A-Katsastus Itäväylä 47 Vartioharju H:ki

Kiitokset

katsastusmiehelle kuka varoitti minua pakuni yleisestä heikkoudesta, vm. 2004 ajettu alta 60000 km, ollessani ensikatsastuksessa.
Kerroit, että nämä pakut ( 3-erimerkkiä ) ovat tehty kestoltaan heikoiksi ja 60000 km:ssä alkaa olla loppu edessä.
Olen vaihtamassa pakua uuteen ja kerroin terveisesi
myyjälleni/maahantuojalle, että olen pudottamassa pois listaltani heidän edustamansa pakun, sinun antamasi asiantuntija lausunnon takia. He kysyivät nimeäsi, joten annoin senkin.
Voi olla, että postia tulee, mutta pidä linjasi.
On hyvä, että saa puolueettomia lausuntoja autoalan asiantuntijoilta.

27

3855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnnostaa kyllä

      Anna vinkki.

    • se ?

      rellu, nissan, opel

      • Aloitukseni

        idea on siinä, että käytetäänkö katsastusinssejä, kuten lääkäreitä, eri autotehtaiden hauskanpitoreisuilla, jotta asiakkaille osattaisiin
        puolivahingossa kertoa, että ajat oikella, tai väärällä merkillä.
        Unohdit muuten sevelit listaltasi.


      • ammattiryhmien
        Aloitukseni kirjoitti:

        idea on siinä, että käytetäänkö katsastusinssejä, kuten lääkäreitä, eri autotehtaiden hauskanpitoreisuilla, jotta asiakkaille osattaisiin
        puolivahingossa kertoa, että ajat oikella, tai väärällä merkillä.
        Unohdit muuten sevelit listaltasi.

        keskuudessa, sitä voidaan pitää myös määrätynlaisena korruptiona, minkä viimekädessä maksaa kuluttaja.
        Olisi periaatteessa oikein, jos katsastusinsseiltä kiellettäisiin kosteat info illat ja reissut.
        Tiedän myös tapauksia, missä auto on hylätty katsastusasema A:ssa, mutta hyväksytty B:ssä.


      • milloin mitäkin
        ammattiryhmien kirjoitti:

        keskuudessa, sitä voidaan pitää myös määrätynlaisena korruptiona, minkä viimekädessä maksaa kuluttaja.
        Olisi periaatteessa oikein, jos katsastusinsseiltä kiellettäisiin kosteat info illat ja reissut.
        Tiedän myös tapauksia, missä auto on hylätty katsastusasema A:ssa, mutta hyväksytty B:ssä.

        Toleranssit on melkoiset, mistälie johtuukan.
        Makuasioita, ja tietty tilastoja täytyy miettiä myös.


      • näin on

        Just nämä merkit!


      • kommentti.
        näin on kirjoitti:

        Just nämä merkit!

        Kuten aikaisemmin ilmoitin, en kerro merkkiä, joten se siitä.
        Sain myyjältäni tietää, että eräs autoalan julkaisu olisi kiinnostunut tekemään jutun saamastani kohtelusta.
        Itse en syttynyt vielä idealle ja pyysin harkinta-aikaa, joten katsotaan.


      • jotain muutakin
        kommentti. kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin ilmoitin, en kerro merkkiä, joten se siitä.
        Sain myyjältäni tietää, että eräs autoalan julkaisu olisi kiinnostunut tekemään jutun saamastani kohtelusta.
        Itse en syttynyt vielä idealle ja pyysin harkinta-aikaa, joten katsotaan.

        Aiheeseen liipaten, jotain muutakin, joku julkaisu voisi tutkia...
        Ihan kuluttajan kannalta...


      • -aloittaja-
        jotain muutakin kirjoitti:

        Aiheeseen liipaten, jotain muutakin, joku julkaisu voisi tutkia...
        Ihan kuluttajan kannalta...

        tämä autoalan julkaisun on nimeen omaan tarkoitus tehdä laajempi tutkimus katsastustoiminnasta Suomessa pistokokein jne.
        Heitä kiinostaa myös sellainen asia, että onko korjaamoilla ja katsastuskonttoreilla jonkin asteinen hyvä veli järjestelmä voimassa, kun tällä julkaisulla on sellainen käsitys, että korjaamojen katsastamat autot saavat leiman helpommin, kuin kadunmiesten katsastamat omat autot.


      • Hyvä jos
        -aloittaja- kirjoitti:

        tämä autoalan julkaisun on nimeen omaan tarkoitus tehdä laajempi tutkimus katsastustoiminnasta Suomessa pistokokein jne.
        Heitä kiinostaa myös sellainen asia, että onko korjaamoilla ja katsastuskonttoreilla jonkin asteinen hyvä veli järjestelmä voimassa, kun tällä julkaisulla on sellainen käsitys, että korjaamojen katsastamat autot saavat leiman helpommin, kuin kadunmiesten katsastamat omat autot.

        Juuri tuonlaista tarkoitinkin, hyvä jos toteutuu !


      • Kats.
        Aloitukseni kirjoitti:

        idea on siinä, että käytetäänkö katsastusinssejä, kuten lääkäreitä, eri autotehtaiden hauskanpitoreisuilla, jotta asiakkaille osattaisiin
        puolivahingossa kertoa, että ajat oikella, tai väärällä merkillä.
        Unohdit muuten sevelit listaltasi.

        Aivan naurettava salaliittoteoria. Ei todellakaan käytetä missään reissuilla tai mitään vastaavaa.

        Toisaalta saan kyllä tärkeiltä asiakkailta toisinaan olutlavan tms. kiitoksena hyvästä palvelusta. Tähän hyvään palveluun ei tosin kuulu joustaminen katsasturmääräyksistä, eikä mikään muukaan laiton toiminta.


      • sitten myönnät sen.
        Kats. kirjoitti:

        Aivan naurettava salaliittoteoria. Ei todellakaan käytetä missään reissuilla tai mitään vastaavaa.

        Toisaalta saan kyllä tärkeiltä asiakkailta toisinaan olutlavan tms. kiitoksena hyvästä palvelusta. Tähän hyvään palveluun ei tosin kuulu joustaminen katsasturmääräyksistä, eikä mikään muukaan laiton toiminta.

        "Toisaalta saan kyllä tärkeiltä asiakkailta toisinaan olutlavan tms. kiitoksena hyvästä palvelusta. Tähän hyvään palveluun ei tosin kuulu joustaminen katsasturmääräyksistä, eikä mikään muukaan laiton toiminta."

        Kuitenkin kirjoitit myös:

        "Aivan naurettava salaliittoteoria. Ei todellakaan käytetä missään reissuilla tai mitään vastaavaa."

        Mikä on nyt totuus, heh?


      • Kats.
        sitten myönnät sen. kirjoitti:

        "Toisaalta saan kyllä tärkeiltä asiakkailta toisinaan olutlavan tms. kiitoksena hyvästä palvelusta. Tähän hyvään palveluun ei tosin kuulu joustaminen katsasturmääräyksistä, eikä mikään muukaan laiton toiminta."

        Kuitenkin kirjoitit myös:

        "Aivan naurettava salaliittoteoria. Ei todellakaan käytetä missään reissuilla tai mitään vastaavaa."

        Mikä on nyt totuus, heh?

        Heh vaan itsellesi. Ihan provona tuon heitin ja näköjään osu ja uppos ;-) Oikeasti en ole koskaan mitään lahjaa saanut, mutta jos joskus joku antaisi, niin ottaisin sen hyvällä omallatunnolla vastaan.

        Jos se mitä kirjoitin olisi oikeasti pitänyt paikkansa, niin katsotaan mitä itse kirjoitit.

        "idea on siinä, että käytetäänkö katsastusinssejä, kuten lääkäreitä, eri autotehtaiden hauskanpitoreisuilla, jotta asiakkaille osattaisiin
        puolivahingossa kertoa, että ajat oikella, tai väärällä merkillä."

        En edes keksityssä provossanikaan sanonut että olisin saanut lahjaa autotehtaiden tms. edustajilta. (En siis todellakaan ensin kieltänyt ja sitten myöntänyt, sinähän puhuit autotehtaista, minä en) Hehän eivät ole edes mitään erityisen tärkeitä asiakkaita. Uudet autot ennakkakkoilmoitetaan ajoneuvorekisteriin, joten siinä suhteessa heidän asiansa ovat lähinnä silloin tällöin tapahtuvia katsastuksessa käyttöjä. Lähinnä olemme heihin yhteydessä heidän tekemiensä virheiden korjaamista koskevissa asioissa. Mitä tulee ylipäänsä automerkkeihin tai niiden edustajiin, niin tunnen lähinnä pientä ärtymystä siitä että heidän huoltoneuvojansa sun muut edustajat syyttävät omista mokistaan monesti meikäläisiä, lisäksi jotkut kuvittelet saavansa erikoiskohtelua koskien katsastuksen arvostelua. Minulla ei siis ole teoreettistakaan mootiivia kuvittelemallesi toiminnalle.

        Sinun pitäisi ymmärtää, että katsastustoiminta on nykyään yksityistä liiketoimintaa, jossa asiakkaita palvellaan. Ja jos vaikka nätti toimistotyttö(tai muu työntekijä) saa joskus konvehtirasian kiitoksena ei siinä ole mitään laitonta eikä moraalitonta(tai ehkä on jonkun kommarin/vasurin mielestä? Mitäs puoluetta muuten äänestit?:D).


      • bikerjerk
        Kats. kirjoitti:

        Heh vaan itsellesi. Ihan provona tuon heitin ja näköjään osu ja uppos ;-) Oikeasti en ole koskaan mitään lahjaa saanut, mutta jos joskus joku antaisi, niin ottaisin sen hyvällä omallatunnolla vastaan.

        Jos se mitä kirjoitin olisi oikeasti pitänyt paikkansa, niin katsotaan mitä itse kirjoitit.

        "idea on siinä, että käytetäänkö katsastusinssejä, kuten lääkäreitä, eri autotehtaiden hauskanpitoreisuilla, jotta asiakkaille osattaisiin
        puolivahingossa kertoa, että ajat oikella, tai väärällä merkillä."

        En edes keksityssä provossanikaan sanonut että olisin saanut lahjaa autotehtaiden tms. edustajilta. (En siis todellakaan ensin kieltänyt ja sitten myöntänyt, sinähän puhuit autotehtaista, minä en) Hehän eivät ole edes mitään erityisen tärkeitä asiakkaita. Uudet autot ennakkakkoilmoitetaan ajoneuvorekisteriin, joten siinä suhteessa heidän asiansa ovat lähinnä silloin tällöin tapahtuvia katsastuksessa käyttöjä. Lähinnä olemme heihin yhteydessä heidän tekemiensä virheiden korjaamista koskevissa asioissa. Mitä tulee ylipäänsä automerkkeihin tai niiden edustajiin, niin tunnen lähinnä pientä ärtymystä siitä että heidän huoltoneuvojansa sun muut edustajat syyttävät omista mokistaan monesti meikäläisiä, lisäksi jotkut kuvittelet saavansa erikoiskohtelua koskien katsastuksen arvostelua. Minulla ei siis ole teoreettistakaan mootiivia kuvittelemallesi toiminnalle.

        Sinun pitäisi ymmärtää, että katsastustoiminta on nykyään yksityistä liiketoimintaa, jossa asiakkaita palvellaan. Ja jos vaikka nätti toimistotyttö(tai muu työntekijä) saa joskus konvehtirasian kiitoksena ei siinä ole mitään laitonta eikä moraalitonta(tai ehkä on jonkun kommarin/vasurin mielestä? Mitäs puoluetta muuten äänestit?:D).

        Missähän vitussa ne on oppineet valehtelemaan asiakkaille päin naamaa ihan pokerina?
        Jos esim. vein asiakkaan"kulta,timantti,platina"tms.omaavan auton 3 kertaa takaisin etupään kolinan vuoksi ja aina sanottiin:"ei ole väljää raidepäässä"
        Käytin auton kaksi kertaa kats.konttorilla ja eri kats.miehet olivt kanssani samaa mieltä,että raidepää on aivan "loto"....
        Piti oikein suuttua ennenkuin alkoi tapahtua.
        Ja tämä ei ole ainoa.
        Lisää esimerkkejä löytyy.
        Ottakaa sitä ylimielistä paskaa kravatista kiini ja sanokaa"Vittu jos nyt ei tule korjausta takuuseen,niin........"

        Joo hermo meni taas:)


      • Driverman
        Aloitukseni kirjoitti:

        idea on siinä, että käytetäänkö katsastusinssejä, kuten lääkäreitä, eri autotehtaiden hauskanpitoreisuilla, jotta asiakkaille osattaisiin
        puolivahingossa kertoa, että ajat oikella, tai väärällä merkillä.
        Unohdit muuten sevelit listaltasi.

        Aina täällä riittää turhaa p:njauhamista. Ei sit senvertaa ole munaa, että kertois edes mistä merkistä on kyse!


      • jos Satumaasta
        bikerjerk kirjoitti:

        Missähän vitussa ne on oppineet valehtelemaan asiakkaille päin naamaa ihan pokerina?
        Jos esim. vein asiakkaan"kulta,timantti,platina"tms.omaavan auton 3 kertaa takaisin etupään kolinan vuoksi ja aina sanottiin:"ei ole väljää raidepäässä"
        Käytin auton kaksi kertaa kats.konttorilla ja eri kats.miehet olivt kanssani samaa mieltä,että raidepää on aivan "loto"....
        Piti oikein suuttua ennenkuin alkoi tapahtua.
        Ja tämä ei ole ainoa.
        Lisää esimerkkejä löytyy.
        Ottakaa sitä ylimielistä paskaa kravatista kiini ja sanokaa"Vittu jos nyt ei tule korjausta takuuseen,niin........"

        Joo hermo meni taas:)

        Voorti Satumaasta ?


      • bikerjerk
        jos Satumaasta kirjoitti:

        Voorti Satumaasta ?

        ei uponnu:)Siinä ihan naapurissa....samanlaisia näemmä sielläkin.
        Mistähän v...n puusta ne oikeen repii niitä.


      • Kats.
        bikerjerk kirjoitti:

        Missähän vitussa ne on oppineet valehtelemaan asiakkaille päin naamaa ihan pokerina?
        Jos esim. vein asiakkaan"kulta,timantti,platina"tms.omaavan auton 3 kertaa takaisin etupään kolinan vuoksi ja aina sanottiin:"ei ole väljää raidepäässä"
        Käytin auton kaksi kertaa kats.konttorilla ja eri kats.miehet olivt kanssani samaa mieltä,että raidepää on aivan "loto"....
        Piti oikein suuttua ennenkuin alkoi tapahtua.
        Ja tämä ei ole ainoa.
        Lisää esimerkkejä löytyy.
        Ottakaa sitä ylimielistä paskaa kravatista kiini ja sanokaa"Vittu jos nyt ei tule korjausta takuuseen,niin........"

        Joo hermo meni taas:)

        Hankalassa välikädessä ovat kyllä huoltoneuvojat... Koko ajan on hirveä kiire, ja jos asentaja sanoo että ei ole väljää, niin mitä siinä sitten voi... Esim. Saksassa on kuulemma yleinen käytäntö että asiakkaat tuovat auton sovittuna aikana, jolloin huoltoneuvoja voi omalla nosturillaan tutkia autoa yhdessä asiakkaan kanssa.(tämä on vissiin joissainpäin täälläkin käytössä?)

        Mitä tulee noihin välyksiin, niin asentajilla ei monesti tunnu riittävän ammattitaito välysten havaitsemiseen. Monesti kevennetään väärästä kohdasta jolloin välys ei tunnu. Vastikään hylkäsin yhden 400-sarjan Volvon mm. väljästä raidetangonpäästä. Vihainen asiakas tuli takaisin ja kertoi korjaamolla sanotun ettei ole väljä. Nivel oli todellisuudessa erittäin väljä, mutta koska asentaja oli keventänyt auton korista oli raidetangon kulma muuttunut ja välys ei tällöin tuntunut. Näin käy myös usein alapallonivelien kohdalla. Joissakin autoissa joissa on joustintukirakenne ei suuriakaan välyksiä voi havaita kuin auton ollessa pyörillään(eli käytännössä ravistin on tässä ehdoton).


    • Kats.

      Alussa tuli oltua helvetin neutraali automerkkejä ja korjaamoita kohtaan. Sitten kun huomasin miten sillä suunnalla suhtaudutaan meikäläisiin on ääni muuttunut kellossa. Nykyään puhun suuni puhtaaksi ja suosittelen ja varoittelen korjaamoista, sekä kerron automerkkien hyvistä ja huonoista puolista.

      Mitä tulee tuohon pakuusi niin Vivaro/Trafic/Primastar härvelissä ei ole muuta erityisen huonoa kuin legendaarisen heikot alapallonivelet ja raidepäät.

      • että nämä

        "legendaarisen heikot alapallonivelet ja raidepäät",
        kuten myös muut, esim. sähköhebelit tulevat useimmille pakuvalmistajille samoilta alihankkijoilta.

        "Nykyään puhun suuni puhtaaksi ja suosittelen ja varoittelen korjaamoista, sekä kerron automerkkien hyvistä ja huonoista puolista."

        Olet ilmeisesti väärällä alalla, kirjoittamasi perusteella sopisit paremmin selvännäkijäksi tai ennustajaksi.

        PS. Ne korjaamot, joista varoittelet, eivät ilmeisesti ole huomioineet henkilökohtaisia tarpeitasi.


      • Kats.
        että nämä kirjoitti:

        "legendaarisen heikot alapallonivelet ja raidepäät",
        kuten myös muut, esim. sähköhebelit tulevat useimmille pakuvalmistajille samoilta alihankkijoilta.

        "Nykyään puhun suuni puhtaaksi ja suosittelen ja varoittelen korjaamoista, sekä kerron automerkkien hyvistä ja huonoista puolista."

        Olet ilmeisesti väärällä alalla, kirjoittamasi perusteella sopisit paremmin selvännäkijäksi tai ennustajaksi.

        PS. Ne korjaamot, joista varoittelet, eivät ilmeisesti ole huomioineet henkilökohtaisia tarpeitasi.

        Et todellakaan ymmärrä asioista mitään. Sillä ei ole käytännön kannalta merkitystä mistä ne osat tulevat, jos ne eivät jossain vehkeessä kestä, niin ne eivät silloin kestä, syyllä ei ole väliä.

        Mitä alihankkijoihin tulee niin ei se ole heidän vika jos akseliston suunnittelusta johtuen niveliin kohdistuu tavanomaista suurempi rasitus, tai jos nivelet ovat kooltaan alimitoitetut, tai jos ne lämpenevät liian paljon(esim. joidenkin amerikkalaisten ongelma).

        Taidat olla muuten rasva-apina, kun tuollaisen vuodatuksen päästit. Todellisuus on että korjaamojen työnlaatu on yleisesti todella paskaa, sen tiedän myös omakohtaisesta kokemuksesta alalla. Jos ja kun puhun asioista, en todellakaan ennusta vaan kerron omakohtaisista kokemuksistani. Pelkästään viimeisen vuoden aikana olen katsastanut n. 6000 autoa.

        "PS. Ne korjaamot, joista varoittelet, eivät ilmeisesti ole huomioineet henkilökohtaisia tarpeitasi."

        Mitähän mahdoit tällä tarkoittaa?


      • määrä
        Kats. kirjoitti:

        Et todellakaan ymmärrä asioista mitään. Sillä ei ole käytännön kannalta merkitystä mistä ne osat tulevat, jos ne eivät jossain vehkeessä kestä, niin ne eivät silloin kestä, syyllä ei ole väliä.

        Mitä alihankkijoihin tulee niin ei se ole heidän vika jos akseliston suunnittelusta johtuen niveliin kohdistuu tavanomaista suurempi rasitus, tai jos nivelet ovat kooltaan alimitoitetut, tai jos ne lämpenevät liian paljon(esim. joidenkin amerikkalaisten ongelma).

        Taidat olla muuten rasva-apina, kun tuollaisen vuodatuksen päästit. Todellisuus on että korjaamojen työnlaatu on yleisesti todella paskaa, sen tiedän myös omakohtaisesta kokemuksesta alalla. Jos ja kun puhun asioista, en todellakaan ennusta vaan kerron omakohtaisista kokemuksistani. Pelkästään viimeisen vuoden aikana olen katsastanut n. 6000 autoa.

        "PS. Ne korjaamot, joista varoittelet, eivät ilmeisesti ole huomioineet henkilökohtaisia tarpeitasi."

        Mitähän mahdoit tällä tarkoittaa?

        on todella iso??? jos 6000 auto vuodessa olet katsonut. no olet kultakaivos espánjan sijottajalle kun taot lähes 400000 ekua kassaan rahaa ja muut katsastukset päälle jos lupia riittää???

        osien kestävyys on tietysti valmistajan vastuulla valvoa että laatu on riittävä kyseiseen merkkiin-

        ja taitaa olla eurooppalaisten merkkien ongelma nämä eri laatuongelmat.

        sekin kertoo paljon jos opel valittiin euroopan pikkuvikasimmaksi merkiksi....


      • edessä.
        Kats. kirjoitti:

        Et todellakaan ymmärrä asioista mitään. Sillä ei ole käytännön kannalta merkitystä mistä ne osat tulevat, jos ne eivät jossain vehkeessä kestä, niin ne eivät silloin kestä, syyllä ei ole väliä.

        Mitä alihankkijoihin tulee niin ei se ole heidän vika jos akseliston suunnittelusta johtuen niveliin kohdistuu tavanomaista suurempi rasitus, tai jos nivelet ovat kooltaan alimitoitetut, tai jos ne lämpenevät liian paljon(esim. joidenkin amerikkalaisten ongelma).

        Taidat olla muuten rasva-apina, kun tuollaisen vuodatuksen päästit. Todellisuus on että korjaamojen työnlaatu on yleisesti todella paskaa, sen tiedän myös omakohtaisesta kokemuksesta alalla. Jos ja kun puhun asioista, en todellakaan ennusta vaan kerron omakohtaisista kokemuksistani. Pelkästään viimeisen vuoden aikana olen katsastanut n. 6000 autoa.

        "PS. Ne korjaamot, joista varoittelet, eivät ilmeisesti ole huomioineet henkilökohtaisia tarpeitasi."

        Mitähän mahdoit tällä tarkoittaa?

        "Mitä alihankkijoihin tulee niin ei se ole heidän vika jos akseliston suunnittelusta johtuen niveliin kohdistuu tavanomaista suurempi rasitus, tai jos nivelet ovat kooltaan alimitoitetut, tai jos ne lämpenevät liian paljon(esim. joidenkin amerikkalaisten ongelma)."

        Autoteollisuus ympäri maailmaa etsii kaltaisiasi älypäitä paikkaamaan aikaisempien suunnitelijoiden virheet. Mitä hittoa sinä pienipalkkaisena katsastajana työskentelet. Rellun F1 kärsii etuakselisto ongelmista, cv sisään ja lähde valloittamaan maailmaa, ehkä joskus saamme lukea lehdistä aikaansaannoksistasi.


      • Kats.
        edessä. kirjoitti:

        "Mitä alihankkijoihin tulee niin ei se ole heidän vika jos akseliston suunnittelusta johtuen niveliin kohdistuu tavanomaista suurempi rasitus, tai jos nivelet ovat kooltaan alimitoitetut, tai jos ne lämpenevät liian paljon(esim. joidenkin amerikkalaisten ongelma)."

        Autoteollisuus ympäri maailmaa etsii kaltaisiasi älypäitä paikkaamaan aikaisempien suunnitelijoiden virheet. Mitä hittoa sinä pienipalkkaisena katsastajana työskentelet. Rellun F1 kärsii etuakselisto ongelmista, cv sisään ja lähde valloittamaan maailmaa, ehkä joskus saamme lukea lehdistä aikaansaannoksistasi.

        En viitsi mitään summia sanoa, mutta en mielestäni todellakaan ole pienipalkkainen, jos vertailukohtana käytetään vastaavan koulutuksen ja vastaavan pituisen uran omaavia henkilöitä muilla aloilla.

        En ole mikään älypää myöskään(Kerran yritin Mensan testiä, enkä läpäissyt). Kyseessä oli ihan perusasia, jonka jokainen pientäkään asiantuntemusta omaava ymmärtää.(Eli siis se, että nivelien kulumiseen vaikuttaa muutkin asiat kuin kyseisten komponenttien laatu.) Näin ollen sinun atuoalan tuntemus ei liene kovin korkeaa tasoa. Suck it


      • Kats.
        määrä kirjoitti:

        on todella iso??? jos 6000 auto vuodessa olet katsonut. no olet kultakaivos espánjan sijottajalle kun taot lähes 400000 ekua kassaan rahaa ja muut katsastukset päälle jos lupia riittää???

        osien kestävyys on tietysti valmistajan vastuulla valvoa että laatu on riittävä kyseiseen merkkiin-

        ja taitaa olla eurooppalaisten merkkien ongelma nämä eri laatuongelmat.

        sekin kertoo paljon jos opel valittiin euroopan pikkuvikasimmaksi merkiksi....

        No tuohon lukuun sisältyy kaikki toimenpiteet. Ja ylityönä on moni noista tehty. Kyllähän monet sankarit tekevät paljon enmmänkin, mutta itse en moista jaksaisi, ainakaan laadun kärsimättä. Sama se minulle kenelle rahat menevät, oma vikani kun en ole perustanut omaa asemaa(ja eivät muuten mene espanjaan).

        Autonvalmistajilla on vastuu siitä, että he valitsevat sopivat osat alihankkijoiden valikoimasta, tai sitten laskevat kuormitukset ja osien keston oikein jos tilaavat uniikit osat(sitä miten tuo prosessi tavallisesti tapahtuu en tiedä). Osien valmistajilla lienee se vastuu, että osat täyttävät ilmoitetut kriteerit. Vastuu on molemminpuolinen, luulisin. Voi olla että esim. Vivarossa ei kestäisi minkään muunkaan valmistajan vastaavat mitat omaavat vastaavista materiaaleista valmistetut nivelet.


      • "älypää#????
        edessä. kirjoitti:

        "Mitä alihankkijoihin tulee niin ei se ole heidän vika jos akseliston suunnittelusta johtuen niveliin kohdistuu tavanomaista suurempi rasitus, tai jos nivelet ovat kooltaan alimitoitetut, tai jos ne lämpenevät liian paljon(esim. joidenkin amerikkalaisten ongelma)."

        Autoteollisuus ympäri maailmaa etsii kaltaisiasi älypäitä paikkaamaan aikaisempien suunnitelijoiden virheet. Mitä hittoa sinä pienipalkkaisena katsastajana työskentelet. Rellun F1 kärsii etuakselisto ongelmista, cv sisään ja lähde valloittamaan maailmaa, ehkä joskus saamme lukea lehdistä aikaansaannoksistasi.

        Ei tossa mitään ihmeen älyä tarvita,että huomaa joidenkin autojen suunnittelun menneen pitkin vittua.
        (fiat s....,ford f.....,peogeot 3....jne.jne....
        Paskaa sanon mä;)


      • katsuri
        Kats. kirjoitti:

        No tuohon lukuun sisältyy kaikki toimenpiteet. Ja ylityönä on moni noista tehty. Kyllähän monet sankarit tekevät paljon enmmänkin, mutta itse en moista jaksaisi, ainakaan laadun kärsimättä. Sama se minulle kenelle rahat menevät, oma vikani kun en ole perustanut omaa asemaa(ja eivät muuten mene espanjaan).

        Autonvalmistajilla on vastuu siitä, että he valitsevat sopivat osat alihankkijoiden valikoimasta, tai sitten laskevat kuormitukset ja osien keston oikein jos tilaavat uniikit osat(sitä miten tuo prosessi tavallisesti tapahtuu en tiedä). Osien valmistajilla lienee se vastuu, että osat täyttävät ilmoitetut kriteerit. Vastuu on molemminpuolinen, luulisin. Voi olla että esim. Vivarossa ei kestäisi minkään muunkaan valmistajan vastaavat mitat omaavat vastaavista materiaaleista valmistetut nivelet.

        Taitaa olla parempi olla leikkimättä "tavallista viisaampaa miestä" , ettei tule sama maine kuin Siunattu hulluus Rummukaisella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe