Vain yksi on Herra

Jumala ei sano "minä olen herra sinun sapattisi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani, vaan
"'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani" (5 Moos 5:6-7)

Te adventistit olette palvoneet sapattia herrananne, vaikka olisi pitänyt palvoa sapatin Herraa, joka on Jeesus.

Kun juutalaiset lukivat kirjoituksia ja pitivät itseään pelastettuina, koska olivat Mooseksen jälkeläisiä, niin Jeesus sanoi heille "Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne." (Joh 5:45)

Ja aivan samoin te adventistit luette kirjoituksia ja pidätte itseänne pelastettuina, koska pidätte sapattia ja niinpä sapatti on teidän syyttäjänne Jumalan tykönä, koska panette siihen toivonne.

26

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      John 9/16 "Se mies ei ole Jumalasta,koska hän,ei pidä sapattia".

      • sanovat

        Niistä kristityistä,jotka eivät pidä sapattia.


      • Jessica*

        paransi sairaita sapattina.Jeesus muuttikin sapatin luonteen,ottamalla siitä pois ihmismääräykset ja sanoi että sapatti on IHMISTÄ VARTEN,eikä ihmin en sapattia varten.Jeesus itse sanoi,että on lupa tehdä hyvää myöskin sapattina.Minun isäni tekee alati työtä,sentähden on lupa tehdä hyvää sapattinakin.Sensijaan Jeesus ei muuttanut sapattia sunnuntaille,eli raamatun mukaan viikon ensimäiselle päivälle.Opetuslapset alkoivat kuitenkin juutalaisten pelosta kokoontua viikon ensimäisenä päivänä,koska heidän piti kokoontua salassa juutalaisilta.

        He eivät olisi saaneet julistaa ylösnoussutta vapahtajaa,se oli ankarasti kielletty juutalaisten taholta,koska he eivät uskoneet Jeesuksen Herruuteen.

        Sapatin he viettivät kuitenkin maan tavan mukaan hiljaisuudessa,vaikka sunnuntaista tulikin heille kokoontumispäivä,ei kenenkään mieleenkään olisi juolahtanut ruveta sitä pitämään lepopäivänä eli sapattina.


    • eikä lakihenkisyyttä,

      kuten väität.Me panemme turvamme yksin sapatin Herraan Jeesukseen Kristukseen ja rakkaudesta Jumalaan pidämme myöskin arvossaan HÄNEN käskynsä!Muista pyhittää lepopäivä on Jumalan käsky siinä kuin älä tee huorinkin.

      Jos sinä myönnät yhden käskyn olevan voimassa ja hylkäät toisen,asetat kyseenalaiseksi koko Jumalan lain?Eli se on kaikki kymmenen,tai ei yhtään.Älä silloin sinäkään varoita naapuriasi avoliitosta,jos itse vapaasti rikot Jumalan asettamaa lepopäivä käskyä!

      • Et sinä hengellisistä mitään ymmärrä, vaan höpötät olemattomiasi. Mutta sapatti syyttää sinua Jumalan edessä.


      • lain alta,
        uskova_1 kirjoitti:

        Et sinä hengellisistä mitään ymmärrä, vaan höpötät olemattomiasi. Mutta sapatti syyttää sinua Jumalan edessä.

        ei tekemään tahallisesti syntiä,vaan täyttämään Jumalan tahdon Jeesuksen antamassa voimassa!Hän sanoi että minä pyydän Isää että hän lähettäisi teille Pyhän Hengen ja kun Pyhä Henki tulee teihin,niin te saatte VOIMAN YLHÄÄLTÄ.

        Ei kukaan voi täyttää yhtään käskyä omassa voimassaan,mutta Kristuksessa voi.Me saamme täysin ja kokonaan olla hänen varassaan ja iloita myöskin siitä lepopäivästä,minkä Jeesus Kristus itse meille vapautti ihmis säänöistä ja määräyksistä.

        Me emme tarvitse emmekä voikkaan olla missään orjuudessa,niinkauan kuin pysymme Kristuksessa.Kiitos Jeesus,että ostit minut orjuudesta vapaaksi tekemään vapaasta tahdostani taivaallisen Isäni tahdon.Kiitos että sinä olet luvannut antaa siihen voiman!


      • annu42
        uskova_1 kirjoitti:

        Et sinä hengellisistä mitään ymmärrä, vaan höpötät olemattomiasi. Mutta sapatti syyttää sinua Jumalan edessä.

        koska meillä in puollustajana Jeesus, joka vietti sapatinkin täydellisesti meidän puolestamme. Näin ollen voimme Jumalan edessä vedota Kristuksen täytettyyn työhön sapatinkin kohdalla.
        Hän ei koskaan viettänyt sunnuntaita pyhänä päivänään. Kuinka olisi voinutkaan, kun oli itse lain laatija. Silloinhan hän olisi langennut syntiin, eikä olisi enää voinut meitä pelastaa.


      • annu42 kirjoitti:

        koska meillä in puollustajana Jeesus, joka vietti sapatinkin täydellisesti meidän puolestamme. Näin ollen voimme Jumalan edessä vedota Kristuksen täytettyyn työhön sapatinkin kohdalla.
        Hän ei koskaan viettänyt sunnuntaita pyhänä päivänään. Kuinka olisi voinutkaan, kun oli itse lain laatija. Silloinhan hän olisi langennut syntiin, eikä olisi enää voinut meitä pelastaa.

        Ei sinulla ole mitään Jeesusta puolustajanasi, olet hylännyt hänet ja kääntynyt Ellen Whiteen ja sapattiepäjumalaan.


      • Jessica*
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei sinulla ole mitään Jeesusta puolustajanasi, olet hylännyt hänet ja kääntynyt Ellen Whiteen ja sapattiepäjumalaan.

        Miksi olet aina uskovan ja ystävällisen Annun kimpussa?Onko hän jotenkin uhka sinulle,kun hänellä on todellista tietoa sekä raamatusta,että adventismista.Miksi et koskaan pyydä anteeksi pahoja ja loukkaavia sanojasi?Etkö koskaan kadu,että mitä tulikaan sanottua?


      • Jessica* kirjoitti:

        Miksi olet aina uskovan ja ystävällisen Annun kimpussa?Onko hän jotenkin uhka sinulle,kun hänellä on todellista tietoa sekä raamatusta,että adventismista.Miksi et koskaan pyydä anteeksi pahoja ja loukkaavia sanojasi?Etkö koskaan kadu,että mitä tulikaan sanottua?

        Miksi sanot väärän todistuksen Annusta. Annulla on jokin oma uskonsa, mutta hän ei ole pelastavassa uskossa eikä matkalla taivaaseen.

        Minä en pyydä anteeksi sitä, että saarnaan ei-uskoville ihmisille lakia niinkuin Raamattu käskee. Saarnaan heille myös evankeliumia, kunhan tulevat ensin synnintuntoon.


      • kalle

        joka katsoo muuta naista kuin vaimoaan , himoiten häntä, on jo sydämmessään tehnyt huorin hänen kanssaan. tätä käskyä en tiedä pystyvän noudattamaan muiden kuin adventistien. mutta hehän ovatkin synnittömiä. eivätkä siis tarvitse Jeesuksen anteeksiantamusta.


      • timokarppi
        kalle kirjoitti:

        joka katsoo muuta naista kuin vaimoaan , himoiten häntä, on jo sydämmessään tehnyt huorin hänen kanssaan. tätä käskyä en tiedä pystyvän noudattamaan muiden kuin adventistien. mutta hehän ovatkin synnittömiä. eivätkä siis tarvitse Jeesuksen anteeksiantamusta.


      • timokarppi
        uskova_1 kirjoitti:

        Miksi sanot väärän todistuksen Annusta. Annulla on jokin oma uskonsa, mutta hän ei ole pelastavassa uskossa eikä matkalla taivaaseen.

        Minä en pyydä anteeksi sitä, että saarnaan ei-uskoville ihmisille lakia niinkuin Raamattu käskee. Saarnaan heille myös evankeliumia, kunhan tulevat ensin synnintuntoon.


      • timokarppi kirjoitti:

        Rovasti istuu kahvipöytään ja talon emäntä sanoo: "rovasti on hyvä ja ottaa kahvia ja pullaa kanssa".

        Rovasti: "kovastipa hän on nyt laittanut pöydän koreaksi."

        Emäntä: "onkos hän millä asialla"

        Rovasti: "tulin siitä kasteasiasta, onkos hän jo päättänyt nimen lapselle"

        Emäntä: "Eemelihän siitä tulee. Koskas hänelle sopisi ne kastajaiset pitää"

        Rovasti: "jos hänelle sopii, niin ensi sunnuntaina"

        Emäntä: "kyllä sopii. Jokos hän nyt lähtee, eikö saisi olla enempää kahvia."

        Rovasti: "on jo vähän kiire toiseen paikkaan. No ensi sunnuntaina sitten. Kiitos hänelle nyt kahveista ja näkemiin.

        Emäntä: "Näkemiin."


    • kuhilas

      sapatin Herraa Jeesusta Kristusta. Miksi me asettaisimme sapatin Jeesuksen edelle? Sapatti ei kuollut ristillä puolestamme. Sapatti ei ole meitä rakstanut! Sapatti ei ole meitä armahtanut! Jeesus on Lunastajamme ja Herramme. Sapatti ei koskaan ota Jumalan paikkaa elämässämme. Sapatti on asetettu ihmistä varten. Sapattina saamme levätä, käydä kirkossa ja huomioida ystäviämme. Sapatti on siis levon, jumalanpalveluksen ja lähimmäisen päivä.

      • 123.....

        Totuus on kuitenkin,se että adv.ajattelevat kristityistä jotka eivät pidä sapattia,samoin kuin fariseukset Jeesuksesta.

        John 9/16 "Se mies ei ole Jumalasta,koska hän,ei pidä sapattia".


      • kuhilas
        123..... kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin,se että adv.ajattelevat kristityistä jotka eivät pidä sapattia,samoin kuin fariseukset Jeesuksesta.

        John 9/16 "Se mies ei ole Jumalasta,koska hän,ei pidä sapattia".

        Ei sinunkaan tarvitse antaa väärää todistusta lähimmäisestäsi. Minulle ei kuulu yhtään se, mitä toinen tekee sapatin suhteen. Jeesuksen tapa pyhittää sapattia sopii erinomaisesti minulle. Uskon tai ainakin toivon, että kaikki adventistit ovat kanssani samaa mieltä. Jeesus on paras mahdollinen opas meille joka asiassa. Toivottavasti seura tekee kaltaisekseen. Tässä en kuitenkaan tarkoita sitä, että pelastuisin omilla ansioillani. Pelastettu eli Jumalan lapsi kasvaa iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä. Tässä on kyse elämän vanhurskaudesta, joka sekin on lahjaa meille.


      • hän ei ollut
        123..... kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin,se että adv.ajattelevat kristityistä jotka eivät pidä sapattia,samoin kuin fariseukset Jeesuksesta.

        John 9/16 "Se mies ei ole Jumalasta,koska hän,ei pidä sapattia".

        silloin puusepänverstaassa töissä.Hän ei pitänyt sitä oikein fariseusten mielestä,siksi Jeesus puhdistikin sapatin ihmis määräyksistä ja sanoi että se on ihmistä varten,eikä ihminen sapattia varten.Jeesus sanoi että on lupa tehdä hyvää sapattinakin.


      • equivoc
        hän ei ollut kirjoitti:

        silloin puusepänverstaassa töissä.Hän ei pitänyt sitä oikein fariseusten mielestä,siksi Jeesus puhdistikin sapatin ihmis määräyksistä ja sanoi että se on ihmistä varten,eikä ihminen sapattia varten.Jeesus sanoi että on lupa tehdä hyvää sapattinakin.

        Mutta Jeesus ei nostanut Sapattia uskon kynnyskysymykseksi. Myöskään Paavali ei tehnyt Sapatista uskon mittaria. Paavali myönsi, että joillekin Sapatti oli tärkeämpi asia kuin toisille uskovaisille: ”Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.” (Room14.5)

        Ja Paavali jatkoi: ”Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi.” (jae 6) Ei pidä adventistia moitittavan, hän on vakaumuksessansa varma ja antaa näin kunniaa Kristukselle. Mutta ei ole adventistilla myöskään syytä osoitella niitä, jotka näkevät asian toisin. Yhtälailla voi elää Kristukselle kunniaksi, vaikkei tee numeroa jostakin viikonpäivästä!


      • VALINNUT.....
        equivoc kirjoitti:

        Mutta Jeesus ei nostanut Sapattia uskon kynnyskysymykseksi. Myöskään Paavali ei tehnyt Sapatista uskon mittaria. Paavali myönsi, että joillekin Sapatti oli tärkeämpi asia kuin toisille uskovaisille: ”Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.” (Room14.5)

        Ja Paavali jatkoi: ”Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi.” (jae 6) Ei pidä adventistia moitittavan, hän on vakaumuksessansa varma ja antaa näin kunniaa Kristukselle. Mutta ei ole adventistilla myöskään syytä osoitella niitä, jotka näkevät asian toisin. Yhtälailla voi elää Kristukselle kunniaksi, vaikkei tee numeroa jostakin viikonpäivästä!

        Sunnuntain? eikä esimerkiksi keskiviikkoa pyhäpäiväkseen?????????.


      • ...
        VALINNUT..... kirjoitti:

        Sunnuntain? eikä esimerkiksi keskiviikkoa pyhäpäiväkseen?????????.

        ..kutakuinkin samasta syystä kuin 0,01% on valinnut lauantain, otaksuisin!


      • syy ollenkaan
        ... kirjoitti:

        ..kutakuinkin samasta syystä kuin 0,01% on valinnut lauantain, otaksuisin!

        sapatinvieton ja sunnuntainvieton syyt ovat yhtä lähellä toisiaan kuin päivä ja yö.


      • Uhrasi itsensä
        123..... kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin,se että adv.ajattelevat kristityistä jotka eivät pidä sapattia,samoin kuin fariseukset Jeesuksesta.

        John 9/16 "Se mies ei ole Jumalasta,koska hän,ei pidä sapattia".

        Mitä julmimman kidutus kuolemn kautta. Vanhinten
        Pahin syytös oli tämä sapatin yli 400 käskykuorman rikkominen. Jeesus puhdisti antamansa sapatin oikeaan muotoon. Tästä hyvästä
        työstä hänet tuomittiin kuolemaan Pahimpana
        rikollisena juuri meidän tähtemme. Eipä vaan ole kelvannut Jeesuksen itsenä puhdistama sapatti.
        Eikä näytä kiinnostavan hänen antamansa uusiliittokaan. Onhan kaikki todellisuus sotkettu ja pois pyyhitty! Totuus on pantu
        kierrätykseen. Pakanuus kukoistaa kristinuskossa!


      • Itkeä
        syy ollenkaan kirjoitti:

        sapatinvieton ja sunnuntainvieton syyt ovat yhtä lähellä toisiaan kuin päivä ja yö.

        Tummusta: Joka oli myös aikoinaan kärsinyt
        Saman kaltaisen tuomion kuin Jeesus!


      • haittaa
        Uhrasi itsensä kirjoitti:

        Mitä julmimman kidutus kuolemn kautta. Vanhinten
        Pahin syytös oli tämä sapatin yli 400 käskykuorman rikkominen. Jeesus puhdisti antamansa sapatin oikeaan muotoon. Tästä hyvästä
        työstä hänet tuomittiin kuolemaan Pahimpana
        rikollisena juuri meidän tähtemme. Eipä vaan ole kelvannut Jeesuksen itsenä puhdistama sapatti.
        Eikä näytä kiinnostavan hänen antamansa uusiliittokaan. Onhan kaikki todellisuus sotkettu ja pois pyyhitty! Totuus on pantu
        kierrätykseen. Pakanuus kukoistaa kristinuskossa!

        Kirjoitit " Pakanuus kukoistaa kristinuskossa!"

        Ole onnellinen, että me emme pidä adventismia lainkaan kristinuskoon kuuluvana.


      • conciliation
        syy ollenkaan kirjoitti:

        sapatinvieton ja sunnuntainvieton syyt ovat yhtä lähellä toisiaan kuin päivä ja yö.

        Hyvin sanottu! Eihän asiaa olisi voinut sanoa osuvammin? Päivää ja yötä ei voi erottaa toisistansa, molemmat sulautuvat toisiinsa. Ilman yötä ei olisi päivää eikä päinvastoin. Sapatti ja sunnuntai ovat vieläpä jakamattomasti, sovinnossa, rinnatusten. Sapatti antaa joka viikko kohteliaasti tilaa sunnuntaille ja molemmat odottavat kärsivällisesti koko viikon kohdataksensa toisensa uuden viikonlopun koittaessa. Eheäksi Jumala loi maailman, rinnakkain voi elää sulassa sovussa. Haluaako luonto evästää meitä ihmisiä esikuvallansa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      280
      6640
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3793
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      146
      2698
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      345
      2522
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2082
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      84
      1689
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1681
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1526
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1341
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      109
      1188
    Aihe