ADVENTTIODOTUS EI SAATA HÄPEÄÄN
Kaikki me Kristuksen paluuta rakastavat olemme advetisteja - odottajia.
Sitä odottavan nimeä kantavilla (adventisteilla) on enemmän kuin muilla aihetta mennä itseensä - onko odotus rakakudesta vaiko helvetin pelosta.
Jo Johannes Kastaja torui laintuntijoita: "Kuka on NEUVONUT teitä pakenemaan tulevaista vihaa?" Ettei vain Ellen olisi neuvonut sellaiseen lainomaiseen odotusaikaan, että lapsi syntyy kuolleena. Adventistilla, odottajalla, on se nimi, että elää, mutta Ilmestyskirja näyttää epäilevän nykytilannetta.
Ilm 3:1
"Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
Minäkin olen Jumalasta syntynyt ja neuvoisin meitä itse kutakin - luulen näet, että minullakin on Pyhä Henki, 1.Kor:7:40 - ostamaan Herralta, Ilmestyskirjan 3:18 mukaisesti, silmävoidetta.
Turha sitä on ostaa meikkikauppiailta tahi ostaa lamppuöljyä neitsytlamppuun 1800-luvun kirjakauppiailta, kuten EGW, saati sitten heidän kuolinpesältään.
MITÄ NEUVOKSI?
1.
Vaikka useimmat pitäytyisivätkin lauantaisapatissa, niin luopuminen ehdottomasta päivän määräämisestä. Vai pekoko panee paulan, ettei ole USKALLUSTA vapauttaa määräysvallasta?
2.
Vaikka pitäydyttäisiin, luonnollisesti, rahan vastaanottamisessa, alettaisiin opettaa, että se on vapaaehtoista - sydämen haluun perustuvaa. "Ei pakosta eikä surkeillen", kuten Sana ilmaisee, vaan "Antakaa, niin teille annetaan" ja "millä te mittaatte, sillä teille mitataan takaisin", jne.
Ja, kuten uskova psykiatrikirjailija Tommy Hellsten on raamatullisesti todennut - koskien kaikkea itsestään antamista - "Saat sen, mistä luovut".
Maailmanevankelista Peter Yongren opettaa kannattajiaan: "Vaikak et loppuikänäsi koskaan antaisi mitään Jumalalle, hän on silti luvannut pitää Sinusta huolen". Peterin saama kannatus on näistä sanoista huolimatta - tai niiden ansiosta - lisääntynyt lisääntymistään.
3.
Tunnustettaisiin myös karismaattiset ja ekumeeniset kuuluvaksi Kristuksen laumaan, sillä Jeesus rukoilee yhä "Että he yhtä olisivat".
4.
Todella uskon, että yllä mainitun kaltainen VAPAUTUS KRISTUKSESSA saisi aikaan sen, että Kristus - Hän, joka yksin kasvun antaa - voisi tehdä Adventtiseurakunnista kaikkia muita seurakuntia isommat, elävämmät, rakkaudellisemmat, rauhanomaisemmat, yms.
Suorastaan Kristuksen opin toteuttamisen malliseurakuntia toivon adventti-srk:sta - mutta se todella edellyttää "vapautta Hengessä". Minulla, luterilaisella "adventistilla", on unelma: Suomen Adventtikirkko nimensä mukaisesti alkaisi näyttää esimerkkiä Messiaan paluun oikeassa odottamisessa.
_AnttiVKantola_
Adventismin tulevaisuus ihana
3
148
Vastaukset
- Reijo_R
..muuta sanoa kuin AAMEN! Jeesus tulee pian, Häntä odottakaamme, Häneen kaiken toivon pistäen.
- Adventistien odotus
Adventtiodotus tarkoittaa Jeesuksen pikaisen takaisintulemisen odottamista. Sitä tavataan lähinnä kristittyjen piirissä. Sillä ei ole erityisen paljon tekemistä adventismin kanssa nimikkeiden samankaltaisuudesta huolimatta.
Adventismi ei nimestään huolimatta tarkoita käytännössä erityisesti Jeesuksen takaisintulemisen odottamista, vaan pääpaino opissa ja "hengellisessä" ymmärryksessä on Mooseksen lain, erityisesti sen sapattikäskyn noudattamisessa.
Nimike legalisti tai sapatisti kuvaa tätä joukkoa paremmin kuin adventisti. - Visa Petäjistö
Vai kehottelet sinä atventisteja rasvaamaan nahkansa ja tulemaan eksyttäjinä salonkikelposiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197