Jumala ohjaa, neuvoo ja

opastaa

Millä tavalla Jumala tahtoo meidän kulkevan Hänen viitoittamaansa tietä?

Seurasin eräänä päivänä isän ja pojan touhuja pihamaalla. He siistivät talven jäljiltä jäänyttä soraa pihatieltä pois. Isä harjasi soraa kasoiksi ja pikkupoika lappoi soraa lapiollaan ämpäriin. Työ tuotti tulosta, piha siistiytyi. Silloin tällöin kuitenkin tuli pientä takapakkia, kun pienen pojan ote lipesi ämpärin sangasta hänen kantaessaan soraa pois piha-alueelta ja sora levisi pihamaalle uudestaan – työ oli aloitettava siltäosin alusta. Oliko isä vihainen pojalleen, ei toki. Hän opasti, kuinka ämpäriä tuli pidellä ja sora kantaa pois. Yhdessä he ahersivat työn loppuun, olivat iloisia työnsä tuloksista ja onnellisia, että saivat tehdä jotain yhdessä.
Tällainen on myös meidän Jumalamme. Hän haluaa, että teemme työtä yhdessä Hänen kanssaan.
Ei niin, että yrittäisimme ahertaa yksin ja tekisimme virheitä virheiden perään. Sillä tavoin väsymme pian ja voimme jättää jopa työn kesken, kun odotettu työn tulos siirtyy ikään kuin kauemmaksi. Jumala haluaa olla läsnä meidän elämässämme, ohjata, neuvoa, auttaa ja opastaa päivittäin, tarvittaessa Hän myös nuhtelee. Meidän tulee suostua siihen, että Isä kuitenkin tietää parhaiten asiat, näkee työn lopputuloksen selvemmin viisaudessaan kuin me.
On väärin ajatella, että meidän Isämme varjelisi meidät kaikilta vastoinkäymisiltä ja virheiltä tehdessämme matkaa. Jumala on viisas ja Hän antaa lapsilleen vapauden, he saavat yrittää, kokeilla ja kaiken sen myötävaikutuksella kasvaa uskossaan. Hän on kokoajan vieressämme ja on välillä aivan hiljaa rakkaudesta meihin, koska Hän haluaa, että me opimme kokoajan lisää. Sen takia Jumala ei joka hetki puutu tekemisiimme, vaan sallii meidän myös tehdä virheitä. Meidän tulee kuitenkin muistaa, että apu on lähellä, emme me yksin harhaile. Hän kuulee jokaisen huokauksemme, turhautuneet sanat ja näkee kaikki kyyneleemme, eivät ne Häneltä ole salassa.
Jumala on meissä, jotka olemme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta tulleet Hänen eteensä. Hän on aloittanut meissä työn ja Hän tahtoo sen viedä loppuun asti. Jumala ei jätä työtä kesken, vaan vie sen täydelliseen päätökseen, meidän kyvyttömyytemme monissa asioissa ei ole Hänelle este.

Olkaamme siis iloisia siitä, että meillä on Isä, joka jokahetki uurastaa kanssamme, jotta saavuttaisimme kerran sen, mikä on meille luvattu, voittopalkinnon Jeesuksessa Kristuksessa, iankaikkisen elämän Jumalan yhteydessä.

7

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen.

      Ennen Jeesusta eli tuhansia ihmisiä, koska he eivät siis tunteneet Jeesusta niin Jumala pysytteli heistä kaukana niinkö ?...jos Jeesus on ainoa tie Jumalan luokse niin ennen Jeesusta eläneillä on tiketti vain alakertaan..karseeta :(

      Miksi Jumala sallii Rakkaudessaan ihmisen syntyä vammaisena, mitä hän haluaa tällä vammaiselle ihmiselle opettaa ?...alistumistako,nöyrtymistä,luopumista !

      Kun ajattelee ihmisiä jotka syntyvät todella pahasti kehitysvammaisina niin henkisesti kuin fyysisesti,ovat loukussa rujossa elimistössä joka ei toimi...kuinka Jumala voi sallia tällaista tapahtuvaksi!!!...tällaisesta sallimuksesta on kyllä rakkaus kaukana !

      Kun tällainen tragedia osuu kohdalle niin se murskaa vanhempien odotukset ja toiveet puhumattakaan syntyneestä lapsesta jolta on normaali elämä riistetty jo kohdussa :(

      • toisia auttaaksemme?

        En nyt väitäkään, että ymmärrän kaikkea, enhän ole joutunut kohtaamaan kaikkia elämän vaikeuksia omassa elämässäni, mutta onneksi meistä kukaan ei joudukaan kohtaamaan kaikkea sitä ikävää, mitä maailmassa on. Kuitenkin jokainen meistä on luultavimmin saanut osansa ikävistä asioista ja jokainen tulee myös saamaan osansa.

        Vammaisia usein sivusta seuranneena olen kyllä useasti miettinyt, että heissä on jotain sellaista, mitä meistä terveistä ei löydy.Tällä tarkoitan nimenomaan positiivisia asioita.

        Suurin ongelma luultavimmin onkin meidän terveiden asennoitumisessa heihin. Olemmeko me terveet tarpeeksi kantaneet heidän kuormiansa, auttaneet ja avustaneet heitä, että heillä olisi parempi olla? Siihenhän Jumalan sana kehoittaa, tukemaan ja auttamaan heikompia. Jos me haluaisimme kuunnella ja nähdä, meillä luultavimmin olisi monelta vammaiselta, kurjalta ja köyhältä paljon enemmän opittavana viisautta kuin niiltä ulkonaisin kriteerein "terveiltä" ja hyväosaisilta, joilta me haluamme oppia saada, jopa maksamme siitä.

        Jos menemme vaikkapa johonkin tilaisuuteen ja meidän luoksemme tulee joku, jonka tiedämme olevan tunnettu, korkeasti koulutettu jne. ja tämä ihminen osoitta meille huomiota, useimmat meistä ovat ihan tyytyväisiä tilanteeseen, siitä kerrotaan eteenpäinkin. Olemmeko me yhtä ilahtuneita, jos joku vammainen ihminen, jonka vamman laatua emme ymmärrä tai muuten mielestämme heikko, masentunut ihminen tulee luoksemme ja haluaa keskustella kanssamme?

        Tässä elämässä murskautuvat monet unelmat ja odotukset.
        On olemassa kuitenkin Jumala, jonka kädessä kaikki on. Hän on uutta luova Jumala, Hän voi antaa raamatun sanan mukaan juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan.

        Ja kuka meistä voi tietää, ovatko he, jotka täällä eniten kärsivät ensimmäisiä Jumalan valtakunnassa ja me, joille vähemmän kärsimystä on annettu, palvelijoita ikuisuudessa, varsinkin jos emme ymmärrä palvella jo täällä ajassa vähempiosaisiamme.

        Luukas 16 kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ...."Muista poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa."


        Tällaiseen Jumalaan minä uskon, oikeudenmukaiseen.


      • ihminen.
        toisia auttaaksemme? kirjoitti:

        En nyt väitäkään, että ymmärrän kaikkea, enhän ole joutunut kohtaamaan kaikkia elämän vaikeuksia omassa elämässäni, mutta onneksi meistä kukaan ei joudukaan kohtaamaan kaikkea sitä ikävää, mitä maailmassa on. Kuitenkin jokainen meistä on luultavimmin saanut osansa ikävistä asioista ja jokainen tulee myös saamaan osansa.

        Vammaisia usein sivusta seuranneena olen kyllä useasti miettinyt, että heissä on jotain sellaista, mitä meistä terveistä ei löydy.Tällä tarkoitan nimenomaan positiivisia asioita.

        Suurin ongelma luultavimmin onkin meidän terveiden asennoitumisessa heihin. Olemmeko me terveet tarpeeksi kantaneet heidän kuormiansa, auttaneet ja avustaneet heitä, että heillä olisi parempi olla? Siihenhän Jumalan sana kehoittaa, tukemaan ja auttamaan heikompia. Jos me haluaisimme kuunnella ja nähdä, meillä luultavimmin olisi monelta vammaiselta, kurjalta ja köyhältä paljon enemmän opittavana viisautta kuin niiltä ulkonaisin kriteerein "terveiltä" ja hyväosaisilta, joilta me haluamme oppia saada, jopa maksamme siitä.

        Jos menemme vaikkapa johonkin tilaisuuteen ja meidän luoksemme tulee joku, jonka tiedämme olevan tunnettu, korkeasti koulutettu jne. ja tämä ihminen osoitta meille huomiota, useimmat meistä ovat ihan tyytyväisiä tilanteeseen, siitä kerrotaan eteenpäinkin. Olemmeko me yhtä ilahtuneita, jos joku vammainen ihminen, jonka vamman laatua emme ymmärrä tai muuten mielestämme heikko, masentunut ihminen tulee luoksemme ja haluaa keskustella kanssamme?

        Tässä elämässä murskautuvat monet unelmat ja odotukset.
        On olemassa kuitenkin Jumala, jonka kädessä kaikki on. Hän on uutta luova Jumala, Hän voi antaa raamatun sanan mukaan juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan.

        Ja kuka meistä voi tietää, ovatko he, jotka täällä eniten kärsivät ensimmäisiä Jumalan valtakunnassa ja me, joille vähemmän kärsimystä on annettu, palvelijoita ikuisuudessa, varsinkin jos emme ymmärrä palvella jo täällä ajassa vähempiosaisiamme.

        Luukas 16 kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ...."Muista poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa."


        Tällaiseen Jumalaan minä uskon, oikeudenmukaiseen.

        >En nyt väitäkään, että ymmärrän kaikkea, enhän ole joutunut kohtaamaan kaikkia elämän vaikeuksia omassa elämässäni, mutta onneksi meistä kukaan ei joudukaan kohtaamaan kaikkea sitä ikävää, mitä maailmassa on. Kuitenkin jokainen meistä on luultavimmin saanut osansa ikävistä asioista ja jokainen tulee myös saamaan osansa.<

        Niin,jokainen saa varmasti maistaa epäonnistumisia ja pettymystä tässä Jumalan luomassa maailmassa..

        >Vammaisia usein sivusta seuranneena olen kyllä useasti miettinyt, että heissä on jotain sellaista, mitä meistä terveistä ei löydy.Tällä tarkoitan nimenomaan positiivisia asioita.<

        Sano nyt muutama positiivinen asia mitä näet pahasti vammaisessa ja kärsivässä ihmisraukassa ??


        >Suurin ongelma luultavimmin onkin meidän terveiden asennoitumisessa heihin. Olemmeko me terveet tarpeeksi kantaneet heidän kuormiansa, auttaneet ja avustaneet heitä, että heillä olisi parempi olla? Siihenhän Jumalan sana kehoittaa, tukemaan ja auttamaan heikompia. Jos me haluaisimme kuunnella ja nähdä, meillä luultavimmin olisi monelta vammaiselta, kurjalta ja köyhältä paljon enemmän opittavana viisautta kuin niiltä ulkonaisin kriteerein "terveiltä" ja hyväosaisilta, joilta me haluamme oppia saada, jopa maksamme siitä. <

        Miksi Jumala luo ylipäätänsä vammaisi ihmisiä,sehän tarkoittaa sitä että tietoisuus on loukussa elimistössä joka ei toimi !…millä Rakastava ja Laupias Jumala voi perustella tekosiaan ??….no toisaalta eihän hänen tarvitse ihmiselle perustella yhtikäs mitään.

        Eikö olisi parempiakin tapoja opettaa toisen huomioon ottamista kuin että pistää ihmissielun kärsimään rujoon ja vammaiseen elimistöön !!

        >Jos menemme vaikkapa johonkin tilaisuuteen ja meidän luoksemme tulee joku, jonka tiedämme olevan tunnettu, korkeasti koulutettu jne. ja tämä ihminen osoitta meille huomiota, useimmat meistä ovat ihan tyytyväisiä tilanteeseen, siitä kerrotaan eteenpäinkin. Olemmeko me yhtä ilahtuneita, jos joku vammainen ihminen, jonka vamman laatua emme ymmärrä tai muuten mielestämme heikko, masentunut ihminen tulee luoksemme ja haluaa keskustella kanssamme? <

        Tuskimpa, haluamme varmasti mahdollisimman pian eroon kyseisestä henkilöstä vaikka emme ehkä sitä ääneen sanokkaan….oletko sinä sitten poikkeus, vastaa omantunnon mukaan?

        >Tässä elämässä murskautuvat monet unelmat ja odotukset.
        On olemassa kuitenkin Jumala, jonka kädessä kaikki on. Hän on uutta luova Jumala, Hän voi antaa raamatun sanan mukaan juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan. <

        Niin, moni kuolee sodassa,toiset tapetaan muuten vaan,toiset raiskataan,toiset saa ties mitä tauteja,toiset syntyy köyhyyteen,toiset syntyy suoraan kärsimykseen ja vaivaan…jne jne.. ja sitten on Rakkauden Jumala joka SALLII tämän kaiken tapahtua

        >Ja kuka meistä voi tietää, ovatko he, jotka täällä eniten kärsivät ensimmäisiä Jumalan valtakunnassa ja me, joille vähemmän kärsimystä on annettu, palvelijoita ikuisuudessa, varsinkin jos emme ymmärrä palvella jo täällä ajassa vähempiosaisiamme.<

        Niimpä,mutta jos Jumalan valtakunnassa tarvitaan ihmispalvelijoita niin Jumala ei ole mikään Rakkauden Jumala ainakaan ihmistä kohtaan, ennemminkin diktaattori LuojaJumala joka hallitsee luomakuntaansa niin kuin parhaaksi kulloinkin näkee ja kyykyttää ihmistä jos sattuu silläpäällä olemaan.


        >Luukas 16 kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ...."Muista poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa." <

        Onko tämä kaikki jotain Jumalan peliä jossa ihmiset on pelinappuloita ja Saatana on laudan toisella puolella.

        >Tällaiseen Jumalaan minä uskon, oikeudenmukaiseen.<

        Minäkin toivon että tämän kaikkeuden Luoja olisi oikeudenmukainen ja Hyvä Jumala näin ihmispoloisen näkökulmasta mutta aika näyttää mikä on ihmispoloisen kohtalo Jumalan tuomion alla.


      • etsii löytääkseen
        ihminen. kirjoitti:

        >En nyt väitäkään, että ymmärrän kaikkea, enhän ole joutunut kohtaamaan kaikkia elämän vaikeuksia omassa elämässäni, mutta onneksi meistä kukaan ei joudukaan kohtaamaan kaikkea sitä ikävää, mitä maailmassa on. Kuitenkin jokainen meistä on luultavimmin saanut osansa ikävistä asioista ja jokainen tulee myös saamaan osansa.<

        Niin,jokainen saa varmasti maistaa epäonnistumisia ja pettymystä tässä Jumalan luomassa maailmassa..

        >Vammaisia usein sivusta seuranneena olen kyllä useasti miettinyt, että heissä on jotain sellaista, mitä meistä terveistä ei löydy.Tällä tarkoitan nimenomaan positiivisia asioita.<

        Sano nyt muutama positiivinen asia mitä näet pahasti vammaisessa ja kärsivässä ihmisraukassa ??


        >Suurin ongelma luultavimmin onkin meidän terveiden asennoitumisessa heihin. Olemmeko me terveet tarpeeksi kantaneet heidän kuormiansa, auttaneet ja avustaneet heitä, että heillä olisi parempi olla? Siihenhän Jumalan sana kehoittaa, tukemaan ja auttamaan heikompia. Jos me haluaisimme kuunnella ja nähdä, meillä luultavimmin olisi monelta vammaiselta, kurjalta ja köyhältä paljon enemmän opittavana viisautta kuin niiltä ulkonaisin kriteerein "terveiltä" ja hyväosaisilta, joilta me haluamme oppia saada, jopa maksamme siitä. <

        Miksi Jumala luo ylipäätänsä vammaisi ihmisiä,sehän tarkoittaa sitä että tietoisuus on loukussa elimistössä joka ei toimi !…millä Rakastava ja Laupias Jumala voi perustella tekosiaan ??….no toisaalta eihän hänen tarvitse ihmiselle perustella yhtikäs mitään.

        Eikö olisi parempiakin tapoja opettaa toisen huomioon ottamista kuin että pistää ihmissielun kärsimään rujoon ja vammaiseen elimistöön !!

        >Jos menemme vaikkapa johonkin tilaisuuteen ja meidän luoksemme tulee joku, jonka tiedämme olevan tunnettu, korkeasti koulutettu jne. ja tämä ihminen osoitta meille huomiota, useimmat meistä ovat ihan tyytyväisiä tilanteeseen, siitä kerrotaan eteenpäinkin. Olemmeko me yhtä ilahtuneita, jos joku vammainen ihminen, jonka vamman laatua emme ymmärrä tai muuten mielestämme heikko, masentunut ihminen tulee luoksemme ja haluaa keskustella kanssamme? <

        Tuskimpa, haluamme varmasti mahdollisimman pian eroon kyseisestä henkilöstä vaikka emme ehkä sitä ääneen sanokkaan….oletko sinä sitten poikkeus, vastaa omantunnon mukaan?

        >Tässä elämässä murskautuvat monet unelmat ja odotukset.
        On olemassa kuitenkin Jumala, jonka kädessä kaikki on. Hän on uutta luova Jumala, Hän voi antaa raamatun sanan mukaan juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan. <

        Niin, moni kuolee sodassa,toiset tapetaan muuten vaan,toiset raiskataan,toiset saa ties mitä tauteja,toiset syntyy köyhyyteen,toiset syntyy suoraan kärsimykseen ja vaivaan…jne jne.. ja sitten on Rakkauden Jumala joka SALLII tämän kaiken tapahtua

        >Ja kuka meistä voi tietää, ovatko he, jotka täällä eniten kärsivät ensimmäisiä Jumalan valtakunnassa ja me, joille vähemmän kärsimystä on annettu, palvelijoita ikuisuudessa, varsinkin jos emme ymmärrä palvella jo täällä ajassa vähempiosaisiamme.<

        Niimpä,mutta jos Jumalan valtakunnassa tarvitaan ihmispalvelijoita niin Jumala ei ole mikään Rakkauden Jumala ainakaan ihmistä kohtaan, ennemminkin diktaattori LuojaJumala joka hallitsee luomakuntaansa niin kuin parhaaksi kulloinkin näkee ja kyykyttää ihmistä jos sattuu silläpäällä olemaan.


        >Luukas 16 kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ...."Muista poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa." <

        Onko tämä kaikki jotain Jumalan peliä jossa ihmiset on pelinappuloita ja Saatana on laudan toisella puolella.

        >Tällaiseen Jumalaan minä uskon, oikeudenmukaiseen.<

        Minäkin toivon että tämän kaikkeuden Luoja olisi oikeudenmukainen ja Hyvä Jumala näin ihmispoloisen näkökulmasta mutta aika näyttää mikä on ihmispoloisen kohtalo Jumalan tuomion alla.

        Miksihän sinä olet niin äärettömän katkera tai ainakin "kuulostat" siltä?

        En henkilökohtaisesti tunne kuin kaksi vammaista ihmistä, toinen on pyörätuolissa, jalat halvaantuneena (nuoruuden moottoripyöräonnettomuuden jäljiltä), toinen kuulovammainen syntymästään saakka. Heidän elämässään on ollut ylä- ja alamäkeä, mutta heitä yhdistää yksi asia, he uskovat Jumalaan.
        Jumala on heidän elämäänsä monella tavalla siunannut vastoinkäymisistä huolimatta. Heillä on perhe, heillä on ystäviä, heillä on hyvät työpaikat ja ennenkaikkea heillä on usko Jumalaan. Tiedän, että heillä on myös paljon sellaista, mitä minulla ei ole.
        Lisäksi olen saanut läheltä seurata erilaisia vammaisia (down lapsia, henkisesti ehkä jollekin asteelle jääneitä). En tiedä miksi, mutta nämä joita minä olen kohdannut ovat iloisia ja innostuneita, elämästään nauttivan näköisiä. Ehkäpä heillä on juuri niitä välittäviä ihmisiä lähellään.

        Enemmän minä näen murheellisia ja vihaisia kasvoja niillä ihmisillä, joilla menee kaikin tavoin hyvin, ainakin ulkonaisesti. Miksi näin on?

        Voin kyllä omantunnon mukaan vastata tuohon, etten yhtäkään ihmistä, joka minua on lähestynyt halutakseen apua tai keskustelua, ole torjunut.
        Jos minulla ei sitten ole viisautta tai ymmärrystä kohdata ihmisiä oikealla tavalla, sille en voi mitään, mutta Jumala kyllä kasvattaa minua jatkuvasti.

        Minulle jäi vähän sellainen kuva vastauksestasi, että syytät Jumalaa kaikista epäoikeudenmukaisuuksista, kaikista vääryyksistä, ylipäätään kaikesta pahasta, mitä tässä maailmassa on. Tuolla tavoin, et koskaan tule löytämään sitä rakastavaa Jumalaa, jonka mm. minä olen löytänyt. Jos et näe ihmiskunnan vastuuta asioiden tämän hetkisessä tilassa, tuskin näet myöskään omaa vastuutasi Jumalan edessä omasta tilastasi.

        Alunperinkin ero Jumalan yhteydestä on tapahtunut niin, että ihminen on halunnut kaiken sen tiedon, mitä Jumalallakin on, olla siis Jumalana Jumalan paikalla päättäen, mitä haluaa tehdä ja mitä ei. Tässähän se valinnan paikka juuri on, tienristeys, jossa voi nöyrtyä ja kääntyä Jumalan puoleen ja tunnustaa Jumalan kaikkivaltius tai olla sitten itsekäs ja ylpeä ja kääntää selkä Jumalalle, vihata Häntä ja syyttää Häntä kaikesta.


      • ihminen.
        etsii löytääkseen kirjoitti:

        Miksihän sinä olet niin äärettömän katkera tai ainakin "kuulostat" siltä?

        En henkilökohtaisesti tunne kuin kaksi vammaista ihmistä, toinen on pyörätuolissa, jalat halvaantuneena (nuoruuden moottoripyöräonnettomuuden jäljiltä), toinen kuulovammainen syntymästään saakka. Heidän elämässään on ollut ylä- ja alamäkeä, mutta heitä yhdistää yksi asia, he uskovat Jumalaan.
        Jumala on heidän elämäänsä monella tavalla siunannut vastoinkäymisistä huolimatta. Heillä on perhe, heillä on ystäviä, heillä on hyvät työpaikat ja ennenkaikkea heillä on usko Jumalaan. Tiedän, että heillä on myös paljon sellaista, mitä minulla ei ole.
        Lisäksi olen saanut läheltä seurata erilaisia vammaisia (down lapsia, henkisesti ehkä jollekin asteelle jääneitä). En tiedä miksi, mutta nämä joita minä olen kohdannut ovat iloisia ja innostuneita, elämästään nauttivan näköisiä. Ehkäpä heillä on juuri niitä välittäviä ihmisiä lähellään.

        Enemmän minä näen murheellisia ja vihaisia kasvoja niillä ihmisillä, joilla menee kaikin tavoin hyvin, ainakin ulkonaisesti. Miksi näin on?

        Voin kyllä omantunnon mukaan vastata tuohon, etten yhtäkään ihmistä, joka minua on lähestynyt halutakseen apua tai keskustelua, ole torjunut.
        Jos minulla ei sitten ole viisautta tai ymmärrystä kohdata ihmisiä oikealla tavalla, sille en voi mitään, mutta Jumala kyllä kasvattaa minua jatkuvasti.

        Minulle jäi vähän sellainen kuva vastauksestasi, että syytät Jumalaa kaikista epäoikeudenmukaisuuksista, kaikista vääryyksistä, ylipäätään kaikesta pahasta, mitä tässä maailmassa on. Tuolla tavoin, et koskaan tule löytämään sitä rakastavaa Jumalaa, jonka mm. minä olen löytänyt. Jos et näe ihmiskunnan vastuuta asioiden tämän hetkisessä tilassa, tuskin näet myöskään omaa vastuutasi Jumalan edessä omasta tilastasi.

        Alunperinkin ero Jumalan yhteydestä on tapahtunut niin, että ihminen on halunnut kaiken sen tiedon, mitä Jumalallakin on, olla siis Jumalana Jumalan paikalla päättäen, mitä haluaa tehdä ja mitä ei. Tässähän se valinnan paikka juuri on, tienristeys, jossa voi nöyrtyä ja kääntyä Jumalan puoleen ja tunnustaa Jumalan kaikkivaltius tai olla sitten itsekäs ja ylpeä ja kääntää selkä Jumalalle, vihata Häntä ja syyttää Häntä kaikesta.

        >Miksihän sinä olet niin äärettömän katkera tai ainakin "kuulostat" siltä? <

        Kaippa siksi koska maailma on niin epäoikeudenmukainen ja täynnä kärsimystä,vääryyttä,itsekkyyttä,ahneutta,vallan tavoittelua,pahuutta,juonittelua..jne..jne

        Jos on olemassa oikeudenmukainen ihmistä rakastava Luoja niin mitä hän oikein odottaa ?…kuinka monta tuhatta vuotta hän vielä antaa maapallon kurjuuden ja vääryyden jatkua vai odottaako kenties että ihminen lopettaa itse itsensä ydinpommeillaan.

        Ehkäpä kolmas maailmansota lopettaa vääryyden ja pahuuden maapallolta, ja se sota ei varmastikkaan ole enää kuin vuosien päässä.

        >Enemmän minä näen murheellisia ja vihaisia kasvoja niillä ihmisillä, joilla menee kaikin tavoin hyvin, ainakin ulkonaisesti. Miksi näin on? <

        No tässä mielettömässä oravanpyörässä mihinkä ihminen on henkensäpitimiksi pakotettu harva jaksaa kokoaikaa hymyillä ja olla iloisella mielellä, vammaiset ovat yleensä saaneet vapautuksen tästä sopasta ja nekin jotka jotain tekevät ovat lähinnä kuin jossain hoivapaikan askartelukerhossa.

        >Minulle jäi vähän sellainen kuva vastauksestasi, että syytät Jumalaa kaikista epäoikeudenmukaisuuksista, kaikista vääryyksistä, ylipäätään kaikesta pahasta, mitä tässä maailmassa on<

        Hmmm…no ainakin Jumala antaa vääryyden jatkua vaikka uhrina olisi kuinka syyttömiä ihmisiä.

        Se ainakin on varmaa että täällä ei olla omasta tahdosta, Jumala aikojen alussa päätti luoda ihmisen ja siihen ihmisellä ei ollut mitään sanomista, ilman ihmisen luomista ei olisi ihmisen tekemää syntiäkään.

        >Tuolla tavoin, et koskaan tule löytämään sitä rakastavaa Jumalaa, jonka mm. minä olen löytänyt. Jos et näe ihmiskunnan vastuuta asioiden tämän hetkisessä tilassa, tuskin näet myöskään omaa vastuutasi Jumalan edessä omasta tilastasi.<

        Näen kyllä mihinkä ihmiskunta on menossa, mutta siihen ei yksilö paljoa voi vaikuttaa, ihan sama kuin kusisi Atlantiin ja mittaisi senjälkeen että paljonko vedenpinta nousi !

        Miksi Jumala lymyää piilossa ihmisiltä, eikö voisi näyttäytyä vai mistä kiikastaa, eikö voisi ottaa sellaista hahmoa jonka ihminen kestäisi nähdä ilman että henkiriepu lähtee, vaikka jonkinlainen valoaloistava hahmo mistä ei erotu yksityiskohtia ?

        Koska pysyttelee piilossa tarvitaan kaikenmaailman uskonnot paikkaamaan tämä aukko.

        Tai sitten koko Jumala käsite on vain ihmisen itsensä luoma käsite jolla yrittää ymmärtää tätä todellisuutta ja maailmankaikkeutta.



        >Alunperinkin ero Jumalan yhteydestä on tapahtunut niin, että ihminen on halunnut kaiken sen tiedon, mitä Jumalallakin on, olla siis Jumalana Jumalan paikalla päättäen, mitä haluaa tehdä ja mitä ei. Tässähän se valinnan paikka juuri on, tienristeys, jossa voi nöyrtyä ja kääntyä Jumalan puoleen ja tunnustaa Jumalan kaikkivaltius tai olla sitten itsekäs ja ylpeä ja kääntää selkä Jumalalle, vihata Häntä ja syyttää Häntä kaikesta.<

        Mistä tiedät että näin on, eikö Raamatun mukaan homma ratkaistu sillä syökö Eeva sitä kiellettyä omenaa vai ei, ja vaikka lopulta söikin niin ratkaisuun taisi vaikuttaa myös ihmistä moninverroin älykkäämpi ja viekkaampi ja väkevämpi voima, mikähän mahtoi olla Eevan voittokerroin.

        Tai sitten se paratiisilegenda pitää ymmärtää pikkasen toisin, vaikka Sumerilaisten näkövinkkelistä.


    • pöyristynyt

      tekstiäsi lukiessani minulle tuli mieleen sodat ja kaikki lapset ja syyttömät jotka siellä kärsivät, vanhemmet kuolevat sukulaiset kuolevat ja lapsi jää yksin sodan keskellä vain "jumala" on hänen kanssaan vai onko? tai narkomaanit monet ovat narkkomaaneja kymeniä vuosia taikka koko loppu elämänsä, miksi jumala antaa niin käydä? mitä pahaa he ovat tehneet kun ovat joutuneet siihen tilanteeseen? tai sitten ne ihmiset joilla ei ole mitään, on täydellinen perhe, ei ole huolia on ystäviä on kaikkea mitä tarvitsee? onko se oikeuden mukaista? oletko aivan varma että se sinun jumalasi on edes olemassa?

      • olen itse asiat kokenut elä...

        Synnin takia ihmiset menettävät kaiken hyvän elämästään ja synnin takia heidän lapsensakin saavat kärsiä. Kääntykää siis Jumalan puoleen, palvelkaa Häntä ja tehkää Hänen tahtonsa mukaisesti, niin saatte elämäänne siunauksen.
        Turha Jumalaa on syyttää siitä, jos itse elää oman mielensä mukaan ja korjaa elämäntavallaan huonoa satoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe