suosikit/inhokit ennen/nyt

LiannaX

Omistan tämän kyselyn erityisesti niille, jotka ovat aiemminkin katsoneet Twin Peaksia, ja ovat huomanneet iän myötä mielipiteiden muuttuneen.

Itse pidin teininä Cooperin lisäksi paljon Jamesistä; harrikalla ajavasta,lentäjätakkisesta James Dean-mäisestä surusilmästä - mutta nykyään hän on mielestäni vain säälittävän eksyksissä oleva tyyppi, joka oli sokeasti koukussa Lauraan ja yhtä sokea myös Donnan rakkaudelle.

Samoin pidin myös kauniista ja vakavasta Donnasta - mutta nykyään hän tuntuu vain tiukkapipoiselta vouhottajalta.

Inhokkejani olivat aikoinaan Log Lady ja Andy. Log Lady oli ärsyttävä ja höynähtänyt halkoa kantava eukko, ja yksinkertaista Andyä en voinut sietää. Mutta nyt katsellessani Tp:tä Halkorouva vaikuttaa viisaalta ja syväkatseiselta ympäristön tarkkailijalta ja Andyn simppeli suoraselkäisyyskin suorastaan viehättää omalla tavallaan.
Mutta onneksi jotkut asiat eivät ole muuttuneet, vaikka ikää on kertynyt lisää....Cooper on edelleen vaikuttavan komea, ja Ben Horne yhtä limanuljaska kuin ennenkin!

15

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ######

      Jostain syystä olin nuorena ihan lääpälläni Bobby Briggsiin. Nyt Bobby on lähinnä vain ärsyttävä kakara.

    • Ciao Ciao

      Nuorena pidin Bobbystä (komea). Nyt hän on vain ärsyttävä kuumakalle.

      Nuorena en pitänyt Audreystä (liian erikoinen, enkä osannut nähdä niin kauniina). Nyt pidän tuota aina tiensä löytävää naista mahtavana hahmona, sekä näen hänessä enemmän naisellista viehättävyyttä kuin nuorena.

      Asiat, jotka eivät muutu. Pidän Dale Cooperista. Leosta, Hankista ja Harold Smithistä en ole osannut pitää koskaan. Sen sijaan Ben Horne ja Leland ovat tietyllä tapaa suosimiani hahmoja.

    • artturinen

      Cooper ja Leo ehdottomasti suosikit, on niin komeita. Ennen vanhaan oli suosikkeja just Bobby ja James :)
      Inhokkeja varmaan on Nadine ja Sarah Palmer (näyttää vanhalta juoppo-akalta, yök..)

    • ...:::...

      Leo Johnson oli ennen vaarallinen ja cool.Nyt pelkästään huumediileri vaimonhakkaaja.
      Sheriffi Trumanista pidin ennen myös; nykyisin hän näyttää vain simppeliltä kyläkytältä.
      Donnaa pidin ennen kauneimpana tytöistä, en enää.Laura Palmerin kuvakin on kauniimpi.
      Mutta ennen diggailin Fbin tyyppejä,ja niin edelleen.Cooper, Albert, Gordon Cole,Denise/Dennis ja Tietenkin Windom Earle (ex-FBI).

    • the red room

      taidan olla sitten poikkeustapaus, koska inhokit/suosikit ovat jokseenkin pysyneet samoina sitten 90-luvun....
      Jostain kumman syystä en ole koskaan pitänyt Sahan väestä...Catherinea näyttelevästä Piper Lauriesta tulee vieläkin vaan mieleen Carrie-kauhuleffa, jossa Piper näytteli Carrien mielenvikaista äitiä...samoin Josie on ärsyttävä juonittelija, jonka kasvoilla on aina se hylätyn koiranpennun ilme.
      Suosikkejani olivat ja ovat edelleen tietenkin Cooper, mutta myös Audrey on säilyttänyt asemansa.
      Se hyöty iän karttumisesta on ollut, että näitä lukuisia sivujuonia pystyy nykyään paremmin käsittelemään omassa pääkopassaan....

    • vastata

      Kun yritän miettiä vastausta, en saa millään päähäni että ketkä olis ollu suosikkejani, vaikka olin tolkuton fani. Ehkä samaistuin vähän liikaa koko sarjaan.

      Ihailin Lauraa ja halusin olla sellanen ku se, ja inhosin Donnaa, koska kuitenkin oikeasti olin enemmän sellanen ku se.

      Audreyn tahdonlujuus ja viehätysvoima kiehtoi. BOBin pahuus kiehtoi. Harold Smithiin samaistuin eniten, kun olin vähän sellanen erakkoluonne mietiskelijä. Hawk oli cool. Bobby ja James komeita.

      Ja ihan älyttömästi tykkäsin kaikista oudoista tyypeistä, joita vilahtelee, niinkuin se mummo Haroldin naapurissa ja sen taikuripojanpoika, yksikätinen mies, jättiläinen ja the Log Lady. Myös punaisen huoneen väki kiehtoi älyttömästi.

      Nyt ei ole suosikkeja oikeastaan ollenkaan. Paitsi että oudoista tyypeistä tykkään älyttömästi edelleen ja punaisen huoneen tyypit kiehtoo vieläkin.

      Nyt en käsitä miksi halusin olla niin kuin Laura. Kai vaan samaistuin siihen jotenkin kun olin niin taipuvainen masennukseen silloin. Donnakaan en kyllä haluais olla. Donna ja James tuntui ennen niin ihanilta yhdessä ja nyt tuntuu että voi jeesus. Vaikka onhan se yhä herttasta. Cooper tuntuu entistäkin hauskemmalta, viljelee mustaa huumoria ihan solkenaan.

      Enemmänkin kiinnostaa nyt kokonaisuus. Ja mysteerit joita sarja sisältää, se että mitäköhän mikäkin vihje mahtaa tarkottaa. Tai no, ne kiinnosti tietysti ennenkin. Mutta olen huomannu saman ku tuossa joku sanoi, että on helpompi käsitellä kaikkia sivujuonia nyt kuin teininä.

      • THE OWL

        Windom Earle on edelleen suosikkini, kuten oli ennenkin.


    • Oikeastaan mikään ei ole muuttunut mielipiteissäni sarjan henkilöistä. Joitakin henkilöitä katson kuitenkin hieman eri silmin nyt vanhempana... Joitakin myös ammattini näkökulmasta.

      Pidin Cooperista ja Twin Peaksin sheriffin toimiston persoonallisista jepareista. Varsinkin Hawk oli mielestäni cool, yhdistelmä poliisia ja intiaanitietäjää. Jollakin tapaa pidän Hawkia ja Cooperia jonkinlaisina sielunveljinä. Kumpikin arvostaa henkisyyden korkealle. Samat tyypit miellyttävät minua edelleen.

      Työskentelen sairanhoitajana psykiatriassa ja olen nyt viimeisimmällä kierroksella kiinnittänyt ammatillisessa mielessä huomioni Nadine Hurleyyn. Näyttelijä tekee loistoroolin esittäessään mieleltään järkkynyttä Nadinea. Nadine on hahmo joka ennen ärsytti eniten, mutta nyt duunini myötä luulen, ymmärrän hahmoa paremmin ja hän ei enää niin ärsytä. Nadine taitaa siis olla ainoa sarjan hahmo, johon suhtautumiseni on muuttunut.

      Twin Peaksin ärsyttävin henkilö oli ennen ja on yhä lipevä Dick Tremayne Hornen tavaratalon miestenvaateosastolta. Varsinainen auervaara koko mies.

    • olen nyt katsonut

      ja varmaan huomenna taas pitää valvoa.. Jatkokommentteja en vielä lueskellut.

    • ILoveLara

      Kun katsoin sarjaa teininä, inhokkejani olivat Albert, Lucy ja Hank, mutta nykyään pidän heitä ihan miellyttävinä tyyppeinä.

      Halusin jostain kumman syystä olla kuin Laura tai kuten Audrey, olin ehkä kade heidän vapaudestaan ja itsenäisyydestään mutta nyttemmin olen huomannut miten onnettomia nuo tyttöhahmot ovat.

      Nuorena pidin kovasti myös Shellyn, lapsivaimon osasta, mutta nyt Shelly tuntuu aika merkityksettömältä tyypiltä.

      En ikinä ymmärtänyt Bobin hahmoa, toivottavasti se nyt aukeaa mulle!

      Cooper ja Truman ovat taasen olleet minulle tosi neutraaleja, ja niin on vieläkin. Minusta he ovat pelkkiä juonenkuljettajia.

      • Hulinahelinä

        Oikeastaan omat suosikkini ja inhokkini ovat pysyneet aikalailla samoina (pieni ihme, katsoin TP:tä kun se ensimmäisen kerran tuli tv:stä, kauanko siitä on, 15 vuotta??). Ainoa ero on, että olen alkanut pitää tyypeistä jotka ennen ovat tuntuneet aika merkityksettömiltä tai korkeintaan hiukan ärsyttäviltä.

        Ensinnäkin Big Ed, ennen en voinyt ymmärtää miksi mies vaan nahjusti Nadinen kanssa vaikka elämänsä nainen on ihan toisaalla. Se oli raivostuttavaa, mutten jaksanut oikein välittää koko hahmosta. Nyt olen alkanut ymmärtää Ediä, kuinka vaikeaan tilanteeseen mies on itsensä ajanut vain hyvää hyvyyttään. Sympaattinen ja rehti hahmo. Voi itku sitä peruukkia OEJ:ssa.. xD

        Albertistakaan en jaksanut välittää ennen, mutta nyt uusintakierroksella olen tajunnut että kyseessä on yksi sarjan loistavimmista hahmoista. Tyly, mutta pohjimmiltaan kunnon tyyppi. Albertin lohkaisut ovat olleet suurinta viihdettä koko sarjassa.

        Samalla tavalla olen alkanut pitää pappa-Briggsistä. On jotenkin liikuttavaa miten Briggs yrittää jäykän muodolliseen tyyliinsä lähestyä poikaansa, kapinallista Bobbya. Ei kovin tärkeä hahmo, mutta pidän.

        Rehti Cooper on aina ollut ykkössuosikkini ja on edelleen. Samoin pidän supernaisellisesta Audreysta, alussa hän vaikuttaa hemmotellulta kakaralta, oikealta Betty Boop -vampilta, mutta paljastuukin yksinäiseksi vaeltelijaksi jolla on hyvä sydän.

        James ja sheriffi Truman ovat nahjuksia. En tykkää. En myöskään pidä kylmästä Donnasta enkä avuttomasta Shellysta. Kuvottavan pelottavat Renaultit saavat ihokarvani pystyyn.

        Yhdyn edellisen mielipiteeseen, etten minäkään oikein koskaan ole ymmärtänyt Bobia.. että mistä siinä oikein on kysymys.

        Hieno sarja, edelleen.


      • THE OWL
        Hulinahelinä kirjoitti:

        Oikeastaan omat suosikkini ja inhokkini ovat pysyneet aikalailla samoina (pieni ihme, katsoin TP:tä kun se ensimmäisen kerran tuli tv:stä, kauanko siitä on, 15 vuotta??). Ainoa ero on, että olen alkanut pitää tyypeistä jotka ennen ovat tuntuneet aika merkityksettömiltä tai korkeintaan hiukan ärsyttäviltä.

        Ensinnäkin Big Ed, ennen en voinyt ymmärtää miksi mies vaan nahjusti Nadinen kanssa vaikka elämänsä nainen on ihan toisaalla. Se oli raivostuttavaa, mutten jaksanut oikein välittää koko hahmosta. Nyt olen alkanut ymmärtää Ediä, kuinka vaikeaan tilanteeseen mies on itsensä ajanut vain hyvää hyvyyttään. Sympaattinen ja rehti hahmo. Voi itku sitä peruukkia OEJ:ssa.. xD

        Albertistakaan en jaksanut välittää ennen, mutta nyt uusintakierroksella olen tajunnut että kyseessä on yksi sarjan loistavimmista hahmoista. Tyly, mutta pohjimmiltaan kunnon tyyppi. Albertin lohkaisut ovat olleet suurinta viihdettä koko sarjassa.

        Samalla tavalla olen alkanut pitää pappa-Briggsistä. On jotenkin liikuttavaa miten Briggs yrittää jäykän muodolliseen tyyliinsä lähestyä poikaansa, kapinallista Bobbya. Ei kovin tärkeä hahmo, mutta pidän.

        Rehti Cooper on aina ollut ykkössuosikkini ja on edelleen. Samoin pidän supernaisellisesta Audreysta, alussa hän vaikuttaa hemmotellulta kakaralta, oikealta Betty Boop -vampilta, mutta paljastuukin yksinäiseksi vaeltelijaksi jolla on hyvä sydän.

        James ja sheriffi Truman ovat nahjuksia. En tykkää. En myöskään pidä kylmästä Donnasta enkä avuttomasta Shellysta. Kuvottavan pelottavat Renaultit saavat ihokarvani pystyyn.

        Yhdyn edellisen mielipiteeseen, etten minäkään oikein koskaan ole ymmärtänyt Bobia.. että mistä siinä oikein on kysymys.

        Hieno sarja, edelleen.

        eli Bobbyn isä on itse asiassa kokonaisjuonen kannalta tärkeämpi kuin annetaan ymmärtää.


    • Skoijari

      Tämä oli hauska kysymys, sillä siinä saattoi
      peilata oman maailmankuvan muutosta nuoresta
      miehestä vanhaksi mieheksi.

      Monet inhokit ovat muuttuneet hauskoiksi
      persoonallisuuksi, mutta vanhat suosikit ovat
      säilyttäneet asemansa.

      Inhokit ennen ei järjestyksessä:

      1. Lucy
      2. Catherine
      3. Dick
      4. Albert
      5. Major Briggs

      Suosikit ennen:

      1. Cooper
      2. Audrey
      3. Laura Palmerin haamu/unikuva (very sexy)
      4. Jerry Palmer
      5. Ehkä James hieman.

      Inhokit nyt:

      Entiset inhokit Lucy, Catherine Major Briggs
      ja Albert tuntuvat nyt hauskoilta ja mielenkiintoisilta persoonallisuuksilta.

      Varsinaisia inhokkeja nykyään ei ole kuin:

      1. Ed (hirveä luuseri)
      2. Nadine (en vain pidä sekopäistä)
      3. Tavaratalon johtaja

      Vanhat suosikit ovat pitäneet pintansa:

      Cooper ja Audrey vetoavat edelleen
      kaikkein eniten omaan luonteeseeni. James
      on sen sijaan melkoinen vätys. Uutena
      suosikkina tämä psykiatri.

    • marmn

      Lempparit on Laura Palmer, jotenkii ihannoin vaan sitä. Ja Shelly,Norma, ja Audrey on tosi kauniita naisia ja kaikki ihania. Shelly on kyllä ihanin ja söpöin. Miehistä taas James ja Bobby ovat söpöjä, ja Dale Cooper on älyttömän hyvä näyttelijä.

      Inhokit on Leland Palmer, BOB, sekä Hank ja Josie.

      • PALJON NÄHNYT...

        SUOSIKIT LAURA PALMER.GARLAND BRIGGS..
        AUDREY.LUCY.SHELLY JOHNSON.DONNA JA SITTEN HARRY S TRUMAN.PETE.AUDREY HORNE...
        INHOKKEJA LELAND PALMER..SEKOSI LOPULLISESTI...
        BOB JA DICK TREMAYNE...LIMANULJASKA..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe