"Kotimaa" otsikoi 15.3.2007 "Maahanmuuttajia otettava vastaan enemmän". Tekstiosiossa kerrotaan, että verkkolehdessä kysyttiin miten paljon Suomen tulisi ottaa vastaan maahanmuuttajia. 38 % äänestäneistä oli sitä mieltä, että Suomeen on otettava maahanmuuttajia nykyistä enemmän, 36 % vastanneista oli sitä mieltä, että nykyinen määrä on hyvä ja 26 % ottaisi maahanmuuttajia vastaan nykyistä vähemmän.
Joten, jos lähdemme siitä perusoletuksesta, että "Kotimaan" verkkolehtiäänestys edustaa koko kansan mielipidettä eikä sitä ole mitenkään manipuloitu,
äänestäneistä 62 % on sitä mieltä, että maahanmuuttajia on joko tarpeeksi tai liikaa. Lehden otsikko väittää päinvastaista!
"Kotimaan" outo otsikko
2
302
Vastaukset
- realisti*
kysymys ei ole ylipäätään pakolaisista, vaan ei-valkoisista maahanmuuttajista. olennaista ei ole pakolaisuus vaan ROTU. sinun tulee ymmärtää että meneillään on ROTUPOLIITTINEN OHJELMA ja KAIKKI maahanmuuttoa koskeva uutisointi on propagandistista.
- The Rat
Miten tämä nyt uskontoihin liittyy?
No jaa, toisaalta voitaisiin todeta että 38% 36%=74% on sitä mieltä että pakolaisia pitäisi ottaa vähintään yhtä paljon kuin nyt. Ja koska 74 > 62, on lehden linjaus oikeutettu...
No ei.
Mutta lasketaan painotettu keskiarvo. Nyt otetaan 100 yksikköä pakolaisia, 38% haluaisi lisää (38x2), 36% pitäisi nykylinjan (36x1) ja 26% haluaisi vähemmän (26x0). Yhteensä: 38*2 36=112.
Voitaisiin siis todeta että suomeen pitäisi ottaa vuodessa 12% lisää pakolaisia - kansan mielipiteen mukaan.
Mutta eihän näitä näin voi laskea, ja toisaalta lehti myy lööpeillään ja otsikoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398