KYYKÄÄRMEEN SIKIÖTKIN OSAAVAT KÄYTTÄÄ SAPATTIA EKSYTYKSEEN OMIEN/KIRKON TALOUDELLISTEN INTRESSIEN AJAMISEKSI JA PROFEETTA ENNUSTAA RAHASTA.
Jokaiselle adventistille joka väittää Jumalan Sanan vastaisesti että Jeesus lepäsi sapattina joutuu vastaamaan sanoistaan Jumalalle.
KRISTITYT: JEESUS KUOLI JA NOUSI YLÖS KOLMANTENA PÄIVÄNÄ.
TÄMÄ OPPI ON SAATANASTA
ADVENTISTIT: JEESUS LEPÄSI MUTTA EI KUOLLUT OLLENKAAN KENENKÄÄN SYNTIEN TÄHDEN.
Room. 5:6
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Room. 5:8
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Jeesus KUOLI eikä levännyt
76
1036
Vastaukset
- eksyttää valitunkin
Älkää eksykö joka koskee kaikkia myös adventistejakin.
- uskoo se adventistikin
Adventismissa vanhurskauttamisoppi oli alkujaan hukassa ja nyt se on sanahelinää.
Hyvä selitysteologia korvaa eksytyksen.
Jeesus: "älkää eksykö".- rakkaat adventistit
Galatan Guhilas kirjoitti:
Aloitukseni ei tuomitse ketään adventistia yksilönä vaan osoittaa adventtiopin hapatuksia.
Aloitukseni liittyy pelastushistoriaan sinun omalla kohdallasi sillä tämä ei ole tulkintaa ja Jeesus on vuodattanut sinunkin vuoksi veren Golgatalla.
Tämä on sitä veren evankeliumia jota adventtiopillinen Ilmestyskirjan tulkinta ei ole.
Saatana haluaa että mahdollisimman moni ei pelastuisi.
Mutta älkää eksykö rakkaat adventistit ja Taivaan Isä odottaa teitä.
Tehkää parannus ja älkää eksykö sillä tätä Jeesus haluaa joka koskee minua niinkuin sinuakin opin suuntaan katsomatta (myös adventistejakin). - veren evankeliumin ero
rakkaat adventistit kirjoitti:
Aloitukseni ei tuomitse ketään adventistia yksilönä vaan osoittaa adventtiopin hapatuksia.
Aloitukseni liittyy pelastushistoriaan sinun omalla kohdallasi sillä tämä ei ole tulkintaa ja Jeesus on vuodattanut sinunkin vuoksi veren Golgatalla.
Tämä on sitä veren evankeliumia jota adventtiopillinen Ilmestyskirjan tulkinta ei ole.
Saatana haluaa että mahdollisimman moni ei pelastuisi.
Mutta älkää eksykö rakkaat adventistit ja Taivaan Isä odottaa teitä.
Tehkää parannus ja älkää eksykö sillä tätä Jeesus haluaa joka koskee minua niinkuin sinuakin opin suuntaan katsomatta (myös adventistejakin).Tiedätkö mikä ero on profetian hengellä ja veren evankeliumilla?
Antaako sapattivihkosi siihen vastauksen?
1. Kor. 15:3
Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa: -- Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, [Jes. 53:5,6; Gal. 1:4; 1. Piet. 2:24]
Hepr. 13:12
Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verellään - on vanhurskauttamisoppi
ollut hukassa jo vuosisatoja.
- iloita
Adventtikirkon virallisilta sivuilta
"Raamattu korostaa, että hänen kuollessaan "oli valmistuspäivä, sapatti oli juuri alkamassa" (Luuk. 23:54). Kuolemansa jälkeen hän LEPÄSI haudassa ja siten osoitti, että hän oli saattanut päätökseen ihmissuvun lunastuksen. *11
Näin siis SAPATTI TODISTAA Kristuksen luomis - ja lunastustyöstä. Sapattia viettäessään hänen seuraajansa iloitsevat hänen kanssaan siitä, mitä hän on aikaansaanut ihmiskunnan hyväksi.- pelastusta
Adventtikirkon virallinen oppi ei pelasta ketään.
- Jeesus:"Älkää eksykö...
pelastusta kirjoitti:
TÄMÄ OPPI ON SAATANASTA
ADVENTISTIT: JEESUS LEPÄSI MUTTA EI KUOLLUT OLLENKAAN KENENKÄÄN SYNTIEN TÄHDEN. - Bibliassa
Jeesus:"Älkää eksykö... kirjoitti:
TÄMÄ OPPI ON SAATANASTA
ADVENTISTIT: JEESUS LEPÄSI MUTTA EI KUOLLUT OLLENKAAN KENENKÄÄN SYNTIEN TÄHDEN.Kukaan opetuslapsista ei iloinnut kun Jeesus oli kuolleena haudassa.
Tietysti Mikaelin jumaluus selittää kaiken mutta Jumala kieltää neliyhteisen jumaluuden. - älä häpäise Jumalaa
Bibliassa kirjoitti:
Kukaan opetuslapsista ei iloinnut kun Jeesus oli kuolleena haudassa.
Tietysti Mikaelin jumaluus selittää kaiken mutta Jumala kieltää neliyhteisen jumaluuden.Muista kun kerskaat lailla olet tehnyt syntiä ja silloin häpäiset Jumalaa.
Jospa tekisit nyt tästäpäivästä lukien parannusta synnistäsi.
Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa. - Adventisti.
TÄMÄ OPPI ON SAATANASTA
ADVENTISTIT: JEESUS LEPÄSI MUTTA EI KUOLLUT OLLENKAAN KENENKÄÄN SYNTIEN TÄHDEN.Ei kukaan ei yksikään adventisti noin ajattele!Tuo on saatanallinen syytös ja valhe!Päinvastoin adventistit sanovat,että Jeesus KUOLI meidän synntiemme tähden ja hän lepäsi kuoleman unessa haudasa ja oli siis täysin kuollut!Eikä,niinkuin jotkut ei adventistit väittävät hänen olleen paratiisisissa,ettei hän kuollutkaan,vaan siirtyi heti paratiisiin.
Mutta adventistit uskovat sen tosiasian että Jeesus KUOLI ja nousi vasta kolmantena päivänä kuolleista.Jeesushan itse sanoi,ettei hän ollut mennyt vielä Isänsä,eikä meidän Isämme tykö.Hän siis kuoli minunkin syntieni tähden.Näin minä uskon. - viikon ensimmäinenpäivä
Adventisti. kirjoitti:
Ei kukaan ei yksikään adventisti noin ajattele!Tuo on saatanallinen syytös ja valhe!Päinvastoin adventistit sanovat,että Jeesus KUOLI meidän synntiemme tähden ja hän lepäsi kuoleman unessa haudasa ja oli siis täysin kuollut!Eikä,niinkuin jotkut ei adventistit väittävät hänen olleen paratiisisissa,ettei hän kuollutkaan,vaan siirtyi heti paratiisiin.
Mutta adventistit uskovat sen tosiasian että Jeesus KUOLI ja nousi vasta kolmantena päivänä kuolleista.Jeesushan itse sanoi,ettei hän ollut mennyt vielä Isänsä,eikä meidän Isämme tykö.Hän siis kuoli minunkin syntieni tähden.Näin minä uskon.SUNNUNTAI
Ei siellä haudassa ollut mikään muu kuin Jeesuksen ruumis. Kun Jeesus kuoli, Hän meni tuonelaan pitämään nuhdesaarnan eli lainsaarnan tuonelan kärsimyspuolelle (1Piet 3:18-20). Saarnaa kuulemassa olivat ei-uskovien ihmisten lisäksi langenneet henget eli demonitkin (1 Piet 3:20, Juuda 1:6).
- tuo teksti
uskova_1 kirjoitti:
Ei siellä haudassa ollut mikään muu kuin Jeesuksen ruumis. Kun Jeesus kuoli, Hän meni tuonelaan pitämään nuhdesaarnan eli lainsaarnan tuonelan kärsimyspuolelle (1Piet 3:18-20). Saarnaa kuulemassa olivat ei-uskovien ihmisten lisäksi langenneet henget eli demonitkin (1 Piet 3:20, Juuda 1:6).
ei puhu mitään kuoleman ja ylösnousemuksen välisestä ajasta. Se on harhatulkinta, jonka olet kopioinut roomalaiskatolisen kirkon katekismuksesta. Eikä teksti edes mene alkutekstissä siten, kuten se käännökseen on laitettu. Sitä paitsi tuonelassa ei kenellekään voi saarnata mitään, koska tuonelassa kukaan ei tiedä mitään (Saarn. 9:5-10). Eikä Pietarin tekstissä muuten puhuta mitään tuonelasta ylipäänsä.
tuo teksti kirjoitti:
ei puhu mitään kuoleman ja ylösnousemuksen välisestä ajasta. Se on harhatulkinta, jonka olet kopioinut roomalaiskatolisen kirkon katekismuksesta. Eikä teksti edes mene alkutekstissä siten, kuten se käännökseen on laitettu. Sitä paitsi tuonelassa ei kenellekään voi saarnata mitään, koska tuonelassa kukaan ei tiedä mitään (Saarn. 9:5-10). Eikä Pietarin tekstissä muuten puhuta mitään tuonelasta ylipäänsä.
Tuo on sitä ellenhurmaa; kaikki vaan lonkalta roomalaiskatoliseksi, mikä ei myötäile Ellenin vääriä profetioita.
- oli ottanut
uskova_1 kirjoitti:
hapan viinin,sanoi Hän:Se on täytetty ja kallisti päänsä ja ANTOI HENKENSÄ.Eiköhän se tarkoita etä JEESUS KUOLI.
- jos et
TÄMÄ OPPI ON SAATANASTA
ADVENTISTIT: JEESUS LEPÄSI MUTTA EI KUOLLUT OLLENKAAN KENENKÄÄN SYNTIEN TÄHDEN.ymmärtänyt oikein tuota lepäämis tarkoitusta, sanoihan Jeesus Lasaruksestakin että hän ole kuollut hän nukkuu ja minä menen herättämään hänet.
Mutta Lasarus oli kuollut ja haisi jo, mutta Jeesukselle hän oli elävä, koska Hän herätti hänet, ei adventistit tarkoita sitä etteikö Jeesus ollut kuollut, Hän LEPÄSI SAPATIN haudassa, näin minä olen tämän aina käsittänyt, ei koskaan edes ole mieleeni tullut, että Jeesus ei olisi kuollut, enkä ole kuullut kenenkään adventti kirkossa sanovan ettei Jeesus kuollut Hän kuoli meidän syntien tähden että me saisimme elää, kyllä tämä on nyt taas vain pahojen ihmisten aikaan saannosta, minä itken sitä miksi ihmiset puhuvat valhetellen pahaa toisistaan. - Viikon ensimäisenä
viikon ensimmäinenpäivä kirjoitti:
SUNNUNTAI
päivänä,eli sunnuntaina.Raamatun mukaan se tulee aina pysymään näin.Sunnuntai on viikon ensimäinen päivä ja lauantai viikon seitsemäs päivä,Jumalan siunaamaa ja pyhittämä lepopäivä.
oli ottanut kirjoitti:
hapan viinin,sanoi Hän:Se on täytetty ja kallisti päänsä ja ANTOI HENKENSÄ.Eiköhän se tarkoita etä JEESUS KUOLI.
Kyllä, Jeesus kuoli, jolloin hänen ruumiinsa jäi kuolleena ristille ja vietiin siitä hautaan, mutta hän itse meni tuonelaan pitämään saarnan.
- olet siis
uskova_1 kirjoitti:
Kyllä, Jeesus kuoli, jolloin hänen ruumiinsa jäi kuolleena ristille ja vietiin siitä hautaan, mutta hän itse meni tuonelaan pitämään saarnan.
sitä mieltä ettei Jeesus kuolutkaan koska sanot että Hän meni tuonelaan saarnaamaan, minä käsitän ettei kuollut voi saarnata,tuohan on viellä pahempi harha kuin jos Jeesus lepäsi haudassaan, sanotaanhan kun joku kuolee että hän meni nyt lepoon.
olet siis kirjoitti:
sitä mieltä ettei Jeesus kuolutkaan koska sanot että Hän meni tuonelaan saarnaamaan, minä käsitän ettei kuollut voi saarnata,tuohan on viellä pahempi harha kuin jos Jeesus lepäsi haudassaan, sanotaanhan kun joku kuolee että hän meni nyt lepoon.
Olen pahoillani, että käsityskykysi on Ellen Whiten sumentama.
- ei ollenkaan
uskova_1 kirjoitti:
Olen pahoillani, että käsityskykysi on Ellen Whiten sumentama.
Ellenin sumentamat, jos ne ovat sumenneet niin se sitten Raamatun syytä, sieltä minä oppini olen ottanut. Älä nyt sitä Ellenisi oppia jokaselle tyrkytä.
- Seraja-m55
pelastusta kirjoitti:
Adventtikirkon virallinen oppi on tämän ajan puhtainta Kristuksen evankeliumia.
Me uskomme, että Kristus todellakin kuoli ristillä täydellisesti sieluineen päivineen, jota jälkimmäistä taas melkein koko muu kristikunta ei usko.
Uskomme, että pelastumme yksin hänen täydellisen kuolemansa ja ristillä vuotaneen verensä ansioissa.
Samoin uskomme, että hän vaipui ristillä täydelliseen kuolemanuneen, jota ei muuta se, että siitä on käytetty kuvaannollista ilmaisua "lepääminen", jonka myönnän kyllä epäsopivaksi näin vakavassa tapauksessa.
Johanneksen evankeliumi:
6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Vakuudeksi:
Jumalan Poika- tälläistä
"""Adventistit Jeesuksen
Kirjoittanut: lähettiläitä 16.3.2007 klo 10.05
laittomuuden keskellä adventistit saarnaavat Jeesuksen uskoa, uskoa jonka suurin osa kristikuntaa on hylännyt. Suurin osa kristitkuntaa elää harhassa. Katolisen luopiokirkon opit ovat iskostuneet kristittyjen päähän. Lutherin työtä jatkaa Jeesuksen kutsuma Adventtiseurakunta.
Iankaikkinen evankeliumi ja kolmen enkelin sanoma julistetaan koko maailmaan, todistukseksi kansoille. Pedonmerkki tulee olemaan sunnuntain vietto ja sen ottajat menevät kadotukseen. Vielä on aikaa tehdä parannus ja liittyä Jeesuksen uskon vaalijoihin!""""
Adventistien profetian henkinen energiapurkaus menee harakoille ja teologit itse eivät tiedä itkisikö vai nauraisiko.
Ainakin on opetettu näin adventtikirkoissa palkkapaimenten suusta!- Ylipääkonferenssi
Hassua ja surkuhupaisaa tuo Lutherilla ratsastsaminen.
Ymmärrän koska se ajaa adventtikirkon omia taloudellisia päämääriä. - SUURI TAISTELU
Ylipääkonferenssi kirjoitti:
Hassua ja surkuhupaisaa tuo Lutherilla ratsastsaminen.
Ymmärrän koska se ajaa adventtikirkon omia taloudellisia päämääriä.Siitä selviää kenenkä ratsuilla adventistit ratsastavat.
Uskonpuhdistajien keskuudessa Lutherilla on keskeinen osa, Adventistien protestanttisissa tulkinnoissa, ja muut protestanttiset uskonpuhdistajat täydentävät Lutherin sanomaa uskosta vanhurskautumiseen.. - profeettapohjainen oppirake...
SUURI TAISTELU kirjoitti:
Siitä selviää kenenkä ratsuilla adventistit ratsastavat.
Uskonpuhdistajien keskuudessa Lutherilla on keskeinen osa, Adventistien protestanttisissa tulkinnoissa, ja muut protestanttiset uskonpuhdistajat täydentävät Lutherin sanomaa uskosta vanhurskautumiseen..Adventisteilla ei ole ollenkaan uskonpuhdistusta vaan he synnyttivät kokonaan uuden kristillisperäisen uususkonnollisen opin joka perustuu Ellen Whiten adventistiseen profetian tulkintaan.
Tälläistä ei Luther eikä protestantit tunne. - sapatinnoudattajina
profeettapohjainen oppirake... kirjoitti:
Adventisteilla ei ole ollenkaan uskonpuhdistusta vaan he synnyttivät kokonaan uuden kristillisperäisen uususkonnollisen opin joka perustuu Ellen Whiten adventistiseen profetian tulkintaan.
Tälläistä ei Luther eikä protestantit tunne.Juutalaisplagiointia adventismissa ei sovi unohtaa.
- TAMAT TANAT
LUTERILAINEN ,NII MIEKII
- kirkkoväärti
SUURI TAISTELU kirjoitti:
Siitä selviää kenenkä ratsuilla adventistit ratsastavat.
Uskonpuhdistajien keskuudessa Lutherilla on keskeinen osa, Adventistien protestanttisissa tulkinnoissa, ja muut protestanttiset uskonpuhdistajat täydentävät Lutherin sanomaa uskosta vanhurskautumiseen..adventismilla ei ole lutteriin mitään osaa, te olette samaalahkoaJEHOVANTODISTAJEN kanssa, eksyneitä.
- kääntyisi
kirkkoväärti kirjoitti:
adventismilla ei ole lutteriin mitään osaa, te olette samaalahkoaJEHOVANTODISTAJEN kanssa, eksyneitä.
haudassaan jos näkisi tämän päivän lutterilaisuuden. Emmekö ole samaa pataa jehovan todistajien kanssa. Meillä ei ole juuri mitään yhteisiä näkemyksiä. Mutta meillä on paljonkin yhteistä Martti Lutherin opetusten kanssa, vaikka nyky-luterilaisuuden kanssa ei olisikaan. Nyky-luterilaisuus kun ei Lutherista juuri välitä.
- tyhmät älkää vaivautuko
Mistä löytyy Raamatussa käsite ja toimintomalli "Pääkonferenssi"-sanalle?
- ulkoapäin?
"Vatinne on kaunis katsella"
3. Moos. 14:41
Ja talo kaavittakoon sisältä ympärinsä puhtaaksi, ja kaavittu savi heitettäköön ulos kaupungista saastaiseen paikkaan. - kun kaikki
ulkoapäin? kirjoitti:
"Vatinne on kaunis katsella"
3. Moos. 14:41
Ja talo kaavittakoon sisältä ympärinsä puhtaaksi, ja kaavittu savi heitettäköön ulos kaupungista saastaiseen paikkaan.aikasi menee toisten syntien kaivamiseen ja näet niitä sielläkin,missä niitä ei ole!Katsoppas, kuule,sinä itsekin olet ihan kaikessa,mistä toisia syytät,ihan yhtä vajaa,vai kuis on?
- pestävää
kun kaikki kirjoitti:
aikasi menee toisten syntien kaivamiseen ja näet niitä sielläkin,missä niitä ei ole!Katsoppas, kuule,sinä itsekin olet ihan kaikessa,mistä toisia syytät,ihan yhtä vajaa,vai kuis on?
Luukkaan evankeliumi:
5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut." - neuvottua......
kun kaikki kirjoitti:
aikasi menee toisten syntien kaivamiseen ja näet niitä sielläkin,missä niitä ei ole!Katsoppas, kuule,sinä itsekin olet ihan kaikessa,mistä toisia syytät,ihan yhtä vajaa,vai kuis on?
... ja me muut arvostelemme sitä, mitä meille adventisteilta on tarjottu. Ei se sen vaikeampi asia ole. ......köykäseksi on tarjonta havaittu... ja ihan huuhaaksikin.......
- ei advarit noin ajattele
näinhän se menee:
1) Jeesus kuoli perjantaina
2) Jeesus lepäsi lunastustyön jälkeen haudassa sapatin
3) Jeesus nousi ylös sunnuntaina
Kyllä me uskomme Jeesuksen kuolemaan ristillä. Mikä sinua riivaa???- en adventisteihin
Missään UT:ssa ei mainita että Jeesus olisi levännyt sapattisin kun hän oli elossa.
- pääsiäissapatista
en adventisteihin kirjoitti:
Missään UT:ssa ei mainita että Jeesus olisi levännyt sapattisin kun hän oli elossa.
älä vaihda aihetta.
- kumpiko?
Raamatusssa ei ole mitään mainintaa että Jeesus on levännyt sapattina haudassa.
Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verellään - olennainen ero
kumpiko? kirjoitti:
Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verelläänHarhaoppi: Se saarnaa lepäävää Kristusta joka ei ole kuollut.
Kristinusko: Saarnaa ylösnoussutta Jeesusta Kristusta joka voitti kuoleman ja synnin. - lepäämään nyt sapattina
olennainen ero kirjoitti:
Harhaoppi: Se saarnaa lepäävää Kristusta joka ei ole kuollut.
Kristinusko: Saarnaa ylösnoussutta Jeesusta Kristusta joka voitti kuoleman ja synnin.Harhaoppi tekee tulkintoja ja oletuksia ja välillä lainailee Raamattuakin osoittaakseen kuinka Pyhä hän itse on.
Lepäisit sinäkin nyt sapattina niinkuin minäkin.
Sapatin lepoa sinullekin malttamaton adventisti. - karkoittaja
tuossakin kohtaa toisin,luovu siis harhastasi.
8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Opettele myös tämä:
17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee YHÄTI työtä, ja minä myös teen työtä". - omalla tavallaan,
hän ei mennyt silloin puusepänverstaalle töihin,vaan meni senaikaiseen Jumalan palvelukseen,puhumaan ihmisille Taivaalisesta Isästämme(Jumalasta)ja Jumalan valtakunnasta.Hän teki myöskin hyvää sapattisin,parantamalla sairaita,eikä hän nipottanut opetuslapsilleen siitäkään,jos he taittoivat jonkun viljan korren,syödäkseen jyviä nälkäänsä.Jeesus oli hyvä ja ennenkaikkea hän oli uskollinen Jumalalle KAIKESSA!
- söpöti
omalla tavallaan, kirjoitti:
hän ei mennyt silloin puusepänverstaalle töihin,vaan meni senaikaiseen Jumalan palvelukseen,puhumaan ihmisille Taivaalisesta Isästämme(Jumalasta)ja Jumalan valtakunnasta.Hän teki myöskin hyvää sapattisin,parantamalla sairaita,eikä hän nipottanut opetuslapsilleen siitäkään,jos he taittoivat jonkun viljan korren,syödäkseen jyviä nälkäänsä.Jeesus oli hyvä ja ennenkaikkea hän oli uskollinen Jumalalle KAIKESSA!
Paavalin kolossalaiskirjeessä apostoli osoittaa sapatin kumotuksi ja ristille naulituksi (Kol.2:14-21). Nähtävästi alkukirkossa liikkui adventistien kaltaisia spekulatiivisia lakiuskonnollisia ryhmiä, jotka halusivat alistaa pakanakristityt vanhan liiton lain alle ja erityisesti sapatin ja muiden pyhäpäivien viettämiseen. Lisäksi Kolossan harhaoppisilla oli hurmoksellisia näkyjä ja taipumusta enkelien palvontaan - huomattakoon, että adventistien omintakeisen tulkinnan mukaan ylienkeli Mikael on Jeesus. Täten adventismin kristologiakin (oppi Kristuksesta) on jokseenkin kyseenalainen.
- IHEMETTELIJÄ
JEESUS KRISTUS SOVITTI SINUNKIN SYNTISI SIELLÄ RISTILLÄ, KOKONAAN.
- on pitkäperjantain
kumpiko? kirjoitti:
Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verelläänteksti.
- sinä oikein
Kristinusko: Saarnaa ylösnoussutta Jeesusta Kristusta joka voitti kuoleman ja synnin.höpäjät??? Eivät advarit niin opeta, että Jeesus ei kuollut. Totta kai hän kuoli. Se tapahtui perjantaina. Sapatin hän lepäsi haudassa ja vasta sunnuntaina nousi ylös. Etkö ymmärrä, että kun advari sanoo, että Jeesus lepäsi sapatin haudassa, he tarkoittavat kuoleman unta, josta sunnuntaina Jeesus heräsi?????
- ja niin
IHEMETTELIJÄ kirjoitti:
JEESUS KRISTUS SOVITTI SINUNKIN SYNTISI SIELLÄ RISTILLÄ, KOKONAAN.
advarit ylipäänsä uskovat. Mitä siis huudat?
- ei kumoa
söpöti kirjoitti:
Paavalin kolossalaiskirjeessä apostoli osoittaa sapatin kumotuksi ja ristille naulituksi (Kol.2:14-21). Nähtävästi alkukirkossa liikkui adventistien kaltaisia spekulatiivisia lakiuskonnollisia ryhmiä, jotka halusivat alistaa pakanakristityt vanhan liiton lain alle ja erityisesti sapatin ja muiden pyhäpäivien viettämiseen. Lisäksi Kolossan harhaoppisilla oli hurmoksellisia näkyjä ja taipumusta enkelien palvontaan - huomattakoon, että adventistien omintakeisen tulkinnan mukaan ylienkeli Mikael on Jeesus. Täten adventismin kristologiakin (oppi Kristuksesta) on jokseenkin kyseenalainen.
sapatinvietto, vaan päinvastoin osoittaa, että sitä vietettiin. Paavalihan nimen omaan kieltää tuomitsemasta niitä, jotka sapattia viettivät eli Kolossan seurakuntalaisia. Ongelma ei ollut sapatti, vaan erilaiset kysymykset siitä, miten sitä piti viettää. Lue teksti huolellisemmin, varsinkin, kun Paavali ei käytä sanaa "laki" yhtään ainoaa kertaa koko kirjeessä.
- ON!
ei kumoa kirjoitti:
sapatinvietto, vaan päinvastoin osoittaa, että sitä vietettiin. Paavalihan nimen omaan kieltää tuomitsemasta niitä, jotka sapattia viettivät eli Kolossan seurakuntalaisia. Ongelma ei ollut sapatti, vaan erilaiset kysymykset siitä, miten sitä piti viettää. Lue teksti huolellisemmin, varsinkin, kun Paavali ei käytä sanaa "laki" yhtään ainoaa kertaa koko kirjeessä.
Johanneksen evankeliumi:
5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
NÄIN SELVÄSTI SANOTTU, MIKSI SE ON NIIN VAIKEA MYÖNTÄÄ? - jos olet.
Kristinusko: Saarnaa ylösnoussutta Jeesusta Kristusta joka voitti kuoleman ja synnin.itse ymmärtänyt tyhmyyksissäsi jonkun asian väärin,älä uskottele toisille että se olisi niin.Koska jokainen tietää että JEESUS KUOLI JA HAUDATTIIN.Lepäämisellä tarkoitetaan sitä,että JEESUS ei noussut sapattina ylös,vaan lepäsi kuolleena haudassa.Raamatussa kyllä puhututaan,myös esim,näin kuolemasta,Sitten Daavid meni LEPOON isiensä tykö ja hänet haudattiin.
- totta....
ja niin kirjoitti:
advarit ylipäänsä uskovat. Mitä siis huudat?
Mitäs ellen nyt sanoo, kun sinä jo kumoat hänenkin opetuksiaan.
- ei puhuta
ON! kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
NÄIN SELVÄSTI SANOTTU, MIKSI SE ON NIIN VAIKEA MYÖNTÄÄ?moraalilain käskyn kumoamisesta, vaan juutalaisten tulkintojen kumoamisesta. Jos siinä puhuttaisiin lain käskyn kumoamisesta, Jeesus olisi valehtelija. En usko, että asia on niin.
- opetti
totta.... kirjoitti:
selkeästi, että sovitusuhri on täydellinen ja kokonaan sovittaa ihmiskunnan ja ihmisten synnit. Se ei poista Jeesuksen ylipapillista palvea, koska ne ovat eri asioita.
- opetti ...
totta.... kirjoitti:
selkeästi, että sovitusuhri on täydellinen ja kokonaan sovittaa ihmiskunnan ja ihmisten synnit. Se ei poista Jeesuksen ylipapillista palvelua, koska ne ovat eri asioita.
- Raamattua
ei puhuta kirjoitti:
moraalilain käskyn kumoamisesta, vaan juutalaisten tulkintojen kumoamisesta. Jos siinä puhuttaisiin lain käskyn kumoamisesta, Jeesus olisi valehtelija. En usko, että asia on niin.
Raamattu ei tunne minkäänlaista lain jaottelua. En löydä Raamatusta mitään hakusanoilla "moraali", "siveys" eikä "seremonia". Oletko itse keksinyt mooraalilain?
- MIELIPIDE...
ON! kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
NÄIN SELVÄSTI SANOTTU, MIKSI SE ON NIIN VAIKEA MYÖNTÄÄ?Juutalaisten mielestä Jeesus kumosi sapatin kun Jeesus paransi sapattina sairaita ja teki hyvää.
Huom. lue tarkemmin Raamattua, ei Jeesus tosiaankaan kumonnut sapattia.. - jos sopii.... ja vaikkei so...
söpöti kirjoitti:
13. Ja TEIDÄT(=pakanat), jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, TEIDÄT (=pakanat) hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen MEILLE (=juutalaiset) anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli MEITÄ (=juutalaisia) vastaan ja oli MEIDÄN (=juutalaisten) vastustajamme; sen hän otti MEIDÄN (=juutalaisten) tieltämme pois ja naulitsi ristiin." Pitää koko ajan pitää mielessä, että Mooseksen laki ei ollut pakanoita vastaan, eikä koskenut pakanoita. Juutalaiset vapautuivat samaan meidän kanssamme, kun heitä vastaan annetut säädökset poistettiin (Kristuksessa) ristillä. - olikin kyse
ei puhuta kirjoitti:
moraalilain käskyn kumoamisesta, vaan juutalaisten tulkintojen kumoamisesta. Jos siinä puhuttaisiin lain käskyn kumoamisesta, Jeesus olisi valehtelija. En usko, että asia on niin.
Mikä oli kirjoitettu kiviin?? Sitäkö adventisti ei tiedä? Säädöksetkö? Eivät olleet! Paavali kertoo kiviin kirjoitusta laista, eikä seremonialaista. Kiviin kirjoitettu laki päättyi. Kiviin oli kirjoitettu "kymmenen käskyä". Ai niin. adventisteillahan onkin "kymmeniä käskyjä" ja myönnän, etten tiedä mihin ne ovat kirjoitettu......
- eikaivaan
opetti kirjoitti:
selkeästi, että sovitusuhri on täydellinen ja kokonaan sovittaa ihmiskunnan ja ihmisten synnit. Se ei poista Jeesuksen ylipapillista palvea, koska ne ovat eri asioita.
Ketä Ellen muka opetti? Ei meitä ainakaan! Ellenillä ei ole mitään opettamisen valtuutta kristinuskossa. Kristinusko ei tunne Ellen G. Whiteä. Hänestä ei kukaan tietäisi mitään, ellei EGWn opetuslapset Häntä julistaisi niinkuin Kristinuskossa julistetaan Kristusta.
- niin juuri....
sinä oikein kirjoitti:
höpäjät??? Eivät advarit niin opeta, että Jeesus ei kuollut. Totta kai hän kuoli. Se tapahtui perjantaina. Sapatin hän lepäsi haudassa ja vasta sunnuntaina nousi ylös. Etkö ymmärrä, että kun advari sanoo, että Jeesus lepäsi sapatin haudassa, he tarkoittavat kuoleman unta, josta sunnuntaina Jeesus heräsi?????
Mark.12:24. Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
25. Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.
26. Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
27. Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte." - mitä merkitystä?
opetti ... kirjoitti:
selkeästi, että sovitusuhri on täydellinen ja kokonaan sovittaa ihmiskunnan ja ihmisten synnit. Se ei poista Jeesuksen ylipapillista palvelua, koska ne ovat eri asioita.
Mitä merkitystä elleni opettamisella oikein on? Eihän elleniä erikseen tarvitse todistella! Miksi et todista muista ihmisistä yhtä hyvällä syyllä. Miksi juuri ellen? Maailmaan ei ole syntynyt sellaista ihmistä Jeesuksen lisäksi, että hänestä pitäisi todistella niinkuin te ihmispalvonnassanne elleniä puolustatte. Tuollainen vimma yhden amerikkalaisen höpsön mummon puolustamiseksi. Miksi ette puolusta eläviä ihmisiä, vaan kuolleen ihmisen luita?
- Seraja-m55
Tai ehkä ole vain ymmärtänyt jotakin väärin.
Me adventistit erityisesti uskomme, että Jeesus todellakin kuoli totaalisesti ristillä.
Me uskomme, että hän kuoli siinä sieluineen päivineen, toisin kuin lähes kaikki ns. vapaat suunnat opettavat vaarallisesti väärinymmärtäen 1. Piet. 3:18-21 ja väittävät, että hän ei olisikaan kokonaan kuollut vaan sielunsa osalta meni tuonelaan saarnaamaan.
Todellisuudessa asiayhteys tuossa on se, joka tulee jakeen 20 alussa esille, eli tuon Jeesuksen saarnaamisen aika oli Nooan päivinä, silloin kuin Nooa valmisti arkkia. Jeesus siis saarnasi Hengessä Nooan kautta!
Kun me olemme esittäneet, että Jeesus lepäsi myös ristinkuolemansa jälkeen, niin TARKOITAMME SILLÄ LEPÄÄMISELLÄ KUOLEMAN, TÄYDELLISEN KUOLEMAN UNTA.
Oikeutuksen kuolemanunen ilmaisun käytölle antoi Jeesus itse kohdassa Joh. 11:11-14, jossa Jeesus ensin sanoi kuolleen Lasaruksen nukkuvan, mutta täsmensi sitten tuon unen olevan kuoleman unta eli että Lasarus oli kuollut todellisuudessa.Oliko Jumala siis kaksiyhteinen kolmatta päivää, kun kerran Poika oli kaikkineen kuollut?
Ellen Whiteltähän tuon selittäminen käy helposti, koska hän piti Jeesusta luotuna ylienkeli Miikaelina. Mutta sinä Seraja olet itse sanonut, ettet usko Ellen Whiten sanaan tässä Miikael-asiassa. Siis miten sinä nyt saat selitettyä sen, että yksi osa kolmiyhteistä Jumalaa oli kolmatta päivää kuollut.- eikä tuotu
uskova_1 kirjoitti:
Oliko Jumala siis kaksiyhteinen kolmatta päivää, kun kerran Poika oli kaikkineen kuollut?
Ellen Whiteltähän tuon selittäminen käy helposti, koska hän piti Jeesusta luotuna ylienkeli Miikaelina. Mutta sinä Seraja olet itse sanonut, ettet usko Ellen Whiten sanaan tässä Miikael-asiassa. Siis miten sinä nyt saat selitettyä sen, että yksi osa kolmiyhteistä Jumalaa oli kolmatta päivää kuollut.takaisin paratiisista!Sitäpaitsi Jeesus itse sanoi että hän EI OLE VIELÄ mennyt Isänsä tykö!Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivähän on helatorstai,jos et sitäkään tiedä?
eikä tuotu kirjoitti:
takaisin paratiisista!Sitäpaitsi Jeesus itse sanoi että hän EI OLE VIELÄ mennyt Isänsä tykö!Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivähän on helatorstai,jos et sitäkään tiedä?
Et tiedä mitään luterilaisen kirkon uskontunnustuksesta.
Augsburgin tunnustus: "Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikusesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan."
(III JUMALAN POJASTA)
Schmalkaldenin opinkohdat: "Sitten hän kärsi ja kuoli, hänet haudattiin, hän meni helvettiin, nousi kuolleista, astui ylös taivaaseen, istuu Jumalan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, niin kuin apostolinen ja Athanasioksen uskontunnustus sekä yleisesti käytetty lasten katekismus opettavat." (Ensimmäinen osa, Jumalan majesteettia koskevat yleiset opinkohdat)- ihan oikea Mormooni
uskova_1 kirjoitti:
Et tiedä mitään luterilaisen kirkon uskontunnustuksesta.
Augsburgin tunnustus: "Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikusesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan."
(III JUMALAN POJASTA)
Schmalkaldenin opinkohdat: "Sitten hän kärsi ja kuoli, hänet haudattiin, hän meni helvettiin, nousi kuolleista, astui ylös taivaaseen, istuu Jumalan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, niin kuin apostolinen ja Athanasioksen uskontunnustus sekä yleisesti käytetty lasten katekismus opettavat." (Ensimmäinen osa, Jumalan majesteettia koskevat yleiset opinkohdat)Tällä tavallahan nuo Mormoni lähetys saaraajatkin kävivät minulle opettamassa.
Raamatussa ei oppiasi ole lainkaan. Eikä Raamatussa löydy edes tukea opeillesi. Olet pahasti eksynyt eksyttäjä. En ole kaltaistasi
tarinaa kuullut muuta, kuin Väinämöisen tarinoista. Kuoleman virralla. Pahasti olet joutunut taikauskon lumoihin? Minä olen jo tuon
satuiän ohittanut. Luulin sinun laskevan leikkiä?
Mitä vielä tunnut olevan ihan todellisessa satujen lumoissa! Olen pahoillani puolestasi.
Ymmärryksesi kulkee mielikuvitus linjoilla! Et
pysty todistamaan yhtään teoriaasi. siksi se on
satu.
Olihan Jeesus 40 vuorokautta kuolemansa jälkeen
maan päällä. Eikä hän jättänyt yhtä ainoata
todistetta Jälkeen jääville, Että hän oli käynyt haudoissa saarnamatkalla. Salomon sanoo tee
nyt elossa ollessasi kaikki mitä tehdä voit, sillä ei tuomelassa ole tekoa ei ajatusta, vaan
kaikki on kadonnut. Tee siis kaikki tekosi nyt kun olet vielä elossa.
== Ausburkin tunnustus== Kertooko tamä tunnustus
sinulle Jeesuksen saarnamatkasta, Mitä hän saarnasi, Koska kuolleet eivät tiedä mitään,
Heidän muistonsakin on unhoitettu. Liian paksu satu uskottavaksi? Martti M - Seraja-m55
uskova_1 kirjoitti:
Oliko Jumala siis kaksiyhteinen kolmatta päivää, kun kerran Poika oli kaikkineen kuollut?
Ellen Whiteltähän tuon selittäminen käy helposti, koska hän piti Jeesusta luotuna ylienkeli Miikaelina. Mutta sinä Seraja olet itse sanonut, ettet usko Ellen Whiten sanaan tässä Miikael-asiassa. Siis miten sinä nyt saat selitettyä sen, että yksi osa kolmiyhteistä Jumalaa oli kolmatta päivää kuollut.Siinä juuri onkin tuo Kristuksen ristinuhrin arvon rajattomuus, että hän, joka oli jättänyt jumalallisen voimansa ja kirkkautensa ja tullut ihmislihaan, kuoli ristillä Pitkänäperjantaina ja heräsi eloon kolmantena päivänä.
Todellakin - Jumala, jumaluuden toinen persoona kuoli vajaaksi kolmeksi vuorokaudeksi!
Se oli niin valtava asia, että profetian kautta on ennustettu pelastuvien tulemaan tutkimaan sitä halki tulevien vuosimiljoonien silti täysin ymmärtämättä tämän rajattoman Jumalan Uhrin valtavuutta. Tätä toisaalta selittää se, että meillä on vain kalpea aavistus Jumalan ja siten Kristuksen todellisesta valtasuuruudesta, rajattomista voima- ym. mahdollisuuksista. Hänen, joka on luonut koko Universumin ja pitää sen myös koossa tahtonsa mukaan.
Puuttumatta nyt tuohon Miikael- kysymykseen, niin suosittelen lukemaan kirjasta "Aikakausien Toivo" s. 14 asiaa, joka todistaa, että Whitella oli kirkas näkemys siitä, miten juuri Kristus oli tuo VT:ssa esiintullut MinäOlen-Jumala eli Jahve.
Hän kertoo siinä mm. seuraavaa: "Kristus oli se, joka puhui Moosekselle pensaasta Hoorebin vuorella sanoen; 'Minä olen se, joka minä olen'...'Sano israelilaisille näin: 'MINÄ OLEN lähetti minut teidän luoksenne'" 2. Moos. 3:14. - Seraja-m55
eikä tuotu kirjoitti:
takaisin paratiisista!Sitäpaitsi Jeesus itse sanoi että hän EI OLE VIELÄ mennyt Isänsä tykö!Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivähän on helatorstai,jos et sitäkään tiedä?
Ei haudassa eli tuonelassa ole mitään paratiisia eikä mitään muutakaan. Sellainen voi tänä maailman synninturmeluksen aikana olla vain Jumalan luona.
Tuo perustuu vain noiden Jeesuksen pelastuvalle ryövärille ristillä lausuttujen sanojen väärään tulkintaan.
Ryöväri ei edes kuollut vielä silloin perjantaina, koska häneltä kuten toiseltakin ryöväriltä rikottiin sääriluut silloisen käytännön mukaan juuri siksi, että he eivät olleet kuolleet, mutta Jeesuksen sääriluita ei rikottu, koska hänet havaittiin jo kuolleeksi. Tästä todistaa Joh. 19:33.
Todellisuudessa Jeesus sanoi pelastuvalle ryövärille: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä; sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."
On huomattava, että Raamatun alkukieli oli ilman välimerkkejä ja jopa ilman sanavälejä, joten ei siinä paljon väärän asenteen opillisuutta tarvittu, että välimerkit tulivat väärään paikkaan.
Jeesus siis antoi lupauksen tulevasta ja se toteutuu silloin, kun Jeesus saapuu jumaluutensa kaikessa kunniassa kaikkien enkeleittensä kanssa ja herättää kuolleet pelastuvat ja muuttaa elossaolevat pelastuvat kirkastetuiksi sekä ottaa heidät ylös Taivaaseen mukanaan. - jooko?
ihan oikea Mormooni kirjoitti:
Tällä tavallahan nuo Mormoni lähetys saaraajatkin kävivät minulle opettamassa.
Raamatussa ei oppiasi ole lainkaan. Eikä Raamatussa löydy edes tukea opeillesi. Olet pahasti eksynyt eksyttäjä. En ole kaltaistasi
tarinaa kuullut muuta, kuin Väinämöisen tarinoista. Kuoleman virralla. Pahasti olet joutunut taikauskon lumoihin? Minä olen jo tuon
satuiän ohittanut. Luulin sinun laskevan leikkiä?
Mitä vielä tunnut olevan ihan todellisessa satujen lumoissa! Olen pahoillani puolestasi.
Ymmärryksesi kulkee mielikuvitus linjoilla! Et
pysty todistamaan yhtään teoriaasi. siksi se on
satu.
Olihan Jeesus 40 vuorokautta kuolemansa jälkeen
maan päällä. Eikä hän jättänyt yhtä ainoata
todistetta Jälkeen jääville, Että hän oli käynyt haudoissa saarnamatkalla. Salomon sanoo tee
nyt elossa ollessasi kaikki mitä tehdä voit, sillä ei tuomelassa ole tekoa ei ajatusta, vaan
kaikki on kadonnut. Tee siis kaikki tekosi nyt kun olet vielä elossa.
== Ausburkin tunnustus== Kertooko tamä tunnustus
sinulle Jeesuksen saarnamatkasta, Mitä hän saarnasi, Koska kuolleet eivät tiedä mitään,
Heidän muistonsakin on unhoitettu. Liian paksu satu uskottavaksi? Martti MEikö niin, että me kristyt voimme vetää viivan sinun kohdallesi veljiimme kuuluvien listalla?Sopiiko?
Seraja-m55 kirjoitti:
Siinä juuri onkin tuo Kristuksen ristinuhrin arvon rajattomuus, että hän, joka oli jättänyt jumalallisen voimansa ja kirkkautensa ja tullut ihmislihaan, kuoli ristillä Pitkänäperjantaina ja heräsi eloon kolmantena päivänä.
Todellakin - Jumala, jumaluuden toinen persoona kuoli vajaaksi kolmeksi vuorokaudeksi!
Se oli niin valtava asia, että profetian kautta on ennustettu pelastuvien tulemaan tutkimaan sitä halki tulevien vuosimiljoonien silti täysin ymmärtämättä tämän rajattoman Jumalan Uhrin valtavuutta. Tätä toisaalta selittää se, että meillä on vain kalpea aavistus Jumalan ja siten Kristuksen todellisesta valtasuuruudesta, rajattomista voima- ym. mahdollisuuksista. Hänen, joka on luonut koko Universumin ja pitää sen myös koossa tahtonsa mukaan.
Puuttumatta nyt tuohon Miikael- kysymykseen, niin suosittelen lukemaan kirjasta "Aikakausien Toivo" s. 14 asiaa, joka todistaa, että Whitella oli kirkas näkemys siitä, miten juuri Kristus oli tuo VT:ssa esiintullut MinäOlen-Jumala eli Jahve.
Hän kertoo siinä mm. seuraavaa: "Kristus oli se, joka puhui Moosekselle pensaasta Hoorebin vuorella sanoen; 'Minä olen se, joka minä olen'...'Sano israelilaisille näin: 'MINÄ OLEN lähetti minut teidän luoksenne'" 2. Moos. 3:14.Tuo, että Jeesus olisi ollut jotenkin tajuton, nukkuva tai olematon kolmatta päivää on täysin väärän profeetan Ellen Whiten tarua. Ei kuolema ole ikinä mitään olemattomuutta, vaan eroamista ruumiista.
Sinulla ei ole kalpeaa aavistustakaan Raamatun opeista.- Seraja-m55
uskova_1 kirjoitti:
Tuo, että Jeesus olisi ollut jotenkin tajuton, nukkuva tai olematon kolmatta päivää on täysin väärän profeetan Ellen Whiten tarua. Ei kuolema ole ikinä mitään olemattomuutta, vaan eroamista ruumiista.
Sinulla ei ole kalpeaa aavistustakaan Raamatun opeista.Tuo sinun Ellen-hysteriasi on sairaalloista.
Minä keskustelen tässä asiassa pelkästään Raamatun Sanan pohjalta. Raamattu todistaa, että Kristus kuoli ja HERÄTETTIIN KUOLLEISTA kolmantena päivänä. On aivan sairaalloisen ristiriitaista opettaa, että jo hereillä olevaa sielua tarvitsisi herättää. Siinä ei ole hiventäkään raamatullisuudesta!
Sellainen, joka ei usko Jeesuksen todella kuolleen ristillä, ei voi myöskään uskoa pelastumiseensa, sillä Jeesus kärsi puolestamme synnin palkan, joka on KUOLEMA, vrt. Room. 6:23. Jos hän ei olisikaan kuollut sanan täydessä merkityksessä, niin me olemme matkalla kadotukseen kaikki tyynni.
Ruumiista ei kuolemassa eroa mitään muuta kuin elämän henki, eikä se tarkoita mitään ruumiista erillään toimivaa sielua.
Sellainen oppi nousee pakanuudesta eikä mistään muusta ja liittyy spiritismiin.
Juuri tässä on yksi peruste, mikä osoittaa adventtiuskon kristillisen puhtauden, että siinä ei anneta pienintäkään hyväksyntää tuollaiselle pakanalliselle, sielun ruumiista irtautumisopille.
Sellainen on osaltaan juuri sitä Babylonin vihan viiniä, jota Jumala vihaa, ks. Ilm. 18:1-3.
- Hutkiva tuomio
Jeesus kuoli, mutta ei levännyt:
"18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."
1. Piet. 3:18-20
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541363
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39946Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38695- 14610
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26598Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 28588
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver19570Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17543