää. Kiitos kommentista!


      • kuuhullu
        _Koba kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.

        Aivan samaa mieltä! Paras vain elää hyvin kun ei tiedä tuleeko toista mahdollisuutta korjata virheitään!


      • PrettyWoman
        kuuhullu kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä! Paras vain elää hyvin kun ei tiedä tuleeko toista mahdollisuutta korjata virheitään!

        Ei niin, se on sitten heaven or hell - niin mustavalkonen tämä meidän maailmamme lopulta on. Vaikka ihmisjärjen on sitä hyvin vaikea ymmärtää, mutta onneksi me ollaan vapaita valitsemaan. Ketään ei pakoteta yhtään mihinkään. t. ei-hihhuli mutta uskova


      • joku vaán
        PrettyWoman kirjoitti:

        Ei niin, se on sitten heaven or hell - niin mustavalkonen tämä meidän maailmamme lopulta on. Vaikka ihmisjärjen on sitä hyvin vaikea ymmärtää, mutta onneksi me ollaan vapaita valitsemaan. Ketään ei pakoteta yhtään mihinkään. t. ei-hihhuli mutta uskova

        ...Minulla oli mielipide, mutta en halua sanoa sitä tässä, koska en voi sanoa olevani oikeassa.


      • sister1+1=2
        _Koba kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.

        Me olemme vain hyväksyneet sen Jumalan totuuden, että Jumala loi ihmissielun ikuiseksi, koska kun Jumala jotain luo se pysyy. Siksi me uskovat olemme päättäneet valita sen paremman vaihtoehdon elää Taivaassa Jumalan läsnäolossa, sen iankaikkisuuden, joka meitä kaikkia on kohtaava, kuin kärsiä ikuista kärsimystä kadotuksessa, erossa Jumalasta..


        P.S. Ja kyllä monikin tietää mitä on tuleva..

        (Minun sieluni janoaa Jumalaa...)


      • sister1+1=2
        _Koba kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.

        Ihmiselle on määrätty, että hänen on kerran kuoleminen, mutta sitten tulee tuomio..


      • pirochka
        _Koba kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.

        "Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette"

        En katso olevani hurahtanut, mutta jos olet sitä mieltä, niin olkoon sitten niin. Se että on yleensä olemassa käsite "ikuisuus" todistaa sen puolesta, että elämä jatkuu jollakin tasolla ruumiillisen kuoleman jälkeen. Mistä sitten tulee tietoisuus olemassaolosta, se on jokaisen sisimpään rakennettu ?

        Raamattu on kirja josta löytyy joitakin viitteitä siihen, mitä rajan takana on, mutta jos ei usko raamatun olevan Jumalan ilmoitusta, niin sitten ei ole mitään mihin tukeutua.

        Ihmisellä on vain yksi elämä joka alkaa täällä, kuoleman kautta mennään vain hengelliseen todellisuuteen ja tämän elämän aikana voi valita päämääränsä.


      • Pakstori
        _Koba kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette. Kuolema on siinä mielessä hyvä kaveri, että jos jokin tässä maailmassa on tasapuolinen kaikille, niin se on. Viimeisessä takissa ei ole taskuja. Minua ainakin ajatus siitä, että eläisin ikuisesti kauhistuttaa! Sehän olisi teknisesti sama, kuin vahna kidutustuskeino: Riistetään kidutettavalta uni pois. Ihminen murtuu ilman unta hyvin nopeasti.
        Kun minä olen tämän vaellukseni loppuun käynyt, joka tovottavasti on vielä pitkä ja kokemus rikas, haluankin päästä lepoon. Kukaan ei tiedä, mitä rajan takana on; katsotaan sitä sitten. Joten suosittelen elämään yhden elämän kerrallaan ja mahdollisimman ihmisiksi. Voi olla hyvinkin mahdollista, että toista mahdollisuutta ei ole. Ja viimeisenä ympäristötekona annan tuhkata ruumiini, koska tuhkaaminen tuottaa kasvihuonekaasuja vähemmän kuin mätäneminen.

        Ei kukaan halua kuolla silloin, kun elämässä on vielä hyviä asioita.
        Pahaa paljon kokeneet rukoilevat kuolemaa tulemaan, elleivät ole teologisesti niin oikeaoppisia että tietävät KUOLEMAN olevan se PAHIN vihollinen kaikista, sillä se hävitää kaiken olemattomuuteen.

        Ei kukaan halua kuolla, elleivät typeryyttään sitä toivo, kuten Ilm. 9:& osoittaa:"Sinä aikana ihmiset ETSIVÄT kuolemaa, mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta KUOLEMA pakenee heitä."

        Syynä se, että kuolema oli jo juuri aiemmin lähettänyt kuolemansa, ja toivoi, että se tuska, minkä ihmiset saivat riittäisi heille tiedoksi kuolemasta... Ennen kuolemaa ELÄMÄ pakenee kehosta suurien tuskien ja kipujen kautta... Mutta ainoastaan PETOJA saa kärsittää TAPETTAESSA JA SURMATTAESSA yli kaikkien rajojen, lammassieluisilla ON lempeämpi kuolema, mutta ei se sen takia ole helpompi, koska siihen osaan on vaikea alistua....


      • Pakstori
        pirochka kirjoitti:

        "Mikä ihmeen tarve teillä hurahtaneilla on elää ikuisesti? Pelkäättekö te kuolemaa noin paljon? Miksi? Kuolema on osa elämää, halusitte sitä tai ette"

        En katso olevani hurahtanut, mutta jos olet sitä mieltä, niin olkoon sitten niin. Se että on yleensä olemassa käsite "ikuisuus" todistaa sen puolesta, että elämä jatkuu jollakin tasolla ruumiillisen kuoleman jälkeen. Mistä sitten tulee tietoisuus olemassaolosta, se on jokaisen sisimpään rakennettu ?

        Raamattu on kirja josta löytyy joitakin viitteitä siihen, mitä rajan takana on, mutta jos ei usko raamatun olevan Jumalan ilmoitusta, niin sitten ei ole mitään mihin tukeutua.

        Ihmisellä on vain yksi elämä joka alkaa täällä, kuoleman kautta mennään vain hengelliseen todellisuuteen ja tämän elämän aikana voi valita päämääränsä.

        Enkä tarkoita nyt ihmisten toisistaan tekemiä tiedostoja tai edes näitä nyyssikeskusteluja, vaan paljon perustavampaalaatua olevampia tiedostoja: vanhemisemme vaiheista, fyysisestä olemuksestamme, tavoistamme, logiikoistamme, sanoistamme ja teoistamme noin ylipäänsä. Raamattu itse sanoo, että JOKAINEN HIUSKARVANNEKIN on laskettu, miksi niin monesta huolehditte, ikäänkuin ne eivät muuten pysyisi olemassa.

        Eihän tietokoneohjelmankaan kannalta ole merkityksellistä se, että MISSÄ KEHOSSA, missä senkertaisessa PC:ssä se vaikuttaa, vaan se, että se on taltioitu kirjoihin ja kansiiin, JA että SEKIN SIELU JA HENKI voidaan herätätää uudelleen missä tahansa MUUSSA kehossa. Meidänkin olemuksestamme taivaalliset enkelit ja syvyyden demonit tekevät tarkkoja tutkimuksia, ja ne ovat tärkeitä luonteemme säilyttämiseksi KUOLEMAN jälkeen. VAIKKA kuolemaa sanotaan HÄVITTÄJÄKSI JA OLEMATTOMUUTEEN TUHOAJAKSI, ei se suhtaudu itselleen tärkeisiin asioihin kuin tarkan, ahneen VARKAAN tavoin, joka on varastanut SIELUJEN TIETOJA ITSELLEEN, ja Jeesus on se "varas"; joka siltä varkaalta kerran varastaa LÄHES KAIKKI olemattomuuteen tuomitut sielut, sillä Kuolema ei niistä osaa hyvää huolta pitää. Kuolema on kauppansa tehnyt, uhatessaan lihakehoja suurilla kivuilla ja tuskilla, ja niitä kokiessaan ihminen AINA valitsee OLEMATTOMUUDEN ja KUOLEMAN mieluummin kuin ikuisen piinan. Kuitenkin KUOLEMA HYLÄTÄÄN! Kuolemaa ei edes HELVETISSÄ enää ole, vaan se hukutetaan ELÄMÄN liekkeihin, jota tulee kaikkialta muualta elollisten toimesta, eikä siinä tulessa olevat pysty ELÄMÄÄN TAI KUOLEMAAN kuten Koraanikin yhdessä suurassaan Helvetistä sanoo....


      • Logstori
        Pakstori kirjoitti:

        Enkä tarkoita nyt ihmisten toisistaan tekemiä tiedostoja tai edes näitä nyyssikeskusteluja, vaan paljon perustavampaalaatua olevampia tiedostoja: vanhemisemme vaiheista, fyysisestä olemuksestamme, tavoistamme, logiikoistamme, sanoistamme ja teoistamme noin ylipäänsä. Raamattu itse sanoo, että JOKAINEN HIUSKARVANNEKIN on laskettu, miksi niin monesta huolehditte, ikäänkuin ne eivät muuten pysyisi olemassa.

        Eihän tietokoneohjelmankaan kannalta ole merkityksellistä se, että MISSÄ KEHOSSA, missä senkertaisessa PC:ssä se vaikuttaa, vaan se, että se on taltioitu kirjoihin ja kansiiin, JA että SEKIN SIELU JA HENKI voidaan herätätää uudelleen missä tahansa MUUSSA kehossa. Meidänkin olemuksestamme taivaalliset enkelit ja syvyyden demonit tekevät tarkkoja tutkimuksia, ja ne ovat tärkeitä luonteemme säilyttämiseksi KUOLEMAN jälkeen. VAIKKA kuolemaa sanotaan HÄVITTÄJÄKSI JA OLEMATTOMUUTEEN TUHOAJAKSI, ei se suhtaudu itselleen tärkeisiin asioihin kuin tarkan, ahneen VARKAAN tavoin, joka on varastanut SIELUJEN TIETOJA ITSELLEEN, ja Jeesus on se "varas"; joka siltä varkaalta kerran varastaa LÄHES KAIKKI olemattomuuteen tuomitut sielut, sillä Kuolema ei niistä osaa hyvää huolta pitää. Kuolema on kauppansa tehnyt, uhatessaan lihakehoja suurilla kivuilla ja tuskilla, ja niitä kokiessaan ihminen AINA valitsee OLEMATTOMUUDEN ja KUOLEMAN mieluummin kuin ikuisen piinan. Kuitenkin KUOLEMA HYLÄTÄÄN! Kuolemaa ei edes HELVETISSÄ enää ole, vaan se hukutetaan ELÄMÄN liekkeihin, jota tulee kaikkialta muualta elollisten toimesta, eikä siinä tulessa olevat pysty ELÄMÄÄN TAI KUOLEMAAN kuten Koraanikin yhdessä suurassaan Helvetistä sanoo....

        Pakstori kirjoitti:
        "eikä siinä tulessa olevat pysty ELÄMÄÄN TAI KUOLEMAAN kuten Koraanikin yhdessä suurassaan Helvetistä sanoo.... "

        - EI K ja E, eli semaattisesti tulkittuna ei-E ja Ei-K ja E ja K ovat olemassa, ja tietokonelogiikalla ainoastaan Ei-K ja EI-E ovat olemassa....


      • Logstori
        Logstori kirjoitti:

        Pakstori kirjoitti:
        "eikä siinä tulessa olevat pysty ELÄMÄÄN TAI KUOLEMAAN kuten Koraanikin yhdessä suurassaan Helvetistä sanoo.... "

        - EI K ja E, eli semaattisesti tulkittuna ei-E ja Ei-K ja E ja K ovat olemassa, ja tietokonelogiikalla ainoastaan Ei-K ja EI-E ovat olemassa....

        Pakstori kirjoitti:
        "eikä siinä tulessa olevat pysty ELÄMÄÄN TAI KUOLEMAAN kuten Koraanikin yhdessä suurassaan Helvetistä sanoo.... "

        - EI K ja E, eli semaattisesti tulkittuna ei-E ja Ei-K ja E ja K ovat olemassa, ja tietokonelogiikalla ainoastaan Ei-K ja EI-E ovat olemassa....

        Tarkoitin tietysti että EI- (K tai E) eli siitä tulee nuo ei-E ja Ei-K tai K ja E tai loogisilla porteilla ainoastaan EI-Elämä ja EI-Kuolema... Nk. "De-Morgans loow..."

        ELi normaalikielessä, kun sanotaan, että ketsuppia tai sinappia, niin saa olla jompaakumpaa mutta ei molempia: "Exclusive-OR", normaali OR toimii niin, että molemmat ovat sallittuja tai jompikumpi, mutta kumpikaan EI saa olematon, ja EI-siis valitsee molemmille ne valinnat mitä ei oltu muuten hyväksytty... Toivottavasti JOKU saa tämän varastetun SIELUn nyt itsellensä, alat sinäkin ymmärtää tietokonettasi, JOS YMMÄRRÄT mitä juuri sinulle kerroin!
        => - (E K) = -E * - K

        TAI =
        JA = *
        EI = -


    • epäilevä tuomas

      Epäile vain

    • agnostikko.

      Videon ensimmäinen valhe on se että "ateismi on uskon puutetta"

      Agnostisuus on uskon puutetta, ateismi on jumalan kieltämistä


      Joten älkää atetstit yrittäkö sotkea meitä agnostikkoja jumalankieltämis agendaanne

      • Quenrich

        Olen törmännyt harmittavan usein tähän kysymykseen, ja agnostikkoon, joka sanoo juuri noin. Nyt taas toivon saavani pointtini läpi. :D Agnostisismi/gnostisismi ja Ateismi/teismi voidaan kuvata koordinaatistona. Akseli-Y kuvaa gnostisismia, eli sitä, kuinka varma on tiedosta, kun taas akseli-X kuvaa teismiä, vaikkakin tässä on vain kaksi arvoa, kyllä tai ei.

        Ihminen siis voi olla ns. agnostinen ateisti, joita on reilusti suurin osa maailman ateisteista. Voi myös olla ns. gnostinen ateisti, mikä merkitsee sitä, että on varsin varma tiedostaan. Sama pätee teismiin. Itse olen agnostinen ateisti, ja oletan, että tunnustatte olevanne täydellisesti agnostinen. Tällöin sanoisin meidän näkemyksemme eroavan vain yhdellä tavalla, minä otan ateistin leiman otsaan.

        Totta kai mielestäni ihminen voi olla täydellinen agnostikko, kuten oletan teidän olevan. Pidän itsekin sitä järkevimpänä mahdollisena näkemyksenä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, ettette aktiivisesti tunnusta yhtäkään jumalaa. Sitä en minäkään tee.

        Loppujen lopuksi nämä kaikki termit ovat ärsyttävän epätarkkoja... Nehän ovat sanoja, ja siten välttämättä subjektiivisen tulkinnan kohteita. Olisi kyllä parempi että kaikissa tämänlaisissa (jumalan olemassaolo) keskusteluissa olisi parempi unohtaa leimat, ja jokaisen osapuolen tulisi itse esittää oman näkökulmansa. Niitähän on yhtä monta kuin ihmisiä maan päällä.

        Pitemmittä puheitta lopetan saarnani seuraaviaan toivotukseen: Mukavia mietteitä ja miellyttäviä hetkejä syntyjä syviä pohtiessa!


      • hgjhgkjhgkl

        Agnostisuus on positiivinen uskomus että yliluonnollisista asioista ei voi saada koskaan mitään tietoa.
        Se ei ole uskon puutetta jumaliin.
        Se ei ota mitään kantaa jumalien olemassa oloon. Agnostikkohan voi olla joko ateisti tai teisti.
        Ateismi ei ole jumalien kieltämistä. Heikko ateismi on uskon puutetta ja vahva ateismi on epäusko jumalia kohtaan.

        Kun kirjoitan olevasi agnostikko kirjoitat vain että uskot, että yliluonnollisesta ei voi saada mitään tietoa.
        Kirjoituksestasi päätellen olet kuitenkin heikko ateisti tai agnostinen ateisti.


    • To see solutation
    • Bogdanov

      Ateistinkin viisaus tulee viime kädessä Jumalalta.

    • PIAN...

      NEW WORLD ORDER
      ILLUMINATI/FREEMASONS(which is a lusiferian group) ARE MAKING KINGDOM FOR SOON COMING ANTICRIST AND RFID 666

      Suurin osa ihmisistä ei tiedä mitä on tapahtumassa. Raamatun ennustukset käyvät toteen silmiemme alla. Jos et vielä ole sisällä Jumalan valtakunnassa, niin anna elämäsi Jeesukselle ennen kuin on liian myöhäistä. Jeesuksen toinen tulemus on aivan oven edessä.

      Pedon merkki Raamatussa:

      Ilmestyskirja

      13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
      13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
      13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
      14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
      14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
      14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
      14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
      14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

      Tässä vielä Edesmenneen Aaron Russon haastattelu pedon merkistä, ihmisten siruttamisesta ja yhdestä maailman hallituksesta, jota antikristus asettuu hallitsemaan

      http://www.youtube.com/watch?v=7nD7dbkkBIA&feature=rela ted
      http://www.youtube.com/watch?v=6bEFo8BPBGc
      (VIDEOSSA ESITETTIIN ETTÄ USKOVAT TEMMATTAISIIN ENNEN ANTIKRISTUKSEN AIKAA, SIITÄ EN OLE NIINKÄÄN VARMA)

      MENE JA JULISTA TÄMÄ TIETO ETEENPÄIN ENSIKSI NIILLE JOITA RAKASTAT ENITEN JA SITTEN KENELLE TAHANSA JONKA TAPAAT. ELÄ ARKAILE JA PELKÄÄ IHMISIÄ JA HEIDÄN MIELIPITEITÄÄN. OLE ROHKEA JA LUJA JA TAISTELE JALO USKON TAISTELU JA SELVIYDY VOITTAJANA PERILLE.

      MIETI MITÄ HERRA TEKI PUOLESTASI
      ******* http://www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnE *******

    • Einstein unohdettu tuosta:S?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1719
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1678
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1209
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1047
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1001
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 9
      976
    Aihe