Pois syyllinen kaunistelu!

Entiset adventistit ja nyt adventismin vääräksi havainneet myöntäkää reippaasti, että Ellen White oli väärä profeetta ja kirkon opit harhaoppisia. Tunnustakaa synniksi niihin uskominen ja niihin eksyttäminen.

Sitten ei pidä jäädä peittelemään ja puolustelemaan vääryyteen jääneitä sukulaisia tai tuttavia, niinkuin insestin uhrit usein väärintehnyttä vanhempaansa, vaan reippaasti vain sanomaan heille, että ovat väärässä ja on tehtävä parannus. Sitten myös varoittamaan muita eksymästä.

Minäkin sanon, että harrastin noituutta ja joogaa ennen uskoon tuloani ja se oli synti ja varoitan muita niihin sekaantumasta enkä ala puolustella, että kyllähän noituudessa ja joogassa on hyvätkin puolensa, paljon hyvää ja ihan hyviä ihmisiä ne ovat, jotka niitä harrastavat....

Kun tunnustaa syntinsä, niin parantuu: "Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras." (Jaak 5:16) Jos jää selittelemään ja kaunistelemaan, ei parannu.

Ei myöskään auta eksytykseen jääneitä, jos yrittää säästää heidän tunteitaan ja tehdä heidän olonsa mukavaksi. Tai että sanoo synnin heille synniksi, mutta kun he tyrmistyvät, niin sitten pyytää anteeksi ja vetää takaisin. Eihän Jumalan mukaisia sanoja pyydetä anteeksi, niiden on tarkoituskin toimia niin, että ihminen tulee niistä synnintuskaan "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija" (Heb 4:12), josta joko seuraa vihastus ja lisäpaatumus tai sitten hengellinen herääminen ja sen päätteeksi toivottavasti uskoontulo.

36

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuH !!

      Kuinka ihminen pelastuu.

      Ei saa valehdella, joku vielä luulee pelastuvansa ja tekee harkitsemattomia liikkeitä.

      Nykyjään syytetään kaikenlaista kun jotain sattuu, se syytös voi kohdistua sinuun.

      Ennen kuin kirjoittelet, otappas laki-asiosta selvaa, ei saa ihmisiä yllyttää....mihinkään.

      • Taidat olla uusi täällä. Minua on syytetty, paneteteltu ja uhkailtu täällä 3 vuotta, nytkö alkaisin pelätä!!!

        Jumala on käskenyt evankeliumia julistaa "menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt 28:19-20)

        Ja Jeesus lupasi, että uskovat, jotka pysyvät Jeesuksessa ja tekevät Hänen tahtonsa joutuvat vainottaviksi: "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi." (2 Tim 3:12)


      • Yllytit juuri ihmistä, eli minua, luopumaan Jumalan tahdon tekemisistä. Kuinkas se sopii lakipykäliin!


      • sinulla
        uskova_1 kirjoitti:

        Taidat olla uusi täällä. Minua on syytetty, paneteteltu ja uhkailtu täällä 3 vuotta, nytkö alkaisin pelätä!!!

        Jumala on käskenyt evankeliumia julistaa "menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt 28:19-20)

        Ja Jeesus lupasi, että uskovat, jotka pysyvät Jeesuksessa ja tekevät Hänen tahtonsa joutuvat vainottaviksi: "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi." (2 Tim 3:12)

        omia mielipiteitä, eikä vain lainattua :(


      • Sömnlös
        uskova_1 kirjoitti:

        Taidat olla uusi täällä. Minua on syytetty, paneteteltu ja uhkailtu täällä 3 vuotta, nytkö alkaisin pelätä!!!

        Jumala on käskenyt evankeliumia julistaa "menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt 28:19-20)

        Ja Jeesus lupasi, että uskovat, jotka pysyvät Jeesuksessa ja tekevät Hänen tahtonsa joutuvat vainottaviksi: "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi." (2 Tim 3:12)

        You got to be kidding me?


      • Outo olet.
        uskova_1 kirjoitti:

        Yllytit juuri ihmistä, eli minua, luopumaan Jumalan tahdon tekemisistä. Kuinkas se sopii lakipykäliin!

        tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.
        Pitäisi lukea ennenkuin vastaa,eikä tehdä itse luuloja luetusta, vaan lukea se niin kuin on kirjoitettu !

        Utelias olen, mistä sinua on pyydetty luopumaan?


      • kristillisellä kasteella
        uskova_1 kirjoitti:

        Taidat olla uusi täällä. Minua on syytetty, paneteteltu ja uhkailtu täällä 3 vuotta, nytkö alkaisin pelätä!!!

        Jumala on käskenyt evankeliumia julistaa "menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt 28:19-20)

        Ja Jeesus lupasi, että uskovat, jotka pysyvät Jeesuksessa ja tekevät Hänen tahtonsa joutuvat vainottaviksi: "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi." (2 Tim 3:12)

        Uskon vakaasti, ettet ole koskaan ottanut Jeesusta mukaasi kasteen hautaan?


    • eikö uni tule,

      vai oletko yötuurissa?

    • ja antamaan

      anteeksi lähimäisillesi joka ilta,ennenkuin käyt nukkumaan,niin tulee puhdas ja hyvä olo ja saat paremmin nukuttua.

      Me kaikkihan,myöskin sinä,olemme kuin likainen vaate,likaisia ja epätäydellisiä.Mutta kun olemme uskossa heittäytyneet Jeesuksen parannettavaksi ja luvanneet itsemme kaikkineen hänen huostaansa,niin hän ei jätä meitä taipaleelle,vaan vie perille kotiin saakka.

      Jeesuksessa mekin olemme täydellisiä,sillä hän on luvannut puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja vääryydestä.Saakoon Jeesuksen rakkaus täyttää meidät tänäkin päivänä.Eletään "hetki vain,ja päivä kerralansa",häneen luottaen ja TÄYSIN turvaten,sillä me elämme vain ja ainoastaan tämän hetken:"Eilistä ei enää ole,huomisesta emme tiedä,eläkäämme siis tätä hetkeä."

      Kiitetään Jeesusta!

      Itse emme voi itseämme,emmekä toisiamme muuttaa,mutta meille on annettu lupa rukoilla toistemme puolesta,Jumala voi,häneltä ei voimavarat lopu.

    • timokarppi

      Juurihan sinä lainasit todella hyvää Raamatun paikkaa. Sana on se kaksiteräinen miekka, joka tunkee lävitse.

      "Sillä Jumalan Sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija" (Heb 4:12)


      Mutta parjaamisemme ja haukkumisemme eivät ole teräviä paljastamaan sydämemme tilaa. Parjauksemme
      kovettaa vain ulkokuorta ja käynnistää monille puolustusmekanismit, niin ettei haluttu ajatus mene lainkaan perille. Onko sinuun uskova 1 tehonnut parjaukset? Minuun ei ainakaan ole.

      On muistettava, että Sana on terävä mutta kielemme on parjatessaan tylsä. Kun verrataan kieltä Jumalan Sanaan, niin Jaakobilla on tärkeä viesti ei vain sinulle ja minulle vaan meille kaikille.

      (esim. seuraavia jakeita kannattaa miettiä, jos ei koko tekstiä lue.

      "Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;" "Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?"
      " Älkää panetelko toisianne, veljet"
      "Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?"

      Jaak.3:1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
      2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
      3. Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
      4. Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
      5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
      6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
      7. Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
      8. mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
      9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
      10. samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
      11. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

      Jaak.4:11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
      12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?


      Mutta jos me luulemme voivamme olla toistemme panettelijoita ja tuomareita, niin jatkakaamme vain samalla tyylillä. Mutta jos uskallamme antaa Jumalan olla Tuomarinamme ja Pyhän Hengen syntisyytemme paljastajana niin antakaamme homma Hänelle joka homman osaa.

      Jos Jumala ei saa meitä parannukseen, niin ei panettelummekaan sitä saa. Mutta käyttäkäämme Sanan terävää miekkaa, mutta ei kielen tylsää panettelua.

      • Jumalan Sanaa,

        ei meidän omassa minuuden korostuksessamme tapatuvaa toisen halventamista.Hyvin perustelit Timo tämän asian.Kiitos siitä!


    • Ylipapitar?

      Sinähän olisit Pappi jos olisit mies,Mutta nyt
      sinun arvosi on tämän saarnaaja lahjan mukaan
      Ylipapitar. Pidätkö tästä arvonimestäsi? Voimmeko käyttää sinusta tätä kunniallista arvo-
      nimeä? Tämä tuntuisi hyvin juhlalliselta.

    • Jaa´a. Kirjallisesti tähän kellomäärään 11:34 ovat esittäytyneet vain paatuneet napisemalla Jumalaa vastaan ja soimaamalla ja mitätöimällä viestintuojaa.

      Mutta ilmeisesti eräät saivat apua kirjoituksestani ja ojentautuvat sen mukaan.

      • Kerro meille

        ihan avoimesti mitään peittelemättä. Sinulla
        kun on tuo papillinen sävy syytelyissäsi?
        Vastaa oletko ihan oikea Ylipapitar? Jos nän on olet ensimmäinen jonka olen elämäni aikana
        tavannut. Ellet ole en voi ottaa sinua vakavasti.


      • Ei täällä
        Kerro meille kirjoitti:

        ihan avoimesti mitään peittelemättä. Sinulla
        kun on tuo papillinen sävy syytelyissäsi?
        Vastaa oletko ihan oikea Ylipapitar? Jos nän on olet ensimmäinen jonka olen elämäni aikana
        tavannut. Ellet ole en voi ottaa sinua vakavasti.

        kukaan ole sillä nimellä kirjoittanut pitkään aikaan,kun se Riitta-Liisakin sai meistä tarpeekseen ja siirtyi paremmille metsästysmaille!Jos joku kerran esiintyy täällä nimimerkillä,niin täällä puhutellaan myöskin sillä.On liian henkilökohtaista alkaa puhua nimellä,jos asianomainen ei nimenomaan sitä vaadi.

        Miksi et enää kirjoita Uuna Forunana,vai mikä se sinun viimeinen nimmarisi oli?

        Jokatapauksessa sinut tuntee tuosta virheellisestä suomenkielestäsi,ja siitä että kirjoittelet aina härnääviä ja ilkeitä juttujasi,joissa tehdään pilkkaa toisista menemällä henkilökohtaisuuksiin.

        Olet häpeäpilkku adventisteille,jos et lopeta tuota lapsellista ilkeilyäsi.Olethan jo vanheneva herrasmies,joten pitäisi jo jotakin tietää käytöstavoista.Noinollen menmet Uskova 1.den tasolle,jos ei allekkin asiattomuudessa ja lapsellisuudessa.


      • kanssasi samaa mieltä
        Ei täällä kirjoitti:

        kukaan ole sillä nimellä kirjoittanut pitkään aikaan,kun se Riitta-Liisakin sai meistä tarpeekseen ja siirtyi paremmille metsästysmaille!Jos joku kerran esiintyy täällä nimimerkillä,niin täällä puhutellaan myöskin sillä.On liian henkilökohtaista alkaa puhua nimellä,jos asianomainen ei nimenomaan sitä vaadi.

        Miksi et enää kirjoita Uuna Forunana,vai mikä se sinun viimeinen nimmarisi oli?

        Jokatapauksessa sinut tuntee tuosta virheellisestä suomenkielestäsi,ja siitä että kirjoittelet aina härnääviä ja ilkeitä juttujasi,joissa tehdään pilkkaa toisista menemällä henkilökohtaisuuksiin.

        Olet häpeäpilkku adventisteille,jos et lopeta tuota lapsellista ilkeilyäsi.Olethan jo vanheneva herrasmies,joten pitäisi jo jotakin tietää käytöstavoista.Noinollen menmet Uskova 1.den tasolle,jos ei allekkin asiattomuudessa ja lapsellisuudessa.

        ettei pitäisi vastata pahasti, vaikka toiset mitä kirjoittelis, eihän se siitä lopu se vaan jatkuu, minä en vastaa mitään jos on joku niin typerä että viitsii härnäilevästi kirjoitella, siivuutan koko kirjoituksen,minä pidän asiallisista kirjoituksista ja jotka ovat kauniisti kirjoitetut.


      • kanssasi samaa mieltä kirjoitti:

        ettei pitäisi vastata pahasti, vaikka toiset mitä kirjoittelis, eihän se siitä lopu se vaan jatkuu, minä en vastaa mitään jos on joku niin typerä että viitsii härnäilevästi kirjoitella, siivuutan koko kirjoituksen,minä pidän asiallisista kirjoituksista ja jotka ovat kauniisti kirjoitetut.

        Tässäpä mainio adventistikoulu. Kolme adventistia peräkkäin on sama mieltä, että uskovia pitää vainota ja pilkata, mutta opettavat sitten toinen toiselleen eri pilkkaustyylejä.

        Ensimmäinen: kelpuuttaa itselleen vain ylipapittaria (Ellen White), ja haukkuu minua, kun en sellainen ole.

        Toinen: haukkuu minua lapselliseksi ja asiattomaksi ja usuttaa ensimmäistä halveksimaan minua.

        Kolmas: jatkaa innoissaan edellisten mukana uskovan haukkumista.

        Hienot on teillä sapattikurssit!


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        Tässäpä mainio adventistikoulu. Kolme adventistia peräkkäin on sama mieltä, että uskovia pitää vainota ja pilkata, mutta opettavat sitten toinen toiselleen eri pilkkaustyylejä.

        Ensimmäinen: kelpuuttaa itselleen vain ylipapittaria (Ellen White), ja haukkuu minua, kun en sellainen ole.

        Toinen: haukkuu minua lapselliseksi ja asiattomaksi ja usuttaa ensimmäistä halveksimaan minua.

        Kolmas: jatkaa innoissaan edellisten mukana uskovan haukkumista.

        Hienot on teillä sapattikurssit!

        Joka huomasi sinulle kuuluvan Arvonimen: se sopii
        erittäin hyvin luonteesi mukaiseen kuvaan. Eihän
        kukaan ole alkanut sinua kutsua Pappien titteleillä, vaan tämä muinainen naisten arvo-
        titteli kuulosti minustakin erinomaisen todelli-
        suus pajaiselta. Olethan todellinen saarnaaja,
        joka keksit vastustajillesi totuuden vieretä
        olevia nimityksiä. Uskoisin sinun nyt olevan
        ylpeä, että joku on huomannut sinulle antaa
        arvon ylennyksen! Sinun pitäisi oikeastaan
        kiittää tätä huomaavaisuudesta. Kyllä minä annan sinun tittelillesi ihan oikean arvon. Siunausta
        sinulle


      • PUHUNUT ENITEN
        Ei täällä kirjoitti:

        kukaan ole sillä nimellä kirjoittanut pitkään aikaan,kun se Riitta-Liisakin sai meistä tarpeekseen ja siirtyi paremmille metsästysmaille!Jos joku kerran esiintyy täällä nimimerkillä,niin täällä puhutellaan myöskin sillä.On liian henkilökohtaista alkaa puhua nimellä,jos asianomainen ei nimenomaan sitä vaadi.

        Miksi et enää kirjoita Uuna Forunana,vai mikä se sinun viimeinen nimmarisi oli?

        Jokatapauksessa sinut tuntee tuosta virheellisestä suomenkielestäsi,ja siitä että kirjoittelet aina härnääviä ja ilkeitä juttujasi,joissa tehdään pilkkaa toisista menemällä henkilökohtaisuuksiin.

        Olet häpeäpilkku adventisteille,jos et lopeta tuota lapsellista ilkeilyäsi.Olethan jo vanheneva herrasmies,joten pitäisi jo jotakin tietää käytöstavoista.Noinollen menmet Uskova 1.den tasolle,jos ei allekkin asiattomuudessa ja lapsellisuudessa.

        NIMELTÄ ERÄÄSTÄ HEKILÖSTÄ,
        VAIKKA HÄN ON PUOLUSTUSKYVYTÖN,
        KUN ON JO KUOLLUT AIKOJA SITTEN.
        SE ON TÖRKEÄÄ KUN LÄHTEE SYYTTELEMÄÄN SELLAISTA HENKILÖÄ
        JOKA EI VOI PUOLUSTAA ITSEÄÄÄN.KIITOS TUNNUSTUKSESTASI,
        ETTÄ KIRJOITUKSESI OVAT OLLEET ALHAISTA TASOA.

        SYNTISI KUN HYLKÄÄT JA TUNNUSTAT,
        SILLOIN SINÄ TAIVAAN JO OMISTAT,
        USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN,
        PÄÄSET SINÄ VARMASTI TAIVAASEEN.
        TÄSSÄ PÄTKÄ ERÄÄSTÄ LASTEN LAULUSTA.TERV.ELLU.


    • ÄLÄ NYT.....

      Elleniä aivan teilaa se voi sattua minuunkin.
      Ajattele kuinka moni mummeli 1800 luvulla osasi edes lukea saati virheettömästi kirjoittaa.
      Ilmankos yöllä näin unen, että pääni oli pyövelin pölkyllä, ja pitkä solakka nainen heilutti pitkää pyövelin kirvestä, korkeassa kaaressa pääni yläpuolella ja hän itki.
      Pelkäsin että hän siinä mielen tilassa ei osuisi minuun, vaan vahingossa omaan jalkaansa.
      Rukoilin ettei hän satuttaisi itseänsä lyödessään kaulaani.
      Samalla pyysin mustapukuista munkkia tuomaan suolaa varastosta, ja saatuani sen, ripottelin mestauspölkylle suolan, sillä muistan lukeneeni että te olette maan suola.
      Miksi tämä Roomalaiskatolinen nainen itki ehkä hän ei haluaisi Ellenin kanssa samaan taivaaseen.
      Ellenillä oli pääsylippu ylimmäiseen taivaaseen, ja tämän maailman Jumalan lipulla pääsee alimmaiseen taivaaseen, jossa voi tulisilla hiilillä lämmitellä toisiaan.
      Jeesus rukoili että ei Ellenikään virheistään huolimatta joutuisi alimmaiseen vaivan paikkaan.

    • eräs vetelä

      Olet totuudentorvi. Täräytät tapasi mukaan.
      Saisi moni mies ottaa mallia suoraviivaisuudestasi. Mutta eihän Herran pelon ja Sanan omaavia miehiä taida olla enää missään.

      • itse nimetä

        itsensä opettajan ja papin virkaan ja alkaa netti saarnaajaksi!Voi,voi,mitäs se Paavali sanoi tuosta naisen itsensä koroituksesta?Ei se oikein sovi,että nainen nuhtelee täällä miehiä ja koroittaa itsensä viisaudessa miehen yläpuolelle.

        Eipä tuosta ole enää pitkä matka siihenkään,että alkaisit saarnata myöskin seurakuntatilaisuuksissa!Itseasiassa aivan sama homma,tuo on vain kieroilua tuollainen,että netissä saa nainen mukamas toimia opettajana ja nettisaarnaajana,mutta ei seurakunnassa?Ihmisethän siitä sinun tyhmyydestäsi kärsii jokatapauksessa!


      • palstalla
        itse nimetä kirjoitti:

        itsensä opettajan ja papin virkaan ja alkaa netti saarnaajaksi!Voi,voi,mitäs se Paavali sanoi tuosta naisen itsensä koroituksesta?Ei se oikein sovi,että nainen nuhtelee täällä miehiä ja koroittaa itsensä viisaudessa miehen yläpuolelle.

        Eipä tuosta ole enää pitkä matka siihenkään,että alkaisit saarnata myöskin seurakuntatilaisuuksissa!Itseasiassa aivan sama homma,tuo on vain kieroilua tuollainen,että netissä saa nainen mukamas toimia opettajana ja nettisaarnaajana,mutta ei seurakunnassa?Ihmisethän siitä sinun tyhmyydestäsi kärsii jokatapauksessa!

        Uskaltaa sanoa näin on kirjoitettu.


      • palstalla.....
        itse nimetä kirjoitti:

        itsensä opettajan ja papin virkaan ja alkaa netti saarnaajaksi!Voi,voi,mitäs se Paavali sanoi tuosta naisen itsensä koroituksesta?Ei se oikein sovi,että nainen nuhtelee täällä miehiä ja koroittaa itsensä viisaudessa miehen yläpuolelle.

        Eipä tuosta ole enää pitkä matka siihenkään,että alkaisit saarnata myöskin seurakuntatilaisuuksissa!Itseasiassa aivan sama homma,tuo on vain kieroilua tuollainen,että netissä saa nainen mukamas toimia opettajana ja nettisaarnaajana,mutta ei seurakunnassa?Ihmisethän siitä sinun tyhmyydestäsi kärsii jokatapauksessa!

        Uskaltaa sanoa näin on kirjoitettu.


      • ei se tee
        palstalla..... kirjoitti:

        Uskaltaa sanoa näin on kirjoitettu.

        vielä kestään miestä,päinvastoin,naisethan täällä rätkyttääkin eniten.Ei kaikki uskaltaminen ole rohkeutta,vaan röyhkeyttä.

        On röyhkeyttä toimia nettisaarnaajana vastoin Paavalin opetusta!

        Paavali sanoi,että nainen vaitkoon seurakunnassa.Mitä kaksois moraalia on olla tuomitsemassa asiata,jota itse tekee kokoajan!Hän on vain alkanut nettisaarnaajaksi,eli julistaa omia mielipiteitään ja opettaa niitä toisille täällä netissä ja sillä perusteela kiertää sen että nainen olkoon vaiti.

        En muuten tätä ottaisi esille,mutta kun hän itse on niin kova syyttelemään ja tuomitsemaan toisia,niin pitäisi sitten omista säännöistään kiini.


      • Masa Kallio
        palstalla kirjoitti:

        Uskaltaa sanoa näin on kirjoitettu.

        Ei ole ollenkaan huonolla asialla, jos ampuu kovilla jotain profeettana pidettyä, jolla kerran ristiriitaa ja väärää opetusta noinkin paljon. Ihmettelen vain sitä, kuinka kaikesta huolimatta monet adventistit laittavat vieläkin pään pensaaseen. Kun ennemmin pitäs olla valmis myöntämään virheet ja yhtymään oikeaoppisuuden puolesta. Adventisteilla on varmaan vaikea nähdä väärääksi sellaista, jota on vuosikymmeniä profeetaksi arvostettu.
        Kyllähän jonku pitää suorat sanat olla sanomassa EGW:sta. Jos Ellen White eläisi tänään. Tuskinpa hän allekirjoittaisi moniakaan vanhoja kirjoituksiaan. Hän ihmettelisi sitäkin, että niin moni lukee hänen tuotantoaan kuin Raamattua.
        Hyi hyi teitä advarit!

        Timo Karppi on esimerkillinen adventisti, joka pystyy myöntämään selviä E G Whiten virhekohtia.


      • niin on jokaisella
        Masa Kallio kirjoitti:

        Ei ole ollenkaan huonolla asialla, jos ampuu kovilla jotain profeettana pidettyä, jolla kerran ristiriitaa ja väärää opetusta noinkin paljon. Ihmettelen vain sitä, kuinka kaikesta huolimatta monet adventistit laittavat vieläkin pään pensaaseen. Kun ennemmin pitäs olla valmis myöntämään virheet ja yhtymään oikeaoppisuuden puolesta. Adventisteilla on varmaan vaikea nähdä väärääksi sellaista, jota on vuosikymmeniä profeetaksi arvostettu.
        Kyllähän jonku pitää suorat sanat olla sanomassa EGW:sta. Jos Ellen White eläisi tänään. Tuskinpa hän allekirjoittaisi moniakaan vanhoja kirjoituksiaan. Hän ihmettelisi sitäkin, että niin moni lukee hänen tuotantoaan kuin Raamattua.
        Hyi hyi teitä advarit!

        Timo Karppi on esimerkillinen adventisti, joka pystyy myöntämään selviä E G Whiten virhekohtia.

        uskonsuunnalla.Ei pitäisi paisutella suhteettomuuksiin jotakin elleniä,kun se ei sitä ole adventisteille,vaan pitäisi pystyä pysymään totuudessa.

        Kyllähän se niin on että jokainen adventistikin perustaa uskonsa Kristukseen.Jos joku uskoo ellenin olleen Jumalan lähettämä henkilö,jolla toimi profetian armolahja,niin se on hänen asia.

        Pääasia on kuitenkin se että uskoo ja myöntää sen että Kristuksessa ainoastaan on pelastus.Emme me voi tietää onko nämä iankaikkisen kidutuksen saarnaajatkaan varmasti oikeassa?

        Mutta meidän ei tarvitsekkaan väitellä opin kysymyksistä,yks hailee,mitä kukin luulee,kunhan uskon kohde on sama Jeesus Kristus.Hänessä ainoassa on pelastus,usko Jeesukseen Kristukseen vapahtajanasi,niin sinä pelastut!Se on kristinusko!

        Kaikki muu on vapaaehtoista,tehköön kukin ymmäryksensä ja omantuntonsa mukaan.Paavali kielsi esimerkiksi tuomitsemasta sapatinkaan tähden,puolin ja toisin.

        Pysytään siis vain Jumalan armossa,jonka hän on hyväkseen nähnyt antaa meille Kristuksessa Jeesuksessa.


      • on niin
        Masa Kallio kirjoitti:

        Ei ole ollenkaan huonolla asialla, jos ampuu kovilla jotain profeettana pidettyä, jolla kerran ristiriitaa ja väärää opetusta noinkin paljon. Ihmettelen vain sitä, kuinka kaikesta huolimatta monet adventistit laittavat vieläkin pään pensaaseen. Kun ennemmin pitäs olla valmis myöntämään virheet ja yhtymään oikeaoppisuuden puolesta. Adventisteilla on varmaan vaikea nähdä väärääksi sellaista, jota on vuosikymmeniä profeetaksi arvostettu.
        Kyllähän jonku pitää suorat sanat olla sanomassa EGW:sta. Jos Ellen White eläisi tänään. Tuskinpa hän allekirjoittaisi moniakaan vanhoja kirjoituksiaan. Hän ihmettelisi sitäkin, että niin moni lukee hänen tuotantoaan kuin Raamattua.
        Hyi hyi teitä advarit!

        Timo Karppi on esimerkillinen adventisti, joka pystyy myöntämään selviä E G Whiten virhekohtia.

        että Ellen White varoitti seurakuntaa siitä, että Saatanan viimeinen hyökkäys olisi yrittää mitätöidä hänen profeetalliset kirjoituksensa, Adventtikirkon erityiset opetukset ja ylipäänsä saada adventistit luopumaan opistaan ja mukautumaan muiden kirkkojen oppeihin ja maailmaan. Se on siis SAATANASTA lähtöisin olevaa toimintaa. Näin minä uskon, vakaasti, hetkahtamatta, väittäköön se ykkös-uskovana itseään pitävä mitä tahansa. Enkä pistä päätäni pensaaseen. Sanon suoraan, että hän on väärässä, olkoon miten vilpitön tahansa.


    • kirkkoväärti

      ennenkin
      sanottu, mutta oli tosi kiva kun tulit takaisin. Meinasi mennä maku koko palstaan, sulla on raikkaita kristillisiä näkökulmia, kiitos.

      • Eikö enää entinen

        kelvannut?Sillä uskova 1.hän se siinä itseään kannustaa,näin luulisin?Vai kuinkas on?


      • hoitoon
        Eikö enää entinen kirjoitti:

        kelvannut?Sillä uskova 1.hän se siinä itseään kannustaa,näin luulisin?Vai kuinkas on?

        Luulosairaus on ihan todellinen sairaus, hoitoon vaan. Ärsyyttääkö sinua, että Uskova_1 on suositumpi kuin sinä harhoissasi. Eikö jokaisella ole oikeus mielipiteeseen, minullakin. Minun ei tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi!!!!


      • sepulon
        Eikö enää entinen kirjoitti:

        kelvannut?Sillä uskova 1.hän se siinä itseään kannustaa,näin luulisin?Vai kuinkas on?

        olen ymmärtänyt, että Uskova1 on nainen oliko Espoosta. minä taas olen mies Porista.


      • sepulon
        Eikö enää entinen kirjoitti:

        kelvannut?Sillä uskova 1.hän se siinä itseään kannustaa,näin luulisin?Vai kuinkas on?

        ja eron varmaankin huomaa jo tekstinkäsittelytaidossa.


      • suosio
        hoitoon kirjoitti:

        Luulosairaus on ihan todellinen sairaus, hoitoon vaan. Ärsyyttääkö sinua, että Uskova_1 on suositumpi kuin sinä harhoissasi. Eikö jokaisella ole oikeus mielipiteeseen, minullakin. Minun ei tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi!!!!

        ei merkitse Jumalan edessä mitään.


    • Kumma vertaus

      Insestin uhrit ja uskontokaunistelu.Ompa kaukaa haettu vertaus.Insesti on todella vääryyttä,uskonnolliset mielipiteet pelkkää tulkintaa.Kuka oikeassa kuka väärässä,ei voi tietää.

    • jaksat

      urputtaa. Vaan syytöksesi tässä sitä syntiä ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      178
      3927
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      185
      1872
    3. 129
      1566
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1263
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      73
      940
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      47
      924
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      912
    8. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    9. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      151
      870
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      865
    Aihe