Suomalainen lähetystyö

valittaja vali

JOtenkin musta on outoo toi lähetystyö kun mennään ku keskiajal käännyttämään ihmisiä johonkin afrikkaan ja vastaavaan. Mutta toisaalta ku toimintaan tutustuu niin huomaa että kyllähän sitä myös jotain hyvää noi lähetystyöntekijät tuo. Parantavat monella tappaa noiden oloja siel paikanpäällä.

http://www.kookas.fi/articles/read/6844

5

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue lapsi lisää

      Ristiretket ja noitavainotkin olivat loppuenlopuksi ihan kivoja ja hyödyllisiä paikallisille ihmisille? Paransivat heidän oloja paikanpäällä?

      Oman uskonsa tuputtaminen on aina arvelluttavaa toimintaa, tehtiin se sitten minkä asian varjolla tahansa.

      • kanssaeläen

        Nykypäivä lähetystyöntekijät eivät tuputa. Elävät kansan keskellä ja sopivissa tilanteissa vastaavt kysymyksiin ja keskustelevat. Esim . muslimit haluavat puhua uskonasioista.


      • vaihtaa uskonsa?
        kanssaeläen kirjoitti:

        Nykypäivä lähetystyöntekijät eivät tuputa. Elävät kansan keskellä ja sopivissa tilanteissa vastaavt kysymyksiin ja keskustelevat. Esim . muslimit haluavat puhua uskonasioista.

        Melkoista kristillistä fantasiaa. Yhtä usein varmaan moni kristitty kääntyy muslimiksi ja tilastojen mukaan harvinaisen moni uskovainen rupeaa ateistiksi.

        Miksi ihmeessä lähetyön rahoja kulutetaan raamattujen painamiseen kun ei niitä raamattuja voi nälkäiset syödä?


      • vaihtaa uskonsa? kirjoitti:

        Melkoista kristillistä fantasiaa. Yhtä usein varmaan moni kristitty kääntyy muslimiksi ja tilastojen mukaan harvinaisen moni uskovainen rupeaa ateistiksi.

        Miksi ihmeessä lähetyön rahoja kulutetaan raamattujen painamiseen kun ei niitä raamattuja voi nälkäiset syödä?

        Ensiksikin kristillisen elämän lopullinen päämäärä on haudan tuollapuolen, kun ateistilla päämäärät loppuvat. Niinpä ateistisesta näkökulmasta tulee tietenkin erilaisia johtopäätöksiä jne.

        Mutta vaikka tarkasteltaisiin ihan tätä näkyvää maailmaa, niin välitön hätä, johon ruuan työntäminen kitusiin auttaa, on paljon ja se on helpohko havaita. Mutta sitten kun lähdetään tarkastelemaan niitä syitä, mistä tuo hätä on saanut alkunsa, näkökykymme hämärtyykin. Tilastollisesti kuitenkin esim. ne maat ja alueet, joissa luterilaisuus on vallalla tai yleistä, ovat harvemmin nälkäisiä ja niissä yleensä tapahtuu kehitystä, joka auttaa ruokkimaan niitä muitakin.

        Tuollainen havainto luterilaisuuden ja yleisemmin protestanttisuuden vaikutuksesta laittaa ajattelemaan, että lähetystyö saattaa vaikuttaa myös sinne nälkiintymisen syihin. Niinpä Raamattujen antaminen nälkäisillekin on ihan OK.
        Erimieltä olevat saavat toki mennä auttamaan ilman Raamattuakin.


      • vaihtaa uskonsa? kirjoitti:

        Melkoista kristillistä fantasiaa. Yhtä usein varmaan moni kristitty kääntyy muslimiksi ja tilastojen mukaan harvinaisen moni uskovainen rupeaa ateistiksi.

        Miksi ihmeessä lähetyön rahoja kulutetaan raamattujen painamiseen kun ei niitä raamattuja voi nälkäiset syödä?

        harvoin jää pelkkään auttamisesta saatavan hyvänolon tunteeseen, vaan siihen liittyy ajatus anekaupasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      661
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      648
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe