jos se ei nyt mene kaikille kaaliin!!

unbreakfull tkd man

Jos se ei nyt ole mennyt vielä kaikikkien kaaliin, niin tässä se tulee. Taekwondo on perus ITSEPUOLUSTUSLAJI. Sitä ei voi olympialaisten takia luokitella urheiluksi(Vaikka yhtä rankkaa onkin). Taekwondo on yhtä hyvä itsepuolustuslaji siinä missä muutkin. Taekwondon itsepuolustus aspekti on todella tasokasta. On toki seurojakin jotka ovat huono tasoisempia kuin toiset(Kuten kaikissa muissakin lajeissa). Lajit eivät ottele keskenään vaan ihmiset, joten on turhaa tuoda tänne linkeiksi you tuben videoita. Kaikki pedofiilijutut voitte unohtaa lähtöviivalle, sillä lajia ei saa millään leimattua huonoksi tiettyjen henkilöiden takia. On olemassa itf-, wtf- ja kukkiwonin hallinoima taekwondo. Wtf:ässä käytetään otteluissa suojia, mutta se ei mitenkään merkitse huonoksi. Itf on suojaton tkd. Wtf:ässä on siksi paljon lapsia. Taekwondoa harrastaa moni henkilö. Taekwondo on potkupainotteinen itsepuolustuslaji. Se ei merkitse mitenkään sitä, että tosi ip tilanteessa taekwondon harrrastaja roikottaisi käsiä, eikä osaisi lyödä. Taekwondoihminen osaa paremmin lyödä ja potkia sekä PITÄÄ KÄSIÄ YLHÄÄLLÄ paremmin kuin normaalit ihmiset. Sehän on selvä asia, jos ei lapsellisiksi mennä!!! Vaikka taekwondo on potkupainotteista, osaa taekwondoihmiset yhtä hyvin lyödä ja itsepuolustautua, kuin muidenkin lajien harrastajat. Potkut ovat sitäpaitsi yksi suuri osa itsepuolustusta, sillä jos kätesi on lukossa, voit aina potkaista. Ja taekwondossa kehittyy potkut ajan myötä niin voimakkaiksi ja nopeiksi, ettei niitä saa kuka tahansa kiinni ja pyyhkäise. En odota tästä minkäänlaista kommenttia, koska tiedän, ettei niitä enää PITÄISI löytyä ellei lapsellisiksi heittäydytä.

55

3644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyssäri...

      itsepuolustuksesta. Miten teillä wtf taekwondon puolella on huomioitu itsepuolustuksessa aseellinen ip eli esimerkiksi puukot, pesismailat, kettingit, pistoolit ynnä muut kättä pidemmät aseet. Miten kans on toi mattotekniikka? Painitteko paljonkin? Entäpä ip useampaa hyökkääjää vastaan?

      Epäilemättä taekwondoa harrastava potkii ja lyö paremmin kuin normaali lajeja harrastamaton ihminen.

      • ...

        Aseellista ip:tä on (keppi, veitsi yms.). Kuitenkin lähinnä vasta ylemmillä vöillä. Samoin kahta tai kolmeakin vastustastajaa vastaan, edelleenkin lähinnä ylemmillä vöillä. Mattopainia samoin kuin pystypainiakin on sattunnaisesti(lue harvoin) lähinnä lämmitelyksi. Erikseen on sitten maassa pystyssä/päälläolevaa vastustajaa vastaan tekniikoita, edelleen lähinnä keskikorkeilla/ylemmillä vöillä. Opetellaan alemmilla vöillä perusteet kuntoon, ja sitten vasta ruvetaan soveltamaan.

        En tiedä miten muualla on, mutta ainakin omassa seurassani on ihan mukavasti ollut erilaisia itsepuolustusharjoituksia.


      • unbreakfull tkd man

        kaikki torjunnat ja itsepuolustukset toimii myös aseellista hyökkääjää vastaan. Ja esimerkiksi liikesarjat ovat harjoituksia monia vastustajia vastaan. ja kuin sanoit"Miten TEILLÄ wtf taekwondon puolella on huomioitu..." en ole väittänytkään, että harrastaisin taekwondoa(Vaikka kyllä harrastan). ilmaisuksi sopisi "siellä taekwondossa" En kyllä haluaisi takertua pikkuseikkoihin. Ymmärrän että olet niin viisas ettet ota nokkiisi huomautustani. ethän?


      • unbreakfull tkd man
        ... kirjoitti:

        Aseellista ip:tä on (keppi, veitsi yms.). Kuitenkin lähinnä vasta ylemmillä vöillä. Samoin kahta tai kolmeakin vastustastajaa vastaan, edelleenkin lähinnä ylemmillä vöillä. Mattopainia samoin kuin pystypainiakin on sattunnaisesti(lue harvoin) lähinnä lämmitelyksi. Erikseen on sitten maassa pystyssä/päälläolevaa vastustajaa vastaan tekniikoita, edelleen lähinnä keskikorkeilla/ylemmillä vöillä. Opetellaan alemmilla vöillä perusteet kuntoon, ja sitten vasta ruvetaan soveltamaan.

        En tiedä miten muualla on, mutta ainakin omassa seurassani on ihan mukavasti ollut erilaisia itsepuolustusharjoituksia.

        minunkin seurassa opetetaan, samoja asioita mitä sinäkin kerroit ja on paljon monipuolista itsepuolustusta.


      • ottanut nokkiini
        unbreakfull tkd man kirjoitti:

        kaikki torjunnat ja itsepuolustukset toimii myös aseellista hyökkääjää vastaan. Ja esimerkiksi liikesarjat ovat harjoituksia monia vastustajia vastaan. ja kuin sanoit"Miten TEILLÄ wtf taekwondon puolella on huomioitu..." en ole väittänytkään, että harrastaisin taekwondoa(Vaikka kyllä harrastan). ilmaisuksi sopisi "siellä taekwondossa" En kyllä haluaisi takertua pikkuseikkoihin. Ymmärrän että olet niin viisas ettet ota nokkiisi huomautustani. ethän?

        päättelin, että kyseessä olisi wtf, koska wtf taekwondosta käytetään kirjoitusmuotoa "taekwondo" ja itf:stä muotoa "taekwon-do". simppeliä.


      • unbreakfull tkd man
        ottanut nokkiini kirjoitti:

        päättelin, että kyseessä olisi wtf, koska wtf taekwondosta käytetään kirjoitusmuotoa "taekwondo" ja itf:stä muotoa "taekwon-do". simppeliä.

        helpoin tapa on sanoa suoraan taekwondo. muuten hyvä pointti


      • porukka...
        unbreakfull tkd man kirjoitti:

        helpoin tapa on sanoa suoraan taekwondo. muuten hyvä pointti

        Vittu mikä spede sää olet.


      • Unbreakfull tkd man
        porukka... kirjoitti:

        Vittu mikä spede sää olet.

        Millä perusteella "spede"??? Kerroin vain totuuden ja sillä hyvä. Vai onko muka jotain jäänyt huomiotta?


      • taavi....
        Unbreakfull tkd man kirjoitti:

        Millä perusteella "spede"??? Kerroin vain totuuden ja sillä hyvä. Vai onko muka jotain jäänyt huomiotta?

        Sunlaiset "taavit" pilaa koko lajin maineen. Yleensä tuolaiset karsiutuu nopeasti pois, kun aletaan tosissaan harjoittelemaan....eli olet varmaan käynyt treeneissä muutaman hassun kuukauden, tai olet muuten vaan täysi.....!


      • raflopikasso
        taavi.... kirjoitti:

        Sunlaiset "taavit" pilaa koko lajin maineen. Yleensä tuolaiset karsiutuu nopeasti pois, kun aletaan tosissaan harjoittelemaan....eli olet varmaan käynyt treeneissä muutaman hassun kuukauden, tai olet muuten vaan täysi.....!

        kalvaa? Lue aiemmat tekstit. Ne kyllä ovat todenmukaisia ja järkeviä. Ehkä minä ja unbreakfull olemme hiukan kokeneempia ja vanhempia jotka voivat jotenkin edes perustella asioita kuin sinä keskenkasvuinen kakara.


      • äiti täällä...
        raflopikasso kirjoitti:

        kalvaa? Lue aiemmat tekstit. Ne kyllä ovat todenmukaisia ja järkeviä. Ehkä minä ja unbreakfull olemme hiukan kokeneempia ja vanhempia jotka voivat jotenkin edes perustella asioita kuin sinä keskenkasvuinen kakara.

        mitäs ne pikkupojat täällä oikein kinastelee? otetaan vaan nyt ihan rauhallisesti, niin ei mene lajin ja harrastajien maine enää yhtään huonommaksi.


      • raflopikasso
        äiti täällä... kirjoitti:

        mitäs ne pikkupojat täällä oikein kinastelee? otetaan vaan nyt ihan rauhallisesti, niin ei mene lajin ja harrastajien maine enää yhtään huonommaksi.

        palstalta nettitrollaaja. Olen varma, että unbreakfull on mustalla vyöllä, tai ainakin on kokeneempi, kuin sinä.


      • sillä
        raflopikasso kirjoitti:

        palstalta nettitrollaaja. Olen varma, että unbreakfull on mustalla vyöllä, tai ainakin on kokeneempi, kuin sinä.

        on musta vyö!!!


      • raflopikasso
        sillä kirjoitti:

        on musta vyö!!!

        onkin


      • kovin jätkä!
        raflopikasso kirjoitti:

        onkin

        Joo se on maailman kovin jätkä, se voittais ufc:n heti jos se vaan menis sinne, mutta ei se halua mennä, jotta muilla olis mahdollisuus. Se osaa myös tappaa oravia ajatuksen voimalla. Se on taekwondoguru!


      • sanat
        kovin jätkä! kirjoitti:

        Joo se on maailman kovin jätkä, se voittais ufc:n heti jos se vaan menis sinne, mutta ei se halua mennä, jotta muilla olis mahdollisuus. Se osaa myös tappaa oravia ajatuksen voimalla. Se on taekwondoguru!

        suustani. "erittäin hyvin sanottu siellä takana".


      • raflopikasso
        sanat kirjoitti:

        suustani. "erittäin hyvin sanottu siellä takana".

        olla vaihtamata nimeäsi. Yrität laitaa jonkun toisen nimen muka kannattamaan sinun sanojasi, vaikka laitoit sen kuitenkin itse.


      • paikkansa
        raflopikasso kirjoitti:

        olla vaihtamata nimeäsi. Yrität laitaa jonkun toisen nimen muka kannattamaan sinun sanojasi, vaikka laitoit sen kuitenkin itse.

        podetko vainoharhaisuutta?


      • mutta aivan sama
        paikkansa kirjoitti:

        podetko vainoharhaisuutta?

        Ei ole vielä tähän päivään mennessä pitänyt "muka" tukea omia kirjoituksia. Hyvä, että joku muukin on samaa mieltä. Se on taekwondojumala. Tappoi kaikki oravat meidän lähimetsästä, uhkasi tehdä saman siileille, mutta lahjottiin se rahalla jättämään ne rauhaan. ps. osaa tehdä myös saman tempun, kun karate-kid teki siinä lopputaistelussa (kurkipotku), mutta huomattavasti paremmin!!


      • sanoa, että:
        mutta aivan sama kirjoitti:

        Ei ole vielä tähän päivään mennessä pitänyt "muka" tukea omia kirjoituksia. Hyvä, että joku muukin on samaa mieltä. Se on taekwondojumala. Tappoi kaikki oravat meidän lähimetsästä, uhkasi tehdä saman siileille, mutta lahjottiin se rahalla jättämään ne rauhaan. ps. osaa tehdä myös saman tempun, kun karate-kid teki siinä lopputaistelussa (kurkipotku), mutta huomattavasti paremmin!!

        "erittäin hyvin sanottu siellä takana". Ihan kaikki täälläkään ei palvo näitä taekwondojumalia.


      • unbreakfull tkd man
        kovin jätkä! kirjoitti:

        Joo se on maailman kovin jätkä, se voittais ufc:n heti jos se vaan menis sinne, mutta ei se halua mennä, jotta muilla olis mahdollisuus. Se osaa myös tappaa oravia ajatuksen voimalla. Se on taekwondoguru!

        en nyt sentään ole "Maailman kovin jätkä" Miksi pitäisi? Mutta mustalla vyöllä olen. On monenlaista kovuutta. toisilla taas ei psyykkistä kovuutta ole yhtään



        (Kuten sinulla)


      • Unbreakfull tkd man
        raflopikasso kirjoitti:

        olla vaihtamata nimeäsi. Yrität laitaa jonkun toisen nimen muka kannattamaan sinun sanojasi, vaikka laitoit sen kuitenkin itse.

        voisit olla hetken vaihtamatta nimimerkkiäsi. sinulla on ollut kaikkiaan 9 eri nimimerkkistä viestiä!
        ps. minä en ainakaan pode vainoharhaisuutta


      • sä oot
        unbreakfull tkd man kirjoitti:

        en nyt sentään ole "Maailman kovin jätkä" Miksi pitäisi? Mutta mustalla vyöllä olen. On monenlaista kovuutta. toisilla taas ei psyykkistä kovuutta ole yhtään



        (Kuten sinulla)

        tiedoksi kaikille palstan lukijoille, että tämä unbreakfull tkd man on mustalla vyöllä taekwondossa ja hän on psyykkisesti todella kova. lisäksi hän osaa tornadopotkuja.


      • tollo...
        Unbreakfull tkd man kirjoitti:

        voisit olla hetken vaihtamatta nimimerkkiäsi. sinulla on ollut kaikkiaan 9 eri nimimerkkistä viestiä!
        ps. minä en ainakaan pode vainoharhaisuutta

        Yritä nyt hakata siihen päähäsi, että en todellakaan vastaile omille kommenteilleni, eli moni muukin (suurinosa) pitää sinua paskahousuna..en vain minä. Ps. minulla ei ole mitään nimimerkkiä, mitä käyttäisin aina tänne kirjoittaessani.


      • unbreakfull tkd man
        sä oot kirjoitti:

        tiedoksi kaikille palstan lukijoille, että tämä unbreakfull tkd man on mustalla vyöllä taekwondossa ja hän on psyykkisesti todella kova. lisäksi hän osaa tornadopotkuja.

        olen pitkään kaivannut kielikuvia ja lyriikkaa. "Tornadopotkuja" hahahahaha.
        Psyykkisesti ja fyysisesti olen kyllä kova.


      • unbreakfull tkd man
        tollo... kirjoitti:

        Yritä nyt hakata siihen päähäsi, että en todellakaan vastaile omille kommenteilleni, eli moni muukin (suurinosa) pitää sinua paskahousuna..en vain minä. Ps. minulla ei ole mitään nimimerkkiä, mitä käyttäisin aina tänne kirjoittaessani.

        taaskin nimimerkkisi oli "tollo..."
        Voisit oikeasti harkita yhden ja saman nimimerkin pitämistä. ENKÄ tarkoittanut, että vastaisit itsellesi. Samaan tyyliin ja samalla puolella toimivia (eli sinun kirjoittamiasi) nimimerkkejä ovat: porukka, taavi..., äiti täällä, sillä, kovin jätkä!, sä oot, tollo...

        P.S. Minulta jäi kyllä muutama muu nimimerkkisi kirjoittamatta.


      • pikaisesti yhteyttä

      • taifuunido
        Unbreakfull tkd man kirjoitti:

        voisit olla hetken vaihtamatta nimimerkkiäsi. sinulla on ollut kaikkiaan 9 eri nimimerkkistä viestiä!
        ps. minä en ainakaan pode vainoharhaisuutta

        Tällä foorumilla aika moni EI OLE samaa mieltä kanssasi. Vastaukset viesteihisi on tullut useammalta henkilöltä.


      • No fear
        unbreakfull tkd man kirjoitti:

        olen pitkään kaivannut kielikuvia ja lyriikkaa. "Tornadopotkuja" hahahahaha.
        Psyykkisesti ja fyysisesti olen kyllä kova.

        Jotenkin epäilen fyysistä ja psyykkistä vahvuuttasi.


      • unbreakfull tkd man
        No fear kirjoitti:

        Jotenkin epäilen fyysistä ja psyykkistä vahvuuttasi.

        kaikillahan tunnetusti on omat mielipiteensä. Minä ainakin tiedän olenko psyykkisesti ja fyysisesti kova. Kaikkea nykyään sitä epäillään.
        Perustele miksi epäilet minun kovuutta.

        P.S. Minä taas pystyn perustelemaan miksi olet psyykkisesti vielä teini ja heikko: Heikkoutta on se, ettei uskalla käyttää yhtä ja samaa nimimerkkiä koko ajan ja epäilee kaikkea mitä toinen sanoo, eikä voi oppia toiselta mitään. Ja tuo "spede" sanonta kuuluu keskenkasvuisille kakaroille. Muutenkin tekstisi taso oli TODELLA lapsellinen.
        Mutta sinun fyysisyyttä en taas tule koskaan tietämään.


      • unbreakfull tkd man
        pikaisesti yhteyttä kirjoitti:

        johonkin psykiatrian poliklinikkaan.

        http://www.hel2.fi/terveyskeskus/suomi/julkaisut/Mtt_palvelut_06/mieli_10.html

        en tarvitse toisten neuvoja. tiedän itse mikä on itselleni parasta. En ole mitenkään mielenterveydellisesti sairas!
        Kuten jo otsikossani sanoin: Mene sinä vaan niihin poliklinikoihisi itse!

        P.S. Lopeta vittuilut ja mene vaikka pelaamaan jalkapalloa.


      • unbreakfull tkd man
        mutta aivan sama kirjoitti:

        Ei ole vielä tähän päivään mennessä pitänyt "muka" tukea omia kirjoituksia. Hyvä, että joku muukin on samaa mieltä. Se on taekwondojumala. Tappoi kaikki oravat meidän lähimetsästä, uhkasi tehdä saman siileille, mutta lahjottiin se rahalla jättämään ne rauhaan. ps. osaa tehdä myös saman tempun, kun karate-kid teki siinä lopputaistelussa (kurkipotku), mutta huomattavasti paremmin!!

        herjaa koko tekstisi. "tappoi kaikki oravat meidän lähimetsästä"
        yritätkö kenties vitsailla vai vittuilla?
        tuo karate kid potku muuten on AIVAN helppo, kun sitä vain harjoittelee. vai oletko kenties jonkin sortin köntys?


      • unbreakfull tkd man
        taifuunido kirjoitti:

        Tällä foorumilla aika moni EI OLE samaa mieltä kanssasi. Vastaukset viesteihisi on tullut useammalta henkilöltä.

        ehkä parilta henkilöltä korkeintaan. Ja taas tuo nimimerkkisi oli jokin "taifuunido". tai sitten olet SE toinen vastaaja, joka toistaa koko ajan "hyvin sanottu siellä takana".


      • raflopikasso
        taavi.... kirjoitti:

        Sunlaiset "taavit" pilaa koko lajin maineen. Yleensä tuolaiset karsiutuu nopeasti pois, kun aletaan tosissaan harjoittelemaan....eli olet varmaan käynyt treeneissä muutaman hassun kuukauden, tai olet muuten vaan täysi.....!

        mites itelläs on laita tossa tkd:n kunnon harjottelussa???
        Tuollaisten nettiscrollaajien on turha urputtaa näillä sivuilla kun ei edes itse tiedä mitään taekwondosta...


      • koninkaulan poninperse
        sä oot kirjoitti:

        tiedoksi kaikille palstan lukijoille, että tämä unbreakfull tkd man on mustalla vyöllä taekwondossa ja hän on psyykkisesti todella kova. lisäksi hän osaa tornadopotkuja.

        tornadopotku?
        Ja tuo kuuluisa "spede" sanontasi kuullostaa pikemminkin jonkun nettiscrollaaja teinin
        kiukuttelu huudahdukselta.


      • raflopikasso

      • epäillä
        No fear kirjoitti:

        Jotenkin epäilen fyysistä ja psyykkistä vahvuuttasi.

        kun et edes tunne koko tyyppiä?


      • ...
        koninkaulan poninperse kirjoitti:

        tornadopotku?
        Ja tuo kuuluisa "spede" sanontasi kuullostaa pikemminkin jonkun nettiscrollaaja teinin
        kiukuttelu huudahdukselta.

        Helikopteri, hyrrä, tornadopotku, thong ja takakauttahyppykiertopotku lienevät kaikki sama potku.

        Vaikeasti kerrottuna potku tehdään
        suurinpiirtein näin: Seistään otteluasennossa. Viedään takajalka selänpuolelta hyökkäyssuuntaan ikäänkuin astuttaisiin selänpuolelta asekel eteenpäin. Ennen kuin jalka laskeutuu maahaan ponnistetaan sillä jalalla, joka oli etujalka ja joka on vielä maassa, ja potkaistaan kiertopotku(baldung dollyo chagi). Molemmat jalat ovat potkun osuessa ilmassa.

        Suurinpiirtein näin itse teen tämän potkun, mikäli arvaukseni osui kohdalleen.


      • katsonut liikaa
        kovin jätkä! kirjoitti:

        Joo se on maailman kovin jätkä, se voittais ufc:n heti jos se vaan menis sinne, mutta ei se halua mennä, jotta muilla olis mahdollisuus. Se osaa myös tappaa oravia ajatuksen voimalla. Se on taekwondoguru!

        TELEVISIOTA.

        EI se UFC ole oikeasti mikään maailman parhaiden taistelijoiden kerho vaan se on vain yksi monista liitoista alalla.

        Moni suomalainenkin vapaapainin harrastaja voittaa UFC tyyppejä otteluissa!

        Kommenteistaso päättelen ettää olet vasta pieni poika joka on juuri äkännyt, että voi anonyyminä herjata muita ihmisiä turhaan netissä...Juuri samanlainen kuin unbreakfull tkd man...on siinäkin nimi...


      • se..
        äiti täällä... kirjoitti:

        mitäs ne pikkupojat täällä oikein kinastelee? otetaan vaan nyt ihan rauhallisesti, niin ei mene lajin ja harrastajien maine enää yhtään huonommaksi.

        nyt lajin mainetta pilaa jos jotkut vähän sekoilevat tai hölmöilevät.


    • No fear

      Sinähän jauhat täyttä paskaa. Sinun juttusihan se on lapsellinen, kukaan joka eri ip-lajeja on vähänkään pitempään harrastanut, ei todellakaan luule ja väitä omaa lajiaan parhaaksi ja tehokkaimmaksi, varsinkaan taekwondoa. Olen tavannut eri lajien parissa muutamia sinunlaisia pikkupoika räkänokkia ja jotenkin kaikki tuo uhoaminen on tutun kuuloista. Henkinen tasosi on ainakin melko ala-arvoista, mutta kukin meistä tallaa omalla tyylillään. Ei sitä voi kauhalla ammentaa, kun on lusikalla saanut. En ihmettelisi vaikka olisit Oulun miehiä.

      • jaksanut lukea

        koko ketjua mutta ainoat toivivat ip-tekniikat, mitä lajissa opetetaaan ovat tarkoitettu sotatilaan: nakkarilla niistä ei ole mitään hyötyä. Normaali-itsepuolustusopetus on pelleilyä.
        Esimerkki: kaveri tarttuu käteen, jolloin potkaistaan kiertopotku päähän, sama potku palautetaan koukkupotkuna, niinkuin van Damme tekee elokuvissaan. En tiedä oliko kyse opettajan sairaasta huumorista?
        Valmentajani jankkasi terveenä mielipiteenään:" Älkää koskaan tapelko toisten lajien harrastajien kanssa, saattee vain turpaanne." Hänen neuvonsa oli potkaista kerran täysiä, eikä jäädä ihmettelemään mitä tapahtuu, vaan juosta toiseen suuntaan niin paljon ja -kauan kuin jaksaa.
        Treenasin 3 vuotta ja oli todella kivaa, potkiminen on kivaa mutta muista syistä lajia ei kannata harjoittaa.


      • on väärä
        jaksanut lukea kirjoitti:

        koko ketjua mutta ainoat toivivat ip-tekniikat, mitä lajissa opetetaaan ovat tarkoitettu sotatilaan: nakkarilla niistä ei ole mitään hyötyä. Normaali-itsepuolustusopetus on pelleilyä.
        Esimerkki: kaveri tarttuu käteen, jolloin potkaistaan kiertopotku päähän, sama potku palautetaan koukkupotkuna, niinkuin van Damme tekee elokuvissaan. En tiedä oliko kyse opettajan sairaasta huumorista?
        Valmentajani jankkasi terveenä mielipiteenään:" Älkää koskaan tapelko toisten lajien harrastajien kanssa, saattee vain turpaanne." Hänen neuvonsa oli potkaista kerran täysiä, eikä jäädä ihmettelemään mitä tapahtuu, vaan juosta toiseen suuntaan niin paljon ja -kauan kuin jaksaa.
        Treenasin 3 vuotta ja oli todella kivaa, potkiminen on kivaa mutta muista syistä lajia ei kannata harjoittaa.

        käsitys koko lajista. Jos tartutaan käteen, taekwondossa opetetaan, että ota köädestä kiinni ja riuhtaise se pois.


      • unbreakfull tkd man

        En ole missään vaiheessa sanonut lajiani parhaaksi ja kaikista tehokkaimmaksi! Lueppa vielä kertaalleen aiempi tekstini poju. ja mitä lapsellisia kohtia muka löysit kirejoituksestani? listaappa ne ja katsotaan sitten niitä yhdessä oikein luupin kanssa.
        Ja voit siinä sivussa listata mitä "täyttä paskaa olen sanonut".


      • No niin
        unbreakfull tkd man kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa sanonut lajiani parhaaksi ja kaikista tehokkaimmaksi! Lueppa vielä kertaalleen aiempi tekstini poju. ja mitä lapsellisia kohtia muka löysit kirejoituksestani? listaappa ne ja katsotaan sitten niitä yhdessä oikein luupin kanssa.
        Ja voit siinä sivussa listata mitä "täyttä paskaa olen sanonut".

        Tulin sattumalta seuraamaan tätä keskustelua. Ihan oikeasti, jos haluatte säilyttää arvokkuutenne - lopettakaa aikuiset ihmiset! Jättäkää omasta mielestänne tyhmät kommentit omaan arvoonsa.


      • paskanjauhaja
        unbreakfull tkd man kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa sanonut lajiani parhaaksi ja kaikista tehokkaimmaksi! Lueppa vielä kertaalleen aiempi tekstini poju. ja mitä lapsellisia kohtia muka löysit kirejoituksestani? listaappa ne ja katsotaan sitten niitä yhdessä oikein luupin kanssa.
        Ja voit siinä sivussa listata mitä "täyttä paskaa olen sanonut".

        En väitä etteikö TKD pällit osaisi pitää käsiään ylhäällä tai lyödä ollenkaan mutta se nyt vaan on niin ettei kadulla paljon mitään tee vyötä ylemmäs kohistuvilla potkuilla. oon nähny sen verran monta tilannetta missä hyrräpotkuja yrittävät katujen bruce leet ottaa turbaaniin että oksat pois. on lajissa varmasti hyviäkin tekniikoita ja urheiluna laji on mahtava. mutta en menis IP tarkoitukseen suosittelemaan sen enempää kuin sulkapalloa. sori nyt vaan mutta näin se menee. onhan noita kavereita nähty jotka on menneet ottelemaan jonkun muun lajin edustajaa vastaan puhdistaakseen lajin tehotonta mainetta, mutta huonosti on käynyt.


      • SURGEON
        paskanjauhaja kirjoitti:

        En väitä etteikö TKD pällit osaisi pitää käsiään ylhäällä tai lyödä ollenkaan mutta se nyt vaan on niin ettei kadulla paljon mitään tee vyötä ylemmäs kohistuvilla potkuilla. oon nähny sen verran monta tilannetta missä hyrräpotkuja yrittävät katujen bruce leet ottaa turbaaniin että oksat pois. on lajissa varmasti hyviäkin tekniikoita ja urheiluna laji on mahtava. mutta en menis IP tarkoitukseen suosittelemaan sen enempää kuin sulkapalloa. sori nyt vaan mutta näin se menee. onhan noita kavereita nähty jotka on menneet ottelemaan jonkun muun lajin edustajaa vastaan puhdistaakseen lajin tehotonta mainetta, mutta huonosti on käynyt.

        Olen harrastanut 5 vuotta Taekwondoa ja sen ohella olen aloittanut Karaten.
        (taustatietoa minusta)

        Huomasin heti karateen mentyä, että TAekwondo on itsepuolustiksen kannalta ollut lähes turhaa, mutta se edesauttaa minua oppimaan karatessa paremmin, iskemään kovaa ja liikkumaan nopeasti, Olen saanut myös Taekwondolta todella hyvän kunnon ja potkutaitoni edesauttaa minua karatessa.

        Sanoisin että Taekwondo on itsepuolustuksena ja käsitekniikoilta täyttä paskaa ja se antaa alitajuntaan pitkäksi aikaa turhan viestin käyttää näyttäviä liian korkealle suunnattuja potkuja joten olen lähes samaa mieltä kanssasi.

        Otteluissa muita lajeja vastaan Taekwondo on kyllä saavuttanut joitakin tyrmäyksiä ja voittoja, mutta kylläkin tosi harvoin. Muista "LAJIT EIVÄT OTTELE KESKENÄÄN VAAN IHMISET" tosin taekwondokat ovat "ihmisinä" tehottomampia ja vääriopetettuja.

        Ainoa jossa en ole samaa mieltä kanssasi on se että väität nähneesi kadulla paljonkin taekwondokoje tappeluja joissa he potkivat tornadopotkuja ja hyppypotkuja ylös. Tuommoisen näkeminen on varsin harvinaista ellet sitten asu hong kongissa.


      • osaa
        SURGEON kirjoitti:

        Olen harrastanut 5 vuotta Taekwondoa ja sen ohella olen aloittanut Karaten.
        (taustatietoa minusta)

        Huomasin heti karateen mentyä, että TAekwondo on itsepuolustiksen kannalta ollut lähes turhaa, mutta se edesauttaa minua oppimaan karatessa paremmin, iskemään kovaa ja liikkumaan nopeasti, Olen saanut myös Taekwondolta todella hyvän kunnon ja potkutaitoni edesauttaa minua karatessa.

        Sanoisin että Taekwondo on itsepuolustuksena ja käsitekniikoilta täyttä paskaa ja se antaa alitajuntaan pitkäksi aikaa turhan viestin käyttää näyttäviä liian korkealle suunnattuja potkuja joten olen lähes samaa mieltä kanssasi.

        Otteluissa muita lajeja vastaan Taekwondo on kyllä saavuttanut joitakin tyrmäyksiä ja voittoja, mutta kylläkin tosi harvoin. Muista "LAJIT EIVÄT OTTELE KESKENÄÄN VAAN IHMISET" tosin taekwondokat ovat "ihmisinä" tehottomampia ja vääriopetettuja.

        Ainoa jossa en ole samaa mieltä kanssasi on se että väität nähneesi kadulla paljonkin taekwondokoje tappeluja joissa he potkivat tornadopotkuja ja hyppypotkuja ylös. Tuommoisen näkeminen on varsin harvinaista ellet sitten asu hong kongissa.

        Vähän samankaltainen käsitys on itsellänikin ollut taekwondosta ollut ip-lajina, mutta näköjään jotkut osaa sitäkin käyttää tehokkaasti:
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1674697

        Jos siis joku naisihminen tyrmää aseistautuneen ryöstäjän keltaisen vyön tkd-taidoilla, aika vaikuttava suoritus sinänsä, mutta ehkä se onkin enemmän ihmisestä kiinni ;) Tietysti toi seksiorjuutus olisi saanut jäädä tekemättä :D


      • pelleksi..
        jaksanut lukea kirjoitti:

        koko ketjua mutta ainoat toivivat ip-tekniikat, mitä lajissa opetetaaan ovat tarkoitettu sotatilaan: nakkarilla niistä ei ole mitään hyötyä. Normaali-itsepuolustusopetus on pelleilyä.
        Esimerkki: kaveri tarttuu käteen, jolloin potkaistaan kiertopotku päähän, sama potku palautetaan koukkupotkuna, niinkuin van Damme tekee elokuvissaan. En tiedä oliko kyse opettajan sairaasta huumorista?
        Valmentajani jankkasi terveenä mielipiteenään:" Älkää koskaan tapelko toisten lajien harrastajien kanssa, saattee vain turpaanne." Hänen neuvonsa oli potkaista kerran täysiä, eikä jäädä ihmettelemään mitä tapahtuu, vaan juosta toiseen suuntaan niin paljon ja -kauan kuin jaksaa.
        Treenasin 3 vuotta ja oli todella kivaa, potkiminen on kivaa mutta muista syistä lajia ei kannata harjoittaa.

        pitäisi sanoa eikä näitä muita!

        ja sitten itse aiheeseen.. jokainen laji on omalla tavallaan hyvä ja toimiva! luulisi, että jokainen harrastaja fiksuna ihmisenä olisi iloinen jos joku toinen harrastaa myös itsepuolustuslajia, eikä yleistä omaansa ja dissaa toisen. oli sitten karate tai potkunyrkkeily, molemmat ovat yhtä hyviä lajeja omasta puolestaan ja kehittyessä käyvät ip tilanteissa. harrastan itse TKDtä ja jos joku tulee selittämään minulle harrastavansa vaikka karatea, olen iloinen siitä enkä heti ala dissaamaan "karate on paskempi kuin TKD katsokaa vaikka youtubesta videoita!" typerää. se riippuu aina itse harrastajasta onko hän hyvä tai huono, EI LAJISTA, joten älkää ihmiset jaksako yleistää LAJEJA!


      • SURGEON
        osaa kirjoitti:

        Vähän samankaltainen käsitys on itsellänikin ollut taekwondosta ollut ip-lajina, mutta näköjään jotkut osaa sitäkin käyttää tehokkaasti:
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1674697

        Jos siis joku naisihminen tyrmää aseistautuneen ryöstäjän keltaisen vyön tkd-taidoilla, aika vaikuttava suoritus sinänsä, mutta ehkä se onkin enemmän ihmisestä kiinni ;) Tietysti toi seksiorjuutus olisi saanut jäädä tekemättä :D

        Kyseinen naishenkilö on ilmeisesti melko vahva jo entuudestaan koska kokemuksesta tiedän, että ei taekwondon keltaisella vyöllä vielä YLEENSÄ mitään miespuolisia aseistautuneita varkaita taltuteta.

        Toi seksiorjajuttu meni kyllä jo vähän liian pitkälle....=D Mahtaakohan "Olga" saada jatkaa enää harrastustaan...=D


      • Yab
        SURGEON kirjoitti:

        Kyseinen naishenkilö on ilmeisesti melko vahva jo entuudestaan koska kokemuksesta tiedän, että ei taekwondon keltaisella vyöllä vielä YLEENSÄ mitään miespuolisia aseistautuneita varkaita taltuteta.

        Toi seksiorjajuttu meni kyllä jo vähän liian pitkälle....=D Mahtaakohan "Olga" saada jatkaa enää harrastustaan...=D

        Itse olen alkanut harrastaa taekwondoa vähän aikaa sitten (keltainen vyö) ja uskon että taekwondonit osaavat puolustautua paremmin kuin ns. tavalliset ihmiset. Tosin kuulemani mukaan budolajit ovat parempia tosi tilanteessa. Minä en harrasta vain itsepuolustuksen vuoksi vaan valitsin taekwondon, koska minusta potkiminen nyt vaan on niin paljon kivempaa kuin lyöminen :)


    • Nykyinen bjj mies

      Olen itse harrastanut karatea 8 vuotta ja tuli 7 vuotta harrastaneen taekwondokan kanssa riitaa, itse olin oranssilla vyöllä ja taekwondoka kahden daanin mustalla (entisiä kavereita). Tuli tappelu, löin taekwondokaa mutta hän torjui lyönnin ja potkaisi kierrepotkun jonka sain torjuttua kahdella kädellä, otin ja jalasta kiinni ja työnsin hänet maahan ja painoin hänen kasvojaan asfalttiin. Taekwondoka ei siihen enää pystynyt vastaamaan. Arvostan taekwondoa kilpailulajina mutta en itsepuolustuksena.

    • McPuni

      Minäkin kerran kaivoin kikkelin puntista, kusin ja laitoin toiseen punttiin trollin viereen. Ei pystynyt kahdeksan graanin ballerina vastamaan ennää, liekö haju ollu liikoo :(

    • viljonen

      Onx viljoo näkyny?

    • Xx_Sup3rUlTimaT3_xX

      meidän viljo lähti naissiin.!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe