Luin keskusteluja tuolla yhteiskuntaosion anarkismipalstalla ja siellä on ollut puheenaiheena jo usean viikon ajan tämä Ruotsin tapaus, jossa fasismin vastustajat hyökkäsivät äärioikeistolaisten kimppuun Göteborgissa, heidän jaettuaan rasistista natsipropagandaansa.
Tuolla anarkismipalstalla monet kirjoittelijat tuntuvat olevan kovasti näiden äärioikeistolaisten rasistien puolella ja pitävät erittäin epäoikeudenmukaisena tekona sitä, kun rasismin vastustajat tulivat estämään heidän propagandalehtien jakelunsa ja hyökkäsivät heidän kimppuunsa. Lisäksi näiden fasistien mielestä se rasististen mielipiteiden ja siihen kuuluvan propagandan levittäminen on olevinaan osa mielipiteenvapautta, jota ei heidän mielestään saisi kieltää demokraattisissa yhteiskunnissa. Heidän mielestä Saksa on varmasti tänä päivänä diktatuurinen poliisivaltio, kun kaikenlainen natsipropagandan levittäminen on siellä kiellettyä.
Kaikkein pahin natsifasisti tuossa keskustelussa on selvästi tämä nimimerkki "Weisse wolfe" joka suorastaan ihailee entistä natsi-Saksaa ja sen kansanmurhaan syyllistyneitä natsijohtajia. Lisäksi hän myös myöntää suoraan vihaavan juutalaisia ja kaikkia ulkomaalaisia, sekä kannattaa tietenkin tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta.
Mitä mieltä SKP:n kannattajat ovat siitä, onko se rasistisen propagandan levittäminen osa demokratiaa, joka pitäisi sallia demokraattisessa yhteiskunnassa?
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikenlainen ulkomaalaisvihan, juutalaisvihan ja natsipropagandan levittäminen pitäisi kieltää suomessa ja myös muualla Euroopassa ihan vankeusrangaistuksen uhalla. Mielestäni Saksa on juuri oikealla asialla, kun siellä kaikenlainen natsismiin viittaava toiminta on kielletty ihan lain mukaan.
Vanhassa kunnon Neuvostoliitossa ja muissa itä-Euroopan kommunistivaltioissa nämä weisse wolfen kaltaiset luokkaviholliset olisi heitetty vankilaan jo ajat sitten, ellei heitä olisi peräti teloitettu vaarallisten mielipiteidensä takia. Varsinkaan sodan päättymisen jälkeen niitä natsimielisiä ja juutalaisvihamielisiä mielipiteitä ei katsottu kovin hyvällä Neuvostoliitossa ja DDR:ssä. Mielestäni tämä oli juuri oikeanlaista toimintaa, sillä näille kiihkomielisille natseille ei pidä antaa minkäänlaista mielipiteenvapautta, koska he ovat vaaraksi ulkomaalaisille ja yleensäkin sivistyneelle yhteiskunnalle. Itse olisin tehnyt oikein mielelläni ilmiantoja KGB:lle ja Stasille näistä weisse wolfen kaltaisista vääräuskoisista natsifasisteista.
Tässä vielä tämän vääräuskoisen kiihkorasistin profiili.
http://galleria.suomi24.fi/weisse_wolfe
Fasistit riehuvat taas
20
9070
Vastaukset
Tästä löytyi vielä toinen luokkavihollinen, joka taitaa olla näitä weisse wolfen aateveljiä. Tämä natsi-sturmgeist on myös näitä vääräuskoisia kiihkorasisteja, jotka kannattavat natsismia ja toisten ihmisten sortamista. Olisi hyvä juttu, jos Suomi24-palstan sensuuri saataisiin niin tiukaksi, ettei näillä vääräuskoisilla luokkavihollisilla olisi mitään mahdollisuutta kirjoitella näitä rasistisia kirjoituksiaan tänne palstalle. Lisäksi lehdistönvapautta pitäisi myös tiukentaa niin paljon, ettei heillä olisi minkäänlaista mahdollisuutta tuoda rasistisia mielipiteitään esille edes lehtien kautta.
Tässä vielä tämän toisen luokkavihollisen profiili.
http://galleria.suomi24.fi/Sturmgeist- Kysyjä X
...tuolta riehumiseltasi.
Sovitaan nyt näin että kaikkien muiden viha, paitsi sinun vihasi on oikeutettua. Sovitaan nyt vielä sekin että anarkistit saa hyökätä kenen tahansa kimppuun - jos vain hyvän syyn keksivät. Sovitaan nyt vielä lopuksi, että sinulla on oikeus ylimpään mielipiteeseen asioista, siis sinulla on eräänlainen über-Aate, joka on kaikkien muiden ihmisten arvomaailmoja parempi. Ja lisäksi sinulle annetaan ultimaatti oikeus luokitella ihmiset fasisteiksi ja ei-fasisteiksi. Vankilaankin saisit toimittaa ihmiset pelkästään heidän mielipiteittensä vuoksi. Ja saisit ampua itse ne niskalaukauksetkin. Ilmiantaminenkin olisi sinun etuoikeus.
Onko sinulla nyt parempi mieli? Tuliko nyt kaikki punaisen aatteen näkökulmat käytyä läpi? Oletpa sinä hyvä ihminen. Oikea über-ihminen, Homo Sovieticus.Oletko sinä jotenkin samoilla linjoilla näiden saatanan natsien kanssa? Vai miksi oikein puolustelet täällä heidän rasistisia mielipiteitään?
Onko sinunkin mielestäsi se rasistisen propagandan levittäminen jokin osa demokratiaa, joka on olevinaan jokin kansalaisten perusoikeus? Mielestäni rasismin vastustajat toimivat Göteborgissa juuri oikealla tavalla, sillä vääräuskoiset natsit saavat syyttää vain ja ainoastaan itseään, kun olivat levittämässä rasistista propagandaa ja muukalaisvihaansa kansalaisten keskuuteen. Eli natsit saivat juuri sen minkä he ansaitsivat.
"Onko sinulla nyt parempi mieli? Tuliko nyt kaikki punaisen aatteen näkökulmat käytyä läpi? Oletpa sinä hyvä ihminen. Oikea über-ihminen, Homo Sovieticus."
En ole väittänyt olevani mikään yli-ihminen, joka olisi selvästi muita parempi. Mutta minä olen vaan suvaitsevainen ihminen, joka ei arvostele toisia heidän ihonvärin, uskonnon tai kansalaisuuden perusteella. Lisäksi olen aina vihannut yli kaiken tätä "suomi suomalaisille" -iskulausetta ja etenkin sen vääräuskoisia kannattajia.- Kysyjä X
DarkFear kirjoitti:
Oletko sinä jotenkin samoilla linjoilla näiden saatanan natsien kanssa? Vai miksi oikein puolustelet täällä heidän rasistisia mielipiteitään?
Onko sinunkin mielestäsi se rasistisen propagandan levittäminen jokin osa demokratiaa, joka on olevinaan jokin kansalaisten perusoikeus? Mielestäni rasismin vastustajat toimivat Göteborgissa juuri oikealla tavalla, sillä vääräuskoiset natsit saavat syyttää vain ja ainoastaan itseään, kun olivat levittämässä rasistista propagandaa ja muukalaisvihaansa kansalaisten keskuuteen. Eli natsit saivat juuri sen minkä he ansaitsivat.
"Onko sinulla nyt parempi mieli? Tuliko nyt kaikki punaisen aatteen näkökulmat käytyä läpi? Oletpa sinä hyvä ihminen. Oikea über-ihminen, Homo Sovieticus."
En ole väittänyt olevani mikään yli-ihminen, joka olisi selvästi muita parempi. Mutta minä olen vaan suvaitsevainen ihminen, joka ei arvostele toisia heidän ihonvärin, uskonnon tai kansalaisuuden perusteella. Lisäksi olen aina vihannut yli kaiken tätä "suomi suomalaisille" -iskulausetta ja etenkin sen vääräuskoisia kannattajia....sanoin olevani samalla linjalla "niiden saatanan natsien" kanssa?
Veli hyvä. Minähän vain ylistin sinun oikeuttasi nimitellä ja luokitella ihmiset, kannustaa vääräoppisten teloittamiseen ja ilmiantaa heitä. Nämähän ovat kommunistien perusoikeuksia!
Pahastutko, jos totean sinun olevan hyvä ihminen? Etkö ole, vai? Sinähän olet kommunisti parhaasta päästä! Suosittelen, että levität avaustasi myös muualle - ja muista kertoa olevasi kommunisti. Demokratian ja kansan asialla! Kysyjä X kirjoitti:
...sanoin olevani samalla linjalla "niiden saatanan natsien" kanssa?
Veli hyvä. Minähän vain ylistin sinun oikeuttasi nimitellä ja luokitella ihmiset, kannustaa vääräoppisten teloittamiseen ja ilmiantaa heitä. Nämähän ovat kommunistien perusoikeuksia!
Pahastutko, jos totean sinun olevan hyvä ihminen? Etkö ole, vai? Sinähän olet kommunisti parhaasta päästä! Suosittelen, että levität avaustasi myös muualle - ja muista kertoa olevasi kommunisti. Demokratian ja kansan asialla!Et sanonut suoraan puolustelevasi natseja, mutta sain vaan sellaisen käsityksen, ettet hyväksy sitä, kun rasismin vastustajat hyökkäsivät natsien kimppuun tässä Göteborgin tapauksessa.
"Veli hyvä. Minähän vain ylistin sinun oikeuttasi nimitellä ja luokitella ihmiset, kannustaa vääräoppisten teloittamiseen ja ilmiantaa heitä. Nämähän ovat kommunistien perusoikeuksia!"
Olisin valmis antamaan tämän saman oikeuden myös muille suvaitsevaisille ihmisille, jotka suhtautuvat myönteisesti ulkomaalaisia kohtaan, sekä vihaavat natseja. Nämä rasismia lietsovat natsit ovat uhkana demokratialle ja maahanmuutolle, joten sen vuoksi olen sitä mieltä, että näistä vääräuskoisista pitäisi hankkitua eroon.
Minä pidän itseäni hyvänä ihmisenä, koska olen suvaitsevainen ulkomaalaisia, aseistakieltäytyjiä ja muita eri vähemmistöjä kohtaan. Huonoina ihmisinä pidän taas näitä vääräuskoisia rasisteja, jotka kannattavat kaikkien suomalaisten miesten armeijaan pakottamista, sekä tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta. Nämä edellä mainitut fasistit weisse wolfe ja sturmgeist kuuluvat juuri tähän viimeiseen ryhmään, eli niihin huonoihin ihmisiin. Heidät olisi oikein suuri ilo ilmiantaa KGB:lle tai Stasille, niin nämä vääräuskoiset kiihkorasistit saisivat ansaitun rangaistuksen fasistisista mielipiteistään. Valitettavan löysän sensuurin ansiosta näitä fasisteja löytyy täältä Suomi24-palstalta vaikka kuinka paljon, joten nämä kaksi tapausta eivät suinkaan ole ainoat vääräuskoiset. Yleensä näitä luokkavihollisia löytyy eniten tuolta Sivarit&totaalit-palstalta, sekä näiltä palstoilta, joissa keskustellaan rasismista ja maahanmuuttajista.Kysyjä X kirjoitti:
...sanoin olevani samalla linjalla "niiden saatanan natsien" kanssa?
Pahastutko, jos totean sinun olevan hyvä ihminen? Etkö ole, vai? Sinähän olet kommunisti parhaasta päästä! Suosittelen, että levität avaustasi myös muualle - ja muista kertoa olevasi kommunisti. Demokratian ja kansan asialla!Et sanonut suoraan puolustelevasi natseja, mutta sain vaan sellaisen käsityksen, ettet hyväksy sitä, kun rasismin vastustajat hyökkäsivät natsien kimppuun tässä Göteborgin tapauksessa.
"Veli hyvä. Minähän vain ylistin sinun oikeuttasi nimitellä ja luokitella ihmiset, kannustaa vääräoppisten teloittamiseen ja ilmiantaa heitä. Nämähän ovat kommunistien perusoikeuksia!"
Olisin valmis antamaan tämän saman oikeuden myös muille suvaitsevaisille ihmisille, jotka suhtautuvat myönteisesti ulkomaalaisia kohtaan, sekä vihaavat natseja. Nämä rasismia lietsovat natsit ovat uhkana demokratialle ja maahanmuutolle, joten sen vuoksi olen sitä mieltä, että näistä vääräuskoisista pitäisi hankkitua eroon.
Minä pidän itseäni hyvänä ihmisenä, koska olen suvaitsevainen ulkomaalaisia, aseistakieltäytyjiä ja muita eri vähemmistöjä kohtaan. Huonoina ihmisinä pidän taas näitä vääräuskoisia rasisteja, jotka kannattavat kaikkien suomalaisten miesten armeijaan pakottamista, sekä tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta. Nämä edellä mainitut fasistit weisse wolfe ja sturmgeist kuuluvat juuri tähän viimeiseen ryhmään, eli niihin huonoihin ihmisiin. Heidät olisi oikein suuri ilo ilmiantaa KGB:lle tai Stasille, niin nämä vääräuskoiset kiihkorasistit saisivat ansaitun rangaistuksen fasistisista mielipiteistään. Valitettavan löysän sensuurin ansiosta näitä fasisteja löytyy täältä Suomi24-palstalta vaikka kuinka paljon, joten nämä kaksi tapausta eivät suinkaan ole ainoat vääräuskoiset. Yleensä näitä luokkavihollisia löytyy eniten tuolta Sivarit&totaalit-palstalta, sekä näiltä palstoilta, joissa keskustellaan rasismista ja maahanmuuttajista.- T Urpo
DarkFear kirjoitti:
Et sanonut suoraan puolustelevasi natseja, mutta sain vaan sellaisen käsityksen, ettet hyväksy sitä, kun rasismin vastustajat hyökkäsivät natsien kimppuun tässä Göteborgin tapauksessa.
Minä pidän itseäni hyvänä ihmisenä, koska olen suvaitsevainen ulkomaalaisia, aseistakieltäytyjiä ja muita eri vähemmistöjä kohtaan. Huonoina ihmisinä pidän taas näitä vääräuskoisia rasisteja, jotka kannattavat kaikkien suomalaisten miesten armeijaan pakottamista, sekä tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta. Nämä edellä mainitut fasistit weisse wolfe ja sturmgeist kuuluvat juuri tähän viimeiseen ryhmään, eli niihin huonoihin ihmisiin. Heidät olisi oikein suuri ilo ilmiantaa KGB:lle tai Stasille, niin nämä vääräuskoiset kiihkorasistit saisivat ansaitun rangaistuksen fasistisista mielipiteistään. Valitettavan löysän sensuurin ansiosta näitä fasisteja löytyy täältä Suomi24-palstalta vaikka kuinka paljon, joten nämä kaksi tapausta eivät suinkaan ole ainoat vääräuskoiset. Yleensä näitä luokkavihollisia löytyy eniten tuolta Sivarit&totaalit-palstalta, sekä näiltä palstoilta, joissa keskustellaan rasismista ja maahanmuuttajista.Vapaassa maassa saa ilmaista mielipiteensä.
Oli se sitten ääliömäinen tai fiksu.
Kuten molemmat tiedämme tämän pitää tapahtua vielä
sivistyneen valtion lakien mukaan.
Ei saa kiihottaa vähemmistöjä vastaan ketään tai
jaella tappouhkauksia.
Teidän kommunistien typerin rajoite on se että
pidätte meitä muita ääliöinä, joiden näkemää ja
kuulemaa pitäisi jonkun ohranan rajoittaa.
Minusta natsipallerot saavat kirkua aatettaan
siinä missä punikitkin.
Sivistynyt suomalainen nauraa yhtä helakasti mo-
lemmille ja pyörittää etusormeaan ohimolla.
Otappas sen verran aikaa että alat käydä läpi
vaikka tällä palstalla esiintyviä "kuolema kapita-
listeille" kirjoituksia ja niiden määrää.
Urpon mielestä samaan laskiämpäriin voi huoletta
laittaa niin työttömät nahkapäät kuin vanhat
ja uudet stalinistit.
Molemmat yhtä tyhjänpäiväisiä nykyisessä skandi-
naavisessa sivistyneessä demokratiassa.
Teille pitäisi perustaa reservaatti Karjalaan,
jossa ampuisitte toisianne värikuulilla ja
hoilaisitte kansainvälistä ja alte kameradenia.
Mutta kuten sanottu, pääpointti on se että jokai-
nen ymmärtää kyllä itsekin mikä on soopaa ja
mikä ei.
Ei siihen mitään ohranoita tai politrukkeja tarvi-
ta. - Kysyjä X
DarkFear kirjoitti:
Et sanonut suoraan puolustelevasi natseja, mutta sain vaan sellaisen käsityksen, ettet hyväksy sitä, kun rasismin vastustajat hyökkäsivät natsien kimppuun tässä Göteborgin tapauksessa.
Minä pidän itseäni hyvänä ihmisenä, koska olen suvaitsevainen ulkomaalaisia, aseistakieltäytyjiä ja muita eri vähemmistöjä kohtaan. Huonoina ihmisinä pidän taas näitä vääräuskoisia rasisteja, jotka kannattavat kaikkien suomalaisten miesten armeijaan pakottamista, sekä tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta. Nämä edellä mainitut fasistit weisse wolfe ja sturmgeist kuuluvat juuri tähän viimeiseen ryhmään, eli niihin huonoihin ihmisiin. Heidät olisi oikein suuri ilo ilmiantaa KGB:lle tai Stasille, niin nämä vääräuskoiset kiihkorasistit saisivat ansaitun rangaistuksen fasistisista mielipiteistään. Valitettavan löysän sensuurin ansiosta näitä fasisteja löytyy täältä Suomi24-palstalta vaikka kuinka paljon, joten nämä kaksi tapausta eivät suinkaan ole ainoat vääräuskoiset. Yleensä näitä luokkavihollisia löytyy eniten tuolta Sivarit&totaalit-palstalta, sekä näiltä palstoilta, joissa keskustellaan rasismista ja maahanmuuttajista.Hyvä ihminenhän sinä olet. Puolustat niitä vähemmistöjä, jotka jakavat sinun arvomaailmasi. Muille vähemmistöille (kuten natseille) tarjoat niskalaukausta. Kuten sanoit, teloittamalla arvojesi vastaiset henkilöt, turvaat meidän kaikkien demokratian. Hienoa.
Onneksi havaitset sen, että vääräuskoisten teloitusten kautta olet hyvä ihminen. Lopulta maassamme on vain hyviä, sinun arvomaailmasi määrittelemiä ihmisiä, koska muut on teloitettu. Teloituksia vastustavat ihmiset myös tulee teloittaa - jos nyt oikein tulkitsin viestisi.
Sinä olet Hyvä Ihminen.
Ai niin, pitipä kysymäni: teloittaisitko myös sukulaisiasi, jos he kritisoivat anarkistien tekemää hyökkäystä? Entä (mahdolliset) lapsesi? Kysyjä X kirjoitti:
Hyvä ihminenhän sinä olet. Puolustat niitä vähemmistöjä, jotka jakavat sinun arvomaailmasi. Muille vähemmistöille (kuten natseille) tarjoat niskalaukausta. Kuten sanoit, teloittamalla arvojesi vastaiset henkilöt, turvaat meidän kaikkien demokratian. Hienoa.
Onneksi havaitset sen, että vääräuskoisten teloitusten kautta olet hyvä ihminen. Lopulta maassamme on vain hyviä, sinun arvomaailmasi määrittelemiä ihmisiä, koska muut on teloitettu. Teloituksia vastustavat ihmiset myös tulee teloittaa - jos nyt oikein tulkitsin viestisi.
Sinä olet Hyvä Ihminen.
Ai niin, pitipä kysymäni: teloittaisitko myös sukulaisiasi, jos he kritisoivat anarkistien tekemää hyökkäystä? Entä (mahdolliset) lapsesi?Onko se sinun mielestäsi huono asia, jos toiset haluavat puolustaa vähemmistöjä, sekä muita sorrettuja ihmisiä? Nämä rasistiset uusnatsit ovat juuri näitä syyllisiä tähän vähemmistöjen sortamiseen, joten siksi he ansaitsevat myös rangaistuksen teoistaan. Nyt Göteborgissa toimittiin oikealla tavalla, kun rasismin vastustajat estivät uusnatsien järjestämän propagandatilaisuuden, jossa he olisivat jakaneet ohikulkijoille omaa rasistista propagandaansa, jonka tarkoituksena oli tietenkin muukalaisvihan levittäminen Ruotsin kansan keskuuteen.
Tietenkään teloituksiin ei tarvitse ryhtyä heti ensimmäisillä kerroilla, kyllä ne salaisen poliisin kuulustelut saisivat uusnatsit vaihtamaan mielipiteitään melko nopeasti. Ei olisi enää uusnatsit ylistämässä Hitleriä, eivätkä jakamassa kadulla propagandalehtiään, kun tiedossa olisi muutama päivä KGB:n tai Stasin kuulusteluhuoneessa. Lisäksi rasistisista mielenosoituksista voitaisiin määrätä automaattisesti vankilatuomioita vaikka muutaman kuukauden ajaksi.
En nyt tarkoittanut sitä, että anarkismin vastustaminen tekisi ihmisistä huonoja persoonia. Tarkoitin sitä, että näiden uusnatsien puolustelu ja rasistiset mielipiteet tekevät kyllä ihmisistä huonoja ainakin minun silmissäni. Itse olen aina vihannut suunnattomasti näitä rasisteja, jotka kannattavat tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta ja haluaisivat karkoittaa kaikki ulkomaalaiset pois suomesta.
"Ai niin, pitipä kysymäni: teloittaisitko myös sukulaisiasi, jos he kritisoivat anarkistien tekemää hyökkäystä? Entä (mahdolliset) lapsesi?"
Onneksi minun lähipiirissäni ei ole näitä luokkavihollisia, eli rasistisia uusnatseja.- T Urpo
DarkFear kirjoitti:
Onko se sinun mielestäsi huono asia, jos toiset haluavat puolustaa vähemmistöjä, sekä muita sorrettuja ihmisiä? Nämä rasistiset uusnatsit ovat juuri näitä syyllisiä tähän vähemmistöjen sortamiseen, joten siksi he ansaitsevat myös rangaistuksen teoistaan. Nyt Göteborgissa toimittiin oikealla tavalla, kun rasismin vastustajat estivät uusnatsien järjestämän propagandatilaisuuden, jossa he olisivat jakaneet ohikulkijoille omaa rasistista propagandaansa, jonka tarkoituksena oli tietenkin muukalaisvihan levittäminen Ruotsin kansan keskuuteen.
Tietenkään teloituksiin ei tarvitse ryhtyä heti ensimmäisillä kerroilla, kyllä ne salaisen poliisin kuulustelut saisivat uusnatsit vaihtamaan mielipiteitään melko nopeasti. Ei olisi enää uusnatsit ylistämässä Hitleriä, eivätkä jakamassa kadulla propagandalehtiään, kun tiedossa olisi muutama päivä KGB:n tai Stasin kuulusteluhuoneessa. Lisäksi rasistisista mielenosoituksista voitaisiin määrätä automaattisesti vankilatuomioita vaikka muutaman kuukauden ajaksi.
En nyt tarkoittanut sitä, että anarkismin vastustaminen tekisi ihmisistä huonoja persoonia. Tarkoitin sitä, että näiden uusnatsien puolustelu ja rasistiset mielipiteet tekevät kyllä ihmisistä huonoja ainakin minun silmissäni. Itse olen aina vihannut suunnattomasti näitä rasisteja, jotka kannattavat tätä uusnatsien "suomi suomalaisille" -iskulausetta ja haluaisivat karkoittaa kaikki ulkomaalaiset pois suomesta.
"Ai niin, pitipä kysymäni: teloittaisitko myös sukulaisiasi, jos he kritisoivat anarkistien tekemää hyökkäystä? Entä (mahdolliset) lapsesi?"
Onneksi minun lähipiirissäni ei ole näitä luokkavihollisia, eli rasistisia uusnatseja.Tässä sen näkee että kun punikilla kiehahtaa niin
alkaa heti nähdä päiväunta pamputettavasta toisin-
ajattelijasta.
Nämä natsipallerot ovat viheliäistä pohjasakkaa,
siitä olemme tismalleen samaa mieltä.
Kokeile toveri hyvä nauraa niille oikein kunnolla!
Turpiin vedetään vasta sitten jos työtön nahkapää
alkaa käydä maksajan liiveihin.
Ole ihan huoletta, tekevät itsensä lähinnä naurun-
alaiseksi.
Ajatteles, on tuossa kaljupäisyydessä yksi hyvä-
kin puoli.
Ei tarvitse veronmaksajan maksaa kallista partu-
ria!
Voivat ajella toisiaan poikailloissa karvattomik-
si vaikkapa homppelihuvituksen nimissä.
Kuten sanottu turhempaa sakkia saa hakea, mutta
ei luuvitosen heiluttelu ole kyllä mistään
kotoisin.
Jos vastustaa väkivaltaa, vastustaa sitten kaikis-
sa olosuhteissa.
Tämä on toveri sitä johdonmukaisuutta.
Moraalia suorastaan, vaikka se teille punikeille
onkin vieras sana.
- koipää
Itse asiassa se olit sinä, jonka pinna siellä anarkismipalstalla pahiten paloi.
Oletko muuten huomannut, että jakelet kovin innokkaasti tuomioita (kuolemaan etc.)? Ja olet kieltämässä toisilta vapautta omaan mielipiteeseen, ja mielipiteenvapauteen, jonka perään jaksat silti kuuluttaa.
Helvetti. Onhan sinullakin oikeus levittää punapropagandaasi siitä, miten "vanhassa kunnon Neuvostoliitossa" ei mielipiteitä suvaittu ja sama käytäntö täytyisi tännekin saada.
Minun mielestäni sinun käsityksesi vapaasta yhteiskunnasta, demokratiasta ja sananvapaudesta on yksi sairaimpia mitä olen koskaan kuullut, mutta katso, en ole sinua tuomitsemassa kuolemaan. En edes ajatuksissani.
Mitäs jos antaisit ihmisten olla mitä mieltä haluavat. Yhtä vähän niitä "saatanan natsien" lentolehtisiä otetaan todesta kuin sinunkaan punafasismiasi.
Asioista keskusteleminen on asia erikseen. Siihen ei kuulu sinun metodisi lokeroida ihmiset tasan kahteen ryhmään, vääräuskoisiin natsilahtareihin ja oikeauskoisiin rauhakommunisteihin (jotka ovat aina oikeassa). Mitä veikkaat, miksei kanssasi kukaan keskustele asiallisesti, kun kaikki eri mieltä olevat ovat sinulle automaattisesti "saatanan natseja", "vitun fasisteja", "vääräuskoisia kusipäitä", "huonoja ihmisiä", "vitun lahtareita" ja "natsien puolustajia"? Mistä voisi johtua?"Itse asiassa se olit sinä, jonka pinna siellä anarkismipalstalla pahiten paloi."
Kai siinä nyt pinna palaa vähemmästäkin, kun joku vitun fasisti pitää natsien aiheuttamaa kansanmurhaa oikeutettuna ja haluaisi vielä saman tapahtuvan meillä suomessakin. Tämä weisse wolfe on oikein sen luokan fasisti, että hänet pitäisi lukita vankilaan loppuiäkseen fasististen mielipiteidensä takia.
"Oletko muuten huomannut, että jakelet kovin innokkaasti tuomioita (kuolemaan etc.)? Ja olet kieltämässä toisilta vapautta omaan mielipiteeseen, ja mielipiteenvapauteen, jonka perään jaksat silti kuuluttaa."
Kannatan kyllä mielipiteenvapautta, mutta mielestäni siitä ei koituisi kenellekkään mitään haittaa, jos rasistiset ja toisia sortavat mielipiteet kiellettäisiin oikein lain mukaan. Ihmiset tulisivat kyllä erittäin hyvin toimeen, vaikka se juutalaisvihan lietsominen ja rasistisen propagandan levittäminen olisikin kiellettyä.
"Helvetti. Onhan sinullakin oikeus levittää punapropagandaasi siitä, miten "vanhassa kunnon Neuvostoliitossa" ei mielipiteitä suvaittu ja sama käytäntö täytyisi tännekin saada."
Tämä käytäntö takaisi ainakin sen asian, että silloin nämä weisse wolfen kaltaiset natsikusipäät pitäisivät turpansa kiinni, kun he eivät uskaltaisi tuoda rasistisia mielipiteitään julki niskalaukauksen pelossa. Olisin oikein onnellinen siitä, kun nämä uusnatsit joutuisivat tuomiolle heidän väärien ja rasististen mielipiteidensä takia, sillä minun mielestäni se natsipropagandan levittäminen ei ole mikään tärkeä osa demokratiaa.
"Minun mielestäni sinun käsityksesi vapaasta yhteiskunnasta, demokratiasta ja sananvapaudesta on yksi sairaimpia mitä olen koskaan kuullut, mutta katso, en ole sinua tuomitsemassa kuolemaan. En edes ajatuksissani."
Mitä sitten pidät itse demokratiana? Onko se sinun mielestäsi niin väärin, jos rasistisen propagandan levittäminen olisi kiellettyä rangaistuksen uhalla?
"Mitäs jos antaisit ihmisten olla mitä mieltä haluavat. Yhtä vähän niitä "saatanan natsien" lentolehtisiä otetaan todesta kuin sinunkaan punafasismiasi."
Valitettavasti se rasismi on lisääntynyt jatkuvasti tämän päivän Euroopassa ja uusnatsijärjestöt ovat myös nostaneet suosiotaan monessa maassa maahanmuuton lisääntymisen myötä. Venäjällä rasismi ja natsismin suosio on muuten kasvanut räjähdysmäisesti Neuvostoliiton hajoamisen myötä, eikö tämä ole jo aikamoinen ongelma tulevaisuutta ajatellen?- koipää
DarkFear kirjoitti:
"Itse asiassa se olit sinä, jonka pinna siellä anarkismipalstalla pahiten paloi."
Kai siinä nyt pinna palaa vähemmästäkin, kun joku vitun fasisti pitää natsien aiheuttamaa kansanmurhaa oikeutettuna ja haluaisi vielä saman tapahtuvan meillä suomessakin. Tämä weisse wolfe on oikein sen luokan fasisti, että hänet pitäisi lukita vankilaan loppuiäkseen fasististen mielipiteidensä takia.
"Oletko muuten huomannut, että jakelet kovin innokkaasti tuomioita (kuolemaan etc.)? Ja olet kieltämässä toisilta vapautta omaan mielipiteeseen, ja mielipiteenvapauteen, jonka perään jaksat silti kuuluttaa."
Kannatan kyllä mielipiteenvapautta, mutta mielestäni siitä ei koituisi kenellekkään mitään haittaa, jos rasistiset ja toisia sortavat mielipiteet kiellettäisiin oikein lain mukaan. Ihmiset tulisivat kyllä erittäin hyvin toimeen, vaikka se juutalaisvihan lietsominen ja rasistisen propagandan levittäminen olisikin kiellettyä.
"Helvetti. Onhan sinullakin oikeus levittää punapropagandaasi siitä, miten "vanhassa kunnon Neuvostoliitossa" ei mielipiteitä suvaittu ja sama käytäntö täytyisi tännekin saada."
Tämä käytäntö takaisi ainakin sen asian, että silloin nämä weisse wolfen kaltaiset natsikusipäät pitäisivät turpansa kiinni, kun he eivät uskaltaisi tuoda rasistisia mielipiteitään julki niskalaukauksen pelossa. Olisin oikein onnellinen siitä, kun nämä uusnatsit joutuisivat tuomiolle heidän väärien ja rasististen mielipiteidensä takia, sillä minun mielestäni se natsipropagandan levittäminen ei ole mikään tärkeä osa demokratiaa.
"Minun mielestäni sinun käsityksesi vapaasta yhteiskunnasta, demokratiasta ja sananvapaudesta on yksi sairaimpia mitä olen koskaan kuullut, mutta katso, en ole sinua tuomitsemassa kuolemaan. En edes ajatuksissani."
Mitä sitten pidät itse demokratiana? Onko se sinun mielestäsi niin väärin, jos rasistisen propagandan levittäminen olisi kiellettyä rangaistuksen uhalla?
"Mitäs jos antaisit ihmisten olla mitä mieltä haluavat. Yhtä vähän niitä "saatanan natsien" lentolehtisiä otetaan todesta kuin sinunkaan punafasismiasi."
Valitettavasti se rasismi on lisääntynyt jatkuvasti tämän päivän Euroopassa ja uusnatsijärjestöt ovat myös nostaneet suosiotaan monessa maassa maahanmuuton lisääntymisen myötä. Venäjällä rasismi ja natsismin suosio on muuten kasvanut räjähdysmäisesti Neuvostoliiton hajoamisen myötä, eikö tämä ole jo aikamoinen ongelma tulevaisuutta ajatellen?"Kannatan kyllä mielipiteenvapautta, mutta mielestäni siitä ei koituisi kenellekkään mitään haittaa, jos rasistiset ja toisia sortavat mielipiteet kiellettäisiin oikein lain mukaan."
Noh, noh. Huomaammeko tässä vähän ristiriitaa. Sama logiikka kuin lauseessa: "Vastustan kyllä tappamista, mutta noiden erimieltä olevien kusipäiden tappamisesta ei koituisi kenellekään mitään haittaa." Enkä nyt yritä puolustella nemesistäsi weisse wolfea, vaan ihmettelen korkkiruuvinkieroa logiikkaasi, jossa samaan aikaan kannatat ja vastustat mielipiteenvapautta. Melkoinen paradoksi, jos minulta kysytään. Vai meinaatko kenties sellaista systeemiä, jossa saa vapaasti olla yhtä ainoaa mieltä, muttei toista.
"...ja haluaisi vielä saman tapahtuvan meillä suomessakin.",
"...hänet pitäisi lukita vankilaan loppuiäkseen fasististen mielipiteidensä takia."
Jos aletaan pohtia, niin weisse on aika lailla samanlainen kuin sinä. Siis sen perusteella, että sinähän haluat neukkudiktatuurin tänne mielipiteitä vainoamaan ja oppositiota tappamaan, jotta sirppi ja vasara loisivat aina punaista valoa onnettoman ja pelokkaan kansan päälle. Ja tämän perusteella sinut pitäisi oman logiikkasi mukaan lukita weissen viereiseen selliin lopuksi ikääsi väärien mielipiteidesi takia.
"Kannatan kyllä mielipiteenvapautta",
"Tämä käytäntö takaisi ainakin sen asian, että silloin nämä weisse wolfen kaltaiset natsikusipäät pitäisivät turpansa kiinni, kun he eivät uskaltaisi tuoda rasistisia mielipiteitään julki niskalaukauksen pelossa."
Tässä siis esimerkki sinun käsityksestäsi mielipiteenvapaudesta. Kannatan kyllä, mutta eri mieltä ei saa olla tai ammutaan. Hienoa. Tässäkö on kommunistin avain onnelliseen elämään?
"Mitä sitten pidät itse demokratiana?"
Suomessa on kohtalaisen toimiva demokratia tällä hetkellä. Parantamisen varaa löytyy aina, mutta sinun tyylilläsi asiat menisivät vain huonompaan suuntaan. Alkamalla tappamaan ja vangitsemaan mielipiteiden takaia saisit korkeintaan aikaan vallankumouksen ja sen jälkeen asiat vasta huonosti olisivatkin, ainakin sinun kannaltasi.
- Taas vauhdissa
Tässäpä heräsi pari kysymystä.
1) Tunnut kovasti paljon tuomitsevan lentolehtisiä jaelleen osapuolen toiminnan Göteborgissa. Luulisin, että sinulla siis on parempaa tietoa noiden lentolehtisten pöyristyttävästä sisällöstä. Miten on, tiedätkö mitä niissä lehtisissä luki? Ja jos et tiedä, miten voit olla varma, että väkivaltaan turvautuneet aktivistit toimivat oikein?
2) Kirjoitat tässä ydinkysymyksesi:
"Mitä mieltä SKP:n kannattajat ovat siitä, onko se rasistisen propagandan levittäminen osa demokratiaa, joka pitäisi sallia demokraattisessa yhteiskunnassa? "
Haluaisin heittää pallon takaisin ja kysyä omaa demokratiakäsitystäsi. Kerran kirjoittelit mm. tällaista
"Kommunistivaltioissa ei valitettavasti ole varaa antaa oppositiolle samanlaista oikeutta kun pääpuolueelle, koska siinä tapauksessa olisi se riski että kommunistinen puolue ei enää olisikaan pääpuolueena seuraavien vaalien jälkeen. Kommunistit joutuisivat todennäköisesti tyytymään opposition paikkaan. "
(http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000151&posting=22000000011217486)
Tästä saa sen käsityksen, että et kannata vapaita vaaleja, vaan ainoastaa vaaleja, jossa kaikki ehdokkaat ovat kommunisteja, tai muilla keinoin on ainakin varmistettu jo etukäteen se, että kommunistinen puolue säilyy vallassa. Onko tämä sitten mielestäsi sitä mielipiteenvapautta ja aitoa, tasa-arvoista demokratiaa?
3) Kirjoitat:
"Vanhassa kunnon Neuvostoliitossa ja muissa itä-Euroopan kommunistivaltioissa nämä weisse wolfen kaltaiset luokkaviholliset olisi heitetty vankilaan jo ajat sitten, ellei heitä olisi peräti teloitettu vaarallisten mielipiteidensä takia."
Hyväksytkö siis ihmisten teloittamisen MIELIPITEIDEN takia? Toisaalta, en nyt tätä niinkään ihmettelisi, kun niin ihailet valtiota, joka oli vastuussa Katynista ja muista kauheuksista. Ai niin, näistä asioista ei saisi puhua. Mutta koska meillä EI ole KGB:tä niskassamme, minä VOIN puhua niistä. Ihanaa.
4) Lopuksi:
"Mielestäni tämä oli juuri oikeanlaista toimintaa, sillä näille kiihkomielisille natseille ei pidä antaa minkäänlaista mielipiteenvapautta, koska he ovat vaaraksi ulkomaalaisille ja yleensäkin sivistyneelle yhteiskunnalle."
Vaaraksi "yleensäkin sivistyneelle yhteiskunnalle". Aikamoinen korulause. Kun asiaa rupeaa oikein pohtimaan, niin eikö "sivistynyt" yhteiskunta juuri ole sellainen, jota eivät mitkään pienet anomaliat syökse takaisin barbarismiin. Sellainen, jossa ihmisten tietoisuus hyvästä ja pahasta olisi niin korkealla tasolle, että he itse pystyisivät suodattamaan kaikki epäkelvot, haitalliset vaikutteet pois.
Sivistynyt yhteiskunta olisi siis sellainen, joka on immuuni kaikenlaisille ääri-ideologioille, joten en näe, miten nuo oikeistolaiset riehujat olisivat uhka sellaiselle. Ja kääntäen, en näe miten sinun edustamasi fundamentalistinen ihmisiä mielipiteiden perusteella murhaava kommunismi voisi sekään saada jalansijaa sivistyneessä yhteiskunnassa. Miten itse näet mahdolliseksi, että mikään sivitynyt (tai realistinen) yhteiskunta omaksuisi tuon kannattamasi verisen yksipuoluejärjestelmän kulissivaaleineen?- joo...
.. Just tommosia te kommunistit ootte. Ollaan niin kamalan suvaitsevaisia ja voi hellanlettas jne.. Mutta eikös teidän suurten suvaitsevaisten kuuluisi suvaita myös näitä "vääräuskoisia"?!? Vai oletteko sittenkin vähän valikoiden suvaitsevaisia?!? Suvaitaan niitä, joita halutaan. -Naurettavaa!!!!
En ole koskaan tavannut onnellista, edes hyväntuulista, kommunistia. Te kaikki olette äärettömän katkeria ja kitkeriä, aina ja kaikesta! On totta, että asioihin ja eriarvoisuuteen pitää puuttua, mutta joku tuossa teidän touhussa haiskahtaa. Mielestäni olette tekopyhiä, pahempia kuin yksikään porvariherra!
Ja tottapuhuen, tuo suvaitsevuushöpinä on illuusioista suurin. Ihmiset nyt vaan ovat itsekkäitä, ja loppujen lopuksi suvaitsevat vain kaltaisiaan, kuten omat kommenttisi todistavat!!! "1) Tunnut kovasti paljon tuomitsevan lentolehtisiä jaelleen osapuolen toiminnan Göteborgissa. Luulisin, että sinulla siis on parempaa tietoa noiden lentolehtisten pöyristyttävästä sisällöstä. Miten on, tiedätkö mitä niissä lehtisissä luki? Ja jos et tiedä, miten voit olla varma, että väkivaltaan turvautuneet aktivistit toimivat oikein?"
Sellaista olen lukenut, että näitä lentolehtisiä jakaneet henkilöt olivat ruotsalaisia uusnatseja, jotka jakoivat rasistista propagandaa, jonka tarkoituksena on lisätä rasismia Ruotsin kansalaisissa, sekä saada suhtautumaan heidät mahdollisimman kielteisesti kaikkia ulkomaalaisia kohtaan. Näin ollen rasismin vastustajat toimivat siis täysin oikein, hyökätessään uusnatsien kimppuun estääkseen heitä jakamasta tuollaista vääräuskoisten propagandaa.
"Tästä saa sen käsityksen, että et kannata vapaita vaaleja, vaan ainoastaa vaaleja, jossa kaikki ehdokkaat ovat kommunisteja, tai muilla keinoin on ainakin varmistettu jo etukäteen se, että kommunistinen puolue säilyy vallassa. Onko tämä sitten mielestäsi sitä mielipiteenvapautta ja aitoa, tasa-arvoista demokratiaa?"
Ainakin kaikkien rasististen ja natsimielisten puolueiden toiminta pitäisi kieltää niin, ettei niillä olisi edes mahdollisuutta toimia koko maassa. Tämän myötä uusnatseilla ei olisi mitään oikeutta mennä levittämään natsiaatettaan kansalaisten keskuuteen.
"Hyväksytkö siis ihmisten teloittamisen MIELIPITEIDEN takia? Toisaalta, en nyt tätä niinkään ihmettelisi, kun niin ihailet valtiota, joka oli vastuussa Katynista ja muista kauheuksista. Ai niin, näistä asioista ei saisi puhua. Mutta koska meillä EI ole KGB:tä niskassamme, minä VOIN puhua niistä. Ihanaa."
No siihen teloitukseen nyt ei välttämättä ole tarvetta vielä heti ensimmäisellä kertaa. Ainakin ensimmäisillä kerroilla putkareissut ja painostavat kuulustelut voisivat olla hyviä ja oikeudenmukaisia rangaistuksia rasistisista ja natsimielisistä mielipiteistä. Sitten edessä olisikin jo vankilareissu, jos henkilön katsottaisiin levittäneen rasistisia mielipiteitä ja natsimielistä aatetta ihmisten keskuuteen. Kyllä siinä voisi rasistiset ja natsimieliset mielipiteet unohtua kun edessä olisi esim. vuoden vankilareissu siitä hyvästä, kun on ihaillut Hitleriä ja pitänyt natsien aiheuttamaa kansanmurhaa oikeutettuna tekona. Tuo äärioikeistolainen natsi weisse wolfe olisi kyllä ansainnut saada kunnon rangaistuksen vääristä mielipiteistään, joissa hän ihailee avoimesti natsismia.- T Urpo
DarkFear kirjoitti:
"1) Tunnut kovasti paljon tuomitsevan lentolehtisiä jaelleen osapuolen toiminnan Göteborgissa. Luulisin, että sinulla siis on parempaa tietoa noiden lentolehtisten pöyristyttävästä sisällöstä. Miten on, tiedätkö mitä niissä lehtisissä luki? Ja jos et tiedä, miten voit olla varma, että väkivaltaan turvautuneet aktivistit toimivat oikein?"
Sellaista olen lukenut, että näitä lentolehtisiä jakaneet henkilöt olivat ruotsalaisia uusnatseja, jotka jakoivat rasistista propagandaa, jonka tarkoituksena on lisätä rasismia Ruotsin kansalaisissa, sekä saada suhtautumaan heidät mahdollisimman kielteisesti kaikkia ulkomaalaisia kohtaan. Näin ollen rasismin vastustajat toimivat siis täysin oikein, hyökätessään uusnatsien kimppuun estääkseen heitä jakamasta tuollaista vääräuskoisten propagandaa.
"Tästä saa sen käsityksen, että et kannata vapaita vaaleja, vaan ainoastaa vaaleja, jossa kaikki ehdokkaat ovat kommunisteja, tai muilla keinoin on ainakin varmistettu jo etukäteen se, että kommunistinen puolue säilyy vallassa. Onko tämä sitten mielestäsi sitä mielipiteenvapautta ja aitoa, tasa-arvoista demokratiaa?"
Ainakin kaikkien rasististen ja natsimielisten puolueiden toiminta pitäisi kieltää niin, ettei niillä olisi edes mahdollisuutta toimia koko maassa. Tämän myötä uusnatseilla ei olisi mitään oikeutta mennä levittämään natsiaatettaan kansalaisten keskuuteen.
"Hyväksytkö siis ihmisten teloittamisen MIELIPITEIDEN takia? Toisaalta, en nyt tätä niinkään ihmettelisi, kun niin ihailet valtiota, joka oli vastuussa Katynista ja muista kauheuksista. Ai niin, näistä asioista ei saisi puhua. Mutta koska meillä EI ole KGB:tä niskassamme, minä VOIN puhua niistä. Ihanaa."
No siihen teloitukseen nyt ei välttämättä ole tarvetta vielä heti ensimmäisellä kertaa. Ainakin ensimmäisillä kerroilla putkareissut ja painostavat kuulustelut voisivat olla hyviä ja oikeudenmukaisia rangaistuksia rasistisista ja natsimielisistä mielipiteistä. Sitten edessä olisikin jo vankilareissu, jos henkilön katsottaisiin levittäneen rasistisia mielipiteitä ja natsimielistä aatetta ihmisten keskuuteen. Kyllä siinä voisi rasistiset ja natsimieliset mielipiteet unohtua kun edessä olisi esim. vuoden vankilareissu siitä hyvästä, kun on ihaillut Hitleriä ja pitänyt natsien aiheuttamaa kansanmurhaa oikeutettuna tekona. Tuo äärioikeistolainen natsi weisse wolfe olisi kyllä ansainnut saada kunnon rangaistuksen vääristä mielipiteistään, joissa hän ihailee avoimesti natsismia.Niin neuvostojen paskaliittoa ihannoiva punikki kuin
aatun perinnettä kunnioittava nahkapää.
Kumpikin on ulkoistanut itsensä arvostelukyvyltä
ja objektiivisuudelta.
Sorry toveri, mutta yksisilmäisyytesi on samoissa
mitoissa kuin aatu faneilla.
Uskonto on vain eri.
- vanha mies
samaa mieltä - rasismin vastainen laki pitäs saada. Semmonen rauhanlaki, jota kommarit ennen ajoi! Fasistit kuriin!
- bonaqua
onko sananvapaus sitten hyvästä tai ei..itse laittaisin kaikki kommarit linnaan mutta ei se ole oikein sekään.
- Sininen_variaatio
itsekin pitävät OIKEIN paljon etnisen puhdistuksen käyttöä erittäin, erittäin opettavaisena ja tärkeänänaidon proletariaatin puolustamiseksi. Esimerkiksi Kiinalaisille oli tärkeää puhdistaa Sisä-Mongolia ja rahdata se täyteen kiinalaisia, ja
surmata kasapäin mongooleja.
Toinen esimerkki:
Pol Potin kaudella Demokraattisessa Kamputseassa tapettiin vietnamilaisia järjestelmällisesti ilman omantunnon häivääkään. Luotein säästämiseksi heidän päänsä saatetiin murskata lapiolla.
Kolmas esimerkki:
Kommunistiset sandinisit pitivät erittäin tärkeänä tuhota intiaanit Nicaraguasta täysin, jotta nämä eivät vahingotitaisi aitoa proletariaattia.
Neljäs esimerkki:
Afganistanin kansan demokraattinen puolue(toisin sanoen kommunistinen puolue) toteutti Hazifullah Aminin johdolla runsaasti niin poliittisia kuin etnisiä puhdistuksia. Esimerkkinä Keralan kylän tapaus jossa miespuolinen väestö kerättiin maakuoppiin, jokna jälkeen heidän ylleen kasattiin maata puskutraktoreilla.
Viides esimerkki:
Stalin siirrätti tsetseenit Kazakstaniin junilla toisen maailmansodan aikana. Tätä voi mielestäni pitää etnisenä puhdistuksena.
Kuudes esimerkki:
Romaniassa Ceausescun aikana mustalaisäideille(romanialaisiltahan oli abortti kielletty) suoritettiin pakkosterilointia ja pakkoabortteja.
Siinä teille, mutta täytyy sanoa, että vaikka olenkin äärimmäisen kriittinen maahanmuuttoa ja monikulttuurria kohtaan, niin mielestäni Ruotsalaisten uusnatsi toiminta ei edusta tervettä isnämaallisuutta, ja muutenkin pidän natsisaksan ihannonitia aika kulahtaneena. Hitler oli kiistämättä paha.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061