Saako uskoa mihin haluaa?

Tottakai saa. Saa uskoa vaikka vihreisiin miehiin, korvasieneen tai omaan isovarpaaseensa.

Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon juuri sen takia, ettei halunnut robottirakkautta, vaan ihmisen omasta halusta tulevaa.

Siitä seurauksena oli tuo tunnettu Eevan ja Aatamin valinta tehdä vastoin Jumalaa, se sama kapina Jumalaa vastaan, johon Lucifer jo taivaassa syyllistyi ja heitettiin sieltä saatanana ulos.

Niinpä ei ihmisillä ole senjälkeen ollut mitään mahdollisuutta pelastua sellaisina kuin ovat, sillä he ovat perisyntisiä ja tekevät syntiä kaiken aikaa. "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" (Room 3:23)


Ihmisellä on vapaus nytkin joko jäädä synteihinsä ja saada niistä rangaistus iankaikkisessa tulijärvessä tai Jumalan antamana etsikkoaikana ottaa vastaan pelastus ja päästä iankaikkiseen Jumalan yhteyteen täältä erottuaan. Vielä uskoon tultuaankin ihmisellä on koko ajan vapaus joko seurata Jeesusta tai langeta takaisin lavealle tielle.

Kaikki usko ei pelasta, mutta jokainen saa olla pelastamattomassa uskossaan. Jumala tosin valmisti pelastuksen jokaiselle, mutta vain pieni prosentti maailman kunkinhetkisestä asujaimistosta tulee uskoon ja heistä vain murto-osa kestää uskossa loppuun asti. Jokainen uskova koetellaan maailman houkutuksilla, omalla mukavuuden halulla ja himoilla, huolilla, vainoilla ja eksyttävillä harhaopeilla "Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!" (Jaak 1:12)

9

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen saa uskoa

      rauhassa myöskin pelastukseen JUMALAN ARMOSTA,Jeesuksen Kristuksen kautta,ilman uskova yhtä välikätenä.KRISTUS RIITTÄÄ!Minä uskon pelastukseen hänen kauttaan,en ole pietisti,enkä adventisti,olen vain pelastuksen kokenut USKOVA IHMINEN.joka ON SAANUT ARMON OSAKSEEN!Kiitos ja ylistys Jeesukselle!

    • -hani-

      Mitä on maailman houkutus? Onko se helteisenä kesäpäivänä terassilla juotu kylmä olut?

      Vai onko se maukkaan sokerimunkin syönti kahvin kera?

      Nämä on hyvin vaikeita rajanvetoja.

      • No, kaikki synnin viettelykset.

        Tuskinpa nyt mikään syöminen syntiä on, paitsi jos syö jotain myrkkyä tehdäkseen itsemurhan tai jotenkin vahingoittaakseen itseään. Tai sitten tekee ruoasta jotenkin epäjumalansa, niinkuin Rooman aikaan oli noita orgioita, joissa syötiin valtavia määriä, oksennettiin ja taas syötiin ja sitä jatkui sitten loputtomiin.

        Olut nyt ei normaalille uskovalle ole mikään synti, mutta jos ennen uskoon tuloa joku on ollut alkoholisti eikä Jumala ole ottanut hänestä tuota halua pois, niin silloin se yksi olut on tuhon alku.

        Minä en uskomattomana ollut alkoholisti vaan alkoholi liittyi aina biletykseen, mutta yhtä hyvin saattoi kulua vaikka vuosi pari, etten ottanut pisaraakaan eikä se menoa haitannut, kun en ollut tuolloinkaan mitenkään sulkeutunut tyyppi.

        No, sitten kun tulin uskoon, niin siinä alkuaikoina join niitä tiettyjä liköörejä tai drinkkejä, mitä ennenkin silloin tällöin. Sitten huomasin, että ylipäätään se maku jo herätti minussa bilehileen henkiin ja oli aivan sietämätön halu lähteä juhlimaan. Niinpä sitten aloin vuosikausiksi absolutistiksi. Jossain firmojen coctail-tilaisuuksissakin join vain Pommaccia. Kun aikaa kului ja kasvoin uskossa, niin sitten huomasin, ettei alkoholi tule tekemään minulle enää mitään tuollaisia vaikutuksia ja niinpä juon joskus ruoan kanssa viiniä tms. Siinäkin asiassa on vapaus eikä pakkoa suuntaan tai toiseen.

        Mutta tämä oli vain minun henkilökohtainen kokemukseni enkä taatusti suosittele alkoholia kenellekään. Jos siitä tulee juomakierre tai muistuu jokin uskoontuloa edeltänyt alkoholiin liittyvä tapa mieleen, kuten minulle uskon elämän alussa tuo biletys, niin parempi olla täysin ilman.


    • ei ainakaan Raamattuun

      Tässä jälleen yksi toteutumaton ennustus, sillä tyros kukoistaa 270000 asukasta tällähetkellä.
      Vastaaviahan on Raamattu täynnä. Ei siis pelkoa mistään tulijärvistä.

      1. Yhdentenätoista vuotena, kuukauden ensimmäisenä päivänä, tuli minulle
      tämä Herran sana:
      2. "Ihmislapsi, koska Tyyro sanoi Jerusalemista: 'Kas niin! Murrettu on kansojen ovi, minuun päin se on kääntynyt, minä tulen täyteen - se on rauniona!'
      3. sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Tyyro, ja nostatan monet kansat sinua vastaan, niinkuin meri nostaa aaltonsa.
      4. Ne hävittävät Tyyron muurit, repivät maahan sen tornit, ja minä lakaisen siitä pois sen tomutkin ja panen sen paljaaksi kallioksi.
      5. Siitä tulee verkkojen kuivauspaikka keskelle merta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra; ja se joutuu kansojen ryöstettäväksi.
      6. Sen tytärkaupungit, jotka ovat mantereella, surmataan miekalla, ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
      7. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tuon Tyyron kimppuun Nebukadressarin, Baabelin kuninkaan pohjoisesta, kuninkaitten kuninkaan, hevosten ja vaunujen ja ratsumiesten ja suuren väenpaljouden kanssa.
      8. Sinun tytärkaupunkisi, jotka ovat mantereella, hän surmaa miekalla ja asettaa sinua vastaan saartovarusteet, luo sinua vastaan vallin, nostaa sinua vastaan kilpikatoksen,
      9. suuntaa sinun muureihisi murtajansa iskut ja kukistaa tornisi rauta-aseillansa.
      10. Hänen hevostensa paljous peittää sinut pölyyn. Ratsumiesten, pyöräin ja vaunujen ryskeestä sinun muurisi vapisevat, kun hän hyökkää sisälle sinun porteistasi, niinkuin valloitettuun kaupunkiin hyökätään.
      11. Hevostensa kavioilla hän tallaa rikki sinun katusi kaikki, surmaa miekalla sinun kansasi, ja sinun mahtavat patsaasi kaatuvat maahan.
      12. He riistävät sinun rikkautesi ja ryöstävät kauppatavarasi, repivät muurisi maahan ja kukistavat kauniit talosi, ja kivesi, puusi, tomusi he heittävät meren syvyyteen.
      13. Minä lakkautan laulujesi helinän, eikä kuulu enää kanneltesi soitto.
      14. Minä panen sinut paljaaksi kallioksi, sinusta tulee verkkojen kuivauspaikka, eikä sinua enää rakenneta. Sillä minä, Herra, olen puhunut, sanoo Herra, Herra.
      15. Näin sanoo Herra, Herra Tyyrolle: Eivätkö sinun kukistumisesi pauhusta, kun haavoitetut voihkivat, kun surman omat surmataan sinun keskelläsi, saaret vapise?
      16. Valtaistuimiltaan astuvat alas kaikki meren ruhtinaat. He heittävät pois viittansa ja riisuvat kirjaellut vaatteensa, he pukeutuvat kauhuun ja istuvat maahan, värisevät joka hetki, tyrmistyneinä sinun tähtesi.
      17. He virittävät sinusta itkuvirren ja sanovat sinulle: 'Kuinka olet sinä, joka olit asuttu, hävinnyt meriltä, sinä ylistetty kaupunki, väkevä merellä, sinä ja sinun asukkaasi, jotka levittivät kauhuansa kaikkiin siellä asuvaisiin.
      18. Nyt värisevät saaret sinun kukistumisesi päivänä, merensaaret kauhistuvat sinun loppuasi.'
      19. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,
      20. silloin minä syöksen sinut alas hautaanvaipuneitten pariin, ikiaikojen kansan tykö, ja annan sinulle asunnon maan syvyyksissä, niinkuin siellä ovat ikiaikojen rauniot, hautaanvaipuneitten parissa, ettei sinussa asuttaisi; mutta ihanuuden minä annan elävien maahan.
      21. Sinut minä panen kauhuksi, sinua ei sitten enää ole; ja jos sinua etsitään, ei sinua enää löydy, hamaan ikiaikoihin asti, sanoo Herra, Herra."

      • Eikös Nebukadnesar jo aikanaan hävittänyt Tyyron kaupungin ja se sitten rakennettiin uuteen paikkaan meren saarelle. Ja Aleksanteri Suuri siten myöhemmin vielä täytti salmea maa-aineksella ja otti sitä maata ja murskaa tuolta entisen Tyyron paikalta, jotta pääsi hyökkäämään uuden saari-Tyyron kimppuun.

        Jotta hyvinhän tuo toteutui, mutta noista Tyyro-profetioista osa viittaa kyllä vielä tulevaankin aikaan.


      • nebu sitä hävittänyt
        uskova_1 kirjoitti:

        Eikös Nebukadnesar jo aikanaan hävittänyt Tyyron kaupungin ja se sitten rakennettiin uuteen paikkaan meren saarelle. Ja Aleksanteri Suuri siten myöhemmin vielä täytti salmea maa-aineksella ja otti sitä maata ja murskaa tuolta entisen Tyyron paikalta, jotta pääsi hyökkäämään uuden saari-Tyyron kimppuun.

        Jotta hyvinhän tuo toteutui, mutta noista Tyyro-profetioista osa viittaa kyllä vielä tulevaankin aikaan.

        Kovasti oli Raamatun mukaan populaa hävitetyksi paikaksi...

        ”Lähdettyään sieltä Jeesus poistui nyt Tyroksen ja Sidonin tienoille. Ja katso, eräs noilta seuduilta oleva foinikialainen nainen tuli ulos ja huusi sanoen:” (Matt 15:21-22)

        ”Mutta Jeesus poistui opetuslapsineen meren rannalle, ja suuri joukko Galileasta ja Juudeasta seurasi häntä. Vieläpä Jerusalemista ja Idumeasta ja Jordanin toiselta puolelta ja Tyroksen ja Sidonin ympäriltä tuli hänen luokseen suuri joukko kuultuaan, kuinka monia tekoja hän teki.” (Mark. 3:7-8)

        ”Sieltä hän nousi ja meni Tyroksen ja Sidonin seuduille.... Tullessaan sitten takaisin Tyroksen seuduilta...” (Mark. 7:24, 31)

        ”Ja hän tuli alas heidän kanssaan ja asettui seisomaan tasaiselle paikalle, ja siellä oli suuri joukko hänen opetuslapsiaan ja kaikkialta Juudeasta ja Jerusalemista ja Tyroksen ja Sidonin rannikkomaasta suuri kansanpaljous,...” (Luuk. 6:17)

        Sitäpaitsi ennustushan puhuu ’hamaan ikiaikaan’ tai ’hamaan ajan hämärään asti’.

        Keskustelua voi jatkaa täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000024880153


      • nebu sitä hävittänyt kirjoitti:

        Kovasti oli Raamatun mukaan populaa hävitetyksi paikaksi...

        ”Lähdettyään sieltä Jeesus poistui nyt Tyroksen ja Sidonin tienoille. Ja katso, eräs noilta seuduilta oleva foinikialainen nainen tuli ulos ja huusi sanoen:” (Matt 15:21-22)

        ”Mutta Jeesus poistui opetuslapsineen meren rannalle, ja suuri joukko Galileasta ja Juudeasta seurasi häntä. Vieläpä Jerusalemista ja Idumeasta ja Jordanin toiselta puolelta ja Tyroksen ja Sidonin ympäriltä tuli hänen luokseen suuri joukko kuultuaan, kuinka monia tekoja hän teki.” (Mark. 3:7-8)

        ”Sieltä hän nousi ja meni Tyroksen ja Sidonin seuduille.... Tullessaan sitten takaisin Tyroksen seuduilta...” (Mark. 7:24, 31)

        ”Ja hän tuli alas heidän kanssaan ja asettui seisomaan tasaiselle paikalle, ja siellä oli suuri joukko hänen opetuslapsiaan ja kaikkialta Juudeasta ja Jerusalemista ja Tyroksen ja Sidonin rannikkomaasta suuri kansanpaljous,...” (Luuk. 6:17)

        Sitäpaitsi ennustushan puhuu ’hamaan ikiaikaan’ tai ’hamaan ajan hämärään asti’.

        Keskustelua voi jatkaa täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000024880153

        Hävitti ensimmäisen, toista vastaan soti Aleksanteri ja tulevaisuudessa tulee uusi hävitys, tämähän oli viestini.

        Jehovia evankelioin, kun vastaan tulee, en lähde heidän kanssaan netissä keskustelemaan.


      • puolellasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Hävitti ensimmäisen, toista vastaan soti Aleksanteri ja tulevaisuudessa tulee uusi hävitys, tämähän oli viestini.

        Jehovia evankelioin, kun vastaan tulee, en lähde heidän kanssaan netissä keskustelemaan.

        Teissä uskovissa mua huvittaa juuri tuo Raamatun vääntely. Jos joku ennustus ei ole toteutunut, niin sitten se väännetään toteutuvaksi tulevaisuudessa. Jeesushan esimerkiksi sanoi tulevansa takaisin jo opetuslasten elinaikana, mutta eipä vaan tullut. No ei hätiä väännetään sekin ennustus tapahtumaan hamassa tulevaisuudessa. On tuo usko mielenkiintoinen asia ei voi kuin ihmetellä...


    • Jessica*

      Sori! Olet oikeassa, Uskova1.

      Alan ymmärtää, ettei Jeesus sillä koettele, kuinka oikealla tavalla pidämme sapatin. Vaan sillä, onko meissä Hänen rakkauttaan.

      Vanhurskasten ylösnousemuksessa katsotaan, onko elämämme koitunut lähimmäiselle hyväksi. Että onko kyetty jättämään omat asiat tai oma etu toissijaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe