voiko poskiontelotulehdukseen liittyä oksettavaa oloa

ei jaksa enää

ensin oli viikon kova flunssa, sitten oli yhden päivän ihan ok olo, kunnes taas meni kaikki voimat ja alkoi paha olo, nenä ihan tukossa.
Kävin lääkärillä ja ultralla totesi poskiontelotulehduksen ja sanoi, että paha olo liittyy varmasti siihen. Nyt kulunut tuosta 2 päivää ja ajoittainen pahaolo jatkuu, varsinkin aamulla. Onko enää normaalia? Miten pahaolo voi liittyä poskionteloihin?

6

12048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörri_2_möykky

Paha olo ja pahoinvointi voi liittyä tukkoisiin poskionteloihin. Poskiontelotulehdus on ärsyttävä tauti ja se voi ilmetä monin eri tavoin. Nyt on liikkeellä ärhäköitä tauteja, jotka voivat oireilla pitkän aikaa ja eri tavoilla.

• illyrio

Joo, se voi liittyä siihen. Mulla itselläni on ollut vastaavia oireita pari kertaa, kun oli poskiontelot kipeänä. Joskus oli niin huono olo, että oli parempi mennä sänkyyn makaamaan kuin olla pystyssä.

Koetahan kestää, kyllä se siitä vielä parantuu.

• ei jaksa enään
        illyrio kirjoitti:

Joo, se voi liittyä siihen. Mulla itselläni on ollut vastaavia oireita pari kertaa, kun oli poskiontelot kipeänä. Joskus oli niin huono olo, että oli parempi mennä sänkyyn makaamaan kuin olla pystyssä.

Koetahan kestää, kyllä se siitä vielä parantuu.

Taas tuli illaksi parempi olo, mutta oikeen jo pelottaa miten aamun käy. Tänään oli niin paha olo, että pyörin vaan sängyssä koko päivän. Toivottavasti menee pian ohi ja antibiootit alkais tehoamaan.

• potilas_ghj
        ei jaksa enään kirjoitti:

Taas tuli illaksi parempi olo, mutta oikeen jo pelottaa miten aamun käy. Tänään oli niin paha olo, että pyörin vaan sängyssä koko päivän. Toivottavasti menee pian ohi ja antibiootit alkais tehoamaan.

Muista levätä riittävästi ja juo paljon kuumaa mehua yms, niin taudin pitäisi lähteä pois. Toivottavasti lääkkeet tehoavat nopeasti.

• paraneeko tästä?
        ei jaksa enään kirjoitti:

Minulla myös poskiontelotulehdus. Olen reilun viikon kuumeillut, antibiootti viidettä päivää, eilen punktio. Vointi vähän parempi, mutta lämpöä on edelleen. Kyllä kypsyttää! Miten pitkään tätä tautia joutuu kestämään? Lääkäri oli sitä mieltä, että punktio voidaan joutua uusimaan viikon kuluttua.

• rapakon takaa
        paraneeko tästä? kirjoitti:

Minulla myös poskiontelotulehdus. Olen reilun viikon kuumeillut, antibiootti viidettä päivää, eilen punktio. Vointi vähän parempi, mutta lämpöä on edelleen. Kyllä kypsyttää! Miten pitkään tätä tautia joutuu kestämään? Lääkäri oli sitä mieltä, että punktio voidaan joutua uusimaan viikon kuluttua.

Mulla poskiontelontulehdus räkätaudin jälkeen ennen joulua, söin kolme antibiootti kuuria ja nuuskin kuus viikkoa nenäsumutetta, paremaksi olo muuttui alku lähdöstä, mutta en ollut terve vaan suurimman osan saikulla. Kuus vkoa ekasta antibioottikuurista pääsin ct:en jossa turvotusta ontelon limakalvolla, eli siitä lähtien käytin vaan sarvikuonoa.
        Kuukauden olin ihan jees mutta nyt on sitten ohimolla taas kipua, eli turvotus varmaan tullut takasin. Koko vuoden on ollut toinen korva lukossa, luultavasti siihen turvotukseen liittyen sekin vaiva.
        Meillä täällä maassa ei punkteerata mielellään, koska siitä alkaa se kiere, saikkua antavat helpolla ja täytyy levätä, kovin helposti pitkittäytyneessä kivussa ottavat tuon röntgenin.
        Kait tää joskus helpottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe