Vähän ahdistaa

Marko30v

Asia mikä minua ahdistaa on seuraava. Uskon Kristukseen Jeesukseen omana Herranani ja syntieni sovittajana. Kuulun virallisesti ev.lut. seurakuntaa, mutta olen käynyt pääosin vapaiden suuntien illoissa. Minua ei ole siis aikuiskastettu. Olen kokenut Jumalan kosketuksia monesti ja Raamattukin on avautunut minulle syvemmin kuin ennen. Uskovainen olen omasta mielestäni siis täysin.

Mutta ongelma on siinä, kun pitäisi todistaa uskosta ihmisille. En uskalla. Olen arka näissä asioissa. Pelkään, että mitä ihmiset ajattelevat minusta jos he saisivat tietää että olen uskovainen. Eihän sillä ole mitään väliä, tiedän sen. Silti en uskalla avoimesti asioista puhua. Jos joku kysyisi minulta, että olenko uskovainen, niin tottakai vastaisin myönteisesti. Mutta itse en oma-aloitteisesti kyllä todistaa uskalla.
Kyse on varmaan psykologisesta ilmiöstä. Vanhempani eivät ole uskovia ja pienempänä kun tulin uskoon, sain heiltä jatkuvasti pilkkaa ja negatiivista kommenttia uskostani. Tämä varmasti on vaikuttanut arkuuteen. Ei vain ole rohkeutta.

Sitten alkaa pelottamaan että häpeänkö siis Jeesusta kun en uskalla kertoa kenellekään koskaan uskostani. Pelkään ihmisiä ja pelkään kuolemaa ja pelkään Jeesuksen paluuta. Mitä mulle käy? Tällainen luuseri pelkuri.

Raamattu sanoo, että olemme pelastetuja yksin armosta, uskon kautta. Ei tekojen.
Toisaalta Raamattu sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut. Mulla ei ole tekoja tai jos on niin en niitä tunnista.

Ristiriitaisia tunteita. Olen rukoillut kohta 15 vuotta että saisin rohkeutta olla Herran käytössä ja todistaja. Pelkuri olen silti aina. Ahdistaa niin maan pirusti!

Mitä mieltä ollaan täällä asiasta?

Marko30v

22

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M@k3

Niin raamatun ristiriitaisuudet selviävät ja voit lopettaa pelkäämisen.

Helluntailaiset eivät sinua voi auttaa.

• sari73*

sinun kannattaisi etsiä sielunhoitája itsellesi. He ovat erikoistuneet tämän tyylisiin asioihin. olen varma että saat avun.

• Marko30v

Minä kyllä uskon Jumalaan edelleen ja TIEDÄN että Jumala on totta.

Sitäpaitsi kuolemanpelkoni ei katoaisi vaikka kääntyisin ateistiksi. Pelkään olemattomuutta.

Mutta Jumala on tosi, sen tiedän. Mutta kyse on nyt pikemminkin henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan ja tämän suhteen eheytymisestä.

Marko30v

• M@k3
        Marko30v kirjoitti:

Sitäpaitsi kuolemanpelkoni ei katoaisi vaikka kääntyisin ateistiksi. Pelkään olemattomuutta.

Mutta Jumala on tosi, sen tiedän. Mutta kyse on nyt pikemminkin henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan ja tämän suhteen eheytymisestä.

Marko30v

Kun mielikuvitusystävä on pelottava, ristiriitainen ja alkaa käydä liian todelliseksi, niin mistä apu?

Tuskin ainakaan muilta leikki-ikäisiltä?

Rupea vaikka rusinapulla uskovaiseksi ja poimi raamtusta ne vähemmän pelottavat ja enemmän rauhottavat kohdat ja riipu tiukasti kiinni niissä.

• Weijo
        Marko30v kirjoitti:

Marko30v

Jeesus tahtoo siunata sinua kaikessa hyvässä ja oikeassa.
        Tässä sinulle sivusto, josta löydät kaiken tarpeellisen.
        Sieltä löytyy mm. kasteelle menemiseen liittyvät opetukset.

http://www.Jeesus-on-Herra.com

Siunaten,
        http://[email protected]

• ei tarvi todistella

toisille uskoaan. Uskovainen ihminen on myös ihminen eli tarkoittaa arka, ujo, epäsosiaalinen jne.
      Älä etsi hyväksyntää ihmisiltä uskollesi.

Edesmennyt isäni eli pitkän elämän helluntailaisena
      eikä meteliä uskostaan pitänyt, oli ns. sinut itsensä, Jumalan ja ihmisten kanssa. Ei edes seurakuntaa vaihtanut, kun muutti toiselle paikkakunnalle. Vaikka tapoihin näin kuuluisi hell.seurakunnissa liittyä uuteen seurakuntaan, kun muuttaaa asuinpaikkaa. Ja uudessa seurakunnassa pitäisi pöntöstä suun tunnustuksella sanoa uskovansa Jeesukseen. Isästäni ei pönttöön astujaksi ollut.

• .Lucia

ajattele asiaa toisinpäin. jos et tekisi mitään jeesuksen eteen(nythän siis rukoilet)ja onhan se niin että raamattu kehoittaa että meidän tulee olla"ovelia kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."
      mieti onko mitään sellaista yksinäistä ihmistä, jota voisit käydä auttamassa?
      "ilman tekoja ukso on kuollut." eli teet vaan tekoja ja elät niin kuin muutkin, niin kaikki on hyvin.
      Johan sinä todistat ihan sillä että olet täällä etkä esimerkiksi juomassa jossain.

• sinulle,

että kun käyt uskovien kasteella, niin sitten saat rohkeuden todistaa uskostasi ja sitten sinä muutut kokonaan. Älä mene siihen halpaan, älä ala tehdä kauppaa Jumalan kanssa.

• ML213

Liekö kirkon ansioita kun jo liian moni perustaa pelastuksen/uskon kasteeseen. Aivan kuin todella kaste pelastaisi ihmisen ja uskovien kasteen ulkopuolella ei olisi pelastusta.

Ihmettelen vieläkin, miten vähän ollaan kiinnostuneita uskon hedelmistä ja uskon teoista Kristuksen mielenlaatuineen eli asuuko meidän sydämmessämme Kristus Henkensä kautta.Siis olemmeko edes uskossa pelastuksesta puhumattakaan.

Kastekkin on tärkeä asia kuuliaisuutta ajatellen.

• ML213 kirjoitti:

Liekö kirkon ansioita kun jo liian moni perustaa pelastuksen/uskon kasteeseen. Aivan kuin todella kaste pelastaisi ihmisen ja uskovien kasteen ulkopuolella ei olisi pelastusta.

Ihmettelen vieläkin, miten vähän ollaan kiinnostuneita uskon hedelmistä ja uskon teoista Kristuksen mielenlaatuineen eli asuuko meidän sydämmessämme Kristus Henkensä kautta.Siis olemmeko edes uskossa pelastuksesta puhumattakaan.

ML213:"Liekö kirkon ansioita kun jo liian moni perustaa pelastuksen/uskon kasteeseen....
        Kastekkin on tärkeä asia kuuliaisuutta ajatellen".
        ----
        Raamatun Sanan mukaan kaste on myös evankeliumia tapahtuuhan se "Jeesuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi" (Apt. 2:38, Apt. 22:16).
        Kaste ei ole lakia.

• ML213
        ML213 kirjoitti:

Niin, jos ihmiseltä puuttuu Kristuksen tunteminen sisäisesti, niin häneltä puuttuu kaikki.Olipa kastettu tai kastamaton.Kuuluipa kirkkoon tai Helluntaiyhteisöön.

• ML 213
        Tapio522 kirjoitti:

ML213:"Liekö kirkon ansioita kun jo liian moni perustaa pelastuksen/uskon kasteeseen....
        Kastekkin on tärkeä asia kuuliaisuutta ajatellen".
        ----
        Raamatun Sanan mukaan kaste on myös evankeliumia tapahtuuhan se "Jeesuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi" (Apt. 2:38, Apt. 22:16).
        Kaste ei ole lakia.

Kaikki Raamatussa olevat asiat ovat hyödyllisiä ihmiselle, myös uskovienkaste.Mutta on hyvä mieltää mitkä asiat kuuluvat pelastukseen ja mitkä asiat ovat sen seurausta , kuuliaisuutta Jumalaa kohtaan.

Ihminenhän on aina jo pelastunut/uudestisyntynyt kun hän menee kasteelle.Vieläpä tietoisesti tahtoen.Lisäksi on hyvä mieltää miten uskoon liittyvät asiat pitää olla kokemusperäisiä, ei niinkään opillisia. Esim. uudestisyntyminen, anteeksi saaminen/anteeksi antaminen kastekokemuksineen.

• Marko30v: "Kuulun virallisesti ev.lut. seurakuntaa, mutta olen käynyt pääosin vapaiden suuntien illoissa. Minua ei ole siis aikuiskastettu".
      ---
      Yksi saamasi kaste riittää (Ef.4:5).

Hyvä linkki:
      http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm

• Marko30v

En pidä ongelmana kastetta. Jeesus pelastaa, ei kaste. Sillä selvä. En ota kantaa kasteasiaan. Turhaa älämölöä minusta. Jeesus on Herra ja Hän pelastaa. Ei kaste tai kastamattomuus.

Marko30v

• Marko30v kirjoitti:

En pidä ongelmana kastetta. Jeesus pelastaa, ei kaste. Sillä selvä. En ota kantaa kasteasiaan. Turhaa älämölöä minusta. Jeesus on Herra ja Hän pelastaa. Ei kaste tai kastamattomuus.

Marko30v

"En pidä ongelmana kastetta. Jeesus pelastaa, ei kaste".
        ---
        Siitä voi tulla, joten kannattaa rukoillen tutkia, mitä Sana opettaa kasteen hengellisestä sisällöstä.
        Pelastumiseen tarvitaan kaste ja usko (Mark. 16:16). Kumpaakaan ei tule väheksyä.

• Marko30v
        Tapio522 kirjoitti:

"En pidä ongelmana kastetta. Jeesus pelastaa, ei kaste".
        ---
        Siitä voi tulla, joten kannattaa rukoillen tutkia, mitä Sana opettaa kasteen hengellisestä sisällöstä.
        Pelastumiseen tarvitaan kaste ja usko (Mark. 16:16). Kumpaakaan ei tule väheksyä.

"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, ei pelastu"

Eli siis, kastamattomuudesta ei puhuta mitään. Uskoton ei pelastu.

No oli mitä oli. Minut on lapsena kastettu ja koska olen uskoon tullut tietoisesti, niin uskon että kaste on voimassa, mikä sen vaikutus sitten onkaan.

Siunausta!

Marko30v

• hyvä linkki

ittekin luterilaisena, sain siitä uskoa uskon päälle, tattista vaan, ja siunausta

• Lukija.

SINÄHÄN TODISTAT JO!!!!!!!!!!!!!!!!

• ML213

Tää, todistaminen mielletään mitä ihmeellisimmillä tavoilla.Niin, todistaminen on jo tätä kuten Markokin tässä tekee. Siis pohtimista uskoon liittyvistä asioista.

Parhainta todistamista lieneekin kun ihminen keskustelee luontaisesti "maailman menosta" ja hänen ajattelutapansa keskustelussa on Raamatun mukaan ohjeistettu.

Siis ihmisen luontainen ajattelutapa ja mielikuvat pohjautuvat uskoonsa/Raamattuun.Näin arkieläminenkin on sopusoinnussa uskonsa kanssa. Hurjinta "todistamista" onkin miten ihminen puhuu Raamatun jakeita, mutta muu ajattelutapa onkin kaukana Jumalan tahdosta. Siis ihmisen hedelmät kertovat muuta kuin Kristuksen mieltä ja uskomista Jumalaan.

• Timoriepu

Jos kerran olet Jeesuksen oma ja uskosi perusta on siinä, mitä Jeesus on puolestasi tehnyt, niin älä pane painoa omille teoillesi. Jumala kyllä vaikuttaa sinussa Hänen tahtonsa tapahtumista, jos vilpittömästi rukoilet: Tapahtukoon sinun tahtosi.
      Jeesuksen omana voit turvautua KAIKESSA mm. tähän lupaukseen:
      Fil. 4:6
      "Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi",...
      ja:
      1. Piet. 5:7
      ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".

Luota siihen, että saat kulkea edeltä valmistetuissa teoissa. Siis Jumalan valmistamissa teoissa, ei sinun itsesi valmistamissa. Todistamisen ja yleensä uskosta kertomisen suhteen saat levollisena luottaa siihen, että Jumala voi halutessaan käyttää sinua oikeissa tilanteissa oikeille ihmisille, ei kenelle tahansa, vaan sellaisille, jotka ovat Jeesukselle avoimia ja joilla on "vastaanotin" auki niille lähetyksille, joita Jumala haluaa sinun kauttasi lähettää. Sitten kun saat tilaisuuden, saat myös voiman ja levollisen mielen ilman paineita kertoa Jeesuksen armosta ja Golgatan teosta niille, jotka Jumala on eteesi asettanut. Kerrot sitten vain omana itsenäsi omin sanoin sen, mitä koet sydämessäsi ja mitä olet Jeesukselta saanut. Jeesus sinua runsaasti siunatkoon! Muista siis lepo Jeesuksessa ja luottamus Häneen, tässäkin asiassa.

• eräsajattelija

-täytän sanoo Herra ja antaa myöskin voiman todistamiseen jne..
      -eivät kaikki suinkaan ole ns.todistajia,-mutta hyvä on jos saat rohkeuden ja voiman todistaa Herralta !

-aluksi sinun ei tarvitse todistaa mistään muusta kuin siitä,-että olet antanut elämäsi Jeesuksell ja kokenut uudestisyntymisen ihmeen jne,-rehellisesti

-jos olet kuuliainen Sanalle mene kasteelle ja saat kokea kuuliaisuuden siunauksen jne,-myöskin saat lisää voimaa jne !

-Muista että vaikka ihmiset pilkkaavat ja irvistelevät niin mitä heikompi sinä olet sen väkevämpi on Jumala sinussa ja sinun kauttasi !
      -Sillä Heikkoudessa Minun Voimani tulee täydelliseksi,-sanoo Herra !

• FORyou

ota paineita ton asian suhteen,on paljon ihmisiä,jotka pelkää todistaa uskostaan.Minä jännitän kamalasti todistamista,silti todistan,siitä saan voimaa elämiseen! Onko sinulla uskovia ystäviä?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2735
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2581
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2084
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1951
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1732
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1113
    Aihe