Jumalan jättäminen

Jos joku tulee uskoon ja tahallisesti pitäytyy syntiin, niin se on Jumalan jättämistä.

Jos adventisti tulee uskoon, ja pitäytyy väärään profeettaan Ellen Whiteen ja adventtikirkon harhaoppeihin, niin se on Jumalan jättämistä.

”Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:20-22):

Sika on onnessaan lätäkössä, se on sitä tuttua ja turvallista. Samoin adventisti on onnessaan tutussa ja turvallisessa synninlätäkössään. Jos hän tulee uskoon, hänellä on suuri kiusaus jäädä synninlätäkköönsä. Jos hän jää, hän alkaa keksiä puolusteluja teolleen: Ellen Whitellä ei ole merkitystä, Ellenillä oli jotain hyvääkin, ei tarvitse välittää Ellenin epäraamatullisuuksista vaan voi vain valikoida häneltä jotain hyvää, Ellen oli kristitty, Ellen oli erehtyväinen kuten kaikki muutkin jne. Opeista hän selittelee: sapatti on raamatullinen, tutkiva tuomio on ymmärretty väärin se onkin ilosanoma jne. Itsestään hän selittelee: en ole niinkuin nuo toiset adventistit, vaan olen hengellinen ja oikeastaan olenkin jäänyt tänne heitä auttamaan.

Noin hän jää rypemään syntiin ja yrittää pitää Jeesuksen siellä seuranaan. Mutta voi! Jeesus ei suostu rypemään missään synnissä. Hän ei tehnyt ainoatakaan syntiä maan päällä eläessään, nytkö Hän sitten suostuisi synnin lätäkköön.

Syntiin jäävä tekee valinnan, hän valitsee tutun ja turvallisen eikä lähde maksoi mitä maksoi seuraamaan Jeesusta. Niinpä Pyhä Henki lähtee hänestä ja hänestä tulee luopio. Kuitenkin hän jää uskottelemaan itselleen ja muille olevansa yhä uskossa. Hän jää ulkonaiseksi ”jumalanpalvelusten” suorittajaksi, mutta Henkeä hänessä ei ole, vaan häntä koskee Jumalan kuvaus: ”Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” (Room 8:9) Hänestä on tullut suruton helvettiinmenijä, jollei Jumala armosta vielä pysäytä häntä ja anna uutta mahdollisuutta tulla etsikkoaikaan ja uskoon.

Mutta jo yksikin etsikkoaika on suurta armoa eikä Jumalalla ole mitään velvollisuutta antaa uutta etsikkoaikaa luopiolle. Niinpä uskoontulleen ei auta jäädä yhtään tasapainoilemaan harhaoppisiin piireihin, siihen hänellä ei ole varaa, vaan on kynsin hampain takerruttava Jeesukseen ja seurattava Häntä maksoi mitä maksoi: menkööt suku, menkööt kaverit, menkööt asema, menkööt tuttu ja turvallinen, menkööt tavat, menkööt uskonnolliset harjoitukset, menkööt toimet ja taloudelliset turvat harhaoppisessa kirkossa, menkööt ihmisten mieliksi olemiset...

58

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palveliaksi

      Epäjumalan palvelioiksiko sinä haluat kristityt
      käännyttää. Palaa itsekin pois palvelemasta luotua luojan sijaan. Sinun puolesyasi pitää paljon rukoilla, että löytäisit armon oikeaan aikaan Puolestasi Rukoilia!

    • hölmöilyä

      Kaikki jo tietävät, että vihaat adventisteja, vaikka he uskovat Jeesukseen.

      • aika,,

        jolloin kaikki jotka pöykeilee niinkuin tuo viestin aloittaja tulevat saamaan palkkansa.


      • sitä vain
        aika,, kirjoitti:

        jolloin kaikki jotka pöykeilee niinkuin tuo viestin aloittaja tulevat saamaan palkkansa.

        toivoisi, ettei hänelle niin kävisi.


      • "Hyvä, sinä
        sitä vain kirjoitti:

        toivoisi, ettei hänelle niin kävisi.

        uskollinen palvelija! Mene herrasi iloon!

        Entäpä jos Elleniläisille adventisteillekin sanotaan samat sanat?

        Entäpä jos Jumala ei tahdokaan yhdenkään syntisen hukkumista mutta me Jumalan totuudentorviksi itsemme korottaneet ihmiset vaadimnme hirmuista rangaistusta niille jotka ovat uskaltaneet uhmata meidän ikiomia nurkkakuntaisia uskomuksiamme?

        Entäpä jos me kaikki, parhaatkin meistä, olemme pois poikenneet ja kelvottomiksi käyneet - -


      • n.s.
        "Hyvä, sinä kirjoitti:

        uskollinen palvelija! Mene herrasi iloon!

        Entäpä jos Elleniläisille adventisteillekin sanotaan samat sanat?

        Entäpä jos Jumala ei tahdokaan yhdenkään syntisen hukkumista mutta me Jumalan totuudentorviksi itsemme korottaneet ihmiset vaadimnme hirmuista rangaistusta niille jotka ovat uskaltaneet uhmata meidän ikiomia nurkkakuntaisia uskomuksiamme?

        Entäpä jos me kaikki, parhaatkin meistä, olemme pois poikenneet ja kelvottomiksi käyneet - -

        Ellenistiä ei ole olemassakaan. Se löytyy vain anti-adventistin luuloista. Joten varo, että Jumala ei vain väsy epäoikeudenmukaisiin syytöksiisi. Ehkä mitta on kohta täysi sinunkin kohdallasi.
        Adventistit uskovat ja luottavat Jumalaan eikä Elleniin. Heille Jesus on kuningas ja vapahtaja ei Ellen. Ei myöskään uskova_1 vaikka hän yrittääkin tarjota itseään uutena Elleninä ei myöskään sinuun joka olet olevinasi oikeudenmukainen vaikka et ole. Kaikki te kirjoittelette kirjoituksianna ja kaikilla on jotain oikeaa ja kaikilla on joptain väärää.

        Toistan vielä: Varo, että Jumala ei vain väsy epäoikeudenmukaisiin syytöksiisi. Ehkä mitta on kohta täysi sinunkin kohdallasi.


      • kiistäkään,
        n.s. kirjoitti:

        Ellenistiä ei ole olemassakaan. Se löytyy vain anti-adventistin luuloista. Joten varo, että Jumala ei vain väsy epäoikeudenmukaisiin syytöksiisi. Ehkä mitta on kohta täysi sinunkin kohdallasi.
        Adventistit uskovat ja luottavat Jumalaan eikä Elleniin. Heille Jesus on kuningas ja vapahtaja ei Ellen. Ei myöskään uskova_1 vaikka hän yrittääkin tarjota itseään uutena Elleninä ei myöskään sinuun joka olet olevinasi oikeudenmukainen vaikka et ole. Kaikki te kirjoittelette kirjoituksianna ja kaikilla on jotain oikeaa ja kaikilla on joptain väärää.

        Toistan vielä: Varo, että Jumala ei vain väsy epäoikeudenmukaisiin syytöksiisi. Ehkä mitta on kohta täysi sinunkin kohdallasi.

        nykyistäkin suurempi typerys olisin jos niin tekisin mutta ketä oikeastaan syytin, ainakaan tuossa "Entäpä jos-kirjoituksessani"? Siitäkö niin loukkaannuit kun nimitin teitä adventisteja ellenisteiksi? - Myönnetään nyt sitten sekin synti: olihan se minulta taas jotensakin pejoratiivinen ilmaus.


      • Sanan miekka.
        "Hyvä, sinä kirjoitti:

        uskollinen palvelija! Mene herrasi iloon!

        Entäpä jos Elleniläisille adventisteillekin sanotaan samat sanat?

        Entäpä jos Jumala ei tahdokaan yhdenkään syntisen hukkumista mutta me Jumalan totuudentorviksi itsemme korottaneet ihmiset vaadimnme hirmuista rangaistusta niille jotka ovat uskaltaneet uhmata meidän ikiomia nurkkakuntaisia uskomuksiamme?

        Entäpä jos me kaikki, parhaatkin meistä, olemme pois poikenneet ja kelvottomiksi käyneet - -

        Oikeassa olet ja uskollisuuden määrittää SANA.

        Jeesus, laista ei katoa yksikään kirjain eikä ainokakaan piirto ennekuin taivas ja maa katoaa, muuta ei ole armon kansalaisen lupa opettaakaan ja siinä sitä uskollisuutta tarvitaan.

        Viimeisellä tuomiolla SANA kertoo tuomiosta.

        Jumala sanoo vasemmalla puolella oleville, että menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.

        Eli ajassa on tehtävä parannus, eli jos Riitalla on armonaikaa jäljellä ja aikoo Jeesuksen todistajaksi, niin silloin hän ei poista edes vähäisintä käskyä ja niin opeta.

        Eli huomaa se, että kukaan meistä ei tuomitse vaan se SANA tuomitsee.

        Kristillisyydessä on paljonkin pakanallista oppia matkassa, eli jos raamatullisuuteen mennään, niin muutosta on löydyttävä,

        mutta, te pidätte vaikkapa Riittaa ja Bushmannia parempana opettajana kuin SANAA.

        nämä kaksi edustavat korvasyyhyyn oman sanomansa, ja syyhyläiset sanovat siihen oman aamenensa.

        Olemme kaikki Sanan tuomitsemina ja laki osoittaa synnin ja armon kansalaisella ei ole tilaa tehdä syntiä jos aikoo armonalttarilla viipyä loppuelämän.

        Lankeemuksia ihmisille tulee matkalla, siksi olemme kampurajalkaisia, mutta jos kampura kääntyy ihmis ja isien perinnäisoppi alttareille, siinä kieltää Jumalan ja Hänen Sananasa joka kokonansa on TOTUUS.

        Oletteko huomannut, että jopa tieteen nimissä TOTUUS hyljätään vanhanaikaisena.

        Se on juuri sitä hyvän ja pahantiedon puun hedelmää, joka antaa ymmärrystä olemaan mukamas kuin jumala ja siinä sitten kyseenalaistetaan totuus.

        Ja tuon puun juurelta ihminen ajettiin viljelemään maata, eli leipä saadaan otsa hiessä, koska maa kasvaa syntiinlankeemuksena orjantappauroita ja ohdaketta, eli mies ymmärrä paikkasi, maa todistaa sinua vastaan, ellet ole kuuliainen sanalle.

        Maaksi pitää sinun jälleen tuleman ja jumalattoman osa on toinen kuolema, jossa Malakian mukaan Sebot hävittää tuhkaksi ja tomuksi jalkojen alle jumalattomat.

        ja SANA tuomitsee tähän osaan ja se oksa joka ei tee oikeata hedelmää, eli taivu kuuliaisuuteen armossa vaeltaen niin kirves hakkaa sellaisen oksan kuivettuneena pois, ja sekin viskataan tuleen.

        Eli tuomio lähtee Jumalan huoneesta ja Jumala Sanallaan tuomitsee huoneensa, se tutkitaan vääryyden tekojen tähden, kovan sydämen tähden ja ne oksat karsitaan pois.

        Eli jos tottuutta ei tule ihmisen huulilta, älkää pitäkö heitä Jumalan todistajana, vaan käärme todisti aikoinaan, todisti aikaisemmin eläneille ja todistaa vieläkin hylkäämään Sanan ja totuuden.

        Valinta on meillä kumpaa tietä vaelletaan, eli jos sapatista ei synny sanaa Jumalan sapatti ihmiselle annettu, Jeesus Sapatin Herra, niin sillehän ei voi mitään, pimeys on henkilön sydämessä ja on vielä kylvettävä sanaa, että jos se sittenkin saisi tilaa herätykselle raamatullisen uskon todistajaksi.

        Siinä ei ole adventistia eikä muutakaan kristittyä suojassa, jos esim. laista hylkää yhdenkään käskyn ohjenuorana, koska se on Jumalan valtakunnan raja maailmaan.
        Sen rajan sisäpuolella on Jumalan valtakunta täällä ajassa ja maailma todistaa oma muotojumalisuuttaan, Herra herra.....

        Kumpaa sinä todistat, niin silloin todistuksestasi näkyy ketä korotat! Jos huultesi hedelmänä tunnustat Riittamaisen tämänpäivän todistuksen, niin pidät SAnan halpana.
        Mutta heti kun Riitta sanoo, Sapatti on raamatullinen Aadamin suvulle, eli ihmiselle annettu lepopäivä, jolla on syvä merkitys, Luojasta aletaan mennä aivan oikeaan suuntaan.
        Ei olla kielletty kokonaisesta totuudesta, edes vähäisintä, mikä ihmisen silmissä on vähäisin.
        Se portti on pojat kaita, josta on sisälle käytävä ja ihmisoppinen reppukaan selässä ei laidunta käydä.
        Esipihoilla on monta käyskentelijää, mutta on sijaisuhrin kanssa käytävä sisään ja poltettava ihmisopin käsitteet pois. Silloin se suloinen tuoksu on Isän edessä mieluinen.


      • eremith32

        Jos te uskoisitte Jeesukseen, niin te myöskin seuraisitte hänen viittä käskyään, mutta ne ovat teille inhimmillisille ihmisille mahdottomat seura ja toteuttaa, joten älkää viitsikö edes mainita, että te tuntisitte Jeesusuksen elämän ymmärrystä, puhumattakaan hänen seuraamisestaan. Joka tarkoittaa täydellistä' oman persoonaan kuolettamista, ja täydellistä Jumalallisen rakkauden hengen sen sijaan tulemista, jossa ei omalla minällä ole minkään laista sijaa, vaan elämistä lähimmäisessään, se on sitä ykseyden henkeä jota Jeesus Kristus opetti.

        Siinä on itsekäs omahyväinen jahven laki poljettu jalkoihin, ja tilalle on astunut Hengen elämän Rakkauden anteeksi annon ikuinen palveleva laki, joka ei enään vaadi itselleen mitään, niinkuin adventisti vaatii itselleen pelastusta, mutta unohtaa lähimmäisen, kunhan vain saisi itselleen iakaikkisen onnen ja autuuden, taivaa ilossa ja autuudessa, se on sitä jumalan palvelusta joka tehdään itsekkäässä palkkion toivossa. Mutta Jeesuksen Kristuksen palvelija elää päinvastaisessa asenteessa, koska hänelle on suurin palkinto se, että hän saa palvella lähimmäistään, poistaa hänen puutteensa ja ahdinkonsa, sekä helpottaa hänen kärsimystänsä, tallainen henkilö elää jo taivasvaltakunnan elämää, koska sehän olikin hänen päämääränsä Jeesuksen Kristuksen opin seuraajana.

        Hän ymmärsi mitä Jeesus viidellä käskyllään Vuorisaarnassa takoitti, ja senkin, että kuka tahtoo teistä suurin olla olkoon kaikkien palvelija: Näitä ei adventisti saa millään sopimaan oppiinsa, miksi? Siksi koska heillä on kaikkein tärkein vain tuo maallinen juutalainen ulkonainen laki, jonka pohjalle on rakennettu oma oppi ja dogmatiikka säädös, jonka sisään jokaisen jäsenen tulee taipua. Adventismi on äärettömän itsekeskeinen - omahyväinen uskonnollispoliittinen oikeistolainen järjestelmä.


    • timokarppi

      >

      On totta että meillä on erikoisia etsikkoaikoja, mutta jokainen päivä on myös etsikkoaikaa.

      Jn.6:37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
      39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

      2.Kor.6:2. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

      • Sanot: "On totta että meillä on erikoisia etsikkoaikoja, mutta jokainen päivä on myös etsikkoaikaa."

        Täyttä harhaoppia opetat.

        Jumalan viha pysyy ei-uskovien päällä ja vain Jumalan erikseen antamana etsikkoaikana Jumalan armo peittää tuon vihan, mutta jos ihminen hylkää kalliin etsikkoaikansa, niin Jumala vetää armonsa pois ja Jumalan viha pysyy edelleen hänen päällään, samoin jos ihminen tulee uskoon ja sitten luopuu.

        "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)

        On vakava paikka hylätä etsikkoaika, koska ei ole mitään takuita, että saa toisen tilaisuuden, samoin on vakava paikka luopua uskosta, koska ei ole silloinkaan mitään takuita, että saa toisen mahdollisuuden.


      • harhaoppia
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "On totta että meillä on erikoisia etsikkoaikoja, mutta jokainen päivä on myös etsikkoaikaa."

        Täyttä harhaoppia opetat.

        Jumalan viha pysyy ei-uskovien päällä ja vain Jumalan erikseen antamana etsikkoaikana Jumalan armo peittää tuon vihan, mutta jos ihminen hylkää kalliin etsikkoaikansa, niin Jumala vetää armonsa pois ja Jumalan viha pysyy edelleen hänen päällään, samoin jos ihminen tulee uskoon ja sitten luopuu.

        "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)

        On vakava paikka hylätä etsikkoaika, koska ei ole mitään takuita, että saa toisen tilaisuuden, samoin on vakava paikka luopua uskosta, koska ei ole silloinkaan mitään takuita, että saa toisen mahdollisuuden.

        sinua harhaoppisempaa en tällä palstalla ole tavannutkaan.


      • Us: 777
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "On totta että meillä on erikoisia etsikkoaikoja, mutta jokainen päivä on myös etsikkoaikaa."

        Täyttä harhaoppia opetat.

        Jumalan viha pysyy ei-uskovien päällä ja vain Jumalan erikseen antamana etsikkoaikana Jumalan armo peittää tuon vihan, mutta jos ihminen hylkää kalliin etsikkoaikansa, niin Jumala vetää armonsa pois ja Jumalan viha pysyy edelleen hänen päällään, samoin jos ihminen tulee uskoon ja sitten luopuu.

        "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)

        On vakava paikka hylätä etsikkoaika, koska ei ole mitään takuita, että saa toisen tilaisuuden, samoin on vakava paikka luopua uskosta, koska ei ole silloinkaan mitään takuita, että saa toisen mahdollisuuden.

        Jos hän olisi ihan oikea Kristitty, niin hänen tavoissaan voisi
        olla jotain Kristillisyyteen vivahtavaa. Näet Saatanahan toimii
        aina syyttäjänä. Saatanan hyvä puoli on se, että Saatana on
        aina ahkera syyttäjän toimessaan, näin on laita myös Riitankin
        suhteen, onhan hänkin yleensä eräs paraslahjainen yleinen
        syyttäjä. Saatana koroittaa itsensä korkealle, näinhän Riittakin
        tekee, hänkin koettaa esiintyä kaiken tietävänä ja kaiken
        tuntiana, ihan jokaisessa asiassa. onhan hän hyväksynyt Jumalan
        vastustajan opetuksetkin Jumalallisiksi, siis palveleeko hän
        luotua Luojan sijasta? Tällaisen kuvan hän on antanut itsestään.


    • jopa sinä olet taas

      riehakkaalla päällä, ettet vaan ole astunut korkin päälle kun noin myöhään valvot, no leikkiähän tuo oli,mutta asiaan mennäkseen,mistä sinä tiedät että adventistit rypee synnin lätäkössä, kyllä minulla on täysi luottamus Jeesukseen ja olen kokenut uudesti syntymisen ja jättäytynyt täysin Jumalan johtoon, älä kirjoita noin rumasti kestään se ei ole Jumalasta, Jeesus on kaikki meidät lunastanut kallilla verellään, niin sinut niinkuin minutkin,ja sitäpaitsi sinä laitat kaikki adventistit samaan limppiin, me olemme kaikki yksilöitä, ja vastaamme teoistamme Jumalalle jokainen henkilökohtaisesti.
      Sillä sinun ei tarvitse huolta kantaa meistä, Jumalan edessä me nousemme taikka kaadumme, niin myös sinäkin.

    • Entäsjos..=?

      Sinun pitäisi elää loppuelämäsi ulkona tuiskussa ja vielä kidutettuna? entä jos se on seuraamisen hinta. mahtaakohan siellä päässä olla niin KOVA uskova että kaikki onnistuu?

      • minä en elä

        ulkona tuiskussa enkä kidutettuna, se on sinun harhakuvitelmasi vain, eikä minun tarvitse uskoa niin kovaa, niinkuin yksi helluntailainen tuttavani sanoi että täytyy uskoa ihan hirveästi, minun uskoni on rauhaisa sydämmen usko jota tämän maailman tuulet ei voi horjuttaa, koska olen sen saanut aivan lahjaksi ilman hintaa, rakastan LUNASTAJAANI sillä rakkaudella jonka Hän antoi minun sydämmeeni silloin kun Hän kutsui minut pois tämän maailman menoista. KIITÄN JA YLISTÄN Jumalaani AMEN.


      • Moni on noin joutunut elämään tultuaan uskoon. Venäjän ja sittemmin Neuvostoliiton aikaan uskoon tulleita, jotka eivät suostuneet luopumaan, vietiin Siperiaan ja osa kuoli jo pelkkään kylmyyteen.

        Jumala lupaa vainoa ja kidutusta uskoville, ei siis ole kyse inhimillisestä kovuudesta, niinkuin luulet, vaan uskosta ja Jumalassa pysymisestä.

        "Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." (Matt 10:22)

        Adventistitkin uskottelevat tekevänsä palveluksen Jumalalle vainotessaan uskovia, joten uskoon tulevan adventistin on mietittävä, onko hän valmis seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi uskoon tultuaa. Kun hän nuhtelee seurakuntalaisensa, niin vainoa on luvassa ja kun hän eroaa ja karttaa harhaoppi, niin maineen mustamaalausta ym. siitä seuraa vähintäänkin. Turha on yrittää tehdä ratkaisua, jos aikoo ikäänkuin ottaa Jeesuksen vain siihen muun elämänsä lisäksi.

        "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle" (Joh 16:1-2)


    • on olemassa

      jos Jumala sen suo tai ihminen sitä sydämmestään pyytää.

      Mutta jos esim. viidesläinen tulee uskoon, ja kuitenkin pitäytyy väärän helvetin kauhun vallassa ja uskoo siihen harhaoppiin, että Jumala on kiduttava osaa luoduistaan iankaikkisesti helvetin tulessa, niin se on Jumalan jättämistä.

      ”Sillä JOS hän meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta onkin päässyt helvetin kauhustaan eroon, mutta näitä sydämessään silti yhäti pelkää tai muuten suullaan muille näitä harhaoppeja levittää ja siten taas kietoutuu tähän piinaoppiin, niin näin on hänen sydämmensä tullut entisestään pahemmaksi. Parempi olisi hänellekin ollut, ettei olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyy pois hänelle annetusta pyhästä käskystä takaisin piinaopin harhoihin. Näin hänelle on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

      Sika on onnessaan lätäkössä, se on sitä tuttua ja turvallista. Mutta piinaopin kauhun vallassa oleva on vankina tutussa synninlätäkössään - saman vanhan kauhunsa sitomana.

      Jos hän tulee uskoon, hänellä on suuri kiusaus jäädä synninlätäkköönsä kauhunsa sitomana. Jos hän jää, hän alkaa keksiä puolusteluja piina teorioilleen. Hän ei tunnusta raamatun totuutta että vain Jumala on ikuinen ja se jolle Poika elämän antaa.

      Hän pitäytyy yhä "käärmeen valheeseen "ei ette te kuole" tietoisesti hylkien raamatun sanaa. Hyvin tietäen että käärmeessä ei ole mitään hyvää ja että Jumala on sen Sanallaan tuominnut kuolemaan.

      Muista raamatun totuuksista luopumisista joista varoitetaan viidesläisiäkin otettakoon esiin että he kunnioittaisivat Raamatun kymmentä käskyä jotka Jumala omalla kädellään kirjoitti kiveen, mutta jotka nyt on kirjoitettu uskovan sydämmeen jokaiselle uskovalle elämän ohjeeksi ja muistutukseksi siitä millainen on Jumalan tahto.

      Sapatti -
      mikä on yksi näistä käskyistä, jonka merkitys on monen uskovan keskuudessa on ymmärretty väärin. Älköön kukaan halveksiko Jumalan sapattia joka annettu ihmiselle levon ja rukouksen päiväksi.
      Sapatti on Jumalan lahja ja siten oikeus jonka asiaton evääminen keneltäkään on Jumalan jättämistä.

      Harhauskoisen rukous:
      Kiitos Herra, että en ole niinkuin nuo adventistit, vaan olen hengellinen ja tullut tänne heitä parjaamaan heidän hyväkseen, että he kääntyisivät ja ymmärtäisivät että sinä Herra olet tuominnut heidät ikuiseen piinaan jos he eivät sitä tee. Nämä kadotetut adventistit sanovat, että he rakastavat Jumalaa ja luottavat Jeesuksen veriuhriin, että he haluavat tehdä parhaansa elämässään tehdäkseen hyvää ja välttääkseen pahaa ymmärryksensä mukaan. Mutta he eivät tunnusta että sinä Herra heität luotujasi ikuiseen piinaan helvetin tulijärvessä ja siksi he eivät ole sinulle otollisia. Ja he kieltäytyvät tuomitsemasta muita syntisiä - esimerkiksi Ellen G Whitea joka tosin uskoi sinuun Herra ja luotti Jeesuksen uhriin, mutta teki erehdyksiäkin, tosin ei tahallisia mutta tuomittavia ja anteeksi antamattomia. Ellen jonka uskon jo kituvan helvetin ikuisessa piinassa oli mielestäni niin paljon huonompi kuin minä - kiitos siitä.

      sairas uskova
      --

      Ja toisaalta vain sairaat tarvitsevat lääkäriä.

      • Veltsu.

        Et voi kieltää Raamatusta sanoja, että heitä vaivataan aina ja iankaikkisesti. Ei ole yön ja päivän loppua.

        Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -


        No pieni kysymys, että jos varoitamme helvetin tulesta, onko se Raamatussa sitten väärin aina ja iankaikkisesti ja jossain muualla oikein kirjoitettuna?

        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.


      • oikeassa

        Sapatti -
        mikä on yksi näistä käskyistä, jonka merkitys on monen uskovan keskuudessa on ymmärretty väärin. Älköön kukaan halveksiko Jumalan sapattia joka annettu ihmiselle levon ja rukouksen päiväksi.
        Sapatti on Jumalan lahja ja siten oikeus jonka asiaton evääminen keneltäkään on Jumalan jättämistä.

        7:4   Niin, veljeni, teidätkin on KUOLETETTU LAISTA Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        7:5   Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, JOTKA LAKI HERÄTTÄÄ, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        7:6   mutta nyt me olemme IRTI LAISTA ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa EMMEKÄ KIRJAIMEN VANHASSA.


      • sellaista matoa
        Veltsu. kirjoitti:

        Et voi kieltää Raamatusta sanoja, että heitä vaivataan aina ja iankaikkisesti. Ei ole yön ja päivän loppua.

        Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -


        No pieni kysymys, että jos varoitamme helvetin tulesta, onko se Raamatussa sitten väärin aina ja iankaikkisesti ja jossain muualla oikein kirjoitettuna?

        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        nähnyt joka ei kuole jos se heitetetään tuleen.
        Sinä varmaan olet NIIN HYVÄ USKOVAINEN,että olet senkin ihmeen nähnyt.
        Tuli on ikuinen tasan niin kauan kun siellä on palamista,
        eli kun poltettava loppuu tuli sammuu.Eihän tuolla sodomassakaan enää pala,
        vaikka sielläkin se ikuinen tuli aikoinaan sytytettiin.
        Saatanakin heitetään ikuiseen tuleen ja kituu niinkauan kuin tuli palaa.
        Saatanalle ei ole luvattu ikuista elämää,edes helvetissä,
        eikä hänen seuraajilleen,
        vain ikuinen kuolema,
        KADOTUS,eli häviäminen tästä maailman kaikkeudesta.
        AINOASTAAN JEESUKSELLA JA HÄNEN OMILLAAN ON IKUINEN ELÄMÄ.


      • sivusta seuraava
        sellaista matoa kirjoitti:

        nähnyt joka ei kuole jos se heitetetään tuleen.
        Sinä varmaan olet NIIN HYVÄ USKOVAINEN,että olet senkin ihmeen nähnyt.
        Tuli on ikuinen tasan niin kauan kun siellä on palamista,
        eli kun poltettava loppuu tuli sammuu.Eihän tuolla sodomassakaan enää pala,
        vaikka sielläkin se ikuinen tuli aikoinaan sytytettiin.
        Saatanakin heitetään ikuiseen tuleen ja kituu niinkauan kuin tuli palaa.
        Saatanalle ei ole luvattu ikuista elämää,edes helvetissä,
        eikä hänen seuraajilleen,
        vain ikuinen kuolema,
        KADOTUS,eli häviäminen tästä maailman kaikkeudesta.
        AINOASTAAN JEESUKSELLA JA HÄNEN OMILLAAN ON IKUINEN ELÄMÄ.

        Saatanahan on uskovien mielestä henkiolento, mitenkähän sellainen tavallisessa tulessa mahtaa palaa?


      • Veltsu..
        sellaista matoa kirjoitti:

        nähnyt joka ei kuole jos se heitetetään tuleen.
        Sinä varmaan olet NIIN HYVÄ USKOVAINEN,että olet senkin ihmeen nähnyt.
        Tuli on ikuinen tasan niin kauan kun siellä on palamista,
        eli kun poltettava loppuu tuli sammuu.Eihän tuolla sodomassakaan enää pala,
        vaikka sielläkin se ikuinen tuli aikoinaan sytytettiin.
        Saatanakin heitetään ikuiseen tuleen ja kituu niinkauan kuin tuli palaa.
        Saatanalle ei ole luvattu ikuista elämää,edes helvetissä,
        eikä hänen seuraajilleen,
        vain ikuinen kuolema,
        KADOTUS,eli häviäminen tästä maailman kaikkeudesta.
        AINOASTAAN JEESUKSELLA JA HÄNEN OMILLAAN ON IKUINEN ELÄMÄ.

        Kiersit kysyksen joten, Raamattu kyllä puhuu siitä mitä lainasin.
        Kertaan vielä
        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -
        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.    

        Siinäpä se on. Tässä se palaa aina ja ikuisesti.


      • raamatussa
        Veltsu.. kirjoitti:

        Kiersit kysyksen joten, Raamattu kyllä puhuu siitä mitä lainasin.
        Kertaan vielä
        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -
        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.    

        Siinäpä se on. Tässä se palaa aina ja ikuisesti.

        sanotaan että sodoma ja gomorakin kärsivät ikuisen tulen rangaistusta.
        Ei siellä minun tietääkseni enää tänä päivänä pala eikä kidu ketään liekeissä?
        Sillä perusteella voin jo sanoa,
        että iankaikkista elämää,helvetissä ei ole,
        koska ja ainoastaan JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ,
        NIILLE JOTKA USKOVAT.
        SAATANALLA EI OLE IKUISTA ELÄMÄÄ,
        EIKÄ HÄNEN JOUKOILLAAN.
        Raamattu puhuu myös toisesta kuolemasta mikä kohtaa jumalattomia,ei elämästä ikuisesti tulijärvessä.
        Rangaistus on olemassa kaikkine kauheuksineen ,mutta se ei kestä ikuisesti,
        tästäkin sanotaan raamatussa,
        että jokainen saa tekojensa mukaan mitä ruumiissa ollessaan on tehnyt.


      • Veltsu..
        raamatussa kirjoitti:

        sanotaan että sodoma ja gomorakin kärsivät ikuisen tulen rangaistusta.
        Ei siellä minun tietääkseni enää tänä päivänä pala eikä kidu ketään liekeissä?
        Sillä perusteella voin jo sanoa,
        että iankaikkista elämää,helvetissä ei ole,
        koska ja ainoastaan JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ,
        NIILLE JOTKA USKOVAT.
        SAATANALLA EI OLE IKUISTA ELÄMÄÄ,
        EIKÄ HÄNEN JOUKOILLAAN.
        Raamattu puhuu myös toisesta kuolemasta mikä kohtaa jumalattomia,ei elämästä ikuisesti tulijärvessä.
        Rangaistus on olemassa kaikkine kauheuksineen ,mutta se ei kestä ikuisesti,
        tästäkin sanotaan raamatussa,
        että jokainen saa tekojensa mukaan mitä ruumiissa ollessaan on tehnyt.

        No nämä asiat jää sitten kerran nähtäväksi.

        Mutta.
        Sodoman ja Gomorran aika päättyi ajassa, mutta ei iankaikkisuudessa.

        Jes 50:40. Niinkuin oli silloin, kun Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran ja niiden naapurit, sanoo Herra, niin ei sielläkään ole kenkään asuva, ei yksikään ihmislapsi oleskeleva.
        Ja on näin ollen myös varoittava esimerkki aikaamme.

        Jumala voi, jos on tarpeen tuhota myös tänään syntinsä mitan täyttävän aikamme Sodoman.

        Mutta Sodoman on tuomiopäivänä helpomi kuin evankeliumin hylkäämän talon, tahi kaupungin.

        Matt 10:13. Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
        14. Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
        15. Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.

        Matt 11:23. Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä.
        24. Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."

        2 Piet. 2:6. Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

        Vakavaa kerrontaa kaikille ajassamme.

        Juud 1:7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        xxxx
        En lähtisi tyhjäksi tekemään näitä paikkoja.

        Mark. 9:43.......sammumattomaan tuleen,
        46. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu


      • kiduttaisitteko toisin ajat...
        Veltsu. kirjoitti:

        Et voi kieltää Raamatusta sanoja, että heitä vaivataan aina ja iankaikkisesti. Ei ole yön ja päivän loppua.

        Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -


        No pieni kysymys, että jos varoitamme helvetin tulesta, onko se Raamatussa sitten väärin aina ja iankaikkisesti ja jossain muualla oikein kirjoitettuna?

        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        jos olisitte? Ette varmaan ka kuitenkin peloissanne vapisette että JUMALA joitain kiduttaisi !!! Vaikka sellaista ei ole HÄNEN MIELEENSÄ TULLUT.
        Voi teitä, jotka pelkonne takia ette uskalle antaa oikeudenmukaisuudelle sijaa sydämmissänne.
        Syytätte taivaallista Isäämme piinan Jumalaksi!

        Valitettavasti teillä on ymmärryksen puute.

        Jos käsittäisitte että MIKSI iankaikkinen elämä on vain Jumalan luona silloin heittäisitte pois tuon "piina uskonne". Jos ymmärtäisitte, että ilman oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ei iankaikkinen elämä ole mahdollista. Iankaikkinen elämä ei ole mahdollista vihan tuskassa tai epäoikeudenmukaisuudessa.

        Jos ymmärtäisitte MIKSI vain Jumalalla on iankaikkinen silloin heittäisitte tuon piina oppinne pois. Silloin uskoisitte raamatun sanaan ettekä joitain pappejanne jotka puhuvat omasta pelostaan ja ymmärtämättömyydestään.

        Silloin uskoisitte, että se mitä raamattu sanoo on totta, mutta piinan kauhussanne, ette uskalla ääntää sanaa, että vaín Jumala on ikuinen ja iankaikkinen elämä on VAIN Jeesuksessa Kristuksessa. Pelkonne tähden kiellätte ja muunnatte raamatun suoraa sanaa.

        1. Tim. 1:17
        IKUISELLE kuninkaalle, KUOLEMATTOMALLE, NÄKYMÄTTÖMÄLLE ja AINOALLE Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja IKUISESTI! Aamen...

        1. Tim. 6:16
        HÄN YKSIN ON KUOLEMATON, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja IKUINEN valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]


        Jaha - no tässä muutamia kohtia ..
        Kirjoittanut: kasilta 27.6.2006 klo 22.01
        Poista oma viesti
        Älä syytä Jumalaa piinaajaksi - lue alla - ja jos et vieläkään ymmärrä, et ehkä olekaan kutsuttu??? mikä myös selittäisi epäkristillisen käyttäytymisesi tällä palstalla. Kadu pahoja tekojasi - Jumala on armollinen sille joka vilpittömästi katuu..

        Siis lue - Jumalan Sannaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).

        Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa.

        Matt. 19:16
        Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä SAISIN iankaikkisen elämän?"

        Matt. 19:29
        Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja PERIVÄ iankaikkisen elämän.

        Matt. 25:41
        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen ELÄMÄÄN."

        Mark. 3:29
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

        Mark. 10:17
        Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että MINÄ IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERISIN?"

        Mark. 10:30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja TULEVASSA MAAILMASSA IANKAIKKISTA ELÄMÄÄÅ.

        Luuk. 10:25
        Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, ´MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että minä iankaikkisen elämän PERISIN?"

        Joh. 3:15
        että jokaisella, JOKA HÄNEEN USKOO, olisi IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ETTEI yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan hänellä OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

        Joh. 4:14
        mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

        Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 6:51
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

        Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

        Joh. 6:68
        Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

        Joh. 10:28
        Ja minä ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        Joh. 12:25
        Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

        Joh. 12:34
        Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

        Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Joh. 17:2
        koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

        Joh. 17:3
        Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Ap. t. 13:46
        Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

        Ap. t. 13:48
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.


        Room. 5:21
        että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Room. 6:23
        Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        1. Tim. 1:16
        Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

        1. Tim. 6:12
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

        1. Tim. 6:16
        JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Tit. 1:2
        apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ennen ikuisia aikoja-

        Tit. 3:7
        että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

        Hepr. 9:12
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

        Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Hepr. 9:15
        Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

        Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA nostanut hänet, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

        1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.

        1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.


      • Veltsu..
        kiduttaisitteko toisin ajat... kirjoitti:

        jos olisitte? Ette varmaan ka kuitenkin peloissanne vapisette että JUMALA joitain kiduttaisi !!! Vaikka sellaista ei ole HÄNEN MIELEENSÄ TULLUT.
        Voi teitä, jotka pelkonne takia ette uskalle antaa oikeudenmukaisuudelle sijaa sydämmissänne.
        Syytätte taivaallista Isäämme piinan Jumalaksi!

        Valitettavasti teillä on ymmärryksen puute.

        Jos käsittäisitte että MIKSI iankaikkinen elämä on vain Jumalan luona silloin heittäisitte pois tuon "piina uskonne". Jos ymmärtäisitte, että ilman oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ei iankaikkinen elämä ole mahdollista. Iankaikkinen elämä ei ole mahdollista vihan tuskassa tai epäoikeudenmukaisuudessa.

        Jos ymmärtäisitte MIKSI vain Jumalalla on iankaikkinen silloin heittäisitte tuon piina oppinne pois. Silloin uskoisitte raamatun sanaan ettekä joitain pappejanne jotka puhuvat omasta pelostaan ja ymmärtämättömyydestään.

        Silloin uskoisitte, että se mitä raamattu sanoo on totta, mutta piinan kauhussanne, ette uskalla ääntää sanaa, että vaín Jumala on ikuinen ja iankaikkinen elämä on VAIN Jeesuksessa Kristuksessa. Pelkonne tähden kiellätte ja muunnatte raamatun suoraa sanaa.

        1. Tim. 1:17
        IKUISELLE kuninkaalle, KUOLEMATTOMALLE, NÄKYMÄTTÖMÄLLE ja AINOALLE Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja IKUISESTI! Aamen...

        1. Tim. 6:16
        HÄN YKSIN ON KUOLEMATON, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja IKUINEN valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]


        Jaha - no tässä muutamia kohtia ..
        Kirjoittanut: kasilta 27.6.2006 klo 22.01
        Poista oma viesti
        Älä syytä Jumalaa piinaajaksi - lue alla - ja jos et vieläkään ymmärrä, et ehkä olekaan kutsuttu??? mikä myös selittäisi epäkristillisen käyttäytymisesi tällä palstalla. Kadu pahoja tekojasi - Jumala on armollinen sille joka vilpittömästi katuu..

        Siis lue - Jumalan Sannaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).

        Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa.

        Matt. 19:16
        Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä SAISIN iankaikkisen elämän?"

        Matt. 19:29
        Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja PERIVÄ iankaikkisen elämän.

        Matt. 25:41
        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen ELÄMÄÄN."

        Mark. 3:29
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

        Mark. 10:17
        Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että MINÄ IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERISIN?"

        Mark. 10:30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja TULEVASSA MAAILMASSA IANKAIKKISTA ELÄMÄÄÅ.

        Luuk. 10:25
        Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, ´MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että minä iankaikkisen elämän PERISIN?"

        Joh. 3:15
        että jokaisella, JOKA HÄNEEN USKOO, olisi IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ETTEI yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan hänellä OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

        Joh. 4:14
        mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

        Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 6:51
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

        Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

        Joh. 6:68
        Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

        Joh. 10:28
        Ja minä ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        Joh. 12:25
        Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

        Joh. 12:34
        Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

        Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Joh. 17:2
        koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

        Joh. 17:3
        Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Ap. t. 13:46
        Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

        Ap. t. 13:48
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.


        Room. 5:21
        että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Room. 6:23
        Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        1. Tim. 1:16
        Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

        1. Tim. 6:12
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

        1. Tim. 6:16
        JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Tit. 1:2
        apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ennen ikuisia aikoja-

        Tit. 3:7
        että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

        Hepr. 9:12
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

        Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Hepr. 9:15
        Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

        Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA nostanut hänet, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

        1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.

        1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Tuli päivän askareissa kulkien pieni rako, että teen lyhyen vastauksen.

        Tuossa Raamatun sanassa kyllä kumarran syvään Jumalani edessä ja sanon että, -tuomion määreet ja asiat jätän Jumalan hoidettavaksi asioiksi. Minusta ei ole mittaamaan ja Jumalaani oikomaan oikealle tahi vasemmalle.
        Hän on tuomiossaan oikea ja vanhurskas.
        Mutta, niinkuin kirjoitin noista kielikuvista, minkä Raamattu antaa, saa tuon ikuisen kadotuksen ja vaivan kuvan..

        Kyllä meidän kuuluu myös peljätä Jumalaa, eli antaa Hänelle kunnia. Hän on Jumala, JUMALA.
        Me olemme luotuja, tomua ja tuhkaa, savihuulilla varustettuja erehtyviä ihmisiä.
        Olemme kuolevaisia, tulemme kuolemaan ja Jumala on Jumala kuolematon.
        Myös iankaikkinen elämä, on elämää yhteydessä Häneen, ja sitä taustaa vasten uusi maa ja taivas, käsitteenä, on armosta ja lahjaksi annettavaa elämää taivaan valtakunnassa. Se on sitä luvattua armolahjaa.

        Kun katselen kuolemaa, eroa, mitä olen kokenut läheisteni elämässä, se on ikuisesti tullutta eroa. Ollaan elämästä pois, ei voida keskustella toistemme kanssa, emme mitään, koska hän on tästä elämästä pois. Voin vain käydä haudalla toteamassa, että siellä hän on maallisessa majassa, multaa.
        Sama on ero käsitykseni mukaan myös ikuisuudessakin. Jumalan lapset ja erossa rienaajan lapset.

        On kuolema siitä taivaan elämänyhteydestä eli ikuisen elämän armolahjasta käsin. Yhteydestä siihen hyvään, minkä osa on Jumala varannut Hänen omilleen uskosta.
        Meidän sanavarastomme on rajallinen ymmärtämään tuonpuoleisten asioiden määreitä, ja siksi myös kuolema on tuotu paratiisista lähtien sanomaksi meille, että ymmärtäisimme ikuisen eron mittasuhteita jotenkin jo nyt.

        Raamattu puhuu helvetin tulesta ja ikuisuudesta, sekä myös vaivasta. Mitä se on, on todella jotain, jonka äärellä hiljennyn Jumalani eteen, kysyen, että ymmärränkö pahuuden mittasuhteet ajassa niin, että en vaeltaisi suruttomasti sekä rakkaudettomasti lähimmäistäni kohtaan.
        Saattaisin hänet kadotukseen, tahi että itse sinne vaeltaisin. Evankeliumin niin suuri parantava ja uudeksitekevä voima, joka tuo jo Jumalan valtakunnan aikaamme, Pyhässä Hengessä sisällemme murtaen pahuuden voimat, niin jättäisinkö sen sanoman julistamasta, elämässäni ja todistuksellani. Antaisinko sielunvihollisen valtakunnan sortavan sanoman vain levitä, enkä hoitaisi leivisköitäni oikein.
        Synnin palkka on kuolema, ja se on kuoleman vakava asia. Se on todella ero, mutta tekeekö se sanoina sitten sen, että julistaisin tuomiotonta sanomaa? Ikuista eroa Jumalasta, josta Raamattu puhuu myös sanoina tulesta ja vaivasta.
        Pian voisin väärällä sanoilla tehdä sielunvihollisen ajatuksen, että sanoiko Jumala todella niin.

        En hehkuttele helvetillä, Jumala tietää lopullisesti kaiken, mutta varoitan siitä mikä on odotettavissa rakkaudettomuuden elämisen seurauksena, jossa riistetään lähimmäiseltä hänen osansa jo tässä ajassa olevaan ikuisen elämän lupaukseen.

        Ikuisuudessa näemme lopullisesti, mitä tuleman pitää, mutta nyt on saarnattava synti synniksi ja iankaikkisen elämän armolahjan syvän sanoman, joka toteutuu uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

        Kello löi, aika päättyi ja loppukommentti.

        Jeesus elää ja elämä Jumalan yhteydessä siinä maassa, jonka Hän on varannut omilleen, tapahtuu matka sinne ahtaanportin kautta eli ymmärtäen kääntymyksen tarpeen, koska olemme menossa muuten kadotukseen ja parannus, Kristuksen sovitustyön vastaanotto ja vaellus, on lupaus tästä lahjasta, joka toteutuu Hänen suunnittelemana hetkenä meidän elämässämme kunkin oman kämmenenleveyden hetkessä.
        Tuuli käy hänen ylitseen ja häntä ei enää ole.
        Sitä en tiedä, vaikka oma hetkeni on jo luettu, tänään. Herra yksin tietää, mutta tiedän Lunastajani elävän.


      • et vastannut
        Veltsu.. kirjoitti:

        Tuli päivän askareissa kulkien pieni rako, että teen lyhyen vastauksen.

        Tuossa Raamatun sanassa kyllä kumarran syvään Jumalani edessä ja sanon että, -tuomion määreet ja asiat jätän Jumalan hoidettavaksi asioiksi. Minusta ei ole mittaamaan ja Jumalaani oikomaan oikealle tahi vasemmalle.
        Hän on tuomiossaan oikea ja vanhurskas.
        Mutta, niinkuin kirjoitin noista kielikuvista, minkä Raamattu antaa, saa tuon ikuisen kadotuksen ja vaivan kuvan..

        Kyllä meidän kuuluu myös peljätä Jumalaa, eli antaa Hänelle kunnia. Hän on Jumala, JUMALA.
        Me olemme luotuja, tomua ja tuhkaa, savihuulilla varustettuja erehtyviä ihmisiä.
        Olemme kuolevaisia, tulemme kuolemaan ja Jumala on Jumala kuolematon.
        Myös iankaikkinen elämä, on elämää yhteydessä Häneen, ja sitä taustaa vasten uusi maa ja taivas, käsitteenä, on armosta ja lahjaksi annettavaa elämää taivaan valtakunnassa. Se on sitä luvattua armolahjaa.

        Kun katselen kuolemaa, eroa, mitä olen kokenut läheisteni elämässä, se on ikuisesti tullutta eroa. Ollaan elämästä pois, ei voida keskustella toistemme kanssa, emme mitään, koska hän on tästä elämästä pois. Voin vain käydä haudalla toteamassa, että siellä hän on maallisessa majassa, multaa.
        Sama on ero käsitykseni mukaan myös ikuisuudessakin. Jumalan lapset ja erossa rienaajan lapset.

        On kuolema siitä taivaan elämänyhteydestä eli ikuisen elämän armolahjasta käsin. Yhteydestä siihen hyvään, minkä osa on Jumala varannut Hänen omilleen uskosta.
        Meidän sanavarastomme on rajallinen ymmärtämään tuonpuoleisten asioiden määreitä, ja siksi myös kuolema on tuotu paratiisista lähtien sanomaksi meille, että ymmärtäisimme ikuisen eron mittasuhteita jotenkin jo nyt.

        Raamattu puhuu helvetin tulesta ja ikuisuudesta, sekä myös vaivasta. Mitä se on, on todella jotain, jonka äärellä hiljennyn Jumalani eteen, kysyen, että ymmärränkö pahuuden mittasuhteet ajassa niin, että en vaeltaisi suruttomasti sekä rakkaudettomasti lähimmäistäni kohtaan.
        Saattaisin hänet kadotukseen, tahi että itse sinne vaeltaisin. Evankeliumin niin suuri parantava ja uudeksitekevä voima, joka tuo jo Jumalan valtakunnan aikaamme, Pyhässä Hengessä sisällemme murtaen pahuuden voimat, niin jättäisinkö sen sanoman julistamasta, elämässäni ja todistuksellani. Antaisinko sielunvihollisen valtakunnan sortavan sanoman vain levitä, enkä hoitaisi leivisköitäni oikein.
        Synnin palkka on kuolema, ja se on kuoleman vakava asia. Se on todella ero, mutta tekeekö se sanoina sitten sen, että julistaisin tuomiotonta sanomaa? Ikuista eroa Jumalasta, josta Raamattu puhuu myös sanoina tulesta ja vaivasta.
        Pian voisin väärällä sanoilla tehdä sielunvihollisen ajatuksen, että sanoiko Jumala todella niin.

        En hehkuttele helvetillä, Jumala tietää lopullisesti kaiken, mutta varoitan siitä mikä on odotettavissa rakkaudettomuuden elämisen seurauksena, jossa riistetään lähimmäiseltä hänen osansa jo tässä ajassa olevaan ikuisen elämän lupaukseen.

        Ikuisuudessa näemme lopullisesti, mitä tuleman pitää, mutta nyt on saarnattava synti synniksi ja iankaikkisen elämän armolahjan syvän sanoman, joka toteutuu uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

        Kello löi, aika päättyi ja loppukommentti.

        Jeesus elää ja elämä Jumalan yhteydessä siinä maassa, jonka Hän on varannut omilleen, tapahtuu matka sinne ahtaanportin kautta eli ymmärtäen kääntymyksen tarpeen, koska olemme menossa muuten kadotukseen ja parannus, Kristuksen sovitustyön vastaanotto ja vaellus, on lupaus tästä lahjasta, joka toteutuu Hänen suunnittelemana hetkenä meidän elämässämme kunkin oman kämmenenleveyden hetkessä.
        Tuuli käy hänen ylitseen ja häntä ei enää ole.
        Sitä en tiedä, vaikka oma hetkeni on jo luettu, tänään. Herra yksin tietää, mutta tiedän Lunastajani elävän.

        yhteenkään raamatunkohtaan jotka tuossa oli - ja tiedämme syynkin, et kertakaikkiaan löydä niistä mitään ikuista piinaa vaan päin vastoin ikuisen ELÄMÄN ja ikuisen KUOLEMAN.

        Tässä vielä avuksesi:

        Joh. 15:6
        Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, JA NE PALAVAT POROKSI.

        Nyt odotan mielenkiinnolla vastaustasi KAIKKIIN näihin esiin ottamiini raamatunkohtiin...

        MUTTA OLEN SATA PROSENTTISESTI VARMA, ETTÄ ALAT VAIN SELITTÄMÄÄN OMIN SANOIN PIINA USKOASI - MIKSI - KOSKA PUHUT RAAMATTUA VASTAAN JA SILLOIN OILET PAKOTETTU SELITTELEMÄÄN ...





        Vastaahan uudestaan ja ota kantaa raamattuun...


      • Veltsu..
        et vastannut kirjoitti:

        yhteenkään raamatunkohtaan jotka tuossa oli - ja tiedämme syynkin, et kertakaikkiaan löydä niistä mitään ikuista piinaa vaan päin vastoin ikuisen ELÄMÄN ja ikuisen KUOLEMAN.

        Tässä vielä avuksesi:

        Joh. 15:6
        Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, JA NE PALAVAT POROKSI.

        Nyt odotan mielenkiinnolla vastaustasi KAIKKIIN näihin esiin ottamiini raamatunkohtiin...

        MUTTA OLEN SATA PROSENTTISESTI VARMA, ETTÄ ALAT VAIN SELITTÄMÄÄN OMIN SANOIN PIINA USKOASI - MIKSI - KOSKA PUHUT RAAMATTUA VASTAAN JA SILLOIN OILET PAKOTETTU SELITTELEMÄÄN ...





        Vastaahan uudestaan ja ota kantaa raamattuun...

        Hetkinen, mitä sinä puhut?
        Eli selittäisin jotakin Raamattua vastaan.
        No lainaan edelleen sitä Raamattua.

        Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -

        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        Ja aivan puhtaasti Raamattua.

        Minä en ala selittelemään, vaan jätän tämän tuomion Jumalan käsiin ja totean, että Hän tietää kaiken.

        Nyt vuorostasi voisit selittää, miksi Raamattu puhuu näillä sanoilla minkä lainasin tähän.

        Miksi siinä lukee, ei ole yön ja päivän lepoa.

        sekä Ilm. 20:10 lauseen loppupuoli ja siellä niitä jne...

        Tähän ei tarvitse minun selityksiä, mutta kerro sinä.


      • ethän sinä vastannut
        Veltsu.. kirjoitti:

        Hetkinen, mitä sinä puhut?
        Eli selittäisin jotakin Raamattua vastaan.
        No lainaan edelleen sitä Raamattua.

        Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -

        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        Ja aivan puhtaasti Raamattua.

        Minä en ala selittelemään, vaan jätän tämän tuomion Jumalan käsiin ja totean, että Hän tietää kaiken.

        Nyt vuorostasi voisit selittää, miksi Raamattu puhuu näillä sanoilla minkä lainasin tähän.

        Miksi siinä lukee, ei ole yön ja päivän lepoa.

        sekä Ilm. 20:10 lauseen loppupuoli ja siellä niitä jne...

        Tähän ei tarvitse minun selityksiä, mutta kerro sinä.

        yhteenkään raamatunkohtaan jonka otin esiin!

        Jos raamattu sanoo satoja kertoja että Jumala pelastaa kuolemasta elämään ja jos raamattu sanoo että kuivar oksat palavat poroksi niin et usko.

        Oletko ajatellut että kuolema ja tuonelakin heitetään tuliseen järveen. Eikö sekään sano mitään sinulle?

        --------------------------------------------------

        Jumalan Sannaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).

        Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa.

        Matt. 19:16
        Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä SAISIN iankaikkisen elämän?"

        Matt. 19:29
        Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja PERIVÄ iankaikkisen elämän.

        Matt. 25:41
        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen ELÄMÄÄN."

        Mark. 3:29
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

        Mark. 10:17
        Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että MINÄ IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERISIN?"

        Mark. 10:30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja TULEVASSA MAAILMASSA IANKAIKKISTA ELÄMÄÄÅ.

        Luuk. 10:25
        Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, ´MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että minä iankaikkisen elämän PERISIN?"

        Joh. 3:15
        että jokaisella, JOKA HÄNEEN USKOO, olisi IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ETTEI yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan hänellä OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

        Joh. 4:14
        mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

        Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 6:51
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

        Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

        Joh. 6:68
        Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

        Joh. 10:28
        Ja minä ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        Joh. 12:25
        Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

        Joh. 12:34
        Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

        Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Joh. 17:2
        koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

        Joh. 17:3
        Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Ap. t. 13:46
        Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

        Ap. t. 13:48
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.


        Room. 5:21
        että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Room. 6:23
        Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        1. Tim. 1:16
        Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

        1. Tim. 6:12
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

        1. Tim. 6:16
        JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Tit. 1:2
        apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ennen ikuisia aikoja-

        Tit. 3:7
        että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

        Hepr. 9:12
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

        Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Hepr. 9:15
        Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

        Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA nostanut hänet, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

        1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.

        1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.


      • Veltsu..
        ethän sinä vastannut kirjoitti:

        yhteenkään raamatunkohtaan jonka otin esiin!

        Jos raamattu sanoo satoja kertoja että Jumala pelastaa kuolemasta elämään ja jos raamattu sanoo että kuivar oksat palavat poroksi niin et usko.

        Oletko ajatellut että kuolema ja tuonelakin heitetään tuliseen järveen. Eikö sekään sano mitään sinulle?

        --------------------------------------------------

        Jumalan Sannaa kaikki alla oleva ja vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa ja kaikkialla puhutaan pelastuksesta kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään).

        Mitään ikuista elämää ei siis ole ILMAN Jumalaa.

        Matt. 19:16
        Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä SAISIN iankaikkisen elämän?"

        Matt. 19:29
        Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja PERIVÄ iankaikkisen elämän.

        Matt. 25:41
        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen ELÄMÄÄN."

        Mark. 3:29
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

        Mark. 10:17
        Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että MINÄ IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERISIN?"

        Mark. 10:30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja TULEVASSA MAAILMASSA IANKAIKKISTA ELÄMÄÄÅ.

        Luuk. 10:25
        Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, ´MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että minä iankaikkisen elämän PERISIN?"

        Joh. 3:15
        että jokaisella, JOKA HÄNEEN USKOO, olisi IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ETTEI yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan hänellä OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

        Joh. 4:14
        mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

        Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

        Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Joh. 6:51
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

        Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

        Joh. 6:68
        Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

        Joh. 10:28
        Ja minä ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        Joh. 12:25
        Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

        Joh. 12:34
        Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

        Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Joh. 17:2
        koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

        Joh. 17:3
        Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Ap. t. 13:46
        Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

        Ap. t. 13:48
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.


        Room. 5:21
        että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Room. 6:23
        Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        1. Tim. 1:16
        Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

        1. Tim. 6:12
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

        1. Tim. 6:16
        JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Tit. 1:2
        apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ennen ikuisia aikoja-

        Tit. 3:7
        että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

        Hepr. 9:12
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

        Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Hepr. 9:15
        Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

        Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA nostanut hänet, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

        1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.

        1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

           Luepa vielä kerran.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000024489159

        Nyt katselemme ikuisuuden porttien puolelle, josta sinulla ja minulla on olematon tieto.

        Taivas. Mieliimmekään ei pysty nousemaan sitä mitä siellä on. On vain lupaus iankaikkisesta elämästä, joka on lahjana Kristuksessa Jeesuksessa.
        Siellä olevista kultakaduista ja helmiporteista, Jumalan ylistyksestä on kerrottu ja ei mielikuvituksemmekaan voi sitä mieltää oikeaksi mitä se sisältää, Hän Jeesus on tekemässä sijaa.

        Lupausta kohti vain matkaamme Jumalan valtakunnan ikuisen elämään Hänen yhteydessään, Hänen siunauksiin, käyskentelemään Hänen esikartanoihin, siihen on lupaus.

        Mutta sinä hieman haluat "jankata" ikäänkuin väittämällä kyllä tuntemillani Raamatunpaikoilla sitä osaa rajan taakse, että mainitsemani kadotuskäsite Raamatussa olisi pois. Mutta ei se tee tyhjäksi noitakaan Raamatunpaikkoja.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -

        Sinähän et itse antanut minulle vastausta ja aivan samasta Raamatusta sen sinulle esitän.
        Uskallatko kirjoittaa omakätisesti kumoten tästä Raamattua?

        Itselläni on Raamatussa nuokin esittämäni paikat niiden lisäksi, mitä sinä tuot esille.
        Itse en lähde sitä tekemään, teen tilin sanoistani ja tahallisesti en vänkää tässä.

        Ajallisen ja ikuisuuden välissä on vielä esirippu, ja itse ajallisena, rajallisena saviastiana en lähde neuvomaan Jumalaa näissä asioissa.
        Jos Hän on tuonut esille myös mainitsemani asiat, ne ovat ja niistä ei pääse mihinkään.

        Nyt on parannuksen päivä ja pelastuksen vastaanottamisen jälkeen ikuisen elämän armolahja Hänen yhteydessään on luvattu. TS. siinä Jumalan ja meidän välinen yhteys.
        (ateriayhteys).

        Annan selitysmallin Jumalan huoleksi, ja se on Kristus.

        En mittaa kadotuksen asioita kenellekään, mutta sekin määritelmä Raamatussa on olemassa.

        Vastausvuoro sinulla, mutta älä ” jankkaa” vaan jatka asiaan.


      • mehän keskustelimme
        Veltsu.. kirjoitti:

           Luepa vielä kerran.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000024489159

        Nyt katselemme ikuisuuden porttien puolelle, josta sinulla ja minulla on olematon tieto.

        Taivas. Mieliimmekään ei pysty nousemaan sitä mitä siellä on. On vain lupaus iankaikkisesta elämästä, joka on lahjana Kristuksessa Jeesuksessa.
        Siellä olevista kultakaduista ja helmiporteista, Jumalan ylistyksestä on kerrottu ja ei mielikuvituksemmekaan voi sitä mieltää oikeaksi mitä se sisältää, Hän Jeesus on tekemässä sijaa.

        Lupausta kohti vain matkaamme Jumalan valtakunnan ikuisen elämään Hänen yhteydessään, Hänen siunauksiin, käyskentelemään Hänen esikartanoihin, siihen on lupaus.

        Mutta sinä hieman haluat "jankata" ikäänkuin väittämällä kyllä tuntemillani Raamatunpaikoilla sitä osaa rajan taakse, että mainitsemani kadotuskäsite Raamatussa olisi pois. Mutta ei se tee tyhjäksi noitakaan Raamatunpaikkoja.

        Ilm 14: 10. joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -

        Sinähän et itse antanut minulle vastausta ja aivan samasta Raamatusta sen sinulle esitän.
        Uskallatko kirjoittaa omakätisesti kumoten tästä Raamattua?

        Itselläni on Raamatussa nuokin esittämäni paikat niiden lisäksi, mitä sinä tuot esille.
        Itse en lähde sitä tekemään, teen tilin sanoistani ja tahallisesti en vänkää tässä.

        Ajallisen ja ikuisuuden välissä on vielä esirippu, ja itse ajallisena, rajallisena saviastiana en lähde neuvomaan Jumalaa näissä asioissa.
        Jos Hän on tuonut esille myös mainitsemani asiat, ne ovat ja niistä ei pääse mihinkään.

        Nyt on parannuksen päivä ja pelastuksen vastaanottamisen jälkeen ikuisen elämän armolahja Hänen yhteydessään on luvattu. TS. siinä Jumalan ja meidän välinen yhteys.
        (ateriayhteys).

        Annan selitysmallin Jumalan huoleksi, ja se on Kristus.

        En mittaa kadotuksen asioita kenellekään, mutta sekin määritelmä Raamatussa on olemassa.

        Vastausvuoro sinulla, mutta älä ” jankkaa” vaan jatka asiaan.

        aivan muista raamatunkohdista. Niistä missä sanottiin että vain Jumala on ikuinen, mutta koska et pysty niistä keskustelemaan niin jakutat tuota samaa ...

        Koska vain Jumala on ikuinen, ei iankaikkista elämää voi olla muualla kuin Hänessä. Ei edes helvetissä - jo senkin pitäisi sanoa sinulle että koko ikuisen piinan oppi on harhaa.

        Jumalan iankaikkinen olemus takaa iankaikkisen elämän niille jotka Hänessä ovat, mutta kukaan ihminen ei voi olla Hänessä ilman puhdistautumista ja se voi tapahtua vain Jeesuksessa. Syntinen on kuoleman kirouksen alla ja jää sínne jos ei Jumala tee häntä eläväksi.Synnin palkka on kuolema, syntinen elämä on tuskaa ja hammasten kiristystä mutta se ei ole jumalan vika. Jumala tarjoaa tien ulos ja sanoo tule. Kaikki teidän hourailunne ikuisesta helvetistä ovat omien pelkojenne tulosta ja väärintulkattua raamatun sanaa. Otatte yhden kohdan ja jätätte kaiken mikä sanoo teille muuta. Sellainen vain sokaisee??

        Eikö sekään että kuolema ja tuonelakin heitetään sinne tuliseen järveen sano yhtään mitään. Kuolema on tapahtuma ja tuonela paikka, ja nekin muka kituvat ikuisesti.

        Oletko uskossa vain pelastaaksisi nahkasi, etkö välitä ensi kädessä siitä että oikeudenmukaisuus voittaa ja pahuus lakkaa. Eikö se ole tärkein asia? Tuollainen ikuisen helvetin piinan pelko on sairasta touhua ja Jumalan syyttämistä asioilla mitkä eivät ole totta. Joka paikassa missä vain mahdollisuus annetaan yritetään kääntää raamatun sana piina opiksi. Voi sokeutta.


      • Veltsu.
        mehän keskustelimme kirjoitti:

        aivan muista raamatunkohdista. Niistä missä sanottiin että vain Jumala on ikuinen, mutta koska et pysty niistä keskustelemaan niin jakutat tuota samaa ...

        Koska vain Jumala on ikuinen, ei iankaikkista elämää voi olla muualla kuin Hänessä. Ei edes helvetissä - jo senkin pitäisi sanoa sinulle että koko ikuisen piinan oppi on harhaa.

        Jumalan iankaikkinen olemus takaa iankaikkisen elämän niille jotka Hänessä ovat, mutta kukaan ihminen ei voi olla Hänessä ilman puhdistautumista ja se voi tapahtua vain Jeesuksessa. Syntinen on kuoleman kirouksen alla ja jää sínne jos ei Jumala tee häntä eläväksi.Synnin palkka on kuolema, syntinen elämä on tuskaa ja hammasten kiristystä mutta se ei ole jumalan vika. Jumala tarjoaa tien ulos ja sanoo tule. Kaikki teidän hourailunne ikuisesta helvetistä ovat omien pelkojenne tulosta ja väärintulkattua raamatun sanaa. Otatte yhden kohdan ja jätätte kaiken mikä sanoo teille muuta. Sellainen vain sokaisee??

        Eikö sekään että kuolema ja tuonelakin heitetään sinne tuliseen järveen sano yhtään mitään. Kuolema on tapahtuma ja tuonela paikka, ja nekin muka kituvat ikuisesti.

        Oletko uskossa vain pelastaaksisi nahkasi, etkö välitä ensi kädessä siitä että oikeudenmukaisuus voittaa ja pahuus lakkaa. Eikö se ole tärkein asia? Tuollainen ikuisen helvetin piinan pelko on sairasta touhua ja Jumalan syyttämistä asioilla mitkä eivät ole totta. Joka paikassa missä vain mahdollisuus annetaan yritetään kääntää raamatun sana piina opiksi. Voi sokeutta.

        Jospa nyt joku muu adventisti voisi vastata, kun en itse saanut vastausta kysymykseeni.
        Raamattuhan kehottaa vastaamaan kun perustuksista kysytään mitä opetetaan.

        Kirjoitin
        Emme ole vallassa, vaan varoitamme kadotukseen meneviä.
        Kirjoittanut: Veltsu. 11.3.2007 klo 08.38

        Ja tässä toin alkujaan esille sen, ettei voi kieltää Raamatun sanoja, että heitä vaivataan aina ja iankaikkisesti.

        Eli nyt tuolla jo esitin raamatunperusteista näköalaa johon pitäisi löytyä vastaus, että miten se on selitettävissä, vaikka iankaikkinen elämä ehdollistettaisiin koskemaan vain uskon vastaan ottaneita.
        Niin Raamattu tuo esille myös vaivakäsitteisen näköalan. Miksi se on siihen kirjoitettu?

        Onko sen kirjoittanut joku ulkopuolinen ja näin ollen on epäluotettava Raamatunpaikka?

        Toisin sanoen kerraten, kysyn teiltä nyt tietäviltä adventisteilta toivonne perustusta, aivan Raamatun mukaan. 1 Piet. 3:15
        Onko yleensäkin raamatunpaikkoja, jota ei pidä ottaa keskusteluihin mukaan, vaikka se ainakin minulle on selkeästi luettavissa myös vaivasta ja sen iankaikkisuudesta, eihän ne ole meidän sanoja.
        Eihän Jumala voi kuolla, kun on Pyhä ja ilman syntiä, koska eihän Jumala tee itseään vastaan mitään, typerä ajatuskin, edes kirjoittaa, mutta puolestaan me olemme kuolevaisia, hengellisesti, ruumiillisesti täällä ajassa. Kuolema on sidottu aikaan. Kuolemalla myös on käsite ero, ikuinen ero.
        Se on ikuisuudessa ero siitä Pyhyydestä mihin me olemme luotu. Ei ole Uutta Jerusalemia, josta käyskennellä pyhien yhteyteen, on vain vaiva, ja ahdistus, itku sekä hammasten kiristys.
        Miettikää tätä suurta tilaisuutta todistaa miksi jotkut tekstit seisoo ainakin minun mielestäni iankaikkisen vaiva kadotus raamatun opetus.

        Ehkä tämä on ns. patti tilanne jonka iankaikkisuus tuo esille, mutta ei ehkä kadottava katsantokanta.
        Meillä ihmisillä ei ole kaikkea lopullista tietoa asiaan, on vain meidän tulkintaa, jota voi tulkita joko noin tahi näin, koska kaikkea lopullista tietoa ei ehkä ole. Minä luen ikuisen vaivan olevan sanassa kirjoitetun ja vaikka yritän naapurin laseilla katsoa, ei se poistu.

        Niissä laseissa on hiontakohtia juuri jotka tarkentavat kyllä iankaikkisen elämän lupaus kohtia, siinä Jumalan yhteydessä, mutta laseista puuttuu ehkä toinen linssi, tahi katsotaan vain yhdellä silmällä.


        edelliselle vastaajalle vielä sanon.
        En ole helvettipelon takia uskossa, vaan sen tähden kun Jeesus rakastaa ja on rakastanut.
        Hän on lunastaja, taivaallisen paikan luvannut ym. Miksi minä helvettiä pelkäisin, koska sillä ei ole valtaa Kristuksen tähden. Mutta kenen on pelättävä Jumalan tuomiota, on hänen joka on kääntänyt selkänsä Jumalan rakkaudelle. On tehtävä parannus koska seurauskin on.
        Ilm 14:
        Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva -- aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole  lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.


      • että Luoja
        Veltsu. kirjoitti:

        Jospa nyt joku muu adventisti voisi vastata, kun en itse saanut vastausta kysymykseeni.
        Raamattuhan kehottaa vastaamaan kun perustuksista kysytään mitä opetetaan.

        Kirjoitin
        Emme ole vallassa, vaan varoitamme kadotukseen meneviä.
        Kirjoittanut: Veltsu. 11.3.2007 klo 08.38

        Ja tässä toin alkujaan esille sen, ettei voi kieltää Raamatun sanoja, että heitä vaivataan aina ja iankaikkisesti.

        Eli nyt tuolla jo esitin raamatunperusteista näköalaa johon pitäisi löytyä vastaus, että miten se on selitettävissä, vaikka iankaikkinen elämä ehdollistettaisiin koskemaan vain uskon vastaan ottaneita.
        Niin Raamattu tuo esille myös vaivakäsitteisen näköalan. Miksi se on siihen kirjoitettu?

        Onko sen kirjoittanut joku ulkopuolinen ja näin ollen on epäluotettava Raamatunpaikka?

        Toisin sanoen kerraten, kysyn teiltä nyt tietäviltä adventisteilta toivonne perustusta, aivan Raamatun mukaan. 1 Piet. 3:15
        Onko yleensäkin raamatunpaikkoja, jota ei pidä ottaa keskusteluihin mukaan, vaikka se ainakin minulle on selkeästi luettavissa myös vaivasta ja sen iankaikkisuudesta, eihän ne ole meidän sanoja.
        Eihän Jumala voi kuolla, kun on Pyhä ja ilman syntiä, koska eihän Jumala tee itseään vastaan mitään, typerä ajatuskin, edes kirjoittaa, mutta puolestaan me olemme kuolevaisia, hengellisesti, ruumiillisesti täällä ajassa. Kuolema on sidottu aikaan. Kuolemalla myös on käsite ero, ikuinen ero.
        Se on ikuisuudessa ero siitä Pyhyydestä mihin me olemme luotu. Ei ole Uutta Jerusalemia, josta käyskennellä pyhien yhteyteen, on vain vaiva, ja ahdistus, itku sekä hammasten kiristys.
        Miettikää tätä suurta tilaisuutta todistaa miksi jotkut tekstit seisoo ainakin minun mielestäni iankaikkisen vaiva kadotus raamatun opetus.

        Ehkä tämä on ns. patti tilanne jonka iankaikkisuus tuo esille, mutta ei ehkä kadottava katsantokanta.
        Meillä ihmisillä ei ole kaikkea lopullista tietoa asiaan, on vain meidän tulkintaa, jota voi tulkita joko noin tahi näin, koska kaikkea lopullista tietoa ei ehkä ole. Minä luen ikuisen vaivan olevan sanassa kirjoitetun ja vaikka yritän naapurin laseilla katsoa, ei se poistu.

        Niissä laseissa on hiontakohtia juuri jotka tarkentavat kyllä iankaikkisen elämän lupaus kohtia, siinä Jumalan yhteydessä, mutta laseista puuttuu ehkä toinen linssi, tahi katsotaan vain yhdellä silmällä.


        edelliselle vastaajalle vielä sanon.
        En ole helvettipelon takia uskossa, vaan sen tähden kun Jeesus rakastaa ja on rakastanut.
        Hän on lunastaja, taivaallisen paikan luvannut ym. Miksi minä helvettiä pelkäisin, koska sillä ei ole valtaa Kristuksen tähden. Mutta kenen on pelättävä Jumalan tuomiota, on hänen joka on kääntänyt selkänsä Jumalan rakkaudelle. On tehtävä parannus koska seurauskin on.
        Ilm 14:
        Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva -- aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole  lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        sallii luotujensa kärsivän ikuisesti, jos nyt välttämättä haluat, se on vaan se että se ei ole totta. Että syntinen kärsii koko elämänsä om totta, mutta synnin palkka on kuolema eikä ikuinen elämä.

        Room. 5:21
        että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

        Room. 6:23
        Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Miksi ihmeessä väität että helvetissäkin oltaisiin kuolemattomia? vaikka raamattu sanoo lukemattomia kertoja että niin ei ole. Vain Jumalassa on ikuinen elämä yleensäkään mahdollista. Ja Jumalaa ei asu helvetissä ja siitä johtuu myöskin että siellä ei kukaan voi elää ikuisesti, koska

        """ HÄN YKSIN ON KUOLEMATON, hän asuu VALOSSA, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja IKUINEN valta. Aamen. 1. Tim. 6:16 """


    • paljon===

      kuin haluat kukaan ei sinua estä. Voit olla Ellenisi lumoissa ainiaan.

    • päättelyt

      1) Jos joku tulee uskoon ja tahallisesti pitäytyy syntiin, niin se on Jumalan jättämistä.

      2) Jos adventisti tulee uskoon, ja pitäytyy väärään profeettaan Ellen Whiteen ja adventtikirkon harhaoppeihin, niin se on Jumalan jättämistä.

      Eli 1) ja 2) puhuvat "synnistä" niinkuin sinä sen ymmärrät.Kuitenkin Raamattu puhuu toista.

      "jos-niin"-filosofialla ei ole mitään tekemistä LAIN tehtävän kanssa.

      Laki ainoastaan Raamatun mukaan, joka osoittaa synnin synnillisyyden.

      Matt. 7:11. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
      12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

      • Menitpä ihan sekaisin yrittäessäsi paeta Jumalaa.


    • RULLATUOLIT LENTELE

      Eikä kultahiput tipu katonrajasta, selittämättömine ihmeineen, niin kuin taivaskanavan ohjelmissa.
      Monet adventistit ovat lähteneet mukaan tähän laittomuuden Hengen sirkukseen, mutta palanneet pian takaisin huomatessaan kenenkä valtaa käyttävät hyväkseen ne jotka saavat tulenkin lankeamaan alas taivaasta, nämä ihmeiden tekijät toimivat laittomuuden hengessä....Käyttäen hyväkseen Jeesuksen Nimeä..

      • Veltsu..

        Miksi elät epäuskoisena Jumala voimaan myös tässä ajassa?
        Rajaat Jumalan ihmeet pois. En tietenkään hyväksy epäraitista ja ihmiskäskyistä jumalanpalvelusta, mutta kun Jumala haluaa toimia kirkastaakseen nimensä, niin eikö silloin Jumalan henki voi sitä tehdä adventtikirkossa?

        Sanoohan sana. Joh. 14:12,13.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        Uskotko siihen, että Jumalan armolahjat voivat toimia myös tänään?

        Mitä adventtikirkossa ollaan mieltä armolahjojen toiminnasta? Tuota, jos adventistit tähän vastaisi, kysyn tämän ilman sarvia ja hampaita.
        Olen jostain vastauksesta hieman kokenut, että ei ole ymmärretty kysymystäni oikein.
        Tietysti, rakkauden lahja on suurin, kaikki muu katoaa ajan päättyessä, mutta rakkaus jää.


        Mutta tähän voi vastata vaikka omana aloituksena jos haluaa.


      • vaikka sinä
        Veltsu.. kirjoitti:

        Miksi elät epäuskoisena Jumala voimaan myös tässä ajassa?
        Rajaat Jumalan ihmeet pois. En tietenkään hyväksy epäraitista ja ihmiskäskyistä jumalanpalvelusta, mutta kun Jumala haluaa toimia kirkastaakseen nimensä, niin eikö silloin Jumalan henki voi sitä tehdä adventtikirkossa?

        Sanoohan sana. Joh. 14:12,13.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        Uskotko siihen, että Jumalan armolahjat voivat toimia myös tänään?

        Mitä adventtikirkossa ollaan mieltä armolahjojen toiminnasta? Tuota, jos adventistit tähän vastaisi, kysyn tämän ilman sarvia ja hampaita.
        Olen jostain vastauksesta hieman kokenut, että ei ole ymmärretty kysymystäni oikein.
        Tietysti, rakkauden lahja on suurin, kaikki muu katoaa ajan päättyessä, mutta rakkaus jää.


        Mutta tähän voi vastata vaikka omana aloituksena jos haluaa.

        luuletkin.Minulla on ihan henkilökohtainen kokemus JUMALAN PARANTAVASTA VOIMASTA.Paranin kun puolestani rukoiltiin.Minulla oli kasvain,leikkaus aika oli jo sovittu.Kuitenkin pyysin rukousta puolestani.Uskon täydestä sydämestäni,että Jumala on sama eilen tänään ja iankaikkisikisesti,silloinkin luotin täysin siihen,että HÄNEN TAHTONSA tapahtukoon.En edes ajatellut koko asiaa sen jälkeen kun se oli jätetty HERRALLE.Huomasin noin viikon kuluttua ettei minulla ollutkaan enää sitä kasvainta,se oli hävinnyt kertakaikkiaan.Jouduin perumaan leikkaus ajan lääkärni ihmeeksi.Kiitos JEESUS ETTÄ SINÄ PARANSIT MINUT.Ihmeen kokenut advari.


      • näin.
        vaikka sinä kirjoitti:

        luuletkin.Minulla on ihan henkilökohtainen kokemus JUMALAN PARANTAVASTA VOIMASTA.Paranin kun puolestani rukoiltiin.Minulla oli kasvain,leikkaus aika oli jo sovittu.Kuitenkin pyysin rukousta puolestani.Uskon täydestä sydämestäni,että Jumala on sama eilen tänään ja iankaikkisikisesti,silloinkin luotin täysin siihen,että HÄNEN TAHTONSA tapahtukoon.En edes ajatellut koko asiaa sen jälkeen kun se oli jätetty HERRALLE.Huomasin noin viikon kuluttua ettei minulla ollutkaan enää sitä kasvainta,se oli hävinnyt kertakaikkiaan.Jouduin perumaan leikkaus ajan lääkärni ihmeeksi.Kiitos JEESUS ETTÄ SINÄ PARANSIT MINUT.Ihmeen kokenut advari.

        Niin, uskon että Jumala elää tänään ja auttaa hänen puoleensa kääntyviä niinkuin on sinullekin tehnyt.
        Veltsu.


    • tekee valinnan

      niinkuin sinä uskova ykkönen olet valintasi tehnyt ja olet jäänyt rypemään synnin lätäkköösi
      Niimpä pyhähenki on lähtenyt sinusta,tuskin sitä on sinussa ollutkaan.Mutta kun sinulla ei ole Kristuken henkeä,
      sinusta on tullut suruton helvettiin menijä.Sinulle on tapahtunut mitä tosi-akan-lasku sanoo:Noita palaa oksennukselleen,
      ja entisiin sikamaisiin tuttuihin ja turvallisiin noituuksiinsa.
      Kuitenkin sinä uskottelet olevasi uskossa ja käytät itsehyväistä USKOVA YKKÖNEN nimimerkkiä.
      YÄK.YÄK sinä rikin katkuisen palvelija.

    • Olen huomannut vuosien varrella, että kun evankelioin uskoon ihmisiä, suuri osa on aina niitä, jotka kyllä haluaisivat uskoon tulon etuudet, mutta eivät halua luopua synneistään tai jostakin synnistään. He ovat noita, joista Raamattu sanoo, että he rakastavat pimeyttä "Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat" (Joh 3:19)

      No, eihän Jumala uudestisynnytä ihmistä, joka rakastaa syntejään ja haluaa pitää ne, ja niin hän pysyy pimeydessä. Ei siis tuommoista ihmistä saa alkaa pistää tekemään mitään ratkaisua.

      No, kun sitten olen sanonut, että maksoi mitä maksoi-periaate (Luuk 14:28) on ainoa mahdollinen, muuten et voi uskoon tulla ja ihminen on sitten mennyt pois kuin rikas mies meni pois Jeesuksen tyköä samassa tilanteessa (hänen syntinsä oli rakkaus jo kerättyyn omaisuuteen Mark 10:21-22).

      Ja mitäs sitten tapahtuu, kun tuo ihminen joka haluaa Jumalan hyväksyvän syntinsä menee pois. Hän usein menee niitten kylmenneiden ja penseiden uskovien luo, jotka ottavat hänet avosylin vastaan "joo kuule, kokeile vaan Jeesusta, Jumala kuule rakastaa sua ihan tuommoisena kuin olet, rukoillaan yhdessä niin nyt niin Jeesus sut pelastaa". Niin tuo ihmispolo noiden raatelevien susien kourissa paatuu synteihinsä ja kaikenlisäksi luulee sitten vielä tulleensa uskoon.

      Myös chatissä keskustellessa kärkkyvät nuo haaskalinnut. He seuraavat uskovan evankeliointia ja odottavat saalista. Jos evankelioitu ei tule uskoon, koska ei halua seurata Jeesusta maksoi mitä maksoi, hyökkäävät nuo saalistajat vetämään häntä seurakuntiinsa.

      • Tästä tuli mieleen, että myöskään eri seurakunnissa profetian lahjan saaneet, eivät profetoi, mitä Jumalan heitä käskee, vaan lupailevat kaikenlaista omasta päästään miellyttääkseen kuulijoita.

        "Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa: profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?" (Jer 5:30-31)

        Suomen maassa syntisyyden tila on pahempi kuin ennen vedenpaisumusta. Silloin ei ollut vielä Jeesuksen sovitustyö tapahtunut tosiasia eikä ollut Raamattua. Nyt on Jeesuksen sovitustyö tapahtunut tosiasia, ihmisillä on Suomessa lukutaito ja sekä Uusi Testamentti että Vanha Testamentti luettavana, joten heidän syntinsä ovat raskaammat.

        Valehtelevat papit, valehtelevat profeetat, lastenmurhat (yli 10.000 joka vuosi jo kymmenien vuosien ajan), pettäminen, huorinteko (avoliitot, pornon harrastelu, homostelu, lesboilu, insesti, pedofilia, eläimiin sekaantuminen), panettelu, ihmiset eivät pelkää Jumalaa, häpeämättömyys... jaa´a tästä listasta tulisi loputon.

        Mutta missä ovat papit ja profeetat ja ne muurin aukossa seisovat ihmiset, jotka varoittaisivat tätä kansaa, että Jumalan viha jo pursuaa hirveänä tätä kansaa kohtaan ja pian tulee kovat rangaistukset tälle maalle "Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä asetan tälle kansalle kompastuskiviä, joihin he kompastuvat, isät ja pojat yhdessä, ja naapuri naapurinsa kanssa hukkuu." (Jer 6:21)


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen, että myöskään eri seurakunnissa profetian lahjan saaneet, eivät profetoi, mitä Jumalan heitä käskee, vaan lupailevat kaikenlaista omasta päästään miellyttääkseen kuulijoita.

        "Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa: profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?" (Jer 5:30-31)

        Suomen maassa syntisyyden tila on pahempi kuin ennen vedenpaisumusta. Silloin ei ollut vielä Jeesuksen sovitustyö tapahtunut tosiasia eikä ollut Raamattua. Nyt on Jeesuksen sovitustyö tapahtunut tosiasia, ihmisillä on Suomessa lukutaito ja sekä Uusi Testamentti että Vanha Testamentti luettavana, joten heidän syntinsä ovat raskaammat.

        Valehtelevat papit, valehtelevat profeetat, lastenmurhat (yli 10.000 joka vuosi jo kymmenien vuosien ajan), pettäminen, huorinteko (avoliitot, pornon harrastelu, homostelu, lesboilu, insesti, pedofilia, eläimiin sekaantuminen), panettelu, ihmiset eivät pelkää Jumalaa, häpeämättömyys... jaa´a tästä listasta tulisi loputon.

        Mutta missä ovat papit ja profeetat ja ne muurin aukossa seisovat ihmiset, jotka varoittaisivat tätä kansaa, että Jumalan viha jo pursuaa hirveänä tätä kansaa kohtaan ja pian tulee kovat rangaistukset tälle maalle "Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä asetan tälle kansalle kompastuskiviä, joihin he kompastuvat, isät ja pojat yhdessä, ja naapuri naapurinsa kanssa hukkuu." (Jer 6:21)

        varoittavat, mutta sinä olet heitä demonisoinut ja käskynyt painua helvettiin, joten taitaa olla sinussa vähän vikaa....


      • Herran päivä lähesty
        uskova_1 kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen, että myöskään eri seurakunnissa profetian lahjan saaneet, eivät profetoi, mitä Jumalan heitä käskee, vaan lupailevat kaikenlaista omasta päästään miellyttääkseen kuulijoita.

        "Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa: profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?" (Jer 5:30-31)

        Suomen maassa syntisyyden tila on pahempi kuin ennen vedenpaisumusta. Silloin ei ollut vielä Jeesuksen sovitustyö tapahtunut tosiasia eikä ollut Raamattua. Nyt on Jeesuksen sovitustyö tapahtunut tosiasia, ihmisillä on Suomessa lukutaito ja sekä Uusi Testamentti että Vanha Testamentti luettavana, joten heidän syntinsä ovat raskaammat.

        Valehtelevat papit, valehtelevat profeetat, lastenmurhat (yli 10.000 joka vuosi jo kymmenien vuosien ajan), pettäminen, huorinteko (avoliitot, pornon harrastelu, homostelu, lesboilu, insesti, pedofilia, eläimiin sekaantuminen), panettelu, ihmiset eivät pelkää Jumalaa, häpeämättömyys... jaa´a tästä listasta tulisi loputon.

        Mutta missä ovat papit ja profeetat ja ne muurin aukossa seisovat ihmiset, jotka varoittaisivat tätä kansaa, että Jumalan viha jo pursuaa hirveänä tätä kansaa kohtaan ja pian tulee kovat rangaistukset tälle maalle "Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä asetan tälle kansalle kompastuskiviä, joihin he kompastuvat, isät ja pojat yhdessä, ja naapuri naapurinsa kanssa hukkuu." (Jer 6:21)

        ""Valehtelevat papit, valehtelevat profeetat, lastenmurhat (yli 10.000 joka vuosi jo kymmenien vuosien ajan), pettäminen, huorinteko (avoliitot, pornon harrastelu, homostelu, lesboilu, insesti, pedofilia, eläimiin sekaantuminen), panettelu, ihmiset eivät pelkää Jumalaa, häpeämättömyys... jaa´a tästä listasta tulisi loputon""

        Pitää paikkansa, pahempaa on, kun Nooan päivinä.

        Kompastuskivi on tullut kansalle. Ihmiset eivät kuule.
        Unohditit vielä sen, joka ihmisiltä unohtuu ja josta mainitaan, että muista pyhittää lepopäivä, joka on sapatti viikon seitsemäs päivä.

        Sapatin rauhaa ja iloa Herrassa Vapahtajassa tänääkin!


      • !!??!! kirjoitti:

        varoittavat, mutta sinä olet heitä demonisoinut ja käskynyt painua helvettiin, joten taitaa olla sinussa vähän vikaa....

        Sapatti on minua varten, minua pientä ihmistä varten, eikä Jumalaa varten,
        eikä teitä adventistejakaan varten. Teitä varten on Laskeva Aurinko.
        Adventismi=LaskevanAuringonTalo

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9111280/thread

        Armon talo on parempi ...

        http://armontalo.blogspot.com/
        http://www.visiokustannus.net/0408paimenen_tie.html

        (Tuo "meidän poika" turkulainen Hannu Vuorinen on nykyisin
        koko Vapaakirkon johtaja.)
        http://www.svk.fi/index.php?sid=225

        Vapaakirkon kesäjuhlat Helsingissä 2-4.7. avaa piispa Eero Huovinen
        http://www.kesajuhlat.net/sivut/

        Siunattua kesäaikaa jokaiselle palstankävijälle!
        Antti


    • benedi

      on käynyt toteen proeette Jesajan sanat:
      " Kuulemalla kuulkaa. älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää
      älkääkä käsittäkö" Matt 13: 14

      Jeesushan korosti: " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja ei se auta
      vaikka "joku" (Jeesuskin) nousisi ylös"

      Jumala on rakkaus,! "Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa
      ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa" 1 Kor 13: 8

      Sinä, joka et tunne Jumalan sanaa, irvistelet sille että jos E. G. W profetoiminen on vajavavaista!!
      Miksi? Eikö se saisi olla vajavaista?
      Ei, inttää uskova_1

      Mepä uskomme vain Raamattua emmekä sinua! " Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista" 1 Kor 13: 9

      " Mutta kun tulee se, mikä on täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista" jae 10

      Mitä tämä tarkoittaa? Tämä teksti tarkoittaa sitä, että kun tulle Hän, joka on täydellinen
      Jumalan kuva, Jeesus Kristus, niin meidänkin vajavaisuutemme katoaa!

      Siksi juuri Jumala on asettanut adventin-Jeesuksen tulemusta sinullekin kertomaan!
      Jos puhut esim. kielillä jota ei kukaan ymmärrä, se katoaa,...samoin profetoiminen...mutta se mikä ei katoa
      on "usko, toivo rakkaus, nämä kolme!

      Se, mikä näistä on suurin, sitä sopii sinun miettiä ja katsella itsesi luonnollisia kasvoja peilistä,
      ja kun menet pois peilin edestä, ,älä unhoita millaiset luonnolliset kasvosi olivat!

      No, minä profetoin sinulle, että se peili on : Jumalan käskyt"!!
      Ja suurin on Rakkaus! Eli rakkaus Jumalaa kohtaan, " on se että me pidämme Hänen käskynsä"

      sitähän rakkaus on!!

    • Oootan ootan ootan

      palstalla on kysytty moneen kertaan sinultakin että loiko jumalasi elämää ikusesti helvettiin tahallaan, vahingossa tai välinpitämättömyyttään. Kysymys on oikeutettu koska olet sanonut että jumalasi heittää kaikki ei pelastetut ikuiseen piinaan tuliseen järveen.

      Vastaa!

      • On yhdentekevää kuka heistä ensiksi ehtii vastaamaan.
        Yksi jae, seuraava, avannee ymmärryksesi oikeanlaiseen varoitukseen.
        Ellei, niin kysy jumaluusoppineilta mitä tämä on, vai onko aivan olematonta:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi
        tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Luukas 16 katsii lukee usein, sillä siinä on vertaansa vailla olevaa
        opetusta paljon, paljon. Kaikki mahdolliset käännökset kannattaa tsekata.


      • Odotan vastausta
        AnttiVKantola kirjoitti:

        On yhdentekevää kuka heistä ensiksi ehtii vastaamaan.
        Yksi jae, seuraava, avannee ymmärryksesi oikeanlaiseen varoitukseen.
        Ellei, niin kysy jumaluusoppineilta mitä tämä on, vai onko aivan olematonta:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi
        tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Luukas 16 katsii lukee usein, sillä siinä on vertaansa vailla olevaa
        opetusta paljon, paljon. Kaikki mahdolliset käännökset kannattaa tsekata.

        yritti luikerrella uskova_1:lle asetetusta kysymyksestä vastaamalla ihan muihin asioihin kuin kysyttiin.

        Helpotetaan vähän että Anttille tai uskova_1:lle että voisivat vastata reilusti ilman luikerteluja.

        Koska te uskotte että ne jotka eivät pääse taivaaseen joutuvat helvetin tuliseen järveen ikuisesti kitumaan niin kysyn loiko Jumala mielestänne sen elämän joka heitetään sinne ikuiseen kärsimykseen?
        Jos loi ? tekikö Luoja sen TAHALLAAN, VAHINGOSSA tai VÄLITTÄMÄTTÄ siitä että hänen luomuksensa joutuvat ikuisesti kärsimään siellä tulisessa järvessä? Jonne Jumala uskonne mukaan heidät heittää?

        Vaihtoehdot vastaukselle:

        A) TAHALLAAN
        B) VAHINGOSSA
        C) VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄÄN

        Jos te nyt uskotte että kaikkitietävä Jumala loi senkin elämän jonka väitätte jouvan ikuisesti kärsimään.

        D) joku muu kuin Jumala loi sen elämän.

        Voihan se tietysti olla että te uskotte että Jumala ei luonutkaan kaikkea elämää? Eihän teidän uskonne ole Raamattuun sitounut oikein muutenkaan, niin että onhan sekin yksi vaihtoehto.

        Reilua vastausta odotetaan siitä mitä mieltä olette, jos teissä nyt on kanttia vastata - mitä suuresti epäilen.


    • Minulle on kerrottu että adventistit aikovat sankoin joukoin juhannuksena
      rientää Lappiin, Norjan ja Ruotsin puolelle, ettei tarvitse Auringon laskussa
      alkaa ikävää hiljaista sapattia, vaan saapi yhdessä Auringon kanssa iloita
      läpi yön. Juhannusaattoiltanahan alkaa adventistien sapatti noin klo 23.xx

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9148818

      [][][] Jos adventisti tulee uskoon, ja pitäytyy väärään profeettaan Ellen Whiteen ja adventtikirkon harhaoppeihin, niin se on Jumalan jättämistä. [][][]

      Saattaapi Jumalan mielestä olla syntiä sekin, että kysytään Auringolta,
      minä hetkenä Sapatti tulee ja millä kyljellä levätään! Aurinko näet ei ole
      isämme vaan se on luotu taivaankappale.

      Room. 1:25
      nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

      Jes. 8:19
      Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä,
      jotka supisevat ja mumisevat"
      , niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa?
      Kuolleiltako elävien puolesta?

      Amen!

      • benedi

        ja kysyn sinulta: " Mikä päivä on Herran sapatti"?
        Ja Herra vastaa: " .seitsemäs päivä on Herra sinun Jumalasi sapatti"
        Ja Herra jatkaa: " Te olette minun todistajani, sanoo Herra ( Anttia tarkoittaen)
        ja minä olen Jumala Jes 43: 12

        Niinpä niin, " eikö kansa kysyisi Jumalaltansa"
        " Ennen minua ei luotu yhtäkään jumalaa,
        eikä minun jälkeeni toista tule" ..jae 10

        Näin Antti haluaa todistaa Jumalastaan , kun ensin kysyi häneltä asioita, joita hän ei tiennyt, entuudestaan!?


      • uskova_16457892

        AnttiVKantola että viitsitkin käyttää aikaansi Herran sapatin pilkkaamiseen.
        Kuinka monta kesälomaa luulet vielä saavasi ennenkuin kuolema sinutkin korjaa, satona teoistasi.


    • R.yssä

      tosiaankaan halua ymmärtää tätä tosiasiaa, ettei mikään kirkko- tai seurakunta pysty ketään syntistä jumalatonta pelastamaan synnintieltä, ellei Isä Jumala ensin herätä jumalatonta synnin unestaan Pyhän Henkensä voimavaikutuksen kautta.

      Ja kun Isä Jumala herättää syntisen jumalattoman Pyhän Hengen voimallisella vaikutuksellaan Raamattuun kirjoitetun evankeliumin ilosanoman kautta Jeesuksesta Kristuksesta, jonka jumalattomalle julistaa vaikkapa adventisti tai helluntailainen, niin evankeliumi on saavuttanut tarkoituksensa, jota varten se on kirjoitettu.

      Evankeliumin ilosanoma Kristuksesta Jeesuksesta on se, joka pelastaa syntisen Helvetin tulikivijärvestä.

      Mutta jos armahdettu syntinen palaa jumalattomiin tekoihinsa, Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun armahtamisensa jälkeen, niin sillä hetkellä tuo "pesty sika rypee synnin rapakossaan", josta hänet on Isä Jumalan Pyhän Hengen voimalla nostettu vakaalle kalliolle, joka on Kristus Jeesus.

      Että ei se suinkaan mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan kuuluminen tee armahdetusta syntisestä sikaa, joka rypee rapakossaan; vaan nimenomaan se, että armahdettu ja uskoon tullut palaa takaisin syntisille teilleen.

      • !!??!!

        kuulla, koska se uskoo olevansa absoluuttisen pyhä ja adventisti on aina pelkkä saastainen sika. Niin se uskoo ja uhoaa. Aina.


      • R.yssä

        Koska Pyhä Henki ei viihdy laisinkaan syyttävässä ja lähimmäisiään aliarvostavassa ilmapiirissä, niin tee uskova_1 todellinen parannus moisesta venkkulanpelistäsi. Ja parannuksen tekosi jälkeen sinä voit kirjoittaa maltillisella ja rakkauden sävyisyydellä asiasi kuin asiasi ja sanoa sanottavasi lähimmäisiäsi tahallisesti loukkaamatta.


    • Lunastajasi ja aloit

      palvella saatanaa?

      Miksi et rukoile Jeesusta poistamaan sinusta syyttäjähenkistä riivaajaa joka käyttää sinua välikappaleena syyttämässä Kristuksen jo lunastamia adventisteja?

      Jokainen adventisti uskoo pelastuvansa AINOASTAAN Jeesuksen Kristuksen veren kautta, joten mitä sinulla syyttäjähenkisellä riivatulla on heidän uskoonsa lisäämistä?

      Kaikki sinun syytöksesi ovat pelkkää valhetta.

      Adventistit eivät tee mitään siinä luulossa että he omilla teoillaan voisivat ansaita pelastuksen, vaan he tekevät sen minkä omatunto oikeaksi osoittaa uskon antamalla rakkaudella.

      Silti eivät hekään,kuten ei kukaan ihminen voi itsessään olla täydellinen Pyhän Jumalan edessä.Ainoastaan Jeesus on jokaisen ihmisen turvamies ja takaaja. Joten LOPETA jo vihdoinkin tuoTOISTEN syyttely ja tutki itse omaatuntoasi, että olisiko mahdollisesti myöskin itselläsi anteeksi pyydettävää lähimäisiltäsi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1702
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1640
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1598
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1373
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      284
      1194
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      41
      1097
    Aihe