Ihmiset, jotka haluavat kieltää Jumalan teot, nojaavat mm tällaisiin väitteisiin:
1. Raamattu on ihmisten kirjoittama, sisäisesti ristiriitainen kirja, joka ei ole Jumalan sanaa.
2. Se, että vanhan ja uuden testamentin jumalakuvat ovat niin erilaiset, johtuu kulttuurievoluutiosta. Ihmiset ovat siis kirjoittaneet aikansa kulttuurin jumalakäsityksen mukaisesti.
3. Evankeliumit ovat legendoja, joiden ainekset löytyvät ympäröivien kulttuurien mytologioista. Mm neitseestä syntyminen ja kuolleista ylösnouseminen ovat tällaisia muualta lainattuja aineksia.
Kysymys kuuluu: Miten nämä väitteet kieltävät Jumalan teot?
Lyhyesti sanottuna niissä halveksitaan Jumalan Herruutta. (Vrt. 2 Piet 2:10 ja Juud 1:8).
Näiden väitteiden olettama jumala on kovin pieni verrattuna siihen käsittämättömän ylivoimaiseen Jumalaan ja suureen Herraan, joka löytyy Raamatusta:
”Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.” Jes 55:8-9
”Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niin kuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'” Dan 4:32
Väitteillä kielletään nämä Jumalan teot:
Jumala puhuu Raamatussa yksittäisten ihmisten kautta tavalla, joka sopii juuri tuon ajan ihmisten kulttuuriseen ja henkiseen tilanteeseen.
Ympäröivistä kulttuureista otetut Raamatun ainekset palvelevat täydellisesti Jumalan kokonaisilmoituksen tarkoitusperiä.
Muutokset hänen puhetavassaan johtuvat siitä, että hän on valmistanut ihmiskuntaa ottamaan vastaan sanomaa, jota emme voisi käsittää ilman valmistelua.
Hän on ohjannut keskenään erimieliset, vajavaiset ihmiset valitsemaan juuri oikeat kirjoitukset sekä vanhan että uuden testamentin kaanoniin.
Mikään ei tapahdu Jumalan tietämättä eikä sallimatta (edes Raamatun muotoutumisessa).
Näiden kieltäminen on Jumalan Herruuden ja tekojen kieltämistä.
”Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.” Matt 10:29-30
Jumalan tekojen kieltäminen
5
184
Vastaukset
- Rebekka
Olipa niin hyvin sanottu,että siihen vöi sanoa vain:Aamen! Siunausta sinulle.
- Sielu
''" Kirjanoppineet farisealaiset ottavat oppinsa kuolleesta eikä elävästä; He kieltävät Valtakunnan Naiselle antaman oikeuden puhua Minun nimeeni, vaikka Minä ja Nainen olemme antaneet heille elämän. Kieltämällä Naisen he kieltävät Minut ja Valtakunnan. He ovat pakanoita, joille kuten haaskalinnulle kelpaa pesä ja kiiltävä ja kuollut, mutta elävää ne pelkää. " - M.
Ymmärrän miksi osa nykyihmisistä sysäisee Sielunsa kuolleen puun ja musteen sekaan, ja siltä pohjalta kieltää kaiken sen mikä on mahdollistanut hänen olemassaolonsa. Se ei koskaan ole ollut Luojan tarkoitus, koska jokainen Sielu, on arvokkaampi kuin se mitä on kirjan kansien välissä. Sillä loppujen lopuksi ketään ei tuomita sen mukaan mitä kirjan kansien välissä on, vaan sen mukaan mitä korvien välissä ja Sielussa on. Sielu on sidottava Valtakuntaan - ei kirjaan.''
www.suomalaiset.org- Sielu
Raamatun mukaan pirun kieli herjaa kaikkea mikä on pyhää. Se merkitsee lyhyesti sitä, että herjaamme pirun vaikutuksen pois kielestämme. KIVI -ratkaisu on valmistumassa. Tiedot koskien perimätietojamme ovat huomattavasti tarkemmat kuin suomalaiset.org -sivustolla. Opi muinaista suomen kieltä joka juurtuu Kansanmuistiin ja Kansansieluun. Saamasi myötä avaat oman Kointähtesi.
http://kivi.suomalaiset.org - Sielu
Sielu kirjoitti:
Raamatun mukaan pirun kieli herjaa kaikkea mikä on pyhää. Se merkitsee lyhyesti sitä, että herjaamme pirun vaikutuksen pois kielestämme. KIVI -ratkaisu on valmistumassa. Tiedot koskien perimätietojamme ovat huomattavasti tarkemmat kuin suomalaiset.org -sivustolla. Opi muinaista suomen kieltä joka juurtuu Kansanmuistiin ja Kansansieluun. Saamasi myötä avaat oman Kointähtesi.
http://kivi.suomalaiset.org" Sanottakoon kielellisenä vihjeenä ja viitteenä, että "Lasten kaltaisten on Valtakunta" -koska se koskee monen muun asian ohella kieltä. Jos joku hihhuli väittää lasta syntiseksi, niin synti ja synnin oppi tulee hänen suustansa, ei koskaan lapsen. "
Simonaho
" Vieras osittaa itään ja sanoo; "Varo Karhu!". Vieras osittaa Etelään ja sanoo; "Varo Kotka!". Mitä vieras ei koskaan osoita ja mistä hän ei sinulle kerro, on madot hänen korvien välissä jotka hän istuttaa sinun korvien väliin. "
Simonaho
" Sinun pitää asettaa minun mielikuvitukselliset jutut vasten kaikkea sitä mitä on Suomen kansasta esitetty. Ja myös sitä vasten, että tiedeyhteisö esittää Suomen kansan historian teorioiden kautta, jotka se itse todistaa potaskaksi uudella potaskalla. Se on muuten faktaa eikä mielikuvitusta. Ennenkuin leikkaa, liimaa ja leimaa, täytyy pitää huoli siitä että leikkaa, muuten saattaa liimata itsensä helvettiin. Ei se sen vaikeampaa ole - edellyttäen että leikka. "
Simonaho
" - Mikä on älkykkyysosamääräsi?
- Poista älykkyysosamäärä -sanasta kaikki mikä on arvotonta. Se mikä jää on minun, eli 1.
Apinasta-Ihmiseen -kehitys on teoria ja teoria ei ole totta. Minun älykkyysosamääräni on 1. Minä en kertakaikkiaan voi ymmärtää miten minä voin olla teoria. "
Simonaho
" Opettaja kun käskee lapsen luetella pronomineja, lapsen Sielu sulkee ovensa. Sama koskee kaikkia sanoja jotka sisältää herjan jossain muodossa. Miksi näin on? Vastaus: Pirua ei ikinä päästetä Valtakuntaan. "
Simonaho
" Tuomaan evankeliumi: 39 Jeesus sanoi, " Fariseukset ja kirjanoppineet ovat ottaneet tiedon avaimet ja piilottaneet ne. He eivät ole astuneet sisälle eivätkä anna kenenkään muunkaan tehdä niin. Olkaa te ovelia kuin käärmeet ja yksinkertaisia kuin kyyhkyset. "
Kaikki "sivistyksen ja kristinuskon" Suomen kansasta esittämät väittämät ja tieteen esittämät teoriat jotka se itse todistaa huuhaaksi uudella huuhalla, on siinä kuvailtu."
Simonaho
" kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi " on KIELIOPILLINEN OHJE. Vanha ilmaisutapa ja uusi ilmaisutapa on käänteinen.
Esimerkiksi: Tuomaan Evankeliumi 55. Jeesus sanoi, "Joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä ei voi olla opetuslapseni, ja joka ei vihaa veljiään ja siskojaan, ja kanna ristiä kuten minä teen, ei ole minun arvoiseni."
55. Kielellinen n.k. solmu. Ulkopuoli käännetään sisäpuoleksi ja päinvastoin. Lause kuuluu nykyisellä kielellä: " Joka rakastaa Isäänsä ja Äitiänsä on Opetuslapseni, ja joka rakastaa veljiään ja siskojaan ja joka ei kanna ristiä kuten minä teen, on minun arvoiseni. " "
Simonaho
" Tuomaan Evankeliumi 47: " Uutta viiniä ei kaadeta vanhoihin leileihin, tai ne saattavat hajota, eikä ikääntynyttä viiniä kaadeta uuteen leiliin ettei se pilaantuisi. Uutta paikkaa ei ommella vanhaan kankaaseen ettei siihen tulisi repeämiä."
Toisin sanoen, nykyistä saastunutta kieltä ja kielioppia, ei saa soveltaa pyhien kirjoitusten tulkintaan. Vain Valkoisen Kiven tulkinta on oikea.
62: "Minä paljastan salaisuuteni teille, koska olette sen arvoisia. Tiedä aina mitä vasen ja oikea kätesi tekee"."
Simonaho
" Eli, noin 1700 -vuotta sitten esivanhempammi tiesivät kielessä tapahtuvista muutoksista, ja jättivät viestin tuleville sukupolville miten totuus löytyy. Se joka levitti synnin oppia joka perutuu vain mieleen, sillä ei ollut omaa kieltä ja kielioppia - hädin tuskin osasi lukea - siltä on kaikki ohjeet "piilotettu" - vaikka ne ovat hänen kasvojen edessä. Meidän ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin oppia avaamaan. "
Simonaho
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?keskustelu=1&kesexpand=575631&kesstart1=1&kesrows1=25&kesstart2=1066&kesrows2=1080 - tekee eläväksi
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." Joh 6:63
"Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa." Jaak 1:21
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713075
- 922855
- 512095
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201555- 151339
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51318Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131263- 181230
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222