Pelkuruus ja epäusko

Kun ihminen tulee uskoon, on hänen alettava tiukasti seurata Jumalan johdatusta. Siitä ei saa livetä oikealle eikä vasemmalle. Heti jos huomaa rauhan kadonneen, on selvitettävä, missä kohdin poikkesi Jumalan tahdosta, tehtävä parannus ja taas jatkettava johdatuksessa.

Mutta ihmiselle itselleen ei ole luontaista ottaa uskonharppauksia näkemättä mihin se johtaa.

Uskonharppauksille ei ole mitään älyllistä selitystä, vaan niitä tehdään päivittäin vain uskon varassa. Jälkeen päin sitten näkee tai on näkemättä, mikä järkeenkäypä asia olikaan toimia noin, kun näkee tulokset. Joidenkin uskontekojen merkitystä ei näe ennen kuin taivaassa.

Kun uskova kuitenkin kerta toisensa jälkeen ottaa isoja ja pieniä uskonharppauksia tietämättä mihin se johtaa, niin hän kasvaa Herran tuntemisessa. Välillä tulee virheitä, mutta niistäkin hän ottaa opikseen. Hän ei ole mitenkään ihmisten varassa, vaan kulkee uskossa Jeesukseen, tehden Jumalan edeltävalmistamia tekoja sanoivatpa muut ihmiset siitä, mitä tahansa. Hän ei päästä ketään omantuntonsa ja Jumalan väliin.

Uskoon tullut ihminen, joka ei halua toimia uskon varassa, alkaa lihassaan tapella johdatusta vastaan: tuo on liian vaikeaa, tuo ei sovi minun luonteelleni ja kyvyilleni, tuo tuottaa lähimmäisilleni kärsimystä, onko tuo nyt varmasti noin, jos toimin noin niin minun käy huonosti ym. Hän ei halua eikä uskalla uskoa Jumalaa, vaan haluaa ja vaatii saada kaiken itselleen perusteltuna ja pureskeltuna järjen keinoin. Hän ei tee uskonharppauksia.

Sisäinen rauha, joka uskovalla ihmisellä on, kun hän on Jumalan tahdossa, häipyy. Rauhaa ei tietenkään ole, koska hän ei tee Jeesuksen tahtoa "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36).

Toteuttaessaan epäuskoaan hän on otollinen lisäsyntiin ja hakee turvaa synnillisestä uskonnollisuudesta, joko ylihengellisestä tai lakihenkisestä, jollei sitten jo suoraan sano, ettei uskonelämä toiminutkaan ja jättää sikseen koko asian.

Ylihengellisistä piireistä hän etsii suuria tunteita ja elämyksiä, pitkiä rukouksia, ylistystä, tunnelmia, salaliittoteorioita, vääriä ilmiöitä nauruherätyksistä, mikä vaan käy, kunhan se hetkeksi peittää sisäisen rauhattomuuden.

Tai lakihenkisyyteen suuntautuen hän etsii turvaa säännöistä ja järjelleen käyvästä uskonnollisuudesta. On turvallista, kun uskon elementti on suljettu pois ja kaikki on järkeiltävissä. Niinpä hän hakeutuu kaltaiseensa piiriin, yksi sellainen piiri on adventtikirkko. Siellä Ilmestyskirja, Danielin kirja ja koko Raamattu on selitetty ihmisjärjen mukaisesti. Ei tarvita Pyhän Hengen oivalluksia, järjen oivallukset valmiiksi pureskellusta riittävät. Samoin loputon säännöstö takaa sen, ettei tarvitse ottaa uskon harppauksia. Yhteishenki takaa sen, ettei tuota itsenäisen uskovan vaellusta tarvita, vaan yhteisuskonnolla edetään toisiinsa luottaen ja toisiinsa turvautuen.

Mutta tuo ei ole uskon elämää. Se on sitä samaa elämää, jota ihminen eli ennen uskoon tuloaankin, tosin silloin ehkä vähemmän uskonnollisena.

Niinpä jos tulette uskoon, teidän on elettävä uskon elämää. Pelkurit ja epäuskoiset eivät pääse taivaaseen ”Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

Jumala kyllä antaa välineet uskon elämään, Hän ei vaadi mahdottomia. Hän nimittäin uudestisyntymisessä antaa ihmiselle Pyhän Henkensä, joka ei ole pelkuruuden henki, vaan ”Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.” (2 Tim 1:7) Niinpä ihminen ei voi millään itseään puolustaa Jumalan edessä, jos hän ei suostu johdatukseen, uskonharppauksiin, joka on Pyhässä Hengessä mahdollista ja odotettua häneltä, vaan käpertyy takaisin epäuskoonsa ja ottaa ihmiset ja ihmisopit turvakseen eli jumalakseen.

Hengellinen ihminen hyväksyy ja kestää epätietoisuutta siitä, mihin Jumala häntä kulloinkin johtaa. Samoin hän hyväksyy sen, ettei ymmärrä kaikkea, mitä Raamatussa sanotaan, uskoen, että Jumala sen hänelle avaa ajallaan joko täällä maan päällä tai viimeistään taivaassa.

21

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa

      Ilmestyskirjan tekstissä sanotaan, että valehtelijat eivät peri taivaan valtakuntaa, joten sinulla tulee olemaan vaikeaa päästä sisälle.

      • Miksi päästit tuommoisen valeen suustasi. Saatanako sinua käski?


    • Utulila

      Olisiko noin ehdotonta? Tietysti on suotavaa aina tehdä Jumalan haluamalla tavalla. Herrasmiehenä Jumala ei pakota ketään uskovaa toimimaan vastoin tahtoaan. Eikä tehtävästä kieltäytyminen välttämättä ole automaattisesti pois sulkemista ja pahinta tottelemattomuutta (kadotettu), niinkuin sinä näet.
      Pakottamalla kun ei Jumala meitä saa mitenkään liikkeelle. Suostuttelemalla (rakkaudella)ennemmin saa. Ja jos kieltäydytään, Jumala valitsee toisen tilalle sitä toimittamaan. Eikä Jumala sitä kovin pahalla katso. Vähän tietysti voi möksähtää;(

      • Sanot: ”Herrasmiehenä Jumala ei pakota ketään uskovaa toimimaan vastoin tahtoaan.”

        Koko käsite herrasmies ei liity mitenkään Jumalaan. Herrasmieheksi sanotaan sellaista, joka ei koskaan sano ihmisten mielihalua vastaan, vaan on mieliksi kaikille. Jumala taas sanoo aina vastoin ihmisen mielihalua ja käyttäytyy huonosti. Hän yllyttää seuraajiaankin samaan ja käskee saarnata sopivalla ja sopimattomalla ajalla, siis olipa aika ja paikka sopimaton saarnaajalle, saarnattavalle tai molemmille ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.” (2 Tim 4:1-2)

        Eikä Jumalalla ole mitään mieltä ylentäviä käsityksiä ihmisistä, joille kelpaavat vain mielistelevät ”herrasmiehet” mielipidekommunikoijiksi ”Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” (2 Tim 4:3-4)

        Jumala ei pakota, mutta suostuttelee, uhkailee ja rankaisee. Olet täysin väärässä, jos luulet, että lempeys on ainoa konsti, jolla Jumala ihmistä johtaa, ankaruus on toinen. Eikä Jumala ole mikään möksähtelijäkään, muistelepa nyt miten Raamatussa kerrotaan Jumalan toimineen: joskus sanoi lempeästi ja heti Häntä uskottiin ja jos ei uskottu alkoi uhkailu ja jos ei vieläkään niin Jumala löi sodalla, sairaudella, maanpaolla, kuolemalla ja onpa vielä uhannut ja luvannut lyödä ikuisella helvetin kärsimykselläkin.

        On siis hyvin visusti seurattava Jeesusta sillä mielellä, että Sinun tahtosi Jeesus ei minun, ja jos ja kun sitten välillä kaikesta oikeasta perusasenteesta huolimatta menee jossain väärään, niin yritettävä selvittää se mahdollisimman pian ja tehtävä siitä parannus.


      • Utulila
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”Herrasmiehenä Jumala ei pakota ketään uskovaa toimimaan vastoin tahtoaan.”

        Koko käsite herrasmies ei liity mitenkään Jumalaan. Herrasmieheksi sanotaan sellaista, joka ei koskaan sano ihmisten mielihalua vastaan, vaan on mieliksi kaikille. Jumala taas sanoo aina vastoin ihmisen mielihalua ja käyttäytyy huonosti. Hän yllyttää seuraajiaankin samaan ja käskee saarnata sopivalla ja sopimattomalla ajalla, siis olipa aika ja paikka sopimaton saarnaajalle, saarnattavalle tai molemmille ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.” (2 Tim 4:1-2)

        Eikä Jumalalla ole mitään mieltä ylentäviä käsityksiä ihmisistä, joille kelpaavat vain mielistelevät ”herrasmiehet” mielipidekommunikoijiksi ”Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” (2 Tim 4:3-4)

        Jumala ei pakota, mutta suostuttelee, uhkailee ja rankaisee. Olet täysin väärässä, jos luulet, että lempeys on ainoa konsti, jolla Jumala ihmistä johtaa, ankaruus on toinen. Eikä Jumala ole mikään möksähtelijäkään, muistelepa nyt miten Raamatussa kerrotaan Jumalan toimineen: joskus sanoi lempeästi ja heti Häntä uskottiin ja jos ei uskottu alkoi uhkailu ja jos ei vieläkään niin Jumala löi sodalla, sairaudella, maanpaolla, kuolemalla ja onpa vielä uhannut ja luvannut lyödä ikuisella helvetin kärsimykselläkin.

        On siis hyvin visusti seurattava Jeesusta sillä mielellä, että Sinun tahtosi Jeesus ei minun, ja jos ja kun sitten välillä kaikesta oikeasta perusasenteesta huolimatta menee jossain väärään, niin yritettävä selvittää se mahdollisimman pian ja tehtävä siitä parannus.

        Jos ottaisin sinun kirjoituksesi Jumalan välittämisenä minulle, joutuisin uskossani syvään kriisiin. Taidat olla oikeassa!


      • se että
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”Herrasmiehenä Jumala ei pakota ketään uskovaa toimimaan vastoin tahtoaan.”

        Koko käsite herrasmies ei liity mitenkään Jumalaan. Herrasmieheksi sanotaan sellaista, joka ei koskaan sano ihmisten mielihalua vastaan, vaan on mieliksi kaikille. Jumala taas sanoo aina vastoin ihmisen mielihalua ja käyttäytyy huonosti. Hän yllyttää seuraajiaankin samaan ja käskee saarnata sopivalla ja sopimattomalla ajalla, siis olipa aika ja paikka sopimaton saarnaajalle, saarnattavalle tai molemmille ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.” (2 Tim 4:1-2)

        Eikä Jumalalla ole mitään mieltä ylentäviä käsityksiä ihmisistä, joille kelpaavat vain mielistelevät ”herrasmiehet” mielipidekommunikoijiksi ”Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” (2 Tim 4:3-4)

        Jumala ei pakota, mutta suostuttelee, uhkailee ja rankaisee. Olet täysin väärässä, jos luulet, että lempeys on ainoa konsti, jolla Jumala ihmistä johtaa, ankaruus on toinen. Eikä Jumala ole mikään möksähtelijäkään, muistelepa nyt miten Raamatussa kerrotaan Jumalan toimineen: joskus sanoi lempeästi ja heti Häntä uskottiin ja jos ei uskottu alkoi uhkailu ja jos ei vieläkään niin Jumala löi sodalla, sairaudella, maanpaolla, kuolemalla ja onpa vielä uhannut ja luvannut lyödä ikuisella helvetin kärsimykselläkin.

        On siis hyvin visusti seurattava Jeesusta sillä mielellä, että Sinun tahtosi Jeesus ei minun, ja jos ja kun sitten välillä kaikesta oikeasta perusasenteesta huolimatta menee jossain väärään, niin yritettävä selvittää se mahdollisimman pian ja tehtävä siitä parannus.

        hyppäät katolta ja katkaiset jalkasi on Jumalan rangaistus. Tai se että joku lähettää pommikoneensa ja pommittaa kotisi ja tappaa lapsesi on Jumalan rangaistus.

        Niin väärin tulkattu kuin vain voi olla.

        Pahuus on olemassa mutta ei se ole Jumalasta, varjelus pahuutta vastaan on Jumalasta ja jos olet erossa Jumalasta olet erossa varjeluksesta.

        Olla Jumalan varjeluksessa ei luonnollisesti tarkoita että sinua ei kohtaisi mikään paha tai että olisit erkoisasemassa muihin nähden, vaan sitä että olet Jumalan armossa ja voit rauhassa kohdata kaikki asiat elämässäsi.

        Ps. 23:4
        Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.


      • ei ole
        Utulila kirjoitti:

        Jos ottaisin sinun kirjoituksesi Jumalan välittämisenä minulle, joutuisin uskossani syvään kriisiin. Taidat olla oikeassa!

        sitä uskollisuutta mitä nään uskova1.ssä.
        Oisko nyt siulla parannuksen paikka???


      • u_1 tartunnan ?
        ei ole kirjoitti:

        sitä uskollisuutta mitä nään uskova1.ssä.
        Oisko nyt siulla parannuksen paikka???

        koska rupeat jakelemaan pisteitäsi muille palstalaisille.
        kuvaavaa on teidänlaisillenne "parantajille" että annatte sellaisia ylimalkaisia tuomioita muille ihmisille, mutta kun saatte kysymyksiä niin ette osaa vastauksia. minulla ei ole avistustakaan siitä kuka on parempi tai huonompi, mutta tuollainen käytöksesi on kovin lähellä omavanhurskautta......


      • Utulila kirjoitti:

        Jos ottaisin sinun kirjoituksesi Jumalan välittämisenä minulle, joutuisin uskossani syvään kriisiin. Taidat olla oikeassa!

        On hyvä joutua kriisiin, jos usko on kylmennyt. Käydä läpi, miksi noin pääsi käymään ja sitten tehdä parannus ja jatkaa palavana uskovana. Jollei noin käy, ei kestä koetusta ja saakin huomata lopulta olevansa penseä, jonka Jumala oksentaa suustaan.

        Olen itsekin muutaman kerran joutunut oikein tosissaan näkemään vaivaa pitkän aikaa, jotta olen saanut selville, missä olin poikennut Jumalan tahdosta. Mutta joka kerta on asia lopulta selvinnyt ja olen sitten tehnyt siitä parannuksen. Jos en olisi suostunut noita tuskallisia sisimpäni tutkimisia tekemään, niin olisin joutunut luopumuksen tielle, niinkun monelle hengellisesti laiskalle olen nähnyt käyneen. Pahin oli uskon alkuaikoina se, kun en jättänyt uskomatonta sulhastani, kun olisi pitänyt, mutta siitä olen täällä joskus kertonutkin.


      • se että kirjoitti:

        hyppäät katolta ja katkaiset jalkasi on Jumalan rangaistus. Tai se että joku lähettää pommikoneensa ja pommittaa kotisi ja tappaa lapsesi on Jumalan rangaistus.

        Niin väärin tulkattu kuin vain voi olla.

        Pahuus on olemassa mutta ei se ole Jumalasta, varjelus pahuutta vastaan on Jumalasta ja jos olet erossa Jumalasta olet erossa varjeluksesta.

        Olla Jumalan varjeluksessa ei luonnollisesti tarkoita että sinua ei kohtaisi mikään paha tai että olisit erkoisasemassa muihin nähden, vaan sitä että olet Jumalan armossa ja voit rauhassa kohdata kaikki asiat elämässäsi.

        Ps. 23:4
        Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

        Jo nyt on kummat puheet. Tapanani ei ole hypellä katoilta.


    • alex-kasi

      osa totta osa ei.
      Vaikuttaa että uskova_1:den usko on enemmänkin kuin armeijassa oloa, missä komppanian päällikkö on Jeesus ja armeijan kenraali Jumala itse.

      ----
      Että oikeudenmukaisuutta ei ole siellä missä ei rakkautta ole ja rakkautta ei ole siellä missä ei oikeudenmukaisuutta ole. Joka ei ymmärrä tätä, sen on vaikea olla uskossa ja mahdollisesti tarvitsee sinun "armeija uskosi".
      ----

      Todellinen usko ei ole tuolaista, vaan oman aseman ymmärtämistä ja hyväksymistä Jumalan edessä.
      Se on ymmärtämistä että Kaikkivaltias on aina oikeudenmukainen ja että AINOA "oikeudenmukainen oikeudenmukaisuus" on sellainen mikä pitää sisällään "rakkauden". Ja AINOA "oikea rakkaus" on sellainen mikä pitää sisällään oikeudenmukaisuuden.

      Tähän Jumalaan uskovainen uskoo ja luottaa.

      Uskova ihminen ihannoi ja haluaa olla ja elää noiden Jumalan ominaisuuksien mukaan, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa. Hän haluaa olla OSA siitä oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta mikä on Jumalan. Hänelle on pääasia että Jumalan oikeudenmukaisuus pääsee vallitsevaksi kaikkialla.

      Se on tosiasiassa hänelle jopa tärkeämpää kuin hänen oma pelastuksensa, mutta hän tietää myöskin, että Jumala ei jätä sitä joka haluaa hÄNEN oikeudenmukaisuuttaan ja rakkauttaan.

      Sellaisen "uskovan ihmisen" Jumala on luvannut armahtaa poikansa Jeesuksen tähden.

      Koska oikeudenmukaisuus ja rakkaus ovat uskovalle niin tärkeitä ominaisuuksia, hän tuntee sydämessään kaipausta oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen olotilaan Jeesuksen johtamassa valtakunnassa, missä ei kukaan kärsi epäoikeudenmukaisuudesta ja rakkaudettomuudesta ja niiden tuhoavista seurauksista.

      Uskova ymmärtää, että sen valtakunnan asukkaiden oma elämä on sopusoinnussa Jumalan periaatteiden kanssa ja että siksi jokaisen joka aikoo sisälle Jumalan valtakuntaan on sydämmessään todellisesti rakastettava näitä ominaisuuksia. Ei vain huulillaan vaan todellisesti sydämessään.

      Uskova ymmärtää että samat Jumalan periaatteet ovat jo nyt tässä maailmassa hänen omiaan, ja että hän jo nyt sydämmessään on Jumalan valtakunnassa, missä oikeudenmukaisuus ja rakkaus vallitsee, vaikka hän yhä onkin synnin vanki tässä viheliäisessä maailmassa lihansa puolesta.

      Jumalan Pyhä Henki tekevät sen, että oikeudenmukaisuus ja rakkaus asuvat jo nyt uskovan sydämmessä ja tekevät siten jo nyt elämän elämisen arvoiseksi - täälläkin.

      Uskova tietää myöskin että sellainen asia kuin "ikuinen piina" ei sovi Jumalan olemukseen, että ei ole niin että Jumala salaisi uskovílta mikä on oikein ja mikä on väärin, päin vastoin Jumalan Pyhä Henki ihmisen sydämmessä vaikuttaa siten, että uskova ihminen ymmärtää Jumalan olemuksesta, että ikuinen piina on valheoppia.

      Niille jotka ymmärtävät, on uskossa eläminen helpompaa, koska heidän ei tarvitse uskoa muuhun kuin oikeudenmukaisen Jumalan oikeudenmukaisiin lupauksiin Jeesuksessa Kristuksessa.

      Uskon antama rauha on kestävä ja halu tehdä oikein ja elää rakkaudellisesti on alati vallitseva tietoisuus uskovan sydämessä. Se on luottamusta oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan mikä antaa rauhan uskovalle, ei pelon alla tehdyt teot jotka mahdollisesti ovat menneet pieleen.

      Koska uskova ihminen ei HALUA tehdä tekoja jotka ovat epäoikeudenmukaisia ja rakkaudettomia voi hän luottaa siihen, että hänen erehdyksensä annetaan hänelle anteeksi ja hän ottaa ilolla opikseen jokaisesta täten annetusta mahdollisuudesta lähestyä Jumalaa.

      • EHDOTONTA ON - JUMALAN HYVYYS JA RAKAKUS

        JOS Jumala katsoisi saaliikseen olla oikeudenmukainen, joutuisimme kaikki helvettiin.
        Mutta nytpä Jumala ei ole saalistaja, vaan otti orjan muodon, riittävän pitkälle. Sen seurauksena voi armo käydä oikeudesta. Armottomasta oikeudenmukaisuudestamme tulee oikeamielisyyttä vain, jos siinä on mukana tuo käsittämätön Jumalan rakkaus.

        Asemamme Kristuksesa on: täydellisyys. Elämämme on siihen pyrkimistä.
        Rakasta - sitten tee mitä haluat - sillä rakkaus on puhdas, siveä, raitis uskossa.

        Liha ei tähän alistu, eikä voikaan. Siksi kehotetaan aina valvomaan ja rukoilemaan hengessä.

        "Olisiko noin ehdotonta?" Ehdotonta on se, että Jumala rakasti ensin ja että rakkautta annetaan, ei vaadita. Jumala tietysti odottaa vastarakkautta, mutta se ei ole ehtona hänen rakkaudelleen.
        Maailmanevankelista Peter Youngren sanoo tukijoilleen: Vaikka et loppuelämäsi aikana koskaan antaisi mitään Jumalalle, hän on silti luvanut pitää sinusta huolen.


      • Sanot: "Vaikuttaa että uskova_1:den usko on enemmänkin kuin armeijassa oloa, missä komppanian päällikkö on Jeesus ja armeijan kenraali Jumala itse."

        Sinäpä sen sanoit. Minä olen Jumalan sotilas sota-asussa ja sotavalmiudessa. Jos tulet joskus uskoon ja jos mielit sitten uskossa pysyäkin niin sotilas sinustakin on tultava.

        "Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta; ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee." (Ef 6:10-20)


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        EHDOTONTA ON - JUMALAN HYVYYS JA RAKAKUS

        JOS Jumala katsoisi saaliikseen olla oikeudenmukainen, joutuisimme kaikki helvettiin.
        Mutta nytpä Jumala ei ole saalistaja, vaan otti orjan muodon, riittävän pitkälle. Sen seurauksena voi armo käydä oikeudesta. Armottomasta oikeudenmukaisuudestamme tulee oikeamielisyyttä vain, jos siinä on mukana tuo käsittämätön Jumalan rakkaus.

        Asemamme Kristuksesa on: täydellisyys. Elämämme on siihen pyrkimistä.
        Rakasta - sitten tee mitä haluat - sillä rakkaus on puhdas, siveä, raitis uskossa.

        Liha ei tähän alistu, eikä voikaan. Siksi kehotetaan aina valvomaan ja rukoilemaan hengessä.

        "Olisiko noin ehdotonta?" Ehdotonta on se, että Jumala rakasti ensin ja että rakkautta annetaan, ei vaadita. Jumala tietysti odottaa vastarakkautta, mutta se ei ole ehtona hänen rakkaudelleen.
        Maailmanevankelista Peter Youngren sanoo tukijoilleen: Vaikka et loppuelämäsi aikana koskaan antaisi mitään Jumalalle, hän on silti luvanut pitää sinusta huolen.

        En todellakaan ymmärrä puheitasi? Saaliikseen?? puhut vain kuin vajavainen ihminen, etkö halua kuulla mitä Jumala sanoo sanassaan?

        Ei Jumalan saalista, mitä ihmettä puhelet??

        Oletko uskossa ollenkaan?

        Hm...

        Joko olet vain yksi oman nahkansa takia uskossa oleva, kuolemaa tai ikuista piinaa pelkäävä? tai et ole ajatellut asiaa? tai sitten ymmärsit väärin mitä kirjoitin?

        Se on juuri sen "rakkaudellisen oikeudenmukaisuuden" tähden Jumala lähetti poikansa tänne maailmaan.

        Etkö todella ymmärrä????

        Se on juuri siksi Hän tarjoaa sinulle elämää Jeesuksen uhrin tähden (se on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen maksu synneistäsi).

        Eikö se muka riitä???? "OikeudenmukainenRakkaus" ilmenee meille Jeesuksen uhrissa.

        Ikuinen elämä voi tulla kysymykseen vain täydellisyydessä (petät vain itseäsi jos uskot jotain muuta).

        Koska emme ole täydellisiä on Jumala ITSE maksanut syntiemme hinnan (kuoleman) ja jos olet uudesti syntynyt olet saanut myös Pyhän Hengen lahjan (Pyhä Henki on puhdas ja kelvollinen Jumalan edessä).

        Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja oli siis ihminen jolla oli Pyhä Henki, siksi Jeesus ei langennut tämän maailman epätäydellisyyteen.

        Sinä olet ihminen ja jos olet uudesti syntynyt ylhäältä olet sinäkin saanut Pyhän Hengen joka auttaa sínua pysymään Jumalan yhteydessä mikä tarkoittaa että et ENÄÄ halua tehdä sellaisia tekoja jotka ovat Jumalaa vastaan ja siis elämää vastaan - kuinka ihmeessä luulet, että voisit elää iankaikkisesti jos loputtomiin teet tekoja Jumalaan vastaan - siis elämää vastaan.

        Halooo!!! Herää!!

        Jos heität pois Jumalan tarjouksen, olet jälleen samassa asemassa kuin ennen. Vain kuoleva niin ruumiillisesti kuin hengellisesti, koska sinussa ei kertakaikkiaan ole ikuista elämää.

        Jumala on täydellinen oikeudenmukaisuudessaan (se on jopa yksi ikuisen elämän edellytys ja Jumala on ikuinen) ja Hän on maksanut oikeudenmukaisen hinnan meidän synneistämme, jättämällä poikansa pahuuden ruhjottavaksi tähän maailmaan.

        Jeesus, uskovan kuningas, tuomittiin väärällä tuomiolla tämän maailman vääryydessä, Jumala taas pelastaa oikeudenmukaisella tuomiolla joka vallitsee Hänen valtakunnassaan.

        Jumalan sana meille : Ole hyvä, tässä sinulle, minä maksoin, koska et itse pystynyt, ole hyvä, ota vastaan Luojasi lahja. Se elämä mitä minä tarjoan sinulle on oikeudenmukainen (vaikka ei sinun oikeudenmukaisuuttasi, vaan minun) minä maksoin siitä ultimata hinnan, oikean hinnan, juuri sen hinnan mitä siitä pitääkin maksaa, vajavaisen elämän KUOLEMAN. Minä maksoin ja minä lähetin poikani, jotta hän lunastaisi maaílman sen synneistä, maksaisi oikeudenmukaisen hinnan sen synneistä - KUOLEMAN.
        Totuuden nimessä - sinä et ole mitään muuta kuin vastaan ottaja ja sinun tulee hyväksyä minun ajatukseni, minun armoni, minun oikeudenmukaisuuteni, muuten ei ikuinen elämä ole MAHDOLLISTA kohdallasi koska VAIN minun oikeudenmukaisuudessani voi iankaikkinen elämä olla mahdollista.

        Ymmärrä että kuolema ei ole niinkään kosto, vaan enemmänkin seuraus epätäydellisestä elämästä, elämästä missä ei ikuinen elämä voi pysyä, koska se on mahdottomuus ja voimme siten sanoa että kuolema on seuraus väärästä elämäntavasta ja siten rangaistus.

        Jumala sanoo minä loin ihmisen ja sen joka kuulee minun ääneni minä annan elää iankaikkisesti.

        Iankaikkinen elämä on MAHDOLLISTA vain Jumalan luona ja se tarkoittaa vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa, siis Jumalassa - se joka väittää muuta ei ole ymmärtänyt asiaa oikein.

        Kaikki vajavainen katoaa.

        Juuri siksi Jumala maksoi meidän syntiemme hinnan - oikeudenmukaisuuden tähden ja meidän vajavaisuutemme tähden.

        Sen joka väittää että Jumala ei olisi TÄYDELLINEN oikeudenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan pitäisi todella ajatella asiaa kerran vielä. Jumalan pelastus on TÄYDELLISESTI OIKEUDENMUKAINEN JA RAKKAUDELLINEN.

        Jos ei tätä ymmärrä ei paljon ymmärrä.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Vaikuttaa että uskova_1:den usko on enemmänkin kuin armeijassa oloa, missä komppanian päällikkö on Jeesus ja armeijan kenraali Jumala itse."

        Sinäpä sen sanoit. Minä olen Jumalan sotilas sota-asussa ja sotavalmiudessa. Jos tulet joskus uskoon ja jos mielit sitten uskossa pysyäkin niin sotilas sinustakin on tultava.

        "Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta; ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee." (Ef 6:10-20)

        oikeudenmukainen ja rakkaudellinen - me emme ole oikeudenmukaisia ja rakkaudellisia - siinä on ero Jumalan ja meidän välillämme.

        Se on myös ero elämän ja kuoleman välillä. Täydellisyyden Jumalan ja vajavaisuuden ihmisen Välillä.

        Jumala on oikeudenmukainen rakkaudessaan ja ikuinen, me emme ole oikeudenmukaisia ja rakkaudellisia ja emme myöskään ikuisia.

        Mutta jos haluat ikuisen elämän käänny Hänen puoleensa joka on OIKEUDENMUKAINEN JA RAKKAUDELLINEN JA SIKSI IKUINEN - ja Hän voi antaa sinullekin oikeudenmukaisen ikuisen elämän.

        Ei siksi että olet ikuiseen elämään kelvollinen synteinesi, vaan siksi että HÄN ON OTTANUT PÄÄLLEEN KOHTALOSI - HÄN MAKSOI SEN HINNAN ELÄMÄSTÄSI, minkä olisit oikeudenmukaisuuden lain mukaan joutunut itse maksamaan.

        ET OLE ELÄMÄÄ ANSAINNUT vaan VOIT SAADA SEN SIKSI ETTÄ Hän joka on sinun luojasi ja rakastaa sinua Hän maksoi syntiesi seuraukset. HÄN - SINUN LUOJASI - MAKSOI OIKEUDENMUKAISEN JA RAKKAUDELLISEN JA TÄYDELLISEN HINNAN.

        Olet vain upiniskainen tyttölapsi joka hyppää niiden Raamatunpaikkojen yli mitkä eivät sinulle sovi.

        Lue mitä Jumalan sana sanoo:

        1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

        1. Kor. 13:2
        Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

        1. Kor. 13:3
        Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

        1. Kor. 13:4 > :5
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa ------------------------

        Haluaisin että yllättäisit jokaisen tällä palstalla ja sanoisit että Jumala on oikeassa ja sinä olet väärässä. SE olisi jotakin...


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Vaikuttaa että uskova_1:den usko on enemmänkin kuin armeijassa oloa, missä komppanian päällikkö on Jeesus ja armeijan kenraali Jumala itse."

        Sinäpä sen sanoit. Minä olen Jumalan sotilas sota-asussa ja sotavalmiudessa. Jos tulet joskus uskoon ja jos mielit sitten uskossa pysyäkin niin sotilas sinustakin on tultava.

        "Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta; ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee." (Ef 6:10-20)

        Jumalan sota-asu on oikeudenmukainen rakkaus.

        Jumalan valtakunta lepää oikudenmukaisuuden ja rakkauden varassa ja siksi se on ikuinen. Ilman näitä ei ole mitään kestävää valtakuntaaa.

        Onko tätä niin vaikea ymmärtää?

        Oikeudenmukaisuus tapahtuu rakkaudessa, muuten se ei ole oikeudenmukaisuutta. ok?

        Ei rakkaus ole rakkautta jos se on epäoikeudenmukainen.

        Ei ole se ole rakkautta että kuljet netissä ja haukut ihmisiä ja arvostelet heidän uskoaan omien luulojesi mukaan. Ei se ole myöskään oikeudenmukaista. Ei siitä tule rakkautta tai oikeudenmukaisuutta vaikka kuinka paljon väität. Rakkaus ja oikeudenmukaisuus tehdään, ei se riitä että vain puhutaan.

        Eivät tekosi osoita, että olet Jumalan sotilas jos olet epäoikeudenmukainen. Minulle sinun uskosi on kuin armeijassa oloa. Sotilaat tekevät sen mitä käsketään rangaistuksen pelosta. Sinä teet mitä ymmärrät oikeaksi, mutta mikä on vain ihmisten parjaamista ja itsesi nostamista ja teet sen enemmänkin pelosta kuin mistään muusta.

        En minä väitä että Jumala sinut hylkää, mutta väitän että käytöksesi on ajattelusi tulosta ja epäkristillistä ihmisten parjaamista ja arvostelemista.

        Jos haluat olla Jumalan soturi niin heitä pois nuo luulosi ja palaa todellisuuteen.

        Jumalan soturille ovat nämä sanat todet:
        Joh. 17:26
        Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."

        Room. 13:10
        Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

        1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

        1. Kor. 13:2
        Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

        1. Kor. 13:3
        Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

        1. Kor. 13:4 > :5
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa

        1. Kor. 13:8
        Rakkaus ei koskaan katoa.
        Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.


      • alex-kasi kirjoitti:

        oikeudenmukainen ja rakkaudellinen - me emme ole oikeudenmukaisia ja rakkaudellisia - siinä on ero Jumalan ja meidän välillämme.

        Se on myös ero elämän ja kuoleman välillä. Täydellisyyden Jumalan ja vajavaisuuden ihmisen Välillä.

        Jumala on oikeudenmukainen rakkaudessaan ja ikuinen, me emme ole oikeudenmukaisia ja rakkaudellisia ja emme myöskään ikuisia.

        Mutta jos haluat ikuisen elämän käänny Hänen puoleensa joka on OIKEUDENMUKAINEN JA RAKKAUDELLINEN JA SIKSI IKUINEN - ja Hän voi antaa sinullekin oikeudenmukaisen ikuisen elämän.

        Ei siksi että olet ikuiseen elämään kelvollinen synteinesi, vaan siksi että HÄN ON OTTANUT PÄÄLLEEN KOHTALOSI - HÄN MAKSOI SEN HINNAN ELÄMÄSTÄSI, minkä olisit oikeudenmukaisuuden lain mukaan joutunut itse maksamaan.

        ET OLE ELÄMÄÄ ANSAINNUT vaan VOIT SAADA SEN SIKSI ETTÄ Hän joka on sinun luojasi ja rakastaa sinua Hän maksoi syntiesi seuraukset. HÄN - SINUN LUOJASI - MAKSOI OIKEUDENMUKAISEN JA RAKKAUDELLISEN JA TÄYDELLISEN HINNAN.

        Olet vain upiniskainen tyttölapsi joka hyppää niiden Raamatunpaikkojen yli mitkä eivät sinulle sovi.

        Lue mitä Jumalan sana sanoo:

        1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

        1. Kor. 13:2
        Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

        1. Kor. 13:3
        Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

        1. Kor. 13:4 > :5
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa ------------------------

        Haluaisin että yllättäisit jokaisen tällä palstalla ja sanoisit että Jumala on oikeassa ja sinä olet väärässä. SE olisi jotakin...

        Elämäntehtäväsi näyttää olevan uskovien eksytys pois uskosta ja adventistien uskoon tulemisen ehkäisy.

        Ehkä kuitenkin joku päivä tulet uskoon ja itsekin tyrmistyt noita unettavia jaarituksiasi, joista nyt kai olet oikein ylpeäkin.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Jumalan sota-asu on oikeudenmukainen rakkaus.

        Jumalan valtakunta lepää oikudenmukaisuuden ja rakkauden varassa ja siksi se on ikuinen. Ilman näitä ei ole mitään kestävää valtakuntaaa.

        Onko tätä niin vaikea ymmärtää?

        Oikeudenmukaisuus tapahtuu rakkaudessa, muuten se ei ole oikeudenmukaisuutta. ok?

        Ei rakkaus ole rakkautta jos se on epäoikeudenmukainen.

        Ei ole se ole rakkautta että kuljet netissä ja haukut ihmisiä ja arvostelet heidän uskoaan omien luulojesi mukaan. Ei se ole myöskään oikeudenmukaista. Ei siitä tule rakkautta tai oikeudenmukaisuutta vaikka kuinka paljon väität. Rakkaus ja oikeudenmukaisuus tehdään, ei se riitä että vain puhutaan.

        Eivät tekosi osoita, että olet Jumalan sotilas jos olet epäoikeudenmukainen. Minulle sinun uskosi on kuin armeijassa oloa. Sotilaat tekevät sen mitä käsketään rangaistuksen pelosta. Sinä teet mitä ymmärrät oikeaksi, mutta mikä on vain ihmisten parjaamista ja itsesi nostamista ja teet sen enemmänkin pelosta kuin mistään muusta.

        En minä väitä että Jumala sinut hylkää, mutta väitän että käytöksesi on ajattelusi tulosta ja epäkristillistä ihmisten parjaamista ja arvostelemista.

        Jos haluat olla Jumalan soturi niin heitä pois nuo luulosi ja palaa todellisuuteen.

        Jumalan soturille ovat nämä sanat todet:
        Joh. 17:26
        Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."

        Room. 13:10
        Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

        1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

        1. Kor. 13:2
        Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

        1. Kor. 13:3
        Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

        1. Kor. 13:4 > :5
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa

        1. Kor. 13:8
        Rakkaus ei koskaan katoa.
        Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

        Etkö tajua, että nuo sinun uskonnollisviritteiset puheesi vain osoittavat, ettet ole uskossa.


      • alex-kasi kirjoitti:

        En todellakaan ymmärrä puheitasi? Saaliikseen?? puhut vain kuin vajavainen ihminen, etkö halua kuulla mitä Jumala sanoo sanassaan?

        Ei Jumalan saalista, mitä ihmettä puhelet??

        Oletko uskossa ollenkaan?

        Hm...

        Joko olet vain yksi oman nahkansa takia uskossa oleva, kuolemaa tai ikuista piinaa pelkäävä? tai et ole ajatellut asiaa? tai sitten ymmärsit väärin mitä kirjoitin?

        Se on juuri sen "rakkaudellisen oikeudenmukaisuuden" tähden Jumala lähetti poikansa tänne maailmaan.

        Etkö todella ymmärrä????

        Se on juuri siksi Hän tarjoaa sinulle elämää Jeesuksen uhrin tähden (se on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen maksu synneistäsi).

        Eikö se muka riitä???? "OikeudenmukainenRakkaus" ilmenee meille Jeesuksen uhrissa.

        Ikuinen elämä voi tulla kysymykseen vain täydellisyydessä (petät vain itseäsi jos uskot jotain muuta).

        Koska emme ole täydellisiä on Jumala ITSE maksanut syntiemme hinnan (kuoleman) ja jos olet uudesti syntynyt olet saanut myös Pyhän Hengen lahjan (Pyhä Henki on puhdas ja kelvollinen Jumalan edessä).

        Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja oli siis ihminen jolla oli Pyhä Henki, siksi Jeesus ei langennut tämän maailman epätäydellisyyteen.

        Sinä olet ihminen ja jos olet uudesti syntynyt ylhäältä olet sinäkin saanut Pyhän Hengen joka auttaa sínua pysymään Jumalan yhteydessä mikä tarkoittaa että et ENÄÄ halua tehdä sellaisia tekoja jotka ovat Jumalaa vastaan ja siis elämää vastaan - kuinka ihmeessä luulet, että voisit elää iankaikkisesti jos loputtomiin teet tekoja Jumalaan vastaan - siis elämää vastaan.

        Halooo!!! Herää!!

        Jos heität pois Jumalan tarjouksen, olet jälleen samassa asemassa kuin ennen. Vain kuoleva niin ruumiillisesti kuin hengellisesti, koska sinussa ei kertakaikkiaan ole ikuista elämää.

        Jumala on täydellinen oikeudenmukaisuudessaan (se on jopa yksi ikuisen elämän edellytys ja Jumala on ikuinen) ja Hän on maksanut oikeudenmukaisen hinnan meidän synneistämme, jättämällä poikansa pahuuden ruhjottavaksi tähän maailmaan.

        Jeesus, uskovan kuningas, tuomittiin väärällä tuomiolla tämän maailman vääryydessä, Jumala taas pelastaa oikeudenmukaisella tuomiolla joka vallitsee Hänen valtakunnassaan.

        Jumalan sana meille : Ole hyvä, tässä sinulle, minä maksoin, koska et itse pystynyt, ole hyvä, ota vastaan Luojasi lahja. Se elämä mitä minä tarjoan sinulle on oikeudenmukainen (vaikka ei sinun oikeudenmukaisuuttasi, vaan minun) minä maksoin siitä ultimata hinnan, oikean hinnan, juuri sen hinnan mitä siitä pitääkin maksaa, vajavaisen elämän KUOLEMAN. Minä maksoin ja minä lähetin poikani, jotta hän lunastaisi maaílman sen synneistä, maksaisi oikeudenmukaisen hinnan sen synneistä - KUOLEMAN.
        Totuuden nimessä - sinä et ole mitään muuta kuin vastaan ottaja ja sinun tulee hyväksyä minun ajatukseni, minun armoni, minun oikeudenmukaisuuteni, muuten ei ikuinen elämä ole MAHDOLLISTA kohdallasi koska VAIN minun oikeudenmukaisuudessani voi iankaikkinen elämä olla mahdollista.

        Ymmärrä että kuolema ei ole niinkään kosto, vaan enemmänkin seuraus epätäydellisestä elämästä, elämästä missä ei ikuinen elämä voi pysyä, koska se on mahdottomuus ja voimme siten sanoa että kuolema on seuraus väärästä elämäntavasta ja siten rangaistus.

        Jumala sanoo minä loin ihmisen ja sen joka kuulee minun ääneni minä annan elää iankaikkisesti.

        Iankaikkinen elämä on MAHDOLLISTA vain Jumalan luona ja se tarkoittaa vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa, siis Jumalassa - se joka väittää muuta ei ole ymmärtänyt asiaa oikein.

        Kaikki vajavainen katoaa.

        Juuri siksi Jumala maksoi meidän syntiemme hinnan - oikeudenmukaisuuden tähden ja meidän vajavaisuutemme tähden.

        Sen joka väittää että Jumala ei olisi TÄYDELLINEN oikeudenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan pitäisi todella ajatella asiaa kerran vielä. Jumalan pelastus on TÄYDELLISESTI OIKEUDENMUKAINEN JA RAKKAUDELLINEN.

        Jos ei tätä ymmärrä ei paljon ymmärrä.

        Niin - Jumala ei todellakaan saalista... Hän EI kyttää lainrikkomisiamme. Päinvastoin: muinaisina aikoina hän kyttäsi meidän syntejämme ja Jeesus joutui niistä tilille.
        Olemme nyt Jumalan kanssa samassa joukkueessa. Emme ole Jumalan riistaa, vaan synnin laille olemme saalistettavaa riistaa. Tietenkään en enää halua tehdä syntiä, mutta jos kuitenkin ...

        1. Joh 3:20 (18-24).
        1.Johanneksen kirje: 3:20
        Jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

        RUOKI MINUN LAMPAITANI !

        "Oletko uskossa ollenkaan?", kysyy asiasta tietämätön. Jumala sen tietää, että olen. Hän tietää kaikki, ei oman sydämeni sana riitä.

        Johanneksen evankeliumi:

        21:17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

        Juuri rakkaudellisen oikeamielisyytensä vuoksi Jumala tahtoo, että olemme kuuliaiset Hänen tahdolleen elikkä TOIMIMME samoin. Jumalan mielestä "ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b.

        Niille, jotka vaativat Jumalalta oikeudenmukaisuutta, huomautus: Jos Jumala toimisi oikeudenmukaisuutensa pohjalta, helvettiin joutuisimme.
        Mutta nytpä Armo käy oikeudesta. Niiden kohdalla, jotka laupeutta harjoittavat Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jos tämän ymmärtää, niin on KAIKEN ymmärtänyt:

        Jaakobin kirje:
        2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

        _AnttiVKantola_


    • En raittiinpaa uskoa ole tavannut foorumeilla. Hyvän nimimerki on Isä antanut uskova_1:lle.

      1 TESS 5:8
      Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

      1.Pietarin kirje:
      1:13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.

      • Niin, siihen pyrin, että tekisin Lähettäjäni tahdon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe