Naiset pois tältä palstalta!

murkho

Apostoli Paavali sanoo:

"Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti."

Mutta millainen onkaan meno tällä palstalla? Naiset ottavat röyhkeästi kantaa uskonasioihin ja toimivat siten opettajina! Naiset yrittävät vaikuttaa tätä palstaa lukevien miesten mielipiteisiin!

Kun nainen elää hiljaisesti, ei hän kirjoittele julkisille keskustelupalstoille mistään asiasta mitään, vaan hän kysyy kotona mieheltään neuvoa.

Jos aviomiestä ei ole, kysyköön veljiltään tai seurakunnan opetusvirassa toimivilta miehiltä. Samalla muistaen olla nöyrä.

32

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epärealistista

Ensinäkin pitää kai todeta,että ei kaikki naiset ole samanlaisia.
      Toiseksi naisen on keskusteltava aivan kuten miehenkin.
      Onko kaikki täällä olevat miehet yhdennaisen miehiä?
      Entä ovatko he kaikki sitä muutakin jota raamattu edellyttää.
      Ei ole valitettavasti.

Tämä on keskustelupalsta , olitpa mitä mieltä tahansa.
      Täällä kirjoittelee ihmiset joilla on jotain mielessä ja aktiiviset etsivät jopa vastauksia ajatustensa selventämiseksi.
      Sinä kuitenkin estäisit tämän mielelläsi?

• kun et avaa

nettiyhteyttä palstalle.

Mies olen ja NAISILLE on
      annettava samanvertaisuus
      miesten kanssa.

Naurettavaa tuollainen
      vertailu jonkun paavalin
      kirjoituksiin.

Elämme SUOMI nimisessä valtiossa,
      jossa Naisilla on myös oikeus sekä
      puhua, että kirjoittaa ajatuksiaan
      yleisesti muiden kuultavaksi tai
      nähtäväksi.

Itse en ole minkään uskonnon
      edustaja tai edes uskovainen,
      mutta tuollainen käytös kuin sinulla
      on vaati suorastaan antamaan
      vastauksen tähän viestiketjuun.

Toivottavasti tulet joskus aikuiseksi
      ja saat sen uskonnon aiheuttaman harson
      pois silmiesi edestä.

• Aritta

Se oli tämän päivän paras vitsi. Onko muita?

• Vitsejäkö kaipaat

Onko new age-henkisiltä palstoilta vitsit vähissä,kun niitä tulet ihan luterilaisilta kyselemään?Ne teidän jutut ne vasta naurettavia ovatkin!

• Aritta
        Vitsejäkö kaipaat kirjoitti:

Onko new age-henkisiltä palstoilta vitsit vähissä,kun niitä tulet ihan luterilaisilta kyselemään?Ne teidän jutut ne vasta naurettavia ovatkin!

huomannut katsoa mitä siellä new-age puolella kirjoitellaan. Täällä kun on niin hauskaa ettei malta lähteä pois.

• sisältö
        Aritta kirjoitti:

huomannut katsoa mitä siellä new-age puolella kirjoitellaan. Täällä kun on niin hauskaa ettei malta lähteä pois.

on kovasti ontuvaa.
        Tietenkin ihminen hauskuuttaa itseään pahuudella , jos sellainen ihmisen sisällä on.Ei sellasella ihmisellä ole enää muutakaan.

• Aritta
        sisältö kirjoitti:

on kovasti ontuvaa.
        Tietenkin ihminen hauskuuttaa itseään pahuudella , jos sellainen ihmisen sisällä on.Ei sellasella ihmisellä ole enää muutakaan.

No nyt myönsit että nämä sivut ovat pahuudesta. Sitähän minä olen ajatellutkin mutta en ole ollut niin varma. Nyt sitten tiedän eikä enää yhtään naurata. :-(

• asioihin
        Aritta kirjoitti:

No nyt myönsit että nämä sivut ovat pahuudesta. Sitähän minä olen ajatellutkin mutta en ole ollut niin varma. Nyt sitten tiedän eikä enää yhtään naurata. :-(

ettei tarvitsisi ottaa järjettömyyden leimaa itsellesi.
        Sivut ovat pahuudesta jos sinussa on pahuus?
        Haloo!

Se minua ihmetyttää jos sinua ei naurata vaikka ilmoitit aivan muuta aikasemmin.

• Aritta
        asioihin kirjoitti:

ettei tarvitsisi ottaa järjettömyyden leimaa itsellesi.
        Sivut ovat pahuudesta jos sinussa on pahuus?
        Haloo!

Se minua ihmetyttää jos sinua ei naurata vaikka ilmoitit aivan muuta aikasemmin.

Mutta en ota ihan tosissani näitä sivuja. Ei näin suurta tyhmyyttä voi olla olemassa. Olen ihan ällikällä lyöty.

• !!!

Paavalin ohje koski seurakunnan kokouksia. Palsta ei ole seurakunta.

• Aritta

viitsii enää kuunnella Paavalin ohjeita? Ne ovat olleet ja menneet.

• murkho

Paavali kieltää naisilta opettamisen, eikä hän mainitse tämän kiellon yhteydessä mitään seurakunnan kokouksista. Joten täytyy olettaa, että Paavalin kielto on yleisluontoinen, kaikkia tilanteita koskeva. Myös tätä palstaa koskeva!

Paavalilla on kiellolleen jopa perustelut: "eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn." (1. Tim. 2:14)

Eeva antoi pettää itsensä, joten naiset olkoot miehille alamaisia ja pitäkööt pienempää ääntä! Tämä on Paavalin tahto ja siten myös Jumalan tahto!

• kuuntelen ja luen
        Aritta kirjoitti:

viitsii enää kuunnella Paavalin ohjeita? Ne ovat olleet ja menneet.

koska ne ovat osa Raamattua.
        Ne ovat ohjeita Jumalalta ja ne kelpaavat minulle.

Se että nuo asiat eivät sovi sinulle, olet väärällä palstalla kirjoittelemassa , sillä en usko tämän antavan sinulle mitään myönteistä , koska itse haluat elää valheessa.
        Emme estä sinua.
        Säälittää vaan jonkin verran.

• homous
        murkho kirjoitti:

Paavali kieltää naisilta opettamisen, eikä hän mainitse tämän kiellon yhteydessä mitään seurakunnan kokouksista. Joten täytyy olettaa, että Paavalin kielto on yleisluontoinen, kaikkia tilanteita koskeva. Myös tätä palstaa koskeva!

Paavalilla on kiellolleen jopa perustelut: "eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn." (1. Tim. 2:14)

Eeva antoi pettää itsensä, joten naiset olkoot miehille alamaisia ja pitäkööt pienempää ääntä! Tämä on Paavalin tahto ja siten myös Jumalan tahto!

Olet jossain määrin kyllä oikeassa minusta.
        Mielipiteeni on seuraava:

Naisilla( vain pienellä äänekkäällä osalla) ja homoilla on yhteinen päämäärä ja se on Jumalan tahdon vastaisuus.
        Vain ne jotkut rassukat jotka ei joko ymmärrä mitä tekevät tai sitten tekevät tahallaan pahuutta.

Ei kaikki naiset halua papiksi.Ei todellakaan.
        Valtaosa naisista on kunnollisia ja kunnioittavat Jumalan tahtoa.Pitää myös todeta ,että on miehiäkin jokunen minimaalinen osa yhteiskunnastamme jotka kovasti nauttivat siitä, että saavat aikaan vääryyttä.

Tilanne on vähän sama kun pedofiili laitettaisiin lastentarhan opettajaksi ja ovet suljettaisiin vähintään 8 tunniksi.Valitus oikeutta ei olisi.
        (tämä siis vertauksena homoista ja naispapeista kirkossa).

Sitten tähän muutamien naisten ja homojen yhteiskävelyyn.
        Homohan ei pidä naisesta vaan miehestä.Homon on kuitenkin mentävä naisen selän takana koska se ei uskalla ,eikä pysty olemaan itsenäinen.
        Tämä ratsastaminen on ainoa keino päästä varjoissa lähemmäksi.

Nainen joka ei hyväksy itseään naisena on sopiva pölvästi homoyhteisölle kilpenä taistelussa Jumalaa vastaan.

Hyvin läpinäkyvä systeemi.

Miehiä jotka ovat homomyönteisiä, niistä olen pohtinut , että ovatko he avioerolapsia jotka ovat jääneet äidilleen.
        On jo pitkään myönnetty realistisuuden puutetta yh.äitien kasvatuksen tuloksessa.
        EN kuitenkaan halua moittia näitä äitejä sillä he ovat varmaan tehneet parhaansa.Ihmisestä kun ei ole mieheksi ja naiseksi.

Mitä ajattelette? Onko homomyönteisyys isyyden puuttumista?
        Oikea normaali isähän suojelee perhettään erilaisilta sairaaloisilta suuntauksilta ja yrittää pitää perhettään siten, että sillä olisi tulevaisuutta.

• Aritta
        kuuntelen ja luen kirjoitti:

koska ne ovat osa Raamattua.
        Ne ovat ohjeita Jumalalta ja ne kelpaavat minulle.

Se että nuo asiat eivät sovi sinulle, olet väärällä palstalla kirjoittelemassa , sillä en usko tämän antavan sinulle mitään myönteistä , koska itse haluat elää valheessa.
        Emme estä sinua.
        Säälittää vaan jonkin verran.

Minua ei yhtään säälitä että olet väärässä uskossa. :-)
        No, sinä uskot sitten mieluummin Paavalia kuin Jeesusta. Niinhän se näyttää olevan uskovaisten kohdalla.

• Aritta
        murkho kirjoitti:

määrää mitä nykyajan naisten tulee tehdä? Voihan nenä! Olipa taas hyvä vitsi.

• Aritta
        homous kirjoitti:

Olet jossain määrin kyllä oikeassa minusta.
        Mielipiteeni on seuraava:

Naisilla( vain pienellä äänekkäällä osalla) ja homoilla on yhteinen päämäärä ja se on Jumalan tahdon vastaisuus.
        Vain ne jotkut rassukat jotka ei joko ymmärrä mitä tekevät tai sitten tekevät tahallaan pahuutta.

Ei kaikki naiset halua papiksi.Ei todellakaan.
        Valtaosa naisista on kunnollisia ja kunnioittavat Jumalan tahtoa.Pitää myös todeta ,että on miehiäkin jokunen minimaalinen osa yhteiskunnastamme jotka kovasti nauttivat siitä, että saavat aikaan vääryyttä.

Tilanne on vähän sama kun pedofiili laitettaisiin lastentarhan opettajaksi ja ovet suljettaisiin vähintään 8 tunniksi.Valitus oikeutta ei olisi.
        (tämä siis vertauksena homoista ja naispapeista kirkossa).

Sitten tähän muutamien naisten ja homojen yhteiskävelyyn.
        Homohan ei pidä naisesta vaan miehestä.Homon on kuitenkin mentävä naisen selän takana koska se ei uskalla ,eikä pysty olemaan itsenäinen.
        Tämä ratsastaminen on ainoa keino päästä varjoissa lähemmäksi.

Nainen joka ei hyväksy itseään naisena on sopiva pölvästi homoyhteisölle kilpenä taistelussa Jumalaa vastaan.

Hyvin läpinäkyvä systeemi.

Miehiä jotka ovat homomyönteisiä, niistä olen pohtinut , että ovatko he avioerolapsia jotka ovat jääneet äidilleen.
        On jo pitkään myönnetty realistisuuden puutetta yh.äitien kasvatuksen tuloksessa.
        EN kuitenkaan halua moittia näitä äitejä sillä he ovat varmaan tehneet parhaansa.Ihmisestä kun ei ole mieheksi ja naiseksi.

Mitä ajattelette? Onko homomyönteisyys isyyden puuttumista?
        Oikea normaali isähän suojelee perhettään erilaisilta sairaaloisilta suuntauksilta ja yrittää pitää perhettään siten, että sillä olisi tulevaisuutta.

Missäs ne sitten kävelee?
        Olet kyllä aikalailla hakoteillä.

Siis homoilla ja naisilla ei ole uskontojen kanssa mitään tekemistä?

Olisi se tietenkin hyvä jos he edes tajuaisivat kuinka typerää on olla mukana eri uskoissa.

• sekaista sekaisempi
        Aritta kirjoitti:

Minua ei yhtään säälitä että olet väärässä uskossa. :-)
        No, sinä uskot sitten mieluummin Paavalia kuin Jeesusta. Niinhän se näyttää olevan uskovaisten kohdalla.

Raamattu on kokonaisuus , eikä Jeesus tullut kumoamaan yhtään mitään.
        Sinulla vaan on henk.koht. ongelma itsesi kanssa.Se ei liity mitenkään Raamattuun.

Raamatusta sanoisin, että siellä on totuus.Se ei mielytä ketään vain siksi, että sen tehtävä olisi mielyttää.
        Ei siis tarvitse repia Raamattua siksi, että jäisi jäljelle vain se kohta joka mielyttää.

Tässä asiassa ei pääse kukaan helpolla.
        Ei uskova eikä uskoton.
        Se kun ei nöyristele ketään tai mitään.

Sääli on sairautta eläimillä.Ihmiset on vähän eriasia.
        Ihmiselle on tullut rakkaus ja rakkaudesta syntyy sääli semmoiseen , jossa näkee jonkun ontuvan ja vielä lisää hän itseään haluaa tuhota.

• hauskuuttaa?
        Aritta kirjoitti:

Onhan sinulla ailahteleva mieli.
        Ehkä olisi parempi, että miettisit ensin asioita, ennenkuin vastaisit.
        Olet niin eksyksissä että kannattaisi ensin tutustua siihen mistä puhuu.
        Muuten olet mieletön ja siis mieltä vailla.

• yksikkö
        Aritta kirjoitti:

Missäs ne sitten kävelee?
        Olet kyllä aikalailla hakoteillä.

Siis homoilla ja naisilla ei ole uskontojen kanssa mitään tekemistä?

Olisi se tietenkin hyvä jos he edes tajuaisivat kuinka typerää on olla mukana eri uskoissa.

ovat eriasioita sisällöltään.
        "Naisilla" ei ole sinä.

Ehkä sinä olet nainen mutta olet sitä yksikössä.Sinunlaisia ei ole hirveän montaa.

Naisista jotka ovat homoja käytetään nimeä Lesbo.
        Ehkä et tiennyt tätä :)

Homot ja lesbot ovat uskosta ulkona koska Jumala on hyljännyt heidät.Yksinkertaista eikö totta?

Typerä olet vain sinä tässä yhteydessä.Ehkä se johtuu siitä, että olet kasvanut ilman isää?
        Se ei ole meidän syy se.Joudut kärsimään siitä ihan itse jollet avaa silmiäsi ja ole valmis kohtaamaan realistista totuutta.

• Aritta
        sekaista sekaisempi kirjoitti:

Raamattu on kokonaisuus , eikä Jeesus tullut kumoamaan yhtään mitään.
        Sinulla vaan on henk.koht. ongelma itsesi kanssa.Se ei liity mitenkään Raamattuun.

Raamatusta sanoisin, että siellä on totuus.Se ei mielytä ketään vain siksi, että sen tehtävä olisi mielyttää.
        Ei siis tarvitse repia Raamattua siksi, että jäisi jäljelle vain se kohta joka mielyttää.

Tässä asiassa ei pääse kukaan helpolla.
        Ei uskova eikä uskoton.
        Se kun ei nöyristele ketään tai mitään.

Sääli on sairautta eläimillä.Ihmiset on vähän eriasia.
        Ihmiselle on tullut rakkaus ja rakkaudesta syntyy sääli semmoiseen , jossa näkee jonkun ontuvan ja vielä lisää hän itseään haluaa tuhota.

Jeesus tullut kumoamaan mitään. En ole sitä väittänytkään. Mutta Paavali tuli.

Jos raamatussa sanotaan että siinä on totuus niin eihän se tarkoita sitä että siinä on totuus.

Minulta muuten loppuivat henkilökohtaiset ongelmat saman tien kun lopetin olemasta kristinuskossa.

Sääli on väärin koska sillä tavalla näyttää kuinka väheksyy ihmisten omaa taitoa ja voimaa selviytyä asioista. Luuletko että rammat haluavat sinun sääliäsi?

• Aritta
        yksikkö kirjoitti:

ovat eriasioita sisällöltään.
        "Naisilla" ei ole sinä.

Ehkä sinä olet nainen mutta olet sitä yksikössä.Sinunlaisia ei ole hirveän montaa.

Naisista jotka ovat homoja käytetään nimeä Lesbo.
        Ehkä et tiennyt tätä :)

Homot ja lesbot ovat uskosta ulkona koska Jumala on hyljännyt heidät.Yksinkertaista eikö totta?

Typerä olet vain sinä tässä yhteydessä.Ehkä se johtuu siitä, että olet kasvanut ilman isää?
        Se ei ole meidän syy se.Joudut kärsimään siitä ihan itse jollet avaa silmiäsi ja ole valmis kohtaamaan realistista totuutta.

Homoseksuaalinen tai homo on nainen tai mies. Et tainnut tietää sitä. :-) Lesbo on vain nainen.

Minä olen nainen ja naisia on kyllä aika monta. Etkö tosiaan tiennyt? :-) Jos luulit että olen lesbo niin erehdyit. Olen ihan tavallinen hetero, mutta ei minulla ole homoja vastaan yhtään mitään koska he eivät mielestäni tee mitään väärin. Ei myöskään Jumalan mielestä.

Jumala ei hylkää ketään. Ei edes pedofiilejä tai murhaajia. Jumala ei ole sellainen peto joksi uskovaiset hänet kuvaavat.

Miten niin olen kasvanut ilman isää? Isäni on vieläkin hengissä.

• Aritta
        hauskuuttaa? kirjoitti:

Onhan sinulla ailahteleva mieli.
        Ehkä olisi parempi, että miettisit ensin asioita, ennenkuin vastaisit.
        Olet niin eksyksissä että kannattaisi ensin tutustua siihen mistä puhuu.
        Muuten olet mieletön ja siis mieltä vailla.

Hyvä tietää.
        Minua vain niin huvittaa tuo teikäläisten harhaluulo vaikka oikeastaan pitäisi itkettää. Niin hukassa olet sinäkin Paavalin uskosi kanssa.

Luuletko sinä tosissasi että Jumala loisi ensiksi miehen ja sitten naisen hänelle orjaksi? Kyllähän sinun miehenä pitäisi tietää että kun autojakin tehdään niin ensiksi tehdään prototyyppi ja sitten vasta se kunnollinen.

• PAAVALI ITE
        Aritta kirjoitti:

Tottakai Paavali ite tietää mitä herra, herra saatana haluaa! Paavalihan oli kristinuskon avustajan kun kristinuskon toimesta kidutettiin ja murhattiin Jeesuksen seurajatkin jotta herran, herra saatanan tahto täytty siltä osin ja paha sai vallan maailmassa ja kristinusko lihoo saatananpalvelijna! Työstään ansioituneena Paavali sai kunnian kirjoittaa väärennettyyn raamattuun tekstejään. Kyllä saatanalla on ihaaa kun sitä jumaloidaan kristinuskon uskovaisten taholta....

• kaipaavat
        Aritta kirjoitti:

Jeesus tullut kumoamaan mitään. En ole sitä väittänytkään. Mutta Paavali tuli.

Jos raamatussa sanotaan että siinä on totuus niin eihän se tarkoita sitä että siinä on totuus.

Minulta muuten loppuivat henkilökohtaiset ongelmat saman tien kun lopetin olemasta kristinuskossa.

Sääli on väärin koska sillä tavalla näyttää kuinka väheksyy ihmisten omaa taitoa ja voimaa selviytyä asioista. Luuletko että rammat haluavat sinun sääliäsi?

kuitenkin.Miksi rahaa annetaan jollei säälistä?
        Sosiaalivirasto jakaa rahaa säälittäville säälistä.
        Ihmisille jotka eivät muuten selviä.
        Nuku rauhassa.. ei ole mun ongelma sun ajatustyhjyys.

• taustalla
        Aritta kirjoitti:

Homoseksuaalinen tai homo on nainen tai mies. Et tainnut tietää sitä. :-) Lesbo on vain nainen.

Minä olen nainen ja naisia on kyllä aika monta. Etkö tosiaan tiennyt? :-) Jos luulit että olen lesbo niin erehdyit. Olen ihan tavallinen hetero, mutta ei minulla ole homoja vastaan yhtään mitään koska he eivät mielestäni tee mitään väärin. Ei myöskään Jumalan mielestä.

Jumala ei hylkää ketään. Ei edes pedofiilejä tai murhaajia. Jumala ei ole sellainen peto joksi uskovaiset hänet kuvaavat.

Miten niin olen kasvanut ilman isää? Isäni on vieläkin hengissä.

on tyhjyyttä.Raamattu kertoo muuta kuin sinä.
        Kannattaisi ehkä lukea.

Ihmeellistä on se , että peloissasi hyväksyt tiukkojakin käskyjä ilman kritiikkiä.
        Sitten sinä et välitäkään muista pätkääkään vaan lupailet Jumalan puolesta valheitasi ?

Homous oli ongelma ja se poistettiin tauti/sairausluokituksesta.
        Nyt heistä ei kukaan enää välitä joten heidät hylättiin myös inhimmillisesti.
        Nyt sairaudelle sanotaan " kaikki hyvin".

Onhan se selkeää ,että kun päästä ei veri valu, niin kaikki on kunnossa.
        Hän on siis terve.

Lopeta kuitenkin lupailu Jumalan puolesta koska kirjoituksesi on pelkkää valetta lupaustesi osalta.
        Lue Raamattua niin tiedät asioista eikä sinun tarvits lupailla mitään, kun et voi luvata mitään.
        Nämä asiat ei ole meidän asioita vaan Jumalan.

Jumala ei ole alkuunkaan peto.Siinä olet oikeassa.
        Tutustuisit asioihin edes pikkusen.

Ilmeisesti olet kuitenkin avioeron uhri.
        Isäsi elossa olemisesta ei ollutkaan kyse vaan isättömyydestä joka tarkoittaa, että kotonasi ei ollut isää.Ehkä tapailit isääsi joskus, mutta se on ihan eri asia.

• vertaus
        Aritta kirjoitti:

Hyvä tietää.
        Minua vain niin huvittaa tuo teikäläisten harhaluulo vaikka oikeastaan pitäisi itkettää. Niin hukassa olet sinäkin Paavalin uskosi kanssa.

Luuletko sinä tosissasi että Jumala loisi ensiksi miehen ja sitten naisen hänelle orjaksi? Kyllähän sinun miehenä pitäisi tietää että kun autojakin tehdään niin ensiksi tehdään prototyyppi ja sitten vasta se kunnollinen.

mutta jos sitä tutkimme niin prototyypissä usein on asioita joita ei kalleutensa takia laitetakaan siihen sinun "kunnolliseen".
        "kunnollisesta" tehdään halpaversio ja monesta tyylikkäästä yksityiskohdasta on pakko luopua.

No, oikeasi kyse on järjestyksestä.
        Siksi mies on ensin.

Jos nainen olisi luotu ensin Jumalan kuvaksi , niin sitten se olisi niin.Mutta nyt on mies luotu Jumalan kuvaksi joten se on näin.
        Yksinkertaista eikö totta.
        ( Lukisit raamattua ees ihan pikkasen)

• Aritta
        kaipaavat kirjoitti:

kuitenkin.Miksi rahaa annetaan jollei säälistä?
        Sosiaalivirasto jakaa rahaa säälittäville säälistä.
        Ihmisille jotka eivät muuten selviä.
        Nuku rauhassa.. ei ole mun ongelma sun ajatustyhjyys.

Säälistä ei sosiaali annaa rahaa kenellekään vaan sen takia kun jotkut ihmiset eivät itse pysty elättämään itseään. Vaikka kuinka ruikuttaisit niitten ovella mutta kurjuutesi ei olisi tarpeeksi iso niin et saisi killinkiäkään.

On valtion velvollisuus auttaa ihmisiä hädässä. Se ei ole sääliä.

• Aritta
        taustalla kirjoitti:

on tyhjyyttä.Raamattu kertoo muuta kuin sinä.
        Kannattaisi ehkä lukea.

Ihmeellistä on se , että peloissasi hyväksyt tiukkojakin käskyjä ilman kritiikkiä.
        Sitten sinä et välitäkään muista pätkääkään vaan lupailet Jumalan puolesta valheitasi ?

Homous oli ongelma ja se poistettiin tauti/sairausluokituksesta.
        Nyt heistä ei kukaan enää välitä joten heidät hylättiin myös inhimmillisesti.
        Nyt sairaudelle sanotaan " kaikki hyvin".

Onhan se selkeää ,että kun päästä ei veri valu, niin kaikki on kunnossa.
        Hän on siis terve.

Lopeta kuitenkin lupailu Jumalan puolesta koska kirjoituksesi on pelkkää valetta lupaustesi osalta.
        Lue Raamattua niin tiedät asioista eikä sinun tarvits lupailla mitään, kun et voi luvata mitään.
        Nämä asiat ei ole meidän asioita vaan Jumalan.

Jumala ei ole alkuunkaan peto.Siinä olet oikeassa.
        Tutustuisit asioihin edes pikkusen.

Ilmeisesti olet kuitenkin avioeron uhri.
        Isäsi elossa olemisesta ei ollutkaan kyse vaan isättömyydestä joka tarkoittaa, että kotonasi ei ollut isää.Ehkä tapailit isääsi joskus, mutta se on ihan eri asia.

ovat vieläkin naimisissa. Oletko joku psykoloogi kun yrität arvuutella miten minä voin tietää totuuden mutta et sinä? :-)

Minun pelkoni hävisivät sen tien kun lopetin olemasta kristinuskossa. Huomasin että uskonnot perustuvat kaikki pelkoon. Ensiksikin saatanan pelkoon ja toiseksi Jumalan pelkoon. Nyt kun tajuan että mitään saatanaa ei ole ja Jumala on pelkkää rakkautta niin ei ole mitään pelon aihetta.

Homot ovat yhtä terveitä tai sairaita kuin kuka hyvänsä muu ihminen.

Uskovaisten tulkinta raamatun Jumalasta on julma yksinvaltias joka leikkii lapsillaan. Miten sellaiseen jumalaan voi uskoa. Sitä en voi tajuta.

Kyllä minä voin lupailla Jumalan puolesta ihan mitä vain koska Hän on osa minusta.

• Aritta
        vertaus kirjoitti:

mutta jos sitä tutkimme niin prototyypissä usein on asioita joita ei kalleutensa takia laitetakaan siihen sinun "kunnolliseen".
        "kunnollisesta" tehdään halpaversio ja monesta tyylikkäästä yksityiskohdasta on pakko luopua.

No, oikeasi kyse on järjestyksestä.
        Siksi mies on ensin.

Jos nainen olisi luotu ensin Jumalan kuvaksi , niin sitten se olisi niin.Mutta nyt on mies luotu Jumalan kuvaksi joten se on näin.
        Yksinkertaista eikö totta.
        ( Lukisit raamattua ees ihan pikkasen)

Kyllä minä raamattuni osaan. Tiedän myös sen että juttu Aatamista ja Eevasta on vain symbolinen. Eihän luominen tietenkään niin tapahtunut. Tyhmäkin sen tajuaa vaan ei uskovaiset.

Eräs toinen teoria kertoo että ensimmäisille ihmisille maan päällä annettiin nimeksi Adamen. He olivat naisia ja miehiä. He eivät pystyneet lisääntymään joten seuraava kokeilu teki uuden ihmisen jota nykyään kutsutaan Eevaksi ja sitten vasta he alkoivat lisääntymään.

Raamattu kertoo saman jutun mutta paljon lyhennettynä ja paljon sen jälkeen kuin tuo toinen kertomus on kerrottu.

• Hertha

Taidanpa ryhtyä käymään täällä useammin.

• Aritta

Täällä on niin hauskaa. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      51
      1449
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      170
      1255
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1077
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      1042
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      223
      992
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      13
      935
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      54
      838
    8. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      30
      836
    9. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      812
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      785
    Aihe