Varsan ruokinta!

varsan ostanut

Ostin varsan, joka on syönyt aiemmin racing progressia ja heinää. Nyt mietin tässä, millä tavalla lähtisin ruokaa antamaan varsalleni.
Progressia ilmeisesti voi syöttää yksinomaan täysrehuna. Ajatuksena kuitenkin minulla on, että lisäisin mukaan kauraa pikkuhiljaa. VArsan täysrehu tarve on lukemani perusteella 1,5kg/pv, ja progress ohje on, että puolet kauraa, puoler progressia. Näin ollen siis lopulta n. 1l kauraa, 1l progressia päivässä. Riittääkö tämä teidän mielestä takaamaan sen, että varsa saa kaiken, mitä se kasvaakseen tarvii? Pitäisikö mukaan lisätä vielä jotain?

3

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sweetypai

      minun varsani saa progressia ja kauraa, puolet ja puolet...eli aamulla litran ja illalla litran...eli litran molempia päivässä!! ja heinää tietysti reilusti päälle. Varsani on nyt 2v. ja näin syönyt melekin vuoden...hyvin kasvaa ja on erittäin virkeä. Nyt keväällä lisänä kivennäistä ja valkosipulia flunssan estoon kosteilla keleillä!

    • glowy

      itse en tuota progressia ole käyttänyt... sopii minusta paremmin omien kokemusten mukaan aikuiselle hevoselle, tuollaiselle ½-2½ vuotiaalle rasingin mineral ja protein takaamaan sitten tarpeellisen valkuaisen...

    • mdb

      Riippuu nyt tietysti varsasta ja minkä rotuinen se on.. Mutta 24/7 pihattovarsa porukassa on saanut safkaa ( kaura/ohra) 7-8 litraa päivässä eikä ole lainkaan liikapaksu. Vuosikkaiksi tulevat siis. Black Horsen varsarehu lisänä.

      Tosin voisi olla parempi löytää jokin hyvä täysrehu ettei tarvitse viljamäärien olla noin isoja että varsoilla ei kyljet tunnu.

      Öljy esimerkiksi olisi kuulemma erittäin suositeltavaa varsoille korvaamaan viljaa.

      Niitä lukemiasi rehutarpeita ei kannata sitten ottaa ihan täydestä, toki ohjeistavina. Usein vaan käy niin että tuloksena voi olla vaikka laiha varsa.

      Heinän on oltava erittäin hyvää vaikka se monille onkin vaikeaa hankkia enää tänä keväänä. Iso heinämaha ei ole suotavaa sekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe