Klapikone Biltema toimiiko?

7 T 2.2Kw 219euroa

11

13381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea kone
      • 7 T 2.2Kw 219euroa

        Tuo ensimmäinen fiskrsin kirves on ja myös halkaisu kynsillä oleva sanvicin halkomakirves ja kiila ja sopiva mioska millä kiilaamalla olen vuosia halkonut erilaisia puita.

        Klapikoneena on tarktorikäyttöinen sirkkeli jossa pyörivä halkaisu kiila on nopea ,ei hinhan kuljetinta vielä mutta rakennan siihen semmoisen keväällä.

        Eli tuomiosi biltema koneelle on humpuukia ? vai oliko se vain herjausta vailla todellista tietoa?


    • nuo ovat

      7 tonnia on enemmän kuin tavallisissa 5 tonnisissa, mutta on kalliimpikin.
      Kyllä niillä mökkipuut tekee mukavasti.

      • Ostetaan uusi

        Jos ei pelitä.


      • ei koskaan enää kirvestä
        Ostetaan uusi kirjoitti:

        Jos ei pelitä.

        mökillä saunapuut vaivattomasti 7 tonnin koneella kun ei ole muita puita kun oikein visaisia runkoja mitä kaataa niistä kun kirves vaan pomppaa eikä varmaan halkea pölkky (sähkö on halpaa)


    • jos...

      Jos halottavaa ei ole järjettömiä määriä, kone varmasti riittää. Tietenkin tuo 25 cm:n enimmäispaksuuskin puulle asettaa omat rajoituksensa. Jos lämmittää takkaa vain kovimmilla pakkasilla ja puu, jota halkoo on rankametsästä, kapasiteetti varmasti riittää. Muussa tapauksessa suosittelen järeämpää konetta.

    • hyvin.

      Sähkötehohan siinä on 2,9kW eli enemmän kuin muissa näkemissäni jotka on tehty samaan runkoon.40-senttiset sitkeätkin pölkyt menee,siksihän laitteissa on ylikuormaventtiili.Käyttövivut kyllä epäergonomiset yksin työskennellessä,turvallisuussyistä.Pitäisin tosin ompelukonettakin vaarallisempana.Ei muuta vikaa kuin vetotankojen mutterit löystyy,kannattaa vaihtaa nailonmutterit ettei vedä männänvartta vinoon.

      • eläkkeellä sähkäri

        Moi !
        Mulla on Biltemasta hankittu klapikone 2,9 kw :n moottorilla, muutaman vuoden ikäinen käytetty n.10h.
        Moottori taisi käydä sauhulla kun lopetti pelittämisen sauhun tultua ulos, syynä ei ollut liian pitkä roikka jota ensimmäiseksi kysyttiin kun Biltemaan soitin tiedustellakseni uutta moottoria.
        Oikosulkuvirta pistorasiassa on n.500 A josta 3x2,5 neliön roikka koneelle.
        Uutta moottoria ei ole saatavissa, kuulemma ensimmäinen palanut moottori heidän korviinsa tullut.
        Niin oli myöskin yleismittari joka paukahti käsiini mitatessani jännitettä vaiheiden valilta (n.400v) mittausvirhe kuulemma.
        Lähetin mittarin Tukesin tutkittavaksi, löytyi mittarista valmistusvika jonka jälkeen sain uuden mittarin...vähän pelotaa aina kun sitä käytän... henkissä ollaan...
        Tälläisiä kokemuksia Biltemasta..puhumattakaan iskunvaimentaja murheista jo vuosien takaa.
        >>T:Eläkkeelä oleva sähkäri


    • katseltavaa

      Kohta onkin taas se aika kun mökkinaapuri kaivaa hydraulihalkojan varastostaan parin pöllin halkaisua varten. Kilpaa pilkotaan. Naapurin pihalta kuuluu hurinaa ja surinaa, meiltä pauketta. Naapurilla kuluu sähköä ja olutta, meillä vain olutta. Naapuri tekee yhden tai pari pinokuutiota, minä kymmenen. Naapuri on isosta kaupungista ja sillä on iso maha.

      • Mattikalervo

        Terve
        Asiahan on niin, että kaupunkilaisen ei kannata kirveellä ryhtyä puita halkomaan. Tahtoo noissa kirveissä olla niin väärät varret, ettei terä osu pölkkyyn kuin vahingossa. Ja tulee noita poliklinikkareisujakin ( kokemusta on ).
        Itse ostin tuolleisen hydraulivempeleen muutama vuosi sitten. Aluksi ihan omin käsin käyttelin sitä. Kävi kuitenkin niin, että vaimo joskus halusi kokeilla kyseistä laitetta, ja selvästikin jäi koukkuun. Lisäsin vielä laitteistoon sähköllä toimivan ketjusahan. Vaimo kun ei saanut nyittyä tavallista sahaa käyntiin. Nykyisin minun ei tarvitse mökillä saunapuista huolestua, ne syntyvät kuin itsestään tuolla naisenergialla. Ja ei siinä kaikki, naapurin emännälle näyttää ilmestyneen samanlainen työkaluvalikoima. Olivat vain toisen merkkisiä, toiminevat kuitenkin samalla periaatteella. Poikki, halki ja pinoon. Ehkä sielläkään huushollissa ei ole arvattu jättää saunapuiden tekoa miesväen kiireistä riippuvaksi. Itse yritän olla kovin leveästi hymyilemättä kun näen koneiden olevan käynnissä. Loppukaneetti: Suosittelen lämpimästi.


      • jippe

        Niin niin, ei sähkölaitteita ihan kaikille maalaisille voi käyttöön antaakaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe