Veikö Räsänen ääniä kristillisiltä?

Yksi tapaus (monien joukossa)

Pappa ja tietenkin myös mummu, jotka ennen ovat äänestäneet kristillisiä, äänestivätkin keskustaa. Syynä ainakin se, että Räsänen oli esittänyt pitkien hiusten sallimista armeijassa. Kun pappa näki lehdestä Räsäsen poseeraavan pitkätukkaisen poikansa kanssa, niin pappa tokaisi vihaisena, että "tässä huushollissa ei sitten äänestetä ristillistä!".

9

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolueen imago ennallaan

Minulle on ihan sama, vaikka armeijassa sallittaisiin minkälainen hiusmuoti tahansa. Se kuitenkin kertoi paljon Räsäsestä, että hän otti asian esille, kun se koski hänen omaa poikaansa. Todella kristillistä!

Räsänen yritti kuitata koko homman huumorilla, mutta tahra jäi kilpeen. Kun näin hänet eilen Ylen lähetyksessä, ajattelin, että tuossa on se omaa etua ajava itsekäs ihminen.

Minun ääntäni tapaus ei vienyt, olisin joka tapauksessa äänestänyt eri puoluetta (presidentinvaalien 1. kierroksella äänestin Kallista henkilönä). Koko kd-puolueesta minulla ei ole Räsäsen töppäyksen vuoksi sen huonompi kuva kuin ennenkään. Kyseinen henkilö kantaa taakkansa minun silmissäni ihan itse.

• ......

Minäkin olen ollut kristillisten kannattaja, mutta samasta syystä ja Hämeen vaalipiirissä, jossa muilla kristillisillä ei ollut mahdollisuuksia äänioikeutettuna äänestin Kokoomusta.

• mamma55

Johan on ihmisillä äänestyskriteerit! Räsäseltä kysyttiin tästä tukkahommasta tv:ssä ja hän sanoi sen olleen vitsi! Toimittajat olivat tehneet siitä sitten etusivun jutun, kun ei sinä päivänä ollut mehukkaampaa tarjolla. Voi teidän kanssanne!!

• sitä on vitsiksi

edes yrittää vaalien alla kääntää,kun oivalsi itsekin paljastaneensa motiivinsa poliitikkona,omien etujen ajamisen,ja vielä tyhmimmällä mahdollisella tavalla,oman perheenjäsenen kautta.

• mamma55
        sitä on vitsiksi kirjoitti:

edes yrittää vaalien alla kääntää,kun oivalsi itsekin paljastaneensa motiivinsa poliitikkona,omien etujen ajamisen,ja vielä tyhmimmällä mahdollisella tavalla,oman perheenjäsenen kautta.

Mulla on kolme armeijan käynyttä poikaa ja tuo hiusten pituus on kuuma keskustelun aihe ennen armeijaan lähtöä. Yksi pojistani meinasi tukan (pitkän) leikkuun takia jättää koko armeijan väliin. On niin tuttua nämä väännöt. Saatoin hyvin samaistua Päivin ja poikansa tunnelmiin. Pojalla on (oli) komeet kutrit, kyllä niiden leikkaamista on varmasti mietitty.
        Että viitsitte tarttua joka asiaan.

• sen saman
        mamma55 kirjoitti:

Mulla on kolme armeijan käynyttä poikaa ja tuo hiusten pituus on kuuma keskustelun aihe ennen armeijaan lähtöä. Yksi pojistani meinasi tukan (pitkän) leikkuun takia jättää koko armeijan väliin. On niin tuttua nämä väännöt. Saatoin hyvin samaistua Päivin ja poikansa tunnelmiin. Pojalla on (oli) komeet kutrit, kyllä niiden leikkaamista on varmasti mietitty.
        Että viitsitte tarttua joka asiaan.

Nythän nimenomaan sanoit sen itse, mitä monet ovat kritisoineet. Miksi PR ei ollut asiasta huolissaan silloin kun sinun poikasi olivat menossa armeijaan? Miksi häntä kiinnosti asia vasta sitten, kun se koski hänen poikaansa?

Ymmärrän kyllä äitien huolen pojistaan, mutta ihan siltä pohjalta ei kuitenkaan tätä maata johdeta. On näet tuo nepotismi politiikassa aika huonossa huudossa. Ehkä PR:n kannattaa jatkossa keskittyä äitinä toimimiseen, sen homman hän varmasti hoitaa hyvin, mutta poliitikon pitäisi pystyä välittämään muistakin kuin omistaan.

• Räsänen oli kuitenkin kristillidemokraateista ainoa järkevä ehdokas... ;)

• wca

Kyllä on ristittyjen piirissä keskustelunaiheet vähissä jos jonkun hiukset nousevat tärkeäksi teemaksi voi vitttu.

• % % % %

Vaalitentissä Räsäsen ja Kärkkäisen kannanotto Israelin kysymykseen vei minun ääneni. Eivät olleet rehellisesti siunaamassa Israelia. Pallottelivat kysymystä populisteina ja olivat kovin puolueettomia. Katsokoon peilistä. Miten tämä on mahdollista. Onko nyt niin, että korkeakirkollisuus vielä on kivenä kengässä.

Ihan muussa puolueessa voi sitten olla, jos KD ei tunnusta tosiasioita Israelin tilanteesta ja alijasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe