Näinpä tuossa unen, jossa loppu tuli todella hirvittävällä tavalla. Joka puolelta kuului ihmeisten huutoa ja kirkumista, kaikki tiesivät, että loppu tulee. Samalla kuului kaukaisuudesta lähestyvä jyrinä.
Unessa sain käsityksen, että tuho olisi jonkinlainen totaalinen luonnonkatastrofi. Asteroidi, supertulivuori tms. kuitenkin äkillinen tapahtuma, jolle kukaan ei voi mitään. Uni oli hirvittävän todellinen, en yleensä näe näin voimakkaita unia.
Onko kukaan muu nähnyt vastaavaa viimeaikoina?
Hirvittävä painajaisuni
22
3354
Vastaukset
- .-.--.
Kyllähän näitä. Ehkä kerran kuukaudessa tollanen joukkotuho ja pari henkilökohtaista sekoamista (=joukkomurha) ja sit pari yötä jotain harmittomampaa sekoilua. Läheskään kaikkia unia ei aamulla muista.
Siitä huolimatta maailma on vielä täällä. - ..............................
Sinä tiedät minun pakonalaisen tilani, sen, että minä kauhistun arvoni merkkiä, joka on minun päässäni niinä päivinä, joina minun tulee näyttäytyä: niin minä sitä kauhistun kuin tahrattua vaatetta, enkä minä sitä kanna niinä päivinä, joina olen omassa rauhassani.
- Teenlover
Olet yhtä synkeä kuin teinigootti seisomassa lumihangessa viinilaiseineen. Eli vähän reppana.
- Anonyymi
Teenlover kirjoitti:
Olet yhtä synkeä kuin teinigootti seisomassa lumihangessa viinilaiseineen. Eli vähän reppana.
"Teinigootti seisomassa lumihangessa viinilaiseineen" onkin ihanin suomi24-lause!
- painajaisia
Pariin otteeseen olen nähnyt viime viikon aikana maailmanloppuun viittaavia unia. Todella voimakkaita ja todentuntuisia.
Unessa olin kotona omassa huoneessani ja aloin ihmettelemään, miksi keskellä kirkasta päivää tuli säkkipimeää. Yritin sytyttää lamppuun valon, mutta sähköä ei tullut. Avasin ikkunan katsoakseni, onko tullut auringon pimennys vai mikä. Katsoessani taivaalle huomasin sen hehkuvan oranssinkultaisena kauttaaltaan. Näkyi miljoonia tähdenlentoja, suuria ja pieniä, koko taivas oli itseasiassa niiden peitossa. Kuin koko tähtitaivas olisi liikeessä. Sitten alkoi maa järisemään ja ihmisiä lähialueelta lähti juoksemaan ympäriinsä.
Heräsin siihen tunteeseen, että olin kuin halvaantuneena seisomassa ikkunani edessä ja ajattelin, että tähänkö kaikki nyt sitten päättyi. Varoittamatta.
Toisessa unessa olin ajamassa autollani moottoritietä melkoisella vauhdilla, kun äkkiä näin edessäni salamannopeaa ja kirkasta välkettä, kuin koko taivaanrannan kokoinen strobo-valo olisi välkkynyt. Seuraavaksi havahduin puristavaan tunteeseen. Autoni oli rutistunut kasaan ja olin jäänyt jumiin. Näin rekan vieressäni keula kurtussa. Katsoin romuttuneesta autosta ympärilleni (ainoastaan päätäni kykenin liikuttamaan) ja näin, kuinka kaikki autot olivat hujanhajan pitkin tietä ja päällemme alkoi sataa jotain mönjää ja ikään kuin hiekkaa niin että auton pelti rämisi. Aloin näkemään silmissäni elämän "filminauhana" ja heräsin. Korvissani jyskytti koko sen ajan, minkä heräämiseni kesti.- Jeremia.
30:23. Katso, Herran myrsky, kiivaus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä. 24. Eikä Herran vihan hehku asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen ymmärtämään...
- yöeläin
Näin unen, jossa koko taivaan peitti valtava tulipallo. Se oli erittäin todentuntuinen uni. Mutta jokin tuli hakemaan minut pois täältä ennen loppua. Me lensimme ilman halki aina avaruuteen saakka, jossa näin suuren tähtitaivaan ja tunsin jonkinlaisen rauhan tunteen. Sitten heräsin.
- toistuva uni
Hämmästyin luettuani teidän unianne, joissa sama teema kuin unessa, jota näen toisinaan. Olen eri paikoissa, eri seurassa kussakin unessa. Yhteinen osa alkaa siitä, kun joku hälyttää meidät ulos katsomaan taivaalle. Taivaalla näkyy ensin pieniä liikkuvia valoja, sen jälkeen valot "kokoontuvat" ja alkavat lähestymään. Kaikki ihmiset ovat paniikissa ja huutavat. Unessa ei selviä, mistä on kyse, ja herään aina tämän lähestymisvaiheen aikana. En ole katsellut salaisia kansioita enkä muutoinkaan harrastellut ufo-juttuja, joihin tämä uni jotenkin liittyy, paitsi että unessa valot eivät liity mihinkään, eivät esittäydy "ufoina".
- real taina
hei hitto! näin kanssa unen mikä sijoittui jonnekkin tulevaan koska siinä unessa oli metro jonnekkin martinlaaksoon.kaikki oli tulessa siis aivan kauttaaltaan tulessa niin ettei taivas edes näkynyt. en mä pelkää noita unia, en vaan tiedä mitä ajatella.
- vaivavat
pelot juuri luonnonkatastrofin aiheuttamasta maailmanlopusta... En ole mielisairas ja nuo pelot ilmestyivät vasta vähän aikaa sitten. Näin myös unta sinun kaltaista vähän ennen kun levottomuus tuli. kaukiasta jyrinää ja kirkkua... Merkillistä.
- marcus222
"Kaukaisuudesta lähetyvä jyrinä". Kuulostaa niin romanttiselta.
Toivottavasti pääsemme kaikki näkemään sen. - 2000 Vuotta!
Koska se loppu mahtaa tulla? Pian varmaan? Joku 1000 v kenties :)
- unet ovat unia
Unet ovat unia eivät todellisia asioita. Eikä tämä muutu sillä että joku kivenkovaan väittää unien olevan profeetallisia.
- gweeh
on ymmärrettävää että maailmanlopun ajatteleminen aiheuttaa monille pelastumattomille pelkotiloja. mutta turvaa Jeesukseen niin saat rauhan
- 2012
Olen nähnyt samanlaisen unen, siinä minä näin että maailmanloppu tulee 2012.
Mutta tämmöisiä asioita ei kannata miettiä elää niinkuin loppu tulisi huomenna. - taina real
olen kanssa nähnyt unen missä maapallo pyörähti jotenkin puoliksi ympäri niin että kaikki maan päällä lähti lentoon taaksepäin minä mukaanlukien, mulla oli vielä´siinä unessa tummanvihreä paita pääl.en ikinä osta vihreitä paitoja enää.
- marcus222
"en ikinä osta vihreitä paitoja enää"
Hyvä idea! Uni ei siis voi toteutua! - Köhä!
marcus222 kirjoitti:
"en ikinä osta vihreitä paitoja enää"
Hyvä idea! Uni ei siis voi toteutua!Sen vanha paita on se vihree, jota se inhoo. Se joutuu käyttään sitä, kun sen muut paidat on pesus tai jotain.
- Olen nähnyt mutta epäilen u...
En tiedä, onko se vain alitajuntaani.. Mutta noin 5 vuotta sitten näin pari unta..
Ensimmäinen uni oli juuri tuo asteroidin/komeetan tulo.. Mutta omassa unessani näkisin sen ajankohdaksi ennemmin 2040 kuin 2010 vuoteen tulevaksi.. Tai ainakin luulen niin, koska unessa olin vanha, noin 70-80-vuotias...
Minua pelotti.. Kaikki vain katsoivat taivaalle, lasten, naisten ja muiden vanhusten huuto oli karmivaa.. Tulipaloja syttyi, valtavia tuhoja tuli ihan lähialueille jo ennenkuin pääosa asteroidista pääsi ilmakehään.. En nähnyt omaa loppuani.. tai sitten kaikki oli ikäänkuin ohitse ja oli valoisaa ja suunnattoman hiljaista ja rauhallista...
Toinen uni koski Suomea.. Myös siinä olin vanha, ehkä noin 50-60-vuotias.. Suomi oli hävinnyt sodan Venäjälle ja se oli liitetty osaksi Venäjän uutta Imperiumia.. Suomessa oli useita ruhtinaskuntia, joissa jokaisessa hallitsi Venäläisten asettamat muslimiruhtinaat.. Suomea hallittiin miekalla. Ainoa sallittu uskonto oli Islam ja kaikki, jotka kieltäytyivät kääntymästä (myös ateistit) muslimeiksi raiskattiin, orjuutettiin, kidutettiin tai tapettiin mitä raaemmilla tavoilla. Näin unessani useita karmivia teloituspaikkoja; joissakin ihmiset riippuivat ristillä pilkkakirjoituksineen, jossakin taas hirressä, jossakin oli kasa ruumiita ilman raajoja, jossakin hiiltyneitä ruumiita ja jossakin taas vielä elämästään taistelevia riutuvia, rampautuneita mutta vääjäämättömästi kuolevia tuskiaan valittelevia ihmisiä. Oli lapsia, vanhuksia, naisia ja miehiä.. Yhteistä kaikille näille uhreille oli, että ne olivat suomalaisia.. ei siis kaukaisia sodanuhreja vaan ihan sukulaisia ja tuttavia.. En tunnistanut ruumiiden joukosta ketään, mutta tiesin lopun tulleen monille ystävilleni.. Unessa en ollut saanut yhteyttä pitkään aikaan keneenkään läheiseen ystävään.. Kävelin rauhassa ikäänkuin välittämättä ruumiiden ohitse toivoen ettei minua otettaisi kiinni ja tapettaisi...
Öisin kuului laukauksia, huutoa ja karmivia ääniä ympäristöstä ja pelkäsin että seuraavaksi on minun vuoroni.. Edes metsässä en ollut turvassa.. Maa oli lähes keskiajassa.. Moni asia oli tuhoutunut.. Infrastruktuuri eli tiet, sähköt, vedensaanti jne.. Ei ollut kouluja, työpaikkoja jne. Elämä oli taistelua hengissäpysymiseksi.. Jokainen keräsi mitä sai käsiinsä.. ja samalla sai varoa ettei tullut ryöstetyksi.. Leipäkin oli arvossaan.. Siitä jopa murhattiin..
Tuossa unessa näin, että Islam ei tuonut tasa-arvoa, suvaitsevaisuutta eikä armoa.. Ainoastaan kurjuuden, ahdingon ja kuoleman.. Kuin viljaa, meitä uskovaisia leikattiin.. Monet kestivät uskossaan kuollen marttyreinä.. mutta monet, liian monet kääntyivät peloissaan tuohon julmaan uskoon säästyäkseen ruumiilliselta kuolemalta..
En saanut surmaani tuossa ajassa... ainakaan unessa.. Elin hiljaista uskonelämää pitäen ainoastaan kotikokouksia... Ulkomaailmaan ei ollut menemistä ja aina oli se riski paljastumisesta että joku uusi kokoukseen tullut olisi ollut vakoilija ts. ilmiantaja..
Kumpi uni sitten oli pelottavampi.. Tjaa. Jos vertaa tähän päivään, niin paljoa ei merkitystä ole kumpi oli pelottavampi.. Ainoastaan sillä on merkitystä, että miten vastaamme Islamin murtautumiseen maaperällemme.. Kaikki, jopa Ateistit joutuvat ahtaalle.. Yksikään uskovainen tai ei-uskovainen ei säästy vaan alistetaan Islamin alle, mikäli haluaa säästyä ruumiilliselta kuolemalta.
Yksi vanhempi näky tai uni.. Näin todella pelottavan uninäyn.. Siinä näyssä maapallo oli kuin yhtä liekehtivää laavamerta muutamine paljaine kivisine kukkuloineen. Kaikki muu elämä oli kuollut.. paitsi sielut eli joko ylösnousemusruumiit tai kadotukseen joutuvien lihalliset ruumiit.. Näin helvettiin tuomittujen sielujen yrittävän nousta laavaliejusta.. Päät ja kädet nousivat juuri ja juuri pinnalle ollen yltäpäältä polttavassa laavassa.. Kaikista hulluinta oli ettei yksikään sieluista kokonaan hävinnyt vaan kärsivät kuin jumittuneena laavaan todellista tuskaa poltteesta ja liejuun uppoamisesta... Taivas oli sysimusta.. Tähtitaivas näkyi suoraan yläpuolella.. Ainoa loiste oli punahehkuva laava.. Käänsin katsetta laavasta ylöspäin ja näin valtavan kirkkaan virran ylösnousemusruumiita, jotka leijuivat kuin suuret joet tai purot kohti taivasta tai avaruutta.. Kauaksi he menivät ja heitä oli todella paljon.. Jokapuolelta minun sivultani, ylitse ja ohitse heitä meni liittyäkseen virtaan ja he kutsuivat minuakin.. Näkyni päättyi siihen.. vastausta en saanut kumpaan joukkoon tuolloin liityin.. Ehkä niin parempi.. SE JOS MIKÄ OLI PELOTTAVA NÄKY/UNI... Kun kaikki se mikä oli siinä unessa oli niin todellista.. Ei sitä kait voi tämän paremmin kuvailla..
Täytyy muistaa että näkyjä on kolmenlaisia, ne jotka tulevat Jumalasta, ne jotka kumpuavat alitajunnasta ja ne, jotka Saatana syöttää meille.. Siksi ei kannata liiemmin laittaa arvoa näyille ja unille.. Uskon kuitenkin että useampi kuin vähemmistö uskovaisista on unia/näkyjä nähnyt.. ja yllättävän moni on nähnyt vieläpä samanlaisia.. Mistä ne tulevat ? Jaa-a.. Siihen kun saisi vastauksen... - TheTruth
Näin samantapaisen unen. Siinä olin töihin lähdössä. Kun pääsin ulos, ihmettelin miksi kaikki tuijottivat vahvasta ja kuului matala jyrinä. Taivaalla näkyi palava suuri meteoriitti ja ihmiset alkoivat huutaa ja juosta ympäriinsä. Se putosi kauas, mutta hetken kuluttua kohti tuli räjähdyksen aihettama palava paine-aalto joka repi talotkin mennessään. Heräsin siihen kun se tuli kohdalle. kun heräsin, nousin istumaan ja huusin "saatana". Eukko oli just pukeutumassa ja nauroi vaan että "eipäs kun vaimos"
- ggg
Aika jännä lukee että noin monella on näitä tulipallo/meteoriitti unia. vähän aikaa sitten näin itekkin unta jossa oli aluks ulkona paljon ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomia, kattoos taivaalle kun valtava liekehtivä tulipallo lensi jylisten matalalla taivaan halki ja sen jälkeen taivas pimeni ja kuun viereen syttyi iso kirkas tähti joka näytti lähestyvän. ja mä tiesin siinä unessa että huomenna kaikki uskovat temmataan pois ja tiesin et mä en ois siinä mukana jos en tee parannusta joistain asioista. ja silti en siinä pystyny tekeen kaikkien nähden.
- Anonyymi
Mitenkäs tuon vuoden 2007 jälkeen, onko ollut vastaavia unia kenelläkään?
Osa unistamme todella on merkityksellisiä ja ne muistetaan herätessä ja jäävät mieleen. Emme muistakaan kuin vain ne unet, jotka on uneksittu ennen heräämistä. Ja jos samasta aiheesta ei ole aiemmin uneksittu, niin voi olla joskus tärkeäkin uni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1381676Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill551548Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591158
- 1191045