Soitin Finnlinesille, ne yhdisti vaihteesta miehitykseen. Esittelin itseni, kerroin koulutuksestani, ja tulikin kun apteekin hyllyltä että sillä näkyi minun numero kännyssä (vaikka soitin salaisesta numerosta), ja että se soittaa takaisin hetken päästä.
Olen vähän ällikällä lyöty. Finnlines on harvoja yhtiöitä, ellei jopa ainoa, joka on tuolla tavalla lyönyt luurin korvaan. Kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?
Olen vähän yllättynyt siinä mielessä että mutterilaaksolaista on varaa kohdella tällä tavalla. Sehän on tunnettu fakta että yhtiöt yrittää kohtuullisen mustasukkaisestsi saada moottorimiehiä, mutta että joku jonkin verran kouluja käynyt saa tällaisen kohtelun, sitä en ymmärrä.
Finnlinesin henkilöstöpolitiikka
114
18534
Vastaukset
- ...
Firmahan on kautta aikojen pitänyt merenkulkijoita lähinnä riesana ja välttämättömänä pahana, kerropa kenen kanssa puhuit? Jos et halua nimeä paljastaa niin kerro vaikka sukunimen alkukirjain, siitäkin moni tunnistaa....
- Mestari
Tutuntuntuista touhua Finnlinesin henkilöosastolla tuntuu olevan, niinkuin on jo 80-ja 90 luvuillakin. On kumma miten niillä mulkvisteilla on varaa suhtautua edelleen Suomalaisiin merenkulkijoihin ylimielisesti.
Itse sain lemput 3-vuotta sitten, kun olin niiden mielestä liian vanha. Avenanmaalaiset ottivat avosylin vastaan ja olen edelleen töissä, vaikka olen jo yli kuusikymppinen.
Ennen sai olla ylpeä jos oli Finskilinskillä töissä, mutta viime vuosina ei kehdannut kertoa työpaikkaansa. - primero
Mestari kirjoitti:
Tutuntuntuista touhua Finnlinesin henkilöosastolla tuntuu olevan, niinkuin on jo 80-ja 90 luvuillakin. On kumma miten niillä mulkvisteilla on varaa suhtautua edelleen Suomalaisiin merenkulkijoihin ylimielisesti.
Itse sain lemput 3-vuotta sitten, kun olin niiden mielestä liian vanha. Avenanmaalaiset ottivat avosylin vastaan ja olen edelleen töissä, vaikka olen jo yli kuusikymppinen.
Ennen sai olla ylpeä jos oli Finskilinskillä töissä, mutta viime vuosina ei kehdannut kertoa työpaikkaansa.Totta puhut.Itsekkin finskillä olin 70-luvun alusta80-luvun loppuun.Suht asiallista.Sitten ruvettiin kohteleman kuin paskaa.Henkilöstö politiikka ihan sieltä niin.Onneksi on muitakin varustamoja.
- Mutterilaakson veijari
primero kirjoitti:
Totta puhut.Itsekkin finskillä olin 70-luvun alusta80-luvun loppuun.Suht asiallista.Sitten ruvettiin kohteleman kuin paskaa.Henkilöstö politiikka ihan sieltä niin.Onneksi on muitakin varustamoja.
Tuolla tavalla kohdella henkilöstöään meinaan. Täkkäreitä ja taloushenkilökuntaa tuntuu piisaavan, mutta että oikein kohtelee konemestareita ja moottorimiehiä tuolla tavalla, sähkömiehistä nyt puhumattakaan. Ei kenenkään tarvitse siihen suostua.
- timppa vaan
Mutterilaakson veijari kirjoitti:
Tuolla tavalla kohdella henkilöstöään meinaan. Täkkäreitä ja taloushenkilökuntaa tuntuu piisaavan, mutta että oikein kohtelee konemestareita ja moottorimiehiä tuolla tavalla, sähkömiehistä nyt puhumattakaan. Ei kenenkään tarvitse siihen suostua.
ai,että konejengiä pitäis redarien palvoa,mutta täkki ja byssäjengiä voi kohdella miten vain,kun niitä on niin "paljon markkinoilla" vapaana!!!!
mistä nää kauppalaivaston toivtot oikein tulee???????????? - ????
timppa vaan kirjoitti:
ai,että konejengiä pitäis redarien palvoa,mutta täkki ja byssäjengiä voi kohdella miten vain,kun niitä on niin "paljon markkinoilla" vapaana!!!!
mistä nää kauppalaivaston toivtot oikein tulee????????????Parhaat täkkärit ja byssäporukka on kautta aikojen tullut koneesta.Jos on konemiehiin uskomista.Ei millään pahalla.
- joo!!!
???? kirjoitti:
Parhaat täkkärit ja byssäporukka on kautta aikojen tullut koneesta.Jos on konemiehiin uskomista.Ei millään pahalla.
Jos nyt ei puhuttaisi merimiehistä ja naftasukista samana päivänä...
- ????
joo!!! kirjoitti:
Jos nyt ei puhuttaisi merimiehistä ja naftasukista samana päivänä...
anteeksi
- jaa
meni. Tarkoitan etä soittiko kukaan sinulle takaisin?
- Mutterilaakson veijari
Yksikään Finnlinesiltä soittanut.
En puhu paskaa kenestäkään. En muista sen nimeä kenen kanssa yritin asioida, enkä usko että se muuttaa mitään jos sen kertoisin. Vai? - Nimetön
Mutterilaakson veijari kirjoitti:
Yksikään Finnlinesiltä soittanut.
En puhu paskaa kenestäkään. En muista sen nimeä kenen kanssa yritin asioida, enkä usko että se muuttaa mitään jos sen kertoisin. Vai?Olen joskus kolkutellut avainlippu (heko, heko)Finnlinesin ovea jobin toivos, "ehkä on ehkä ei, soitamme kyllä, jos jotain ilmaantuu". Tämä ollut aina vastaus frau M.L.:n Kumma, ettei muuten tuttavapiirissäni ole koskaan ollu yhtään Finskillä seilaavaa...luulen, et ne rekrytoi jotain maanalaisia kanavia pitkin?!?
Nimetön kirjoitti:
Olen joskus kolkutellut avainlippu (heko, heko)Finnlinesin ovea jobin toivos, "ehkä on ehkä ei, soitamme kyllä, jos jotain ilmaantuu". Tämä ollut aina vastaus frau M.L.:n Kumma, ettei muuten tuttavapiirissäni ole koskaan ollu yhtään Finskillä seilaavaa...luulen, et ne rekrytoi jotain maanalaisia kanavia pitkin?!?
Ulosliputtikohan ne laivastonsa kun huomasi ettei Suomesta enää saa tarpeeksi päteviä työntekijöitä tuolla asenteella?
- sen ulosliputtamisen
Sähkömies_YT kirjoitti:
Ulosliputtikohan ne laivastonsa kun huomasi ettei Suomesta enää saa tarpeeksi päteviä työntekijöitä tuolla asenteella?
varmaan ratkaisi...Suomalaisten asenne...Just joo...
- Mestari
sen ulosliputtamisen kirjoitti:
varmaan ratkaisi...Suomalaisten asenne...Just joo...
Liputtihan ne jo 80-luvulla laivojaan Bahaman lipun alle. Nythän on siitä kyse, ettei Antti halunnut Suomalaisia lippulaivoihin.
Tervetuloa päivän merenkulkuun. Sopivasti kusta pitää olla päässä.
- miettineet millaista
on olla miehittäjänä Suomessa kun laivat on harvassa ja soittoja tulee varmaan kymmenittäin per päivä. Jo pelkästään merikoululaisista koostuu sellainen joukko soittajia per päivä että varmaan välillä alkaa miehittäjältä kuuppa levitä eikä jaksa enää sanoa että "kiitos mutta ei kiitos". Toki ei saisi olla törkeä kellekään mutta kun on ylitarjontaa niin on ylitarjontaa!
- Lempattu
On se varmaan vittumaista hommaa ja vittuilun taidon Finskilinskin tötterötissi työhönottaja osaakin.Jakoavain korsteenimerkin olisi jo ajat sitten voinut vaihtaa korkkiruuviksi.
Missä sitä ylitarjontaa merimiehistä on?
Maapuolen firmoissa on työhönottajina ammatti-ihmisetm utta Finnlinesillä ex-kipinät ja pullokallet, sekä kippareille perseenjakajat.
- saaneet
päähänne, että konemiehistöstä pulaa? Työskennellessäni ns. mixed crew aluksissa Filippiineillä ja Kroatiassa rektytoivan management yhtiön henkilöstöpäällikkö kertoi nimenomaan konemiehistöstä olevan ylitarjontaa. Olen muuten itse työskennelyt parjaamassanne yhtiössä 1990-luvulla ja lähdin itse muualle paremman työtarjouksen saatuani; ehkä teidän omassa asenteessanne on vikaa; olen ainakin päälystöä miehittävän K.S:n kanssa tullut aina juttuun.
- Exfinskiläinen
Kyllä Suomalaisista on pulaa, mutta ainakin Finnlines on tehnyt parhaansa , ettei nuoriso halua enää merille. Kyseinen K.S. jäi eläkkeelle jo yli 3-vuotta sitten, joten Pitskun kanssa on turha neuvotella Finskin jobeista ja hän hoiti päällystön asioita, isotissi hoiteli miehistön.
Exfinskiläinen kirjoitti:
Kyllä Suomalaisista on pulaa, mutta ainakin Finnlines on tehnyt parhaansa , ettei nuoriso halua enää merille. Kyseinen K.S. jäi eläkkeelle jo yli 3-vuotta sitten, joten Pitskun kanssa on turha neuvotella Finskin jobeista ja hän hoiti päällystön asioita, isotissi hoiteli miehistön.
Mistä ihmeestä lähtöisin käsitys, että suomalaisista merimiehistä pulaa?Itse epäilen ,että koulujen opettajat ja muu henkilökunta ainoita jotka hyötyvät valtavasta ylikoulutuksesta.
Muuten nämä Finlinesiltä ja Nesteeltä lempatut tuovat vielä jäljelläoleviin varustamoihin perversseja tapojaan esim. haluavat kieltää viinanjuonnin ja työnteon eli suomennettuna kaikkien pitaisiolla kaappijuoppoja ja kaikki työ pitäisi ulkoistaa.(lisäkommenttejakin tulee jos kiinnostaa)- Mestari
mtz kirjoitti:
Mistä ihmeestä lähtöisin käsitys, että suomalaisista merimiehistä pulaa?Itse epäilen ,että koulujen opettajat ja muu henkilökunta ainoita jotka hyötyvät valtavasta ylikoulutuksesta.
Muuten nämä Finlinesiltä ja Nesteeltä lempatut tuovat vielä jäljelläoleviin varustamoihin perversseja tapojaan esim. haluavat kieltää viinanjuonnin ja työnteon eli suomennettuna kaikkien pitaisiolla kaappijuoppoja ja kaikki työ pitäisi ulkoistaa.(lisäkommenttejakin tulee jos kiinnostaa)Kommentistasi päätellen olet nytkin pierussa, miten työnteko ja viinanjuonti sopii yhteen.
Alkuperäinen aihe oli Finnlinesin henkilöstöpolitiikka, joka on perustunut perseennuolemiseen ja henkilöstöosaton olemattomaan ammattitaitoon.
Voi olla, että jopinsa ryypänneitä seilureita on myllyt täynnä, mutta nyt on puhuttu ammattimiehistä - paikkansa
Mestari kirjoitti:
Kommentistasi päätellen olet nytkin pierussa, miten työnteko ja viinanjuonti sopii yhteen.
Alkuperäinen aihe oli Finnlinesin henkilöstöpolitiikka, joka on perustunut perseennuolemiseen ja henkilöstöosaton olemattomaan ammattitaitoon.
Voi olla, että jopinsa ryypänneitä seilureita on myllyt täynnä, mutta nyt on puhuttu ammattimiehistätämä finskin ja nesteen seiloreiden kaikkitiätävyys; selailaan kongolaisessa laivassa itse päällikkönä ja nämä em. yhtiöiden tyypit aina kantelemassa muiden ryyppämisestä ja maissakäynneistä. Annoin aina kaikista tämänkaltaisisista laivayhteisöön sopimattomista tyypeistä konttoriin erittäin huonon kuvan enkä ole elämässäni koskaan vakinaistanutanut ketään raivoraitista enkä tule. Kaikilla raivoraittiilla on jokin vika (entisiä juoppoa tms:) Kaikki laivat ei ole finskilinskin raittiuskaleereita; töitä tehdään kun sen aika on; jos ei osallistu yhteisiin juhliin ei sovi laivayhteisöön.
- paikkaansa
paikkansa kirjoitti:
tämä finskin ja nesteen seiloreiden kaikkitiätävyys; selailaan kongolaisessa laivassa itse päällikkönä ja nämä em. yhtiöiden tyypit aina kantelemassa muiden ryyppämisestä ja maissakäynneistä. Annoin aina kaikista tämänkaltaisisista laivayhteisöön sopimattomista tyypeistä konttoriin erittäin huonon kuvan enkä ole elämässäni koskaan vakinaistanutanut ketään raivoraitista enkä tule. Kaikilla raivoraittiilla on jokin vika (entisiä juoppoa tms:) Kaikki laivat ei ole finskilinskin raittiuskaleereita; töitä tehdään kun sen aika on; jos ei osallistu yhteisiin juhliin ei sovi laivayhteisöön.
Aivan samalla tavalla niissä "raittiuskaleereissa", ainakin F-linesin, dokataan kuin muuallakin.
- Make
paikkansa kirjoitti:
tämä finskin ja nesteen seiloreiden kaikkitiätävyys; selailaan kongolaisessa laivassa itse päällikkönä ja nämä em. yhtiöiden tyypit aina kantelemassa muiden ryyppämisestä ja maissakäynneistä. Annoin aina kaikista tämänkaltaisisista laivayhteisöön sopimattomista tyypeistä konttoriin erittäin huonon kuvan enkä ole elämässäni koskaan vakinaistanutanut ketään raivoraitista enkä tule. Kaikilla raivoraittiilla on jokin vika (entisiä juoppoa tms:) Kaikki laivat ei ole finskilinskin raittiuskaleereita; töitä tehdään kun sen aika on; jos ei osallistu yhteisiin juhliin ei sovi laivayhteisöön.
Kyllä sitä finnlinesinkin laivoissa on aina ryypätty, turvallisuuspäälikön mukaan, nykyään päälikötkin ryyppäävät.
Ålanterissa nykyään seilaavana voin sanoa, että nykyisessä laivassa on reilumpi meininki, kuin finnlinesillä. - Ahtermies
mtz kirjoitti:
Mistä ihmeestä lähtöisin käsitys, että suomalaisista merimiehistä pulaa?Itse epäilen ,että koulujen opettajat ja muu henkilökunta ainoita jotka hyötyvät valtavasta ylikoulutuksesta.
Muuten nämä Finlinesiltä ja Nesteeltä lempatut tuovat vielä jäljelläoleviin varustamoihin perversseja tapojaan esim. haluavat kieltää viinanjuonnin ja työnteon eli suomennettuna kaikkien pitaisiolla kaappijuoppoja ja kaikki työ pitäisi ulkoistaa.(lisäkommenttejakin tulee jos kiinnostaa)Niin siitä, että kyseisessä yhtiössä on havaittavissa pulaa koneporukasta ja vähän muistakin.
Jaa miksi?
No kun palkat on kaupankassa tasoa. Ylitöillä palkka nousee siedettäväksi mutta mielestäni se ei saisi olla tapa. Taitaa kyl olla muillakin aloilla sama trendi.Toiseksi hakijoita kohdellaan tylysti kun ei ole pulaa ts. töitä ei juuri ole tarjolla. Kun uudet laivat tuli, yhtäkkkiä (muka) ei ole tulijoita.
Syy: Annettu tylysti monoja, palkka neuvoteltu alakanttiin (kuka perkele meitä siellä mahtoi edustaa!?!) ja kuka sinne enään uudestaan soittelee jos luuria korvaan lyödään!
Ja vastaus ed. kirjoittajalle.
Olen samaa mieltä. Ei se pula ehkä niin akuttia ole maailmalla. Ensimmäinen jobi on lähes mahdoton saada sieltä. (Okei, NSB on antanut jopa ekoja prm jobeja, 2:1 systeemi ei vaan nappaa)
Koulujen on pakko luoda kuvaa pulasta, muuten ei saada rahoitusta. Nyt sitten valmistuu kahmalokaupalla upseereja. Murto-osalle voi töitä suomen lipun alla riittää.
P.S Eikä ne niin isot ole.. - konemesu
Ahtermies kirjoitti:
Niin siitä, että kyseisessä yhtiössä on havaittavissa pulaa koneporukasta ja vähän muistakin.
Jaa miksi?
No kun palkat on kaupankassa tasoa. Ylitöillä palkka nousee siedettäväksi mutta mielestäni se ei saisi olla tapa. Taitaa kyl olla muillakin aloilla sama trendi.Toiseksi hakijoita kohdellaan tylysti kun ei ole pulaa ts. töitä ei juuri ole tarjolla. Kun uudet laivat tuli, yhtäkkkiä (muka) ei ole tulijoita.
Syy: Annettu tylysti monoja, palkka neuvoteltu alakanttiin (kuka perkele meitä siellä mahtoi edustaa!?!) ja kuka sinne enään uudestaan soittelee jos luuria korvaan lyödään!
Ja vastaus ed. kirjoittajalle.
Olen samaa mieltä. Ei se pula ehkä niin akuttia ole maailmalla. Ensimmäinen jobi on lähes mahdoton saada sieltä. (Okei, NSB on antanut jopa ekoja prm jobeja, 2:1 systeemi ei vaan nappaa)
Koulujen on pakko luoda kuvaa pulasta, muuten ei saada rahoitusta. Nyt sitten valmistuu kahmalokaupalla upseereja. Murto-osalle voi töitä suomen lipun alla riittää.
P.S Eikä ne niin isot ole..Itselläni on ihan päinvastainen kokemus. Reilulta talolta on aina vaikuttanut. Kuhan pitää huolen omista asioistaan ja tekee duuninsa. Sopimuspalkka ei ole itsellä kovin iso mutta siihen tulee pari kertaa vuodessa ne bonukset jotka on mielestäni hyvät. Lisäksi saan hiukan "kuivarahdin pohjarahoja". Ei semmoisia kaikilla varustamoilla ole ollenkaan. Et vuosiansio on tosi hyvä kaiken kaikkiaan.
- tietämään...
konemesu kirjoitti:
Itselläni on ihan päinvastainen kokemus. Reilulta talolta on aina vaikuttanut. Kuhan pitää huolen omista asioistaan ja tekee duuninsa. Sopimuspalkka ei ole itsellä kovin iso mutta siihen tulee pari kertaa vuodessa ne bonukset jotka on mielestäni hyvät. Lisäksi saan hiukan "kuivarahdin pohjarahoja". Ei semmoisia kaikilla varustamoilla ole ollenkaan. Et vuosiansio on tosi hyvä kaiken kaikkiaan.
Bonukset??
Mitkä bonukset.
Mitä kuivarahdin pohjarahoja.
Et vuosiansio on tosihyvä??
Mikä on hyvä vuosiansio???
Jos vuosiansiosi on 50-60.000 niin se
on muuallakin.
Mikä finskilinskin erikoisen hyvä on??
Väitän ettei palkat heittele piiruakaan
konepäällystöllä, sama missä seilaa. - Ahtermies
tietämään... kirjoitti:
Bonukset??
Mitkä bonukset.
Mitä kuivarahdin pohjarahoja.
Et vuosiansio on tosihyvä??
Mikä on hyvä vuosiansio???
Jos vuosiansiosi on 50-60.000 niin se
on muuallakin.
Mikä finskilinskin erikoisen hyvä on??
Väitän ettei palkat heittele piiruakaan
konepäällystöllä, sama missä seilaa.Bonukset, toki..
Normaalit vuosilomat maksetaan kaksi kertaa vuodessa. Siellä mitään bonuksia saa.
Joululahjankin antavat rahalahjana Meripelastusseuralle. Mikä toki ihan hyvä kohde.
Kyllä siellä hyvääkin kohtelua saa jos naama jostain syystä miellyttää. Vaikka sitä olen saanutkin, kaiken kaikkiaan henkilöstöpolitiikka (jos sitä on) on huonoa. - tässäkin viestissä
konemesu kirjoitti:
Itselläni on ihan päinvastainen kokemus. Reilulta talolta on aina vaikuttanut. Kuhan pitää huolen omista asioistaan ja tekee duuninsa. Sopimuspalkka ei ole itsellä kovin iso mutta siihen tulee pari kertaa vuodessa ne bonukset jotka on mielestäni hyvät. Lisäksi saan hiukan "kuivarahdin pohjarahoja". Ei semmoisia kaikilla varustamoilla ole ollenkaan. Et vuosiansio on tosi hyvä kaiken kaikkiaan.
oli?
Sopimuspalkka
Bonukset
ja kaiken huippuna
"kuivarahdin pohjarahat"
Taas joku teinipoika luulee olevansa vitsikäs? - konemesu
tietämään... kirjoitti:
Bonukset??
Mitkä bonukset.
Mitä kuivarahdin pohjarahoja.
Et vuosiansio on tosihyvä??
Mikä on hyvä vuosiansio???
Jos vuosiansiosi on 50-60.000 niin se
on muuallakin.
Mikä finskilinskin erikoisen hyvä on??
Väitän ettei palkat heittele piiruakaan
konepäällystöllä, sama missä seilaa.No ei sentään tuommoisia. 38000 vuosipalkka ja siihen vähän ekstraa. Mut ei niistä sen enempää ettei tule pahaa mieltä kenellekään. Minusta toi oli kelpo palkka konemesulle. Jos ajattelee mitä se duuni on: Teknikkotason kaveri katsoo kun iso diiseli käy. Siinä se. Hyvät ruuat ja maisemat vaihtuu ikkunan takana. Tai valoventtiilin. Helppo purnata vaan jos ei oo edes kokeillut minkälaista herkkua se maissa työskentely on.
- kannattaisi ensin
konemesu kirjoitti:
No ei sentään tuommoisia. 38000 vuosipalkka ja siihen vähän ekstraa. Mut ei niistä sen enempää ettei tule pahaa mieltä kenellekään. Minusta toi oli kelpo palkka konemesulle. Jos ajattelee mitä se duuni on: Teknikkotason kaveri katsoo kun iso diiseli käy. Siinä se. Hyvät ruuat ja maisemat vaihtuu ikkunan takana. Tai valoventtiilin. Helppo purnata vaan jos ei oo edes kokeillut minkälaista herkkua se maissa työskentely on.
käydä "katsomassa kuinka iso diiseli käy", ennenkuin tänne tulee puuta heinää selittämään. En ymmärrä mikä tarve muutamilla on täällä esittää merenkulkijaa. Alalla oikeasti työskentelevälle paljastuu näiden "mesujen" täydellinen tietämättömyys suunnilleen ensimmäisestä lauseesta. Hanki "mesu" ensin insinöörikoulutus ja pätevyyskirjat ja mene sitten vaikka F-linesiltä kyselemään niitä "kuivarahdin pohjarahojasi" ja tule sitten uudestaan tänne kun oikeasti asioista jotain tiedät.
- brygalla
konemesu kirjoitti:
Itselläni on ihan päinvastainen kokemus. Reilulta talolta on aina vaikuttanut. Kuhan pitää huolen omista asioistaan ja tekee duuninsa. Sopimuspalkka ei ole itsellä kovin iso mutta siihen tulee pari kertaa vuodessa ne bonukset jotka on mielestäni hyvät. Lisäksi saan hiukan "kuivarahdin pohjarahoja". Ei semmoisia kaikilla varustamoilla ole ollenkaan. Et vuosiansio on tosi hyvä kaiken kaikkiaan.
Se on se että merellä on niin hitosti aikaa miettiä asioita. Liikaa aikaa. Kun on paljon joutilasta aikaa ja vähän virikkeitä niin ajatukset alkaa kiertää korvien välissä kehää. Ja pian vituttaa koko oma oleminen vaikka olis millaiset olot. Ja rahalla saa ihmisen tyytyväiseksi ehkä kahdeksi kuukaudeksi. Sit siihenkin tottuu ja rupee kaduttaan ja miettiin et kyl toi ja toi ja toikin tienaa varmaan ihan hitosti. Ainakin enemmän kuin meikäläinen. Häviää niinku taju todellisesta elämästä. Alkaa pitään itseään jonain hiton kansanedustajana. Vaik ei muuta kuin seisoo brygalla ja töljöttää valkoiseen jääkenttään avattua railoa ja satunnaisia reunamerkkejä. Ja sit syömään ja paskalle.
- Boy+boy
brygalla kirjoitti:
Se on se että merellä on niin hitosti aikaa miettiä asioita. Liikaa aikaa. Kun on paljon joutilasta aikaa ja vähän virikkeitä niin ajatukset alkaa kiertää korvien välissä kehää. Ja pian vituttaa koko oma oleminen vaikka olis millaiset olot. Ja rahalla saa ihmisen tyytyväiseksi ehkä kahdeksi kuukaudeksi. Sit siihenkin tottuu ja rupee kaduttaan ja miettiin et kyl toi ja toi ja toikin tienaa varmaan ihan hitosti. Ainakin enemmän kuin meikäläinen. Häviää niinku taju todellisesta elämästä. Alkaa pitään itseään jonain hiton kansanedustajana. Vaik ei muuta kuin seisoo brygalla ja töljöttää valkoiseen jääkenttään avattua railoa ja satunnaisia reunamerkkejä. Ja sit syömään ja paskalle.
Hei olen talousapulainen finskillä ja tietenkin homoseksuaali. Tkkään kovasti kun voimme klubilla syödä perunalastuja ja juoda mehua. Tupakansauhu kyllä ottaa vähän nenään, joten hiussuojaa on käytettävä. Palkka on valtava - en ole koskaan saanut niin paljon rahaa kerralla! Tykkään kuunnella myös pop musiikkia
- Pröööt
Make kirjoitti:
Kyllä sitä finnlinesinkin laivoissa on aina ryypätty, turvallisuuspäälikön mukaan, nykyään päälikötkin ryyppäävät.
Ålanterissa nykyään seilaavana voin sanoa, että nykyisessä laivassa on reilumpi meininki, kuin finnlinesillä.Nyt olette ymmärtäneet aivan väärin.. Finnlinesin laivathan ovat aivan kuivia, kukaan ei koskaan ryyppää!
- :-)
Mikäs se sellainen Finnlines? Eiks se oo Grimaldi nykyään?
- 2012 365 päivää....
Onxs se "tötterötissi" sit Grumalgi? Finesline..............
- Syvältä on Finski
2012 365 päivää.... kirjoitti:
Onxs se "tötterötissi" sit Grumalgi? Finesline..............
Kai se Mirkku on jo eläkkeellä, on sen veran vanha ja rupsahtanut, eikä kukaan kippari enää halua köyriä vanhaa akkaa. Outi siellä vielä hästää. 8 vuotta olen jo seilannut Ǻlantereissa Finnlinesin jälkeen ja en haikaile Finskin merimiesvastaista henkilöstöpolitiikkaa.
Toivottavasti laivaporukat saavat kerättyä tarpeeksi rahaa ruisleivän ostoa varten, kun ei sitäkään Grimaldi heille suo. - Ou jee
Syvältä on Finski kirjoitti:
Kai se Mirkku on jo eläkkeellä, on sen veran vanha ja rupsahtanut, eikä kukaan kippari enää halua köyriä vanhaa akkaa. Outi siellä vielä hästää. 8 vuotta olen jo seilannut Ǻlantereissa Finnlinesin jälkeen ja en haikaile Finskin merimiesvastaista henkilöstöpolitiikkaa.
Toivottavasti laivaporukat saavat kerättyä tarpeeksi rahaa ruisleivän ostoa varten, kun ei sitäkään Grimaldi heille suo.Taitaa olla jo "kannel kylmennyt"eikä nuoret päälliköt tahdo enää noita ah ennen niin kuuluja kieliä näppäillä.
- eläke patu
Ou jee kirjoitti:
Taitaa olla jo "kannel kylmennyt"eikä nuoret päälliköt tahdo enää noita ah ennen niin kuuluja kieliä näppäillä.
Kyllä on taas aivot narikassa ja lapaset hukassa.Taitaa katkeroituneet kirjoitella.
Itsekin yli kolmekymmentä vuotta Finskillä ja kenkää tuli ajoittain. En silti alennu ylläoleviin
tekstailuihin. - Miälin kiälin
eläke patu kirjoitti:
Kyllä on taas aivot narikassa ja lapaset hukassa.Taitaa katkeroituneet kirjoitella.
Itsekin yli kolmekymmentä vuotta Finskillä ja kenkää tuli ajoittain. En silti alennu ylläoleviin
tekstailuihin.Taisit ottaa akan niistä "tötterö tussuista" ?
- jatkuuko sama meno
Miälin kiälin kirjoitti:
Taisit ottaa akan niistä "tötterö tussuista" ?
Jokohan ovat saaneet kerättyä tarpeeksi kolehtia, ruisleivän ostoa varten. Outikin on jo kuulemma eläkkeellä, aiemmin, kuin minä, jonka lemppasi 2003 syksyllä "eläkeputkeen", kun halusivat nuorentaa henkilökuntaa. No, nyt en meinaa päästä Ålantereista eroon, kun aina vaan jatketaan työsopimusta, vaikka olen ollut eläkkeelläkin jo yli 5-vuotta.
Hyvin näkyy menevän Grimmlinesillä, tappiota on tullut reilusti viime vuonna.. Mirkunkin täytyy tyytyä taksikuskin melaan, eläkepäivillään. - Nisse sipoo
jatkuuko sama meno kirjoitti:
Jokohan ovat saaneet kerättyä tarpeeksi kolehtia, ruisleivän ostoa varten. Outikin on jo kuulemma eläkkeellä, aiemmin, kuin minä, jonka lemppasi 2003 syksyllä "eläkeputkeen", kun halusivat nuorentaa henkilökuntaa. No, nyt en meinaa päästä Ålantereista eroon, kun aina vaan jatketaan työsopimusta, vaikka olen ollut eläkkeelläkin jo yli 5-vuotta.
Hyvin näkyy menevän Grimmlinesillä, tappiota on tullut reilusti viime vuonna.. Mirkunkin täytyy tyytyä taksikuskin melaan, eläkepäivillään.Vai on sitten 3:n kopla lopussa-hyvä niin
- Hyvä tilanne
Nisse sipoo kirjoitti:
Vai on sitten 3:n kopla lopussa-hyvä niin
Hakevat taas MOL.in sivulla 1.konemestaria. Paljon on tarvinnut nöyrtyä Finskin työhönottajan. Ei ennen haettu porukkaa myllyn kautta. Tämä vaan osoittaa, että ei sinne Finnlinesille ole halukkaita menijöitä. Sitä saa mitä tilaa. Outi ja Mirkku lemppasivat liian innokkaasti mestareita pois silloin 10vuotta takaperin.
Ei siellä enää tienaakkaan entiseen malliin, saa nauttia vaan työn ilosta. - mukana ollut
jatkuuko sama meno kirjoitti:
Jokohan ovat saaneet kerättyä tarpeeksi kolehtia, ruisleivän ostoa varten. Outikin on jo kuulemma eläkkeellä, aiemmin, kuin minä, jonka lemppasi 2003 syksyllä "eläkeputkeen", kun halusivat nuorentaa henkilökuntaa. No, nyt en meinaa päästä Ålantereista eroon, kun aina vaan jatketaan työsopimusta, vaikka olen ollut eläkkeelläkin jo yli 5-vuotta.
Hyvin näkyy menevän Grimmlinesillä, tappiota on tullut reilusti viime vuonna.. Mirkunkin täytyy tyytyä taksikuskin melaan, eläkepäivillään.Mutta kun se viinakin maistui silloin 2003 ! ;)
- Kotkanmyrkky
mukana ollut kirjoitti:
Mutta kun se viinakin maistui silloin 2003 ! ;)
Saatana,mie oun ollunna kunnon jehovalaanen jo 30 vuotta,en kupita.
- Ou jee
Voipi olla että kohta ruisleipäkin on liian kovaa purtavaksi,taitaa keripukki vaivata kohta.Eipä persaukinen varustamo paljoa yltäkylläisyydellä herkuttele eikä henklöstöään hyvin ruoki.Vai on OB jo "putkessa",no säälillä noita raukkoja katson,taitaa kohta olla joukkopako koko pursiseurasta.No Mirkku on Mirkku aina vaan...
- opissa
Luin nämä viestit en tunnista varustomoa,onko tämä porukka on ollut töissä.
Palkat on kunnossa tässä vähän ollut aikaan töissä.Vaiko harjoittelun jälkeen
ei palkattu.ammattimiehet saa hyvän palkan.- Hakeudu hoitoon
Ei tarvitse enää ihmetellä Finnlinesin alennustilaa, tuollaisen tekstin jälkeen.
- ex FL:n työntekijä
...ammattimiehet saa hyvän palkan... Siellähän tuntuu olevan terävää jengiä nykyisin!
Pitää varmaan kysyä jobia taas vuosien jälkeen!!!!
- lemput 2003
Nykyään Finnlinesissä on henkilöstöpolitiikka, joka on tosiaan huonompi , kuin entinen olematon. Perseennuolenta kuuluu jatkuvan edelleenkin, vaikka Outi ja Mirkku ovatkin eläkkeellä.
- Sitä saa, mitä tilaa
Hakevat myllyn kautta 1-mestareita /chiefjä, paljon on täytynyt nöyrtyä Finskin työhönottajan. Enää ei lyödä luuria korvaan jopin kyselijöille.
Itsepähän ovat lempuillaan aiheuttaneet, sen ettei sinne kukaan tervejärkinen mene töihin. - 25v konehuoneessa
Sitä saa, mitä tilaa kirjoitti:
Hakevat myllyn kautta 1-mestareita /chiefjä, paljon on täytynyt nöyrtyä Finskin työhönottajan. Enää ei lyödä luuria korvaan jopin kyselijöille.
Itsepähän ovat lempuillaan aiheuttaneet, sen ettei sinne kukaan tervejärkinen mene töihin.Niin köyhää ei minusta koskaan tule, että Finnlinesille töihin menisin.
- mirkun ihailija
Outi ei ole vielä eläkkeellä. Mirkun tilalle on tullut mies, jonka pitäisi pukeutua hameeseen.
Eli: Jos et nuole persettä, ei mene hyvin.
- Tuhkaluukkuunto
Star luokan laivoissa 80 tunnin ylityö sisältyy palkaan,onko sopimukset väännety Nigeriassa?.
- Prööööt
Ei pidä paikkaasa... :DD
- iknoweverything
Onko todellakin niin, että merihommissa tienaa (ainakin näitten keskustelujen mukaan) n. 40 000 - 80 000 euroa/vuosi?
Ja jos saa vaikkapa sen 40ke/v, niin on pienipalkkainen.
Tuntuu oudolta, kun täällä ettäänperällä saa kovalla työllä ja ylitöillä (joista ei makseta TES:n mukaisia korvauksia) n. 20-25ke/v. Ja kummiskin täällä on ihmisillä pitkät työkokemukset ja kaikenlaisia ammattipätevyyksiä (sähkö, kylmä, hitsausluokat jne) ja samoilla ihmisillä nimenomaan. Ja löytyy osaamista myös konehommista ja kaikenlaisesta väsäilyistä mukaanlukien tietotekniikka ja tietoliikenne.
Silti täällä kohdellaan työnhakijaa firmoissa kuin jotain low life scumbackiä.
Ja jos jotain mainitseekin palkankorotuksesta, niin vastaus on: "et sinä ole korvaamaton, siellä oven takana odottaa paljon porukkaa".
Näin maahommissa.
Pitäsköhän sit lähteä merille kultaa vuolemaan, jos kerta siellä palkat on tuollaisia, että 40ke on pikkuraha, jonka eteen ei kannata ees vaivautua.
Ja samahan se on merillä olla, kun ei maahommissakaan pääse kotiin, kun hätäisesti pistäytymään. Ja kun juuri vuosilomat alkaa kertyä, niin tulee potkut.
No niin taidan tehdä, tulen ja vien teidän työt! :)
Ja nyt saa sit kettuilla! Tyyliin: "Mitäs oot niin id*****i, että teet halvalla töitä!", "pysy vaan kotona, tää on tosi miehille, eikä landepaukuille" jne..- Lauri Espoosta
Olipas loistava kommentti!
Jos olisi valta niinkuin on halu, antaisin nimimerkille iknoweverything heti jobin, vähintään siiffiksi. Minä pidin tuosta :)
Ja, kuten ehkä huomasitte, ei kirjoitusvirheitäkään :) Siis nimimerkillä :)
Niin joo, Finnlinesistä en tiedä paskaakaan, en siellä ole seilannut kuin yhdessä laivassa, vuonna 1969. - revat heiluu
HAHAHA-"Niiloko" sielt konttorista breivin veivas vai "Arvo"?,nyt meni kaki pöksyyn kaikilla Finskin mesuilla-kohta Kainuun ja Sotkamon pojat tulee ja vie teiltä työt-Arvo on pahana nyt käy kohta mönsträämässä talvivaarasta konejengiä,kunhan ensin on kaikki paskat ajettu ensin järveen,helppo sitten jatkaa laivassa."Niilo"unohti mainita mikä pahvi on perstaskussa,tosin metsurin kirjoilla ei vielä laivaa ajella.Muuten miten ne Kemijärven "sähköinsinöörit"on Finskillä pärjänneet???
- iknoweverything
Heh! Herättipäs sekä puolesta, että vastaan tuo kirjoitukseni! :)
Tuo oli ihan pilke silmäkulmassa kirjoitettu, joten ei siitä kenenkään tarvitse provosoitua. Mutta kyllä se sen verran totuuden siementä kätki, että tuo merenkulkualan työ voi olla vaihtoehtona itselle lähitulevaisuudessa.
Kyllähän tällainen perheetön miekkonen voi helposti pakata kamat ja vaihtaa maisemaa.
Nimimerkille Lauri Espoosta, hienoa, että joku arvostaa vielä kielioppia! Ei sitä aina tarvitse olla akateemisesti sivistynyt, jos vähän kiinnittää huomiota kirjoitusasuun. Tosin olihan tuossa aika paljon puhekielestä suoraan lainattua, mutta kun lauserakenteisiin ja yhdyssanoihin kiinnittää huomiota, niin tekstistä tulee paljon sujuvampaa.
Ja nimerkille revat heiluu, en ole mikään mainitsemasi henkilö. Itse asiassa en ole merenkulun kanssa missään tekemisissä, enkä tunne alalta ketään.
Eikä minulla sen puoleen ole mitään pahvejakaan meripuolelta, joten koulunpenkillehän sitä joutuu, jos merille mielii.
Eksyin tälle palstalle, koska aina silloin tällöin tulee mieleen että; entäpä jos minäkin joskus...
Syyllinen on varmaankin Jacques Cousteau, jonka dokumentteja tapitin telkusta pikkujannuna..:D Eihän ne pikkupojan mielikuvat tietenkään sitä todellista arkea vastaa, mutta jokainenhan meistä omat seikkailunsa luo! Pidetään vaan hymy huulessa ja ei anneta arjen lannistaa! ;)
Pahoitteluni, meni off topiciksi. Finnlinesistähän täällä piti keskustella..
Mutta eikun klara vappen till alla täältä susrajalta!! - sisäänliputuksia
Nyt kuuluu Finnlinesiltä kummia. Ruotsin lipun alla olevat Finneagle, Finnfellow, Finnarrow, Europalink ja Nordlink vaihtavat tämän vuoden aikana Suomen lipulle.
- minä
No, mitä uutta Finnlinesilla? Ovatko nuo liputukset toteutuneet, vai oliko tsoukki? Kertoilkaapa kuulumisia, jos suinkin viitsitte?
Onko yhtä mahtava työpaikka kuin oli vuosi sitten, kun päätin pakata kassini ja lähteä? - loppuvuonna
minä kirjoitti:
No, mitä uutta Finnlinesilla? Ovatko nuo liputukset toteutuneet, vai oliko tsoukki? Kertoilkaapa kuulumisia, jos suinkin viitsitte?
Onko yhtä mahtava työpaikka kuin oli vuosi sitten, kun päätin pakata kassini ja lähteä?Loppuvuodesta toteutuvat
http://svenska.yle.fi/artikel/2012/07/04/svenska-finnlinesfartyg-flaggas-om-till-finland
Konepäälliköitä ja konemestareita haetaan
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8042523&index=3&anchor=8042523&utm_source=avointyopaikka.fi&utm_medium=cpc&utm_campaign=avointyopaikka.fi# - molo1
Finneagle, Finnfellow ja Finnarrow Suomen lipun alle, Europalinkistä ja Nordlinkistä toinen pitää lippunsa ja toinen suuntaa Välimerelle..
- Launo S
Lurps lurps OB,ota miut viel töihi
- ex lyypekin läski
Vieläkös siellä FL purkeissa pitää tehdä ilmaisia laageroosin tunteja?
Saisivat vihdoin vaihtaa laivaporukan lättänaamoihin.
Huonompaa liksaa en oo saanut koskaan edes juoksupoikana.- TAH
Laageroosin tunteja tekee nykyisin filippiinot.
- normaaliliksa
missä olit juoksupoikana.yritän sinne.ainakin mulle ne makso sen minkä piti.ei siis mitään pientonnisto liksoja.olin matruusina.
- Liputus-uhka
Filput vie junioripaikat ja täkkärien duunit. Senioreita haetaan, muttei kelpuuteta "tulppaperämiehiä", siis niitä kellä ei ole mahdollisuutta päättötodistuksen puuttuessa yletä.
Millä ne luulee, että ne siiten saa förstejä ja ykkösiä jos ketaään ei saa junioripaikasta kokemusta? Kai te näette, mihin tämä "suunnitelma" vie? Kohta ne sanoo, että palkataan filput myös senioripositioihin kun ei ole tulijoita!!! Koulut kuolee Suomalaisen merenkulun mukana.
Bye bye.. - Tralalaaa
Käsi ylös jotka ovat jo jobin finskin sisäänliputettavista laivoista saanut.
- minä
Ne EIVÄT tule Suomen lipun alle! Ovat nyt hiffanneet tän rikkipesurijutun? Työpaikkoja ei tule suomalaisille. Kiitos päättäjät. Korjatkaa tätä te jotka tiedätte enemmän?
- 17+8
Lähde?
- minä
17+8 kirjoitti:
Lähde?
Juoru. Yks kaveri kävi työhaastattelussa ja kertoi mulle. Uskon jutun.
- 2+12
minä kirjoitti:
Juoru. Yks kaveri kävi työhaastattelussa ja kertoi mulle. Uskon jutun.
Ok. En tosin ymmärrä miten rikkidirektiivi vaikuttaa lipun valintaan, säännöthän koskevat Itämerta ja siellä kaikkia aluksia lipusta riippumatta.
- minä
2+12 kirjoitti:
Ok. En tosin ymmärrä miten rikkidirektiivi vaikuttaa lipun valintaan, säännöthän koskevat Itämerta ja siellä kaikkia aluksia lipusta riippumatta.
En minäkään ymmärrä. En usko venäläisten allekirjoittaneen tai noudattavan sitä. Anteeksi jos olen väärässä, korjatkaa.
- J.S.
minä kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. En usko venäläisten allekirjoittaneen tai noudattavan sitä. Anteeksi jos olen väärässä, korjatkaa.
No miksi Linsk sitenkini vielä hakee porukkaa MOL:in sivuilla? (25.9. 2012)
Ei sen puoleen, ihan vittupääfirmahan se nykyään on. - 17+16
minä kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. En usko venäläisten allekirjoittaneen tai noudattavan sitä. Anteeksi jos olen väärässä, korjatkaa.
Rikkidirektiivi on oikeasti IMOssa sovittu jo vuonna 2008, direktiivillä tuo sopimus vaan pannaan käytäntöön. Eli kyllä siinä pitäis venäläistenkin olla samassa sopassa.
- No rikki
17+16 kirjoitti:
Rikkidirektiivi on oikeasti IMOssa sovittu jo vuonna 2008, direktiivillä tuo sopimus vaan pannaan käytäntöön. Eli kyllä siinä pitäis venäläistenkin olla samassa sopassa.
Mites ne venäjän laivat meinaavat seilata Kielin kanavan tai Tanskan suntin läpi Rikkiä pölläytellen?
- norminomi
menivät perämiespaikat ruottalaisille kun kyselin.
- ................
Matruusin vakijobin sain...
- Sepeteukselle !
................ kirjoitti:
Matruusin vakijobin sain...
Vitalis kato! Tampereellakin tekevät Porintiestä RAUMANTIEN, johan minä sitä sanoin 6 vuotta sitten........ joku roti Ulvillaankin. ;)
- Mansenmiäs
Sepeteukselle ! kirjoitti:
Vitalis kato! Tampereellakin tekevät Porintiestä RAUMANTIEN, johan minä sitä sanoin 6 vuotta sitten........ joku roti Ulvillaankin. ;)
Horopää...
- mustamakkara Ekku
Sepeteukselle ! kirjoitti:
Vitalis kato! Tampereellakin tekevät Porintiestä RAUMANTIEN, johan minä sitä sanoin 6 vuotta sitten........ joku roti Ulvillaankin. ;)
Olipa älykäs vitsi
- Himo naamio...
Hyviä nää Finskin muistelot.... Muti ja Oirkku, Titterö Tösseineen kävivät usein Sompassa "syömässä" kun lossi oli tullut rantaan, siinä "Lissutkin Tumottuivat" ja joku sai iltapäivällä jopin pelkästä tyydytyksestä! Oli se aikaa ja Anttikin osansa lutkautti. Kertakaikkiaan hieno firma aikansa..... kutakin.
- mestari1
Näyttää Finnlineksille olevan jonossa nuoria hemmoja kun voivat 50-60 v mestarit heittää jonosta sivuun, aika uskomaton henkilöstöpolitiikka. Melkoisesti kuulemma ollut ongelmia näillä nuorilla niissä RoPaxeissa, tulipaloja ja "pläkäreitä". Koskahan vakuutusyhtiöt kiinnostuu keski-iän huimasta laskusta ja alkaa nostamaan vakuutusmaksuja, sillä perusteella, että on vähäistä kokemusta laivoissa.
- Justjoopajooheh
Joo no ainakaan ne nuoret mestarit ei tule koneeseen nukkumaan humalaa pois, toisinkuin eräät vanhat konepäälliköt..... Ja hoitaa juoppokonepäällikön hommat.
- mestari22
Tai sitten otetaan eläkeläisiä.
- mestari1
Sitähän Finnlines on harrastanut maailman sivu.
- mestari22
Miksiköhän osa lempataan putkeen ennen aikojaan-varmaan että saadaan uusia eläkeläisiä tilalle!
- mestari1
Onhan tuossa eläkeläishommassa se hyvä puoli, että pysyy porukan keski-ikä korkealla, ei nouse vakuutusmaksut???
Pieni opettavainen tarina suoraan elävästä elämästä:
Finnlines sopi kesäkuussa Konepäällystöliiton kanssa,että mv Finnskylle voidaan ottaa suomalaisen tai EU-maan kansalaisten lisäksi ei -EU-maan kansalaisen 1.mestariksi.
Kesäkuun 30 päivä tehtiin sopimus suomalaisen 1.mestarin NN kanssa "toistaiseksi"4kk:n koeajalla.Mestari oli kokenut,ikää yli 55v.Aikaisempaa
Finnlines työsuhdetta 70-80-luvulta.Eli lisiä piti maksaa.
Päivää ennen koeajan loppumista tuli irtisanominen.Syyksi ilmoitettiin konepäälliköiden haluttomuus työsuhteen vakinaistamiseen.
Sattumoisin yhtiöllä oli mies kaukoidästä,merilait tentittynä,valmiina astumaan palvelukseen.Jesss,kuinka sopivasti kaikki loksahti paikalleen.Säästöä firmalle tulee vuositasolla 15-19000eur.Senpituinense..- putkimestari
Noilla menetelmillä loppuu suomalainen päällystö koneesta ja kannelta.
Jos jobia ei tule vahtikonemestarille tai vahtiperämiehelle niin miten praktiikkaa voi kertyä etttä saisi edes konemestarin praktiikan täyteen.
Sekamiehistöllä vaikeutetaan juuri kriittisemmässä vaiheessa työn saantia.
Nythän on taas käynnistetty tutkimus merenkulkualan kiinnostavuudesta jne.
koulutus ja urakehitys -- voi perseensuti. - ManilanMiäs
Ei tarinasta ilmene onko toinen försti "kaukoidänkake"myös-jos ei niin miten vuorottelu toimii.
Toinen 1.mestari on uunituore juuri sisäänajettu EU-maalainen mies,suomalaisen korvaava on kaukoidän saarelta.Vuorottelu on varmaan ongelma,mutta helposti
ratkaistavissa;4kk:n koeaikana työsopimus voidaan purkaa ilman vaiheita.
Saarten mies tekee 6kk:tta,sitten tulee toinen "saarten"mies ja säästö yhtiölle onkin
jo 30-40k.Jos liitot alkaa napisemaan ,kehiin heitetään ulosliputus ja paljon työttömiä suomalaisskönöjä.Vanha totuus :"Jos pirulle antaa pikkusormen......"
"Kentältä" on alkanut kuulua enenevässä määrin puhetta Merikonepäällystöliiton
perustamisesta.Tyytymättömyys Konepäällystöliiton toimintaan on kasvussa.- Neuvoja.
Tässä taas nähdään tämä odotusten erilaisuus.
Yksittäinen henkilö kyynelehtii, miksi häntä sorretaan. Miksi hän ei saa pestiä.
Varustamolle taas on saman tekevää, kuka sen paikan täyttää, kunhan valittu osaa hommansa ja kunhan työn hinta/laatu -suhde on hyvä.
Tuossa epäkelvot karsiutuvat. Ja tuolla tavalla varustamo pysyy pystyssä. Joten tuo henkilöstöpolitiikka on tervettä. - StimmiOla
Sie oot vissii "ManilanMyllyn" edustaja täällä metsäsuomalaisten seassa!
- bananaexpress
Soittelin täkkärin jobia ja kysyivät samantien että onko matruusin kirjaa koska puolikkaiden paikat menee filppareille.
Mitä perkelettä- kalle aaltonen
Nää on niitä Laageroosin Antin visioita, äijä saa orkkuja, kun Suomalaisten merimiesten paikat ottavat filpparit . Ei silti, eivät ammattiliitotkaan ole tehneet mitään laittaakseen stopin tällaiselle nmenolle.
- Noin se on
kalle aaltonen kirjoitti:
Nää on niitä Laageroosin Antin visioita, äijä saa orkkuja, kun Suomalaisten merimiesten paikat ottavat filpparit . Ei silti, eivät ammattiliitotkaan ole tehneet mitään laittaakseen stopin tällaiselle nmenolle.
Unioni on tehnyt. Hankkinut ylisuuria korotuksia palkkaan. Nyt saatte nauttia ylisuurta palkkaanne työttömänä tai muissa hommissa.
- kade pissis
No oliko matruusin kirjaa?
- Puukyrpä
Vieläkö on tuo Napoleonkompleksia poteva entinen kipinä Linskin konttorissa?
Vai onko jo siirretty eläkkeelle?- Riippumatoissa
Entäs Tötteröt...... ;)
- niinettäjaaaaaaaaaa
Niin kumpi niistä ?
- Tosi on
Heidän henkilöstöpolitiikkansa on yhtiön toimivuuden kannalta onnistunutta ja sillä on turvattu pätevä ja osaava henkilöstö laivoilla.
Epävirallisesti on käytössä myös kello-menetelmä eli hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas. - Venttiiliavain
Haha-mie oun satas,saako ny jopin!?
- Jäätelöä kurkkukipuu
Vikingi aikaan linski ajoi satakuntaan! Orjakaleerit rantautui Ulvillaan...... Päälliköt jatkoivat Kokekemäkeä Tampereelle...... Siinä sitä on merenkulkua ;))))
- :-)
Meillä oli M/s Pamperossa 1977 yks finskilinskiltä tullut Kotkalaisporukka....hyvin viihtyvät Nilsulla :-*
- merimiehen leski
Nyt taas Finski parantaa merihenkilöstön viihtyvyyttä. Vuosaaresta parkkipaikat vain konttorin porukalle, skönarit jättäköön autonsa kotiin. Helsingissä asuvat tarvitsevat parkkipaikat paremmin.
- Voi voi sentään!
Kyllä jotkut ovat melkoisessa suojatyöpaikkakierteessä.
Hae maista töitä! Huomaat, että tuollainen on sieltä pehmemmästä päästä! - Pumpulistako?
Siis onkos tämä kysyjä pumpulissa kasvanut? Kysyisi maista töitä jostain firmasta. Silloin huomaisi, että tuo kohtelu oli ehdottomasti parhaimmistoa.
- Ei osakkeen omistaja
Linskillä ollut parikymmentävuotta sellainen ajatus että sekamiehitys on pakko saada ja muutenkin haluttu suomalaisista eroon , muuten ei tulla selviämään , no nyt on sekamiehitys ja mikä on tulos, syvällä kyntää.Ei tunnu pelastavan edes venäjän halpa bunkkeri.Eipä tuo kyllä haittaisikaan vaikka uppoaisi koko grimaldi.
- ala-arvoista toimint
Oli asioiden faktat mitä tahansa, täällä tekstillä kyllä pääsee nopeasti lakitupaan kunnianloukkauksen muodossa selvittelemään. Hei aikuiset ihmiset järki hoi?
- ap.
Ap täällä.
Alunperin ihmettelin Finnlinesin miehittäjän käytöstä, ja sitten nämä muut alkoi puhumaan omiaan. Tietääkseni en missään vaiheessa ottanut kantaa henkilökohtaisuuksiin enkä voinut aavistaa millainen ketju tästä tulee. Aika villiä joka tapauksessa.
Joku voisi laittaa finskin suuntaan vihjettä tästä ketjusta. Jos ne ei nostakaan oikeusjuttua niin voisi helposti kuvitella että ne itsekin vähän hiffaa että omassa toiminnassa on tai oli vielä 7 vuotta sitten korjattavaa. - ap.
Ja tietääkseni kirjoitin Laivat & Merenkulku-foorumille. Mitä ihmettä ketju tekee verkkokaupassa?
- Anonyymi
Aikoinaan soitin firmaan ja kysyin jobia, löivät luurin korvaan. Kun sain Puosunkirjan, hain uudelleen ja soittivat melkein joka kuukausi. Yhden törnin kävin heittämässä mutta firmasta enempää mitään sanomatta, ei rekkojen sisään ja ulos menemistä laivaan jaksa katsoa tyhjän panttina kun ei lastauslisiä tule.
Kyllä aito merenkulku löytyy täysin muualta kuin Finnlinesin laivojen täkiltä nykyään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233094Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen342463Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302425Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112119- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711388Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891222Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2731183Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .211130- 621077