Totuus

Veijosesta

Käykääpä katsomassa Ilmatar.net sivuja, niin siellä löytyy paljon Veijosen juttuja. Gorbankin se poloinen on ennustellut tulevan jo useammin ja kaikki eri aikaan?? Paljon muita Veijosen hölynpölyä joita mies muuttelee aina kun ensimmäiset enuustus- ajankohdat eivät oikeen satu kohdilleen. Että tämmöinen mies tämä ystävämme Harri....

15

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      ymmärrä Raamattua ollenkaan???
      Siellä sanotaan mm. näin: "ymmärrys lisääntyy"
      Etsi vaikka itse Raamatustasi.

      • Huhhahhei

        lukee, että keihäänheittotuloksesta vauhkoontumalla voi huutaa itsensä maailman parhaaksi profeetaksi? Tuollaisen ymmärtämiseen vaaditaan laillisuuden rajoja hipova lääkitys tai erittäin kova isku päähän. Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin.


      • et,,,
        Huhhahhei kirjoitti:

        lukee, että keihäänheittotuloksesta vauhkoontumalla voi huutaa itsensä maailman parhaaksi profeetaksi? Tuollaisen ymmärtämiseen vaaditaan laillisuuden rajoja hipova lääkitys tai erittäin kova isku päähän. Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin.

        ole lukenut Raamattuasi, vai?


      • Huhhahhei
        et,,, kirjoitti:

        ole lukenut Raamattuasi, vai?

        olen, että olen siitä mielipiteeni muodostanut ja kykenen sen myös tarvittaessa perustelemaan. Se, uppoavatko perusteluni "profeettojen" ja ihailijoidensa nuppeihin, onkin jo toivoton tehtävä.

        Missä Gorba?


      • Olen

        Ja oikea profetta ei kerro eikä voi kertoa tarkkoja päiviä, eikä myös kellon aikoja.Tämmöisillä profetioilla ei ole mitään tekemistä oikean sana kanssa, mitä Veijonen ja kumppanit sepittelevät. Raamatun profetiat ovat todet mutta ne kerrotaan vertauskuvallisesti ja ne avautuvat vain Pyhän
        Hengen vaikutuksesta.Oikeaa profetiaa ei tarvitse korjailla jälkikäteen, vaan jos profetia on Herralta se on aito ja tosi eikä sitä tarvitse silloin korjailla..Lopun aijoilla ymmärrys kyllä kasvaa mutta se ei tarkoita aivan näitä Veijosen höpinöitä.Tiedätkös edes mikä se peto oikeastaan on?Minä tiedän ja siksi myös tiedän ,että sinäkin hämmästyt kunhan sen aika on tulla.


      • Gorbaa
        Huhhahhei kirjoitti:

        olen, että olen siitä mielipiteeni muodostanut ja kykenen sen myös tarvittaessa perustelemaan. Se, uppoavatko perusteluni "profeettojen" ja ihailijoidensa nuppeihin, onkin jo toivoton tehtävä.

        Missä Gorba?

        Harrin "profetioiden" mukaan sen ois pitänyt tulla jo viimeksi viimevuonna ja tämän vuoden alusta ja nyt sitte Sunnuntaina.Saas nähdä nyt sitten:)


      • Huhhahhei
        Olen kirjoitti:

        Ja oikea profetta ei kerro eikä voi kertoa tarkkoja päiviä, eikä myös kellon aikoja.Tämmöisillä profetioilla ei ole mitään tekemistä oikean sana kanssa, mitä Veijonen ja kumppanit sepittelevät. Raamatun profetiat ovat todet mutta ne kerrotaan vertauskuvallisesti ja ne avautuvat vain Pyhän
        Hengen vaikutuksesta.Oikeaa profetiaa ei tarvitse korjailla jälkikäteen, vaan jos profetia on Herralta se on aito ja tosi eikä sitä tarvitse silloin korjailla..Lopun aijoilla ymmärrys kyllä kasvaa mutta se ei tarkoita aivan näitä Veijosen höpinöitä.Tiedätkös edes mikä se peto oikeastaan on?Minä tiedän ja siksi myös tiedän ,että sinäkin hämmästyt kunhan sen aika on tulla.

        sinusta tekee oikeamman/paremman "profeetan" tai minkälie, kuin esim kenestä tahansa, joka kirjoittelee tälle palstalle? Miten sinä "tiedät" "pedon" paremmin kuin joku muu? Miten todistat sen? Jos vaivaudut täällä paremmuuttasi esittämään, vaivaudu näyttämään se toteenkin. Ja pyydän, jätä se iänaikainen elähtänyt huuhaaliturgia pois, sillä ei perustella muuta kuin hurahtaneisuutta. Tuo aiemmin kirjoittamasi on minun korviini ja silmiini ihan samanlaista höpöhöpöä kuin Veijosen tuotokset.


      • ei,,,
        Huhhahhei kirjoitti:

        olen, että olen siitä mielipiteeni muodostanut ja kykenen sen myös tarvittaessa perustelemaan. Se, uppoavatko perusteluni "profeettojen" ja ihailijoidensa nuppeihin, onkin jo toivoton tehtävä.

        Missä Gorba?

        ole sinun mielipiteestäsi, vaan Raamattu ON Jumalan sanaa ja sitä sinun(kin) on uskominen, sillä Jumala EI MUUTU, vaan ihmisen on muututtava Jumalan mieleiseksi, etkö tätä vielä ole Raamatustasi löytänyt?

        Heprealaiskirje 13:7-9
        7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
        8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
        9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.


      • Olet
        Olen kirjoitti:

        Ja oikea profetta ei kerro eikä voi kertoa tarkkoja päiviä, eikä myös kellon aikoja.Tämmöisillä profetioilla ei ole mitään tekemistä oikean sana kanssa, mitä Veijonen ja kumppanit sepittelevät. Raamatun profetiat ovat todet mutta ne kerrotaan vertauskuvallisesti ja ne avautuvat vain Pyhän
        Hengen vaikutuksesta.Oikeaa profetiaa ei tarvitse korjailla jälkikäteen, vaan jos profetia on Herralta se on aito ja tosi eikä sitä tarvitse silloin korjailla..Lopun aijoilla ymmärrys kyllä kasvaa mutta se ei tarkoita aivan näitä Veijosen höpinöitä.Tiedätkös edes mikä se peto oikeastaan on?Minä tiedän ja siksi myös tiedän ,että sinäkin hämmästyt kunhan sen aika on tulla.

        oikeassa, juuri noin, tarkoitin, että huhhahheinkin tulisi tutkia Raamattua tarkemmin, kuten meidän kaikkien ja pyytää Kaikkivaltiaalta Pyhän Hengen johdatusta Raamatun lukemiseen. Aamen!


      • Sinäpä sen itse sanoit
        ei,,, kirjoitti:

        ole sinun mielipiteestäsi, vaan Raamattu ON Jumalan sanaa ja sitä sinun(kin) on uskominen, sillä Jumala EI MUUTU, vaan ihmisen on muututtava Jumalan mieleiseksi, etkö tätä vielä ole Raamatustasi löytänyt?

        Heprealaiskirje 13:7-9
        7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
        8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
        9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

        Aivan Raamattu on Jumalan sanaa ja sitä uskon.
        Jumala ei todellakaan muutu. Olet siinä täysin oikeassa. Mutta suurin ja tärkein on nimen omaan se miten sitä tulkitsee.Viittauksesi hebrealais- kirjeeseen johtajista niin selitäppä miten Harri ois sitä?? Harri tulkitsee Danielia "oman käsityksensä mukaan"ei siinä mitään pahaa ole,mutta hänen ei pitäisi "käsityksiään" ilmoitella profetioina! Siitä on kyse!


      • Huhhahhei
        ei,,, kirjoitti:

        ole sinun mielipiteestäsi, vaan Raamattu ON Jumalan sanaa ja sitä sinun(kin) on uskominen, sillä Jumala EI MUUTU, vaan ihmisen on muututtava Jumalan mieleiseksi, etkö tätä vielä ole Raamatustasi löytänyt?

        Heprealaiskirje 13:7-9
        7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
        8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
        9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

        on kokoelma ikivanhoja lähi-idän lammaspaimentolaisten iltanuotioloruja. Parempaakin luettavaa löytyy, hankkikaa sitä. Yhtä hyvin voisi vedota Kalevalaan, Taruun Sormusten Herrasta tai Jalluun.


      • Huhhahhei
        Olet kirjoitti:

        oikeassa, juuri noin, tarkoitin, että huhhahheinkin tulisi tutkia Raamattua tarkemmin, kuten meidän kaikkien ja pyytää Kaikkivaltiaalta Pyhän Hengen johdatusta Raamatun lukemiseen. Aamen!

        kyseisen lorukokoelman läpi kahlannut, mutta silti en vain ole vielä seonnut kaltaiseksenne. Enkä sekoa. Pystyn hyvin elämään ja olemaan ihmisiksi ilman satujakin.

        Teitä hihhuleita ei edes erota toisistanne, kaikki suollatte tuota samaa elähtänyttä, mitääntarkoittamatonta höpöhöpöliturgiaa vailla ensimmäistäkään omaa ajatusta yhtään mistään.


      • Huhhahhei kirjoitti:

        lukee, että keihäänheittotuloksesta vauhkoontumalla voi huutaa itsensä maailman parhaaksi profeetaksi? Tuollaisen ymmärtämiseen vaaditaan laillisuuden rajoja hipova lääkitys tai erittäin kova isku päähän. Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin.

        "Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin."

        Asia on juuri päin vastoin. Raamattuun uskovat viittaavat kintaalla Veijosen kaltaisille huuhaa-miehille.


      • kaldealaiset tms.
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

        "Tosin ihmiset, jotka nielevät raamattunsa kokonaisena, luultavasti nielevät Veijos-sadutkin samaan tyyliin."

        Asia on juuri päin vastoin. Raamattuun uskovat viittaavat kintaalla Veijosen kaltaisille huuhaa-miehille.

        Kyllähän laskemallakin voi asioita saada selville Raamatusta, vaikka ei olekaan saanut profetiaa Jumalalta.
        Samalla tavoin aikanaan viisaat itämaan tietäjät tutkivat ennustuksia ja tähtien liikkeitä ja osasivat ajoittaa Jeesuksen syntymän. Ei ole mikään ihme, jos joku osaa laskea Jeesuksen paluun ajankohdan oikein.


    • Veijosesta on,...

      ...että hän on sairas. Mieleltään muuta kuin terve. On aikas tyhmää edes keskustella hänestä ja hänen oireistaan, sillä sairaat tulisi saattaa tarvittavaan hoitoon.

      Veijosen kirjoitukset ovat harhojen ja todellisuudesta etääntyneiden mielikuvien aikaansaamia tuotoksia, eikä niillä ole mitään yhtymäkohtia oikeaan maailmaan tai muuhunkaan todellisuuteen.

      Silleen Veijonen on poikkeuksellinen sairas ainakin kirjoituksissaan, että hän kykenee ylläpitämään ilmeisesti ihan omin voimin noinkin huomattavaa tuotosta jonka hänen kotisivunsa sisältää.

      Sellaisen tekstimäärän ylläpitäminen ei käy ihan käden käänteessä, eikä ainakaan ilman kokopäiväistä työtä. Tosin mitään tarkenpaa analyysiä tekstin sisällöstä ei liene tehty. Analyysin tulos olisi varmastikin monia kiinnostavaa luettavaa.

      Veijonen todennäköisesti elättää itsensä muulla kuin palkkatyöllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe