Meillä on rukouksia kuuleva Jumala.
Hän kuulee meidän mielestämme vähäpätöisetkin rukouksemme.
Omistan pienen maatilan.
Tilalla on joskus harjoitettu maanviljelystä ja karjanpitoa. Tila sijaitsee luonnonkauniilla paikalla ja siihen kuuluu oma koski myllyineen, lampi sekä järvenrantaa.
Vuosien mittaan olen löytänyt ympäristöstä maatalouteen ja myllynpitoon liittyviä vanhoja esineitä.
Eilen sain vaivoin kärrättyä vanhan auran koskessa olevan padon liuskalle koristeeksi.
Mieleni olisi tehnyt kuvata koskea ja auraa, mutta kun en omista kameraa, niin se ei ollut mahdollista. Mielessäni huokasin, että olispa joku, jolta voisin pyytää apua ja tulihan se apu...
Nimittäin tänään, kun olin lähdössä kirkkoon, huomasin, että joku kuvasi koskeani. Menin miehen juttusille. Hän oli tunnettu luontokuvaaja.
Pyysin häntä lähettämään kuvat sähköpostitse minulle. Aikomukseni on tehdä kotisivu, jossa on kuvia maataloni vanhasta esineistöstä.
Näin Herra auttaa ja kuulee rukouksemme.
Varmaan sinullakin on kerrottavana vastaavia rukousvastauksia!
Heikoimmatkin huokaukset
13
364
Vastaukset
- KELLOKAS!!!!!!!!!!!!!
"Eristäytyvä ihminen katsoo itseensä".
- Apu tulee juuri
oikeaan aikaan, oikealta henkilöltä, olen huomannut saman asian.
Olen huomannut, että Jumalan suosio minua kohtaan, seuraa minua matkallani, ihmiset HALUAA olla hyviä minua kohtaan, ja tämä tekee minut nöyräksi. Kiitos Jumalalle Hyvyydestäsi!Kerrompa vielä oikeaan aikaan tulleista avuista
(Tämä on ehkä joillekin tuttua tekstiä).
Vuosia sitten, kun menetin useita läheisiä ihmisiä lyhyen ajan sisällä, oli ystävieni apu ensiarvoisen tärkeää.
Sain jutella heidän kanssaan, sain apua käytännön asioissa mm. kaksien hautajaisten järjestelyissä ja minua muistettiin myös paljon rukouksin. Jumala järjesti myös tuomarit, kun jouduin selvittelemään suurta kuolinpesää. Sen selvittelyssä menikin vuosia.
Minulle jäi kuollinpesästä mm. vanha auto, jonka sain ysävieni tuella toimimaan.
Olin juuri saanut ajokortin (v. 1994), joten auto tulikin tarpeeseen.
Koska auto oli huonossa kunnossa, tarvitsin korjaajaa. Menin silloisen kotikirkkooni (Helsingin Kallion ev. lut. seurakunnan) sunnuntain Jumalanpalvelukseen.
Messun jälkeen tuli eräs nuorehko mies juttelemaan kanssani.
Kysyin häneltä, mikä hänen ammattinsa on. Hän vastasi; autonkorjaaja ja minulla on vuokrattuna paja, jossa korjailen vanhoja autoja..
Siinäpä se, tätähän olin juuri edellisenä päivänä rukoillutkin.
Hänestä on ollut vuosien mittaan suurta apua muutenkin.
- RitariOlevainen
Jumala vastaa piniinkin asioihin. Kiksi sull ei oo kameraa?
-Käy nyt vastaamaassa kysymykseeni tuolla Amoksen avauksessa, missä puhutaan, kasteista ja siunauksista, olisin iki kiitollinen, jos annat vastauksen Raamatulla!RitariOlevainen:"Jumala vastaa pieniinkin asioihin. Miksi sulla ei oo kameraa?
---
Olen kyllä ajatellut sellaisen (Digikameran) hankkimista.
- sanoisin, että
missä kohtaa Raamatussa on sanottu, että on lupa pyytää kameramiestä paikalle.
Yksi kohta riittää. Kiitos."Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, MITÄ IKINÄ TAHDOTTE, ja te saatte sen" (Joh. 15:7).
---
Isä Meidän- rukous "Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme" pitää mm. sisällään kaikki, mikä kuuluu ruumiin ravintoon ja tarpeisiin, kuten:
ruoka, juoma, vaatteet, kengät, koti, kontu, pelto, karja, raha, tavara, hurskas puoliso, hurskaat lapset, hurskaat palvelijat, hurskas ja uskollinen esivalta, hyvä hallitus (ajankohtainen asia!), hyvät ilmat, rauha, terveys, hyvät tavat, hyvä maine, hyvät ystävät, uskolliset naapurit ja muu senkaltainen.- pikku detaljin
Tapio522 kirjoitti:
"Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, MITÄ IKINÄ TAHDOTTE, ja te saatte sen" (Joh. 15:7).
---
Isä Meidän- rukous "Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme" pitää mm. sisällään kaikki, mikä kuuluu ruumiin ravintoon ja tarpeisiin, kuten:
ruoka, juoma, vaatteet, kengät, koti, kontu, pelto, karja, raha, tavara, hurskas puoliso, hurskaat lapset, hurskaat palvelijat, hurskas ja uskollinen esivalta, hyvä hallitus (ajankohtainen asia!), hyvät ilmat, rauha, terveys, hyvät tavat, hyvä maine, hyvät ystävät, uskolliset naapurit ja muu senkaltainen."ja minun sanani pysyvät teissä, niin.."
Sinussahan on se vesi kaikkein tärkeintä, eikä
Jumalan Sana. pikku detaljin kirjoitti:
"ja minun sanani pysyvät teissä, niin.."
Sinussahan on se vesi kaikkein tärkeintä, eikä
Jumalan Sana.Huomasitko tuon
pikku detaljin: "ja minun sanani pysyvät teissä, niin.."
Sinussahan on se vesi kaikkein tärkeintä, eikä
Jumalan Sana.
---
Kiitos huomiostasi!
Joo...kyllä panin sen erikoisesti merkille. Siksi laitoinkin sen siihen.
Annetaan tosiaan Jumalan Sanalle se paikka, mikä sille kuuluukin.
Annetaan veden olla vettä ja Henki Henki, eroittamatta niitä toisistaan (VEDESTÄ JA HENGESTÄ; Joh. 3:5) tai muuttamatta niitä miksikään muuksi!- RitariOlevainen
Tapio522 kirjoitti:
Huomasitko tuon
pikku detaljin: "ja minun sanani pysyvät teissä, niin.."
Sinussahan on se vesi kaikkein tärkeintä, eikä
Jumalan Sana.
---
Kiitos huomiostasi!
Joo...kyllä panin sen erikoisesti merkille. Siksi laitoinkin sen siihen.
Annetaan tosiaan Jumalan Sanalle se paikka, mikä sille kuuluukin.
Annetaan veden olla vettä ja Henki Henki, eroittamatta niitä toisistaan (VEDESTÄ JA HENGESTÄ; Joh. 3:5) tai muuttamatta niitä miksikään muuksi!Sinä muutat veden kastevedeksi, vaikka sitä ei tuossa Sanan kohdassa sellaiseksi "muuteta", enempää kuin että sinä et voi tietää, Jeesuksen tarkoittaneen sillä kastevettä, ei lähetyskäskyäkään oltu vielä silloin annettu,
-Jeesus puhui uudestisyntymisestä, ei kasteista.
-Miksi Jeesus ei sanonut, jos Hän tarkoitti kastevettä?
-Vaikka Nikodemus kysyi. "Eihän vanhana voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä sitten uudestaan?"
-Kun Nikodemus puhui VANHASTA, siis aikuisesta, miksi Jeesus ei tässä kohtaa viimeistään valistanut kansankynttilää Nikodemusta, että ei siitä ole kysymys, vaan vauvat kastetaan vesikasteella, ja siinä he uudestisyntyvät?
-Miksi Jeesus ei olisi voinut asiaa suoraan opettaa, miksi Hän muka jätti tuollaisen riitakapulan uskovien riesaksi?
-Vastaus on yksinkertaisesti se, että Hän EI PUHUNUT KASTEESTA, VAAN UUDESTISYNTYMISESTÄ!
-Ajattele nyt, (jos tohdit itse ajatella), että mitä Jeesus oikeasti sanoi uudestisyntymisestä?
-Jeesus vastasi Nikodemukselle. "Totisesti totisesti minä sanon sinulle; joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
-Ylhäältä, ei siis täältä maasta, vaan taivaasta?
Jeesus jatkaa: Totisesti totisesti, minä sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
-Kun nyt puhutaan vedestä tälläisessä yhteydessä, kuin uudestisyntymisestä, ei puhuta kasteesta, Jeesus ei puhunut kasteesta, vaan uudestisyntymisestä! Kai me nyt ollaan samaa mieltä tästä tosiasiasta?
-Kasteen liittäminen tähän Jeesuksen ja Nikodemuksen keskusteluun on oman ihmisajatuksen lisäämistä Jumalan sanaan, ja siitä Raamattu sanoo, että ,"älä lisää siihen mitään, äläkä ota pois siitä mitään, sillä jos sen tekee, menettää taivasosuuden!" Miten siis on, voitko ihan puhtaalla omallatunnolla lisätä siihen kasteveden, tai muuttaa veden, josta Jeesus puhui, kastevedeksi, eikö se ole täysin sinun oma ajatuksesi, eikä Raamatun?
-Jossittelu ja mutta mutta, ei tähän sovi, ei selitetä millään muinaisilla punaisen meren tapahtumilla, eikä vastaavilla vanhanliiton tapahtumilla!
-Tässä tapauksessa Jeesus itse puhuu, ei sitä voi kyseenalaistaa, eikä tulkita muuksi, kuin mitä Hän sanoo ja puhuu juuri tässä Nikodemuksen kanssa käymässään keskustelussa.
-Jeesus jatkaa asian valaisemista Nikodemukselle,"Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle,"teidän täytyy uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ! Tässä Jeesus toistaa tuon tärkeän osa-alueen, YLHÄÄLTÄ !
-Sitten Hän jatkaa, huomaa tämä, mitä Jeesus nyt sanoo, se nimenomaan liittyy saumattomasti ylhäältä syntymisen tärkeyteen.
-"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne se menee.
NÄIN ON JOKAISEN HENGESTÄ SYNTYNEEN LAITA." (Raamattukansalle käänöksen mukaan, joka on ehdottomasti tarkin alkutextin mukainen käännös)
-Uudesti synnytään siis YLHÄÄLTÄ ja HENGESTÄ, nimenomaan, ei Jeesus puhu enää vedestä mitään, eikä pidä vettä näitä kahta "ylhäältä ja Hengestä" tapahtumaa tärkeämpänä, eikö pitäisi, jos kerran se kastevesi uudestiasynnyttää?
-Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, jos vesikaste vauvan uudestisynnyttää? Voitko ajatella, lue tätä ja AJATTELE, ei Jeesus ole kieltänyt ajattelemasta! "Älä ihmettele", sanoo Jeesus!
-Ja jatketaanpa tästä, tuuli puhaltaa miten tahtoo, niin on JOKAISEN uudestisyntyneen, sanoi Jeesus.
- Voiko nyt sanoa kun lapsi kastetaan, että Jumalan tuuli todella puhaltaa vappaasti MISSÄ tahtoo? Ja eihän siellä ole mitään Hengen tuulia , vaan muutama ihminen häärää vesikipon äärellä omia touhujaan! Miten siis siitä voisi sanoa, että tuuli puhaltaa missä tahtoo?
-Siellähän totteutetaan ihmisen tahtoa, ihmiset tahtoo kastaa vauvat, ei siinä Jumalan tuuli pääse vaikuttamaan, vaan aina samassa paikassa häärätään vesitilkan ympärillä pappien ja vanhempien ja kummien tahdosta, ei Jumalan tuulien vaikutuksesta, AJATTELE itse!
-Kyllä Jeesus tarkoitti, että tuuli puhaltaa ylhäältä ihan missä Jumala tahtoo sen puhaltavan, sydämeltä sydämelle, Jumala herättää tuntoja ottamaan vastaan SANAN, joka tulee kuulemisesta, evankeliumin kuulemisesta, Pyhä Henki tulee ja synnyttä uskon sydämeen, siellä tapahtuu uudestisyntyminen HENGESTÄ YLHÄÄLTÄ, "älä ihmettele?" Tämä Jumalan tuuli voi puhaltaa ihan missä vaan ja koska vaan, kotona, kirkossa, rukaoushuoneella, junassa matkatessa, omalla autolla matkatessa, kävellessä, luonnossa samoillessa, jopa työpaikoilla, sairaaloissa, ihan missä ikinä vaan Jumala tahtoo kutsua ihmisen pelastukseen, Hän Pyhän Hengen kautta herättää ihmisen synnin unesta, ja PH:en kautta johdattaa Jeesuksen luo.
-Tapio522, lapsikaste ei voi uudestisynnyttää ketään, ei voi, täysin mahdotonta tämän Raamatun kohdan perusteella, jossa Jeesus opettaa Nikodemusta käsittämään uudestisyntymisen ihmeen.
Tapio522, "vedestä ja hengestä", saa Jeesuksen puhumaan tulevasta kuolemastaan, Hän sanoo sen , että Nikodemus ja me kaikki tulisimme ymmärtämään, miksi Hän sanoi "vedestä ja Hengestä"?
-Kun Jeesus riippui ristillään, ja roomalaiset sotilaat tavan mukaan aikoivat rikkoa Jeesuksen sääriluut, sillä saatiin todettua, että tuomittu oli kuollut, tai sitten ei, niin kivuliasta on sääriluiden rikkominen, että vaikka olisi jo kuolleelta nayttävä, niin siihen kyllä herää, vaikka olisi tajuttomana.
-Jeesuksen kohdalle tullessaan, he totesivat Jeesukn kuolleeksi, että kävisi toteen kirjoitukset, "älköön Häneltä luuta rikottako"!
-Varmuuden vuoksi eräs sotilaista kuitenkin työnsi keihäänsä Jeesuksen kylkeen, ja Raamattu sanoo, että "heti siitä vuoti verta ja VETTÄ"!
-Ja on todettu tieteellisestikin, että tarpeeksi suuri tuska kuoleman yhteydessä aiheuttaa sen, että veri hajoaa, eli siitä erottuu vesi.
-Näin Jeesus avasi kaksoisvirran vuon, elävän veden lähteen, ja tästä vedestä Jeesus puhui, siitä vedestä jonka Hän itse vuodatti ristillään, veren lisäksi.
-Ja siksikin, Jeesus sanoo Hengestä syntyneen tulevan sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
-Miten tämä voisi muka tapahtua lapsikasteessa? Joka sellaiseen uskoo, on taikauskon vallassa, ei siinä uudestisyntymässä mistä Jeesus puhuu?! Uudestisyntymästä joka tapahtuu YLHÄÄLTÄ, ainoastaan Jumalan tekona, ei siinä tarvita kirotun maaplannetan saastaista vettä, eikä se muutu sen puhtaammaksi, vaikka kuinka vesi siunattaisiin pappien käsissä, jotka eivät ole aina edes itse uudestisyntyneet.
- Koko lapsikaste rituaali on oikeasti Jumalan pilkkaa.
-Ajttele itse, lue niin monta kertaa, ja rukoile, etsi totuus Sanasta, rukoillen, älä usko minua, rukoile, pane lapsikaste kyseenalaiseksi, kysy Jumalalta, hae totuus rukouksessa, paastossa, olet niin "syvällä" lapsikasteen kirouksessa, että sieltä ei pääse pois kuin rukouksen ja paaston avulla, se on sinut musertava prosessi, uskallatko asettaa asiat Jumalan eteen, ja käydä taisteluun totuuden puolesta, jos uskallat, on voitto varma, mutta sinä muutut toiseksi mieheksi, olet toinen mies, kun ja jos antaudut taistoon itsessäsi asuvaa väärää kastehekeä vastaan, taisto on kova, sukusi, ja kaikki tulevat tuomitsemaan sinut, luterilaisessa yhteisössä, jos antaudut totuuden puolesta etimään Raamatun totuuden! RitariOlevainen kirjoitti:
Sinä muutat veden kastevedeksi, vaikka sitä ei tuossa Sanan kohdassa sellaiseksi "muuteta", enempää kuin että sinä et voi tietää, Jeesuksen tarkoittaneen sillä kastevettä, ei lähetyskäskyäkään oltu vielä silloin annettu,
-Jeesus puhui uudestisyntymisestä, ei kasteista.
-Miksi Jeesus ei sanonut, jos Hän tarkoitti kastevettä?
-Vaikka Nikodemus kysyi. "Eihän vanhana voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä sitten uudestaan?"
-Kun Nikodemus puhui VANHASTA, siis aikuisesta, miksi Jeesus ei tässä kohtaa viimeistään valistanut kansankynttilää Nikodemusta, että ei siitä ole kysymys, vaan vauvat kastetaan vesikasteella, ja siinä he uudestisyntyvät?
-Miksi Jeesus ei olisi voinut asiaa suoraan opettaa, miksi Hän muka jätti tuollaisen riitakapulan uskovien riesaksi?
-Vastaus on yksinkertaisesti se, että Hän EI PUHUNUT KASTEESTA, VAAN UUDESTISYNTYMISESTÄ!
-Ajattele nyt, (jos tohdit itse ajatella), että mitä Jeesus oikeasti sanoi uudestisyntymisestä?
-Jeesus vastasi Nikodemukselle. "Totisesti totisesti minä sanon sinulle; joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
-Ylhäältä, ei siis täältä maasta, vaan taivaasta?
Jeesus jatkaa: Totisesti totisesti, minä sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
-Kun nyt puhutaan vedestä tälläisessä yhteydessä, kuin uudestisyntymisestä, ei puhuta kasteesta, Jeesus ei puhunut kasteesta, vaan uudestisyntymisestä! Kai me nyt ollaan samaa mieltä tästä tosiasiasta?
-Kasteen liittäminen tähän Jeesuksen ja Nikodemuksen keskusteluun on oman ihmisajatuksen lisäämistä Jumalan sanaan, ja siitä Raamattu sanoo, että ,"älä lisää siihen mitään, äläkä ota pois siitä mitään, sillä jos sen tekee, menettää taivasosuuden!" Miten siis on, voitko ihan puhtaalla omallatunnolla lisätä siihen kasteveden, tai muuttaa veden, josta Jeesus puhui, kastevedeksi, eikö se ole täysin sinun oma ajatuksesi, eikä Raamatun?
-Jossittelu ja mutta mutta, ei tähän sovi, ei selitetä millään muinaisilla punaisen meren tapahtumilla, eikä vastaavilla vanhanliiton tapahtumilla!
-Tässä tapauksessa Jeesus itse puhuu, ei sitä voi kyseenalaistaa, eikä tulkita muuksi, kuin mitä Hän sanoo ja puhuu juuri tässä Nikodemuksen kanssa käymässään keskustelussa.
-Jeesus jatkaa asian valaisemista Nikodemukselle,"Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle,"teidän täytyy uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ! Tässä Jeesus toistaa tuon tärkeän osa-alueen, YLHÄÄLTÄ !
-Sitten Hän jatkaa, huomaa tämä, mitä Jeesus nyt sanoo, se nimenomaan liittyy saumattomasti ylhäältä syntymisen tärkeyteen.
-"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne se menee.
NÄIN ON JOKAISEN HENGESTÄ SYNTYNEEN LAITA." (Raamattukansalle käänöksen mukaan, joka on ehdottomasti tarkin alkutextin mukainen käännös)
-Uudesti synnytään siis YLHÄÄLTÄ ja HENGESTÄ, nimenomaan, ei Jeesus puhu enää vedestä mitään, eikä pidä vettä näitä kahta "ylhäältä ja Hengestä" tapahtumaa tärkeämpänä, eikö pitäisi, jos kerran se kastevesi uudestiasynnyttää?
-Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, jos vesikaste vauvan uudestisynnyttää? Voitko ajatella, lue tätä ja AJATTELE, ei Jeesus ole kieltänyt ajattelemasta! "Älä ihmettele", sanoo Jeesus!
-Ja jatketaanpa tästä, tuuli puhaltaa miten tahtoo, niin on JOKAISEN uudestisyntyneen, sanoi Jeesus.
- Voiko nyt sanoa kun lapsi kastetaan, että Jumalan tuuli todella puhaltaa vappaasti MISSÄ tahtoo? Ja eihän siellä ole mitään Hengen tuulia , vaan muutama ihminen häärää vesikipon äärellä omia touhujaan! Miten siis siitä voisi sanoa, että tuuli puhaltaa missä tahtoo?
-Siellähän totteutetaan ihmisen tahtoa, ihmiset tahtoo kastaa vauvat, ei siinä Jumalan tuuli pääse vaikuttamaan, vaan aina samassa paikassa häärätään vesitilkan ympärillä pappien ja vanhempien ja kummien tahdosta, ei Jumalan tuulien vaikutuksesta, AJATTELE itse!
-Kyllä Jeesus tarkoitti, että tuuli puhaltaa ylhäältä ihan missä Jumala tahtoo sen puhaltavan, sydämeltä sydämelle, Jumala herättää tuntoja ottamaan vastaan SANAN, joka tulee kuulemisesta, evankeliumin kuulemisesta, Pyhä Henki tulee ja synnyttä uskon sydämeen, siellä tapahtuu uudestisyntyminen HENGESTÄ YLHÄÄLTÄ, "älä ihmettele?" Tämä Jumalan tuuli voi puhaltaa ihan missä vaan ja koska vaan, kotona, kirkossa, rukaoushuoneella, junassa matkatessa, omalla autolla matkatessa, kävellessä, luonnossa samoillessa, jopa työpaikoilla, sairaaloissa, ihan missä ikinä vaan Jumala tahtoo kutsua ihmisen pelastukseen, Hän Pyhän Hengen kautta herättää ihmisen synnin unesta, ja PH:en kautta johdattaa Jeesuksen luo.
-Tapio522, lapsikaste ei voi uudestisynnyttää ketään, ei voi, täysin mahdotonta tämän Raamatun kohdan perusteella, jossa Jeesus opettaa Nikodemusta käsittämään uudestisyntymisen ihmeen.
Tapio522, "vedestä ja hengestä", saa Jeesuksen puhumaan tulevasta kuolemastaan, Hän sanoo sen , että Nikodemus ja me kaikki tulisimme ymmärtämään, miksi Hän sanoi "vedestä ja Hengestä"?
-Kun Jeesus riippui ristillään, ja roomalaiset sotilaat tavan mukaan aikoivat rikkoa Jeesuksen sääriluut, sillä saatiin todettua, että tuomittu oli kuollut, tai sitten ei, niin kivuliasta on sääriluiden rikkominen, että vaikka olisi jo kuolleelta nayttävä, niin siihen kyllä herää, vaikka olisi tajuttomana.
-Jeesuksen kohdalle tullessaan, he totesivat Jeesukn kuolleeksi, että kävisi toteen kirjoitukset, "älköön Häneltä luuta rikottako"!
-Varmuuden vuoksi eräs sotilaista kuitenkin työnsi keihäänsä Jeesuksen kylkeen, ja Raamattu sanoo, että "heti siitä vuoti verta ja VETTÄ"!
-Ja on todettu tieteellisestikin, että tarpeeksi suuri tuska kuoleman yhteydessä aiheuttaa sen, että veri hajoaa, eli siitä erottuu vesi.
-Näin Jeesus avasi kaksoisvirran vuon, elävän veden lähteen, ja tästä vedestä Jeesus puhui, siitä vedestä jonka Hän itse vuodatti ristillään, veren lisäksi.
-Ja siksikin, Jeesus sanoo Hengestä syntyneen tulevan sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
-Miten tämä voisi muka tapahtua lapsikasteessa? Joka sellaiseen uskoo, on taikauskon vallassa, ei siinä uudestisyntymässä mistä Jeesus puhuu?! Uudestisyntymästä joka tapahtuu YLHÄÄLTÄ, ainoastaan Jumalan tekona, ei siinä tarvita kirotun maaplannetan saastaista vettä, eikä se muutu sen puhtaammaksi, vaikka kuinka vesi siunattaisiin pappien käsissä, jotka eivät ole aina edes itse uudestisyntyneet.
- Koko lapsikaste rituaali on oikeasti Jumalan pilkkaa.
-Ajttele itse, lue niin monta kertaa, ja rukoile, etsi totuus Sanasta, rukoillen, älä usko minua, rukoile, pane lapsikaste kyseenalaiseksi, kysy Jumalalta, hae totuus rukouksessa, paastossa, olet niin "syvällä" lapsikasteen kirouksessa, että sieltä ei pääse pois kuin rukouksen ja paaston avulla, se on sinut musertava prosessi, uskallatko asettaa asiat Jumalan eteen, ja käydä taisteluun totuuden puolesta, jos uskallat, on voitto varma, mutta sinä muutut toiseksi mieheksi, olet toinen mies, kun ja jos antaudut taistoon itsessäsi asuvaa väärää kastehekeä vastaan, taisto on kova, sukusi, ja kaikki tulevat tuomitsemaan sinut, luterilaisessa yhteisössä, jos antaudut totuuden puolesta etimään Raamatun totuuden!RO....sinun kirjoituksesi oli kovin pitkä.
Missionasi on kumota vesi-sanan aitous Joh. 3:5 suhteen.
Itse en rohkeneisi muuttaa Jumalan sanaa muuksi tässä kohden.
Miten voit puhua vertauskuvallisesta asiasta vesi-sanan suhteen?
Käykö tekstiyhteydestä esiin, että asia on näin?
Silloinhan Henki-sanakin pitäisi muuttaa muuksi.
Kovin on epäloogista (siis järjenkin vastaista)ajatella vesi-sanaa vertauskuvallisena asiana, mutta Henki-sana onkin oikeasti Henki.
Kyse on siis; Liittyykö kasteeseen Pyhä Henki?
Voisitko vielä lyhyesti vasta tähän kysymykseeni Raamatun Sanalla perustellen..
Älä loukkaannu, kun ehkä taas uudelleen kysyn tätä samaa.
Kyse on tärkeästä asiasta; kasteen hengellisestä sisällöstä.
(Puhutaan nyt vaan kasteen sisällöstä...ei takerruta kastettavan ikään ja veden määrään kasteessa)
- Amos7
Tuossa äsken ennen palstalle tuloa mieleeni nousi vanha laulu joka antoi kovasti lohtua. Avauksesi lisäsi sitä.
'Jeesus kuule rukoukset köyhän kurjan syntisen.
Heikoimmatkin huokaukset ahdistetun sydämen.
Anna mulle hengen voimaa, tulta lamppuun sammuvaan.
Yö on pitkä Ylkä saapuu omiansa nuotamaan.'Virsi 373 onkin yksi lempivirsistäni
3.Riennä siis jo ristin turviin,
haavoitettu syntinen!
taakat, huolet kirpoavat
luona rakkaan Jeesuksen.
Kaipuu kasvaa sydämessä
taivaan kotiin ihanaan.
Jeesus, milloin pääsen sinne
harppuani soittamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035