Adventtikirkko elinvoimaisin

vuosikasvu

on lähes 8%!!! Jäseniä jo lähes 15 miljoonaa ja kasvu jatkuu. Pieni joukko ositaa olevansa Jeesuksen uskossa!

4

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiadvari

Adventistien syvästi vihaamia katolilaisia on maailmassa 1,12 miljardia.

Helluntailaisia on maailmassa noin 166 miljoonaa ja Jos lukuun lasketaan myös helluntailaisuuteen pohjautuvat karimaattiset ja uuskarismaattiset, on helluntailaisten kokonaismäärä n. 534 miljoonaa.

Anglikaaneja on maailmassa noin 77 miljoonaa.

Reformoitujen kirkkojen jäseniä noin 70 miljoonaa.

Metodisteja on maailmassa noin 70 miljoonaa.

Luterilaisia on maailmassa noin 63 miljoonaa.

Babtisteja on maailmassa noin 40 miljoonaa.

Tulee adventistit kaukaa perästä...

• ABC-kiria

Ellen ole ihan hairahtanut,

adventtikirkon kasvu on voimakkainta maissa, jossa lukutaitoprosentti on heikoin, kansan elintaso matalin eikä ihmisten oloissa juuri voi tapahtua enää muutosta huonompaan suuntaan.

Näille ihmisille adventtikirkkoon liittyminen on askel ylöspäin sosiaalisilla tikkailla.

En väitä enkä edes ajattele, että kyse olisi ns. "riisikristityistä".

Noille ihmisille adventismi on parasta, mitä heidän kohdalleen on koskaan osunut. Miksi emme soisi heille sitä iloa?

• kerjäläisinä

Adventtikirkossa kymmenykset eivät riitä alkuunkaan pastoreiden ja organisaation ylläpitämiseen.
        Adventistien täytyy mennä kerjäämään ovelta ovelle.
        Pastorithan ei itse suorita keräystoimintaa.

• Jyrää hyvässä ja pahassa. Mutta Herra siunaa silti.

Sakarja:
      10:1 Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle.

Ei ainoastaan adventistien pelloille, vaan kaikille. "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä tarhasta."

Ykseys ja yksimielisyys on merkille pantavaa nimenomaan adventistien keskuudessa. Sapattikäskyllä lienee iso osuus siihen. Joka tapauksessa positiivinen asia. Hajaannus ja sekasorto on pahaksi, vaikka sen aiheuttajat olisivatkin oikeassa. Hajoittaja on aina väärässä.

Mahtava asia sekin, että adventistit ovat pyrkineet mukaan ns. yhteiskristillisyyteen. Totta puhuen minä en olisi hyväksynyt - täysin joustamattoman sapattikäsityksen vuoksi - mutta minullehan ei asia kuulu. en ole päättämässä.
      Tietysti on ollut oikein tulla mukaan eri yhteyksiin, mm. radio Deihin.

Selkään puukottamista pidän kovin pahana, mutta siitäkään minulla ei ole oikeutta kantaa kaunaa. Nimittäin samanaikaisesti, kun tullaan mukaan niin karismaattisuutta tuomitaan jyrkästi ja näkyvästi.

Esimerkki viime mainitusta.

Vuosia sitten - kuuluin siihen aikaan ns. menestysteologiseen srk:aan - meillä Turussa oli karismaattinen yhteiskristillinen kokoussarja. Reinhard Bonnke oli pääpuhuja. Piikkiöläiset adventistit jakoivat joka ainoan auton tuulilasiin - satoja autoja - monisivuisen, A4-kokoisen lehden. Sen teksti tuomitsi yhteiskristillisyyden so. karismaattisuuden aivan saatanan puuhaksi.

Jos näin on, miksi adventistit haluavat olla siinä mukana? Jumalan puolesta - tarkoitus keinot pyhittää? Se siitä, kunhan toin julki.
      Minun käsitykseni mukaan adventistien tulisi osallistua täysin sydämin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      154
      1363
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      946
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      695
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      598
    6. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      28
      588
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      570
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      543
    Aihe