Punamullan suosio romahti

Jaba_43

On jännä nähdä, että kansalaisten mielipiteet ovat sittenkin aika löyhässä: sitä kannatetaan, mikä tuntuu todennäköiseltä.

Lipposen hallitusten aikana siniouna oli gallupeissa suosituin, Vanhasen ykkösen aikaan punamulta hakkasi muut vaihtoehdot ja nyt galluppien kärkeen nousi se, jonka kansalaiset uskovat toteutuvan: porvarihallitus.

Sama ilmiö tapahtuu Naton suhteen. Kunhan poliittinen johto alkaa puhua puolkustuspolitiikasta, sen vaihtoehdoista ja kustannuksista avoimesti ja kiertelemättä, niin kansan enemmistö kannattaa Nato-jäsenyyttä saman tien.

20

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteutuvan..

      ja ulkoministeriksi sitten tietenkin kokenut Väykky Paavo, se on ehdoton ykkönen!

      • kuin ilvekset

        Väyrynen: Suomen inhotuin poliitikko. Tuskinpa Vanhanen niin hölmö on, että päästää Väyrysen pelailemaan omia pelejään hallitukseen.


    • Kalku Laattori

      Tuskinpa ainakaan kustannuksista puhumisen seurauksena kannatus nousee. Erilaisia laskelmia on tehty, ja puhutaan jopa kaksinkertaisista kustannuksista nykyiseen verrattuna. Selvää on, että Natossa puolustusmenot joka tapauksessa nousevat selvästi.

      Toisekseen, Nato-vastaisuus on ollut vuosien ajan hyvin vakaata. ei ole verrannollinen hallituspohjakannatukseen.

      • Jaba_43

        Aseteknologia kallistuu. Uskottava puolustus on tulevaisuudessa hyvin paljon kalliimpaa yksin kuin Naton jäsenenä. Tämä on selvitetty ja selvitys esitetty eduskunnalle jo viime vuoden puolella, silloin, kun Kääriäinen piti kohupuheensa: "lisää rahaa tai Natoon".


      • Sandra.s

        kustannuksista puhumiset ovat jokseenkin naurettavia. Suomi panostaa jo nyt ja on panostanut jo aiemmin NATO kelpoiseen kalustukseen.

        Kustannukset tulevat samalla tavalla kuin EU:hun liittyessä, nousemaan.

        Ei helkkarissa Natoon, Iran otti brittejä vangeiksi Persianlahdella. Irakin aluevesillä. Helvetin tulen arkaa aluetta. Menkää vaan NATOon jotka haluatte Suomen mukaan siihen tulevaan suureen rähinään.

        Siellä lentää kohta ydinohjukset.


      • res. alik.
        Jaba_43 kirjoitti:

        Aseteknologia kallistuu. Uskottava puolustus on tulevaisuudessa hyvin paljon kalliimpaa yksin kuin Naton jäsenenä. Tämä on selvitetty ja selvitys esitetty eduskunnalle jo viime vuoden puolella, silloin, kun Kääriäinen piti kohupuheensa: "lisää rahaa tai Natoon".

        Onko hurjiakin tetsareita ja mettäleirejä?


      • Jaba_43
        Sandra.s kirjoitti:

        kustannuksista puhumiset ovat jokseenkin naurettavia. Suomi panostaa jo nyt ja on panostanut jo aiemmin NATO kelpoiseen kalustukseen.

        Kustannukset tulevat samalla tavalla kuin EU:hun liittyessä, nousemaan.

        Ei helkkarissa Natoon, Iran otti brittejä vangeiksi Persianlahdella. Irakin aluevesillä. Helvetin tulen arkaa aluetta. Menkää vaan NATOon jotka haluatte Suomen mukaan siihen tulevaan suureen rähinään.

        Siellä lentää kohta ydinohjukset.

        ...Nato ei tee mitään päätöksiä yhdenkään jäsenensä sotiin osallistumisista. Jokainen Naton jäsen päättää täysin itsenäisesti mihin se lähtee mukaan ja mihin ei.

        Jos Suomi on Naton jäsen, niin joukkojen lähettämisestä päätetään sen jälkeen samalla tavalla kuin nytkin: yhteistyössä Presidentin, hallituksen ja eduskunnan kanssa, ja päätöksen pitää olla kaikkien kolmen osapuolen osalta yksimielinen.

        Suomi siis menee mukaan "rähinöihin" vain tasavallan presidentin suostuessa, hallituksen ehdottaessa ja eduskunnan enemmistön hyväksyessä asian.

        Kustannuksista on myös turha puhua. Se on tutkittu. Nato on halvempi ratkaisu, kuin sama turvataso yksin kustannettuna.


      • vastahan

        julkistettiin tästä tutkimus. Laadullisesti ja kustannuksiltaan ei ole asepalveluksen voittanutta


      • Sandra.s
        Jaba_43 kirjoitti:

        ...Nato ei tee mitään päätöksiä yhdenkään jäsenensä sotiin osallistumisista. Jokainen Naton jäsen päättää täysin itsenäisesti mihin se lähtee mukaan ja mihin ei.

        Jos Suomi on Naton jäsen, niin joukkojen lähettämisestä päätetään sen jälkeen samalla tavalla kuin nytkin: yhteistyössä Presidentin, hallituksen ja eduskunnan kanssa, ja päätöksen pitää olla kaikkien kolmen osapuolen osalta yksimielinen.

        Suomi siis menee mukaan "rähinöihin" vain tasavallan presidentin suostuessa, hallituksen ehdottaessa ja eduskunnan enemmistön hyväksyessä asian.

        Kustannuksista on myös turha puhua. Se on tutkittu. Nato on halvempi ratkaisu, kuin sama turvataso yksin kustannettuna.

        Uskotko edes itse tuohon mitä kirjoitat?

        Anteeksi, en halua loukata mutta olen omaa mieltäni asiasta.


      • kuten Jäbä
        vastahan kirjoitti:

        julkistettiin tästä tutkimus. Laadullisesti ja kustannuksiltaan ei ole asepalveluksen voittanutta

        Ovat "päättäneet" että Nato on halvempi niin silloinhan se on... Viis siitä, että tutkimukset osoittavat yleisen asevelvollisuuden olevan edullisin ratkaisu.


      • Jaba_43
        Sandra.s kirjoitti:

        Uskotko edes itse tuohon mitä kirjoitat?

        Anteeksi, en halua loukata mutta olen omaa mieltäni asiasta.

        Asia on niin kuin sanoin.

        Sinun mielipidettäsi en loukkaa.


    • Sandra.s

      tyyppi mutta minä en ainakaan tule NATOa kannattamaan. (Sanotaanko että jos elän, niin en ainakaan 15. vuoteen.)

      • Pahvi-Sauli

        Kun Jäbä innostuu, siinä on oksat pois ja järkiargumentit roskiksessa. Tiesitkö, että Jäbä pitää itseään Paasikiven näköisenä? Eikä vain näköisenä, ilmeisesti. Ikäluokka alkaa kyllä jo täsmätäkin.


      • Jaba_43

        Odota kunhan Natosta aletaan puhua asiaa ja asiallisesti eikä pelkällä tunteella niin kuin tähän saakka.


      • "ASIAA"
        Jaba_43 kirjoitti:

        Odota kunhan Natosta aletaan puhua asiaa ja asiallisesti eikä pelkällä tunteella niin kuin tähän saakka.

        niin sen vastustus maassamme kasvaa yhä entisestään.

        kokoomus on PERSEESTÄ vaikka ehkä nyt hallitukseen pääseekin, VALITETTAVASTI.


      • Jaba_43
        "ASIAA" kirjoitti:

        niin sen vastustus maassamme kasvaa yhä entisestään.

        kokoomus on PERSEESTÄ vaikka ehkä nyt hallitukseen pääseekin, VALITETTAVASTI.

        Natosta puhutaan asiaa 2008.


    • Tässähän on kyse siitä, että ihmisillä on halu pienentää tätä kognitiivistä dissonanssia.

      Mennään sen puolelle, jolla arvellaan enemmistön olevan.

      Punamullan suosion romahdus ei ole mikään yllätys.

      • "YLLÄTYS"

        että olet saitin TYHMIN kirjoittaja.


      • Jaba_43

        ...niin se on, että sitä gallupit kannattavat, minkä kansa luulee toteutuvan.

        Kokoomuksen kohdalla tuo on mennyt kuitenkin Taloustutkimuksen mittauksissa pieleen. Galluppi on mitannyt laskua, muttaq toteutunut tulos on nousua.


      • Jaba_43
        "YLLÄTYS" kirjoitti:

        että olet saitin TYHMIN kirjoittaja.

        Tuomarilla taitaa olla tyhmyyden arvioinnista omakohtaista pätevyyttä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe