Tämän aloituksen tarkoitus on että osallistujat VALITSEVAT LYHYESTI KAKSI ASIAA (valitse itse)OMASTA KÄSITYKSESTÄÄN siitä miten he adventismin käsitävät. Negatiivista tai positiivista kuten kukinhaluaa. Toivoisin myös että ei aleta tässä aloitteessa kritisoimaan toisiamme, vaan kerromme vain omia ajatuksiamme ADVENTISMISTA.
Huomaa ADVENTISMISTA EI ADVENTISTEISTA (uskon että ymmärrätte eron adventismin ja adventistin välillä).
Voihan jokainen kirjoitta vaikka pari aloitetta jos haluaa, mutta tarkoitus olisis että vältetään pitkiä selityksiä (ne voi säästää muihin aloituksiin).
--------------------------------------------------
Aloittajan käsityksiä:
Vaikka adventismissa käskyt ovat yhä tärkeitä on usko Jeesukseen kuitenkin ainoa pelastuksen perusta.
- Adventismissa korostetaan liikaa omia profeetallisia näkemyksiä lopunajan tapahtumista jotka usein eivät ole paikkansa pitäviä.
Käsityksiäsi adventismista.
15
308
Vastaukset
- -kuuliainen-
Adventismi on amerikasta Suomeen maastoutunut harhaoppi.
- sinulle ...
luterilaisuus on Saksasta Suomeen rantautunut harhaoppi ja eksytys.
- mitä?
LUUK 14:26
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." ##### Täällä esiintyy kummastuttavan paljon adventisteilla rakkautta Ellun G.Whiteen ja hänen perustamaansa kirkkoon. Tuo kohta sopii hyvin myös tuollaiseen lahkoutumiseenkin. - AVK ?
mitä? kirjoitti:
LUUK 14:26
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." ##### Täällä esiintyy kummastuttavan paljon adventisteilla rakkautta Ellun G.Whiteen ja hänen perustamaansa kirkkoon. Tuo kohta sopii hyvin myös tuollaiseen lahkoutumiseenkin.Vihaatko sinä itse, äitiäsi, isääsi ja vaimoasi sekä lapsiasi? Kun olet lähtenyt suosittelemaan tällaista raamatun lausetta, niin voisitko ystävällisesti itse selittää, että miten se käy oikeassa elämässä?
Minun täytyy myöntää tyhmyyteni, etten ymmärrä tätä raamatun jaetta. Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että rakasta lähimäistäsi! Miten sama Jeesus sanoo toisessa paikkaa näin ja toisessa juuri päinvastoin? Raamattua on tosi vaikea ymmärtää! - alex-kasi
AVK ? kirjoitti:
Vihaatko sinä itse, äitiäsi, isääsi ja vaimoasi sekä lapsiasi? Kun olet lähtenyt suosittelemaan tällaista raamatun lausetta, niin voisitko ystävällisesti itse selittää, että miten se käy oikeassa elämässä?
Minun täytyy myöntää tyhmyyteni, etten ymmärrä tätä raamatun jaetta. Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että rakasta lähimäistäsi! Miten sama Jeesus sanoo toisessa paikkaa näin ja toisessa juuri päinvastoin? Raamattua on tosi vaikea ymmärtää!tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan, että ihmisen tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken enemmän kuin MITÄÄN muuta.
Kumman valitsemme?
Jos/kun kohdalle tulee valinnan paikka, kumman valitsen tulee valita Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden tai jonkun ihmisopin välillä.
Kaikki ihmisten teot, ihmisten elämä ja ihmisten ajatukset ovat täysin alamittaisia ja vain ihmisten kuolemaan johtavia ominaisuuksien tulosta.
Niitä ei voi verrata Jumalan ominaisuuksiin ja Jumalan elämää antavan rakkaudellisen oikeudenmukaisuuden kanssa. Ihmisen tie vie kuolemaan, Jumalan tie vie iankaikkiseen elämään.
Valinta on meidän ja meidän ei tule sallia ihmiskäsitysten peittää sitä totuutta, että vain Jumala voi antaa iankaikkisen elämän.
Että Iankaikkinen elämä on lahja jonka Jumala tarjoaa pojassaan Jeesuksessa ja sen joka sen valitsee täytyy myös panna Jumalan opetukset korkeimmalle paikalle elämässään. Tärkeintä on ymmärtää että pelastus elämään tapahtuu Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden periaattetta noudattaen, jonka hyväksyminen sydämmessä on ensi askel sillä joka haluaa seurata Jeesuksen jalanjäljissä. - ei adventisti noin opeta!
AVK ? kirjoitti:
Vihaatko sinä itse, äitiäsi, isääsi ja vaimoasi sekä lapsiasi? Kun olet lähtenyt suosittelemaan tällaista raamatun lausetta, niin voisitko ystävällisesti itse selittää, että miten se käy oikeassa elämässä?
Minun täytyy myöntää tyhmyyteni, etten ymmärrä tätä raamatun jaetta. Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että rakasta lähimäistäsi! Miten sama Jeesus sanoo toisessa paikkaa näin ja toisessa juuri päinvastoin? Raamattua on tosi vaikea ymmärtää!Tarkoittaa samaa kuin;Luukkaan evankeliumi:
10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." - -kuuliainen-
sinulle ... kirjoitti:
luterilaisuus on Saksasta Suomeen rantautunut harhaoppi ja eksytys.
.....puhutkohan nyt eri asiasta kuin täällä muut?
- adventismissa
adventismi ei opeta että helvetti on ikuinen piina vaan ikuinen elämästä katoaminen.
- visanen juttu
Opettaminen mielletään positiiviseksi asiaksi, mutta adventismissa sekin on heittänyt "häränpyllyä" nimisen voimisteliikkeen.
- alex-kasi
visanen juttu kirjoitti:
Opettaminen mielletään positiiviseksi asiaksi, mutta adventismissa sekin on heittänyt "häränpyllyä" nimisen voimisteliikkeen.
että mitään ikuista piinaa ei ole on iloinen että jotkut uskaltavat sen sanoa suoraan saarnastuolistakin. Omasta puolestani olen sat procenttisesti varma että ikuinen kituminen vajavaisessa oletilassa on vain harhaoppia. En kuitenkaan halua ruveta kanssasi asiasta keskustelemaan TÄSSÄ aloitteessa.
Jos tunnet tarvetta keskustella "häränpyllystäsi" niin tee uusi aloite.
Jotta nyt et alkaisi haukkumaan adventisteja minun tähteni niin pane muistiisi että minä en ole adventisti (vaikka en piinaoppiin uskokaan).
alex-kasi
- ainoana
pelastuksena! Elämänsä jättäminen kaikkineen Jeesuksen parannettavaksi ,ilman mitään omia ansioita.
- 1 Herätyksellinen
Kristus on Herra. Adventismissa on täydellinen luottamus Jumalan armoon Kristuksessa. Elämän muutoksena näkyvä usko, koska usko ilman tekoja on kuollut!
Negatiivistä puolestaan on Ellen G Whiten koroittaminen profeetaksi, mitä hän ei mielestäni ole, vaikka omaisikin profetoimisen lahjan.
Hän oli aioastaan Jumalan sanansaattaja. Ja sellaisenakin erehtyvä, laittoi liikaa omiaan joukkoon? Oli kaikessa erehtyväinen ja vajavainen. Näin minä hänet näen, enkä varauksetta voi luottaa hänen kaikkeen opetukseensa. Vaikka en ole hänen kirjojaan lukenutkaan, mutta mitä nyt täällä netissä olen saanut hänestä muodostettua jonkinlaisen kuvan. Niin sen perusteella en varauksettomasti hyväksy hänen profeetaksi koroittamistaan. Esim.Tutkiva tuomio on mielestäni aivan turha ja tarpeeton edes meidän tutkia, koska sillä on tutkijansa, se aiheuttaa meissä vain hämmennystä ja epätietoisuutta. Kuten sanonta kuuluu:"Tieto lisää tuskaa!" - DDT666
Suomessa, ja jo ennen syntymääni ja vielä sieltä poistumiseni jälkeenkin (joten turha minua syyttää kakista epäkohdista)
- huonoimmillaan: hiusten halkomista, pilkun viilausta, epälukuisten EGW-siteerausten ulkoa opettelua ja niillä briljeerausta toisaalta
ja laupeuden, oikeuden, rakkauden ja uskollisuuden aliarvostusta toisaalta ("kaikki kristitythän niistä puhuvat")
- parhaimmillaan: ihan siedettävää, kun siihen oli syntymästään saakka tottunut.
Luulen, että haitat olivat suuremmat kuin hyödyt, mutta varmastihan sitä ei voi tietää.
Olisihan voinut käydä niinkin, että olisi syntynyt muslimiksi.
Toisaalta Suomen juutalaiseksikin syntyminen olisi saattanut olla parempi ratkaisu?? - alex-kasi
Asun ruotsissa ja tiedän kuinka ADRA auttaa monia erittäin tukalissa tilanteissa eläviä ihmisiä (heidän ihonväriinsä tai uskoonsa katsomatta).
"ADRA on Adventistien kansainvälinen verkosto joka auttaa ihmisiä joilla ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia parempaan elämään jos ei heitä kukaan auta. ADRA on yli 120 maassa ympäri maailman. Vuonna 2004 auttoi ADRA yli 24 miljoonaa ihmistä parempaan elämään.
ADRA Ruotsissa.
Vuonna 2005 auttoi Ruotsin ADRA lähes 800000 hädässä olevaa ihmistä.
Jos katsoo kuinka pieni Ruotsin A-kirkko on (vain ca 2800 kastettua 36:ssa seurakunnassa) on todella mieltä lämmittävää nähdä kuinka näin pienikin joukko voi olla suureksi avuksi monelle hädässä olevalle kun sydämmessä on halu auttaa.
"ADRA är opolitiskt och bistår människor utan avseende på etnisk bakgrund, kön eller religion". Käsitän seitsemännen päivän adventti-aatteen näin:
1. - Ellen G White joko näki tai halusi nähdä lauantai-sapatin vieton ensisijaisena merkkinä uskollisuudesta Jumalalle. Hän koki sen asian olevan jopa vedenjakaja oikeiden ja väärien uskovien välillä.
tämä asia ennen muita aikaansaa yhteenkuuluvuutta liikkeessä.
2. - Vielä enemmän kuin useimmissa muissa kirkoissa, adventismissa on johtotaso jokseenkin hämärän peitossa eli tavoittamattomissa- ulkomaillakin näin Suomesta katsoen - eikä sen vuoksi ole varaa sallia avointa keskustelua lainvaatimisen korostumisesta.
_AnttiVKantola_
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971625- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201041- 166962
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 81689
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38665- 57661