Kävin viime lauantaina innoissani hakemassa uuden Volvon S80 koeajoon, osto aikeissa.
Auto oli S80 D5, multitronic-vaihteistolla.
Istuin autoon, auto käyntiin, vaihde D-asentoon ja liikkeelle, kaikki hienosti, tunnelma hyvä.
Ajettuani jonkin aikaa taajama nopeudella, siirryin moottoritien liittymään kiihdyttääkseni, mutta auto hyytyikin n.60kmh tuntumaan ja kojelautaan syttyi ilmoitus "auto huollettava välittömästi". Siinä sitten körettelin 60kmh tunnissa moottoritiellä 65.000e autolla. Ensinmäisessä liittymässä U-käännös ja takaisin liikkeeseen... En tehnyt kauppoja :)
Onko muilla ollut vastaavaa?
Kannattaako edes harkita?
Uusi Volvo S80 / KOEAJO 17.3.2007
23
6106
Vastaukset
- Nykyinen Volvomies
Volvossa ei muuten ole multitronic-vaihteistoa, vaan 6 portainen geartronic automaatti, jossa on käsinvalintamahdollisuus. S80 D5 executive-malli maksaa tosiaan n. 65 000, mutta epäilen tokkopa olet sellaista koeajanut, kun yleensä koeajoautot on korkeintaan summum-varusteisia.
Provolta siis vaikuttaa, mutta kommentoin silti että kannattaa harkita, koska sen verran hyvä auto on kyseessä. Itsellä on uusi S80 2,5T automaatilla ja tyytyväinen olen ollut ja mitään vikaa ei ole ollut parin kuukauden käytössä. Ainoat suomenkieliset huoltotekstit on olleet kehotus lisätä jäähdytinnestettä ja tuulilasinperunestettä. Jäähdytinneste oli vähentynyt alle minimirajan, kun paisuntasäiliön korkki oli suljettu huonosti. Hienoa muuten, että auto lähettelee viestit selvällä suomenkielellä, mutta silti tuota "auto huollettava välittömästi" -tekstiä en oikein usko todeksi. - uskomattomalta!
Että ihmisellä, jolla on korkeintaan peruskoulun kahdeksasluokkalaisen kirjoitustaito, olisi varaa sijoittaa 65 000 euroa Volvoon.
Koeajoautosta laukesi tietysti jakohihna, niin kuin kaikissa Volvoissa heti alkumetreillä tapahtuu. Ei sellaisen hankintaa kannata edes harkita. :)- Ehkä Volvomies
En ymmärrä minkätakia pitää välittömästi arvostelemaan itse tekstiä, keskity siihen sisältöön, ja mitenköhän kirjoitustaito liittyy varallisuuteen :)
No mutta asiaan.
Tarkoitin hinnalla uudenvastaavan hintaa noilla lisävarusteilla.
Tämä koeajo auto oli Volvo S80 D5 Momentum Geartronic, jolla mittarissa n.8000km, hintaa reilut 57.000 euroa.
Nyt olen varannut uuden koeajon ja moottori sama kuin yllä mainitulla uuden S80 omistajalla, eli 2,5T automaatilla. Ja mukava kuulla että olet tyytyväinen. Tuo vkl koeajo ei auto(Volvo)kuumetta ihan hirveästi laskenut :) - uskomattomalta
...että jos on käyny vain peruskoulua 8 luokkaa niin ei muka olisi varaa ostaa Volvoa...voi pyhä yksinkertaisuus
- ostaminen
uskomattomalta kirjoitti:
...että jos on käyny vain peruskoulua 8 luokkaa niin ei muka olisi varaa ostaa Volvoa...voi pyhä yksinkertaisuus
kallista ole, mutta sen kunnossapitäminen se vasta TYYRISTÄ on
- kjlhkljh
Jos Auton haluat osta V70, niin siinä jo jotain järkeä.
Tosin nyt kannattaa odottaa veromuutosta, voi saada sen jälkeen halvalla.- S80-omistaja
Ei kaikki halua eikä tarvi farmaria. Porrasperän etuja on mm. hiljaisuus ja taakse näkee paremmin kun ei takalasi ole koko ajan kurassa ja muutenkin porrasperä tuntuu kätevämmältä kuin iso farmari ja ennen kaikkea porrasperä on farkkua tyylikkäämpi. Ja S80 on edustusluokan autoksi tehty, toisin kuin V70, joka on käytännössä rahtiauto perhekäyttöön.
Veromuutosta on turha odotella vielä pariin vuoteen ja mitään takeita ei ole siitä, että hinta tulee kovin paljon tippumaan ja jos tippuukin, niin sitten autoverot peritään jotain muita autoilun maksuja korottamalla mm. vuotuista käyttömaksua ja bensaveroa. - lkjjklh
S80-omistaja kirjoitti:
Ei kaikki halua eikä tarvi farmaria. Porrasperän etuja on mm. hiljaisuus ja taakse näkee paremmin kun ei takalasi ole koko ajan kurassa ja muutenkin porrasperä tuntuu kätevämmältä kuin iso farmari ja ennen kaikkea porrasperä on farkkua tyylikkäämpi. Ja S80 on edustusluokan autoksi tehty, toisin kuin V70, joka on käytännössä rahtiauto perhekäyttöön.
Veromuutosta on turha odotella vielä pariin vuoteen ja mitään takeita ei ole siitä, että hinta tulee kovin paljon tippumaan ja jos tippuukin, niin sitten autoverot peritään jotain muita autoilun maksuja korottamalla mm. vuotuista käyttömaksua ja bensaveroa.ja porrasperällä ei tee.
Itse ostan auton sen käyttötarkoituksen mukaan.
Jokaiselle tulee aina tilanteita, jolloin se farkku olisi ollut tarpeen.
Autovero on muuttumassa jo tämän vuoden aikana, jos luet ja seuraat asioita.
Kun auton saa 10- 15te halvemmalla, niin kyllä sijoitetun pääoman koroilla makselee jo satojen eurojen käyttömaksuja. - S80-omistaja
lkjjklh kirjoitti:
ja porrasperällä ei tee.
Itse ostan auton sen käyttötarkoituksen mukaan.
Jokaiselle tulee aina tilanteita, jolloin se farkku olisi ollut tarpeen.
Autovero on muuttumassa jo tämän vuoden aikana, jos luet ja seuraat asioita.
Kun auton saa 10- 15te halvemmalla, niin kyllä sijoitetun pääoman koroilla makselee jo satojen eurojen käyttömaksuja.Jos kerran vuodessa olisi farkun tilavalle takakontille käyttöä, niin eipä ole järkeä silloin ostaa meluisaa, kömpelöä ja isoa farkkua ja minulla ei olisi V70 mallin takakontille käyttöä edes niin usein ja onhan pakettiautot keksitty, joita voi tarvittaessa vuokrata. Ei kaikki halua tavaroiden rahtausautoa ja nykyinen V70-Classic malli ei ole ominaisuuksissakaan uuden S80-tasolla. Uusi, kohta myyntiin tuleva V70 on tietenkin jo lähempänä, koska perustuu selkeästi S80-malliin.
Autoveron alentamisesta on niin kauan jo spekuloitu ja aina vaan asiaa siirretään tuonnemmas eli sitä ei tulla tekemään kuin pakon edessä ja silloinkin mahdollisimman pienenä eli haaveet 10-15te hinnanalennuksista saa unohtaa eli jos pari, kolme tonnia joskus hinta tippuu, niin sekin on hyvä. Edellisellä autoveron alennuskierroksella vuonna 2003 autojen hinnat tippui tuon verran ja itsekin tuollaisen hyvityksen sain 2002 lopussa tekemästäni autokaupasta. - fdxyjfk
S80-omistaja kirjoitti:
Jos kerran vuodessa olisi farkun tilavalle takakontille käyttöä, niin eipä ole järkeä silloin ostaa meluisaa, kömpelöä ja isoa farkkua ja minulla ei olisi V70 mallin takakontille käyttöä edes niin usein ja onhan pakettiautot keksitty, joita voi tarvittaessa vuokrata. Ei kaikki halua tavaroiden rahtausautoa ja nykyinen V70-Classic malli ei ole ominaisuuksissakaan uuden S80-tasolla. Uusi, kohta myyntiin tuleva V70 on tietenkin jo lähempänä, koska perustuu selkeästi S80-malliin.
Autoveron alentamisesta on niin kauan jo spekuloitu ja aina vaan asiaa siirretään tuonnemmas eli sitä ei tulla tekemään kuin pakon edessä ja silloinkin mahdollisimman pienenä eli haaveet 10-15te hinnanalennuksista saa unohtaa eli jos pari, kolme tonnia joskus hinta tippuu, niin sekin on hyvä. Edellisellä autoveron alennuskierroksella vuonna 2003 autojen hinnat tippui tuon verran ja itsekin tuollaisen hyvityksen sain 2002 lopussa tekemästäni autokaupasta.teki tai ei, ootko kattonut tilastoja, kumpaakohan mallia on myyty enemmän ;-))
- S80-omistaja
fdxyjfk kirjoitti:
teki tai ei, ootko kattonut tilastoja, kumpaakohan mallia on myyty enemmän ;-))
Asiahan on tietysti päivänselvä miksi V70 myydään enemmän. Perheelliset ostaa V70 tai jonkin muun farkun, koska eihän niitä lastenrattaita kuskata S80:llä. Mutta jos ei ole perhettä, lapset on jo muuttaneet kotoa tai haluaa muuten vaan ison, turvallisen, edustusluokan auton, niin silloin S80 on järkevämpi valinta, koska miksi sitä tarpeetonta suurta tavaratilaa pitäisi suotta kuskata mukana? Miksi muuten kaikkia johtajia aina kuskataan takapenkillä sedaneilla, eikä koskaan farmareilla ja aina kun puhutaan edustusautoista, niin puhutaan nimenomaan sedaneista?
- heti sanonut!
S80-omistaja kirjoitti:
Asiahan on tietysti päivänselvä miksi V70 myydään enemmän. Perheelliset ostaa V70 tai jonkin muun farkun, koska eihän niitä lastenrattaita kuskata S80:llä. Mutta jos ei ole perhettä, lapset on jo muuttaneet kotoa tai haluaa muuten vaan ison, turvallisen, edustusluokan auton, niin silloin S80 on järkevämpi valinta, koska miksi sitä tarpeetonta suurta tavaratilaa pitäisi suotta kuskata mukana? Miksi muuten kaikkia johtajia aina kuskataan takapenkillä sedaneilla, eikä koskaan farmareilla ja aina kun puhutaan edustusautoista, niin puhutaan nimenomaan sedaneista?
Jos itse yksikseen ajaa, eikä tarvitse tavaratilaa eikä kai takapenkkiäkään, niin on S80 aika mielenkiintoinen valinta.
Mutta kun kerran johtaja vaan ankarasti edustaa (?) ja istuu takapenkillä koko ajan, niin sitten valinta oli varmasti oikea.
"Meluisa ja kankea V70" :) No, kuinka paljon meluisampi ja kankeampi se on kuin S80? Lukemia jos saisi. - S80-omistaja
heti sanonut! kirjoitti:
Jos itse yksikseen ajaa, eikä tarvitse tavaratilaa eikä kai takapenkkiäkään, niin on S80 aika mielenkiintoinen valinta.
Mutta kun kerran johtaja vaan ankarasti edustaa (?) ja istuu takapenkillä koko ajan, niin sitten valinta oli varmasti oikea.
"Meluisa ja kankea V70" :) No, kuinka paljon meluisampi ja kankeampi se on kuin S80? Lukemia jos saisi.Melulukemia on vaikea mistään löytää, koska pitäisi olla ajettu samanlaisilla renkailla ja samalla tiellä, mutta selviöhän se on, että S80 on selvästi V70 hiljaisempi ja nykyinen V70 on muutenkin jo iäkäs automalli. Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole.
Kääntöympyrän eroja en tiedä, mutta suora lainaus Helsingin Sanomien koeajosta, joka löytyy HS:n nettisivulta: "S80:n ketteryys on mukava yllätys. Volvo S60 ja V70 ovat kömpelöitä kääntymään. Erikoista on, että edustusluokan S80:lla U-käännös onnistuu pienemmässä tilassa kuin S60:lla."
Niinhän se menee, että ison perheen omaavat ostaa noita farmareita ja ne joilla ei ole isoa perhettä elätettävänä voivat nauttia autoilusta mieleisellään autolla, kun ei ole pakko kuskata mukanaan koko ajan ylimääräistä tavaratilaa. - taasen
S80-omistaja kirjoitti:
Jos kerran vuodessa olisi farkun tilavalle takakontille käyttöä, niin eipä ole järkeä silloin ostaa meluisaa, kömpelöä ja isoa farkkua ja minulla ei olisi V70 mallin takakontille käyttöä edes niin usein ja onhan pakettiautot keksitty, joita voi tarvittaessa vuokrata. Ei kaikki halua tavaroiden rahtausautoa ja nykyinen V70-Classic malli ei ole ominaisuuksissakaan uuden S80-tasolla. Uusi, kohta myyntiin tuleva V70 on tietenkin jo lähempänä, koska perustuu selkeästi S80-malliin.
Autoveron alentamisesta on niin kauan jo spekuloitu ja aina vaan asiaa siirretään tuonnemmas eli sitä ei tulla tekemään kuin pakon edessä ja silloinkin mahdollisimman pienenä eli haaveet 10-15te hinnanalennuksista saa unohtaa eli jos pari, kolme tonnia joskus hinta tippuu, niin sekin on hyvä. Edellisellä autoveron alennuskierroksella vuonna 2003 autojen hinnat tippui tuon verran ja itsekin tuollaisen hyvityksen sain 2002 lopussa tekemästäni autokaupasta.ostan farkun, on se sentään auton näköinen, johan naapurikin kattoo että on ostettu 60:nen, kun niistä kauempaa ota pirukaan selvää kumpi on =))
- asdgadsg
S80-omistaja kirjoitti:
Asiahan on tietysti päivänselvä miksi V70 myydään enemmän. Perheelliset ostaa V70 tai jonkin muun farkun, koska eihän niitä lastenrattaita kuskata S80:llä. Mutta jos ei ole perhettä, lapset on jo muuttaneet kotoa tai haluaa muuten vaan ison, turvallisen, edustusluokan auton, niin silloin S80 on järkevämpi valinta, koska miksi sitä tarpeetonta suurta tavaratilaa pitäisi suotta kuskata mukana? Miksi muuten kaikkia johtajia aina kuskataan takapenkillä sedaneilla, eikä koskaan farmareilla ja aina kun puhutaan edustusautoista, niin puhutaan nimenomaan sedaneista?
S80 on selvästi tarkoitettu yrityksille.
Minusta olisi yksityishenkilöna naurettaavaa ostaa jotain s80 mallia jokapäiväiseen tavalliseen ajoon, kun samalla rahalla saa tilavan ja puolet käytännöllisemmän auton eli V70, josta saa vielä myydessäkin paremman hyvityksen ja ostajia riittää.
Edustusautolla maitokauppaan. - S80-omistaja
asdgadsg kirjoitti:
S80 on selvästi tarkoitettu yrityksille.
Minusta olisi yksityishenkilöna naurettaavaa ostaa jotain s80 mallia jokapäiväiseen tavalliseen ajoon, kun samalla rahalla saa tilavan ja puolet käytännöllisemmän auton eli V70, josta saa vielä myydessäkin paremman hyvityksen ja ostajia riittää.
Edustusautolla maitokauppaan.Sehän se vasta olisin, kun menisi V70:llä maitokauppaan, ostaisi pari maitoa ja laittaisi ne isoon tavaratilaan, jossa ei olisi mitään muuta. Siinä sitä olisi maitopurkeilla tilaa oleilla tavaratilassa yllin kyllin. S80 on saman kokoinen sisätiloiltaan kuin V70, mutta farmarin tavaratila puuttuu.
S80:n kilpailijat on mm. Mersun E-sarjan, BMW:n 500-sarjan ja Audi A6:n sedan-mallit. Mikään noista ei ole loppujen lopuksi erityisen tilava sisätiloiltaan eli ei noita nyt vielä kovin edustusautoina voi pitää. Samaa kokoa on jo isommat tavalliset perheautotkin.
Todelliset edustusautot johtoportaalle on vasta Mersun S-sarja, BMW:n 700-sarja ja Audi A8 ja Volvolla ei siihen sarjaan ole mallia ollenkaan.
Mikä sitten olisi parempi vaihtoehto S80:lle, jos ei tarvi isoa tavaratilaa, mutta haluaa auton joka on hyvä ajettava, hiljainen, mukava ja turvallinen pitkällekin matkalle ja autossa pitää olla automaattivaihteet, hyvät valot ja stereot ja rahaa voi käyttää max 60 t€? Kaikki kilpailijat itse kartoitin ja parhaaksi valinnaksi totesin omiin tarpeisiin S80:n. Ns. tavalliset isot perheautot ei hiljaisuuden, mukavuuden, ajettavuuden ja laatuvaikutelman osalta ole Volvon tasoa ja Bemarit ja Mersut on jo tarpeettoman kalliita.
Tuosta V70-mallin hyvästä hyvityksestä verrattuna S80-malliin en ole samaa mieltä. Jos nyt ostaa V70 Classic-mallin, niin hinnanpudotus lähivuosina tulee olemaan aika suuri, koska autosta on jo esitelty uusi malli ja muutenkin V70-mallin hintaa on pudottanut suuri tuonti ulkomailta. S80 on uusi automalli, joka pitää lähivuosina arvonsa hyvin ja V70 Classic-mallia paremmin. V70-mallihan on aivan liian yleinen, että sillä viitsisi ajella ja noitahan löytyy lähes joka rivitaloyhtiön pihasta eli V70 on "perusperheauton perikuva." - se!
S80-omistaja kirjoitti:
Melulukemia on vaikea mistään löytää, koska pitäisi olla ajettu samanlaisilla renkailla ja samalla tiellä, mutta selviöhän se on, että S80 on selvästi V70 hiljaisempi ja nykyinen V70 on muutenkin jo iäkäs automalli. Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole.
Kääntöympyrän eroja en tiedä, mutta suora lainaus Helsingin Sanomien koeajosta, joka löytyy HS:n nettisivulta: "S80:n ketteryys on mukava yllätys. Volvo S60 ja V70 ovat kömpelöitä kääntymään. Erikoista on, että edustusluokan S80:lla U-käännös onnistuu pienemmässä tilassa kuin S60:lla."
Niinhän se menee, että ison perheen omaavat ostaa noita farmareita ja ne joilla ei ole isoa perhettä elätettävänä voivat nauttia autoilusta mieleisellään autolla, kun ei ole pakko kuskata mukanaan koko ajan ylimääräistä tavaratilaa."...selviöhän se on, että S80 on selvästi V70 hiljaisempi".
- No selviöhän se!
"Ja nykyinen V70 on muutenkin jo iäkäs automalli". - Niin on, mutta ei se kyllä mitään hiljaisuudesta todista.
"Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole."
- Ei tuollaista lainalaisuutta ole ollut enää kymmeniin vuosiin.
Jännä muuten tuo muotoilusi, että perheelliset joutuvat ajamaan farkulla, mutta perheettömät voivat ajella itselleen mieluisilla ajokeilla.
Voi kunpa minullakaan olisi autovalintaani rajoittavia vaimoa, kahta lasta ja koiraa! :D
Mutta on oikein hauska huomata, että olet aivan rakastunut uuteen edustussedan-Volvoosi! Se on oikeastikin hieno auto!
Mutta lisääkö hiukan väkinäiseltä tuntuva farkun moittimisesi rakkauttasi entisestään?
Vai kyteekö mielessäsi sittenkin pieni epäilyksen kipinä? :)
PS. Mitä muuten edustat edustusautollasi? - S80-omistaja
se! kirjoitti:
"...selviöhän se on, että S80 on selvästi V70 hiljaisempi".
- No selviöhän se!
"Ja nykyinen V70 on muutenkin jo iäkäs automalli". - Niin on, mutta ei se kyllä mitään hiljaisuudesta todista.
"Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole."
- Ei tuollaista lainalaisuutta ole ollut enää kymmeniin vuosiin.
Jännä muuten tuo muotoilusi, että perheelliset joutuvat ajamaan farkulla, mutta perheettömät voivat ajella itselleen mieluisilla ajokeilla.
Voi kunpa minullakaan olisi autovalintaani rajoittavia vaimoa, kahta lasta ja koiraa! :D
Mutta on oikein hauska huomata, että olet aivan rakastunut uuteen edustussedan-Volvoosi! Se on oikeastikin hieno auto!
Mutta lisääkö hiukan väkinäiseltä tuntuva farkun moittimisesi rakkauttasi entisestään?
Vai kyteekö mielessäsi sittenkin pieni epäilyksen kipinä? :)
PS. Mitä muuten edustat edustusautollasi?""Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole."
- Ei tuollaista lainalaisuutta ole ollut enää kymmeniin vuosiin."
Pitääkö asiaa nyt sitten vääntää rautalangasta eli ohessa on taulukko mittaustuloksista eri automerkeillä.
http://kotisivu.suomi.net/kekkonen/files/melut.html
Mukana oleva uusin V70 on vuodelta 2006 ja uusin S80 on vuodelta 1999 eli uuden S80 tuloksia tuossa taulukossa ei ole, mutta luultavasti se on suunnilleen samaa luokkaa. Nopeudella 120 on S80 edessä 2 dB hiljaisempi ja takana 4 dB hiljaisempi. Eikö tuo jo kerro, että takaa se rengasmelu tulee V70:ssä, vaikka luvut ei muutoin olekaan täysin vertailukelpoisia. Onpahan vaan suuntaa antavia arvoja, koska renkaat ja tie vaikuttavat paljon meluun. Itse olen myös V70 takapenkillä taksissa istunut ja en sanoisi että siellä on mitenkään erityisen hiljaista, mutta ei se V70 nyt mikään meluisa autokaan ole.
Aiheuttiko joku V70-mallista kirjoittamani kommentti kenties mielipahaa? Lisäänpä tähän asiasta yhteenvedon eli minulla ei ole mitään V70 vastaan, mutta kuten jo olen todennut se on oikea perusperheauton perikuva, joita on kaikki kadut täynnä ja se ei ole minua varten sekä liian yleisyytensä että vanhan malli-ikänsä ja laatikkomaisen muotoilunsa takia. Jokainen saa ostaa farmarin, jos haluaa ja ei niitä nyt pelkästään suurperheelliset osta, mutta minä vaan en halua kuskata tarpeetonta tavaratilaa autoni peräosassa, kun en sellaista tarvi. Uusi V70 on varmasti jo ominaisuuksiltaan lähellä uutta S80 joka suhteessa, mutta senkään muotoilusta en kuvien perusteella pidä. Jos joskus farmariauton ostan, niin sille pitää olla hyvät perusteet ja ainut peruste, että sellaisen voisin ostaa on kasvanut tilantarve, jos ei sedanin tilat enää riitä tarpeisiin. - noin päin?
S80-omistaja kirjoitti:
""Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole."
- Ei tuollaista lainalaisuutta ole ollut enää kymmeniin vuosiin."
Pitääkö asiaa nyt sitten vääntää rautalangasta eli ohessa on taulukko mittaustuloksista eri automerkeillä.
http://kotisivu.suomi.net/kekkonen/files/melut.html
Mukana oleva uusin V70 on vuodelta 2006 ja uusin S80 on vuodelta 1999 eli uuden S80 tuloksia tuossa taulukossa ei ole, mutta luultavasti se on suunnilleen samaa luokkaa. Nopeudella 120 on S80 edessä 2 dB hiljaisempi ja takana 4 dB hiljaisempi. Eikö tuo jo kerro, että takaa se rengasmelu tulee V70:ssä, vaikka luvut ei muutoin olekaan täysin vertailukelpoisia. Onpahan vaan suuntaa antavia arvoja, koska renkaat ja tie vaikuttavat paljon meluun. Itse olen myös V70 takapenkillä taksissa istunut ja en sanoisi että siellä on mitenkään erityisen hiljaista, mutta ei se V70 nyt mikään meluisa autokaan ole.
Aiheuttiko joku V70-mallista kirjoittamani kommentti kenties mielipahaa? Lisäänpä tähän asiasta yhteenvedon eli minulla ei ole mitään V70 vastaan, mutta kuten jo olen todennut se on oikea perusperheauton perikuva, joita on kaikki kadut täynnä ja se ei ole minua varten sekä liian yleisyytensä että vanhan malli-ikänsä ja laatikkomaisen muotoilunsa takia. Jokainen saa ostaa farmarin, jos haluaa ja ei niitä nyt pelkästään suurperheelliset osta, mutta minä vaan en halua kuskata tarpeetonta tavaratilaa autoni peräosassa, kun en sellaista tarvi. Uusi V70 on varmasti jo ominaisuuksiltaan lähellä uutta S80 joka suhteessa, mutta senkään muotoilusta en kuvien perusteella pidä. Jos joskus farmariauton ostan, niin sille pitää olla hyvät perusteet ja ainut peruste, että sellaisen voisin ostaa on kasvanut tilantarve, jos ei sedanin tilat enää riitä tarpeisiin.Vai oikein rautalangasta... :) Höpöhöpö-taulukko. Sen perusteella voi myös väittää, että V70 on hiljaisempi kuin S80. v70:n melu on näemmä kovempi, mitä uudempi auto on. Kai se on sitten niin sedaninkin kohdalla?
Mutta edelleen keskityt vaahtoamaan, kuinka kaikin puolin epähaluttava auto sinusta V70 on.
Minusta taas S80 on oikein hieno auto, varsinkin jos johtaja tai ministeri itse istuu takapenkillä ja edustaa... jotain.
Ratkaisevasti vähemmänhän sedaneita on, siitä ollaan tasan samaa mieltä.
Ja sehän selittyi sillä, että me perheellisiksi ajautuneet joudumme ajamaan V70-farkuilla ja saamme kateellisina katsella kun perheettömät etuoikeutetut matkustavat S80-edustussedaneilla. :) - kjhgjk
S80-omistaja kirjoitti:
""Farmarin takaosasta tulee aina paljon rengasmelua, mitä ei taas sedanissa ole."
- Ei tuollaista lainalaisuutta ole ollut enää kymmeniin vuosiin."
Pitääkö asiaa nyt sitten vääntää rautalangasta eli ohessa on taulukko mittaustuloksista eri automerkeillä.
http://kotisivu.suomi.net/kekkonen/files/melut.html
Mukana oleva uusin V70 on vuodelta 2006 ja uusin S80 on vuodelta 1999 eli uuden S80 tuloksia tuossa taulukossa ei ole, mutta luultavasti se on suunnilleen samaa luokkaa. Nopeudella 120 on S80 edessä 2 dB hiljaisempi ja takana 4 dB hiljaisempi. Eikö tuo jo kerro, että takaa se rengasmelu tulee V70:ssä, vaikka luvut ei muutoin olekaan täysin vertailukelpoisia. Onpahan vaan suuntaa antavia arvoja, koska renkaat ja tie vaikuttavat paljon meluun. Itse olen myös V70 takapenkillä taksissa istunut ja en sanoisi että siellä on mitenkään erityisen hiljaista, mutta ei se V70 nyt mikään meluisa autokaan ole.
Aiheuttiko joku V70-mallista kirjoittamani kommentti kenties mielipahaa? Lisäänpä tähän asiasta yhteenvedon eli minulla ei ole mitään V70 vastaan, mutta kuten jo olen todennut se on oikea perusperheauton perikuva, joita on kaikki kadut täynnä ja se ei ole minua varten sekä liian yleisyytensä että vanhan malli-ikänsä ja laatikkomaisen muotoilunsa takia. Jokainen saa ostaa farmarin, jos haluaa ja ei niitä nyt pelkästään suurperheelliset osta, mutta minä vaan en halua kuskata tarpeetonta tavaratilaa autoni peräosassa, kun en sellaista tarvi. Uusi V70 on varmasti jo ominaisuuksiltaan lähellä uutta S80 joka suhteessa, mutta senkään muotoilusta en kuvien perusteella pidä. Jos joskus farmariauton ostan, niin sille pitää olla hyvät perusteet ja ainut peruste, että sellaisen voisin ostaa on kasvanut tilantarve, jos ei sedanin tilat enää riitä tarpeisiin.Hyvä kun saat ne auton omat talvirenkaat ja vanteet mahtumaan sinne sedaniin.
Sedanin ostolle ei ole mitään järkeviä perusteita.
Miten pystyt perustelemaan asian, että en halua tavaratilaa? Seuravaa omistaja varmasti haluaa ja siihen perustuu Sedanin huonompi ja vähäisempi hyvitys sekä kysyntä. - S80-omistaja
kjhgjk kirjoitti:
Hyvä kun saat ne auton omat talvirenkaat ja vanteet mahtumaan sinne sedaniin.
Sedanin ostolle ei ole mitään järkeviä perusteita.
Miten pystyt perustelemaan asian, että en halua tavaratilaa? Seuravaa omistaja varmasti haluaa ja siihen perustuu Sedanin huonompi ja vähäisempi hyvitys sekä kysyntä."Hyvä kun saat ne auton omat talvirenkaat ja vanteet mahtumaan sinne sedaniin."
No minulla ei ole tarvetta raahata toista rengaskertaa koko ajan mukana, joten minulle riittää sedaninkin tilat. Vinkkinä sinullekin, että ota nyt joskus se toinen rengaskerta pois sieltä tavaratilasta, niin tilaa tulee kummasti lisää.
Jaa että auton arvon säilymisen mittari on tavaratilan koko. Sittenhän Hiace tai vastaava pakettiauto se vasta hyvin arvonsa säilyttääkin, kun niissähän tuota tavaratilaa riittää vai kannattaisiko ostaa saman tien rekka, niin sekö pitäisi arvonsa arvonsa vieläkin paremmin? - oikeassa
S80-omistaja kirjoitti:
"Hyvä kun saat ne auton omat talvirenkaat ja vanteet mahtumaan sinne sedaniin."
No minulla ei ole tarvetta raahata toista rengaskertaa koko ajan mukana, joten minulle riittää sedaninkin tilat. Vinkkinä sinullekin, että ota nyt joskus se toinen rengaskerta pois sieltä tavaratilasta, niin tilaa tulee kummasti lisää.
Jaa että auton arvon säilymisen mittari on tavaratilan koko. Sittenhän Hiace tai vastaava pakettiauto se vasta hyvin arvonsa säilyttääkin, kun niissähän tuota tavaratilaa riittää vai kannattaisiko ostaa saman tien rekka, niin sekö pitäisi arvonsa arvonsa vieläkin paremmin?Mitä pienempi tavaratila, sitä suurempi kysyntä. Näkeehän sen jokainen omin silmin liikenteessä. Siellä on esimerkiksi aivan älyttömästi S80-Volvoja eikä käytännössä yhtään V70-Volvoja. Sedanit menee käytetettynä kuin kuumille kiville, kun farkkuvolvot makaa nurkissa, eikä niitä halua kukaan.
- niin..
taasen kirjoitti:
ostan farkun, on se sentään auton näköinen, johan naapurikin kattoo että on ostettu 60:nen, kun niistä kauempaa ota pirukaan selvää kumpi on =))
Kyllähän se auto ostetaan vain naapuria varten, ei kai kukaan sentään itselleen...ja kuten yksi tuttava sanoi, niin ihan piruuttain ostaa kaksi niin voi sitten sen toisen jättää siihen pihalle naapureille v%ttuiluin vuoksi seisomaan...
No juu, ymmärrätte kyllä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765