Tunnustuksen aika....

Telstar

Eräs Vapaamielisten Liiton ehdokas (v. 1964 kunnallisvaalit) palkkasi minut jakamaan vaaliesitteitä lähiseudulle. Olin tuolloin 11 vuotias. Kiertelin tuliterä Øgland-polkupyörälläni koko päivän teitä ja aitovieriä, laitellen esitteitä postilaatikkoihin ja -luukkuihin. Illalla ennen kotiin tuloa piilotin vielä repussa jäljellä olevat esitteet ryteikköiseen metsään, kannon alle.

Tämä ehdokas, silloinen naapurini, ei tullut valituksi. Hän on ollut kuolleena jo vuosikymmeniä, polkupyöräni kadonnut aikapäiviä sitten, ja sen ryteikköisen metsikön paikalla on nykyisin aidattu pienteollisuusalue.

3

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piippu-paavola

      Kyllä voit pikkuhiljaa vapautua tästä "painolastistasi" - vai perustaisimmeko kriisiterapiaryhmän ?

    • Kepua äänestänyt

      Ei ole Suomessa tilaa liberalismille.
      Täällä ollaan joko oikealla tai vasemmalla.
      Eikä kepukaan ole mikään edistyspuolueen
      korvaaja.
      Suomalaiset eivät edes ymmärrä mistä liberalismissa on kyse!

      • liberaali_

        Liberaalien "todellinen kannatus" on paljon suurempaa kuin mitä vaalitulos antaa ymmärtää, mutta aika moni äänestäjä esim. "taktikoi" ja äänestää suurta puoluetta. Lisäksi osa äänestäjistä on täysin median manipuloitavissa, ja äänestävät jotakuinkin niitä puolueita, jotka ovat eniten esillä mediassa.

        Kai on selvää, että jos puolue ei ole esillä juuri muualla kuin omilla nettisivuillaan, ei kovin suurta kannatusta ole odotettavissa.

        Todellisuudessa kyllä aika moni suomalainen on sisäisesti "liberaali", mutta eivät välttämättä edes itse tiedosta sitä, tai anna sen näkyä vaaliuurnilla.

        Itse muuten äänestin Kokoomusta, koska omassa vaalipiirissäni ei ollut Liberaaleilla lainkaan ehdokkaita...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      17
      1025
    Aihe