Kalterintakaa Osa 26

Kalterintakaa

10.päivä helmikuuta 2003 Maanantai
Keravan nuorisovankila 71 päivää vapautumiseeni

Onneksi tänään alkoi taas työt nyt on sentään tekemistä eikä aika käy pitkäksi. Ja tekemistä kyllä riittää ovat nimittäin sotkeneet viikonlopun aikana aika lahjakkaasti. Olen miettinyt tuossa, että mitätän perhe sanoisi jos liittyisin Jehovan todistajiin? Tietysti jos heitä vaivaa se niin voinhan keskutella näiden kanssa muuallakin kuin kotona. Toissapäiväinen vierailu piristi minua ja olen päättänyt jatkaa tutustumista Jehovan todistajiin siviilissäkin. Haluaisin elää kunnolla, siinä auttaa varmasti se, että keskityn Raaamatun lukemiseen. Uskonnon pitäisi olla elämäntapa ei voi ajatella, että uskotaan vaan silloin kun siltä tuntuu.
(muita päivän askareita)

Kyllä minä taidan omistaa elämäni Jehovalle, sillä kuoltuani voin päästä paratiisiin kun Jumala on tehnyt maailman uudestan. Yksi kysymys nousi pintaan joka täytyy esittää tälle miehelle eli mitä mieltä he ovat armo murhasta? Siitä tuli äsken ohjelmaa ja siinä esitettiin monenlaisia mielipiteitä asiasta.
Eilen muuten tuli televisossa juttua Tahkovuoren korottamisesta ei siinä kyllä tullut esille mitään uutta jota en entuudestaan tietäisi.

(Aika jännä on nyt näin jälkikäteen lukea omaa tekstiä ja huomata kuinka olen ollut innoissani Jehovan todistajista. He eivät olleet minulle millään tavalla uusia tuttavuuksia koska kotonamme on käynyt todistajia niin kauan kuin muistan mutta nyt kun minulla oli mahdollisuus touhuta ilman vanhempieni valvontaa niin uskalsin ottaa tästäkin asiasta selvää ilman vanhempieni taholta tulevaa painostusta. Sinun joka luet tätä päiväkirjaa on hyvä tietää, että tämä aihe näyttäisi kestävän vielä jonkinaikaa.)

7

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

milloin tulee osa 27?

• kalterintakaa

ihan pian, kuhan kerkiin muilta töiltäni

• odottaen..
        kalterintakaa kirjoitti:

ihan pian, kuhan kerkiin muilta töiltäni

halauisin tietää miten tänä päivänä pärjäät, oletko löytänyt työn, puolison? kirjoituksesi on tosi mielenkiintoista, kiitos siitä. =)

• kohtalontoverisdfd

Miten paljon sinulle tuli korvauksia maksettavaksi? minä aikoinaan sekoilin ja summa oli jotain 25 000€. Noh, siitä on aikaa 6 vuotta ja nyt ne on maksettu jokaista euroa myöten.... tsemppiä...

• ja HYVÄÄ toivotan!

Löysin tänään päiväkirjasi ja luin heti kaikki osat läpi. Kiitos sinulle kun jaoit kanssamme palan elämääsi. Se on arvokasta. Olen pahoillani että olet saanut tylyjä kommentteja. Osa ihmisistä tuntuu käyttävän nettiä pelkästään muiden loukaamiseen. Itse olen agnostikko eli Jumala ei kuulu elämääni, enkä pidä Jehovan todistajien uskonnosta (liikaa suvaitsemattomuutta ja autoritaarisuutta) mutta en silti halua punnita yksittäistä ihmistä sen mukaan mitä uskontoa hän tunnustaa. Toivon sulle kaikkea hyvää.

• uskomisesta

Vielä lisäisin, että kyllä mä sen uskon että jossain tilanteessa uskoontulo varmasti pelastaa ihmisen joutumasta "pahoille teille". En voi tietää ettei mullekin joskus vielä satu elämässä jotain sellaista mihin reagoisin niin että tulen uskoon. Esim. jos oma lapsi kuolisi niin oisko muuta mahdollisuutta kuin uskoa jälleennäkemiseen tai sitten vajota syvälle katkeruuteen - varmasti eka vaihtoehto ois parempi. Mutta psykologiaa se on silti mun mielestä, eli ihmismielestä itsestään lähtöisin olevaa, eikä osoitus siitä että Jumala olisi olemassa. Mutta kuten sanoit, nää pohdiskelut ei kuulu tälle palstalle joten ei tästä sen enempää.

• Ite oot kalterisi valinnu
        uskomisesta kirjoitti:

Vielä lisäisin, että kyllä mä sen uskon että jossain tilanteessa uskoontulo varmasti pelastaa ihmisen joutumasta "pahoille teille". En voi tietää ettei mullekin joskus vielä satu elämässä jotain sellaista mihin reagoisin niin että tulen uskoon. Esim. jos oma lapsi kuolisi niin oisko muuta mahdollisuutta kuin uskoa jälleennäkemiseen tai sitten vajota syvälle katkeruuteen - varmasti eka vaihtoehto ois parempi. Mutta psykologiaa se on silti mun mielestä, eli ihmismielestä itsestään lähtöisin olevaa, eikä osoitus siitä että Jumala olisi olemassa. Mutta kuten sanoit, nää pohdiskelut ei kuulu tälle palstalle joten ei tästä sen enempää.

Vai ??

Miksi sinä olet kalterin takana?

Ei Jehovaan tartte uskoa jossei taho...Ei linnaan joudu, jossei taho...ei tartte edes syödä, jossei töitä tahdo tehdä taho...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1309
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1083
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1009
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1003
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe