Tälläkin palstalla tutuksi tullut väite, jossa ev.lut kirkkoa syytetään UUT:n tukemisesta ei edes käsittääkseni pidä paikkaansa.
Jos (huomioikaa sana - jos -) tuo väite pitäisi paikkaansa, niin miksi se olisi tuomittavaa? Eikö uskonnon uhrien tukeminen kirkolta olisi mitä jaloin kädenojennus ja välittämisen osoitus? Uskonnon uhreja tulee kuitenkin myös ev.lut kirkosta. Ei ole ev.lut kirkon vika, että UUT:n suurin asiakaskunta ovat entiset jehovantodistajat, se on täysin vartiotorniseuran oma syy, ei kenenkään muun.
Se että kirkko on myötämielinen UUT:n toiminnalle osoittaa mielestäni sellaista kypsyyttä, jollaista jokaisen uskonnollisen yhteisön tai järjestön tulisi osoittaa:
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/E1E9154DE2F9A580C225713A0029CAAC?OpenDocument&lang=FI
Uhrien tukeminen - tuomittavaa?
8
484
Vastaukset
- vio-letti
>> Eikö uskonnon uhrien tukeminen kirkolta olisi mitä jaloin kädenojennus ja välittämisen osoitus?
>>Aidossa ihmisten välisessä kohtaamisessa ei uskonnolla ole itseasiassa mitään väliä. Sellainen kohtaaminen eheyttää ja parantaa. Ehkä se on sitä todellista sydämen uskoa sitten, mene tiedä.
Se on juuri sitä mitä sanoit, "todellista sydämen uskoa". Tämä on mielestäni yksi suurimpia epäkohtia vartiotorniseuran markkinoimassa jehovantodistajuudessa. Kun kaikki kiteytyy ja ehdollistuu ihmissuhteita myöden vain ja ainoastaan siihen, onko - hyvä - jehovantodistaja vai ei, ei koskaan tulla saavuttamaan todellista sielujen sympatiaa ja lähimmäisen rakkautta, josta jeesuskin tarinan mukaan kertoi.
Vaikka en itse niin sanottu uskovainen olekaan millään mittareilla mitattuna, niin on ollut onni saada keskustella niin kutsuttujen todellisten uskovaisten kanssa uskonnosta, raamatusta ja jumaluuksista. Se ei tunne uskontojen välisiä, ja kehittelemiä rajoja, päinvastoin.
>>Sellasesta kohtaamisesta menevät molemmat osapuolet kotiin sylillinen silkkiä mukanaan.
Hyvin kiteytetty.
Keskimäärin mutu tuntumalla ja omiin kokemuksiimme nojautuen, moniko todistaja lähtee kokouksista kotiin kuvailemasi tunne mukanaan? Mukaan ei lasketa kokouksista pois pääsyn vapauttavaa tunnetta.- teetee_
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Aidossa ihmisten välisessä kohtaamisessa ei uskonnolla ole itseasiassa mitään väliä. Sellainen kohtaaminen eheyttää ja parantaa. Ehkä se on sitä todellista sydämen uskoa sitten, mene tiedä.
Se on juuri sitä mitä sanoit, "todellista sydämen uskoa". Tämä on mielestäni yksi suurimpia epäkohtia vartiotorniseuran markkinoimassa jehovantodistajuudessa. Kun kaikki kiteytyy ja ehdollistuu ihmissuhteita myöden vain ja ainoastaan siihen, onko - hyvä - jehovantodistaja vai ei, ei koskaan tulla saavuttamaan todellista sielujen sympatiaa ja lähimmäisen rakkautta, josta jeesuskin tarinan mukaan kertoi.
Vaikka en itse niin sanottu uskovainen olekaan millään mittareilla mitattuna, niin on ollut onni saada keskustella niin kutsuttujen todellisten uskovaisten kanssa uskonnosta, raamatusta ja jumaluuksista. Se ei tunne uskontojen välisiä, ja kehittelemiä rajoja, päinvastoin.
>>Sellasesta kohtaamisesta menevät molemmat osapuolet kotiin sylillinen silkkiä mukanaan.
Hyvin kiteytetty.
Keskimäärin mutu tuntumalla ja omiin kokemuksiimme nojautuen, moniko todistaja lähtee kokouksista kotiin kuvailemasi tunne mukanaan? Mukaan ei lasketa kokouksista pois pääsyn vapauttavaa tunnetta.Alkokin raittiustyötä. Voisi VT-seurakin jonkun lantin antaa uhriensa hyväksi!
teetee_ kirjoitti:
Alkokin raittiustyötä. Voisi VT-seurakin jonkun lantin antaa uhriensa hyväksi!
>>Tukeehan alkokin raittiustyötä. Voisi VT-seurakin jonkun lantin antaa uhriensa hyväksi!
Hyvä esimerkki. Alkossa tunnetaankin sana - vastuu - hieman syvällisemmin kuin vt-seurassa.
- Erotettu
Että UUT:ssä vaikuttavat exJT:t eivät ole aitoja uhreja vaan "terroristeja", joilla on yhteinen tavoite ev.lut kirkon kanssa eli JT:n pois pyyhkiminen. Aidot jt-uhrit vaistoavat tämän ja pysyvät loitolla UUT:n toiminnasta PISTE.
>>Aidot jt-uhrit vaistoavat tämän ja pysyvät loitolla UUT:n toiminnasta PISTE.
Et jaksaisi jauhaa sontaa. Kuinka monessa vertaistukitapaamisessa olet käynyt, jonka UUT on järjestänyt? Tutustumatta toimintaan mielipiteesi jää ainoastaan mielipiteeksi, jolla ei ole painoarvoa kuin itsellesi.
"Aidot jt-uhrit"... Minkähänlainen on 'epä aito jt-uhri'?- Tilastonikkari_
Jotenkin tuntuu oudolta, että ev.lut kirkolla olisi mitään mielenkiintoa kuluttaa rahaa jonkun muun uskontokunnan poispyyhkimiseen. Eiköhän ev.lut kirkko käytä rahojaan johonkin tuottavampaan.
>>eivät ole aitoja uhreja vaan "terroristeja", joilla on yhteinen tavoite ev.lut kirkon kanssa eli JT:n pois pyyhkiminen.
Tämäkin oli täyttä luonnontuotetta. Epäkohtien esille tuomisella ei ole mitään tekemistä "pois pyyhkimisesi" kanssa. Jos vartiotorniseuran politiikkaan kuuluisi asioista avoin keskustelu, nöyrä asenne epäkohtien muuttamiseksi ja inhimillinen ote entisiin jäseniinsä, tuottaisi se huomattavasti vähemmän uskonnon uhreja. Silloin entisien todistajien ei tarvitsisi edes olla mukana UUT:n toiminnassa nykyiseen malliin.
Jokaisessa yhteisössä, jossa ongelmat lakaistaan maton alle, eikä niistä edes saa puhua, on jäsenen vaikea olla ja elää - entisistä jäsenistä nyt puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514