Jean Roos

mietityttää!!!

Kävin kokouksessa, jossa oli Jean Roos. Niin, jotenkin uskon hänen olevan Jeesuksen asialla, mutta jokin hänessä vaivaa minua.
Hän oli kotikokouksessa ja kun astuin huoneeseen, ei hän nostanut kitarastaan silmiään, ei tervehtinyt ketään, vaan etsi säveliä ja valmisteli yhteistä lauluhetkeä.

Lauloimme ja sen jälkeen Jean Roos puhui hyvin vakuuttavasti raamatusta, mutta siinäkin jäin paitsi sitä mitä odotin. Hän tietää paljon raamatusta ja hänen esityksensä siitä on mielenkiintoinen, mutta se ei riitä, sillä minun sydämeni halajaa Jeesusta ja hänestä puhumista, se jäi hyvin puutteelliseksi.

Eniten pahoitin mieleni siitä, että hän piti pitkän esityksen hänen kautaan parantuneista ihmisitä. Hän ei toki hakenut itselleen kunniaa, vaan antoi kunnian Jeesukselle, mutta pidän täysin tarpeettomana tuollaisen mainostamisen. Ei kukaan joka itseään suosittelee, ole luotettava ja hän suositteli itseään kertomalla, että hänen kokouksissaan paranee niin ja niin paljon ihmisiä.

Jean Roosin tulisi ymmärtää, että uskoa voi valaa toisinkin ihmisiin. Heihin tulee valaa usko Jeesuksen armotyöhön ja oikeuteen tulla osalliseksi siitä työstä.

Mainoskampanjat uskonvahvistajina pois ja tilalle usko, että Jeesus antaa uskonlahjan kenelle tahtoo ja siitä tulee jokaiselle julistaa.

Moni pettyy Jean Roosin lupauksiin, sillä totisesti hän lupailee kaikille terveyttä ja kaikki eivät sitä kuitenkaan saa.

Vastuuntunnon on kasvettava, jos aikoo tehdä Jeesuksen työtoverina työtä. Jeesus kyllä aivan itse todistaa, kuka on hänestä lähtöisin ja kenen kanssa hän työtä tekee, ei Jean Roosin tarvitse sitä tehdä kummemmin kuin muidenkaan.

84

9659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentecostal.1

Roos... Etsii vain omaansa ja on paisunut.

• frihet

Siis kiitos ja onnea siunatussa Jeesus nimessä tulevillekin kirjoituksillesi.

• käynyt
        frihet kirjoitti:

Siis kiitos ja onnea siunatussa Jeesus nimessä tulevillekin kirjoituksillesi.

Jean Roosin kokouksissa ja jos olet, niin mitä mieltä sinä niistä olet frihet?

• frihet
        käynyt kirjoitti:

Jean Roosin kokouksissa ja jos olet, niin mitä mieltä sinä niistä olet frihet?

Sven-Gunnar Roosin kokouksissa olen siitä edestä käynyt.

En tosin tuota aloituksen Roosia tiedä missä vaikuttaa ja mihin seurakuntaan kuuluu, jos Jeesuksen oma on, niin toivotaan, että Kristukselle työtä tekee.

• tekevän
        frihet kirjoitti:

Sven-Gunnar Roosin kokouksissa olen siitä edestä käynyt.

En tosin tuota aloituksen Roosia tiedä missä vaikuttaa ja mihin seurakuntaan kuuluu, jos Jeesuksen oma on, niin toivotaan, että Kristukselle työtä tekee.

Jeesukselle työtä, mutta kyllä hänellä nyt on kasvunpaikka. Huolenani on se, että hän on vaarassa langeta, sillä mainoskampanja, jota hän itse pitää uskonvahvistajana, ei kuulu Jeesuksen omille. Antaa Jeesuksen näyttää voimansa ja olkaamme nöyrästi hänen työtovereitaan, älkäämme tuoko omaa työtoveruuttakaan liikaa esille, sillä siinä on vaara alkaa kuvittelemaan itsestä liikoja.

• frihet
        tekevän kirjoitti:

Jeesukselle työtä, mutta kyllä hänellä nyt on kasvunpaikka. Huolenani on se, että hän on vaarassa langeta, sillä mainoskampanja, jota hän itse pitää uskonvahvistajana, ei kuulu Jeesuksen omille. Antaa Jeesuksen näyttää voimansa ja olkaamme nöyrästi hänen työtovereitaan, älkäämme tuoko omaa työtoveruuttakaan liikaa esille, sillä siinä on vaara alkaa kuvittelemaan itsestä liikoja.

Tiedät ehkä, että muutamia tehtiäviä on hyvä tiedottaa ja tämäkin "harrastus", mitä minä teen on siinä mielessä hyvä kertoa "uhraajille", koska jos he eivät tiedä mihin lahjoittavat kodin tarvikkeita ja rahaansa, niin ehkä he vuosien varrella lopettavat lahjoitukset.

Ehkä on myös hyvä tuoda kiitos Jeesuksen kunniaksi, jos on Häneltä terveyden saanut, eikös se ole aivan selvä, että kiitämme lahjoista, olipa se sitten vaikka terveys, emmekä jätä sitä salaiseksi.

En tosin kommentoi tuntematonta Roosia, koska en kuulujen mukaan voi päätellä, onko hän julistanut oikein, vai onko hän valhe profeetta.

• en suosittele

" Etsii vain omaansa ja on paisunut. "
        ja koroittaa vain ITSEÄÄN ! Minä paransin..Minun kautta parani.

• Anonyymi

Jean Roos sai tuomion rahankeräyrikoksesta!

Jean Roos ja hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö olivat keränneet rikollisella tavalla yhteensä noin 185.000 euroa, jotka he olivat käyttäneet muun muassa omien elinkustannustensa maksamiseen. Rahat olivat tulleet Roosin tilille yli 200 lahjoittajalta. Mitään palkkaan liittyviä kuluja, kuten veroja, ei niistä ollut maksettu.

Oikeudessa kuultu todistaja kuvaili, kuinka kokoustilaisuuksissa esitetyt pyynnöt kymmenysten maksamisesta olivat olleet määrätietoisia ja tiukkasanaisia. Todistaja kertoi, että kun hän sai tietää rahankeräysluvan päättymisestä, Jean Roos oli kehottanut maksamaan rahat hänen omalle tililleen. Toinen todistaja kertoi, että Roos oli jopa sanonut, että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu, ellei hän maksa kymmenyksiä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca6805de-15f4-4825-93fe-6887d7480e67

• kaipaan

rauhaa ja rakkautta kaikkiin kokouksiin. Kaipaan armoa ja laupetta niihin. En kaipaa niinkään mainostamisia,siitä kuka on missäkin kokouksessa parantunut, vaan kaipaan uskon vahvistusta Jeesukseen raamatun ilmoituksen mukaan.

Jeesus kyllä parantaa tänään. Hän todella parantaa ja yhä useammat tulevat sen näkemään. Pääasia on usko Jeesukseen, sillä sen seurauksensa saamme kaiken muunkin Jumalalta lahjaksi.
      Ihminen on pieni, eikä paljoon kykene, mutta Jeesus kykenee kaikkeen ja hän voi parantaa aivan suoraankin, jos tahtoo. Ei hän tarvitse välttämättä välikäsiä, mutta usein hän käyttää heitä, jotka ovat nöyriä ja rakastavia ja totuudellisia työtoverinaan.

• Jeesuksen kaipuu

Olisin kaivannut samoja asioita, Jeesushan on kaiken pää.
      Kyllä ritiikkiä tarvitaan, on tähdellistä olla nöyrä oikealla tavalla.
      Liian moni saattaa harhautua, jos Jeesuksen armotyötä ja pelastus suunnitelmaa ei tuoda esille tarpeeksi.

Jeesus itse oli ova esimerkki, ei Hän itseään nostanut vaan, antoi kunnian Isälleen.
      Jeesus omat työntekijänsä kuluttaa, ja Hän myös nuhtelee rakkaudessa, ja suurita rakkauttahan on juuri nuhde.

Jeesuksen tiellä tulee kasvaa, jotta se kaikki työ ei olisi turhaa, vaan Jeesuksen nimen nostamista, sille kuuluvalle paikalle.

• tutkinut

Opettaa kasteesta, että henkikaste on korvannut vesikasteen.
        Ei ole myöskään seurakunnan lähettiläs, vaan touhuaa omin päin.
        Samanlainen kuin Matti Wendelin: kova kehumaan omaa itseään.

• todé

lähetyskäskyn suhteen on, että kaikki tapahtuu seurakunnan kautta, paikallisseurakunnassa toimimalla. Paavalikin oli seurakunnan lähettämä apostoli, ei yksityisyrittäjä.

• en suosittele
        tutkinut kirjoitti:

Opettaa kasteesta, että henkikaste on korvannut vesikasteen.

Matti Wendelinistä ja hänestä ei voi puhua samana vuonnakaan. Ihan eri henki.

• Onnellinen Herrassa

niin se tulee eittämättä ilmi. Jeesuksen tekemät teot eivät pysy piilossa. Ennen näitä näyttöjä pysytään varauksellisina!

• Olen käynyt kolmessa Jannen kokouksessa ja ensimäisessä hän oli typerä punainen stetsoni päässä imatralla ja ajattelin että mikä kylähullu siinä on. Sitten Janne sanoi että kaveri ajatelee mikä kylähullu siinä on. Jumala on luonut kaiken maan ja taivaat, ajatelkaa Hän kuulee meidän jokaisen rukouksemme ja vastaa rukouksiimme. Me ihmiset ei olla ihan niin turhia miksi me välillä ajattelemme itsemme, maalimankaikkeuden luojakin on meistä kiinostunut. Kävin muuten tänäkesänä upotuskasteella vaikka olin saanut pyhänhengen kolmevuotta sitten. Kun olen Jeesuksessa kristuksessa niin olen Jeesuksessa Kristuksessa. Kävin Jannen rukoiltavana ja tunsin että pääsin todella läheelle Jeesuksen rakkautta. Kävelin autolle ja itkin varmaan viisitoista minuuttia siitä tunteesta että olin lähestynyt Jeesusta ja Hän oli vahvasti läsnä. Jutelkaa Jannen kanssa tästä itsensä kehumisesta sillä veljeä voi lempeästi ohjata. Jumalan siunausta kaikille.

• Rauhaajauhaa

Ei Jeesuksessa oleminen ole tuollaista tunteen paloa ja itkua. Siinä ei ihminen tunne itseänsä joksikin erinomaiseksi olennoksi. Se on syntinsä tuntemista, häpeää ja surua omasta syntisyydestä, mutta Jumalan rakkauden, armon ja anteeksiannon tuntemista, Jeesuksen läheisyyttä, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Ihmettelyä siitä että armo kuuluu juuri minullekin.
      Mieti mitä sinulle Jeesuksessa Kristuksessa oleminen on, kun luet Raamatusta millainen oli hänen elämänsä maan päällä. Oletko osallinen? Kuljetko samaa tietä?

• TästäAsiasta

Niin mietitytti täälläkin.Ei mietitytä enää, mies on harhaoppinen julistaja. Uskonsanaoppia mies julistaa koroittaa ihmistä ja ihmeitä, ja käyttää
      Raamattua vain näön vuoksi. Jotakin tietoa mukamas Raamatusta on, ainakin
      se Israilin Kadonneitten heimojen vatkaaminen, mutta ei se mitään evankeliumin julistusta ole, eikä mitään mistään todista.

• Saako

Saako pastori mennä uudestaan naimisiin ? Luotatko mieheen joka saarnaa ensin uudelleenavioitumista vastaan ja sitten menee itse uudelleen naimisiin ?

Muistelen, että raamatussa pastorille esitetty kelvollisuusvaatimus puhuu "yhden vaimon miehestä".

• En suosittele

Sekoillut naisten kanssa ja koska on oman toimintansa herra tekee mitä lystää.
      Pysyisin kaukana.

• Elmeriina

Tuomitseminen on ehdottomasti kielletty, tuomitseva asennekin. Mutta jos joku ihminen toistuvasti ja vakavasti herättää varoituksen tunteen sydämessä, on siunattava häntä ja etsittävä Jumalaa: "Mitä voin tehdä, Herra?" Ja jatkaa rukousta ja tämän ihmisen siunaamista. Jumala voi antaa ymmärrystä ja sanan vietäväksi kyseiselle henkilölle tai seurakunnalle, joka häntä kutsuu. Jumala voi suosittaa tai varottaa.
      Ollaan siis tarkkoja ettei silmämääräisesti tuomita, mutta etsitään Jumalan viisautta tähän kysymykseen.

• harmonia elämässä

Rukoillaan,että Pyhä Henki vie koko totuuteen ja saarnat ovat sen
        mukaisia kuin Jumalan Sana.
        Jumalan seurakuntamalli ei ole yhden miehen yritys ja sen perustaminen
        on Pyhän Hengen työ joka synnyttää paikallisseurakunnan johon asetetaan
        myös vanhemmisto.
        Siis Jumala vie asiat järjestyksessä eteenpäin ,saarnaajalta vaaditaan paljon, myös henkilökohtainen elämä esimerkillinen Raamatun valossa.

• väärä valinta ...

Miksi tämä aihe on helluntalaisten palstall?

Tietääkseni kyseinen henkilö ei kuulu Helluntaiseurakuntaan.

Onko kyseessä yhden miehen yritys,joka ei ole raamatullinen,
      jos seurakunnasta puhutaan ?

• Hallooo!

Roos on ihan oman yrityksensä toimitusjohtaja.

Kannattaa tutkiskella missä hengessä siellä julistetaan.

• Aikain merkit!

Joo,ei vaikuta Pyhän Hengen työltä.
        Hedelmät puuttuvat.

• jalkako

On ihmisiä, joilla on oma sektorinsa julistustyössä ja oma persoonallisuus joka ei ole samoista muoteista muiden kanssa, en ole huomannut epäraamatullista Jean Roosin puheissa.

• huijari:rahaa,rahaa

Kastamaton valehtelija. Ei yhtään todistettua parantumista.

• alux

hei, olen itse ollut todistamassa, kun sokea venäläis poika sai näkönsä. Tämä tapahtui 90 luvun alussa Pietarin kadulla. Kaksi tamperelaista naista oli mukana todistamassa tapahtunutta. Lakataan jo heittämästä lokaa Herran palvelijoiden niskaan, jos itse väitetään olevamme uskossa.

• Halloo

Persoonallisuus hyvinkin. Ei hyväksynyt avioerojakaan ennen kuin itse avioitui uudestaan.

• kiinni saanut

On kastamaton, tunnetaan asia.
      Opettaa vesikasteesta, että henkikaste on korvannut sen.
      Ja valehtelevat uskottavasti.

• Avaa sydämmes

Herra runsaasti siunatkoon ja varjelkoon tätä miestä!

• Oletteko kuunneleet Jeanin opetus cd:itä. Minulla on niitä muutamia, ja ajattelin tilata lisää. Mielestäni niissä on oikeaoppista opetusta. Hän uskaltaa puhua myös synnistä ja parannuksesta.

• Ihmeparantunut

Hän uskaltaa valehdella röyhkeästi keksimiään tarinoita, omia ihmetekojaan. Siksi hänestä pidetään. Samanlainen Matti W.nin kanssa. Jumala on pian tuova tuollaiset rangaistustuomiolle.
      Ihmiset pitää saduista.

Mutta kun Jeesus tekee ihmeitä, on se nähtävissä. Apt. 3:8,9 ja 4:14. Luehan.

• Jean Huussi

Huusin Janne on huusin jermu...

• Ohje tähän

Välttäkää Jean Roosin toimintaa.

• Herättää vainajia

Ettekö tiedä, että Jean Roos on herättänyt 16 vainajaa henkiin!

Tässä hänen sivuiltaan:
      "KAHDEN VUODEN AIKANA HERRA ON HERÄTTÄNYT RUKOUSTENI KAUTTA YHTEENSÄ 16 HENKILÖÄ KUOLLEISTA. KUNNIA YKSIN JUMALALLE."

http://www.tabernaakkeli.fi/vuosikatsaus2010.html

Uskomaton saavutus!

• Ohoh

Luulisi että jotain toimittajaa olisi tällainen "pieni" uutinen kiinnostanut ja kuoilleista heränneiltä olisimme saaneet haastatteluja? :)

• Epäilijä

Outoa, jos joku uskoo tuollaista soopaa. Kukaan ei todellakaan ole herännyt kuolleista rukouksen avulla. Eri asia on, jos lääketieteellinen elvytys on saanut ihmisiä henkiin eli sydän on saatu uudelleen lyömään.

• :):)

:)

• Näin sitä kerrotaan

Kuolleita herää. Uusia jäseniä ja silmiä kasvaa ihmisille. Jalat pitenevät. Kuurot kuulevat. Halvaantuneet saavat hetkessä uuden verenkierron.
      Ja rahaa tulee.

• Pitääkö paikkansa

Eikö Markku Koivistokin herättänyt kuolleita? Eihän tuo nyt niin suuri ihme ole

• Tarkennus.

Koivisto tiettävästi yritti, mutta ei väittänyt onnistuneensa.

• Anonyymi

Yritti rukoilla...mutta kuolleet pitää antaa olla rauhassa

• Mitä siinä mietyttää ?? Uuskarismaattinen voimasta tomiva virtuaalijulistaja.

• Seurannut

Miksi Jean Roos herättää kuolleita vain ulkomailla? Miksi kuolleista herättäminen ei onnistu Suomessa?

"Miksi Jean Roos herättää kuolleita vain ulkomailla? Miksi kuolleista herättäminen ei onnistu Suomessa?"

Jospa se on vaan sattumaa:)

• Seurannut

Vai olisiko asian laita pikemminkin niin, että Roos kertoo Afrikan matkoillaan paikallisille, kuinka hän kotimaassaan Suomessa on herättänyt monia kuolleita?

• Uskon sen

Onkohan Pirkko Jalovaarakin "herättänyt vainajia" samoin kuin Roos ja Koivisto:)

Uskon kyllä koska uskovainen noin sanoo. Luotan uskovaisiin, he EI koskaan valehtele. Heitä pitäisi palkata sairaaaloihin töihin. Miks ei oo palkattu?

:)

• Ja rahaa tulee.

Ja rahaa tulee.

• jokin mättää

Samat sanat. Jokin Roosin toiminnassa vaivaa. Hän käyttäytyy oudosti ihmisiä kohtaan, ja hän tosiaan mainostaa ja kehuu Jumalan hänen kautta tapahtuvia ihmeitä jatkuvasti.

Tällainen "dumppaaminen" ei herätä luottamusta, päinvastoin.

Ihmisen joka todella on Jumalan asialla, ei tarvitse mainostaa itseänsä.

• Roosin käsitykset

Jean Roos pitää myös poliisia vihollisenaan kun on saanut sakot ajettuaan ylinopeutta autolla.

"Vihollinenkin yritti hidastaa matkaamme alussa, sillä sain sakon ylinopeudesta, kun ajoin 90 alueella 102 km tunnissa."

http://www.tabernaakkeli.fi/media.html

Vähän ihmeellinen on saarnaajan oikeuskäsitys kun syyllistyy itse lainvastaiseen tekoon niin pitää poliisia vihollisena.
      Tuo "vihollinen" tekee vain hänelle annettua työtään, jotta meillä ja lapsillamme olisi turvallisempi liikkua.

• ihmetyttää

monet helluntalaiset ovat kertoneet vihaavansa poliisia, ja pitävät heitä sielunvihollisena

• Roosin tilaisuudessa
      • niin vapaudesta.

Ajatteliko mitä, todentaaksesi asian, eli etsit merkkejä uskoaksesi, vai uskot ilman merkkejä pelastuaksesi jne.

Jos uskot, ilman merkkejä, niin annetaan eri venekunnat kalastaa elonmerellä.

En minäkään ole Roosin veneessä, ja tuskin menen, mutta en käy katselemassa niitä kaloja, mitä hänellä paatissaan on.

Jos Herra toimii, niin mitä minä siihen.
        Jos ei toimi, niin Herra kuitenkin tuomitsee meidät molemmat.

Tämä Nisu ja Luste- opetus mitä on muistiin kirjoitettu Sanaan, määrää näin toimimaan.

So. vapautta täällä ajassa, johon meidät on vapaana annettu kulkemaan.

on hyvän ja pahantiedon puu

ja on

Elämänpuu.

Siinä valitaa itsekullekin, niin epäuskoiselle, kuin uskovalle.

Vapaus ... se on laaja käsite ja saamme vapaudessa vaeltaa.

• keltalilja

Minustakin Raamattu sanoo, Paavalin suulla: "...kunhan vain Kristusta tavalla tai toisella julistetaan..." En osaa paikkaa tarkasti Raamatusta hakea mutta tiedän sen olevan siellä. Sairastelen niskaani ja se voi viedä työkyvyn, miksi en menisi pyytämään ihmeparantumista, haluaisin viettää aktiivista, fyysistä työtä sisältävää elämää. Olen kyllä ollut taloudellisen tilanteeni sallimassa, kunnallisen terveydenhoidon palveluissa mutta lisäapua (jos siihen edes annettaisiin mahdollisuus) saisin jonottaessani ensin kuukauden terveyskeskuslääkärille, sitten kuukausia erikoislääkärille, jolta mahdollisesti saisin lähetteen magneetti- tai tietokonekuvaukseen, joihin Tampereella jonotetaan kuukausia. Elanto silti pitäisi kroonisesta kivusta huolimatta hankkia ja toimia mieleisessä tehtävässä isäni osa-aikaisena omaishoitajana.
        Ja toiseksi: kansankirkko laiminlyö rukouksella parantumisen lahjaa, koska sitä ei juuri tarjota sen tilaisuuksissa. Mutta ehkä Isä Jumalamme ja Kristus ovat niin hienotunteisia kansankirkkoa kohtaan, että jaksavat antaa sen jatkaa ja heidän odottaessaan parannusta - herättävät Jean Roosin kaltaisia julistajia paikkaamaan seurakunan vajavaisuuksia... "ettei teiltä mitään puuttuisi missään armolahjassa, TEIDÄN ODOTTAESSANNE MEIDÄN HERRAMME KRISTUKSEN JEESUKSEN PALUUTA..." oli muistaakseni Paavalin motto. Isä Jumalamme on täydellinen - huolellinen - mikä ehkä ihaninta KÄRSIVÄLLINEN
        Olen tällätietoo menossa Jean Roosin kokoukseen 9.1. klo 16 Tampereen Marttalaan. Toivottavasti jaksan seisoa rukousjonossa odottamassa vuoroani ja saan apua.

• keltalilja
        keltalilja kirjoitti:

Minustakin Raamattu sanoo, Paavalin suulla: "...kunhan vain Kristusta tavalla tai toisella julistetaan..." En osaa paikkaa tarkasti Raamatusta hakea mutta tiedän sen olevan siellä. Sairastelen niskaani ja se voi viedä työkyvyn, miksi en menisi pyytämään ihmeparantumista, haluaisin viettää aktiivista, fyysistä työtä sisältävää elämää. Olen kyllä ollut taloudellisen tilanteeni sallimassa, kunnallisen terveydenhoidon palveluissa mutta lisäapua (jos siihen edes annettaisiin mahdollisuus) saisin jonottaessani ensin kuukauden terveyskeskuslääkärille, sitten kuukausia erikoislääkärille, jolta mahdollisesti saisin lähetteen magneetti- tai tietokonekuvaukseen, joihin Tampereella jonotetaan kuukausia. Elanto silti pitäisi kroonisesta kivusta huolimatta hankkia ja toimia mieleisessä tehtävässä isäni osa-aikaisena omaishoitajana.
        Ja toiseksi: kansankirkko laiminlyö rukouksella parantumisen lahjaa, koska sitä ei juuri tarjota sen tilaisuuksissa. Mutta ehkä Isä Jumalamme ja Kristus ovat niin hienotunteisia kansankirkkoa kohtaan, että jaksavat antaa sen jatkaa ja heidän odottaessaan parannusta - herättävät Jean Roosin kaltaisia julistajia paikkaamaan seurakunan vajavaisuuksia... "ettei teiltä mitään puuttuisi missään armolahjassa, TEIDÄN ODOTTAESSANNE MEIDÄN HERRAMME KRISTUKSEN JEESUKSEN PALUUTA..." oli muistaakseni Paavalin motto. Isä Jumalamme on täydellinen - huolellinen - mikä ehkä ihaninta KÄRSIVÄLLINEN
        Olen tällätietoo menossa Jean Roosin kokoukseen 9.1. klo 16 Tampereen Marttalaan. Toivottavasti jaksan seisoa rukousjonossa odottamassa vuoroani ja saan apua.

Lisäys omaan kirjoitukseeni:
        raamatunpaikat ovat: Fil 1:18 ja 1 Kor 1:4-7-9 : "Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa, että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa, sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu, NIIN ETTEI TEILTÄ MITÄÄN PUUTU MISSÄÄN ARMOLAHJASSA, TEIDÄN ODOTTAESSANNE MEIDÄN HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN ILMESTYSTÄ. Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä. JUMALA ON USKOLLINEN, HÄN , JONKA KAUTTA TE OLETTE KUTSUTUT HÄNEN POIKANSA JEESUKSEN KRISTUKSEN, MEIDÄN HERRAMME, YHTEYTEEN.

• SeRiitti
        keltalilja kirjoitti:

Kävimme kerran kavereiden kanssa tätä Roosia kuulemassa Marttalassa.
        Oli joulun tienoo ja laulatti meillä joululauluja ja Elvistä.

Tuntui olevan armoton Elvis-fani, sanoi että Elvis oli aito uskovainen - dokumentit kertovat toista, sillä Elvis katui elämänsä loppuhetkillä juuri sitä, ettei elänyt Jeesukselle elämäänsä.

Sitten se Roos kehui itseään kovasti ja sanoi, että meissä kaikissa on demoneja, paitsi hänessä ja hänen "Miss Maailma vaimossaan" (näin hän todella sanoi).

Se oli siinä - eipä tarvitse enää mennä häntä kuulemaan.

• qazxswedc

Hei mulla on hieno kokemus -90 luvun alusta Pietarissa Venäjällä. Olimme muutaman ystävän kanssa jakamassa traktaatteja kadulla. Jean Roos oli yksi meistä. Paikalle tuli n. 10 vuotias poika ojan pohjaa pitkin kävellen, pysäytimme hänet ja kysyimme(1 meistä puhui venäjää) miksi. Syyksi hän kertoi, ettei näe ja osaa kotiin, kun laskee risteyskohdat. Kysyimme saammeko rukoilla hänen puolestaan, johon hän suostui, vaikka ei tiennyt mitä se tarkoittaa. 3 kertaa rukoilimme välillä kysyen näkeekö hän, yks kaks hän huusi innoissaan näkevänsä!
      Nelivärinen sarjakuva traku oli ollut ihan kasvoissa kiinni, hän erotti värit, nyt kuvat ja tekstin myös.(en tiedä osasiko lukea). Hän jatkoi iloisena matkaa tietä pitkin, huudahtaen välillä "halleluja". Hän myös otti Jeesuksen vastaan Herranaan ja pelastajanaan. Hieno kokemus olla mukana näkemässa Jumalan ihme. Ei siinä Jean, eikä meistä kukaan muukaan itseänsä korottanut.
      Arvostelu, kenen tahansa, näin nimimerkin takana, tai anonyymisti on ilkeää panettelua. Se on syntiä. Siitä on tehtävä parannus. Miksi arvostella toisia, jos ei uskalla mennä ko. henkilölle itselleen sanomaan, missä kohden on hairahtunut, tai eksynyt? Miksi ei? Siunataan niitä, jotka vilpittömästi haluavat Herraansa palvella ja etsitään itsekin omaa paikkaa. Kyllä Herra "kukkonsa(kannansa myös)" kynii, jos tällainen leikkimielinen vertaus tähän sopii, oman Herransa edessä jokainen nousee, taikka kaatuu. Siunausta kaikille.

• Ruotuun mars

"Arvostelu, kenen tahansa, näin nimimerkin takana, tai anonyymisti on ilkeää panettelua. Se on syntiä. Siitä on tehtävä parannus"

Ei paljon parempaa sekään, että kehuu vain nimimerkin takaa, kuten sä teet. Koko tarinastas ei ole näyttöä.

• Entinenoppilas

Roosin Janne oli tuolloin melko reippaasti alkoholisoutunut ja pyöri Tampereen keskustassa sinisessä tuulipuvussaan...
        On toki voinut pyöriä Pietarissakin..

• Man.juan

Jean Roos on kastamaton mies.

• jokainenonitsensäherra

Onpa mielenkiintoista kun itse olen tavallaan tutustunut tähän mieheen ja olen miettinyt että jokin hänessä tuntuu erikoiselta. Pistin huomioon juuri tämän itsensä kehumisen ja egon joka hänestä paistaa läpi. Meillä kaikilla se on mutta mies joka on raamattumies uskoisin että se on poistunut.

Kun hän on puhunut minulle niin minussa hän on saanut aikaan pelon siitä että kohta tulee maailmanloppu ja itselleni on tullut alistunut olo että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa valta hänelle kontrolloida minua. En koe hänessä sitä lämpöä ja rakkautta mikä tällaisella asialla olevalla ihmisellä pitäisi olla.

Omasta mielestä noi ihmeparantumiset on täyttä humpuukkia ennen kuin ne todistetaan silmieni edessä.

Katsoin hänestä dokumentin kuukauden kalastaja ja hän puhui sitä että Jumala oli sanonut hänelle etä häneltä viedään perhe pois koska he eivät kestä hänen suurta elämäntehtävää. Äiti ja sisko muistaakseni sitten oli kuollut. Jokin ei ollut ihan normaalia tuossa kommentissa.

En ole ihmistä vastaan vaan sitä miten hän tekee tätä työtänsä ja itse en halua olla näissä asioissa hänen kanssaan tekemisissä.

• kokemusjeppa

Tältä mieheltä puuttuu rakkaus. Hänestä loistaa kyllä raamattu ja herra mutta rakkaus jää pois. Hän sai minut pelkäämään maailmanloppua jutuillansa.

• IhmeJeppe

Hänen toimintansa on nyt Suomessa kokonaan loppumassa ja kokouksia on enää kolmella paikkakunnalla itsensä järjestämänä.

• qeä

Olen Jeesuksen sovitustyöhön uskova uudestisyntynyt kristitty. Uskon että Jeesus on kuollut myös minun syntieni tähden Golgatan keskimmäisellä ristillä ja ylösnoussut kolmantena päivänä taivaaseen. Keskustelin juuri Jean Roosin kanssa ja hän sanoi, että joudun kadotukseen jos en lue raamattua. Että silleen!!!

• Punjab

Janne Ryssä on sairas mies. Kannattaa vältellä häntä.

• Todellisuus.on

Jean Roosi on kastamaton. Luulee että hänelle on joku henkikaste tullut vesikasteen tilalle.

• 285

On erittäin tärkeätä muistaa, että yksin Jeesuksen Kristuksen ristintyö Googatalla tuo syntien anteeksiantamuksen ja pelastuksen.Pelastus ei ole lähtöisin ihmisestä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä (Ef.2:8-9) Uskon kautta tarkoittaa, että ihminen saa omistaa pelastuksen vain vastaanottamalla, ilman pienintäkään omaa tekoa. Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat(Room3:22) Kristuksen tähden merkitsee, että Jumalan peruste meidän syyttömäksi julistamisellemme on se, että Kristus on kärsinyt rangaistuksen meidän tähtemme. Ei Jumala voi pitää syyllisenä sitä, jonka rangaistus on jo kärsitty. Kiitos Jeesus täytetystä työstä. ( Kalevi Lehtinen kirjasta Löytöretkellä)
        Jos Jumalan palvelia on valmis julistamaan sinulle kadotustuomion sen perusteella, ettet lue riittävästi raamattua, niin muista aina nämä Jumalan sanat: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat Häneen."Jumalan Sana on luotettava ja pyhä.

• eaad

Jumala on nyt kutsunut Jeanin suurempiin kuvioihin. Hän tekee maailmanlaajuista työtä ja suuria määriä tulee hänen kauttaan uskoon aivan saavuttamattomssakin paikoissa. Siksi hän ei varmaan nyt ehdi keskittyä Suomeen. Hän on todella Raamatun osaava ja tunteva mikä on harvinaista.

• Ketä on Jean Roos?

• DrAqua

Kuka on Jean Roos!!!

Ketä tarkoitat, opettele edes äidinkieli oikein!!

Hän on tyhjänaikainen humpuukiveikko.

• Sekava.mies

Tiesittekö, että jeanroos on kastamaton?
      Hän opettaa, ettei kastetta tarvita ollenkaan.

• Tunnen.sen

Täysi valehtelija ja tarinoiden keksiä.

• Uskokaa.pois

Kastamaton mies ei voi olla Jumalan asialla.

• Hahofve

Ukko Ylijumala parantaa. Joko Ukko Odin Ylijumala tai Ukko Ilmori Ylijumala tai Ukko Väinämöinen Ylijumala. Lisäksi on Tuurin pellot ja Tuuri tuo Tuuria eli Onnea, ehkä hänkin osaa parantaa

En tunne pohjoista pakanuutta niin hyvin että osaisin sanoa osaako THOR parantaa, mutta jotain parantajaukkoja ja akkoja oli ainakin Karjalassa joskus, ja jossain Kalevalassa yms. Onhan niitä ja näitä.

Itse ainakin sain parannusta kun jalkani oli rikki sekä reggaesta että huumaavista aineista ja mielessäni oli myös Ukko Odin, joka oli hengellinen ohjenuorani silloin.

• UrhoKalevaKekkonen

Yritin kerran polttaa Ryssän Jannen seurakuntineen sinne yhteen paskapaikkaan, joka on vieläkin pystyssä. Aivan sairas mies se Ryssä. Selitti että "Joudutte helvettiin luterilaisen kirkkonne kanssa" ja kaikkea paskaa, mm. puhui "pylväspyhimyksistä" jotka olivat ilmeisesti niitä kristittyjä jotka eivät seuranneet häntä vaan Martin Lutheria tai muita kirkkoisiä. Ryssä kannattaa polttaa roviolla tavatessa. Täysin sairas ja turha mies.

• Nelli545
    • Armon.lahjoja
    • tärkeitäasioita

Herrahan se kaikki armolahjat meille antaa ja silloin kun kunnia kaikesta, paranemisista ynnä muista menee Herralle, niin eipä Roosillakaan silloin mitään hätää ole. Herrahan ei nimittäin anna omaa kunniaansa meille ihmisille. Kunnia kuuluu Jumalalla : )

• Anonyymi

This man is dangerous. His work is all about control the a cult master operates. He makes outrageous claims with absolutely no evidence and no miracles that are visible. In the english language roos means a scam or trick.

• Anonyymi

Nythän tämä tuomittu kusetuksista. Kusetusta on rahankerjuut kirkoissa!!

• Anonyymi

Jean Roos sai tuomion rahankeräyrikoksesta!

Jean Roos ja hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö olivat keränneet rikollisella tavalla yhteensä noin 185.000 euroa, jotka he olivat käyttäneet muun muassa omien elinkustannustensa maksamiseen. Rahat olivat tulleet Roosin tilille yli 200 lahjoittajalta. Mitään palkkaan liittyviä kuluja, kuten veroja, ei niistä ollut maksettu.

Oikeudessa kuultu todistaja kuvaili, kuinka kokoustilaisuuksissa esitetyt pyynnöt kymmenysten maksamisesta olivat olleet määrätietoisia ja tiukkasanaisia. Todistaja kertoi, että kun hän sai tietää rahankeräysluvan päättymisestä, Jean Roos oli kehottanut maksamaan rahat hänen omalle tililleen. Toinen todistaja kertoi, että Roos oli jopa sanonut, että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu, ellei hän maksa kymmenyksiä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca6805de-15f4-4825-93fe-6887d7480e67

• Anonyymi

Mun peruskoulun musiikin ope - 70-luvulla.

• Anonyymi

Onkohan tämä vielä jotain toiminnan mainostamista?
      Eikö olisi jo ylläpidon aika poistaa tällaiset vanhat keskustelut, kun tämä Jean R. palvelu on jo aikoja sitten loppunut, ettei vaan ihmiset erehdy luulemaan, että toiminta on vieläkin olemassa.

Yhdistys on jo monta vuotta sitten lopettanut toimintansa. Jean on ihan tavallinen suomalainen mies, ei mitenkään yliluonnollinen, vaan ihan samanlainen kuin muutkin suomalaiset masjussit. Ihan perussuomalaisen mies. Taustoja en tiedä. Eiköhän kaikki ole olleet yhtä langenneita ennenkuin ovat tulleet uskoon. Rukoilijat tulevat kaikki vanhoiksi aikoinaan, ja vanhoilla kaikki eivät kykene toimimaan enää työssään niinkuin työikäiset. Kun ihmiselle tulee ikää lisää, niin sitä voi hieman ”höyrähtää” päästään. Nuoremmat voi höyrähtää siinä mukana, jos menevät kuuntelemaan höyrypäisiä vanhuksia. Sen takia on parempi antaa olla rauhassa eläkkeellä kaikkien vanhojen höyrypäiden. Itse kukin tulee vanhaksi ajallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      112
      1772
    2. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1267
    3. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      144
      1220
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      48
      960
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      119
      903
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      74
      864
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      814
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      797
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      772
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      761
    Aihe