Kalterintakaa osa 24.

Kalterintakaa

9. päivä Helmikuuta 2003 Sunnuntai
Keravan nuorisovankila 72 päivää vapautumiseeni

Tänään näyttäisi televisosta tulla Enkelin kosketus, siitä sarjasta kyllä pidän.
Mietin tuossa, etten taida hakea lomaa kun se on niin monimutkaisen tuntuista ja loma on niin lyhyt etten kerkiäisi oikeastaan kuin mennä kotiin ja lähteä heti takaisin, mutta täytyy keskustella vartijan kanssa.
Eilen luonani kävi Jehovan todistaja juttelemassa. Ensin vähän ihmettelin, että kuka ihme tuo mies on mutta sitten hän esitteli itsensä ja sitten me juteltiin 45 minuuttia ja annoin hänelle lupauksen, että muutkin saavat käydä luonani turisemassa. Tämä mies kertoi, että Jehovan todistajat ovat veljiä ja sisaria keskenään tämä "veli" lupasi sitten toimittaa minulle Raamatun ja lupasi minulle, että kanssani pidetään yhteyttä myös kirjeitse.
No se oli eilen se, toivottavasti hän ei tule tänään käymään kun vartijat ja toiset vangit saattavat ryhtyä karsastamaan minua. Toivon, että hän tulee ensiviikolla.
Tämä mies kertoi, että Jumalan tietäminen ja tunteminen on kaksi eri asiaa, Raamatun mukaan Jumala pitäisi tuntea ja siihen kuuluu se, että hänelle täytyy puhua siis rukoilla ja hänen nimeään- Jehova - täytyy käyttää.
Minä pelkään, että jos minua tullaan tänä päivänä teervehtimään niin vartijat rupeavat kohtelemaan minua penseästi ja jos joku vanki kuulee ne puheet niin he ryhtyvät minua kiusaamaan mutta tulisivat nyt ensiviikolla.

(Niin tämä oli ensimmäinen kerta kun Jehovan todistajat vierailivat luonani, en tiennyt tuossa vaiheessa heistä paljoakaan mutta ensivaikutelma oli miellyttävä. Mainintoja Jehovan todistajista ja oman uskoni kehittymisestä tulee nyt melkein jokaisena päivänä jonkin aikaa mutta sitten tämä aihe siirtyy enemmän taustalle.)

4

1030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalterintakaa

huomasin että olin laittanut väärän järjestysnumeron tähän merkintään. sen kuuluisi olla osa 25.

• Töt

koska tulee osa 25/26?

• Toutched by Engel

Eli moro vaan jos lueskelet. Se sarja on ihan kivaa katseltavaa, kun tuntuu pahalta ja ei jaksa uskoa ihmisten hyvyyteen, eli realismia suomessa ;) ..tuli vaan mieleen etteikö nykyään vankiloissa ole Raamattua(kirjoitin isolla ku en tiedä pitäisikö pienellä kirjoittaa(eipähän yläkerran ukko ainakaan pahastu)) niin aiheesta eksyin, en sun muita kirjoituksia vielä ole lukenu mut varmaan huomisen aikaan käväisen kattelemas. Uskonnosta voin varmaan sanoa, että kai se on hyvä asia jos oikeista syistä se tuntuu hyvältä, eikä ainoastaan siitä syystä, että joku on mukava käymällä luonasi ja kertoo asioista "mukavalla tavalla, saaden sinut paremmalle mielelle" ..lahkot ja kultit tekevät näin, en kuitenkaan tiedä vakaumustasi enkä syitä olla ottamatta tiettyä uskontoa itsellesi vaalittavaksi, voin ainoastaan sanoa.. Tutki sydäntäsi tarpeeksi kauan ollaksesi varma ja sen jälkeen tee valintasi.

Siihen mitä kerroit muiden vankien, ehkä tulevasta irvailusta, en voi sanoa muuta kuin valmistaudu siihen että niin saattaa tapahtua. Luulisin kuitenkin vankilan olevan niitä paikkoja jossa se on paljon hyväksytympää kuin muualla ja siitä syystä tuskin koskaan käydään käsiksi, eli se jää ainoastaan "irvailuksi"

Haluan vielä heittää ison halauksen ja toivoa että löydät elämällesi suunnan pois vankiloista..

Toutched by Engel

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      267
      17542
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      187
      12454
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6212
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      35
      5118
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      75
      5029
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      54
      4162
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3763
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3692
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      62
      3286
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3159
    Aihe