henki laskeutuu päälle?

babyboom

Tähän minun kysymykseen on varmaan vaikea vastata, mutta olen utelias tietämään, että millainen tilanne se on, kun "henki laskeutuu päälle" ja tällöin ihminen tulee uskoon? Olen joskus kuullu tästä ja kun olen tarkemmin kyselly niin vastaukset on ollu aika epämääräisiä... sellaisia että rukoiltiin piirissä ja sitten tuli lämmin olo... Pitäs varmaan itse kokea, että ymmärtäisi, mutta jos joku yrittäisi selittää niin paljon kiitoksia!!!

14

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoon tulossa

      ei tunneta mitään voiman kosketusta. Saarnattu, tai luettu Jumalan Sana ja Pyhä Henki osoitaa ihmisen syntisyyden, tulee ns. synnintunto ja ihminen ymmärtää tarvitsevansa Jeesusta syntien anteeksiantajaksi. Jos tuota tervettä synnintuntoa ei ihmiseen tule, kuinka voi kokea armon? Ja pelastuksen?

      Jos siten vielä sananen Hengen laskeutumisesta, hieman ennen kuin Jeesus nousi taivaaseen, Hän oli luvannut lähettää Pyhän Hengen tänne maan päälle ja helluntaina HÄN tuli (Pyhä Henki on persoona)

      Apostolien teot 2:2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
      4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
      - tässä PH laskeutui kaikkien huoneessa olijoitten päälle tulisten kielten näkyvässä muodossa. He kaikki olivat jo uskossa Jeesukseen. Ilmeni uusilla kielillä puhumista, se oli ja on merkki Pyhän Hengen kasteesta!
      Kyllä joskus Jumalan Hengen läsnäolo on aivan aistitavisssa, mutta johonkin tuntemukseen on turha nojautua. Kaikki hengen laskeutumiskokemukset eivät ole Jumalasta.

      Kun Pyhä Henki todella koskettaa ihmistä, sairas voi parantua ja myöskin voi tulla uskoon, ei se pois ole suljettu.

      Mutta kuten sanoin, Puhä Henki on läsnä, vaikka ei mitään tuntuisikaan, koska Henki on vuodatettu tänne maan päälle jo.

      Ei näiden tapahtumien, kuten uskoontulon ja parantumisen tae ole se,että tuntee jotain. Ihminen tuleee siis uskoon Sanan ja P Hengen vaikutuksesta, tuntematta mitää ja sairas parantuu tuntematta mitään voiman kosketusta, tai laskeutumista. Toisaalta voi kokea hyvinkin voimakkaita tuntemuksia, mutta mitään ei tapahdu käytännön tasolla.

      Vielä yksi pointti; kun Pyhä Henki kosketta, voi myöskin tapahtua sellaista, että ihminen kaatuu maahan, koska inhimillinen ihminen ei aina kestä Hengen kosketusta. Tuollainen Hengen kosketus tuntuu toisista siltä, kuin pumpuliin olisi kaatunut ja tulee ihmeellinen olotila, ajaton, saattaa ihminen tuolloin maata voimattomana tuntikausia ja nähdä ihmeellisiä, taivaallisia näkyjä. Pyhän Hengen yliluonnollisia armolahjoja jaetaan myöskin niissä tilanteissa, toki muulloinkin! Monesti sitten ihminen tulee myöskin sellaisessa tilanteessa uskoon, koksa ymmärttää Jumalan olevan totta, ja näkee oman saastaisuutensa, syntisyytensä, tai kokee Jumalan Rakkauden niin valtavana, että tahtoo Hänen omakseen ja verensä puhdistettavaksi! Ja parantuu joskus sairauksistaankin samalla.

      Kyllä suosittelen lämpimästi Jumalan Hengen kohtaamista, koska se on parasta, mitä ihmiselle voi tapahtua. Asetu Herran Jeesuksen eteen, polvistu ja pyydä Häntä ilmestymään sinulle, et tule pettymään, Hän haluaa koskettaa sinua! Tehdä sinut terveeksi kokonaisvaltaisesti, sielun, hengen ja ruumiin osalta. Ole siunatttu juuri nyt lukiessasi tätä!

      Jumalan Hengen kosketus on niin monisäikeinen, että ei sitä voi selittää kovinkaan yksityiskohtaisesti. Kokemukset ovat monesti hyvinkin erilaisia voimaltaan ja tunteeltaan, tai ilman niitä.

      Tässä jotain selitystä, en tiedä, tyydyttikö, tai selvensikö tilannettasi?

      tv. pek

    • niin saat ilmaiseksi galleria-sivulla olevan kirjani,
      josta voit lukea miten Jumala ihmisiä kutsuu ja miten heille puhuu.

      Kuin myös senkin, miten tämän maailman jumala, Saatana tekee samaa
      työtä Jeesuksen nimessä - tietenkin.

      • On antikristus mahtava eksyttäjä,jumalattomat ovat hyäää maata siihen,eksytysten verkkoon.


    • vaan olla

      ei muuta kun ateistin, omasta mielestään älykästä käytöstä.

      • babyboom

        etten itse usko jumalaan siis olen ateisti, mutta olen aina ja olen edelleenkin erittäin kiinnostunut uskonasioista. Tuttavissani on uskovaisia, kristittyjä ihmisiä, uskoon tulleita ja olen puhunut asioista heidän kanssaan. Selkeää vastausta tuohon uskoon tuloon en ole saanut ja se varmasti on asia jota en voi ymmärtää. Haluan kuitenkin yrittää. Uskonnossa on paljon asioita, joita en ymmärrä ja se on suuri syy miksi olen ateisti. Tämä uskoontulo, pyhän hengen päälle laskeutuminen on yksi sellainen asia. Tiedän kyllä, että sitä ei voi selittää ulkopuoliselle, se pitää itseä kokea, uskoa asiaan... ajattelin nyt kuitenkin kokeilla jos joku vaikka osaisikin selittäää asian minulle yksinkertaisesti. Tarkoitus ei siis ole mitenkään väitellä asioista, haen vain vastauksia.


      • babyboom kirjoitti:

        etten itse usko jumalaan siis olen ateisti, mutta olen aina ja olen edelleenkin erittäin kiinnostunut uskonasioista. Tuttavissani on uskovaisia, kristittyjä ihmisiä, uskoon tulleita ja olen puhunut asioista heidän kanssaan. Selkeää vastausta tuohon uskoon tuloon en ole saanut ja se varmasti on asia jota en voi ymmärtää. Haluan kuitenkin yrittää. Uskonnossa on paljon asioita, joita en ymmärrä ja se on suuri syy miksi olen ateisti. Tämä uskoontulo, pyhän hengen päälle laskeutuminen on yksi sellainen asia. Tiedän kyllä, että sitä ei voi selittää ulkopuoliselle, se pitää itseä kokea, uskoa asiaan... ajattelin nyt kuitenkin kokeilla jos joku vaikka osaisikin selittäää asian minulle yksinkertaisesti. Tarkoitus ei siis ole mitenkään väitellä asioista, haen vain vastauksia.

        monia vastauksia kysymyksiisi. En minäkään voinut Jumalaan oikeasti uskoa,
        koska aviottomana syntyneenä koin, että Jumala juuri minulle kostaa,
        vanhempineni syntejä, kun 40 vuotta elämästäni sain elää vain
        hänen vihansa alla, kunnes hän sitten antoi Poikansa ilmestyä minulle.


    • puupää_uskismies

      ...uskossa jo 17 vuotta... vaikkakin hereillä vasta 5 vuotta... nmiettikää sitä...

    • Herranaani

      Jos sinulla on raamattu ja jonkillainen risti niin siitä se hengen yhdeyden saa ja vielä paremmin kun kutsut ne kaverit vaikka kyläilemään sinun luokse.
      Tulette kaikki huomaamaan kuinka todellinen herran henki voi olla.
      Sillä siinä paikassa pyhä henki vuodatuu teissä lopullisesti ja te olette sitten uudeksi syntyneet jos näin tulette tekemään se vaati vain rohkeutta.
      Ja sitten kirstus on teidän kaikkien sydämissänne koko loppu elämän ja noudattatte hänen eli kirstuksen sanaa sekä uskon vaellusta valon tiellä eli kirstuksen pyhä tiettä.
      Ei muuta kuin rohkeutta elämään ja herran varjellusta sinulle ystäväni.

    • Saddu ;-)

      ...psykiatria voinee auttaa k.o. kymysyksessä,kö ?!?
      lol
      ;-)

    • Jeesus elää

      Hei
      Kyselit pyhästä hengestä ja voin kertoa siitä!
      Eli olen entinen kova ryyppymies ja vietin aika syntistä elämää ja minulla oli seksi-riippuvuus ja menetin hermot useasti, raivosin ja kiroilin siinä muutama asia entisestä elämästä kunnes...
      Luin ilmestyskirjan koska minua kiinnosti että mitä se piti sisällään kun siellä puhutaan miten maailma päättyy ja pedosta ym... sitten tuli ns:etsikkoaika eli puntaroin asioita esim:miten maailma on mahdollista miten ihminen on mahdollista esim:silmä on jo niin monimutkainen jumalan teko että yksikään ihmisen tekemä laitos ei ole niin taitavasti suunniteltu tai rakennettu . evoluutio teoria on todella heikolla pohjalla kalat kävelevät ym.. Kysyin kerran eräältä uskovaiselta mieheltä että miten uskoon tullaan niin hän vastasi että avaat sydämmesi jeesukselle ja rukoilet jeesusta tulemaan sydämmeesi! Yksi-päivä tein niin olin yksin kotona en ollut missään piirissä ja rukoilin jeesusta tule symmeeni ja poista kaikki saasta minusta! ja uskokaa tämä tapahtui tunsin kun pyhä henki kosketti minua.Kiroilu loppu itsestään seksi-himot lakkasivat,valehtelimen loppu,alkoholia ei tee mieli tippaakaan ja olo on
      todella hyvä ja mikä parasta omatunto palasi joka
      neuvoo nyt tekemään hyvät ratkaisut! Itse en uskonut tippaakaan uskon asioihin mutta nyt kun olen herännyt niin kaikki on selvää ja säälittää ihmiset jotka tätä jumalan luomaa järjestelmää eivät ymmärrä! Sinä voit valita! Lue se ilmestyskirja, raamatun viimeinen kirja se ei ole iso kirja.Kaikki kunnia herralle!

    • shamaaneja

      Kaikkia henkiä spiristimiä

    • Kuolemasta-elämään

      Uskoon tulo on ymmärrystä - ei haikailua tai hurmokseen vaipumista.
      Usko ei ole vain uskoa että Jeesus eli ja vaikutti vaan sen uskomista mitä sanoi ja hän opetti. Että iankaikkinen elämä on Jumalan lahja niille jotka haluavat ottaa sen vastaan ..ja se täytyy ottaa vastaan siten kuin Jumala sitä ihmiselle tarjoaa - kukaan ei voi saada iankaikkista elämää muulla kuin "Jumalan tavalla". Se on nimittäin ainoa "mahdollinen tapa" välttyä kuolemalta.

      Room. 6:23
      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

    • Hei!


      Ihmiset mielellään hakevat jotakin "yliluonnollista kokemusta."

      Jumalan Henki on tietenkin yksilölliselläkin tavalla toimiva, mutta yleensä tavallisesti
      hiljainen ystävä joka puhuttelee ihmisistä.

      Pahoja Henkiäkin olemassa on, ja ovat kilpailemassa. Tässä on hyväkin Raamatun tuntija hankaluuksissa, ja ainoa varma Jumalan Hengen tuntomerkki tai mittari on että on Jumalan synnin opettavan moraalilain kanssa sovussa.

      Jumalan Henki puhuttelee ihmistä; muistuttaa Jumalasta, synnistä, parannuksesta, opettaa ym.

      Jumalan Henki on yhteys itse Jumalaan. Jumaluus on ilmestynyt ihmiselle Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä ajassa. Joh 14 luku. Enkelitkin; Hebr 1.14.
      Olen Jumaluudesta kirjoittanut Raamatun kohtia tänne; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1

      Johanneksen ja Pietarin kirjeet ovat lyhyet oppaat hengelliseen elämään.
      Evankeliumi lukea lisäksi. _Mutta sitten koko Uusi Testamentti. Jumalan sana on Raamatussa, ja oikein ymmärryksen kanssa menee aikaa. Pelastusoppi ja kristinuskon perusasiat selviävät kyllä selvällä suomenkielellä lukemalla.
      Jumala on rakkaus; 1 Joh 4:8, Tämä pitää aina muistaa.

      Joskus itse luin Raamattukursseja; http://media7.fi ensiksi.
      Vuosia on kulunut sitten Raamatun sanan parissa, ja läpi elämän maallikot ja teologit löytävät uusia näkökulmia tutuistakin asioista. Raamattu on sillä tavalla ehtymätön.


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Anonyymi

      Ja minä antauduin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3151
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2569
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      381
      2477
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2065
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1887
    6. 172
      1309
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      980
    Aihe