Ympyrämarssia

Adventtikirkon uskontunnustukseen kuuluvissa 28 opinkohdassa, kohdassa 17. sanotaan Raamatusta:

"Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."

Ja kenet Pääkonferenssi tuossa määritteleekään siksi auktoriteetiksi, joka Raamatun tehtävän ilmaisee? "Ne" on Ellen Whiten kirjoitukset:

"Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta."

Joten tästä tullaan siihen, että adventistit lukevat Raamattua Ellenin luvalla ja Ellenin tavalla. Niinpä tuolla Ellenin tavalla väännetyllä Raamatulla sitten arvostellaan Ellenin kirjoitukset, jolloin tullaan siihen välttämättömään johtopäätökseen, että Ellenin kirjoitukset ovat "kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä".

Näin syntyy se "adventtitotuus", jota täälläkin yötä päivää toitotetaan.

32

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaa olla

      Tarkoitatko ehkä, että adventismimme toimii kuin kehäpäätelmä? Me perustelemme tulkituilla Raamatunlauseillamme omia tulkintojamme, ja olemme tyytyväisiä, kun ne tukevat toisiaan.Mehän olemme Raamatullisia! 2.Korinttolaiskirje:
      10:12 Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä.

      • Adventisteilla on Ellen White-esiymmärrys ja kun he lukevat Raamattua, niin automaattisesti he "näkevät" sen tekstin siinä Ellen-esiymmärryksensä mukaan.

        Niinpä jos kristitty ja adventisti istuvat penkillä vierekkäin ja lukevat kuorossa ääneen Raamattua, niin he ymmärtävät sen toisin.


      • sinä et!
        uskova_1 kirjoitti:

        Adventisteilla on Ellen White-esiymmärrys ja kun he lukevat Raamattua, niin automaattisesti he "näkevät" sen tekstin siinä Ellen-esiymmärryksensä mukaan.

        Niinpä jos kristitty ja adventisti istuvat penkillä vierekkäin ja lukevat kuorossa ääneen Raamattua, niin he ymmärtävät sen toisin.

        Sinä kuulut saatanan palkkaamiin laittomuuden opettajiin,joista jo Jeesuskin varoitti!Sitten varoitti Paavali,Johannes ja lopuksi vielä Lutterikin.Helluntalaiset,eivätkä oikeat luterilaisetkaan opeta laittomuutta,mitä te eriseuraiset ja erilahkoiset opetatte.Paavali varoitti,että lopunaikana tulee laittomuuden opettajia.Kuunteleppa,mitä Lutter sanoi teistä,evangelisimmassa teoksessaan galatalaiskirj,esipuheessa:

        "Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen,jota vähimmän olen aavistanut tai odottanut,niiden näet lahkokunnan,jotka opettavat,että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."

        Joten mene pois laittomuuden opettaja täältä meidän sivuilta,sinulla ei ole täällä mitään hyvää annettavaa,se on jo nähty,tuot ainoastaan riitaa ja valheitasi tänne:


      • valheveljiä
        sinä et! kirjoitti:

        Sinä kuulut saatanan palkkaamiin laittomuuden opettajiin,joista jo Jeesuskin varoitti!Sitten varoitti Paavali,Johannes ja lopuksi vielä Lutterikin.Helluntalaiset,eivätkä oikeat luterilaisetkaan opeta laittomuutta,mitä te eriseuraiset ja erilahkoiset opetatte.Paavali varoitti,että lopunaikana tulee laittomuuden opettajia.Kuunteleppa,mitä Lutter sanoi teistä,evangelisimmassa teoksessaan galatalaiskirj,esipuheessa:

        "Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen,jota vähimmän olen aavistanut tai odottanut,niiden näet lahkokunnan,jotka opettavat,että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."

        Joten mene pois laittomuuden opettaja täältä meidän sivuilta,sinulla ei ole täällä mitään hyvää annettavaa,se on jo nähty,tuot ainoastaan riitaa ja valheitasi tänne:

        Oli tiwedossa, että adventistien kaltaiset hyökkääjät tahtovat saada kristityn nimen itselleen. Tässä ennuste siitä;Matteuksen evankeliumi:
        11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.


    • Emmeköhän me

      itse parhaiden tiedä,että mihin ME uskomme?Ei sinun tarvitse meitä täällä opettaa.Emme halua noin kieroa ja väristelevää NAISPAPPIA.Mene opettamaan omiasi,miksi täällä roikut?

      • En ole naispappi, vaan rivijäsen seurakunnassani. Ellen White oli siinäkin harhaoppinen, että oli naispastori.

        Te paatuneet adventistithan haluatte, että tänne tulee muista seurakunnista vain sokeita, jotka taluttavat teitä sokeita ojasta allikkoon vakuuttamalla teidän uskoanne pelastavaksi uskoksi.

        Herätyssaarnat ärsyttävät teitä yli kaiken, koska haluatte olla eksytyksen unessa.


      • Armoliiton edustaja
        uskova_1 kirjoitti:

        En ole naispappi, vaan rivijäsen seurakunnassani. Ellen White oli siinäkin harhaoppinen, että oli naispastori.

        Te paatuneet adventistithan haluatte, että tänne tulee muista seurakunnista vain sokeita, jotka taluttavat teitä sokeita ojasta allikkoon vakuuttamalla teidän uskoanne pelastavaksi uskoksi.

        Herätyssaarnat ärsyttävät teitä yli kaiken, koska haluatte olla eksytyksen unessa.

        Adventistit eivät ole irtisanoutuneet tästä Seraja-m55:n kirjoituksesta:

        "Mutta olemme Jumalan lakiliitossa, siinä uudessa liitossa, kuten Hepr. 8:8-10 osoittaa. Sen mukaan me kuulumme uskon kautta Kristukseen ja siten hengelliseen juutalaisuuteen ja hengelliseen Israeliin - vrt. Room. 2:28,29 / 9:6."

        Adventistit ovat siis lakiliitossa toisin kuin kristityt, jotka ovat armoliitossa. Kyse on siis kahdesta eri uskonnosta.


      • OPETTAJAT !
        Armoliiton edustaja kirjoitti:

        Adventistit eivät ole irtisanoutuneet tästä Seraja-m55:n kirjoituksesta:

        "Mutta olemme Jumalan lakiliitossa, siinä uudessa liitossa, kuten Hepr. 8:8-10 osoittaa. Sen mukaan me kuulumme uskon kautta Kristukseen ja siten hengelliseen juutalaisuuteen ja hengelliseen Israeliin - vrt. Room. 2:28,29 / 9:6."

        Adventistit ovat siis lakiliitossa toisin kuin kristityt, jotka ovat armoliitossa. Kyse on siis kahdesta eri uskonnosta.

        Jeesus itse jo teistä varoitti!Kyllä saatanalla on kova hoppu saada Kristukseen turvaavat adventistit tekemään kaikkea laittomuutta,kun on teidät tänne valheinenne lähettänyt.EI OLE LAKIHENKISYYTTÄ ola kuuliainen Jumalan tahdolle."Rakkaus Jumalaan on se että pidämme HÄNEN käskynsä,eivätkä ne ole raskaat.(huom.HÄNEN,eikä teidän!)


      • Siis lakiliitossa
        OPETTAJAT ! kirjoitti:

        Jeesus itse jo teistä varoitti!Kyllä saatanalla on kova hoppu saada Kristukseen turvaavat adventistit tekemään kaikkea laittomuutta,kun on teidät tänne valheinenne lähettänyt.EI OLE LAKIHENKISYYTTÄ ola kuuliainen Jumalan tahdolle."Rakkaus Jumalaan on se että pidämme HÄNEN käskynsä,eivätkä ne ole raskaat.(huom.HÄNEN,eikä teidän!)

        Adventistit siis eivät edelleenkään ole irtisanoutuneet Seraja-m55:n kirjoituksesta:

        "Mutta olemme Jumalan lakiliitossa, siinä uudessa liitossa, kuten Hepr. 8:8-10 osoittaa. Sen mukaan me kuulumme uskon kautta Kristukseen ja siten hengelliseen juutalaisuuteen ja hengelliseen Israeliin - vrt. Room. 2:28,29 / 9:6."

        Adventistit osoittavat tällä irtisanoutumattomuudellaan olevansa lakiliitossa toisin kuin kristityt, jotka ovat armoliitossa. Kyse on siis kahdesta eri uskonnosta, adventismista ja kristinuskosta.

        Tilanne on sama kuin esim. verrattaessa kristinuskoa ja jehovalaisuutta toisiinsa. Oppikirja on yhteinen, mutta sen tulkinta ja ymmärrys keskeisimmistä opinkohdista oleellisesti erilaiset.


      • Armoliiton edustaja kirjoitti:

        Adventistit eivät ole irtisanoutuneet tästä Seraja-m55:n kirjoituksesta:

        "Mutta olemme Jumalan lakiliitossa, siinä uudessa liitossa, kuten Hepr. 8:8-10 osoittaa. Sen mukaan me kuulumme uskon kautta Kristukseen ja siten hengelliseen juutalaisuuteen ja hengelliseen Israeliin - vrt. Room. 2:28,29 / 9:6."

        Adventistit ovat siis lakiliitossa toisin kuin kristityt, jotka ovat armoliitossa. Kyse on siis kahdesta eri uskonnosta.

        Niin, alunperin Ellen White tuolloin Harmon ja muut adventtikirkon uranauurtajat olivat lähtöisin kristillisistä kirkoista.

        Mutta lähtemällä pois tuosta kristillisestä perinteestä ja uskonpuhdistuksen vaikutuksista, tapahtui paradigman vaihdos. Enää ei rakennettukaan Kristus-kalliolle, vaan adventistiuranuurtajien käsityksille ja Ellenin näyille. Armoliitto muuttui ellenlakiliittoon. Raamatun totuudet muuttuivat vääristelyn tuloksena toiseksi, valheeksi. Pelastava usko muuttui ihmisuskoksi. Omantunnon vapaus muuttui omantunnon orjuutukseksi. Kyse ei ole mistään yksittäisestä asiasta tai edes asiaryppäästä, vaan kokonaisuus erisi kristinuskosta.

        Sanalla sanoen kristinusko muuttui kristillisperäiseksi harhaopiksi.


      • Mitäs läksit?
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin, alunperin Ellen White tuolloin Harmon ja muut adventtikirkon uranauurtajat olivat lähtöisin kristillisistä kirkoista.

        Mutta lähtemällä pois tuosta kristillisestä perinteestä ja uskonpuhdistuksen vaikutuksista, tapahtui paradigman vaihdos. Enää ei rakennettukaan Kristus-kalliolle, vaan adventistiuranuurtajien käsityksille ja Ellenin näyille. Armoliitto muuttui ellenlakiliittoon. Raamatun totuudet muuttuivat vääristelyn tuloksena toiseksi, valheeksi. Pelastava usko muuttui ihmisuskoksi. Omantunnon vapaus muuttui omantunnon orjuutukseksi. Kyse ei ole mistään yksittäisestä asiasta tai edes asiaryppäästä, vaan kokonaisuus erisi kristinuskosta.

        Sanalla sanoen kristinusko muuttui kristillisperäiseksi harhaopiksi.

        Miksi erosit kirkosta ja läksit näiden eripuraisten ja eriseuraisten laittomuuden opettajien kelkkaan?Jumalan laki on pyhä ja se tulee säilymään muutumattomana lopuun saakka.Ei Jumala tekojaan kadu,eikä sanojaan peru!Jumalan oikeudenmukainen laki on kaiken lain perusta.

        Kyllä nykyään näkee jo tätä laittomuuden satoa tarpeeksi,ei näytä olevan millään mitään väliä,tapetaan ja raiskataan senkun keretään,sitten yhteiskunta antaa muutaman kuukauden lepoloman hyvinvointi valtion vankilassa,jossa monelle on paremmat oltavat kuin kotonaan.


      • siitä puhutaankin juuri

        Teidän uskomisestannehan täällä juuri onkin puhe. Siitä, ettei teidän uskonne ole Raamatun uskoa. Raamatun uskon me tunnemme, mutta niinkuin sanot oikein, teidän uskostamme emme ole mitään kuulleetkaan. sitähän ei ole olemassakaan. Kristinuskohan on ihan muuta kuin adbventismi! Te ette ole kenenkään ihmisten ystäviä. Ja kaikkein vähiten Kristittyjen. Te olette jatkuvassa sotatilassa kristinuskoisten kanssa. Ihme kun ette jo siitä lue, mihin teidän hömppänne viittaa. Adventistina te väkipakolla vaatisitte muilta tunnustamista heidän joukkoonsa. Siellä ei tuollaiisia kuitenkaan ole ikävä. Kukaan ei teitä kaipaa seuraansa, ja sinnete kuitenkin kaikin tavoin tavoittelette. Olwette kuin sellaiset kakarat, joita ei kukaan huoli seuraansa, ja jotka kiukuttelevat siitä. Te kehutte itseänne, ja teitä kamalasti harmittaa, kun teidän seuraanne ei ole tungosta. Tuttua tyyliä muista yhteyksistä. Ja siihen ryhmään te kyllä kuuluttekin, jossa nuo muutkin epäsopivat esimerkit olivat.Harmittaako? .....minuakin harmittaisi!


      • Mitäs läksit? kirjoitti:

        Miksi erosit kirkosta ja läksit näiden eripuraisten ja eriseuraisten laittomuuden opettajien kelkkaan?Jumalan laki on pyhä ja se tulee säilymään muutumattomana lopuun saakka.Ei Jumala tekojaan kadu,eikä sanojaan peru!Jumalan oikeudenmukainen laki on kaiken lain perusta.

        Kyllä nykyään näkee jo tätä laittomuuden satoa tarpeeksi,ei näytä olevan millään mitään väliä,tapetaan ja raiskataan senkun keretään,sitten yhteiskunta antaa muutaman kuukauden lepoloman hyvinvointi valtion vankilassa,jossa monelle on paremmat oltavat kuin kotonaan.

        Eihän adventistit kunnioita Jumalan lakeja. Jumala käskee kivittää väärän profeetankin ja te vain nostatte väärän profeetan "jatkuvaksi ja arvovaltaiseksi totuuden lähteeksi".


      • mbczj
        Armoliiton edustaja kirjoitti:

        Adventistit eivät ole irtisanoutuneet tästä Seraja-m55:n kirjoituksesta:

        "Mutta olemme Jumalan lakiliitossa, siinä uudessa liitossa, kuten Hepr. 8:8-10 osoittaa. Sen mukaan me kuulumme uskon kautta Kristukseen ja siten hengelliseen juutalaisuuteen ja hengelliseen Israeliin - vrt. Room. 2:28,29 / 9:6."

        Adventistit ovat siis lakiliitossa toisin kuin kristityt, jotka ovat armoliitossa. Kyse on siis kahdesta eri uskonnosta.

        Adventistit ovat itse todistaneet issestään! Seraja opn juuri sitä mitä itse sanoo olevansakin. Ei se sen kummempaa ole. Sitä minä sensijaan ihmettelen, miksi he niin kauheasti pyrkivät meidän joukkoomme tunnustetuiksi? Jakomielitautista touhua. Hirmuinen hinku heillä on muiden seuraan tappelun nujakankin kanssa. Kuka tuollaisia seuraansa kaipaa? Pysyköötkin erossa muista, kun ovat ihan omaehtoisesti muista eronneetkin. Raamattuhan opettaa, ettei pidä taakseen katsoa sinne, mistä on pois lähtenyt. Mutta advari ei kuuntele mitään KÄYTÄNTÖÖN PANTAVAA neuvoa, tuli se uskovan suusta tahi Raamatusta!Juudaan kirje:
        1:12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,


      • voisko olla
        OPETTAJAT ! kirjoitti:

        Jeesus itse jo teistä varoitti!Kyllä saatanalla on kova hoppu saada Kristukseen turvaavat adventistit tekemään kaikkea laittomuutta,kun on teidät tänne valheinenne lähettänyt.EI OLE LAKIHENKISYYTTÄ ola kuuliainen Jumalan tahdolle."Rakkaus Jumalaan on se että pidämme HÄNEN käskynsä,eivätkä ne ole raskaat.(huom.HÄNEN,eikä teidän!)

        Miksi osallistut keskusteluun ellet puhu samasta aiheesta johon viestiin vastaat? Onko tämäkin joku advarin oma tapa? Miksi adventistit eivät koskaan puhu samasta asiastya kuin muut? Oletko riidanhaasto mielessä liikkeellä?


      • niin, että
        uskova_1 kirjoitti:

        En ole naispappi, vaan rivijäsen seurakunnassani. Ellen White oli siinäkin harhaoppinen, että oli naispastori.

        Te paatuneet adventistithan haluatte, että tänne tulee muista seurakunnista vain sokeita, jotka taluttavat teitä sokeita ojasta allikkoon vakuuttamalla teidän uskoanne pelastavaksi uskoksi.

        Herätyssaarnat ärsyttävät teitä yli kaiken, koska haluatte olla eksytyksen unessa.

        sinä olet itse se sokea.


      • Tämä palstahan on
        mbczj kirjoitti:

        Adventistit ovat itse todistaneet issestään! Seraja opn juuri sitä mitä itse sanoo olevansakin. Ei se sen kummempaa ole. Sitä minä sensijaan ihmettelen, miksi he niin kauheasti pyrkivät meidän joukkoomme tunnustetuiksi? Jakomielitautista touhua. Hirmuinen hinku heillä on muiden seuraan tappelun nujakankin kanssa. Kuka tuollaisia seuraansa kaipaa? Pysyköötkin erossa muista, kun ovat ihan omaehtoisesti muista eronneetkin. Raamattuhan opettaa, ettei pidä taakseen katsoa sinne, mistä on pois lähtenyt. Mutta advari ei kuuntele mitään KÄYTÄNTÖÖN PANTAVAA neuvoa, tuli se uskovan suusta tahi Raamatusta!Juudaan kirje:
        1:12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

        adventistien uskosta,eli adventismista kiinnostuneille.Että jos ei kiinnosta,niin miksi tänne tunget.Pysy etempänä jos olet niin täydellinen.

        Me adventistit kun olemme vain vajavaisia armosta pelastettuja syntisiä.Meissä ei todellakaan ole mitään kehumista,ainoastaan Kristuksen armosta riippuu pelastumisemme,eikä siitä mitä luulemme,tai tiedämme opinkysymyksistä.

        Joten voit vapaasti mennä sinne mine tunnet paremmin kuuluvasi.Jos sinulla ei ole muuta annettavaa kuin haukkumista,niin pysy vain omiesi parissa.HYVÄSTI!


      • että Juudas
        mbczj kirjoitti:

        Adventistit ovat itse todistaneet issestään! Seraja opn juuri sitä mitä itse sanoo olevansakin. Ei se sen kummempaa ole. Sitä minä sensijaan ihmettelen, miksi he niin kauheasti pyrkivät meidän joukkoomme tunnustetuiksi? Jakomielitautista touhua. Hirmuinen hinku heillä on muiden seuraan tappelun nujakankin kanssa. Kuka tuollaisia seuraansa kaipaa? Pysyköötkin erossa muista, kun ovat ihan omaehtoisesti muista eronneetkin. Raamattuhan opettaa, ettei pidä taakseen katsoa sinne, mistä on pois lähtenyt. Mutta advari ei kuuntele mitään KÄYTÄNTÖÖN PANTAVAA neuvoa, tuli se uskovan suusta tahi Raamatusta!Juudaan kirje:
        1:12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

        puhuu kirjeessään libertiineistä eli niistä, jotka eivät välittäneet pätkääkään Jumalan laista vaan jatkoivat syntielämää seurakunnan sisäpuolella.


    • Koska vain Ellen White on niin ylhäinen, että hän voi antaa luvan tavallaan lukea Raamattua (opinkohta 17), niin siitä seuraa, että vain Ellenin tavalla Raamattua lukevat adventistit osaava lukea sitä oikein ja silloin heillä on valta ohjata muita tuohon suuremmoiseen taitoon.

      Pyhän Hengen opettamana Raamattua lukeva on adventistien mielestä tyhmä eikä ymmärrä lukemaansa oikein.

      • Liiteri

        Minulla on tuolla laatikossani Ellen G Whiten Suuri Taistelu kirja. Lahjaksi annettu n. 20 vuotta sitten. En ole sitä kuin vähän selannut. Ei tehnyt vaikutusta minuun.
        Tekisinkö oikein, jos heittäisin sen roskiin?


      • nope!
        Liiteri kirjoitti:

        Minulla on tuolla laatikossani Ellen G Whiten Suuri Taistelu kirja. Lahjaksi annettu n. 20 vuotta sitten. En ole sitä kuin vähän selannut. Ei tehnyt vaikutusta minuun.
        Tekisinkö oikein, jos heittäisin sen roskiin?

        Roskiinheitto ei ole hyvä. Parempi olisi polttaen hävittäminen. Niin varmistuisi ettei kirja jää tekemään vahinkoa muille.


      • Liiteri kirjoitti:

        Minulla on tuolla laatikossani Ellen G Whiten Suuri Taistelu kirja. Lahjaksi annettu n. 20 vuotta sitten. En ole sitä kuin vähän selannut. Ei tehnyt vaikutusta minuun.
        Tekisinkö oikein, jos heittäisin sen roskiin?

        No, älä ainakaan vie mihinkään kirpputorille, ettei kukaan muu joudu sen uhriksi.

        Minä en voi noita kirjoja hävittää, koska tarvitsen niitä lähteinä, mutta olen kirjoittanut kaikkien adventistikirjojen etusivulle varoituksen, että ne ovat eksyttävää harhaoppia. Tämä siltä varalta, että joku vieras selaa kirjojani ja luulee, että kaikki uskovan ihmisen kirjahyllystä löytyvät uskonnolliset kirjat ovat kristillisiä.


      • epäiletkö?
        uskova_1 kirjoitti:

        No, älä ainakaan vie mihinkään kirpputorille, ettei kukaan muu joudu sen uhriksi.

        Minä en voi noita kirjoja hävittää, koska tarvitsen niitä lähteinä, mutta olen kirjoittanut kaikkien adventistikirjojen etusivulle varoituksen, että ne ovat eksyttävää harhaoppia. Tämä siltä varalta, että joku vieras selaa kirjojani ja luulee, että kaikki uskovan ihmisen kirjahyllystä löytyvät uskonnolliset kirjat ovat kristillisiä.

        että ihmisillä ei ole itsellään mitään älyä,että sinun pitää varoittaa noin kovasti noista kirjoista, minä en ainakaan menisi noin toisen johdettavksi, lukisin itse ja vertaisin Raamatun kanssa pitääkö paikkansa. Tällä palstalla on kauhea sota uskomuksista mitähän Jumala tämmöisestä metakakasta ajattelee, ei mitään siitä kuinka seuraamme Herraamme ja Rakastamme Häntä,vain kuinka osaan ilkeimmin haukkua toisia, kun minun uskoni on se ainoa oikea, ja tuon kaverin usko joutaa heittää roska koppaan. Ihmettelen vain tätä nykyistä uskonnon harjoitusta, ei se pääse muuta kuin huulille asti.


      • epäiletkö? kirjoitti:

        että ihmisillä ei ole itsellään mitään älyä,että sinun pitää varoittaa noin kovasti noista kirjoista, minä en ainakaan menisi noin toisen johdettavksi, lukisin itse ja vertaisin Raamatun kanssa pitääkö paikkansa. Tällä palstalla on kauhea sota uskomuksista mitähän Jumala tämmöisestä metakakasta ajattelee, ei mitään siitä kuinka seuraamme Herraamme ja Rakastamme Häntä,vain kuinka osaan ilkeimmin haukkua toisia, kun minun uskoni on se ainoa oikea, ja tuon kaverin usko joutaa heittää roska koppaan. Ihmettelen vain tätä nykyistä uskonnon harjoitusta, ei se pääse muuta kuin huulille asti.

        Eksyttämistarkoituksessahan nuo Ellen Whiten kirjat on kirjoitettu, myyty ja annettu, joten mitä hienoa tai hyvää niitten lukemisessa on!

        Sinäkin siinä yrität peitellä noitten kirjojen eksyttävyyttä tehden siten itsesi eksyttäjäksi.

        Siinä olet oikeassa, että adventismi on uskonnonharhoitusta. Mutta mikään uskonnonharjoitus ei pelasta ketään ja harhaoppinen uskonnonharjoitus, jota adventismikin on, vie vaan kauemmas Jumalasta. Joten ihan turha liittää mitään rakastamis-verbejä siihen pahuuteen.

        Pelastuakseen ihmisen on tultava uskoon ja sitten pysyttävä uskossa kuolemaansa/tempaukseen asti. Jeesus on ainoa tie ja siltä tieltä on uskovan varottava eksymästä mihinkään väärien profeettojen ja harhaoppien teille.


      • sinä olet
        uskova_1 kirjoitti:

        Eksyttämistarkoituksessahan nuo Ellen Whiten kirjat on kirjoitettu, myyty ja annettu, joten mitä hienoa tai hyvää niitten lukemisessa on!

        Sinäkin siinä yrität peitellä noitten kirjojen eksyttävyyttä tehden siten itsesi eksyttäjäksi.

        Siinä olet oikeassa, että adventismi on uskonnonharhoitusta. Mutta mikään uskonnonharjoitus ei pelasta ketään ja harhaoppinen uskonnonharjoitus, jota adventismikin on, vie vaan kauemmas Jumalasta. Joten ihan turha liittää mitään rakastamis-verbejä siihen pahuuteen.

        Pelastuakseen ihmisen on tultava uskoon ja sitten pysyttävä uskossa kuolemaansa/tempaukseen asti. Jeesus on ainoa tie ja siltä tieltä on uskovan varottava eksymästä mihinkään väärien profeettojen ja harhaoppien teille.

        eksyttäjistä suurin, jos minun pitäsi olla tuollaisessa uskossa mieluummin en olisi uskossa ollenkaan. Mutta Kiitos Jeesuksen Hän on armahtavainen ja Rakastaa meitä sellaisena kuin olemme. Uskovainen ihminen on lempeä ja rakastaa lähimmäisiään, vaikka he nyt ei samalla tavalla uskosi niinkuin minä. Jos Jumala olisi noin armoton meitä kohtaa ei meistä pelastuisi yhtäkään.


      • Keräilyharvinaisuutena
        uskova_1 kirjoitti:

        No, älä ainakaan vie mihinkään kirpputorille, ettei kukaan muu joudu sen uhriksi.

        Minä en voi noita kirjoja hävittää, koska tarvitsen niitä lähteinä, mutta olen kirjoittanut kaikkien adventistikirjojen etusivulle varoituksen, että ne ovat eksyttävää harhaoppia. Tämä siltä varalta, että joku vieras selaa kirjojani ja luulee, että kaikki uskovan ihmisen kirjahyllystä löytyvät uskonnolliset kirjat ovat kristillisiä.

        Kannattaa pitää kirjat omassa hyllyssä keräilyharvinaisuuksina. Eivät ne siellä mitään pahaa tee. Minullakin on Mormonin kirja hyllyssäni. Voin joskus tutustuakin siihen, jos kiireiltäni ehdin. Niin, ja löytyyhän sieltä Koraanikin, mutten ole ehtinyt siihenkään perehtyä.


      • auni1
        Keräilyharvinaisuutena kirjoitti:

        Kannattaa pitää kirjat omassa hyllyssä keräilyharvinaisuuksina. Eivät ne siellä mitään pahaa tee. Minullakin on Mormonin kirja hyllyssäni. Voin joskus tutustuakin siihen, jos kiireiltäni ehdin. Niin, ja löytyyhän sieltä Koraanikin, mutten ole ehtinyt siihenkään perehtyä.

        Minulla on myös monen kirkkokunnan kirjoja hyllyssä, enkä minä siitä pahene jos ne siellä ovat. Minä otan sen minkä näen oikeaksi, ei minulla ole mitään kammoa kenenkään kirjoja kohtaan ja pitäähän se usko olla niin lujalla alustalla,ettei se nyt horju siitä jos naapuri uskonnonkin kirjoja lukee, eihän sellainen usko kestä sitten mitään koetusta jos se on niin huonoissa kantimissa.


      • Liiteri
        sinä olet kirjoitti:

        eksyttäjistä suurin, jos minun pitäsi olla tuollaisessa uskossa mieluummin en olisi uskossa ollenkaan. Mutta Kiitos Jeesuksen Hän on armahtavainen ja Rakastaa meitä sellaisena kuin olemme. Uskovainen ihminen on lempeä ja rakastaa lähimmäisiään, vaikka he nyt ei samalla tavalla uskosi niinkuin minä. Jos Jumala olisi noin armoton meitä kohtaa ei meistä pelastuisi yhtäkään.

        Sanoit>>""jos minun pitäsi olla tuollaisessa uskossa mieluummin en olisi uskossa ollenkaan.""

        Jos tuollainen päätös tulee lukiessa suuri taistelu kirjaa sen puolustamiseen ja uskova1 vastustaen,

        kun uskova1 kertoi näin:

        "Pelastuakseen ihmisen on tultava uskoon ja sitten pysyttävä uskossa kuolemaansa/tempaukseen asti. Jeesus on ainoa tie ja siltä tieltä on uskovan varottava eksymästä mihinkään väärien profeettojen ja harhaoppien teille."

        Tuossahan uskova1 on 100% oikeassa. Minustakin on parempi olla lukematta kirjallisuutta, joka poikkeaa ja johdattelee toisarvoisiin jonkin profeetan painoarvolla.

        Miksi tarttuisin, jos kerran kirjasta on varoitusta annettu useimpien uskovien taholta, ja noinkin kyseenalainen.


      • auni1
        Liiteri kirjoitti:

        Sanoit>>""jos minun pitäsi olla tuollaisessa uskossa mieluummin en olisi uskossa ollenkaan.""

        Jos tuollainen päätös tulee lukiessa suuri taistelu kirjaa sen puolustamiseen ja uskova1 vastustaen,

        kun uskova1 kertoi näin:

        "Pelastuakseen ihmisen on tultava uskoon ja sitten pysyttävä uskossa kuolemaansa/tempaukseen asti. Jeesus on ainoa tie ja siltä tieltä on uskovan varottava eksymästä mihinkään väärien profeettojen ja harhaoppien teille."

        Tuossahan uskova1 on 100% oikeassa. Minustakin on parempi olla lukematta kirjallisuutta, joka poikkeaa ja johdattelee toisarvoisiin jonkin profeetan painoarvolla.

        Miksi tarttuisin, jos kerran kirjasta on varoitusta annettu useimpien uskovien taholta, ja noinkin kyseenalainen.

        sitten vain uskoa Uskova1:stä, mutta minä en usko kylläkään, se on totta jos minun pitäisi olla tuollaisessa uskossa niin mieluummin en olisi missään, on se vaan niin kivettynyt uskonto, ei Rakkauden piirtoakaan toisia kohtaan. Jos sinä uskot mitä ystäväsi kertoo Suuresta taistelu kirjasta niin älä lue, minä en kylläkään ole sellainen että uskon mitä ihmiset puhuu, otan itse selvän asioista.
        Niinkuin Raamattu sanoo että Miehen mielestä on monikin tie oikea mutta lopulta se on kuoleman tie, sillä haluan tutkia itse, enkä usko mitä kaverit kertoo, koska olen Jumalalle itse vastuussa itsestäni, Jumalalle ei auta sanoa että tein niin kun kaverit sano.Pitää seistä omilla jaloillaan.


      • Liiteri
        auni1 kirjoitti:

        sitten vain uskoa Uskova1:stä, mutta minä en usko kylläkään, se on totta jos minun pitäisi olla tuollaisessa uskossa niin mieluummin en olisi missään, on se vaan niin kivettynyt uskonto, ei Rakkauden piirtoakaan toisia kohtaan. Jos sinä uskot mitä ystäväsi kertoo Suuresta taistelu kirjasta niin älä lue, minä en kylläkään ole sellainen että uskon mitä ihmiset puhuu, otan itse selvän asioista.
        Niinkuin Raamattu sanoo että Miehen mielestä on monikin tie oikea mutta lopulta se on kuoleman tie, sillä haluan tutkia itse, enkä usko mitä kaverit kertoo, koska olen Jumalalle itse vastuussa itsestäni, Jumalalle ei auta sanoa että tein niin kun kaverit sano.Pitää seistä omilla jaloillaan.

        Minulle riittää Raamattu ja henkilökohtainen usko Jeesukseen. Muita hengellisiä kirjoja myös selailen ja lueskelen laidasta laitaan. Jo ensisilmäys ja selailu näyttävät kirjan luonteen. Suuri Taistelu kirjasta eteen tuli Kristuskeskeisyyttä, mutta sitten on paljon lainomaista tulkintaa sapatista. Joku ehkä tykkää ja saa AHAA elämystä legalismin pyörteistä. Itse olin aikoinani käynyt laintien loppuun(omavanhurskauden kaavan). Itseni silloin kovasti pettyen. Nykyään perustan uskoni yksin Jeesuksen täytetyn työn varaan. Helpotusta todeta Jeesuksen tehneen ratkaisun minunkin syntisen puolesta, jo ennenkuin itse asiaan päädyin (suuri rakkaus). HÄN on USKOLLINEN kuolemaani asti. Eikä JÄTÄ työtään kesken missään muodossa. Sanansa lupausten mukaan! Vaikka olenkin tämmöinen syntisäkki;) Jumalan ARMO kattaa, kun Jeesuksessa vaan pysytään.


      • auni1
        Liiteri kirjoitti:

        Minulle riittää Raamattu ja henkilökohtainen usko Jeesukseen. Muita hengellisiä kirjoja myös selailen ja lueskelen laidasta laitaan. Jo ensisilmäys ja selailu näyttävät kirjan luonteen. Suuri Taistelu kirjasta eteen tuli Kristuskeskeisyyttä, mutta sitten on paljon lainomaista tulkintaa sapatista. Joku ehkä tykkää ja saa AHAA elämystä legalismin pyörteistä. Itse olin aikoinani käynyt laintien loppuun(omavanhurskauden kaavan). Itseni silloin kovasti pettyen. Nykyään perustan uskoni yksin Jeesuksen täytetyn työn varaan. Helpotusta todeta Jeesuksen tehneen ratkaisun minunkin syntisen puolesta, jo ennenkuin itse asiaan päädyin (suuri rakkaus). HÄN on USKOLLINEN kuolemaani asti. Eikä JÄTÄ työtään kesken missään muodossa. Sanansa lupausten mukaan! Vaikka olenkin tämmöinen syntisäkki;) Jumalan ARMO kattaa, kun Jeesuksessa vaan pysytään.

        ystävällisestä viestistäsi,niinhän se onkin että jos Jeesus ei meitä ole pelastanut, niin kaikki muu on turhaa, vaikka kun luemme jotain hengellisistä kirjallisuutta, niin meidän täytyy se lukea Raamatun valossa, sillä on niin paljon liian kevyttä uskovaisissa kirjallisuudessa, mutta kyllä sen pian oppii huomaamaan mikä on varteen otettavaa ja minkä voi jättää pois.
        Sanoit että olet sellainen syntisäkki, kuule kyllä me kaikki olemme niitä syntisäkkejä, ilman Jeesuksen apua ei olisi mitään toivoa, mutta riippukaamme Hänessä Hän johdattaa meitä kotia kohden.


      • Ja Saatanan välillä
        Liiteri kirjoitti:

        Sanoit>>""jos minun pitäsi olla tuollaisessa uskossa mieluummin en olisi uskossa ollenkaan.""

        Jos tuollainen päätös tulee lukiessa suuri taistelu kirjaa sen puolustamiseen ja uskova1 vastustaen,

        kun uskova1 kertoi näin:

        "Pelastuakseen ihmisen on tultava uskoon ja sitten pysyttävä uskossa kuolemaansa/tempaukseen asti. Jeesus on ainoa tie ja siltä tieltä on uskovan varottava eksymästä mihinkään väärien profeettojen ja harhaoppien teille."

        Tuossahan uskova1 on 100% oikeassa. Minustakin on parempi olla lukematta kirjallisuutta, joka poikkeaa ja johdattelee toisarvoisiin jonkin profeetan painoarvolla.

        Miksi tarttuisin, jos kerran kirjasta on varoitusta annettu useimpien uskovien taholta, ja noinkin kyseenalainen.

        Erittäin hyvä totuuden mukainen kertomus Kristuksen ja Saatanan välisestä taistelusta,
        jossa on erittän hyvät historialliset todisteet sielun vihollisen vihasta kristittyjä kohtaan.

        Tämä taistelu jatkuu vieläkin raivoisana, Johan tämä näkyy tämänkin palstan hengestä. Taistelu
        alkoi kiihtyä kun itse Saatana liittyi itse
        kristilliseen seurakuntaan. Kun saatana hävisi
        avoimen taistelun, Niin muutti hän taktiikkaa
        liittyen Kristityksi kristittyjen joukkoon.

        Tästä todella hienosta petoksesta meillä on
        hyvä todistuskappale sunnuntai. Tällä merkillä
        ovat kristityt merkityt ihan huomaamattaan
        väärälle puolelle aitaa. Tämä petos on petosten
        huipentuma! Joten nyt on vakka käännetty ylös
        alaisin. Tämähän on vain paljastettu totuus,
        joka kestää arvostelun. Jeesuksella on oma leimasin! Samoin on Saatanallakin oma leimasimensa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe