Ymmärrän miksi ihmiset ottavat lainaa!

Pankkitoimihenkilö

Mutta ennenkaikkea ymmärrän myös miksi suurin osa lainoista todellakin olisi parempi jättää antamatta.
Ihmiset haluaa kustantaa lainalla asioita, mihin ei normaalisti ole varaa ja mihin ei itsekuri riitä säästämään.
Ihmiset unohtaa vaan sen että laina todellakin MAKSAA. Jos perhana ostaa opintolainalla tietokoneen, lainan viimeinen erä on aikanaan suurempi kun koneen arvo, eikä viimeisen vuoden lukiolainen tarvitse sellaista opintoja varten. Järki käteen hei!
Samoin on kulutusluottojen kanssa. Niitä myönnetään ihmisille, vaikka ne voi kuluttaa ihan yhtälailla omilla rahoilla. Jos ajatellaan tyypillistä visa-korttia, niin luottoraja menee siinä parin-kolmen tuhannen euron kohdalla. Kuka visa-kortin haltija nyt ei kykenisi sellaisia summia säästämään jopa suht lyhyellä varoitusajalla?
Mutta ei. Ihmiset vinkuu lainarahaa jopa alle tuhannen euron hankintoja varten. Pitää remonttilainaa itsestäänselvyytenä vaikka viimeiset 5 vuotta on ollut selvää että remontti todellakin on tulossa.

Ihmiset ottaa lainaa koska haluaa hetken mielijohteesta ostaa asioita, mihin ei rahat normaalisti riittäisi. Onko tämä terveellistä vai ei, se on jokaisen itse ratkaistava). Vähemmistössä olevat välttää lainaa koska haluaa todellakin huolehtia omasta taloudestaan, vaikka joutuukin jättämään joitakin hyviä tarjouksia välillä väliin. Kumpi nyt sitten on se viisaampi tapa?

Edelleen, elintaso on niille joilla on siihen varaa. Jos rahat ei riitä kuluttamiseen, niin minkä ihmeen takia sitä varten pitää sitten hankkia lainaa ja todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin järjestää itsensä pulaan?

11

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

Taitaa olla eri pankeista nää pankkitoimihenkilöt jotka täällä kirjoittelevat, tai sitten on jakaantunut persoona äänessä.

Yksi ei käsitä, miksi ei voisi ottaa pankkilainaa ja toinen ei ymmärrä, miksi ihmiset ottavat lainaa. No meitähän on moneksi.

• Anonyymi

Tähän on pakko vastata tai kommentoida! 2018 sain kutsun omasta pankistani tulla ”juttelemaan”

Pankkineuvoja oli mieltä, että minä tarvitsisin luottokortin ja osaisin käyttää sitä. Hänen mielestään minulla on vakuudet. Kortin laajennuksen myöntää pankin korttiyhtiö, eli käytännössä robotti! (Vastaavan robotin voi kuka tahansa luoda esim Excelillä JOS-ehto lauseella)

Itse torjuin heti pankkineuvojan ehdotuksen, mutta annoin hänen tehdä hakemuksen. Tiesin, että robotti hylkää hakemuksen ja kerroin sen myös pankkineuvojalle. Tottakai jos tilillä (rahastot ja tili) on ollut useamman vuoden yli 8000€ ja vaikka tulot on pienet. Tulot oli sossuetuuksia, niin siksi kävi niinkuin pitikin.

Monella paremmallakin tulolla olevalla on käsitys että jokin kympin laina on kevyt.

• - - - - - -

Oliko se Nordean konsernin johtaja vai kuka, joka sanoi, että köyhät tuo vain hiekkaa pankin eteisen matolle? Ette ole koskaan ajatelleet, kuinka paljon valtaa meillä nk. köyhillä on? Mitä näille pankeille tapahtuisi, JOS nämä nk. köyhät eivät ottaisikaan niitä satojen tuhansien eurojen lainoja? Asuntolainat muutama kulutusluotto/per nenä, sopii pankinjohtajille. Köyhät on kullanarvoisia pankeille, vaikka tuovat sitä hiekkaakin mukanaan.

Minkä tuloluokan ihmiset ottaa eniten lainaa pankista ja keitä näiden lainanotto eniten hyödyttää? Rikkaita osakkeenomistajia, jos en ihan väärin ole käsittänyt. Siksi Suomessa puhutaan oikeastaan vain omistusasumisen hyödyistä, koska loppuvaiheessa sen hyödyn siitä ottaa vain se pankki, perintövaiheessa verottaja ja muut välikädet kuten remonteeraajat matkan varrella.

Minä en ota lainaa asuntoa varten, ainakaan vielä.

• Anonyymi

Se on Björn Wahlroos! Sampo suuromistaja ja Sampo oli aiemmin Nordean suuromistaja.

• Saara 30

Visakortilla on muuten paljon muutakin funktiota kuin käyttää sitä kotimaassa yli varojensa elämiseen. Se on verraton ulkomailla, koska käteistä rahaa ei kannata pitää mukanaan suuria summia. Se on turvallinen maksuväline nettikaupoissa Suomessa ja ulkomailla, koska huijaustapauksissa rahat saa luottokunnalta takaisin. Matkat kannattaa maksaa luottokortilla lentoyhtiöille ja matkatoimistoille, sillä silloin konkurssitilanteessa yms rahansa saa takaisin.
      Tietenkin luottokorteilla voi sotkea taloutensa helposti, mutta lähestymistapasi luottokortteihin kuulostaa kovin negatiiviselta.

• niin että

lainanottajat ja muut luotokortin käyttäjät ym. ovat tuotantotekijä rahoitusbisneksessä, eihän niitä olisi, jos niistä ei hyötyisi, siis syyttävä sormi pitäisi osoittaa niihin, jotka tätä tarjoavat. Eikö asiaa pitäisi ajatella samalla tavoin kuin huumeissa, joissa käyttäjää ei rangaista mutta tuottajaa rangaistaan, niin, mutta rahoitustoimintahan ei ole rikollista, vaikka se saattaa toiset ihmiset kurjuuteen...

Muuten en ymmärrä kuinka maahan voidaan luoda systeemi, että jokaisesta maksamattomasta laskusta menettää luottotiedot ja sitä myötä mahdollisuus asuntoon ja työhön, mutta ei saada systeemiä, joista sitten selviäisi jokaisen vastuulla olevat luotot, eikö se ole sama kun sanoo ketun häntä kainalossa, että kyllä minä aina maksan, kun jos sanoo, ettei mulla ole muita luottoja...tai tarkemmin, kun nyt kirjoitellaan siitä, kuinka ihmiset ei osaa hakea tukia joihin ne on oikeutettu...eikö saada aikaan rekisteriä, joista selviää, mitä tuloja ihmisillä on, ja jos ei ole, selvitetä miksi ei ole, kun kansalaispalkkakin tyrmättiin...

Onko tämä sitä oikeiston puhtaan kilven alle piilotettua sosiaalidarwinismia,

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalidarwinismi

eli kansanomaisesti köyhät kyykkyyn ja kuolkoot pois.

• MUUTAKIN

Kaikki on pelkkää politiikkaa, missä oikeisto ja vasemmisto VIELÄKIN siis v. 2007, eivät osaa päättää miten talousasioita hoidetaan. Siitä huolimatta päättäjillä on kanttia tulla vaatimaan yksityiseltä ihmiseltä, että tallainen taito on kaikilla oltava ja että jos velkaantuu se on omaa syytä. Onhan se sitäkin, mutta MIKSI tähän päivään asti on annettu ymmärtää, että Suomessa kaikki asiat on hyvin, kun niin ei ole.

Pankit tarjoavat helppoa lainaa ja demarit ovat viisitoistavuotta rummuttaneet hyvinvointivaltion olemassaola. MISSÄ HITON KUPLASSA MEIDÄN PÄÄTTÄJÄT ELÄVÄT.

Kyllä mamuttimaisella virkamieslaumalla hyvin menee ja he tuntuvatkin olevan valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Toivon tosiaan, että virkamieslauman harvennus aloitettaisiin pian. Tällaisen lauman ylläpitoon ne rahat uppoavat, eikä mitään tulosta tekojen alueella kyllä ole näkynyt.

• perus lähtökohta

Luottamus ihmisiin on peruslähtökohta. Sellainen joka on rikkonut tämän luottamuksen (jättänyt laskut maksamatta) on antanut singnaalin ettei häneen voi luotta kun taasen sellainen joka maksaa kaikki laskut antaa singnaalin että olen luottamuksen arvoinen.
        Eikö se ole oikein että ne jotka ovat menettäneet luottamuksen heidän asioitaan tutkitaan tarkemmin?

• Anonyymi

Haluan vilpittömästi arvostaa New World Finance Services -yritystä, joka lopulta auttoi minua lainan saamisessa niin monen stressin ja turhautumisen jälkeen. Olen iloinen voidessani suositella tätä laillista ja hyvämaineista luotettavaa lainayhtiötä kaikille lainaa tarvitseville ottamaan yhteyttä New World Finance Servicesiin sähköpostitse: [email protected] soita tai whatsApp 19175254553

• Anonyymi

Hyvää päivää, haluan käyttää tätä välinettä kertoakseni kaikille, että olen elävä todistus, en ole koskaan uskonut mihinkään Googleen tai Facebookiin, koska siellä on niin paljon huijareita ja näin naisen todistuksen, että hän sai lainaa herra Carmody Shawnilta. ja eräänä päivänä näin myös miehen todistavan tästä samasta miehestä, herra Carmody Shawnista, joten päätin tällä kertaa kokeilla sitä. Otin häneen yhteyttä hänen sähköpostinsa kautta, jonka näin todistajan lausunnossa, ja tein kaiken, mitä hän sanoi minun piti. do ja tänään olen iloinen ja kiitollinen, etkä koskaan aliarvioi sanojani, koska luulet, että huijarit ovat Internetissä kommentoimassa ihmisten seinälle, kehotan kaikkia, jotka lukevat todistustani, että jos olet avun tarpeessa, hae nyt ja ole onnellinen. Epäilin kerran tätä kaikkea, mutta tämä päivä on todellisuutta ja jos olet seuraava todistaja, ota häneen yhteyttä nyt hänen sähköpostiosoitteestaan [email protected] soittamalla tai WhatsApp 19175254553

• Anonyymi

Ei ennakkomaksulainaa täällä Hae nyt, Tarjoamme seuraavanlaisia ​​lainoja ja monia muita; Tarjoamme seuraavia lainoja yksityishenkilöille - ota meihin yhteyttä alla olevan sähköpostitunnuksen kautta. ( [email protected] )

* Henkilökohtaiset lainat
      *Kaupalliset lainat
      *Investointilainat
      *Kehityslainat
      * Konsolidointilainat
      *Opintolainat
      *Autolainat
      * Asuntolainat
      * Hankintalainat
      * Rakennuslainat

Yrityslainat ja paljon muuta: Jos olet erittäin kiinnostunut lainatarjouksestamme, ota ystävällisesti yhteyttä alla olevan sähköpostiosoitteen kautta. [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8998
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2591
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      70
      2381
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1411
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1237
    Aihe